abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44403774
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:23 schreef Kolkie het volgende:
en heelhouden he .
Jah ik doe mijn best, maar ik kan niets beloven!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44404543
als je dit eerder beseft had, had je al dat geld niet in een auto hoeven stoppen die je nu verkoopt
Maarja achteraf is altijd makkelijker praten.

Wat voor impreza heb je? Dat klassieke - vierkante - model?
pi_44404843


pcies dezelfde ook zelfde kleur.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44404924
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:50 schreef Repeat het volgende:
als je dit eerder beseft had, had je al dat geld niet in een auto hoeven stoppen die je nu verkoopt
Maarja achteraf is altijd makkelijker praten.

Wat voor impreza heb je? Dat klassieke - vierkante - model?
mja zo super veel heb ik er niet ingestoken hoor.
Die reparatie was kut, maar tuning viel opzich wel mee.
Uiteindelijk heb ik er wel mn lol mee gehad ! !

S kijken wat dit me gaat brengen.
T wordt wel steeds lastiger om een betaalbare basis auto te kopen die weer snller gaat zijn nadat deze getuned is.
Ik moet echt eens meer gaan verdienen
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44405292
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:57 schreef Nerdmans het volgende:
[afbeelding]

pcies dezelfde ook zelfde kleur.
die bedoelde ik ja
pi_44405377
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:08 schreef Repeat het volgende:

[..]

die bedoelde ik ja
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44412262
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:19 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel....

Nu krijg ik echter wel meer commentaar.
Bij een Impreza ligt t er wat dikker bovenop.

Anyway, ik ben er wel happy mee!
Spoiler eraf, 1.6GL achterop en standaard wielen i.c.m. 400 PK
  woensdag 13 december 2006 @ 23:59:12 #158
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_44412358
Al aangemeld op SCN/EM trouwens? Scheelt knaken zolang je je qua tuningsaankopen een beetje kunt inhouden.
Life is too short don't stress every day
  zondag 17 december 2006 @ 16:27:25 #159
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_44510545
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:59 schreef Kolkie het volgende:
Al aangemeld op SCN/EM trouwens? Scheelt knaken zolang je je qua tuningsaankopen een beetje kunt inhouden.
Oe...
leuke spulletjes aldaar!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zondag 17 december 2006 @ 16:28:49 #160
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_44510587
Gisteren mn Seatje voor t laast een grote poetsbeurt gegeven.

kwas eik wel een beetje droevig whehehe
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44625351
Ik vind het een goede keuze dat je overstapt naar een impreza! die zijn een stuk makkelijker te tunen en hebben 4wd!
pi_44654873
update:

De impreza bevalt tot nu toe goed.
Ik heb alleen constant t gevoel dat er iemand achter me zit te rijden.
Komt door die spoiler!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44656355
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 12:29 schreef Nerdmans het volgende:
update:

De impreza bevalt tot nu toe goed.
Ik heb alleen constant t gevoel dat er iemand achter me zit te rijden.
Komt door die spoiler!
Foto's?
pi_44661669
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:27 schreef benenjerryijs het volgende:

[..]

Foto's?
Ja, dat moet ik eik wl een keer doen he'?
Ik zit alleen altijd zo te prutsen met het hosten van die foto's

Ik ben er wel achter dat hij niet veel sneller is dan de Seat.
Het accelereren vanuit 1 is wel sneller, vanwege grip, maar van 30-160 bijt t elkaar weinig hoor.
T voelt allemaal wel wat beter, zo van, ik ben er meer voor gemaakt om harder te gaan.

Wel geinig dat ik nu veel meer mensen in en om me heb die een sprintje willen doen.
Een gozer was zo bezig met kijken en doen dat hij keurig een stoepje meenam wheheheh
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44662480
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:49 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Ja, dat moet ik eik wl een keer doen he'?
Ik zit alleen altijd zo te prutsen met het hosten van die foto's

Ik ben er wel achter dat hij niet veel sneller is dan de Seat.
Het accelereren vanuit 1 is wel sneller, vanwege grip, maar van 30-160 bijt t elkaar weinig hoor.
T voelt allemaal wel wat beter, zo van, ik ben er meer voor gemaakt om harder te gaan.

Wel geinig dat ik nu veel meer mensen in en om me heb die een sprintje willen doen.
Een gozer was zo bezig met kijken en doen dat hij keurig een stoepje meenam wheheheh
hij heeft ook minder vermogen dan die seat lijkt me. Zo'n impreza heeft er standaard "maar" 210 ofzo.
  zaterdag 23 december 2006 @ 00:43:35 #166
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_44673139
Zijn model 218, maar dat varieert en is d.m.v. herprogrammering en open uitlaat eenvoudig naar 270 (betrouwbare) pk's te brengen.

Ibiza's zijn, zeker in 250 pk trim een ZEER goede match voor impreza's, voornamelijk door het flink lagere gewicht . Alleen die tractie he..
Life is too short don't stress every day
pi_44673754
Betrouwbaar ? Zolang je MAF het niet opgeeft ja .. Er is toch ook een hele reeks geweest die er mee ophield na een X-aantal minuten boven de 200 rijden? Subura NL heeft toen aangegeven dat ze daar niet voor zijn 'gemaakt' . Staan een aantal topics over op EM
pi_44676854
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 01:19 schreef Wimo. het volgende:
Betrouwbaar ? Zolang je MAF het niet opgeeft ja .. Er is toch ook een hele reeks geweest die er mee ophield na een X-aantal minuten boven de 200 rijden? Subura NL heeft toen aangegeven dat ze daar niet voor zijn 'gemaakt' . Staan een aantal topics over op EM
Idd de vanaf de WRX serie is dat aangepast!
pi_44683889
Nu scheelt het wel dat de VAG LMM'ers ook knudde zijn
pi_44697794
Klopt .. maar zelfs bij mijn Ex alfa 156 blies het blok niet op als de LMM verkeerde waardes gaf ... is niet echt iets op trots op te zijn.
pi_44728742
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:49 schreef Nerdmans het volgende:
Ik zit alleen altijd zo te prutsen met het hosten van die foto's
www.tinypic.com
Nee.
pi_44754197
Nou,

ik merk na een paar keer goed rijden, dat ik niet altijd mn vermogen volledig beschikbaar heb.
Vooral als ik rustig in de 2 zit en dan gas geef.
Ik ga eens langs de garage, want dat volet t zelfde als dat de LMM van de Seat aan t bokken was.

Ik heb al een post op SCN geplaatst. eens kijken wat t probleem kan zijn.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44858035









Zo,

dat is m dan
Ik denk dat er een nieuwe topic titel moet komen.
Hoe verkrijg ik 300 pk???

wheheh game on
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44858085
Ik heb begrepen dat er meer Prezas last hebben van de 2
Dit heeft te maken met emissie normen ( volgens een SCN lid)

Als je even gas los doet en m weer intrapt dan snapt ie t weer.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44858094
Toen ik laatst op Spa was reden er 2 van die auto's rond.
zwaar getuned reden die echt veel auto's zoek
pi_44859684
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:35 schreef BaraCuda het volgende:
Toen ik laatst op Spa was reden er 2 van die auto's rond.
zwaar getuned reden die echt veel auto's zoek
Ja dat geloof ik best.
Er zijn turbo kits beschikbaar, waarmee je die krengen ruim over de 400 pk tilt.
Dat met een redelijk laag gewicht en 4wd, tel uit je winst.


Ik heb uit nieuwschierigheid alvast eens wat zaken nagvraagd voor deze.
Ik zit er aan te denken om op termijn alvast de downpipe center en einddemper te vervangen door een open 2,5 inch set. Een ITG filter er in te hangen met een sparco slangensetje.

Dan heb ik alvast wat extra koppel en vermogen.
Als ik dat allemaal heb gedaan kan ik eventueel nog een ECU optimalisatie via EMS of Scooby.

Ik geloof dat je met deze set up rond de 265 pk zit en een royaal koppel.
Lijkt me een leuk plan voor het eerste helft van t nieuwe jaar
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44859873






3 stuks waren er die dag dus

http://www.marc-duez.be/report060822/index.htm Rest van de foto's Blauwe en Rode elise waren wij
pi_44860996
Vet!

Even stevig gummen op het Circuit...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44862471
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:58 schreef Nerdmans het volgende:
Vet!

Even stevig gummen op het Circuit...
ja als je keertje wil raggen moet je daar maar eens op inschrijven...

Duez days op spa.

Is ook veel anders als die trackdays in nederland waar je in een file achter elkaar aan rijdt.
Dit is gewoon doordeweeks en de drukte valt reuze mee. En omdat de baan zo enorm lang is kun je ronden achter elkaar rijden zonder iemand te zien voor of achter je
  zondag 31 december 2006 @ 18:07:58 #180
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_44897667
T kleine en grote broertje. Jammer dat t al donker is....





ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44898335
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:33 schreef Nerdmans het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Zo,

dat is m dan
Ik denk dat er een nieuwe topic titel moet komen.
Hoe verkrijg ik 300 pk???

wheheh game on
whehehe Ik denk dat je volgende topic dan zou moeten heten: Hoe hou ik 'm aan de praat?

Succes
Calm down, please!
  zondag 31 december 2006 @ 18:34:16 #182
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_44898437
quote:
Op zondag 31 december 2006 18:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

whehehe Ik denk dat je volgende topic dan zou moeten heten: Hoe hou ik 'm aan de praat?

Succes
Echt waar?
Volgens mij zijn ze redelijk betrouwbaar toch?
Wat ik zo hoor en lees moet 260-270 wel te doen zijn hoor.

Ach jaaa. We zien wel wat t allemaal brengt!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44900067
quote:
Op zondag 31 december 2006 18:34 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Echt waar?
Volgens mij zijn ze redelijk betrouwbaar toch?
Wat ik zo hoor en lees moet 260-270 wel te doen zijn hoor.

Ach jaaa. We zien wel wat t allemaal brengt!
Ik kan niet uit eigen ervaring spreken maar een maat van me wel.
Die had een Impreza, zwaar getuned en heeft 'm weggedaan onder het mom "Ik blijf niet repareren".
Blijkt dat die Impreza's redelijk slecht tegen tunen kunnen. Heeft een S3 gekocht.

De jongen waar ik het over heb heeft inmiddels wel weer een Impreza erbij gekocht omdat hij er toch wel erg gek op is ... ook deze gaat toch weer getuned worden.

Impreza-liefhebbers kennen hem wel als Deep.

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 31-12-2006 19:50:19 ]
Calm down, please!
pi_44900608
quote:
Op zondag 31 december 2006 18:07 schreef Nerdmans het volgende:
T kleine en grote broertje. Jammer dat t al donker is....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij de nieuwe generatie Impreza kun je bijna je hele vuist tussen de wielkas en het wiel plaatsen
  zondag 31 december 2006 @ 20:29:40 #185
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_44901150
quote:
Op zondag 31 december 2006 19:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik kan niet uit eigen ervaring spreken maar een maat van me wel.
Die had een Impreza, zwaar getuned en heeft 'm weggedaan onder het mom "Ik blijf niet repareren".
Blijkt dat die Impreza's redelijk slecht tegen tunen kunnen. Heeft een S3 gekocht.

De jongen waar ik het over heb heeft inmiddels wel weer een Impreza erbij gekocht omdat hij er toch wel erg gek op is ... ook deze gaat toch weer getuned worden.

Impreza-liefhebbers kennen hem wel als Deep.
Tja,

ik denk dat als je met de standaard setting van je auto gaat sleutelen, je er altijd rekening mee dient te houden dat zaken eerder kapot gaan. Of in ieder geval harder slijten.
Met de Seat had ik ook meer onderhoud.
Tja zolang je geen hele dikke portemonnaie hebt en je toch hard wil gaan, moet je wat he?

Je kan maar een Tik hebben.
Mijn vader heeft een muntenverzameling ter waarde van 2 impreza's...
Ieder zijn meug
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zondag 31 december 2006 @ 20:34:04 #186
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_44901246
quote:
Op zondag 31 december 2006 20:04 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Bij de nieuwe generatie Impreza kun je bijna je hele vuist tussen de wielkas en het wiel plaatsen
Ja, valt t jou ook op?

Ik zou m zeker 10 CM verlagen dat ding, ik vind t niet zo mooi.
Najaa niet mooi is ook weer niet waar.

Vette bak, alleen staat ie te hoog op zn poten.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zondag 31 december 2006 @ 20:37:45 #187
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_44901318
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:41 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

ja als je keertje wil raggen moet je daar maar eens op inschrijven...

Duez days op spa.

Is ook veel anders als die trackdays in nederland waar je in een file achter elkaar aan rijdt.
Dit is gewoon doordeweeks en de drukte valt reuze mee. En omdat de baan zo enorm lang is kun je ronden achter elkaar rijden zonder iemand te zien voor of achter je
Ja ga ik zeker eens doen.
Die lotus, heb je die gehuurd ofzo daar?

Zijn ook grappige auto's op een circuit!

Ik wil volgend jaar ook eens naar de Nurnberg ring toe.
Misschien moeten we eens pijlen of er meer liefhebbers zijn op fok.
Een Keer een Fok goes germany ding
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44901413
quote:
Op zondag 31 december 2006 20:34 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Ja, valt t jou ook op?

Ik zou m zeker 10 CM verlagen dat ding, ik vind t niet zo mooi.
Najaa niet mooi is ook weer niet waar.

Vette bak, alleen staat ie te hoog op zn poten.
8cm verlagen en een maat grotere velgen eronder
pi_44909977
quote:
Op zondag 31 december 2006 20:37 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Ja ga ik zeker eens doen.
Die lotus, heb je die gehuurd ofzo daar?

Zijn ook grappige auto's op een circuit!

Ik wil volgend jaar ook eens naar de Nurnberg ring toe.
Misschien moeten we eens pijlen of er meer liefhebbers zijn op fok.
Een Keer een Fok goes germany ding
Nee van een oom van me en een vriend van die oom

Maar het sterft daar van de leuke auto's
  maandag 1 januari 2007 @ 15:09:46 #190
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_44914408
270 pk is heel goed haalbaar met deze turbo. Zolang je daar niet overheen gaat/wilt is een 2.5 inch systeem ok. Wil je verder dan kun je beter een 3 inch (invidia) systeem overwegen. 300 pk met normale brandstof en standaard turbo is niet haalbaar (maar daar zijn replacements voor. 400 pk is HEEL lastig te halen, en het standaard blok kan dat niet aan. Bak ook niet trouwens. Tzt ga ik zelf zeker niet over de 270 pk heen i.v.m. betrouwbaarheid: bak word daarboven vaak onbetrouwbaar; het kan nog best lang goed gaan maar het gaat snel verkeerd. Tot aan dat vermogen is alles aardig bullitproof (of je moet veel flatout rijden ). In principe is de hardware van een impreza behoorlijk betrouwbaar, maar er zijn wat kleine dingetjes die je kunnen overkomen bij normaal gebruik.
Life is too short don't stress every day
pi_44943220
Ik zou als eerste rijvaardigheid training(en) volgen op het circuit.
Als tweede de remmen upgraden en een veerpootbrug monteren, in mijn ogen zijn dat de zwakste punten van een (oude) Impreza.
pi_44945118
van een beste seat naar de sjonniebak van tegenwoordig/toekomst
pi_44946524
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:53 schreef ptalover het volgende:
van een beste seat naar de sjonniebak van tegenwoordig/toekomst
Eensch.. zo'n saaie impreza nr 4839248239842398 behoeft geen apart topic.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:23:22 #194
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_44953721
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:44 schreef 1299 het volgende:

[..]

Eensch.. zo'n saaie impreza nr 4839248239842398 behoeft geen apart topic.


Ik zal t hem niet vertellen, anders wordt hij droevig
En dan als een slopel al een eigen topic heeft dan mag de Suub er ook wel 1.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:28:38 #195
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_44956285
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:23 schreef Nerdmans het volgende:

[..]



Ik zal t hem niet vertellen, anders wordt hij droevig
En dan als een slopel al een eigen topic heeft dan mag de Suub er ook wel 1.
Nerdmans hoest met die kassa chick dan
oe sorry ontopic, Subaru
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:29:29 #196
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_44967078
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:28 schreef Houniet het volgende:

[..]

Nerdmans hoest met die kassa chick dan
oe sorry ontopic, Subaru
Ik heb een nieuwe!

Maar ook die durf ik niet te vragen en ik durf er ook geen topic meer over te starten
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_45021450
Chipbedrijven die 290 pk beweren op een std, Td04
LOL.

De remmen van het model wat jij hebt zijn al een stuk beter dan die van eerdere versies
(4 pots ipv 2pots)
Met een setje goede blokken/schijven zijn ze uitstekend geschikt voor sportief dagelijks gebruik, zelfs een trackday kan.

Mafsensor is bij de my99-00 HET zwakke punt, zeker als er een oliegedrenkt filter op zit (K&N o.a.)
Vervolgens zijn er nog 2 zwakkere punten, namelijk de bak (bij mij zit nu net nr3 eronder)
en Cilinder nr3, die bij extreem langdurige hoge toeren, icm een oliepijl dat in de buurt zit van minimum
onvoldoende smering, en koeling krijgt, en dan dus ook kaduuk gaat.

De bak is echter wel afhankelijk van het gebruik, Ik rijd met 270 pk 2x een bak kapot, terwijl bv iemand op SCN 380 pk heeft, nog steeds met de originele bak.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:37:54 #198
158277 Michellll
Techno junkie
pi_45022001
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:44 schreef pwnd het volgende:
gewoon blijven rondrijden met dat blok. Blok verkopen en met je gespaarde geld een Audi TT blok met bak halen. 6 versnellingen en een blok wat standaard al 250pk zowat heeft. Ik snap niet wat er zo moeilijk is.
hier in de buurt rijdt een golf II met zn audi tt turbo blok a 250 pk
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_45023580
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:26 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
De bak is echter wel afhankelijk van het gebruik, Ik rijd met 270 pk 2x een bak kapot, terwijl bv iemand op SCN 380 pk heeft, nog steeds met de originele bak.
Jij bent een clutch dumper ofzo?
pi_45026740
Bakken zijn gewoon peperkoek .. net als de blokken. Maat van me heeft een model met 120k op de teller en die zit ook al op z'n 2e versnellingsbak. En die rijdt echt niet asociaal hard. leuke wagens.. maar je kan zoveel kosten hebben
pi_46077284
Leuke auto's, niet zo gek dat die bakken koppelingen slijten, met 4wd gaat je koppelingen altijd eerder piepen dan je bandjes
en toen.....
pi_46080934
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:11 schreef VanDread het volgende:
Leuke auto's, niet zo gek dat die bakken koppelingen slijten, met 4wd gaat je koppelingen altijd eerder piepen dan je bandjes
relatief bij de Sub sneller
Calm down, please!
pi_46092284
Kan ook niet anders opzich, bij een FWD of RWD auto te lomp op het gas en je wielen spinnen, bij en AWD krijgt je bak dat voor zn kiezen.
Voor de rest niet echt een clutchdumper, alleen wat pech.
De 1e bak ging meteen na aankoop (2e hands)
Bak 2 ging na montage van een te sterke koppeling, die niet slipte met overbelasting, maar gewoon aangreep
De bak die ik nu heb komt uit een JDM Legacy RSK, en is (volgens diverse fora) een stuk sterker.
pi_51755485
De legacy bak is niet super veel sterker heb ik juist begrepen.. Heb zelf voor een PAR set gekozen

Hoe gaat t nu verders met de wagens uit dit topic?
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_51778317
Tering, de derde bak al, gaat hard
  maandag 30 juli 2007 @ 00:13:14 #206
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_51948416
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:31 schreef dheruer het volgende:
De legacy bak is niet super veel sterker heb ik juist begrepen.. Heb zelf voor een PAR set gekozen

Hoe gaat t nu verders met de wagens uit dit topic?
Leuk dat je het vraagt.

De preza doet het prima, ik ben erg tevreden over de tuning.
Hij is zeer snel en ik heb me prima vermaakt tijdens een diversiteit aan races
Ik ben ondertussen al wel aan het kijken naar een volgende upgrade.
ik wil een VF 34 turbo met Fmic erop.

Ik ben die 265 pk wel weer gewend zeg maar.
Op naar de 340 .

Dan nog half jaarte gummen en dan weer sneller instappen
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_51959160
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:13 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Leuk dat je het vraagt.

De preza doet het prima, ik ben erg tevreden over de tuning.
Hij is zeer snel en ik heb me prima vermaakt tijdens een diversiteit aan races
Ik ben ondertussen al wel aan het kijken naar een volgende upgrade.
ik wil een VF 34 turbo met Fmic erop.

Ik ben die 265 pk wel weer gewend zeg maar.
Op naar de 340 .

Dan nog half jaarte gummen en dan weer sneller instappen
Zit je ook op de SCN?? Onder welke nick?

Ik heb leuke spullen in bestelling staan.. Maar wat blijft voor de meesten nog even geheim.. Zijn n paar mensen die ik even n verassing (lees: beroerte) wil geven als alles erop zit

Zit nu rond de 310-320pk, wel de echte max voor de TD04 denk.. Op een 2 liter haal je max 290-305 geloof ik.

En t vermogen went wel snel ja Maar t is ook wel leuk om zo nu en dan een motor ff eruit te rijden T is niet makkelijk, maar het kan ZEKER!!
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_51959214
320PK op een TD04 is idd wel heel erg extreem.. haal je dat echt? Hoeveel bar dan?
pi_51964176
Zit nu op 1.1 tot 1.2 ongeveer.. Maar ik heb t 2.5 liter blok he.. Ecutek, en volledig uitlaatsysteem (dus spruitstuk, en TB Invidia in 3". Merkte ook goed toen het spruitstuk er later opkwam dat ie vooral wat hoger in de toeren makkelijker doorging.
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_51965078
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:10 schreef dheruer het volgende:
Zit nu op 1.1 tot 1.2 ongeveer.. Maar ik heb t 2.5 liter blok he.. Ecutek, en volledig uitlaatsysteem (dus spruitstuk, en TB Invidia in 3". Merkte ook goed toen het spruitstuk er later opkwam dat ie vooral wat hoger in de toeren makkelijker doorging.
Oke.. met 2.5 liter moet dat zeker mogelijk zijn met 1.2 bar ja

Ik heb zelf ook een TD04 op mijn Mitsubishi zitten.. maar als ik die op 1.2 bar zet dan ben ik nog niet veel verder dan 270pk ofzo schat ik
pi_51965152
Wat voor mitsu is dat???

Komt "binnenkort" een helix RR500 turbo op bij mij. APS DR525 FMIC, bijpassende injectoren, walbro pomp, APS 70mm intake.

Dan hoop ik richting de 400 te komen Dan nieuwe zuigers+drijfstangen, evt. STi spull (wat ik begrijp kan ik gewoon STi koppen + zuigers monteren, zelfs de drijfstangen zijn hetzelfde! maar denk dat ik liever meteen nieuw drijfstangen neem dan..) Dan word t setje op een 450pk afgesteld en is het mooi geweest.. Dan moet er eerst maar eens een lederen interieur inkomen
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_51965360
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:55 schreef dheruer het volgende:
Wat voor mitsu is dat???
4G93T.. ik ga zelf een TD05 erop rossen over een halfjaartje ofzo denk... dan hoop ik richting de 300PK te gaan.
pi_51965506
k ben niet zo thuis in de mitsu's

Colt, lancer, etc? vermoeden is nu dat t om een colt gaat?
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_51965581
quote:
Op maandag 30 juli 2007 18:11 schreef dheruer het volgende:
k ben niet zo thuis in de mitsu's

Colt, lancer, etc? vermoeden is nu dat t om een colt gaat?
Colt GTi met motorswap 1.8 turbo uit een Libero GT.. (station versie van de lancer uit het buitenland). Kleine broertje van de evo zeg maar
pi_51965958
Zit nu op 1.1 tot 1.2 ongeveer.. Maar ik heb t 2.5 liter blok he.. Ecutek, en volledig uitlaatsysteem (dus spruitstuk, en TB Invidia in 3". Merkte ook goed toen het spruitstuk er later opkwam dat ie vooral wat hoger in de toeren makkelijker doorging.

Gok je het vermogen van 320 ok of heb je dat ooit gemeten.
Td04 heeft op een 2 liter bij 5000 tpm al niks meer in te brengen, bij een 2 liter zal dat nog eerer zijn.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:10:23 #216
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_51968818
hebben jullie het over pk's aan de wielen of micky mouse krukas pk's ?
pi_51974164
Ja de TD04 raakt bij mij al bij 6000 toeren buiten adem omdat hij die 1.8 liter motor niet meer kan vullen. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat dat bij een 2.5 liter motor nog sneller het geval is.

Ik heb het trouwens over krukas pk's.. maar wiel pk's schelen niet zo bijster veel bij een FWD

Getuige Rototest Research Institute
  dinsdag 31 juli 2007 @ 01:04:47 #218
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_51977829
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:07 schreef dheruer het volgende:

[..]

Zit je ook op de SCN?? Onder welke nick?

Ik heb leuke spullen in bestelling staan.. Maar wat blijft voor de meesten nog even geheim.. Zijn n paar mensen die ik even n verassing (lees: beroerte) wil geven als alles erop zit

Zit nu rond de 310-320pk, wel de echte max voor de TD04 denk.. Op een 2 liter haal je max 290-305 geloof ik.

En t vermogen went wel snel ja Maar t is ook wel leuk om zo nu en dan een motor ff eruit te rijden T is niet makkelijk, maar het kan ZEKER!!
Onder dezelfde Nick als hier
om t makkelijk te houden.

De prijzen van de VF34 vallen mee, nog geen 900 nieuw.
Als ik hem voor minder dan de helft eens 2e hands kan scoren dan doe ik dat.
Beetje op SCN neuzen
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_51977884
Deze vermogens zijn gemeten met zowel G-tech als RSM, en zijn volgens mij dus krukas pk's. Ik zou n kleine 3-4 weken geleden naar n rollenbank gaan, maar de avond ervoor besloot ik nog ff snel n auto in te halen... Waren inene alle tanden van m'n 3e versnelling verdwenen Zit nu n kleine 700km de PAR gearset in, maar ben nog niet helemaal tevreden. Als alles weer draait, loopt en voelt zoals ik wil, dan ga ik weer n afspraak maken. Wil namelijk weten wat voor effect alle spullen hebben die erop komen.. En da's best mooi spul

En naar ik begrijp zit op de 2.5 een iets andere versie van de Td04 als op de 2.0.

Mijn piekvermogen zit rond de 5200-5400 rpm.

Over de colt> Bij ColtCo wezen kijken??:)

Heb vandaag trouwens nog wel ff klop gehad van een nieuwe Porsche Carrera vanaf de 170-180 was er voor mij geen eer meer aan te behalen hehe...
Komt wel als m'n nieuwe setup er eindelijk op komt Dan moet ik naar de 400pk komen. Als dan de drijfstangen en zuigers er zijn wil ik hem "begrensd" hebben op 450pk om deze versnellingsbak maar heel te kunnen houden.. De STi bak paste helaas niet

[ Bericht 25% gewijzigd door dheruer op 31-07-2007 01:29:58 ]
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_51977900
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 01:04 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Onder dezelfde Nick als hier
om t makkelijk te houden.

De prijzen van de VF34 vallen mee, nog geen 900 nieuw.
Als ik hem voor minder dan de helft eens 2e hands kan scoren dan doe ik dat.
Beetje op SCN neuzen
Ik geloof dat op Extreme-machines nu zo'n turbo word aangeboden
Never drive faster than your guardian angel can fly
  dinsdag 31 juli 2007 @ 01:32:43 #221
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_51978287
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 01:09 schreef dheruer het volgende:

[..]

Ik geloof dat op Extreme-machines nu zo'n turbo word aangeboden
o...

even koekeloeren
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:51:18 #222
95811 riceboy
T00 Fur10us
pi_51991608
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:46 schreef 1299 het volgende:
Ik heb het trouwens over krukas pk's.. maar wiel pk's schelen niet zo bijster veel bij een FWD

Getuige Rototest Research Institute
wat is bijster feel. 10 % ?
impreza > ibiza
impresa FTW Y0!
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
pi_51991925
post eens ff wat pics van die rag bakken dan!
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
pi_51992595
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:51 schreef riceboy het volgende:

[..]

wat is bijster feel. 10 % ?
impreza > ibiza
impresa FTW Y0!
Voorbeeldje:

Mitsubishi Colt CZT:

Fabrieksopgave krukas pk's: 150
Werkelijk vermogen aan de wielnaaf: 148

GOlf 5 GTI:

Fabrieksopgave krukas pk's: 200
Werkelijk vermogen aan de wielnaaf: 195

--

Dat kan 2 dingen betekenen: Of de fabrikanten zijn terughoudend met hun PK claims, of er gaat niet zo heel veel verloren aan aandrijfverliezen.

Ik gok een combinatie van.. maar om nu te stellen dat vliegwiel pk's mickey mouse waarden zijn vind ik een beetje onzinnig Al zijn vliegwiel pk's uit een rollerbank proberen te krijgen wel mickey mouse waardes.

Als je auto getuned is kan je pas echt iets claimen door wiel pk's te laten meten of door de motor los in een motororen benchmark te zetten
pi_51995758
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:01 schreef Lircky het volgende:
post eens ff wat pics van die rag bakken dan!
Kijk maar in fotoboek

of dheruer.mijnalbum.nl
Never drive faster than your guardian angel can fly
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')