gezien jou toevoegende waarde aan dit topic eigenlijk te veel moeite om op te reagerenquote:Op zondag 19 februari 2006 19:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Gezien je taalgebruik ben je uitermate geschikt voor de politie.
Dan zou je pas in maart vrij kunnen vragen en de meeste werkgevers vragen om een rouwbrief. Bovendien word je dan weken doorgezaagd over hoe het met je gaat en dergelijke ....quote:Op zondag 19 februari 2006 19:45 schreef big_al het volgende:
Begrafenis van een vriend/familie/bekende?
dat klopt ook maar dan krijg je van ja is het belangrijk want het is druk hier, achterlijk maar is niet andersquote:Op zondag 19 februari 2006 19:48 schreef Marietje_34 het volgende:
Gewoon een vrije dag opnemen, de reden waarom gaat toch niemand wat aan?
precies en als ze er bij mij lucht van krijgen dan begint me uitwerk periode ook zowat directquote:Op zondag 19 februari 2006 19:48 schreef thaleia het volgende:
Ik had er geen trek in om me in bochten te wringen om een smoes te verzinnen, dus ik heb gewoon gezegd dat ik ging solliciteren. Dat is geen aanrader weet ik nu. De volgende keer verzin ik ook een bruiloft
Ik ken niet heel veel bedrijven waar dat zo werkt hoorquote:Op zondag 19 februari 2006 19:50 schreef thabit het volgende:
Je kunt toch ook gewoon een dag niet naar je werk toe gaan, zonder dat vantevoren te melden?
Kan ook. Totdat je werkgever je gaat bellen hoe het met je gaat. Bovendien heb je dan weer een ziekmelding op je naam staan en of dat nou zo gunstig is?quote:Op zondag 19 februari 2006 19:52 schreef Grimli het volgende:
die dag ziek melden
Ik heb het ook wel eens gedaan. En dan wenst men mij gewoon succes.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:48 schreef thaleia het volgende:
Ik had er geen trek in om me in bochten te wringen om een smoes te verzinnen, dus ik heb gewoon gezegd dat ik ging solliciteren. Dat is geen aanrader weet ik nu. De volgende keer verzin ik ook een bruiloft
En dan controle van de Arbodienst krijgen.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:52 schreef Grimli het volgende:
die dag ziek melden
Dat mogen ze volgens mij pas doen als je meer dan 2 of 3 dagen achter elkaar thuis bent.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:55 schreef Light het volgende:
[..]
En dan controle van de Arbodienst krijgen.
dan ben ik wel de hele dag zoet?? en heb ik daar van te voren geen last van me gebitje?? weet niet wat het precies is...quote:Op zondag 19 februari 2006 20:00 schreef Cyan het volgende:
Oke je moet morgen naar de tandarts .... dan krijg je 10 maart een wortelkanaalbehandeling!
En dan zegt de baas: 'Nou, verzet de afspraak maar naar volgende week, dan moet het wel even zonder jou lukken.'quote:Op zondag 19 februari 2006 20:02 schreef Cyan het volgende:
En dan moet je het zo brengen:
"Ik moet een nieuwe afspraak maken met de tandarts, want ik krijg een wortelkanaalbehandeling. Nou kon ik kiezen tussen volgende week of 10 maart. Dus ik heb voor 10 maart gekozen omdat ik weet dat het nu erg druk is. Ik denk dat het geen probleem is, want jullie kunnen er nu rekening mee houden in de planning"
Ja want je krijgt verdoving en je ondergaat helse pijnenquote:Op zondag 19 februari 2006 20:03 schreef Firefly18 het volgende:
[..]
dan ben ik wel de hele dag zoet?? en heb ik daar van te voren geen last van me gebitje?? weet niet wat het precies is...
Dan zeg je dat je het op 10 maart hebt gepland omdat je weet dat het druk is en dan weten zij ruim van te voren dat je die dag niet aanwezig bent.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En dan zegt de baas: 'Nou, verzet de afspraak maar naar volgende week, dan moet het wel even zonder jou lukken.'
Ik vind het iig geen waterdichte smoes...quote:Op zondag 19 februari 2006 20:05 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dan zeg je dat je het op 10 maart hebt gepland omdat je weet dat het druk is en dan weten zij ruim van te voren dat je die dag niet aanwezig bent.
Geen enkele smoes is in dit geval waterdicht want je zult of vragen krijgen over hoe je weekendje weg/bruiloft/begrafenis/ was.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:06 schreef Syndicate het volgende:
[..]
Ik vind het iig geen waterdichte smoes...
Verhuizing.. zei ik net al..quote:Op zondag 19 februari 2006 20:08 schreef Cyan het volgende:
[..]
Geen enkele smoes is in dit geval waterdicht want je zult of vragen krijgen over hoe je weekendje weg/bruiloft/begrafenis/ was.
Of ze zullen vragen hoe het bij de dokter/tandarts/fysio/bloedbank or whatever was
precies, ik zie het probleem ook niet zo.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:11 schreef longinus het volgende:
Niet moeilijk doen, gewoon en dag vrij vragen op 10 maart.
Als je een keuringsdag hebt is het advies altijd, neem de dag ervoor óók vrij.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:39 schreef Firefly18 het volgende:
Het zit zo waar ik momenteel werk is het behoorlijk druk maar ik wil voor 10 maart een dagje vrij.
Dit is omdat ik dan sollicitatie heb voor iets anders, de politie, dat kost me gewoon een hele dag.
Die is beter, dan kun je tenminste 2 dagen vragen om een oud familielid te helpenquote:Op zondag 19 februari 2006 20:11 schreef Syndicate het volgende:
[..]
Verhuizing.. zei ik net al..
En iedereen weet hoe een verhuizing gaat dus al te veel vragen hoef je niet te verwachten
Ja, ik zou idd ook voor de ziekenhuis optie gaanquote:Op maandag 20 februari 2006 16:25 schreef RPD het volgende:
Ziekenhuis bezoek wegens dringende medische redenen waar je het liever niet over hebt
het is bijna nooit verstandig om het te vermelden - de voordelen die je hebt zijn beperkt ( 1 dag vrij en je kunt erop gokken dat ze je een goed voorstel doen om te blijven ). mocht het je niet lukken en besluiten toch te blijven dan is je positie er niet fraaier op geworden.quote:Op maandag 20 februari 2006 08:18 schreef Alicey het volgende:
Sollicitatie is een geldige reden voor vrij vragen, en gezien je kennelijk nog meer gaat solliciteren vermoed ik niet dat het je plan is nog lang bij dat bedrijf te blijven, dus wat is het probleem?
Hoezo is je positie er niet fraaier op geworden? Wanneer je een goed voorstel krijgt is je positie kennelijk goed. Krijg je dat niet, solliciteer je over een tijdje weer.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:55 schreef Aarde het volgende:
[..]
het is bijna nooit verstandig om het te vermelden - de voordelen die je hebt zijn beperkt ( 1 dag vrij en je kunt erop gokken dat ze je een goed voorstel doen om te blijven ). mocht het je niet lukken en besluiten toch te blijven dan is je positie er niet fraaier op geworden.
zoiets als je als speler bij ajax dan niet meer aan de bak komt?quote:Op maandag 20 februari 2006 22:55 schreef Aarde het volgende:
[..]
het is bijna nooit verstandig om het te vermelden - de voordelen die je hebt zijn beperkt ( 1 dag vrij en je kunt erop gokken dat ze je een goed voorstel doen om te blijven ). mocht het je niet lukken en besluiten toch te blijven dan is je positie er niet fraaier op geworden.
die komen pas na 7 dagenquote:Op zondag 19 februari 2006 19:55 schreef Light het volgende:
[..]
En dan controle van de Arbodienst krijgen.
Dat ligt er maar net aan, wanneer het bedrijf dat wil.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:21 schreef donald_dick het volgende:
die komen pas na 7 dagen
Kutsmoesquote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:18 schreef Troeta het volgende:
Ik zeg trouwens vaak dat ik naar de gynecaloog moet, dan durven ze toch niet verder te vragen
Dat moet je gewoon zeggen. Alsof zij hun hand er voor omdraaien om je te ontslaan als ze van je afwillen. Je bent werknemer, geen vriend oid, en werknemers zijn minder waard dan het meubilair (dat wordt immers nog minder vaak vervangen).quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:55 schreef Devilnl het volgende:
kheb geen smoes nodig ofzo, maar omdat het hier ook om solliciteren gaat.. hier maar ff.
Het zit zo.
ik zit in de agrarische sector (loonwerk om precies te zijn) en dat is voor mij helaas dus telkens een half jaar contract geweest(seizoens werk). en zou dit jaar vast in dients moeten daar.
Nu "denkt" het bedrijf dat ik dit jaar weer bij hun kom maar dat gaat waarschijnlijk niet door omdat ik hoogst waarschijnlijk(weet het eigenlijk wel zeker) naar een ander bedrijf ga ()
nu wil ik niet bot overkomen tegen over mijn ex-werkgever.
maar hoe vertel je dat nou eigenlijk, kheb daar 3½ jaar gezeten. en om nou lomp te zeggen van: hey ik ga ergens anders werken Doei!.
gaat me ook wat te ver
kheb eigenlijk vrij weinig zin om met ze in discussie te gaan hier over. ook omdat ik ze van binnen&buiten ken.
(5bazen, ben bij iedereen wel eens thuis geweest. heck. ze wonen allemaal in het zelfde dorp als mij)
let niet op mijn spelling.. nederlands in niet mijn beste vak
nu je het zegt,.. maar die vrouw bij het CWI zei dat ze me dit jaar vast moesten aannemen, ik snap er zelf ook niet zoveel van daaro..quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:16 schreef Mark het volgende:
3½ jaar met halfjaarcontracten? Dan had je allang in vaste dienst moeten zijn, toch?
Anyway: als je nu geen contract hebt, hoef je niet eens op te zeggen, je kunt dus heel enthousiast beginnen te vertellen over je nieuwe baan
ahzo, nou ik ben er hopelijk vanafquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:36 schreef Sjeen het volgende:
Als ik het goed zie, heb je dus steeds meer dan drie maanden tussen de contracten gehad... Dan hoef je in principe geen contract voor onbepaalde tijd te krijgen. Alhoewel CWI daar tegenwoordig anders over denkt bij seizoenswerk...
Ik snap dat dit moeilijk is, vind ik zelf ook altijd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:55 schreef Devilnl het volgende:
kheb geen smoes nodig ofzo, maar omdat het hier ook om solliciteren gaat.. hier maar ff.
Het zit zo.
ik zit in de agrarische sector (loonwerk om precies te zijn) en dat is voor mij helaas dus telkens een half jaar contract geweest(seizoens werk). en zou dit jaar vast in dients moeten daar.
Nu "denkt" het bedrijf dat ik dit jaar weer bij hun kom maar dat gaat waarschijnlijk niet door omdat ik hoogst waarschijnlijk(weet het eigenlijk wel zeker) naar een ander bedrijf ga ()
nu wil ik niet bot overkomen tegen over mijn ex-werkgever.
maar hoe vertel je dat nou eigenlijk, kheb daar 3½ jaar gezeten. en om nou lomp te zeggen van: hey ik ga ergens anders werken Doei!.
gaat me ook wat te ver
kheb eigenlijk vrij weinig zin om met ze in discussie te gaan hier over. ook omdat ik ze van binnen&buiten ken.
(5bazen, ben bij iedereen wel eens thuis geweest. heck. ze wonen allemaal in het zelfde dorp als mij)
let niet op mijn spelling.. nederlands in niet mijn beste vak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |