Wie zat er achter de piano? Ronald Mcdonald zelf?quote:Op maandag 20 februari 2006 19:45 schreef k_man het volgende:In New York de meest luxe Mac. Met pianist, marmeren vloer en tafeltjes, portier voor de deur, etc. Maar wél met hetzelfde voedsel. ![]()
quote:Op maandag 20 februari 2006 22:23 schreef Vava het volgende:
Hoe ben je toch op het idee voor dit topic gekomen
Desalnietteminquote:
Al deze Mc's?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:05 schreef Jaguarized het volgende:
In Parijs hadden wel zowat elke McDonalds wel gezien na een week. Soms klef en koud.
Het scheelt niet veel.quote:
Ja geweldig! De mensen achter de kassa die meer Wall St dressed zijn.. mannetje dat de deur voor je opendoet en boven je het gepingel van de pianist. Ik had de wc's wel wat luxer verwacht trouwens, iemand die je handen zou afdrogen ofzo .. maar misschien was hij vrij die dagquote:Op maandag 20 februari 2006 19:45 schreef k_man het volgende:In New York de meest luxe Mac. Met pianist, marmeren vloer en tafeltjes, portier voor de deur, etc. Maar wél met hetzelfde voedsel. ![]()
Kweenie, ik eet nóóit menu's met frietjes bij een snelvoedselaar. gewoon, burgertje + drankje. Bij honger: 2 burgers. Bij extreme honger: 2 dubbele whoppers met kaas en baconquote:
Dit is echt in heel veel Macs zoquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:05 schreef Typmuts het volgende:
De Mac in Lund, (Zweden) was wel grappig. Daar kreeg je een bakje bij je menu om gratis ketchup te halen!!
de chili van wendy'squote:
Sul.. niet van de straat eten.. we hebben het hier over de Mac Donalds.. en geen straat burgers.!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:33 schreef Bahar het volgende:
Bangkok: diaree na een hamburger
Wat had je dan verwacht? Dat ze je weg zouden sturen omdat je geen auto had?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:58 schreef marsterretje het volgende:
In Kasthely, Hongarije waren alle eetgelegenheden dicht.
Vijf backpackers met honger zien een bord aan een lantaarnpaal met de bekende M. Wel een kilometer lopen, maar hij zou tot 12 uur open zijn. Daar aangekomen bleek alleen de mcDrive in functie, het eet-gedeelte was dicht.
Backpackers hebben natuurlijk geen auto, dus er zat niets anders op dan door de mcdrive te lopen. Anere autos sloten netjes achter ons aan. Voor de volledigheid zijn twee van ons ook nog voor gaa staan, en drie mensen achterin.
Het meisje achter de kassa nam zoner blikken of blozen onze bestelling op 5 meter verder gelopen hadden we frietjes en brugers.![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef mynick het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Dat ze je weg zouden sturen omdat je geen auto had?![]()
Minstens! Of een papier waar op staat dat een auto verplicht is bij het bezoeken van de McDrivequote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef mynick het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Dat ze je weg zouden sturen omdat je geen auto had?![]()
Nou, bij de mac hier deden ze dat dus echt wel. Op de fiets, en ik kreeg dus echt niets.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef mynick het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 februari 2006 19:45 schreef k_man het volgende:
Ja, al dat reizen is leuk en aardig, maar dat eten hè? Het blijft een groot nadeel. Buiten Nederland - en zeker buiten Europa - is het meeste gewoon niet te vreten. Je komt al gauw terecht in tentjes waar je nog niet dood gevonden wilt worden. Terwijl de kans daarop met de plaatselijke hygiëne niet bepaald denkbeeldig is. Nee, dan toch liever die oude, vertrouwde Mac.![]()
Een Mac met een sociale functie?quote:Op woensdag 22 februari 2006 03:51 schreef DutchTrain het volgende:
Mag ik hier dan ook foto's plaatsen van bijzondere Mac's ?
[afbeelding]
Opvallend hier is dat de traditionele gele en rode kleuren aan de buitenkant zijn aangepast aan het monument waarin het is gevestigd (Schwabentor, Freiburg im Breisgau, Duitsland)
Als speciale burgers hadden ze geloof ik alle specials van de afgelopen jaren op retour, maar ben niet binnengeweest. Mac's in Duitsland zijn in tegenstelling tot die in Nederland niet echt schoon, zitten vol met rokers en kennen nauwelijks een sociale functie.
De Mac vervult in Nederland inderdaad een sociale functie. Denk bijvoorbeeld aan veel ouderen die het als buurthuis gebruiken, jongeren die er elkaar ontmoeten omdat ze geen andere hangplek hebben en moeders met kinderen die er afspreken. Iets wat bijvoorbeeld ook bij grote winkels als IKEA gebeurt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 04:02 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Een Mac met een sociale functie?.
Is dat die bij het Pieter Maai?quote:Op woensdag 22 februari 2006 04:24 schreef Kluupkluup het volgende:
De Mac in Punda (Willemstad, Curaçao), waar ik momenteel verblijf..
[afbeelding]
Ze staan hier met een man of 20 achter de toonbank en 3 mensen doen het werk
En ze vergeten al snel de bestellingen. Toch is de BigMac hier best te pruimen. Hij is het zelfde als in Nederland qua samenstelliung van de ingredienten en qua hoeveelheid ervan.
Nou, inderdaad, ik snap het ook niet. Hier in Tsukuba, Japan, ruikt het regelmatig naar heerlijk eten. Het enige hoekje waar je niet wil komen is waar de McD en KFC de lucht in de hele omtrek vervuilen met die ranzige vette lucht. En durven beweren dat Hollandsch eten goed is t.o.v. Azië of de landen rond de Middellandse zee.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:29 schreef Gripper het volgende:
We zijn wel cultuurhelden zeg, op reis en dan karton met E-nummersmaak gaan zitten vreten...![]()
hoeveel betaal je daar hier voor dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:35 schreef ankepanke het volgende:
Op Kreta in Malia zat ook een Mac. Deze was echt veel te duur (3,50 ofzo voor een big mac, nieteens een menu).
Wow, zo had ik d'r nog nooit over gedachtquote:Op woensdag 22 februari 2006 04:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De Mac vervult in Nederland inderdaad een sociale functie. Denk bijvoorbeeld aan veel ouderen die het als buurthuis gebruiken, jongeren die er elkaar ontmoeten omdat ze geen andere hangplek hebben en moeders met kinderen die er afspreken. Iets wat bijvoorbeeld ook bij grote winkels als IKEA gebeurt.
Ook heeft de Mac in Nederland een belangrijke functie in de integratie; in veel kleinere steden krijgen jongeren die bij de lokale snackbar of in winkels geen werk kunnen krijgen, bij de Mac wel een kans.
En als laatste is er nog het beleid van maatschappelijk verantwoord ondernemen waarbij de Mac in NL een van de koplopers is; logistieke stromen zijn goed afgestemd, er is aandacht voor recycling en de schaalvoordelen worden omgezet in milieuvoordelen.
Dat zijn zo'n beetje de redenen om in NL te kiezen voor de Mac in plaats van een lokale snackbar. Of om even snel koffie te halen; dit wordt door mijn buitenlandse vrienden soms (terecht) niet begrepen, omdat Mac in hun ogen het toonbeeld is van Amerikaanse massaconsumptie, kapitalisme en ongezelligheid. Dat blijkt dan ook in veel landen waar te zijn; de laatste jaren zie je - zoals k_man ook al aangeeft - een aanpassing van de producten en inrichting die meer bij het gastland past.
Verklaring: door globalisering, waar McDonalds natuurlijk het grote voorbeeld van is, zijn de economische kosten en noodzaak van een land om oorlog te voeren, te groot geworden. Geen oorlog meer dus, door McDonalds!quote:..."maar terwijl ik in de afgelopen jaren de wereld rond heb gedoublebigmact, merkte ik iets fascinerends op. Ik weet niet meer wanneer ik op de gedachte ben gekomen. Het was een donderslag bij heldere hemel ergens tussen McDonald's op het Plein van de Hemelse Vrede in Peking en de McDonalds op het Tahirirplein in Cairo en de McDonalds bij het Zionplein in Jeruzalem. Het was dit:
Niet twee landen waar McDonald's was, hadden oorlog gevoerd tegen elkaar sinds ze hun McDonalds hadden.
En dat om 4.00 's nachts...quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:33 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wow, zo had ik d'r nog nooit over gedacht![]()
.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:51 schreef Heerlijkheid het volgende:
Misschien nog leuker dan dat verhaal is dit (Uit: Het Gouden Keurslijf, Friedman):
Verklaring: door globalisering, waar McDonalds natuurlijk het grote voorbeeld van is, zijn de economische kosten en noodzaak van een land om oorlog te voeren, te groot geworden. Geen oorlog meer dus, door McDonalds!
quote:Op maandag 20 februari 2006 19:45 schreef k_man het volgende:
Buiten Nederland - en zeker buiten Europa - is het meeste gewoon niet te vreten.
Sainte Maxime waarschijnlijkquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:52 schreef Maravilla het volgende:
De mac in zo'n plaatsje naast St. Tropez (zuid-Frankrijk) had een McFlurry Bounty. Die heb ik hier ook nog nooit gezien.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:10 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
![]()
Nederland heeft zowat het slechtste eten van de wereld man
Hebben ze in Chili ook.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Nederland is tot nu toe wel de enige waar ik ben geweest waar ze fritessaus hadden.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:10 schreef Little_Meanie het volgende:
![]()
Nederland heeft zowat het slechtste eten van de wereld man
quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:00 schreef k_man het volgende:
![]()
misschien kun je 'ironie' eens opzoeken in een woordenboek en dan de OP nog een keertje lezen...
is die in NL dan niet gratis ???quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
(..)
Wat mij wel opvalt, in Mc Donalds in andere landen van de wereld is de fritessaus of ketchup WEL gratis![]()
nopequote:Op woensdag 22 februari 2006 19:56 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
is die in NL dan niet gratis ???![]()
Daarover gesproken: in Chili hadden ze op de plek waar je je blad inlevert bakjes waar je je ongebruikte zakjes ketchup en mayo in kon doen. Dus ook daar letten ze op de centjes!quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
Wat mij wel opvalt, in Mc Donalds in andere landen van de wereld is de fritessaus of ketchup WEL gratis![]()
Hier ook.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
Mac in Amsterdam Arena ook. Wat is je punt?quote:Op donderdag 23 februari 2006 04:56 schreef Douwe het volgende:
In de meeste landen verkopen ze bier bij de Mac. Zelfs in Belgie
Amsterdam Arena.quote:Op donderdag 23 februari 2006 08:59 schreef Gripper het volgende:
Mac in Amsterdam Arena ook. Wat is je punt?
toch maar s doen als je er weer binnenstaptquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kweenie, ik eet nóóit menu's met frietjes bij een snelvoedselaar. gewoon, burgertje + drankje. Bij honger: 2 burgers. Bij extreme honger: 2 dubbele whoppers met kaas en bacon![]()
Ik heb liever bier in mijn mik.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:57 schreef MrBean het volgende:
BIER IN DE MAC
de kipnuggets zijn alleen drumsticks die soms bijzonder heet gekruid zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit is echt in heel veel Macs zo
de Mac in Yogyakarta was gewoon hetzelfde als in Nederland, alleen veeeeel drukker
Ik zeg ook niet dat ik er graag kom... Maar ik ben er wel eens geweest, en toen viel het me op. Evenementenbier uiteraard.quote:
quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:31 schreef k_man het volgende:
De toiletten zijn inderdaad wel een positief punt van de Mac.
Dan had je het topic ff moeten lezen...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 07:35 schreef kroegtijger het volgende:ik weet niet naar welke mac jullie dan gaan,
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan had je het topic ff moeten lezen...
Burger king heet toch ook geen Fries king? Vleesch van de grill, dat kunnen ze! En dat eet ik er dus ook, voor frietjes is in mijn lijf geen plek.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:00 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nee man, die friet is niet weg te krijgen
Ik hou wel van friet bij mijn burger. Maar eerlijk is eerlijk, de burgers van BK zijn over het algemeen wel wat verser.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Burger king heet toch ook geen Fries king? Vleesch van de grill, dat kunnen ze! En dat eet ik er dus ook, voor frietjes is in mijn lijf geen plek.![]()
1000 KCal in 1 hamburgerquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Burger king heet toch ook geen Fries king? Vleesch van de grill, dat kunnen ze! En dat eet ik er dus ook, voor frietjes is in mijn lijf geen plek.![]()
Als je je even had ingelezen had je kunnen weten dat een hamburger bij de Mac slechts 260 kCal zit.quote:
Ik had het niet over de macdonalds... Ik had het over een Big King XXL met 998 KCalquote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je je even had ingelezen had je kunnen weten dat een hamburger bij de Mac slechts 260 kCal zit.
de overgrote meerderheid dusquote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:42 schreef Repeat het volgende:
Buitenlandse Mac's/BK's waar ze geen mayo hebben btw![]()
![]()
Deze hadden ze in Duitslandquote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:55 schreef qwerty_x het volgende:
Mc Flurry ??
begrijp ik het goed dat dat een koude capuchino is ?
De mac noemt het american fritessaus, en het wordt ook wel verkocht als Mad sauce in de winkels. Ik vind m wel lekker eigenlijk, lekker fris. Maar ik ben dan ook niet zo dol van franse mayo (dat zure spul)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:52 schreef qwerty_x het volgende:
vraagje: is de mayonaise in NL echte mayonaise of nog steeds dat groenige/gelige spul wat ik me herinner (weet het effe niet beter te omschrijven) ?
[Serieus]quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:21 schreef Dynia het volgende:
Mac in Moskou was eigenlijk hetzelfde als in NL. alleen een stuk groter...:D...verder daar ook gewoon 1 keer ondergescheten door een vogel (Mus) terwijl ik lekker op het terras van mijn burger aan het genieten was...
Dat vond ik juist het enige goede aan de McDonalds in NL: de fritesausquote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:52 schreef qwerty_x het volgende:
vraagje: is de mayonaise in NL echte mayonaise of nog steeds dat groenige/gelige spul wat ik me herinner (weet het effe niet beter te omschrijven) ?
HIer kan je dat toch ookquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:22 schreef ozzietukker het volgende:In Londen kan je overigens je Cola (gratis) omruilen voor een Tropicana uit een flesje... ben je toch nog een beetje gezond bezig
![]()
quote:
De Mac in Geneve (filiaal rue du Mont-Blanc) heeft wel zo'n leuk terrasjequote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:41 schreef Bigs het volgende:
In Zwitserland (Geneve).. voer was volgens mij hetzelfde, alleen 3x zo duur als in Nederland
Zo'n kraampje hebben we in Eindhoven bij 1 Mac ookquote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:40 schreef cheukert het volgende:
[..]
De Mac in Geneve (filiaal rue du Mont-Blanc) heeft wel zo'n leuk terrasjeEn ook speciaal een kraam voor als je alleen een ijsje of McFlurry wil, voorkomt wel wachtrijen binnen. Ze hebben geloof ik wel een broodje kipachtig iets wat we in NL niet hebben.
En de prijs tja.. ander voedsel is ook niet goedkoop in Suisse
Edit: ohja, doen ook niet moeilijk over Euro's
Dat doen ze hier in NL overal wel (ook fietsen en brommers)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef mynick het volgende:
[..]
Hebben ze nooit WC papier als ik daar kom. Maar dat heeft misschien te maken met het feit dat al het 'uitschot' + monteurs na de jaarlijkse GP daar gaan eten. Wel goed te doen daar trouwens. Zorg er altijd voor dat ik aan dat ene tafeltje zit, waar ik naar de weg kan kijken en een stel toffe bolides langs kan zien komen. Erg jammer dat ik dit jaar niet er heen kanquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
Monaco zag er ook leuk uit, kan me niet herrinneren of ik daar nu heb gezeten of niet
Geniaal topic trouwens
Ik heb ze net gebeld, maar ze weigeren te bezorgenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
De MacDonalds in Manila bezorgd ook gewoon thuis![]()
Omdat 95% van de Amerikanen ketchup bij zijn frites eet, denk ik. Fritessaus is dus 'afwijkend' en wordt dr in zakjes bijgeleverd, ipv weg te staan rotten in tap-systemen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij een Wendy's in NY mocht je ketchup gratis zelf tappen, en moest je fritessaus wel apart bestellen. Ik snap die amerikanen niet...![]()
Waarom denk je dat ik daar altijd 'dineer' als ik bij de GP ben?quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:39 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik vond de mac in Monaco best tof, alleen dan om de reden dat alles daar zo knetter duur is en de mac ongeveer de prijzen van Nederland aanhield
Op Bali ( Indonesie ) ook ... wel grappigquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
De MacDonalds in Manila bezorgd ook gewoon thuis![]()
Ja, logisch. Niemand eet in Portugal al om zes uur.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:06 schreef Stansfield het volgende:
Ik ga niet heel vaak naar de mac in het buitenland. Meestal alleen als we net aangekomen zijn en ff snel wat moeten eten. Was een keer met een vriend van mij in Porto. We waren net aan gekomen en hadden honger dus gingen we snel wat eten. Het was tenslotte ook 6 uur en de mac was vlak bij ons hotel. Dus wij naar de mac super rustig. Echt relaxed moet je eens in nederland om 6 uur bij een mac staan dan is het super druk. Savonds namen we nog een flurry rond een uur of 9 toen we weer terug naar het hotel gingen. Toen was het super druk.
haha nee natuurlijk niet. Maar wij hadden gewoon zin in wat te eten en toen we zagen dat het zo rustig was realiseerden we het ons dat dat natuurlijk super nederlands in om om 6 uur te eten. Nee op vakantie is het altijd rustig aan en pas laat eten en ook lekker lang.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, logisch. Niemand eet in Portugal al om zes uur.![]()
je bent daar toch niet om zes uur naar 'echte' restaurants gegaan hè?
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 20 februari 2006 19:45 schreef k_man het volgende:In Tokyo de McTeriyaki. Met lekker sausje. En trouwens ook met super beleefd personeel.
Zo'n McTeriyaki mag in NL ook wel komen van mijquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef ninja-mod het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
De McTeriyaki is heilig!
De McChicken voor maar 100 yen ( 80 euricent ofzo ) smaakte ook meer dan goed , hoezo duur?![]()
Als er één land is waar je geen Mac moet kanen is het Japan welquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef ninja-mod het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
De McTeriyaki is heilig!
De McChicken voor maar 100 yen ( 80 euricent ofzo ) smaakte ook meer dan goed , hoezo duur?![]()
Daar ben ik vaak geweest !quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:52 schreef Litman het volgende:
Mocht je in Italië om de een of andere duistere reden enorm de behoefte hebben om naar McDonalds te gaan, ga dan in Rome naar de Mac tegenover het Pantheon. Het beste uitzicht van Europa (vanuit een McDonalds)
Waarom nietquote:Op maandag 6 maart 2006 16:43 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Als er één land is waar je geen Mac moet kanen is het Japan wel
Misschien omdat je op straat veel beter eten aantreft? Plus MOS burger is echt veel beterquote:Op donderdag 9 maart 2006 14:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waarom niet![]()
Ik vond het daar niet veel anders smaken dan in andere landen.
Bovendien zeer betaalbaar.
Ze verkopen er ook wijn en bier én het heeft het goedkoopste terras van heel Rome!quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar ben ik vaak geweest !
(alleen om te pissen + een grote Coke )
Natuurlijk is bijna alles beter dan de Mac, maar daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat specifiek over de Mac in verschillende landen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:18 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Misschien omdat je op straat veel beter eten aantreft? Plus MOS burger is echt veel beter
Om snel te vergeten iddquote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:19 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Moet je de MAC in Lelystad is proberen, zulks een ervaring he.!
en hoe was het? even ot gesproken.quote:Op maandag 13 maart 2006 16:43 schreef MLF het volgende:
In principe ga ik helemaal niet naar de Mac, alleen bij hoge nood, ben in buitenland geweest in Rome, Bologna, Wenen, Olbia, Londen en Cork
laatste was Rome in 2001
zelfde als hierquote:Op maandag 13 maart 2006 19:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en hoe was het? even ot gesproken.
quote:Op zondag 19 maart 2006 14:20 schreef ILCILA het volgende:
Ik werk dus bij de mac,
hadden met kerst een fleecetrui gekregen. (met M logo erop)
Was op vakantie in praag, wij daar naar de Mac, ik die trui is voor de gein aan, sta je daar in de rij, komt opeens een manager aan (man in wit bloesje ipv blauw shirtje) en trekt je naar een lege (gesloten) kassa toe, en vraagt met nog 2 medewerkers achter hem wat je wilt eten, en of je nog een toetje wilt, toetje en drinken hoefde ik niet te betalen en ook alles werd door een medewerker naar mijn tafeltje gebracht en later toen ik het ophad weer afgeruimdik doe is vaker mijn Mac Trui aan als ik naar de mac ga ! in het buitenland...
Alle Mac's zijn niet lekkerquote:Op maandag 20 maart 2006 20:19 schreef charmed_angel het volgende:
Mijn ervaringen met de Macs in andere landen
Engeland Newcaslte: redelijk, soms warm, vaak niet te vreten
Engeland Londen: beter dan newcastle
Spanje vaste land: is wel te eten, brugers waren warm en de patat was wel lekker
Spanje Tenerife: niet te vreten, wel warm, maar me maag kon het niet aan, ben een dag ziek geweest. Wordt slecht klaar gemaakt, vaak slappe patat
Vincent: And you know what they call a... a... a Quarter Pounder with Cheese in Paris?quote:Op woensdag 22 maart 2006 06:11 schreef ilona-scuderia het volgende:
In Parijs smaakte de cheeseburgers & quarterpounders een beetje <knip>
Briljant gesprek in een briljante filmquote:
Die leuke kassameisjes heb je hier in Japan overal.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:13 schreef Jossos het volgende:
Die Mac in Kobe is errug ok. Leuke kassameisjes![]()
En ja, het smaakte haast precies hetzelfde.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Die leuke kassameisjes heb je hier in Japan overal.![]()
BELACHELIJKquote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:19 schreef Sabsie het volgende:
Ow ja, dan vergeet ik Noorwegen. Daar vragen ze of je je eten wilt meenemen of daar wilt opeten. Eet je het binnen op dan betaal je daar extra voor.
Beetje offtopic misschien maargoed, zo was ik vorige week met wintersport in Frankrijk en omdat we met een grote groep waren kregen we van Husk van die truien, op de achterkant de naam van onze vereniging en op de voorkant stond het logo van Husk BV. Nu was ik met 2 andere mensen die ook die trui aan hadden naar een of ander Nederlandse kroeg gegaan daar waar we normaal niet heen gingen en toen werd ons constant gratis drank aangeboden. Wij daar op in gaan natuurlijkquote:Op zondag 19 maart 2006 14:20 schreef ILCILA het volgende:
Ik werk dus bij de mac,
hadden met kerst een fleecetrui gekregen. (met M logo erop)
Was op vakantie in praag, wij daar naar de Mac, ik die trui is voor de gein aan, sta je daar in de rij, komt opeens een manager aan (man in wit bloesje ipv blauw shirtje) en trekt je naar een lege (gesloten) kassa toe, en vraagt met nog 2 medewerkers achter hem wat je wilt eten, en of je nog een toetje wilt, toetje en drinken hoefde ik niet te betalen en ook alles werd door een medewerker naar mijn tafeltje gebracht en later toen ik het ophad weer afgeruimdik doe is vaker mijn Mac Trui aan als ik naar de mac ga ! in het buitenland...
Niet dat ik weet, er hingen foto's van alle menu's en al het overige eten/ drinken wat ze hadden en dan chinese tekens eronder. Dus het was wijzen en klaar.quote:Op zondag 30 april 2006 22:12 schreef Vava het volgende:
@ renz0r, hadden ze bij de MacDonalds in Beijing toen geen kaart voor mensen die geen Chinees kunnen? Ik ben er in Beijing niet geweest maar wel bij de Kentucky Fried Chicken en die hadden gewoon een aparte kaart met foto's en dan de namen in het Chinees en Engels er op.
Klopt daar ben ik ook geweest, fantastischquote:Op donderdag 9 maart 2006 11:52 schreef Litman het volgende:
Mocht je in Italië om de een of andere duistere reden enorm de behoefte hebben om naar McDonalds te gaan, ga dan in Rome naar de Mac tegenover het Pantheon. Het beste uitzicht van Europa (vanuit een McDonalds)
Is de nieuwe Postbank reclame niet daarvandaan opgenomen?quote:Op zondag 30 april 2006 22:31 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Klopt daar ben ik ook geweest, fantastisch
Hebben ze in NL ook hoor, maar wel een karig ontbijtje geloof ik.quote:Op zondag 30 april 2006 23:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
De mac in de USA is lekker vetZe serveren ook ontbijt, zoals scrambled eggs en van die broodjes waar het vet uitdruipt als je erin knijpt
je moet alleen je eten goed vasthouden als je het meeneemt naar buiten... ik liep lekker wat kipnuggets naar binnen te proppen terwijl ik naar m'n hotel liep vanaf Taksim plein, 1e jochie probeert m'n nuggets te pikken... de 2e probeert m'n fanta te pikkenquote:Op maandag 1 mei 2006 00:30 schreef leolinedance het volgende:
Mac in Istanbul was goed te doen. Het Mac köfteburger menu is een regelrechte aanrader![]()
Heb wel dubbel gelegen om de muziek. Ze draaiden dus elke dag Robbie Williams met Feel volgens mij en die bleef dan hangenEn de dag erop weer
En de dag erop weer
(niet dat we er zo vaak kwamen hoor
) Maar ze hadden dus maar 2 plaatjes daar, een van Madonna en een van Robbie die bleef hangen. Ik zou echt gek worden als ik daar zou werken
![]()
Best lekkere medewerksters trouwens![]()
Aha jij bent er dus ook geweest! Toch wel vet daar in Istanbul he. Taksimquote:Op maandag 1 mei 2006 01:31 schreef illusions het volgende:
[..]
je moet alleen je eten goed vasthouden als je het meeneemt naar buiten... ik liep lekker wat kipnuggets naar binnen te proppen terwijl ik naar m'n hotel liep vanaf Taksim plein, 1e jochie probeert m'n nuggets te pikken... de 2e probeert m'n fanta te pikken
Kun je om huilen, maar mijn ouders nemen echt kaas mee naar Frankrijk als ze met hun sleurhut op pad gaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:08 schreef Little_Meanie het volgende:
Al de lekkere culinaire specialiteiten in het buitenland en jullie Nederlanders gaan natuurlijk weer naar de Mac.
Nemen jullie dan ook een pot pindakaas mee en hema worst?
Ach, als je voor langer tijd in het buitenland zitten is een bekende smaak toch ook wel weer eens lekker hoor, als is het maar de Mac. Als je enkel naar de mac gaat omdat je 'al da buitelans voer nie te vreten vin' dan ja, dan ben je wel een stumper naar mijn mening.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:08 schreef Little_Meanie het volgende:
Al de lekkere culinaire specialiteiten in het buitenland en jullie Nederlanders gaan natuurlijk weer naar de Mac.
ja want kaas is natuurlijk niet te vinden in Frankrijkquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:59 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kun je om huilen, maar mijn ouders nemen echt kaas mee naar Frankrijk als ze met hun sleurhut op pad gaan.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:33 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
ja want kaas is natuurlijk niet te vinden in Frankrijk![]()
nemen ze dan ook flessen wijn mee?![]()
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:33 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
ja want kaas is natuurlijk niet te vinden in Frankrijk![]()
nemen ze dan ook flessen wijn mee?![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2006 04:49 schreef Ringo het volgende:
In Rome had de Mac een taart- en dessertafdeling.
In Bangkok begroet Ronald McDonald je op z'n Thais, met de handen voor zijn gezicht gevouwen, licht gebogen.
In Frankrijk verkopen ze er bier, maar dat heb ik van Samuel L. Jackson.
Ja, vreselijk. Wat afschuwelijk dat je ziek wordt als je een maand lang elke maaltijd McD. eet, en helemaal niets anders. Dat ik het soms best lekker vindt om een simpele burger te halen bij de McD. wil nog niet zeggen dat ik helemaal onbewust ben van hoe slecht het KAN zijn voor je lichaam.quote:Op woensdag 24 januari 2007 07:51 schreef MarMar het volgende:
1 ding, hebben jullie Supersize Me gezien?
Hmzzz de mac op KLIA airport of Budget KLIA airport verkoopt op elke tijdstip 24 uur lang hamburgers en friet hoor. Maar zeg nou zelf, wil je in Maleisië in de ochtend beginnen met een bic mac?quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:28 schreef DikkieD het volgende:
Yuck, de Mac is smerig
Maar inderdaad, soms wil je eens een vetrouwde burgen eten in het buitenland. In Maleisie heb je zo'n beetje alles wel wat er in NL te vinden is. Maar ook meer..bv. Mac Fried Rice...en Halal Hamburgers...(nu is het volgens mij overal al wel halal..). Verder hebben ze in Maleisie alleen maar ketchup...maar speciaal voor toeristen ook frietsaus achter de balie. Daar moet je dan speciaal naar vragen. Waar ik altijd echt pissig om wordt is dat de Mac daar tot 11.30 alleen maar Eggmuffin rotzooi verkoopt. Hamburgers en frieten pas na die tijd. Als je dus een vluchtje wilt nemen in de vroege morgen, dan helaas geen vette hap...
Bij een Mac in Hurghada Egypte parkeerde een gast een kameel/drommedaris pal voor ons op het terras, en ging zelf naast het beest een burger eten aan een tafeltje. Jammer dat ik geen foto genomen had, want het zag er briljant uit...
De wereld is klein Ozziequote:Op woensdag 24 januari 2007 20:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hmzzz de mac op KLIA airport of Budget KLIA airport verkoopt op elke tijdstip 24 uur lang hamburgers en friet hoor. Maar zeg nou zelf, wil je in Maleisië in de ochtend beginnen met een bic mac?![]()
Overigens, in Azië vind ik 1x per week MC Donalds voor westers voedsel wel zo prettig, het Aziatische eten is erg lekker, maar soms verlang je gewoon naar iets westers!
Ja dat vonden wij ook al zo logisch...quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:18 schreef cheukert het volgende:
Wat ik nou niet snap bij Amerikaanse Macs...
Ze hebben Free-Refillmaaaaaar je kan daar wel small, medium of large drinken bestellen
![]()
Niet alle en het is vrij recent pas ingevoerd.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:22 schreef Jaguarized het volgende:
De Mac in Duitsland doet ook free refill. Althans, wel degene waar wij zijn geweest..
Als je echt heel lui bent dan kun je het zo beredeneren dat als je de grootste neemt je minder vaak op hoeft te staan om dezelfde hoeveelheid binnen te krijgen. Wellicht dat dat het verklaart.quote:Op donderdag 25 januari 2007 03:58 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja dat vonden wij ook al zo logisch...![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:03 schreef Jossos het volgende: Als je echt heel lui bent dan kun je het zo beredeneren dat als je de grootste neemt je minder vaak op hoeft te staan om dezelfde hoeveelheid binnen te krijgen. Wellicht dat dat het verklaart.
Zegt dat wat over Amerikanen?quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:03 schreef Jossos het volgende:
[..]
Als je echt heel lui bent dan kun je het zo beredeneren dat als je de grootste neemt je minder vaak op hoeft te staan om dezelfde hoeveelheid binnen te krijgen. Wellicht dat dat het verklaart.
vind ik ook!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:08 schreef Little_Meanie het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat je in Frankrijk regelmatig de Mac bezoekt. De porties in die haute cuisine daar zijn doorgaans namelijk zo schraal dat je daarna wel ff moet bijtankenquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:25 schreef Johnns het volgende:
De McDonals in Ales, Frankrijk.
De Mac op Florianska? Ik liep daar per ongeluk heen (werkelijk waar!) en werd door mijn vrouw alweer buschuldigd dat ik het eerst op de kaart opgezocht zou hebben!quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:56 schreef FlyingFox het volgende:
Volgende week komt een verslag van 'De McDonalds in Krakau, Polen.'
Was de Mac in Innsbruck al genoemd? Er zijn er daar volgens mij meerdere, maar er zit een miniatuur macje vlak bij de Inn. Destijds één kassa geloof ik, bestellen, aanpakken, buiten opeten anders kon de volgende niet bestellen.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:59 schreef MCH het volgende:
Wenen, Oostenrijk hadden ze vorige week Gitterpommesen zoals altijd in Duitsland en daar ook Hamburger Royal TS
Schande dat ze die niet meer hier hebben. McDo is in Oostenrijk trouwens ook goedkoper.
Misschien dat dit daarom nooit in Nederland ingevoerd is. De gemiddelde Nederlander kennende zal ie ten eerste uiteraard altijd de kleinste beker nemen, maar zal ook niet schuwen om als je met zn 4en gaat eten, 1 kleine beker drinken te bestellen om die vervolgens om de beurt te re-fillen om maar zoveel mogelijk gratis te krijgen....quote:
Daar heb ik ook geregeld gezetenquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:25 schreef Johnns het volgende:
De McDonals in Ales, Frankrijk.
Heb ik een paar jaar geleden een gruwelijk lekkere McPremium gehad. daarna helaas nooit meer tegen gekomen
quote:Op zondag 10 juni 2007 21:47 schreef Steve-O het volgende:
Maccie D in Chersonissos
-Gaat alleen open in hoogseizoen
-Patat is niet te vreten (abnormaal hoeveelheid zout )
-Dubbele cheesburgers
-Personeel kan geen engels (Bestel 1 double cheesburger menu en krijg er 2)
In china daten jonge stelletjes in de macquote:Op dinsdag 12 juni 2007 07:40 schreef ETA het volgende:
Taiwan: een hamburger zonder brood........ ipv brood heb je dan een plak rijst om je vleesErg lekker en vult veel beter
Ohja, en meest opvallende is dat de Mac altijd gevult is met scholieren, niet van die hangjongeren, maar hard studerende jongeren...
speed cheap datenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:24 schreef s0k het volgende:
[..]
In china daten jonge stelletjes in de mac
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |