abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50387477
Deel I: Hoe was de Mac in...?

Ja, al dat reizen is leuk en aardig, maar dat eten hè? Het blijft een groot nadeel. Buiten Nederland - en zeker buiten Europa - is het meeste gewoon niet te vreten. Je komt al gauw terecht in tentjes waar je nog niet dood gevonden wilt worden. Terwijl de kans daarop met de plaatselijke hygiëne niet bepaald denkbeeldig is. Nee, dan toch liever die oude, vertrouwde Mac.

Hoewel... oud en vertrouwd? Ook bij McDonald's voelen ze kennelijk de behoefte zich aan te passen aan de plaatselijke smaak. Dus vertel, wat heb jij zoal aan origineels te verstouwen gekregen in buitenlandse vestigingen?

aldus k_man

[ Bericht 43% gewijzigd door IHVK op 12-06-2007 22:17:34 ]
pi_50389276
Ja, al dat reizen is leuk en aardig, maar dat eten hè? Het blijft een groot nadeel. Buiten Nederland - en zeker buiten Europa - is het meeste gewoon niet te vreten. Je komt al gauw terecht in tentjes waar je nog niet dood gevonden wilt worden. Terwijl de kans daarop met de plaatselijke hygiëne niet bepaald denkbeeldig is. Nee, dan toch liever die oude, vertrouwde Mac.

Hoewel... oud en vertrouwd? Ook bij McDonald's voelen ze kennelijk de behoefte zich aan te passen aan de plaatselijke smaak. Dus vertel, wat heb jij zoal aan origineels te verstouwen gekregen in buitenlandse vestigingen?
pi_50389294
Zow, de OP was wel erg 'karig'.
pi_50395347
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:07 schreef k_man het volgende:
Buiten Nederland - en zeker buiten Europa - is het meeste gewoon niet te vreten.
boeren en niet kennen en niet vreten en zo

de nederlandse mc"kroket" vind ik overigens het ranzigste item dat voor voedsel door moet gaan wat ik ooit bij een mac gegeten heb
full stops and exclamation marks
pi_50395717
In Vancouver krijg je voor 7$ heel veel eten bij de Mac. De grote friet hier is 2,5x groter dan de grootste portie in NL. De broodjes en hamburgers smaken ook net iets anders. Milkshake was wel hetzelfde.
Ben pas een keer naar de Mac hier geweest... want er zijn wel betere fastfood ketens te vinden (A&W, BK, Wendy's).
pi_50400160
In Ekaterinburg heb je ook een verbastering van de Mac...alleen heet hij "Mac Peak" Kun je ook een droog broodje met een hamburger krijgen, maar ook typische russische gerechten...best te eten...als je honger hebt... :p

de mac in moskou is niks anders dan hier in Rotterdam...
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:25:57 #7
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50400220
Dus dat alle Mac's van dezelfde leverancier hun eten krijgen is bullshit?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:30:30 #8
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_50408262
Net nog naar de Mac (Japan) geweest en speciaal voor de topic een placemat meegenomen. Net een fotootje van geschoten.
De Teriyaki burger zit al langer in het assortiment, maar nu is daar tijdelijk de Mega Teriyaki bijgekomen.

Japans eten is velen malen lekkerder dan McDonalds, maar af en toe heb ik er gewoon zin in. Denk dat ik maandelijks wel eens bij Wendy's, First Kitchen of McDonalds naar binnen wandel.

woensdag 13 juni 2007 @ 13:38:19 #9
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50408540
Nou zat er van de week zo'n gast van BNN in Cambodja te vreten. Nou is het natuurlijk wat overdreven wat ie daar voorgeschoteld krijg neem ik aan. Maar mocht ik er ooit nog komen. Hebben ze daar ook gewoon een MAC?
pi_50408722
Ik vond de Mac in Griekenland, Rome, Duitsland, Frankrijk, Spanje iig goed

De Big Mac wel te verstaan
JOHNNY HEITINGA
pi_50419248
In Turkije wordt alles vers gemaakt

Moet je wel ff wachten
pi_50419404
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:37 schreef Erotica_ het volgende:
In Turkije wordt alles vers gemaakt

Moet je wel ff wachten
Beter als koude burgers
pi_52956954
In Frankrijk zijn ze echt mega lekker en super warm! De Mac Donalds bij disneyland paris!
pi_52963113
Prince Rupert, BC, Canada.
Big Mac leek kleiner te zijn dan in Vancouver en de frieten smaakten erg naar het frituurvet. In downtown smaakte de egg mcmuffin wel aardig. Alleen redelijk prijzig voor wat je krijgt.
pi_52964746
bij de mac in Dubai heb ik de Mac Arabia gegeten, smaakte erg goed!
pi_52972703
heb in Porto, Lissabon en Faro bij de Mac gegeten (tja moet ergens op besparen.. ), in Porto betaalde we 4 euro voor bigmac manu + grote friet/cola etc, in Faro tegen de 6 euro aan (exact hetzelfde). Overige dagen hebben we vooral lekkere verse vis gegeten trouwens .

Qua kwaliteit maakte het niet heel veel uit eigenlijk.
pi_54078215
De Mac in Delhi was apart. Er worden namelijk géén Big Macs verkocht, of enige andere hamburger. "Beef and beef products not sold here" staat op een bordje. Het is óf vegetarisch óf kip wat je eet.

In plaats van de Big Mac hebben ze de Mac Maharadja, met kip en een pittig sausje. Behalve die Maharadja heb ik nog de Salsa Paneer Wrap gehad, een vegetarische wrap met groente en kaas in een pittig salsasausje. Dat was - zeker voor de Mac - best lekker.
pi_62933666
De Mac in Playa de las America (niet die ene bij Las Veronicas, maar wat meer terug richting Los Christianos.) Was heeeeerlijk!

De Mac bij LAs Veronicas op Tenerife was goor
pi_62935648
In Hawaii kreeg je standaard bij elke bestelling bakjes verse ananas^^
pi_62966603
ik heb ook een Chicken Maharadja gehad in Varanasi. Was best lekker, vooral na een paar weken indiaas (hoewel dat ook heerlijk is) De frietjes waren net zoals hier, lekker knapperig, de mayo smaakte hetzelfde.
Ja, op zich niet heel bijzonder qua smaak, maar ik vond (en anderen met mij) het toch heerlijk.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_63005373
Ik heb die McTeriyaki in Japan ook wel eens gegeten. Het ging mij eigenlijk meer om de friet (aardappel) want ik zat net een week in Japan en wist nog niet goed wat te bestellen en had daarom ook best zin een iets wat me een goed vol gevoel gaf; van die liters sojasaus gaat je spijsvertering namelijk veel te goed werken en al dat verwerkte eten van de Mac verstopt tenminste alles
  donderdag 6 november 2008 @ 20:05:34 #22
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_63009890
De mac in Minsk (Wit-Rusland) was gewoon ''normaal'', geen vreemde dingen en het was allemaal gewoon te eten
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_63011107
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:05 schreef Europees het volgende:
De mac in Minsk (Wit-Rusland) was gewoon ''normaal'', geen vreemde dingen en het was allemaal gewoon te eten
Wat saai...
pi_63102293
De Mac in Orlando, FL was gewoon een Mac...alleen wat groter dan hier...en iets andere chickenburgers...vooral iets groter. Zelf je drinken halen is ook wel makkelijk...en veel meer keuze in dranken...:)
  maandag 10 november 2008 @ 23:30:14 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63118261
Niet helemaal on-topic, maar welke landen (waar je bent geweest) hebben géén Mac?
In elk geval zijn er niet heel veel Afrikaanse landen met een McDonalds (Egypte en Zuid-Afrika in elk geval wel). Cuba heeft natuurlijk geen Mac en in Suriname heb ik er ook geen gezien (maar misschien niet opgevallen?!), verder is Zuid-Amerika geheel ontgonnen volgens mij (misschien Guyana ook niet? Frans Guyana?). In het Midden-Oosten ook vrij wijdverbreid net als (natuurlijk) Europa (hoewel: Vaticaanstad? ).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')