Welkom in Nederland. Deze discussie werd in 1970 gevoerd.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben ik toch nog blij om te zien dat de discussie is losgebarsten. Dat was dus mijn intentie.²
Eerst vullen, dan draaien.quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:10 schreef SCH het volgende:
[..]
* SCH is wel n**********************************************************************r![]()
![]()
Auw!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:10 schreef SCH het volgende:
[..]
* SCH is wel n**********************************************************************r![]()
![]()
*links dromen gaat*quote:
Spain!quote:
Jij?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:20 schreef Super7fighter het volgende:
Wie tekent de petitie?
http://www.nogaymarriage.com/
Ik heb hem getekend.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:20 schreef Super7fighter het volgende:
Wie tekent de petitie?
http://www.nogaymarriage.com/
Hoewel het een christelijke site betreft, heb ik de petitie getekend. Ik ben van mening, dat tegen het opkomende hedonisme, de religies de handen in een moeten slaan om een gezamenlijke front te vormen tegen dit soort decadentie en verval. Een conservatief-christelijk/islamcoaltie moet niet geschuwd worden om de gedeelde religieuze waarden over het huwelijk en seksuele moraal, die in de verdrukking komen te staan, te verdedigen.quote:
Hahahahaha. Ik moet echt stoppen met Fokken, straks kan ik in het echte leven nergens meer om lachenquote:
Ik was al op de hoogte van je mening hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:22 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hoewel het een christelijke site betreft, heb ik de petitie getekend. Ik ben van mening, dat tegen het opkomende hedonisme, de religies de handen in een moeten slaan om een gezamenlijke front te vormen tegen dit soort decadentie en verval. Een conservatief-christelijk/islamcoaltie moet niet geschuwd worden om de gedeelde religieuze waarden over het huwelijk en seksuele moraal, die in de verdrukking komen te staan, te verdedigen.
Mag jij wel zo laat op zijn van God?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:22 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hoewel het een christelijke site betreft, heb ik de petitie getekend. Ik ben van mening, dat tegen het opkomende hedonisme, de religies de handen in een moeten slaan om een gezamenlijke front te vormen tegen dit soort decadentie en verval. Een conservatief-christelijk/islamcoaltie moet niet geschuwd worden om de gedeelde religieuze waarden over het huwelijk en seksuele moraal, die in de verdrukking komen te staan, te verdedigen.
Ik denk dat je, je dan flink vergist wat voor invloed het vaticaan heeft.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:26 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik roep religie een halt toe, daar bereik ik net zoveel mee als de paus homohuwelijk een halt toe roept.
Het katholieke Spanje, heeft maar mooi het huwelijk open gesteld voor mensen van het zelfde geslachtquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:28 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik denk dat je, je dan flink vergist wat voor invloed het vaticaan heeft.
Het gebod van de liefde houdt niet in dat iedereen zijn mond moet houden. Juist om de liefde moet je proberen de wil van God uit te dragen naar de mensen toe.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:37 schreef ErikT het volgende:
[..]
In de bijbel staat wel meer. Ook wel ergens een passage dat je je medemensen als je gelijken moet behandelen.
er is ook een verhaal over een barmhartige samaritaan ... misschien dat je die is moet lezenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:39 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het gebod van de liefde houdt niet in dat iedereen zijn mond moet houden. Juist om de liefde moet je proberen de wil van God uit te dragen naar de mensen toe.
Ja, dat vind ik echt geweldigquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:39 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Het katholieke Spanje, heeft maar mooi het huwelijk open gesteld voor mensen van het zelfde geslacht![]()
Bekeren heet datquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:39 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het gebod van de liefde houdt niet in dat iedereen zijn mond moet houden. Juist om de liefde moet je proberen de wil van God uit te dragen naar de mensen toe.
Goede werken helpen een mens, maar uit de werken blijkt wel weer het geloof. Het kan niet zo zijn dat iemand die gelooft er raak op los leeft, want in zijn dankbaarheid zal deze zich richten op God en zijn geboden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is ook een verhaal over een barmhartige samaritaan ... misschien dat je die is moet lezen
god zijn geboden zeggen nix over homosexualiteit ... alleen dat je niet met de buurvrouw zijn vrouw moet neuken (of de buurman in dit geval)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:43 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Goede werken helpen een mens, maar uit de werken blijkt wel weer het geloof. Het kan niet zo zijn dat iemand die gelooft er raak op los leeft, want in zijn dankbaarheid zal deze zich richten op God en zijn geboden.
Wordt ons dan gevraagd wat we van bepaalde daden vinden, dan zullen we onze mening geven. Deze daden toetsen we aan de hand van heilige boeken (Bijbel, Koran Thora etc), is zij er niet mee in overeenstemming dan zeggen we dat.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:43 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Bekeren heet dat
Laten nou alle gelovigen elkaar proberen te bekeren.. dus christenen hun aandacht op moslims richten, joden op christenen en moslims op joden
en ons atheïsten lekker met rust laten.. en ons in de liberale en verlichte waarde laten![]()
Waarom werd het homoseksuele gedeelte van het volk van de profeet Lot dan volgens jou vernietigd?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
god zijn geboden zeggen nix over homosexualiteit ... alleen dat je niet met de buurvrouw zijn vrouw moet neuken (of de buurman in dit geval)
Oh, op welke zender, wil die docu ook wel even zienquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:42 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik echt geweldig. Maar ik zie het in bijv. Zuid-Amerikaanse landen niet snel gebeuren.
Ik heb toevallig van de week 'snachts of 's avonds laat een docu zitten kijken wat oa. ging over de macht van het vaticaan.
omdat ze homoseksueel warenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:51 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waarom werd het homoseksuele gedeelte van het volk van de profeet Lot dan volgens jou vernietigd?
Hm op welke zender. Volgens mij was het op ned3 of op ned1 . Ik ben even heel hard aan 't nadenken nu hoe en wat.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Oh, op welke zender, wil die docu ook wel even zien
wel beangstigend hoor al die religieuzen die hun wil op anderen willen opdringen .. brrr
De staat verplicht de kerken toch niet om homo;s in het huwelijk te zegenen
Waarom wil de kerk dat wel de staat opleggen dat het het burgerlijk huwelijk niet zou mogen openstellen voor homo’s
Kerk bemoei je met je eigen zaken zeg ik dan….
Voor mij is het homohuwelijk geen religieuze kwestie, maar een burgerrechten zaak
Discriminatie is verboden en iedereen moet de gelijke rechten hebben
Als hetero;s met elkaar kunnen trouwen moeten homo;s dat ook kunnen.
Als men mij dan op democratische wijze vraagt wat ik van het homohuwelijk vindt, dan geef ik mijn mening en dan kan en mag ik het niet goedkeuren. Je kan het een bezegeling van elkaars "gevoelens" (ik denk eerder aan lusten) vinden, maar het is tevens een bezegeling van de daad en daardoor verwerpelijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:52 schreef sp3c het volgende:
nou goed, de democratie heeft besloten dat het homohuwelijk wel mag dus dan zijn we daar ook weer uit
In een democratie regeert het volk. Als het volk beslist het "homo-huwelijk" ongedaan te maken is dan geldt dat voor de hele bevolking. Je kan het met die wetten eens zijn of niet, maar dat verandert dan niets aan die wet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:12 schreef sp3c het volgende:
wat klets je nou allemaal?
ik kan er zo onderhand geen touw meer aan vastknopen
Waar basseer je het op dat wat jij voelt liefde is en wat ik voel enkel lust is?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:10 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als men mij dan op democratische wijze vraagt wat ik van het homohuwelijk vindt, dan geef ik mijn mening en dan kan en mag ik het niet goedkeuren. Je kan het een bezegeling van elkaars "gevoelens" (ik denk eerder aan lusten) vinden, maar het is tevens een bezegeling van de daad en daardoor verwerpelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |