pardon? remde hij de eerste 6 lessen voor je?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:55 schreef diertjuh het volgende:
Vandaag mn 7de rijles gehad. Moest nu het rempedaal derbij doen. Helaas ging het niet zogoed als ik dat zelf zou willen. Maar schakelen gaat nu wel best goed. Ach alles moet je vaak genoeg herhalen en dan lukt het vanzelf wel.![]()
ja?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:58 schreef Robbiej het volgende:
[..]
pardon? remde hij de eerste 6 lessen voor je?
nog een reden om een spoedcursus te doen.
no offence hoor trouwens.
Dankjequote:Op woensdag 22 februari 2006 14:00 schreef Robbiej het volgende:
ohh die manier. k dacht al..;) veel succes trouwens
wtf? ik moest de eerste rijles gewoon alles zelf doen hoorquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:55 schreef diertjuh het volgende:
Vandaag mn 6de rijles gehad. Moest nu het rempedaal derbij doen. Helaas ging het niet zogoed als ik dat zelf zou willen. Maar schakelen gaat nu wel best goed. Ach alles moet je vaak genoeg herhalen en dan lukt het vanzelf wel.![]()
Ik dus niet. Andere leermethode.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:17 schreef erikkll het volgende:
[..]
wtf? ik moest de eerste rijles gewoon alles zelf doen hooralleen de spiegels kwamen later.
Inprincipe had het eerder gekund. In de 4de rijles al. Maar les 1 en 2 waren bij mij hetzelfde en les 4 en 5 ook. Daarvoor was de reden dat ik een weekje niet gelesd had. Dus vond de rij instructeur wel goed om er even weer in te komen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:
ik vind na 6 lessen pas mogen remmen ook wel erg laat hoor, zelfs met RIS
Ik ookquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:17 schreef erikkll het volgende:
[..]
wtf? ik moest de eerste rijles gewoon alles zelf doen hooralleen de spiegels kwamen later.
Dus conclusie: het verschilt per rijintructeur.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:27 schreef Devilnl het volgende:
eerste vraag was: heb je eerder gereden?... erm ja al zo'n 3000km![]()
en toen moest ik bij de eerste les: schakelen/koppellen/remmen/knipperlichten(duh?¿).. slalom op een bus remise... helling proef met&zonder handrem.. Zoiets.
maar hij zei ook al. bij sommigen ben ik de eerste 10lessen bezig om het sturen te leren (nu zal dat wel overdreven zijn, maar toch)
Ik mocht dus opschakelen en terug schakelen in 1 les doen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:52 schreef Sylvana het volgende:
Ik mocht alleen eerste les nog niet schakelen, 2e les mocht ik opschakelen en 3e les mocht ik terugschakelen erbij
Robin, je hebt al net zo'n wazige instructeur als ik, mijne spreekt ook heel vaak dubbel af enzo, en ook wel es gehad dat hij op de stoep stond terwijl ik op school zat en zeker wist dat ik geen rijles had
Dat heb ik dus vandaag ook gedaan. Alleen wat later dan bij jullie.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:21 schreef Devilnl het volgende:
ja denk het. maar ik vind het toch vreemd..
waarom mag je het zelf niet eens "proberen" ??
fout gaan kan het toch niet als de instructeur er naast zit
quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:52 schreef Sylvana het volgende:
Robin, je hebt al net zo'n wazige instructeur als ik, mijne spreekt ook heel vaak dubbel af enzo, en ook wel es gehad dat hij op de stoep stond terwijl ik op school zat en zeker wist dat ik geen rijles had
quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:04 schreef Shirley het volgende:
Ik mag 5 april om 14.55 afrijden!En maandag m'n TTT. Het einde is in zicht!
niet echt fijn dat gestress over je examen, hoplelijk heb je snel duidelijkheidquote:Op woensdag 22 februari 2006 19:07 schreef Repeat het volgende:
er gaat hier straks iets helemaal fout, ik moet woensdag afrijden en nu is mn instructeur de laatste paar dagen al ziek
Mn mobiel was kapot dus hij heeft naar huis gebeld volgens mn moeder met de mededeling "dat ik hem dringend moest terugbellen omdat het met mn examen te maken heeft"
en nu neemt hij niet op....
nee maar ik moet nog 4 lessen rijden voor woensdag, waarvan 1 gister en 1 vandaag.... Die gaan dus al allebei niet door.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:19 schreef Robin__ het volgende:
Zal wel meevallen toch, je hebt hem toch niet nodig voor dat examen? (tenminste, in principe hoeft alleen die auto bij het cbr te staan dan toch?) maar dan kan je niet beetje voorrijden enzo, tenzij ie een andere instructeur regelt
Niet meteen van het slechtste uitgaan joh
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:06 schreef Brembo het volgende:
Vandaag theorie gehaald, het schiet al op.
Ja, ik heb ook RIS. In de eerste les mocht ik alles meteen al doen, maar ik had daarvoor nog nooit in een auto gezeten. Eerst even sturen en gas geven, daarna op een wat rustigere plek leren remmen en schakelen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:
ik vind na 6 lessen pas mogen remmen ook wel erg laat hoor, zelfs met RIS
Dat ljikt mij ook niet fijn, ik ben totaal geen ochtendmens en moet zelf om10 voor 4 afrijden, dan is het ook druk op de weg, maar rij liever in de avondspits dan in de ochtendspits als ik nog niet helemaal wakker benquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:37 schreef X-eCuTe het volgende:
Ik moet dinsdag om 8 uur sochtends examen doen.. 24 lesuren gehad.. nog 5 te gaan.. vind zo vroeg rijden eigenlijk niet zo fijn, maar we zullen zien.
Ik dacht dat 14.55 het laatste examen was van een dag, maar kennelijk niet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat ljikt mij ook niet fijn, ik ben totaal geen ochtendmens en moet zelf om10 voor 4 afrijden, dan is het ook druk op de weg, maar rij liever in de avondspits dan in de ochtendspits als ik nog niet helemaal wakker ben
Ja, zou je het dan weer opnieuw moeten halen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik dacht dat 14.55 het laatste examen was van een dag, maar kennelijk niet.Verschilt dus per CBR..
Ik moet volgende keer om 10.50... Ben heeeeel benieuwd!!!!
Hoop dat ik het haal, anders verloopt m'n theorie....![]()
![]()
Zou wel heel zuur zijn..
![]()
Ja, dan zou ik dat opnieuw moeten doen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:32 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, zou je het dan weer opnieuw moeten halen?![]()
Ik ook, 5 voor 9quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:00 schreef Sylvana het volgende:
nog 2 weken en 1 dag en dan is het eindelijk zover
Hoevaak heb ik dit wel niet gedacht..quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:12 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Maar geen ingrepen en hij vondt dat ik prima reed, waarom laat je me dan zakken lul![]()
Ik moet ook 10 maart afrijdenquote:Op donderdag 23 februari 2006 17:00 schreef Sylvana het volgende:
ik moet wel ff navragen of me uitreksel niet ouder is dan een half jaar dan, theorie is nog wel paar maanden geldig, maar uittreksel weet ik niet, dus morgen maar ff vragen, anders moet ik die nog ff snel halen
Voor je theorie mag ie volgens mij ouders zijn als een half jaar! (een jaar dacht ik)quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:00 schreef Sylvana het volgende:
ik moet wel ff navragen of me uitreksel niet ouder is dan een half jaar dan, theorie is nog wel paar maanden geldig, maar uittreksel weet ik niet, dus morgen maar ff vragen, anders moet ik die nog ff snel halen
Als ie ouder mag zijn dan 'n half jaar... Dan mag vast wel een jaar oud zijn dan, denk ik.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:25 schreef Sylvana het volgende:
Ja, maar hoeveel ouder mag dat dan zijn?
Dat zou mooi zijn zegquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:34 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Misschien wordt tien maart wel weer 'n soort '21 december' dag, waarop veel mensen hun rijbewijs halen!Zou wel vet zijn!
![]()
thnx! Hoef ik die iig niet opnieuw meer aan te vragenquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:52 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Ok hoe zit het nu met de geldigheid van het uitreksel:
isse simpel....
Mijn uitreksel was zo'n 7 maanden oud, je zou dus denken dat hij niet meer geldig is. Heb het CBR gebeld waar ze me vertelden dat als dit het uitreksel is dat ik meenam tijdens mijn theorie-examen dan is hij bij het praktijk-examen ook nog geldig.
Mijn instructeur wist dit trouwens niet. Dus ook leuke info voor hem.
ik hoop het wel iigquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:34 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Misschien wordt tien maart wel weer 'n soort '21 december' dag, waarop veel mensen hun rijbewijs halen!Zou wel vet zijn!
![]()
Mooi dat het toch nog goed gekomen isquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:32 schreef Repeat het volgende:
Ok, het is nog goed gekomen met mn laatste lessen. Heb nu zaterdag, maandag, dinsdag en woensdag een les staan, en dan woensdag na die les gelijk mn examen
Niet lullig bedoeld, maar naar jouw eigen zeggen zat je toch allang op examenniveau? En vond je 't zonde dat er nog zoveel lessen tussen zaten tot aan je examen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:32 schreef Repeat het volgende:
Ok, het is nog goed gekomen met mn laatste lessen. Heb nu zaterdag, maandag, dinsdag en woensdag een les staan, en dan woensdag na die les gelijk mn examen
het rijden zelf ging idd al heel lang goed, ik ben alleen een paar lessen pas begonnen met parkeren etc. Mn instructeur was daar echt heel laat mee. Dus daar heb ik nog niet zoveel mee kunnen oefenen, dwz; gaat in ongeveer 50% (of minderquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar naar jouw eigen zeggen zat je toch allang op examenniveau? En vond je 't zonde dat er nog zoveel lessen tussen zaten tot aan je examen?
Dan zou 't toch ook geen groot probleem zijn geweest als er twee lessen uit waren gevallen? Of zie ik dat verkeerd?
In ieder geval heel veel succes volgende week woensdag!
Ohw, lekker gepland van je instructeur dan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
het rijden zelf ging idd al heel lang goed, ik ben alleen een paar lessen pas begonnen met parkeren etc. Mn instructeur was daar echt heel laat mee. Dus daar heb ik nog niet zoveel mee kunnen oefenen, dwz; gaat in ongeveer 50% (of minder) van de gevallen goed
Daarom moet ik dat soort dingetjes nog oefenen. En nu weet ik ook wie mn examinator is, kan ik met mn instructeur ook nog even zijn naaipunten doorlopen
Je had al die tijd geprobeerd stoer over te komen... en dan nu dit... jammer!quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:34 schreef Repeat het volgende:
+ zenuwen beginnen toe te slaat natuurlijk![]()
je zakt meestal niet op bijzondere verrichtingen. soms hoor je zelfs van gevallen waarbij ze allebei fout gaan.. maar als je verkeerd kijkt heb je wel een probleem. en je moet natuurlijk ook niet vergeten dat het overige verkeer voorrang heeftquote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:12 schreef cyberterrorist het volgende:
Als je nou helemaal goed rijdt + kijkt, maar één van de twee bijzondere verichtingen verkeerd uitvoert (wel goed kijkt). Zak je dan evengoed nog?
Kut is dat he.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:15 schreef Nuna het volgende:
Gezakt vanmorgen![]()
Examinator nam me het erg kwalijk dat ik niet goed genoeg keek in buitenspiegel en dode hoek bij het wisselen van rijstrook. Ook had ik niet op tijd gezien dat de weg alleen naar rechts ging en hij vond dat ik dat toch wel had moeten zien (ik reed wel goed weg met kijkgedrag enzo). Dat was het
![]()
Maar goed. Volgende keer beter hoop ik dan.
Das nog kort, ik moet 7.5 week wachten.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:20 schreef Nuna het volgende:
Ja, mijn eerste en hopelijk ook de laatste keer. Over ongeveer 4 weken mag ik het weer proberen.
Wat jammer!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:15 schreef Nuna het volgende:
Gezakt vanmorgen![]()
Examinator nam me het erg kwalijk dat ik niet goed genoeg keek in buitenspiegel en dode hoek bij het wisselen van rijstrook. Ook had ik niet op tijd gezien dat de weg alleen naar rechts ging en hij vond dat ik dat toch wel had moeten zien (ik reed wel goed weg met kijkgedrag enzo). Dat was het
![]()
Kwijt volgens mij.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:24 schreef Robin__ het volgende:
Hey waar is je oog?
Als je goed hebt gekeken, en de rest van je examen was ook naar behoren, ben je dan niet de lul.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:04 schreef X-eCuTe het volgende:
als je met fileparkeren een halve meter van de stoep afstaat, ben je dan gelijk de lul??net een paar keer geoefend met me pa zn auto maar het ging nog niet helemaal lekker..
En het belangrijkste, dan heb je andere instructies!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:26 schreef Repeat het volgende:
Bij parkeren is oefenen met je pa idd niet zo handig lijkt me. Heb je een hele andere auto, andere lengte, andere draaicirkel etc.
Die issie kwijt, toch?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:52 schreef Robin__ het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met fraiser's rijbewijs?
Dan is het maar goed dat hij geen rijbewijs meer heeftquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:09 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Hij had met drank op gereden...![]()
Gefeliciteeerdquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:35 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Eindelijk! Eindelijk geslaagd. Het was een BNOR examen, dat wel. Maar na zoveel pech (en ook fouten natuurlijk) eindelijk geslaagd. De examinator wist me prima op mn gemak te stellen, was echt supertoffe gozer, een echte Hagenees. Heerlijk gereden in het zonnetje, op een gegeven moment, leunde hij lekker achteruit en genoot van de zon. Ging echt super. Geen enkele fout gemaakt!
Eindelijk, helaas kan ik maandag pas mn rijbewijs op gaan halen!
Hoera!
![]()
![]()
![]()
Vind ik ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat hij geen rijbewijs meer heeft
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:35 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Eindelijk! Eindelijk geslaagd. Het was een BNOR examen, dat wel. Maar na zoveel pech (en ook fouten natuurlijk) eindelijk geslaagd.
Hoeveel koste dat geintje dan?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:49 schreef Frasier het volgende:
Klopt, ik ben 'm inderdaad voorlopig kwijt. Maar ja eigen schuld natuurlijk. Ik krijg 'm (voor mij gelukkig) wel uiterlijk 14 juli terug. Maar wees maar bang, zo'n fout zal ik niet meer maken. Al was het alleen maar om het totale geld bedrag wat je er aan kwijt bent.
Een verplichte cursus van 750 euro + een boete die kan oplopen tot rond de 1000 euro. Dus reken maar uit. Wordt je niet vrolijk vanquote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:30 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Hoeveel koste dat geintje dan?
en gefeliciteed mensen die geslaagd zijn
Eigen schuldquote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:14 schreef Frasier het volgende:
[..]
Een verplichte cursus van 750 euro + een boete die kan oplopen tot rond de 1000 euro. Dus reken maar uit. Wordt je niet vrolijk van.
Ik ben niet bang hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:49 schreef Frasier het volgende:
Maar wees maar bang, zo'n fout zal ik niet meer maken
gefeliciteerd jongen..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:35 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Eindelijk! Eindelijk geslaagd. Het was een BNOR examen, dat wel. Maar na zoveel pech (en ook fouten natuurlijk) eindelijk geslaagd. De examinator wist me prima op mn gemak te stellen, was echt supertoffe gozer, een echte Hagenees. Heerlijk gereden in het zonnetje, op een gegeven moment, leunde hij lekker achteruit en genoot van de zon. Ging echt super. Geen enkele fout gemaakt!
Eindelijk, helaas kan ik maandag pas mn rijbewijs op gaan halen!
Hoera!
![]()
![]()
![]()
Balen zegquote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:15 schreef Nuna het volgende:
Gezakt vanmorgen![]()
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:35 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Eindelijk! Eindelijk geslaagd.
je zal nu ook wel iets hebben van "Eindelijk" of nietquote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:10 schreef Sylvana het volgende:
Mijn rijles gister ging echt super![]()
Veel bijzondere verrichtingen gedaan en dat ging allemaal helemaal goed, instructeur was trots op meAlleen ik moet wel mezelf meer controleren, vaker nog ff een keer voor de zekerheid kijken enzo
Volgende week vrijdag nog 1 les en dan de week erna afrijden
Ja idd, begin dat lessen inmiddeld wel goed zat te worden na ruim een jaar, weet het nou welquote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:49 schreef Devilnl het volgende:
[..]
je zal nu ook wel iets hebben van "Eindelijk" of niet
had ik wel iig.
Hopen dat je het in 1x haalt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |