Ik neem aan dat je al wat langer homo bent als vandaagquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:29 schreef raptorix het volgende:
Ik wil gewoon een inhoudelijke discussie voeren, helaas lukt dat niet erg met BSB omdat hij niet op basis van feiten, maar op basis van emoties en valse informatie wil discussieren.
Daar zit wel wat inquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:
alleen het feit dat ik al 5 jaar actief ben op Fok! en Fok! tot een hoger niveau heb weten te brengen moet voldoende bewijs voor je zijn.
Het huwelijk is stom. Je moet elkaar nooit eeuwige trouw beloven. Vind je dat een valide argument?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:32 schreef raptorix het volgende:
Ik blijf ze net zo lang met feiten bekogelen dat ze het begrijpen, de eerste die een valide argument tegen het homohuwelijk kan geven geef ik een bos bloemen.
Neen, daarmee bedoel ik dat we elkaar nu alles kunnen vertellen, iedereen kan eindelijk zeggen wat hij denkt, ik ben er ook debet aan dat er steeds meer bronnen worden geplaatst bij beweringen. Ik ben één van de pioniers als het gaat om het debat dat daadwerkelijk inhoudelijk is, daar heb ik nl. altijd om geopperd.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:31 schreef raptorix het volgende:
Uhm, doel je met hoger niveau die peniskoker die jullie gaan bouwen in west?
Direct zo'n conclusie trekken maakt jou vooral bekrompen. Een homoseksueel die bij een reformatorisch gezelschap wil horen, doet mij een beetje denken aan een neger die een KKK-outfit aantrekt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:29 schreef ErikT het volgende:
[..]
[..]
Het gaat erom dat homo's gewaardeerd willen worden als volwaardige mensen. En daarin hebben ze helemaal gelijk. Hopelijk komen bekrompen geesten zoals jullie ooit ook nog tot inkeer.
Ik ben al eerder met je in discussie geweest, en ik moet zeggen dat ik tot op een bepaalde hoogte goed met je kan praten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb een duidelijke mening, dat klopt, maar ik sta wel degelijk open voor dialoog, alleen het feit dat ik al 5 jaar actief ben op Fok! en Fok! tot een hoger niveau heb weten te brengen moet voldoende bewijs voor je zijn.²
Beloven is het tochquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Het huwelijk is stom. Je moet elkaar nooit eeuwige trouw beloven. Vind je dat een valide argument?
In de bijbel staat duidelijk:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:29 schreef ErikT het volgende:
[..]
- knip -
Het gaat erom dat homo's gewaardeerd willen worden als volwaardige mensen. En daarin hebben ze helemaal gelijk. Hopelijk komen bekrompen geesten zoals jullie ooit ook nog tot inkeer.
Dit is de eerste keer vandaag dat ik hardop "hè?" heb gezegd.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:32 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Schotse socioloog: Ontkerkelijking is niet te stoppen
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, daarmee bedoel ik dat we elkaar nu alles kunnen vertellen, iedereen kan eindelijk zeggen wat hij denkt, ik ben er ook debet aan dat er steeds meer bronnen worden geplaatst bij beweringen. Ik ben één van de pioneers als het gaat om het debat dat daadwerkelijk inhoudelijk is, daar heb ik nl. altijd om geopperd.²
Dan hoef je al niet verder te lezen. Boeien wat die oelewappers daar willen.quote:Vaticaan wil
Waarom zou een homo niet christelijk opgevoed kunnen zijn en de Christelijke waarden aanhangen? Voor God trouwen kan voor hem/haar net zoveel betekenen als voor een hetero.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Direct zo'n conclusie trekken maakt jou vooral bekrompen. Een homoseksueel die bij een reformatorisch gezelschap wil horen, doet mij een beetje denken aan een neger die een KKK-outfit aantrekt.
Ik heb helemaal niks tegen homo's, maar erger me wel aan dit soort geouwehoer. Net als die moslima's die wel aan een flamoes willen likken, maar niet van de islam af willen stappen. Why love something that hates you?
Dat is het zelfde als een scepsis die vraagt om feiten te zien voor het bovennatuurlijke.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:32 schreef raptorix het volgende:
Ik blijf ze net zo lang met feiten bekogelen dat ze het begrijpen, de eerste die een valide argument tegen het homohuwelijk kan geven geef ik een bos bloemen.
ongetwijfeld, maar een hele bevolkinggroep betitelen als 'manwijven' lijkt me niet nodig, leer maar is normaal met mensen omgaanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:35 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
In de bijbel staat duidelijk:
- bijbelpraat -
Ook al lang voordat het christendom bestond huwden mensen elkaar, vandaaruit kan je dit argument al verwerpen, je kan net zo goed zeggen dat christenen niet mogen trouwen omdat dit een keltische/egyptische/vulmaarwat in rite is. Bovendien gaat het slechts om openstelling van het burgerlijk huwelijk, niet van het kerkelijk huwelijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:35 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Lev 18: 22, 23
22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het. 23 En met geen enkel dier zult gij vleselijke gemeenschap hebben, om u daarmee te verontreinigen; en een vrouw mag niet staan voor een dier, om daarmee gemeenschap te hebben: schandelijke ontucht is het.
Daarom, omdat het een gruwel is voor God, wijzen veel christenen het af. Inderdaad zijn er ook kerken waar het "homo-huwelijk" een plaats heeft, maar bij die kerkgemeenschappen kun je je vaak ook weer afvragen hoe christelijk die nog zijn.
Het huwelijk iseen door God gegeven instelling tussen man en vrouw, daardoor is het bij homo's onmogelijk te spreken over huwelijk. Deze term wordt helaas wel gebruikt en insinueert daarmee dat het om een gelijkwaardige instelling gaat. Hierdoor veroorzaakt het een taalverloedering die ervoor zorgt dat het woord huwelijk gedegradeerd wordt.
Doordat men dat wist, was het onmogelijk om het "homo-huwelijk" in de grondwet in bepaalde landen tegen te gaan, omdat er nooit een huwelijk kan zijn tussen homo's, toen niet, nu niet, morgen niet, nooit niet. Het is volksverlakkerij, die de gruwelen van bepaalde individuen onderstreept.
Ik moet er nu wel op wijzen dat ik tegen de personen zelf niets heb. Het kunnen aardige mensen wezen, maar de daad verafschuw ik en omdat ik dat "Homo-huwelijk" als een onderstreping zie van die daad verafschuw ik die nog meer.
We weten allemaal dat de Paus niet helemaal zuiver is, maar dat haalt niet weg dat ik het op het gebied van het "homohuwelijk" het met hem roerend eens ben.
Jij hebt raptorix nog nooit irl gezien zekerquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ongetwijfeld, maar een hele bevolkinggroep betitelen als 'manwijven' lijkt me niet nodig,
In de bijbel staat wel meer. Ook wel ergens een passage dat je je medemensen als je gelijken moet behandelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:35 schreef Super7fighter het volgende:
blablabla
Je slaat hier precies de spijker op de plank, in ben al bijna 5 jaar bezig dit Sjors duidelijk te maken, maar hij is veels te emotioneel. Hij kan niet met mij de dialoog aangaan zonder mij als persoon aan te vallen, ik vind het zonde, want ik heb best wel veel respect voor zijn ICT-kennis.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:36 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat is het zelfde als een scepsis die vraagt om feiten te zien voor het bovennatuurlijke.
Je schept je eigen waarheid hierin en geen argument zal voldoende voor je zijn.
Ik ben hartstikke blut en het is al bijna weer lang. Dus t wordt nog veel langerquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:38 schreef SCH het volgende:
ErikT is liefVooral als hij zijn haar laat groeien
Misschien kan je om te beginnen in een discussie over homoseksualiteit eens niet in de eerste 20 posts pedofilie en bestialiteit er bij halen. En de 500 posts daarna ook niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je slaat hier precies de spijker op de plank, in ben al bijna 5 jaar bezig dit Sjors duidelijk te maken, maar hij is veels te emotioneel. Hij kan niet met mij de dialoog aangaan zonder mij als persoon aan te vallen, ik vind het zonde, want ik heb best wel veel respect voor zijn ICT-kennis.
Hij is eigenlijk een homo met dezelfde (irritante) eigenschappen als de Jehova Getuigen.²
Als je een christen bent, hang je (neem ik aan) "het woord van God" aan? Daar staat volgens mij in dat god het niet zo heeft op homo's. Hoe kun je dan in godsnaam jezelf een christen voelen? Ik ben wel eens in discussie gegaan met wat SGP-figuren uit mijn klas (heb een tijdje bestuurskunde gestudeerd) en wat zij uitkraamden was gewoon eng.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:36 schreef ErikT het volgende:
[..]
Waarom zou een homo niet christelijk opgevoed kunnen zijn en de Christelijke waarden aanhangen? Voor God trouwen kan voor hem/haar net zoveel betekenen als voor een hetero.
ik ken hem voor de rest niet, maar vind je het vreemd dat hij zo reageerd? Zo, ja waarom vind je het vreemd?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je slaat hier precies de spijker op de plank, in ben al bijna 5 jaar bezig dit Sjors duidelijk te maken, maar hij is veels te emotioneel. Hij kan niet met mij de dialoog aangaan zonder mij als persoon aan te vallen, ik vind het zonde, want ik heb best wel veel respect voor zijn ICT-kennis.
Hij is eigenlijk een homo met dezelfde (irritante) eigenschappen als de Jehova Getuigen.²
Da's allemaal interpretatie beste cultheld.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als je een christen bent, hang je (neem ik aan) "het woord van God" aan? Daar staat volgens mij in dat god het niet zo heeft op homo's.
Waarom niet? Als ik het oprecht meen, en het post om het debat open te breken, zonder de intentie te hebben om te trollen,wat is daar dan mis mee?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien kan je om te beginnen in een discussie over homoseksualiteit eens niet in de eerste 20 posts pedofilie en bestialiteit er bij halen. En de 500 posts daarna ook niet.
Staat er niet letterlijk in dat "God niet van mannen houdt die met mannen slapen" dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's allemaal interpretatie beste cultheld.
1. Geef mij de quote van God dat hij het niet zo heeft op homo's.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:40 schreef cultheld het volgende:
Als je een christen bent, hang je (neem ik aan) "het woord van God" aan? Daar staat volgens mij in dat god het niet zo heeft op homo's. Hoe kun je dan in godsnaam jezelf een christen voelen? Ik ben wel eens in discussie gegaan met wat SGP-figuren uit mijn klas (heb een tijdje bestuurskunde gestudeerd) en wat zij uitkraamden was gewoon eng.
Ik vind het vreemd dat hij zo reageert omdat hij zelf ook nietop zijn tedere rose mondje is gevallen. Ik vind dat hij zijn emoties niet moet betrekken bij onze discussies, op die manier kom je er nooit uit.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef NanKing het volgende:
[..]
ik ken hem voor de rest niet, maar vind je het vreemd dat hij zo reageerd? Zo, ja waarom vind je het vreemd?
Hoi Brigitte .B, alles prima meid?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik het oprecht meen, en het post om het debat open te breken, zonder de intentie te hebben om te trollen,wat is daar dan mis mee?²
Je moet de bijbel vooral letterlijk interpreterenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Staat er niet letterlijk in dat "God niet van mannen houdt die met mannen slapen" dan?
De Islam is dan ook meer dan de Koran alleen. En inderdaad, het is op zich niet strafbaar om homosexuele gevoelens te hebben, wel is het zeer, zeer afkeurenswaardig om hier gehoor aan te geven (door bv. mee te gaan met een Italiaanse Gigolo).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef raptorix het volgende:
LOL, ik probeer jou nu al 5 jaar te overtuigen dat zelfs de Koran niet vijandelijk tegen homoseksuelen staat, de Koran veroordeeld slechts de seksuele daad, maar dat hoe ik jou als koran deskundige natuurlijk niet te vertellen.
jou avatarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan hoef je al niet verder te lezen. Boeien wat die oelewappers daar willen.
Daar is een heleboel mis mee. Wel om de volgende reden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik het oprecht meen, en het post om het debat open te breken, zonder de intentie te hebben om te trollen,wat is daar dan mis mee?²
Mijn emoties zijn mijn zaak, bovendien geef ik je voldoende argumenten waar je totaal nooit op ingaat.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat hij zo reageert omdat hij zelf ook nietop zijn tedere rose mondje is gevallen. Ik vind dat hij zijn emoties niet moet betrekken bij onze discussies, op die manier kom je er nooit uit.²
Nee, en dan nog zal daar een variatie aan interpretaties van bestaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Staat er niet letterlijk in dat "God niet van mannen houdt die met mannen slapen" dan?
Zie het CHJC.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als je een christen bent, hang je (neem ik aan) "het woord van God" aan? Daar staat volgens mij in dat god het niet zo heeft op homo's. Hoe kun je dan in godsnaam jezelf een christen voelen? Ik ben wel eens in discussie gegaan met wat SGP-figuren uit mijn klas (heb een tijdje bestuurskunde gestudeerd) en wat zij uitkraamden was gewoon eng.
quote:# Het CHJC is van mening dat geloof en homoseksualiteit kunnen samengaan. Bijbelse argumenten, die worden aangedragen om het tegendeel te 'bewijzen', blijken bij zorgvuldige bestudering van de context geen stand te houden We maken allemaal deel uit van Gods goede schepping. Ja, wij ervaren, dat Hij ons Zijn zegen geeft.
# Het CHJC is daarom van mening dat homoseksualiteit geen zonde is en dat homoseksuelen en lesbiennes een gelijkwaardige plaats in de kerk kunnen innemen.
# Het CHJC is een brede vereniging, zeker in geloofsopzicht. Variërend van vrijzinnig tot orthodox, op (Rooms-) Katholieke dan wel Protestants Christelijke grondslag. Dit verschil komt tot uitdrukking in verschillende ideeën over hoe je je leven inricht. Binnen het CHJC is het regel en uitgangspunt dat wij met elkaar omgaan op basis van wederzijds respect.
# Het CHJC is van mening dat elke vorm van discriminatie in gezin, familie, werk en samenleving niet geoorloofd is. Deze mening stoelt zowel op het Bijbelse getuigenis als op artikel 1 van de Nederlandse grondwet. Wij weten dat veel homoseksuelen en lesbiennes, al dan niet op grond van het geloof, niet of minder geaccepteerd worden en daardoor belemmerd worden in hun menszijn. Het CHJC wil hier een tegenwicht aan bieden.
# Het CHJC biedt homoseksuelen en lesbiennes de helpende hand. Dat gebeurt in alle activiteiten, die in verenigingsverband worden georganiseerd, maar krijgt bijzondere aandacht in onze coming-out weekenden. Dit soort weekenden wordt ook wel door anderen georganiseerd, maar onze weekenden onderscheiden zich, doordat aan de combinatie geloof en homoseksualiteit nadrukkelijk aandacht wordt besteed.
Ik zeg ook nergens dat "god" het niet op homo's heeft. Maar als jij pretendeert een christen te zijn, dan houd je je, neem ik aan, bezig met het christendom. De bijbel is daar onlosmakelijk aan verbonden en daar staat (van horen zeggen overigens, want ik lees geen religieuze boekies) in dat god niet van mannen houdt die met mannen slapen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:42 schreef ErikT het volgende:
[..]
1. Geef mij de quote van God dat hij het niet zo heeft op homo's.
2. Overtuig mij van het feit dat SGP-ers het Christendom uitdragen zoals het bedoeld was.
Lukt 1 van deze 2 dingen je, dan krijg je van mij een seizoenkaart voor PSV.
1 lukt je niet want God praat niet. 2 lukt je niet want SGP-ers zijn flink van het pad af.
Een mens is niet alleen ratio dus het is logisch dat zijn emoties mee spelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De Islam is dan ook meer dan de Koran alleen. En inderdaad, het is op zich niet strafbaar om homosexuele gevoelens te hebben, wel is het zeer, zeer afkeurenswaardig om hier gehoor aan te geven (door bv. mee te gaan met een Italiaanse Gigolo).²
Je hebt liever dat die mensen hun gevoelens onderdrukken en hun leven ongelukkig zijn? Dat zal Allah bedoeld hebbenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:45 schreef BansheeBoy het volgende:
het is op zich niet strafbaar om homosexuele gevoelens te hebben, wel is het zeer, zeer afkeurenswaardig om hier gehoor aan te geven
Ik reageer zowaar op bijna alles wat je post in dit topic, hoe kun je dit blijven beweren?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn emoties zijn mijn zaak, bovendien geef ik je voldoende argumenten waar je totaal nooit op ingaat.
Terwijl men slaapt kan er toch niet veel gebeuren?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je hebt wel originele ideeen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:45 schreef BansheeBoy het volgende:
En inderdaad, het is op zich niet strafbaar om homosexuele gevoelens te hebben, wel is het zeer, zeer afkeurenswaardig om hier gehoor aan te geven (door bv. mee te gaan met een Italiaanse Gigolo).
Ik interpreteer dat boekje überhaupt nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:44 schreef ErikT het volgende:
[..]
Je moet de bijbel vooral letterlijk interpreteren![]()
Ik pretendeer geen Christen te zijn, ik weet er echter wel het één en ander vanaf want ik ben Christelijk opgevoed. En nergens nooit niet heb ik ergens gehoord of gelezen dat homoseksualiteit fout is. Ik adviseer je de bijbel eens te lezen en zelf je conclusies te trekken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:47 schreef cultheld het volgende:
Ik zeg ook nergens dat "god" het niet op homo's heeft. Maar als jij pretendeert een christen te zijn, dan houd je je, neem ik aan, bezig met het christendom. De bijbel is daar onlosmakelijk aan verbonden en daar staat (van horen zeggen overigens, want ik lees geen religieuze boekies) in dat god niet van mannen houdt die met mannen slapen.
Right. Dus wat mensen vroeger dachten ligt dichter bij de waarheid dan wat wij nu denken. Mijn mening over Christendom: als Jezus Christus in een graf zou liggen, zou hij permanent kotsen van de duizeligheid van het omdraaien in zijn graf.quote:SGP'ers vind ik persoonlijk erg ziek, maar zij volgen alleen het Oude Testament. Met andere woorden: Ze denken over ethische zaken veelal nog zoals de meeste Nederlanders in 200 na Christus of zo. Volgens mij zijn zij dus bij de meest oorspronkelijke interpretatie van de bijbel gebleven en ik neem aan dat het ooit zo was bedoeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |