misschien deed ie alsof?quote:Op maandag 27 februari 2006 14:38 schreef Mip1988 het volgende:
waarom herkent Obi-Wan R2 eigenlijk niet in episode IV?
Een verklaring kan zijn dat R2-D2 op elke willekeurige andere astromech droid lijkt, en 'm daardoor dus niet herkent. Na 20 jaar weet je denk ik niet echt meer precies hoe je robot eruit zag, tenzij hij echt heel opvallend was.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:38 schreef Mip1988 het volgende:
waarom herkent Obi-Wan R2 eigenlijk niet in episode IV?
Niks plotholes. Mystiek van de Star Wars saga.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:31 schreef planethugo het volgende:
al die verklaringen over die kleine plotholes vind ik altijd wel vermakelijk. Tis gewoon iets wat de makers door de vingers zagen lijkt me. Misschien dat het nog wel hersteld wordt in een serie ofzo
Volgens de puristen mag je de Ewoks eigenlijk niet leuk vinden, maar ik ben ook dol op ze!quote:
yak, yak en nog eens yak!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Volgens de puristen mag je de Ewoks eigenlijk niet leuk vinden, maar ik ben ook dol op ze!
En ik durf er (sinds kort weliswaar) zelfs voor uit te komen dat ik RotJ de leukste SW-film vind!
Nee, nee. Yub, yub en nog een yubquote:
Ik vind dat ook de leukste film en het kan me lekker niks schelen wat de puristen vinden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:39 schreef Frollo het volgende:
Volgens de puristen mag je de Ewoks eigenlijk niet leuk vinden, maar ik ben ook dol op ze!
En ik durf er (sinds kort weliswaar) zelfs voor uit te komen dat ik RotJ de leukste SW-film vind!
Yub Nub!quote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind dat ook de leukste film en het kan me lekker niks schelen wat de puristen vinden.Ewoks zijn en Jar Jar Binks is
TESB is toch echt mijn favorietquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:02 schreef =HellFire= het volgende:
Ik ook niet, ROTJ was tijdenlang ook mijn favoriet van de drie Originele Films. Nu niet meer maar goed...
En toch heeft TPM een aantal dingen toegevoegd aan het hele Star Wars gebeuren, hell zelfs de film-industrie. Ik noem een Duel of the Fates, compleet nieuwe lightsabre-gevechten, de technologische doorbraken etc.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mja, door The Phantom Menace lijkt Return of the Jedi plots veel beter, dat klopt wel.
Empire rules!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
TESB is toch echt mijn favoriet
"I saw a city in the clouds..."
Het heeft niets aan mijn Star Wars toegevoegd, en aan de filmindustrie alleen maar nog meer fascinatie met hapklare geile plaatjes zonder plot. Tel uit je winstquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:27 schreef =HellFire= het volgende:
Tis niet allemaal kommer en kwel met Episode One.
Ik vond Duel of the Fates anders zeer aangenaam!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het heeft niets aan mijn Star Wars toegevoegd, en aan de filmindustrie alleen maar nog meer fascinatie met hapklare geile plaatjes zonder plot. Tel uit je winst.
hmm, TPMquote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond Qui-Gon geen pluspunt. Ook geen minpunt trouwens. Gewoon een saaie Jedi.
Precies. Maar je zou hem ook kunnen vergelijken met degene die Taida (dat wordt dus Anakin) nu in het land willen houden, tegenover Verdonk (dat is dus Yoda).quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Qui Gon was een beetje een politiek correcte Jedi.
Dus? Die moeten er ook zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Qui Gon was een beetje een politiek correcte Jedi.
Duel of the Fates beste lightsaber gevaecht van alle filmsquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:27 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
En toch heeft TPM een aantal dingen toegevoegd aan het hele Star Wars gebeuren, hell zelfs de film-industrie. Ik noem een Duel of the Fates, compleet nieuwe lightsabre-gevechten, de technologische doorbraken etc.
Tis niet allemaal kommer en kwel met Episode One.
Staat in de stripboeken geloof ikquote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:52 schreef klappernoot2000 het volgende:
Wat ik persoonlijk in deel 3 mis is de 'geboorte' van Han Solo en de Millennium Falcon.(de geboorte van Darth Vader is wel uitvoerig beschreven) Het zou best interessant zijn om te zien hoe de relatie van Solo met Chewbacca is ontstaan..
Ik vond het sabergevecht van deel 2 van dooku meesterlijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:49 schreef the_legend_killer het volgende:
Qui-Gon was nog 1van de Jedi uit de oude garde.
Een echte dus.
Was leuk om te zien.
Ik vond Anakin wel zwaar klote in de 2de film.
In de 3de films was het wel velen malen stukken beter.
En Dooku vind ik ook 1 van de pluspunten !
Hij bewoog lichamelijk minder dan de andere Jedi.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:56 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Ik vond het sabergevecht van deel 2 van dooku meesterlijk.
Echt oude stempel stijl... De erudiete manier zoals hij met een groet het duel begon..![]()
Chewbacca was een slaaf. Solo een soldaat of officier ofzo in het Keizerrijk. Hij kon de aanblik van het gebruik van de slaven niet meer aan, bevrijdde Chewie en zijn samen ontsnapt. Chewie heeft sinds die tijd een bloedschuld bij Solo, en ze zijn het smokkel-leven ingegaan.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:52 schreef klappernoot2000 het volgende:
Wat ik persoonlijk in deel 3 mis is de 'geboorte' van Han Solo en de Millennium Falcon.(de geboorte van Darth Vader is wel uitvoerig beschreven) Het zou best interessant zijn om te zien hoe de relatie van Solo met Chewbacca is ontstaan..
quote:aankomende SW tv-serie ?![]()
2009? ik dacht 2007quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:28 schreef the_legend_killer het volgende:in 2009 waarschijnlijk.
Anders lees dit topic maar eens door
Ik kan juist niet wachten op die animatieserie. Er is nog zoveel dat nog te vertellen valt, en dat alles in 3D animatie.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Daar zit ik dus alles behalve op te wachten. Die hele Clone Wars hebben ze al flink uitgemolken met een enorme berg comics en boeken. Met daar bovenop een al bestaande animated series.
Dus waar meer Clone Wars voor nodig is?
Het was een prima overbrugging tussen ep II en III, maar nu wil ik wel zien hoe het verder gaat
ben ik dan de enige die vind dat TPM nog een beetje de luchtige sfeer van de oude films heeft qua muziek, verhaal en karakters? Jar-Jar is inderdaad irritant en die BLoyd is haast de ondegang van de film geworden ja. Maar deel 2..man..het ziet er té CGI uit, het verhaal is te rommelig en te on-SW imo, en Hayden deed het in AotC wel heel erg beroerd.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
hmm, TPM
pluspunten: Qui-Gon Jinn
minpunten: "Annie", Jar Jar, Gungans
AOTC
pluspunten: verhaallijn, Palpatine
minpunten: zoetsappige liefdesscenes zonder gevoel, acteren van Anakin
ik denk dat ik dan toch AOTC beter vind dan TPM
eerder negende generatie, danquote:Op maandag 6 maart 2006 22:39 schreef Mip1988 het volgende:
maar dat komt denk ik omdat ik van de 'tweede generatie' SW-kijkers ben
oftewel ik heb ze in de episode I, II, III, IV, V, VI volgorde gekeken
Tja als je het al van te voren wist.quote:Op maandag 6 maart 2006 22:39 schreef Mip1988 het volgende:
ik vindt Episode I en III heel goed te pruimen
maar dat komt denk ik omdat ik van de 'tweede generatie' SW-kijkers ben
oftewel ik heb ze in de episode I, II, III, IV, V, VI volgorde gekeken
wat ik dan ook helemaal niet als een hoogtepunt beleef is de scene dat Vader tegen Luke verklaart dat hij zijn vader is
"Luke I'm your father"
[afbeelding]
Dat vind ik nou een van de beste momenten!!quote:Op maandag 6 maart 2006 22:39 schreef Mip1988 het volgende:
wat ik dan ook helemaal niet als een hoogtepunt beleef is de scene dat Vader tegen Luke verklaart dat hij zijn vader is
"Luke I'm your father"
[afbeelding]
George's slaafje.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:31 schreef =HellFire= het volgende:
Rick McCallum doet me altijd een beetje aan Tony Soprano denken. Of andersom..
Mooi nieuws van Indy & Wars!!! Red Tails klinkt ook wel geinig, ben benieuwd.
ROTJ is nog steeds mijn favoriet van alle zes de filmsquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:02 schreef =HellFire= het volgende:
Ik ook niet, ROTJ was tijdenlang ook mijn favoriet van de drie Originele Films. Nu niet meer maar goed...
De OT koop je toch nu ook nog voor een schijntje of niet?quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:33 schreef Mip1988 het volgende:
schop
ik ben nu de OT aan het downloaden, laserdisc 2 dvd versie, in erg goeie kwaliteit ook nog *schijnt*
dus Lucas heeft hier nog niet aan gesleuteld, ik ben benieuwd of het heel erg verschillend zal zijn met de dvd versie's van nu
laatst ook Empire of Dreams gekeken, erg leuke docu![]()
niet die 'waar niet aan gesleuteld is'.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:11 schreef Koningin het volgende:
[..]
De OT koop je toch nu ook nog voor een schijntje of niet?
Hou even op met dat gesleutelquote:Op dinsdag 25 april 2006 16:16 schreef thettes het volgende:
[..]
niet die 'waar niet aan gesleuteld is'.
Maar de enige OT box op DVD is aan gesleuteld en is niet echt meer de 'originele' versiequote:Op woensdag 26 april 2006 15:21 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hou even op met dat gesleutel
Ik bedoel gewoon de originele OT box.
Oh zo, ja ok, das waar.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Maar de enige OT box op DVD is aan gesleuteld en is niet echt meer de 'originele' versie
Gelukkig is dat voorbij het punt waar er nog iets boeiends gebeurd, dus kan je de film probleemloos voortijdig uitzetten.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:16 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik wel erg slecht vond is dat je Hayden Christensen ineens naast Alec Guinness zag staan in VI
Ja, inderdaad. 't Einde is sowieso behoorlijk cheesyquote:Op woensdag 26 april 2006 16:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gelukkig is dat voorbij het punt waar er nog iets boeiends gebeurd, dus kan je de film probleemloos voortijdig uitzetten.
Dit gaat over de schietpartij in de cantina?quote:Op woensdag 26 april 2006 19:21 schreef japzooi het volgende:
[afbeelding]
...must...have.....shirt.....
Wat is er veranderd dan? Is 'ie politiek correct gemaakt?quote:Op woensdag 26 april 2006 19:35 schreef japzooi het volgende:
Yup. Dat was het enige wat ik echt niet kon uitstaan aan die nieuwe uitgaven van SW.
Van wat ik had begrepen was Harrison Ford ziek en had hij heel erg last van diarree. Bij mijn weten was het Ford die het zo oploste omdat ie snel van deze scene af wilde zijn en naar de wc kon.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:11 schreef japzooi het volgende:
Gelukkig snapte Spielberg het wel...
[afbeelding]
(Eigenlijk was er een heel gevecht tussen Indy en de zwaardvechter gepland, maar dat zou teveel tijd voor de productie kosten en dus besloot Spielberg het maar zo op te lossen. Thank god.)
Lapti Nek, het liedje van Sy Snootles en de Max Rebo Band in Jabba's paleis. Is in de nieuwe versie van RotJ vervangen door Jedi Rock of iets dergelijks.quote:
Ik heb hier een LP waar Lapti Nek nog op staatquote:Op donderdag 27 april 2006 13:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Lapti Nek, het liedje van Sy Snootles en de Max Rebo Band in Jabba's paleis. Is in de nieuwe versie van RotJ vervangen door Jedi Rock of iets dergelijks.
edit: http://www.starwars.com/databank/organization/maxreboband/?id=bts
Ik een cassettebandjequote:Op donderdag 27 april 2006 13:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik heb hier een LP waar Lapti Nek nog op staat
De EU titel van het nummer wat Figrin D'an and the Modal Nodes spelen in de Mos Eisley cantina in A New Hopequote:
Jup (Yub Nub). Ewok Celebrationquote:Op donderdag 27 april 2006 13:29 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik een cassettebandje
edit: aha, dan heb je dus ook de oorspronkelijke versie van het overwinningsfeestje van de Ewoks
Aha!quote:Op donderdag 27 april 2006 13:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
De EU titel van het nummer wat Figrin D'an and the Modal Nodes spelen in de Mos Eisley cantina in A New Hope.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |