Dus?quote:Op maandag 20 februari 2006 19:50 schreef KoudeVrouw het volgende:
Star Trek IV: The voyage home
Avontuur, Amerika, 1986
Om 20:30 op Veronica
Handig in een starwars topicquote:Op maandag 20 februari 2006 19:52 schreef KoudeVrouw het volgende:
Ik propageer gewoon even Star Trek.
Nee hoor, aliens zijn in het echt ook Amerikanen.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:56 schreef the_legend_killer het volgende:
Star Trek is nep.
quote:Op maandag 20 februari 2006 20:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Star Wars vallen ze tenminste allemaal naar dezelfde kant als 't schip wordt geraakt.
quote:Op maandag 20 februari 2006 20:19 schreef mvdlubbe het volgende:
Ach! Star Wars verbleekt bij een Star Trek film zoals die vanavond bij Veronica te zien is, om 20:30.
En er is daadwerkelijk een Docent Engels die zijn goedkeuring gegeven heeft daarvoor?quote:Op maandag 20 februari 2006 22:04 schreef Mip1988 het volgende:
ik ga voor engels boekverslag trouwens een SW boek lezen
kan de cover helaas niet vinden, ding heeft volgens mij ook niet echt een subtitle. gewoon Star Wars
maargoed, misschien stimuleert deze keuze me er wel toe dit boek dan ook daadwerkelijk te lezen![]()
Nee, en ze zenden 4,5 en 6 ook niet uitquote:Op maandag 20 februari 2006 22:30 schreef 3st het volgende:
de eerste twee delen waren gisteren en vorige week zondag op tv. Gaan ze nu dan ook deel 3 al uitzenden? denk het niet he?>
V? Da's The Empire Strikes Backquote:Op maandag 20 februari 2006 22:04 schreef Mip1988 het volgende:
ik ga voor engels boekverslag trouwens een SW boek lezen
kan de cover helaas niet vinden, ding heeft volgens mij ook niet echt een subtitle. gewoon Star Wars
maargoed, misschien stimuleert deze keuze me er wel toe dit boek dan ook daadwerkelijk te lezen![]()
[edit]
deze dus:
[afbeelding]
als ik zo de eerste bladzijdes lees is dit gewoon het boek waarop Episode V is gebaseert. iemand gelezen toevallig?
[/edit]
ik bedoelde Ep IV ja, je hebt gelijkquote:Op maandag 20 februari 2006 23:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
V? Da's The Empire Strikes Back
Star Wars van George Lucas (eigenlijk van Alan Dean Foster) is de boekversie van Star Wars Episode IV: A New Hope. Daarbij is het boek gebaseerd op het script van de film, niet andersom.
Ik heb de Nederlandse versies hier (alle edities).
Alle films hebben trouwens een boek versie.
tell 'm Steve Dave.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
V? Da's The Empire Strikes Back
Star Wars van George Lucas (eigenlijk van Alan Dean Foster) is de boekversie van Star Wars Episode IV: A New Hope. Daarbij is het boek gebaseerd op het script van de film, niet andersom.
Ik heb de Nederlandse versies hier (alle edities).
Alle films hebben trouwens een boek versie.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:24 schreef Tokus het volgende:
[..]
tell 'm Steve Dave.
het boek bevat nog wel wat stukken die niet in de fim geëindigd zijn. in ieder geval niet in de originele, maar enkele wel weer in de Special Editions dacht ik.
Die heb ik oo, geillustreerde editie staat op de voorkant. Ik vind het een mooie versiequote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:57 schreef Tokus het volgende:
het is erg lang terug dat ik het boek gelezen heb. Ik heb thuis ook nog een originele Nederlandse versie van ROTJ, inclusief storyboard schetsen. Ook erg leuk om te lezen.
De manier van acteren moet zo.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:06 schreef Litso het volgende:
Star Wars. De oude films heb ik jaaren geleden gezien en vond ik destijds wel vermakelijk.
Van de nieuwe heb ik alleen The Phantom Menace gezien en die vond ik irritant, slecht samenhangend en vooral erg slecht geacteerd.
Ik heb het niet alleen over de Jedi (Obi Wan vind ik trouwens helemaal niks mis mee, McGregor doet het goed) maar bijna alle andere mensen die er in voor komen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:35 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
De manier van acteren moet zo.
Veel mensen begrijpen dat niet.
Een Jedi moet juist zo stroef zijn, want een grappenmaker als Jedi ziet er niet uit.
Jar Jar was zwaar irritant, maar voor de rest moeten ze gewoon zo stroef acteren.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:51 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over de Jedi (Obi Wan vind ik trouwens helemaal niks mis mee, McGregor doet het goed) maar bijna alle andere mensen die er in voor komen.
Ik heb ze laatst ook aangeschaftquote:Op maandag 20 februari 2006 23:06 schreef King_of_Kool het volgende:
Laatst even de oude trilogie aangeschaft en bekeken...
GOUD![]()
![]()
Yoda anyone?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:35 schreef the_legend_killer het volgende:
Een Jedi moet juist zo stroef zijn, want een grappenmaker als Jedi ziet er niet uit.
Ah, dan kunnen ze die andere films ook weer herhalen. Goede strategie.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:28 schreef planethugo het volgende:
Revenge of the Sith uitzenden? Die is nog geen half jaar op dvd uit, denk dat je die op zijn vroegst over een jaar op Film1/CanalPlus mag verwachten en over 2 jaar ofzo dus op rtl5 ofzo
Zijn maniet van spraak is anders.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Yoda anyone?
[afbeelding]
'Mine! Mine!'
Ah, hét excuus van matige schrijvers die niet in staat zijn om hun wereld consistent te krijgenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:35 schreef planethugo het volgende:
tis een fantasiewereld, daarin kan álles
Dat is dan ook precies wat ik bedoeldequote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:45 schreef the_legend_killer het volgende:
Alleen in ESB is hij een beetje lollig wanneer hij Luke voor de gek is aan het houden.
Ik ben een kennerquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat ik bedoelde
De eerste televisieperformance van Jon Bon Jovi die We wish you a merry christmas, R2D2 zingt, wie is daar nou niet benieuwd naar?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:25 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de
[afbeelding]
Nog nooit gezien, maar je leest overal dattie echt gruwelijk slecht is....quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:34 schreef HeatWave het volgende:
De holiday special.
Die heb ik nog ergens op VHS, wat een bagger.
Ach, ik vond hem wel grappig. Meer in de stijl van de Ewok-films (maar dan iets slechter nog), dan van de Star Wars films.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:16 schreef fratsman het volgende:
[..]
Nog nooit gezien, maar je leest overal dattie echt gruwelijk slecht is....
SpaceBalls 2 of een SpaceBalls tvserie was al eens sprake van inderdaad. Net zoals de Scary Movie-films ook Star Wars, LOTR & Harry Potter op de hak zouden nemen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:44 schreef planethugo het volgende:
trouwens, een jaar of wat geleden kwam er geloof ik eens een bericht dat er in navolging van Spaceballs ook een dergelijke film zou komen(of dat er iig plannen voor zijn/waren) over SW 1t/m3. Weet iemand hier meer
Er komt een 3D-geanimeerde serie over de Clone Wars. Waarschijnlijk in 2007 geloof ik.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:20 schreef the_legend_killer het volgende:
Hoe zit het met die Star Wars tekenfilm ?
Daar komt toch ook een serie van.
Ahquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er komt een 3D-geanimeerde serie over de Clone Wars. Waarschijnlijk in 2007 geloof ik.
Ook wel leukquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:27 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, die serie gaat over de tijd tussen deel 3 en 4. Darth Vader die Jedi uitmoordt enzo.![]()
Nu hopen ook wat goeie acteursquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, daar vinden ze vast wel wat op. Van wat ik gehoord heb hebben ze een gigantisch budget. Ze willen sowieso 100 afleveringen van een uur gaan maken, dus daar heb je wel wat geld voor nodig![]()
quote:Speaking of the future, you said the Star Wars TV show is years away...
Steve Sansweet: We're doing it in two phases. The first is Star Wars animation, which is CG 3-dimensional animation, like a Toy Story, that takes place during the period of the Clone Wars that takes place between Episodes 2 and 3. And that we're setting for Fall of 2007. Preproduction is underway, we're doing animation test, people are working on initial scripts. So we're well under way on that. And George is very much taking hand and is very much part of the whole process. I know some people thought maybe he would just hey "hey, go do it," but George is Star Wars and he's always gonna be very closely involved in this.
The other project is live action, and the live action is going to take place between Episode 3 and Episode 4. We're looking at a 1 hour show and [Producer] Rick McCallum has said the ideal would be to come up with 100 hours to really get into the story line and characters, and that's the direction we're going in. So that is really targeted more towards the end of the decade.
Speaking of characters, we hear it's not going to be the main characters...
Steve Sansweet: Correct. That's what George has said. For the most part, it's going to be characters you've seen a little of or seen some of, and they will be the central figures. But of course the plot lines will have to take into account what is happening in the rest of the galaxy, so you'll hear the names Luke and Han and Darth and things like that.
So we will have a core group of heros, it won't be episodic with a new hero each episode?
Steve Sansweet: I think there will probably be story arcs where we'll have some very familiar kinds of character continuity. Ya, I think you need to do that to do it like a movie. For most movies, not like Star Wars, but most movies where every movie you do it's a different group of characters. No I don't think that's what Star Wars fans want or expect.
This sounds like possibly one of the most ambitious televisions projects EVER. How is it going to happen?
Steve Sansweet: Somebody has to buy it first, you know what I mean? You can produce lots of TV and unless it's very compelling, nobody's going to want to put it on their channel. But there's so many channels of distribution. You turn around and every 6 months there's something new. There's ipod downloads, there's premium sites, there's through-the-telephone. You just don't know what's going to be here in a couple of years. In 3 years, what's going to be the hot new way of distributing? So I think that's always a possibility. Clearly you want to do something that's going to get to as many fans as possible that's as wide as possible.
Do you think it's possible to see failure with the foundation of the Star Wars universe, the merchandise, the movies, the DVD's.
Steve Sansweet: If you're always concerned with failure, you're never going to go out there and take any risk at all. Star Wars itself was a huge risk from the very beginning. Even Empire Strikes Back. As successful as Star Wars was, the bank that was lending George money to make the movie independently cut off his credit line. Nothing is a sure thing. I think there's every indication that we're going to do things that people are going to like and there's the sort of way you head.
Would it be too early to speculate on new villains? A new Grievous/Darth Maul type?
Steve Sansweet: I think in the Clone Wars animation, I think it's possible that we're going to see villains that we already know, like Grievous. I think it's way to early to speculate what's going to happen in the TV show. I think George has an idea of what he wants to do, where he wants to go with it, what kinds of characters he wants in it, but that's something...he's working on the animation right now...that he'll explore later.
How come Jar Jar didn't die in Episode 3???
Steve Sansweet: You shouldn't assume things... I'm not saying he did, but all kinds of things happened off screen in different areas of the universe. I didn't see him in the funeral procession for Padme. But you never know the future of Jar Jar, there's a lot of years to go into with Star Wars. You don't know what happened between 3 and 4. That's a 19 year period, lots of stuff can happen.
As for the new TV show: There's so much dynamic action in the movies, can that possibly be duplicated for a TV show?
Steve Sansweet: Ya, I really think you can do that in episodic TV now. It's interesting because a lot of the techniques that Geroge used in Episode 1, for example, were things that he developed in "The Young Indiana Jones Chronicles." Some of the special fx techniques of crowd, doubling, tripling, quadrupling the size. With computer animation and storage and rendering getting faster and faster, I think you'll be able to see some of the things you see in the movies be transfered to the TV. Look at some of the shows like Galactica and some of the other shows that have amazing special Fx."
Any idea on the music?
Steve Sansweet: Of course we used John Williams music in The Clone Wars, the cartoons on Cartoon Network. I don't know if any specific decision on that has been made.
3D Star wars, what can you tell us about that?
Steve Sansweet: Well, the technique exists. George and Rick McCallum are very excited about it, but you need to do a digital projection of the movie. That's how this system works. Look, there's like 90 screens in the US that have digital projections, the same number they had back in 1999, that's clearly not going to do it. You need at least 1,000 or a couple of thousand theaters in order to spend the kind of money it takes to convert the film to 3D. Late in 2005 and and this year, a lot of theaters are announcing that they are going to switch to digital projection. People have come up with a standard for the projection and they're coming up with schemes in order to finance it. It's just a matter of time. If there will be enough theaters by 2007 or if we'll have to wait a little bit longer. But it's going to happen, and it's going to happen in the near future.
Ya, we have James Cameron, Robert Rodreguiz...
Steve Sansweet: Ya, a lot of people are going digital. The thing with digital is, it's just a transmission method. It can look like film. You can make it do whatever you want to do. It's just an easier kind of thing to use.
Any details you can give up?
Steve Sansweet: George knows, Harrison knows and Steven knows, and they are keeping a very closed mouth about it. I don't know, that's for sure.
Any last comments you wanna throw in there?
Steve Sansweet: It's so great to see the fans out there supporting us. And they know, as we've been saying, "Star Wars is forever." We really mean it and that's because the fans have been so supportive. They want more and we're going to give them more. As long as they want it, we're going to have it for them.
Deel 1 de beste Star Wars film? Your kidding right?quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:47 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ga voor deel 1
Qui-Gon Jin
Verder vind ik de film toendertijd helemaal geweldig
Ik moet binnekort eens deel 1 halenquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Lego Games komt trouwens met Lego Star Wars II: The Original Trilogy (pas in 2007 hoor)
maar het ziet er erg leuk uit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lees het hier:
http://xbox.ign.com/articles/687/687313p1.html
IV, V en VI denk ikquote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:26 schreef Koningin het volgende:
Ik had vroeger wel stukjes gezien van de oude delen.
dat we terug zijn gegaan naar de videotheek en deel III, IV en V gehuurd hebben
Inderdaad. En toch laat ik 'nieuwe kijkers' zoals 3 jaar terug mijn vriendin, en een paar maanden terug mijn huisgenote, eerst IV, V en VI kijken. Dat verhaal pakt in mijn inziens meer, er wordt meer uitgelegd over Jedi's, de Force, het Keizerrijk. Je weet wie de goeden zijn en wie de booswichten. Daarbij ga je mee in Luke's ontdekkingstocht en kom je dan soms voor verrassingen te staan. De climax van deel V is bijvoorbeeld compleet verdwenen als je I, II en III dan al kent.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:45 schreef Frollo het volgende:
Toch een raar idee dat er mensen zijn die de nieuwe films eerder hebben gezien dan de oude. Maar goed, ik ben dan ook een ouwe lul gerespecteerde veteraan
Precies!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Inderdaad. En toch laat ik 'nieuwe kijkers' zoals 3 jaar terug mijn vriendin, en een paar maanden terug mijn huisgenote, eerst IV, V en VI kijken. Dat verhaal pakt in mijn inziens meer, er wordt meer uitgelegd over Jedi's, de Force, het Keizerrijk. Je weet wie de goeden zijn en wie de booswichten. Daarbij ga je mee in Luke's ontdekkingstocht en kom je dan soms voor verrassingen te staan. De climax van deel V is bijvoorbeeld compleet verdwenen als je I, II en III dan al kent.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Precies!
Mijn vriendin heeft gelukkig ook mijn advies opgevolgd om eerst de oude trilogie te kijken. En ze was dus ook echt ondersteboven van de onthullingen in V en VI.
Zó hoort het, zó hoor je Star Wars te beleven.
Kijk je het in de volgorde I-VI, dan hou je eigenlijk een vrij standaard verhaaltje over dat voorspelbaar van A naar B kachelt.
Ja leuk is dat hè?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:13 schreef Patch het volgende:
Inderdaad.
Deze mening deel ik.
En ik zit er dan naast en dan is het gewoon genieten van reacties als: "Wat? Is hij de vader van Luke?" en "Wat? Heeft hij C-3PO ontworpen?" etc
Hij gaat op een gegeven moment toch terug om die zombie's of wat dan ook af te maken? Dan neemt hij die robot mee.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja leuk is dat hè?
Over C-3PO gesproken, ik ben vast niet de eerste met deze vraag maar ik weet gewoon echt het antwoord niet: hoe komt C-3PO in II ineens helemaal af en opgepoetst bij de Jedi terecht, als hij in I in half-afgemaakte toestand op Tatooine is achtergelaten door Anakin?
In I is hij maar half af en wordt 3PO achtergelaten bij Anakin's moeder Shmi Skywalker om haar te helpen. (R2 is hier in dienst van Padme van Naboo)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja leuk is dat hè?
Over C-3PO gesproken, ik ben vast niet de eerste met deze vraag maar ik weet gewoon echt het antwoord niet: hoe komt C-3PO in II ineens helemaal af en opgepoetst bij de Jedi terecht, als hij in I in half-afgemaakte toestand op Tatooine is achtergelaten door Anakin?
http://forums.starwars.com/thread.jspa?threadID=175056quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:47 schreef Koningin het volgende:
Dat zilveren onderbeen heb ik ook nog nooit begrepen
Dat zilveren onderbeen is me nog nooit opgevallenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:47 schreef Koningin het volgende:
Dat zilveren onderbeen heb ik ook nog nooit begrepen
Tis ook niet echt bijzonder goed te zien hoor:quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat zilveren onderbeen is me nog nooit opgevallen
Nee, dit is niet aangedikt. Kijk de film nog maar eens, dan valt het wel op.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:33 schreef Frollo het volgende:
Als je weet dat je erop moet letten, ja, dan is het vrij duidelijk
Is het niet aangedikt op deze foto?
Ok dan!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Nee, dit is niet aangedikt. Kijk de film nog maar eens, dan valt het wel op.
Gelijk in het begin van deel IV in de woestijn zie je het alquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ok dan!
Ik heb uiteraard de IV-V-VI box in huis, al maanden zelfs, maar nog geen tijd gehad om te kijken. Dit is eigenlijk wel een goede reden om ze op te zetten
Ik heb nog geen tijd gehadquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:38 schreef Koningin het volgende:
ik heb de box gekocht en echt gelijk gekeken...
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:40 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Lucas legt nog even 'de groet' uit.![]()
Nope. Ik heb heel Droids (TV serie) hier liggen. Wordt niets over gezegdquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:25 schreef Patch het volgende:
Zilver-Onderbeen-Raadsel zal wel beantwoord worden in de tv-serie dan.
Of is dat raadsel al opgelost in de Droid-comics / cartoon-serie?
Heb jij alle Droids afleveringen? Waar heb je die vandaan?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nope. Ik heb heel Droids (TV serie) hier liggen. Wordt niets over gezegd
misschien de comics inderdaad, of de aankomende tv-serie tussen III en IV in
Een keer via Marktplaats of eBay ofzo. Een rij video's van Ewoks en Droids.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:38 schreef Patch het volgende:
[..]
Heb jij alle Droids afleveringen? Waar heb je die vandaan?
Het viel me wel tegen dat er niet meer verwijderde scenes uit deel iV op de extra DVD van de iV-VI box te zien zijn, zoals de Tatooine scene met Luke, Biggs en hun vrienden waarbij ze met hun verrekijker naar het gevecht tussen de Tantive IV en de Stardestroyer kijken. Deze scene is namelijke wel te zien op de PC-CD "Star Wars Behind the Magic".quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat klopt.
Alle geknipte scenes (waar nog wel beeldmateriaal van is, al is het vaak niet veel) zitten in dit boek, zoals Luke die het gevecht tussen de Tantive IV van Leia en de Devastator van Vader ziet door zijn verrekijker, Luke die naar Toshi Station gaat en daar Biggs nog een keer ontmoet, Han's gesprek met Jabba (teruggezet in de Special Edition) en Luke die Biggs nogmaals treft op Yavin 4 (ook teruggezet in de Special Edition).
eh, die droids en ewoks cartoons zijn ook gewoon op dvd te koop.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Een keer via Marktplaats of eBay ofzo. Een rij video's van Ewoks en Droids.
Volgens mij mist er 1 Droids aflevering en 3 Ewoks afleveringen (wel utigezonden, niet op video uitgebracht). Maar de rest heb ik dus.
een paar ja, niet allemaal....quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:45 schreef Tokus het volgende:
[..]
eh, die droids en ewoks cartoons zijn ook gewoon op dvd te koop.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:49 schreef FoXje het volgende:
Waar hebben jullie die box gekocht, hoe weet ik of het de SE is?
Op zn vroegst in 2007.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:36 schreef Mad-Matt het volgende:
komt er ooit nog een volledige box uit of zit ik voor jan joker te wachten?
De kwaliteit daarvan is gewoon te belabberd, zelfs ILM kon dat niet meer oppoetsen geloof ik. Bovendien is het er met een reden uitgehaald. Vrees dat SW: BTM je enige mogelijkheid is om die footage te zien.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:48 schreef 1972 het volgende:
[..]
Het viel me wel tegen dat er niet meer verwijderde scenes uit deel iV op de extra DVD van de iV-VI box te zien zijn, zoals de Tatooine scene met Luke, Biggs en hun vrienden waarbij ze met hun verrekijker naar het gevecht tussen de Tantive IV en de Stardestroyer kijken. Deze scene is namelijke wel te zien op de PC-CD "Star Wars Behind the Magic".![]()
dat vind een flauw excuus, ik heb hier bonus discs van oudere films waarvan deleted scenes er gewoon slecht uitzien (nooit afgewerkt enzo + veel ruis), dat maakt de scene niet slechterquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:49 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
De kwaliteit daarvan is gewoon te belabberd, zelfs ILM kon dat niet meer oppoetsen geloof ik. Bovendien is het er met een reden uitgehaald. Vrees dat SW: BTM je enige mogelijkheid is om die footage te zien.
1: ik heb de video's gekocht voordat de DVD's uitkwamenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:45 schreef Tokus het volgende:
[..]
eh, die droids en ewoks cartoons zijn ook gewoon op dvd te koop.
Alle DVD's zijn de SE's. De originele worden niet (en helaas waarschijnlijk nooit) op DVD uitgegeven, tenzij illegaalquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:49 schreef FoXje het volgende:
Waar hebben jullie die box gekocht, hoe weet ik of het de SE is?
vroeg me al af wat het verschil was ja! Ik heb ook de bovenste, vond alleen de andere box wel mooier.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:20 schreef Young_David het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoon even rondkijken of ze hem nog ergens hebben liggen. Ik heb zelf de bovenste, de onderste is volgens mij zonder bonus disc. Alle DVD versies zijn SE. Ik geloof niet dat je legaal het origineel op DVD kan krijgen.
Vind die BTM cd beter dan menig extra'tje van de SW DVD box trouwens.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:56 schreef catfish het volgende:
[..]
dat vind een flauw excuus, ik heb hier bonus discs van oudere films waarvan deleted scenes er gewoon slecht uitzien (nooit afgewerkt enzo + veel ruis), dat maakt de scene niet slechter
het is het idee/inhoud van de scene die telt, dat ze niet "af" is, kan mij gestolen worden (heb BTM uiteraard)
Dat hebben ze later aangepast!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:33 schreef Mip1988 het volgende:
valt me toch wel op hoe goed die Anakin daar lijkt op de Anakin uit ep II en III
heeft George goed gedaan![]()
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:33 schreef Mip1988 het volgende:
valt me toch wel op hoe goed die Anakin daar lijkt op de Anakin uit ep II en III
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:33 schreef Mip1988 het volgende:
Oké toppie.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Darth Vader nam de naam Darth aan, daarnaast werd hij bekend als de Dark Lord of the Sith.
Hij werd de leerling van Sith-meester Palpatine. Bij de Sith is er altijd sprake van twee (volgens Yoda in Ep I), een meester en een leerling.
Ja dus, Vader was een Sith.
idd. Ze hebben meer mooie figuren. Nu ik deze heb ik wil ook meteen de Stormtrooper ernaast hebbenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:23 schreef Tokus het volgende:
ah ik zie het al. Gator heeft ze ook.
ongeveer 30cm, kost rond de 70 euro in de meeste shops.
en 40 euro is helemaal niet verkeerd voor zo'n figuur. De meeste 12" figuren zijn een stuk duurder, en vaak ook niet van zulke goeie kwaliteit als Kotobukiya nu levert.
net zoals dat een boom wel een plant is, maar een plant geen boom.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Sith zijn Dark Jedi, maar een Dark Jedi is niet perse een Sith.
Er zijn vele Jedi geweest die verleid werden door de Dark Side, maar niet iedere Dark Jedi heeft zich ingelaten met de Sith-leer.
Nee, je bent dan pas Sith als je 1 van de twee verslagen hebt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:56 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
net zoals dat een boom wel een plant is, maar een plant geen boom.
Maar wat als je nou bijvoorbeeld een Sith zou willen worden, maar er zijn dr al twee. Dan zou je een van de twee (hoogstwaarschijnlijk de leerling) uit moeten dagen, maar daarvoor zou je je eerst moeten verdiepen in de Sith-leer (toch?). Dus dan ben je al min of meer een Sith, en dan zijn er op dat moment toch 3 Sith of heb ik dat nu mis?![]()
Dus Vader was geen Sith Lord.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:06 schreef the_legend_killer het volgende:
De leerling die zijn meester moet verslaan voor de titel Sith lord.
Nop geen Sith Lord, maar dat werd hij eigenlijk wel toen hij zijn meester naar onder wierpquote:
Nieuwe films zijn een extratje.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De oude films vind ik helemaal geweldig; puur jeugdsentiment.
De nieuwe films vind ik zwaar bagger...
Dat klopt niet helemaal, want Vader was wel degelijk een Sith Lordquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:06 schreef the_legend_killer het volgende:
De leerling die zijn meester moet verslaan voor de titel Sith lord.
Ik heb het geprobeerd. Deel 1 was nog te doen. Bij deel 2 moest ik moeite doen om wakker te blijven. Deel 3 heb ik maar bij laten zitten.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:13 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nieuwe films zijn een extratje.
Je moet ze ook van deel 4 naar 6 zien en dan van 1 naar 3.
Ik zie hem vast nog wel een keer. Ik zie mezelf nog wel tegen beter weten in een box set kopen om de serie maar compleet te hebben. Zo'n nerd ben ik dan ook wel weer.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
3 was anders de beste prequel film naar mijn mening hoor Lupa
Echt wel de moeite waard
en maakt het verhaal af
ja ik pastte mijn zin nog aanquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, want Vader was wel degelijk een Sith Lord
En ik neem aan Count Dooku en Darth Maul dus ook
Ongeveer hetzelfde als de Zwarte Weduwe na gebatst te hebben met haar partner hem te doden.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:18 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
ja ik pastte mijn zin nog aan
Maar bij de Sith is het wel zo dat de leerling de meester uit zal dagen om zijn troon op te eisen.
Ik dacht even dat die titel er ook bij hoorde.
Helemaalquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
3 was anders de beste prequel film naar mijn mening hoor Lupa
Echt wel de moeite waard
en maakt het verhaal af
Ja.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:19 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde als de Zwarte Weduwe na gebatst te hebben met haar partner hem te doden.
Ja als die kale Revan uit de weg ruimt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:26 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ja.
Uit een onverwachte hoek gewoon die titel claimen.
Speel Knights of the old Republic 1 eens.
Daar komt het 2 maal voor
1 moment is dan een keuze moment.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:31 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ja als die kale Revan uit de weg ruimt.
Ik vind kotor trouwens zeer geslaagd spel! Iemand die deel 2 ook gespeelt heeft? is die ook de moeite waard?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:26 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Speel Knights of the old Republic 1 eens.
Daar komt het 2 maal voor
Minder als deel 1, verhaal pakt niet itt 1.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:34 schreef DigiStorm het volgende:
[..]
Ik vind kotor trouwens zeer geslaagd spel! Iemand die deel 2 ook gespeelt heeft? is die ook de moeite waard?
Hij heeft er het geld voor en het is zijn levenswerk.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:49 schreef DrDurden het volgende:
De eerste keer dat ik kennis maakte met Star Wars, was tijdens de mediahype in '97, met de special editions. Ik heb toen (veel later pas) deel IV, V en VI gehuurd, en vond ze erg goed. Ik heb ze toen ook op videoband (wat is dat ookalweer?) gekocht, evenals episode 1, die toen net uit was. Later heb ik de videoband van episode 1 vervangen door de dvd. Overigens heb ik nu alle Star Wars dvd's verkocht, want ik verwacht toch wel een megabox met alle zes de delen. Ik heb nu alleen nog de bootleg's van de echte originele trilogie, gekopieerd van de laserdisks. De beeld- en geluidskwaliteit is niet echt denderend, maar Greedo schiet tenminste niet eerst.
Inmiddels is de dvd van Episode 1 nauwelijks meer te krijgen. Dit komt omdat Lucas de film wil aanpassen aan de overige delen. Zo wordt de Yoda-pop vervangen door de cgi-versie uit deel II en III, omdat de pop niet realistisch genoeg zou zijn. Niet dat de CG-versie dat wel is, maar goed. Ik vind het overigens wel zwaar overdreven dat George zijn films nu alweer aan wil passen.
ook wel leuk spel, haalt het alleen niet bij 1.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:34 schreef DigiStorm het volgende:
[..]
Ik vind kotor trouwens zeer geslaagd spel! Iemand die deel 2 ook gespeelt heeft? is die ook de moeite waard?
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:49 schreef DrDurden het volgende:
Niet dat de CG-versie dat wel is, maar goed. Ik vind het overigens wel zwaar overdreven dat George zijn films nu alweer aan wil passen.
Ja.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:34 schreef DigiStorm het volgende:
[..]
Naast Darth Vader denk ik ook het meest favoriete Star Wars figuur.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
![]()
Yoda was in Episode III beter dan sommige echte acteurs...
Dat is echt coolquote:
Doe maar mee aan de verkiezing dan hier:quote:Op zondag 26 februari 2006 18:24 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Naast Darth Vader denk ik ook het meest favoriete Star Wars figuur.
Bij de ouwe films was ik fan van Han Solo
Ik hou het bij dit forumquote:Op zondag 26 februari 2006 18:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Doe maar mee aan de verkiezing dan hier:
http://www.sith.nl/forum/viewtopic.php?t=1056
Joh.quote:Op zondag 26 februari 2006 18:52 schreef Young_David het volgende:
[..]
Fotosoep. Die X-wing heeft veel te kleine vleugels om in de lucht te blijven hangen
Anthony Daniels is dan ook een sympathieke kerelquote:
Ja vind ik logisch, irritant gebliep.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:20 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Anthony Daniels is dan ook een sympathieke kerel. Kenny Baker ook, maar het schijnt dat ze een hekel aan elkaar hebben na al die jaren.
![]()
Ik geloof dat dat meer een Urban Legend is.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:20 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Anthony Daniels is dan ook een sympathieke kerel. Kenny Baker ook, maar het schijnt dat ze een hekel aan elkaar hebben na al die jaren.
![]()
Volgens mij ken ik dat verhaal nietquote:Op maandag 27 februari 2006 10:36 schreef Patch het volgende:
Net als dat verhaal van Richard Gere en een woestijnratje...
http://www.snopes.com/risque/homosex/gerbil.aspquote:Op maandag 27 februari 2006 10:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Volgens mij ken ik dat verhaal niet
Nou, denk dat het gerucht 'duo 3PO en R2 eerder ruzie hebben IRL' reeeler is dan dat Gere een gerbil heeft ingenomen.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:36 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat meer een Urban Legend is.
Ik ken de berichten inderdaad, maar geloof er niet veel van.
Net als dat verhaal van Richard Gere en een woestijnratje...
misschien deed ie alsof?quote:Op maandag 27 februari 2006 14:38 schreef Mip1988 het volgende:
waarom herkent Obi-Wan R2 eigenlijk niet in episode IV?
Een verklaring kan zijn dat R2-D2 op elke willekeurige andere astromech droid lijkt, en 'm daardoor dus niet herkent. Na 20 jaar weet je denk ik niet echt meer precies hoe je robot eruit zag, tenzij hij echt heel opvallend was.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:38 schreef Mip1988 het volgende:
waarom herkent Obi-Wan R2 eigenlijk niet in episode IV?
Niks plotholes. Mystiek van de Star Wars saga.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:31 schreef planethugo het volgende:
al die verklaringen over die kleine plotholes vind ik altijd wel vermakelijk. Tis gewoon iets wat de makers door de vingers zagen lijkt me. Misschien dat het nog wel hersteld wordt in een serie ofzo
Volgens de puristen mag je de Ewoks eigenlijk niet leuk vinden, maar ik ben ook dol op ze!quote:
yak, yak en nog eens yak!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Volgens de puristen mag je de Ewoks eigenlijk niet leuk vinden, maar ik ben ook dol op ze!
En ik durf er (sinds kort weliswaar) zelfs voor uit te komen dat ik RotJ de leukste SW-film vind!
Nee, nee. Yub, yub en nog een yubquote:
Ik vind dat ook de leukste film en het kan me lekker niks schelen wat de puristen vinden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:39 schreef Frollo het volgende:
Volgens de puristen mag je de Ewoks eigenlijk niet leuk vinden, maar ik ben ook dol op ze!
En ik durf er (sinds kort weliswaar) zelfs voor uit te komen dat ik RotJ de leukste SW-film vind!
Yub Nub!quote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind dat ook de leukste film en het kan me lekker niks schelen wat de puristen vinden.Ewoks zijn en Jar Jar Binks is
TESB is toch echt mijn favorietquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:02 schreef =HellFire= het volgende:
Ik ook niet, ROTJ was tijdenlang ook mijn favoriet van de drie Originele Films. Nu niet meer maar goed...
En toch heeft TPM een aantal dingen toegevoegd aan het hele Star Wars gebeuren, hell zelfs de film-industrie. Ik noem een Duel of the Fates, compleet nieuwe lightsabre-gevechten, de technologische doorbraken etc.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mja, door The Phantom Menace lijkt Return of the Jedi plots veel beter, dat klopt wel.
Empire rules!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
TESB is toch echt mijn favoriet
"I saw a city in the clouds..."
Het heeft niets aan mijn Star Wars toegevoegd, en aan de filmindustrie alleen maar nog meer fascinatie met hapklare geile plaatjes zonder plot. Tel uit je winstquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:27 schreef =HellFire= het volgende:
Tis niet allemaal kommer en kwel met Episode One.
Ik vond Duel of the Fates anders zeer aangenaam!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het heeft niets aan mijn Star Wars toegevoegd, en aan de filmindustrie alleen maar nog meer fascinatie met hapklare geile plaatjes zonder plot. Tel uit je winst.
hmm, TPMquote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond Qui-Gon geen pluspunt. Ook geen minpunt trouwens. Gewoon een saaie Jedi.
Precies. Maar je zou hem ook kunnen vergelijken met degene die Taida (dat wordt dus Anakin) nu in het land willen houden, tegenover Verdonk (dat is dus Yoda).quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Qui Gon was een beetje een politiek correcte Jedi.
Dus? Die moeten er ook zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Qui Gon was een beetje een politiek correcte Jedi.
Duel of the Fates beste lightsaber gevaecht van alle filmsquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:27 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
En toch heeft TPM een aantal dingen toegevoegd aan het hele Star Wars gebeuren, hell zelfs de film-industrie. Ik noem een Duel of the Fates, compleet nieuwe lightsabre-gevechten, de technologische doorbraken etc.
Tis niet allemaal kommer en kwel met Episode One.
Staat in de stripboeken geloof ikquote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:52 schreef klappernoot2000 het volgende:
Wat ik persoonlijk in deel 3 mis is de 'geboorte' van Han Solo en de Millennium Falcon.(de geboorte van Darth Vader is wel uitvoerig beschreven) Het zou best interessant zijn om te zien hoe de relatie van Solo met Chewbacca is ontstaan..
Ik vond het sabergevecht van deel 2 van dooku meesterlijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:49 schreef the_legend_killer het volgende:
Qui-Gon was nog 1van de Jedi uit de oude garde.
Een echte dus.
Was leuk om te zien.
Ik vond Anakin wel zwaar klote in de 2de film.
In de 3de films was het wel velen malen stukken beter.
En Dooku vind ik ook 1 van de pluspunten !
Hij bewoog lichamelijk minder dan de andere Jedi.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:56 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Ik vond het sabergevecht van deel 2 van dooku meesterlijk.
Echt oude stempel stijl... De erudiete manier zoals hij met een groet het duel begon..![]()
Chewbacca was een slaaf. Solo een soldaat of officier ofzo in het Keizerrijk. Hij kon de aanblik van het gebruik van de slaven niet meer aan, bevrijdde Chewie en zijn samen ontsnapt. Chewie heeft sinds die tijd een bloedschuld bij Solo, en ze zijn het smokkel-leven ingegaan.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:52 schreef klappernoot2000 het volgende:
Wat ik persoonlijk in deel 3 mis is de 'geboorte' van Han Solo en de Millennium Falcon.(de geboorte van Darth Vader is wel uitvoerig beschreven) Het zou best interessant zijn om te zien hoe de relatie van Solo met Chewbacca is ontstaan..
quote:aankomende SW tv-serie ?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |