abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40871359
Ja maar er zit wel een limiet aan het aantal pk's dat je op een voorwielaangedreven auto kunt plempen. Tenminste wat nog nuttig gebruikt kan worden.

Daarom heb ik ook een achterwiel aangedreven auto, kan je in theorie veel meer pk's opzetten.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_40871420
Voor al dat geld had je ondertussen al 800 pk kunnen hebben
pi_40871421
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:19 schreef noidea het volgende:
Ja maar er zit wel een limiet aan het aantal pk's dat je op een voorwielaangedreven auto kunt plempen. Tenminste wat nog nuttig gebruikt kan worden.

Daarom heb ik ook een achterwiel aangedreven auto, kan je in theorie veel meer pk's opzetten.
daarnaast vind ik het persoonlijk altijd heel sneu over komen als iemand gas geeft met een voorwielaandrijver, om "snel" te doen.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_40871467
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:22 schreef Inorbit het volgende:

[..]

daarnaast vind ik het persoonlijk altijd heel sneu over komen als iemand gas geeft met een voorwielaandrijver, om "snel" te doen.
Zolang er geen bochten zijn is dat prima te doen hoor
pi_40871590
Hoeveel PK had je voor die nieuwe turbo?
en toen.....
pi_40871938
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:18 schreef Inorbit het volgende:

[..]

total loss dus
Dat gaat de schade expert binnenkort bepalen
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_40871976
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:19 schreef noidea het volgende:
Ja maar er zit wel een limiet aan het aantal pk's dat je op een voorwielaangedreven auto kunt plempen. Tenminste wat nog nuttig gebruikt kan worden.

Daarom heb ik ook een achterwiel aangedreven auto, kan je in theorie veel meer pk's opzetten.
Mja vanaf de derde versnelling geen probleem
Ik kan natuurlijk ook een goede sper eropzetten als ik t vermogen niet op de weg krijg.

Eerst even breed en goed rubber halen en eens zien wat t doet
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_40872004
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:22 schreef BaraCuda het volgende:
Voor al dat geld had je ondertussen al 800 pk kunnen hebben
makkelijk
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_40872026
Ja maar de eerste 2 versnellingen dus wel. Sper lijkt me zowieso een goed idee.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_40872068
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:22 schreef Inorbit het volgende:

[..]

daarnaast vind ik het persoonlijk altijd heel sneu over komen als iemand gas geeft met een voorwielaandrijver, om "snel" te doen.
o... dus je mag allen snel doen met een 4x4 of rwd.
Maar ja beetje sneu ben je wel als je een boodschappenwagentje van 280 pk gaat voorzien. Maar daar heb ik in de voprige delen al een best redelijke smoes voor aangedragen
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_40872088
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:27 schreef VanDread het volgende:
Hoeveel PK had je voor die nieuwe turbo?
Eerst 156 toen iets van 200 en straks iets van 280
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_40872127
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:40 schreef noidea het volgende:
Ja maar de eerste 2 versnellingen dus wel. Sper lijkt me zowieso een goed idee.
ja.. eerst eens kijken wat t doet.
Ik wil sowieso de weg eens wat kleur geven met wat meuk rubber
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_40872299
Sowieso als je boven de 250 gaat zou ik een Quaife diffje er op gooien
pi_40872526
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:47 schreef Jimmeh het volgende:
Sowieso als je boven de 250 gaat zou ik een Quaife diffje er op gooien
ziet er leuk uit, maar staat in de catalogus voor 2450 pond. das 4000 euro ex verzend ex montage ex alles. No way...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_40872614
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:47 schreef Jimmeh het volgende:
Sowieso als je boven de 250 gaat zou ik een Quaife diffje er op gooien
500 pond voor zo'n nieuw dif (als ik het goed zie) vind ik ook niet duur

lol, dat zie ik dus duidelijk niet goed

hier keek ik... waar haal jij die 2500 pond vandaan
pi_40873164
Toch gaat die diff meer prestaties leveren dan zo'n volgende stage in het tuning pakket, maar is die 2450 niet inclusief montage
pi_40873268
Met een sperdif, goede banden (liefst semi slicks) kan je op droog weer nog vrij aardig je grip kwijt. En boven de 100 ga je zonder problemen als de brandweer!
pi_40873447
http://teamibiza.futurized.nl/forum/viewtopic.php?t=11996

is van een vriendje van me.. super bakkie 253pk
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:49:46 #94
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_40877674
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:47 schreef Jimmeh het volgende:
Sowieso als je boven de 250 gaat zou ik een Quaife diffje er op gooien
Hoe spreek je dat uit?

Laatst nog een meningsverschil gehad over als je het zo uitspreekt als ik "Kweef" of zoals mijn maat "Kwaffie"

Fonetisch geschreven.. mooi he
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_40878149
Haha, ik zou het echt niet weten. Al zou ik persoonlijk zeggen 'kweef'. Er zijn veel meer worden waar de 'e' aan het einde in de uitspraak wegvalt en daarom voelt die uitspraak voor mij als meest natuurlijke.
pi_40878628
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 19:49 schreef GSi het volgende:

[..]

Hoe spreek je dat uit?

Laatst nog een meningsverschil gehad over als je het zo uitspreekt als ik "Kweef" of zoals mijn maat "Kwaffie"

Fonetisch geschreven.. mooi he
Ik denk: Kuwaffe.
pi_40878688
Ik denk Kuweef
  woensdag 16 augustus 2006 @ 21:07:33 #98
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_40880334
Kwaif..
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:21:54 #99
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_40883838
Hehehe, ik lees 5 verschillende dingen

Kuwaffe, Kuweef, Kwaif, Kweef en Kwaffie
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_40884175
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:21 schreef GSi het volgende:
Hehehe, ik lees 5 verschillende dingen

Kuwaffe, Kuweef, Kwaif, Kweef en Kwaffie
Bel ze op
pi_40903907
eej topicverneukers!!!!

ik denk trouwens kweefe
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_40904838
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:41 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Eerst 156 toen iets van 200 en straks iets van 280
Hmmm iemand met een ander uitlaat systeem, intercooler en wat klein spul had al 250.... zonder andere turbo.
en toen.....
pi_40906022
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:00 schreef VanDread het volgende:

[..]

Hmmm iemand met een ander uitlaat systeem, intercooler en wat klein spul had al 250.... zonder andere turbo.
met de k03 ( standaard 156 pk turbo) kan max 215 pk worden gehaald
met de k04 ( de 180 en 225 pk turbo bijv tt) kan max 248 pk worden gehaald.

lijkt me dus een hoge schatting...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_40906358
Beetje onzinnig om te stellen dat er een max met een type turbo gehaald kan worden. Zodra je meer boost gaat draaien kom je daar ook wel weer overheen!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:21:03 #105
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_40911658
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:01 schreef 1299 het volgende:
Beetje onzinnig om te stellen dat er een max met een type turbo gehaald kan worden. Zodra je meer boost gaat draaien kom je daar ook wel weer overheen!
Mjah, maar een turbo zal ook zo z'n max hebben kwa boost...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_40912492
Ja maar zeker niet bij 215PK Je kan altijd ook nog extra vermogen winnen door het blok te flowen/blueprinten en 101 andere aanpassingen.
pi_40912733
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:44 schreef 1299 het volgende:
Ja maar zeker niet bij 215PK Je kan altijd ook nog extra vermogen winnen door het blok te flowen/blueprinten en 101 andere aanpassingen.
Nou goed ik weet niet waar jij je bron hebt, maar ik heb m bj Jeroen dik nagevraagd.
Hij schrijft zo'n beetje alle software en doet erg veel projecten voor t 1.8 20vt blok.
Zij hebben als toch redelijk tuningbedrijf nooit meer gehaald dan de waarden die ik vermeld.

In ieder geval niet zonder dat dingen kapot gaan na een aantal runs.
Je kan tweaken wat je wil maar ergens houdt de capaciteit van een turbo gewoon op hoor.

Zover ik t nu op een rijtje heb:
ongeveer 215 met de k03
ongeveer 246 met de k04
ongeveer 290 met de rs 28 en stoch zuigers en drijfstang
ongeveer 360 met de rs 28 met aangepaste uitlaat zuigers drijfstang en nog wat meuk
ongeveer 400 als max met deze turbo.
En als je 20k wilt spenderen dan kan ie tot ongeveer 550 pk.

nog een lange weg te gaan...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:01:07 #108
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_40913023
En wat zijn de kosten voor al die juweeltjes?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_40914271
Is die turbo zo fucking klein dan? Een Mitsubishi Lancer 1800 GSR (1.8 liter met relatief klein turbootje) kan met gesmeden zuigers zo over de 300PK heen.
pi_40918075
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:01 schreef MikeyMan het volgende:
En wat zijn de kosten voor al die juweeltjes?
280 pk ongeveer 3400 euro
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_40918098
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:32 schreef 1299 het volgende:
Is die turbo zo fucking klein dan? Een Mitsubishi Lancer 1800 GSR (1.8 liter met relatief klein turbootje) kan met gesmeden zuigers zo over de 300PK heen.
Mja die Vag turbo's kunnen weinig leveren..
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_40922320
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:48 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

met de k03 ( standaard 156 pk turbo) kan max 215 pk worden gehaald
met de k04 ( de 180 en 225 pk turbo bijv tt) kan max 248 pk worden gehaald.

lijkt me dus een hoge schatting...
Hoeveel haalt die race-eend dan bv op dat seat forum?
Met die zilvere seat ibiza cupra
en toen.....
pi_41032628
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:59 schreef VanDread het volgende:

[..]

Hoeveel haalt die race-eend dan bv op dat seat forum?
Met die zilvere seat ibiza cupra
Hij zegt 275 met dubbele intercooler, maar ik betwijfel t.

K zit nog steeds te wachten op bericht van de schade expert.
Duurt wel lang zoiets...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:24:38 #114
9761 5chaap2k
JoSchaap (fluitje!)
pi_41033583
geef mij maar ongeblazen blok met van die mooie toeters erop
klinkt stukken lekkerder als een fohn
|- Is ook een tweakert *O* -|- Overal: JoSchaap :w behalve hier :+ -| |- pjoeturtje: Inventaris -| |- Speelhokje :Y) -|
pi_41033891
Corsa nerd
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:20:17 #116
9761 5chaap2k
JoSchaap (fluitje!)
pi_41036942
beetje zelfspot moet kunnen

/offtopic
|- Is ook een tweakert *O* -|- Overal: JoSchaap :w behalve hier :+ -| |- pjoeturtje: Inventaris -| |- Speelhokje :Y) -|
pi_41037727
och het gejankt van een compressor is anders ook wel cool
pi_41059391
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:24 schreef 5chaap2k het volgende:
geef mij maar ongeblazen blok met van die mooie toeters erop
klinkt stukken lekkerder als een fohn
maja dat past weer niet in een Seatje...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_41080552
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:58 schreef Nerdmans het volgende:
Update :

De Seat was weer keurig gerepareerd!
Echter eergisteren weer flinke schade door toedoen van een derde partij.
Jammer, maar als de verzekering betaald en hij is weer helemaal de oude, dan ga ik ermee naar t Noorden des lands.

Daar wordt er de Garret GT 28 RS opgezet.
Daarmee is de potentie tot 380 pk.

letys go!
moet je heel wat andere aanpassingen doen als je die 380 daadwerkelijk wilt halen
zoiezo beetje positief voor een gt28rs volgens mij denk dat je dan eerder aan een gt2871rs moet denken

(ik heb trouwens een gt28rs op m'n lcr zitten, haalt zo'n 330 tot 350 pk)
  donderdag 24 augustus 2006 @ 00:44:39 #120
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_41115838
gewoon blijven rondrijden met dat blok. Blok verkopen en met je gespaarde geld een Audi TT blok met bak halen. 6 versnellingen en een blok wat standaard al 250pk zowat heeft. Ik snap niet wat er zo moeilijk is.
pi_41116048
buurman hier heeft een A4 quatro, diesel, ook al 180 pk standaard, gechipt naar 210.
de benzine versies hebben nog meer vermogen.

[ Bericht 50% gewijzigd door Viper_74 op 24-08-2006 01:11:27 ]
M'n signature, wat doe je :{
pi_41154369
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:44 schreef pwnd het volgende:
gewoon blijven rondrijden met dat blok. Blok verkopen en met je gespaarde geld een Audi TT blok met bak halen. 6 versnellingen en een blok wat standaard al 250pk zowat heeft. Ik snap niet wat er zo moeilijk is.
Mja dat is de 3.2 he?
die is duur hoor.

De andere bokken van audi zijn t zelfde als in mn seat , de 1.8 20vt.
Deze zijn uitgerust met de k03 of k04 turbo.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_41154771
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:10 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Mja dat is de 3.2 he?
die is duur hoor.

De andere bokken van audi zijn t zelfde als in mn seat , de 1.8 20vt.
Deze zijn uitgerust met de k03 of k04 turbo.
Klopt

Tja duur duur, het is gewoon een duur merk, op zich is de motor wel nice

Nieuwe VW concept car is ook vet, 1.4 tfsi motor met 210 pk
M'n signature, wat doe je :{
pi_41154811
vindt trouwens de wegliggen van de seat belabberd. Moet een sport onderstel zijn maar het wiebelt en zwabbert echt door de bochten. Iets wat een goed setje vering met eventueel dempers waarschijnlijk een stuk zal verbeteren. Nieuwe Leon sport-up vond ik net iets beter, al was dat ook niet super. Voordeel van de Leon was dat de wielbasis langer was, helpt al natuurlijk
M'n signature, wat doe je :{
pi_41155576
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:32 schreef Viper_74 het volgende:
vindt trouwens de wegliggen van de seat belabberd. Moet een sport onderstel zijn maar het wiebelt en zwabbert echt door de bochten. Iets wat een goed setje vering met eventueel dempers waarschijnlijk een stuk zal verbeteren. Nieuwe Leon sport-up vond ik net iets beter, al was dat ook niet super. Voordeel van de Leon was dat de wielbasis langer was, helpt al natuurlijk
daar heb je helemaal gelijk in!
Dat is ok zeker en aandachtpunt.

Tis allemaal Paar setjes van Tein erop
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_41156671
tvp
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:07:38 #127
28634 wick
Got VTEC?
pi_41159091
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:13 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

280 pk ongeveer 3400 euro
Tering met 3400 pleuro zit ik op 400pk inc. big brake kit. EDM turbocharged hokken zijn reteduur. Koop een jap en doe het zelf, als je met lego hebt gespeeld vroeger stelt het niks voor. Zit voor 2000 euro op ong. 300pk inc FMIC en 3" uitlaat. Is puur het afstellen en wat je zelf kan (WIL) doen.
live fast, die young
pi_41166953
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:07 schreef wick het volgende:

[..]

Tering met 3400 pleuro zit ik op 400pk inc. big brake kit. EDM turbocharged hokken zijn reteduur. Koop een jap en doe het zelf, als je met lego hebt gespeeld vroeger stelt het niks voor. Zit voor 2000 euro op ong. 300pk inc FMIC en 3" uitlaat. Is puur het afstellen en wat je zelf kan (WIL) doen.
Kun je nagaan dat mn vorige offerte ongveer 7k was..
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_41181944
In zo'n snifik word je weer zo gestereotypeerd joh
en toen.....
pi_41194406
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 23:37 schreef VanDread het volgende:
In zo'n snifik word je weer zo gestereotypeerd joh
de ultieme ricers he
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_41194428
o ja maandag komt de schade expert een kijkje nemen.
K ben benieuwd...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_41221103
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:03 schreef Nerdmans het volgende:
o ja maandag komt de schade expert een kijkje nemen.
K ben benieuwd...
Heb je je auto alweer gesloopt?

En 250 pk verkrijg je door gas te geven. Niet zo moeilijk lijkt me.
There is no other!
pi_41252867
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:26 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Heb je je auto alweer gesloopt?

En 250 pk verkrijg je door gas te geven. Niet zo moeilijk lijkt me.
Jeps!

hahah

Vanmiddag gaan we schade inventariseren.
Eens kijken of t een meedenkende expert is
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_41282115
240 binnenkort (hoop ik oprecht)

joehoe!!!
Calm down, please!
pi_41288555
Expert geweest.
Heeft alles genoteerd en zou vandaag een rapport doorsturen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_41683626
Dat is toch gewoon een 2.0 en geen 1.8 zoals je in mijn topic vermelde? Mooie foto's trouwens, gemaakt achter de Boerenbond zo te zien
  zondag 10 september 2006 @ 19:33:50 #137
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41683982
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:22 schreef Mex_ het volgende:
Dat is toch gewoon een 2.0 en geen 1.8 zoals je in mijn topic vermelde? Mooie foto's trouwens, gemaakt achter de Boerenbond zo te zien
Nopes... Er staat 20v T... 20valve turbo... En de VW 20 klepper is de welbekende 1.8 turbo...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_41684115
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:33 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Nopes... Er staat 20v T... 20valve turbo... En de VW 20 klepper is de welbekende 1.8 turbo...
Ah, op die fiets, ik ben niet zo thuis in het europese auto wereldje 5 cylinder?
  zondag 10 september 2006 @ 19:41:05 #139
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41684198
nee, vijf kleppen per cilinder...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_41684400
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:41 schreef MikeyMan het volgende:
nee, vijf kleppen per cilinder...
Oke er stond me iets van bij dat ze bij VAG ook een 5 cylinderblok hadden
  zondag 10 september 2006 @ 19:54:08 #141
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41684615
Yepz... 2.3 v5... En nog wat diesels...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_41688932
Schade expert geweest:

veeeeeel te weinig opgeschreven. die gast komt uit op 2300 ex btw.
Daar kan ik m niet eens van laten maken.

Ik wil er minimaal 500 ex BTW bij hebben.
Dus dat wordt een contra expertise denk ik.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_41689093
o ja dit is trouwens de turbo:

ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_41704432
je pic doet het hier niet dus nog een linkje:
http://www.turbobygarrett(...)T2860RS_739548_1.htm
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_44402004
Nah,

Final update:
Ik zie af van de tuning van de Seat.
Ik de Seat ingerolen op een Subaru Impreza GT turbo.

Altijd al eens willen hebben.
Volgende Woensdag kan ik m ophalen
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44402586
Verstand komt met de jaren? Veel betere basis ..
pi_44403403
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:53 schreef Wimo. het volgende:
Verstand komt met de jaren? Veel betere basis ..
Ja dat weet ik wel....

Nu krijg ik echter wel meer commentaar.
Bij een Impreza ligt t er wat dikker bovenop.

Anyway, ik ben er wel happy mee!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_44403495
Gefeli met je nieuwe aankoop, toffe bak. Al enig idee wat je er qua tuning aan gaat doen?
  woensdag 13 december 2006 @ 20:23:32 #149
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_44403553
en heelhouden he .
Life is too short don't stress every day
pi_44403754
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:22 schreef zBus het volgende:
Gefeli met je nieuwe aankoop, toffe bak. Al enig idee wat je er qua tuning aan gaat doen?
Voorlopig even niets.
Ik ga eerst eens leren rijden met t ding.
Ik ga wel mn audio inbouwen, dat heb ik bij de Seat niet gedaan omdat er eigenlijk geen ruimte voor was.

Maar ik heb alvast wat chipbedrijven benaderd voor info. whehehe ik kan t niet laten
Chippie is toch wel flink verschil ik geloof vermogen van 218 naar 258en koppel van 290 naar 360 ofzo..
Dus zeg eind februari whehehe
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')