De marktwerking werkt niet. Dat weet je zelf ook, daarom wil je dat zo graag. In de praktijk namelijk gaan veel niet-rokers gewoon met de rokers mee uit omdat de rokers weigeren naar een niet-rokers kroeg te gaan. Gevolg: een niet-rokers kroeg trekt veel minder klandizie.quote:Op maandag 9 april 2007 22:28 schreef BasOne het volgende:
Stel dan een rookverbod in voor overdag, of bepaalde gelegenheden waar kinderen komen.
Of laat marktwerking nu gewoon zijn werk doen.
Er zijn meer niet rokers dan rokers, als er zo'n grote vraag is naar rookvrije horeca, dan ontstaat die vanzelf wel.
Ik zou als roker geen probleem hebben om naar een niet rokers kroeg te gaan (als de prijzen wat lager zouden zijnquote:Op dinsdag 10 april 2007 01:34 schreef maartena het volgende:
[..]
De marktwerking werkt niet. Dat weet je zelf ook, daarom wil je dat zo graag. In de praktijk namelijk gaan veel niet-rokers gewoon met de rokers mee uit omdat de rokers weigeren naar een niet-rokers kroeg te gaan. Gevolg: een niet-rokers kroeg trekt veel minder klandizie.
Een 9 jaar oud kind hoort niet in een kroeg. En voor de rest vertel je altijd het zelfde verhaaltje, komt altijd met onderzoeken die zo klein zijn dat je het geen eens een onderzoek kan noemen. En noemt grote onderzoeken die het tegenbewijs leveren onzin en begint weer van voor af aan met het verhaaltje dat iedereen zich maar aan moet passen aan de niet rokers en hoe slecht het wel niet is voor de niet rokers.quote:Op maandag 9 april 2007 21:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, maar wel naar restaurants en cafe's waar gegeten kan worden. Zoals ik zelf hierboven al stelde nemen mijn schoonbroer en ik ook wel eens zijn 9 jarige zoon (s'middags) mee naar een kroeg hier in de buurt waar je ook kan poolen (biljart) en arcade video games kan spelen.
Je, dat is ook ngo het enige waar vooral ondernemers bang voor zijn. Dat dachten ze in Amerika en Canada jaren geleden ook, maar het werkte juist averechts. Je verliest inderdaad wat klantjes die persé moeten roken, maar je trekt ook weer nieuwe klanten aan die normaal alleen in een rookvrije omgeving willen zitten.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wanneer de kankerstokjes worden verboden is de horeca, zal geen enkele horecagelegendheid meer volle zalen trekken.
Mark my words.![]()
Ik heb in de afgelopen tijd in dit soort topics vele onderzoeken aangegeven, van vele bekende organisaties, vele regeringen waaronder de nederlandse, gerenommeerde universiteiten, zoals Harvard, in het duits, etc, etc. JIJ bent degene die iedere keer maar weer met hetzelfde onderzoek komt. Alleen durf je nu al niet meer de WHO erbij te halen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:37 schreef Monus het volgende:
Een 9 jaar oud kind hoort niet in een kroeg. En voor de rest vertel je altijd het zelfde verhaaltje, komt altijd met onderzoeken die zo klein zijn dat je het geen eens een onderzoek kan noemen. En noemt grote onderzoeken die het tegenbewijs leveren onzin en begint weer van voor af aan met het verhaaltje dat iedereen zich maar aan moet passen aan de niet rokers en hoe slecht het wel niet is voor de niet rokers
Ach, je hebt ook van die mensen die bewust roken pal voor hun eigen kinderen omdat ze niet geloven dat meeroken schadelijk is.quote:Maar het ergste is nog wel dat je geen probleem hebt om een 9 jarige kind naar een plaats te brengen waar harddrugs wordt gebruikt, een harddrugs die al voor zoveel onschuldige slachtoffers (die zelf nog nooit een druppel heeft gedronken) en geweld heeft gezorgt dat je met gemak kan zeggen dat het de gevaarlijkste drugs is op deze wereld. Het is bijna alsof jij je kind naar een crackpand neemt en dan loopt te zeuren wanneer iemand daar een sigaret opsteekt.
Meeroken is zeer schadelijk voor de gezondheid. En al helemaal voor kinderen.quote:AMSTERDAM - Passieve rokers ademen dezelfde kankerverwekkende stoffen in als rokers. Meeroken veroorzaakt ook longkanker.
Dit is de conclusie die het kankerinstituut van de Wereldgezondheidsorganisatie -het International Agency for Research on Cancer IARC- trekt uit een analyse van studies naar de effecten van tabaksrook. Bijna dertig wetenschappers uit twaalf landen hebben voor het IARC in Lyon ruim vijftig wetenschappelijke onderzoeken geanalyseerd.
Die 30 jarige onderzoek met 100.000den personen van het WHO dat het grootste onderzoek is dat er ooit gedaan is over meeroken zit je wel erg dwars. Helemaal omdat het WHO dit onderzoek in de doofpot heeft gestopt omdat het resultaat hun niet aanstond. Laat ook gelijk de ware aard zien van de anti-tobacco lobby. Ik heb trouwens veel meer links laten zien over andere onderzoeken en de onderzoeken naar de slechte en selectieve werkwijze van veel anti-tobacco onderzoeken.quote:
Omdat je dat niet kan. Je komt alleen maar met dat ene, stokoude (quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:01 schreef Monus het volgende:
En dan kan ik wel weer met die onderzoeken aan komen... maar waarom zou ik,
Ik zit zo vast in mijn eigen gelijk dat meeroken slecht is voor de gezondheid?quote:maartena wil toch niks anders horen omdat hij zo vast zit in zijn eigen gelijk.
Kom dan ook eens een keertje met een echt bewijs van een onderzoekje van 30 jaar waar 100.000den aan meegemerkt hebben. En een goed onderzoek is oud omdat dit soort onderzoeken namelijk erg veel tijd in beslag neemt. Wat elke goede onderzoeker je kan vertellen.quote:
Tis alleen zo jammer dat ik met tientallen onderzoeken kan komen, en jij slechts met 1...... En meer ga ik er echt niet over posten, jij bent toch niet te overtuigen, wat dan ook.quote:Op woensdag 11 april 2007 00:39 schreef Monus het volgende:
Kom dan ook eens een keertje met een echt bewijs van een onderzoekje van 30 jaar waar 100.000den aan meegemerkt hebben. En een goed onderzoek is oud omdat dit soort onderzoeken namelijk erg veel tijd in beslag neemt. Wat elke goede onderzoeker je kan vertellen.
Als er iemand fanatiek tegen de algemeen aanvaarde kennis in gaat dat meeroken zeer schadelijk is voor de gezondheid, dan ben jij het wel. Maar goed, je mag nog 1 keer het laatste woord nemen als je dat zo graag wil (zal wel), ik ga verder niet meer op je in.quote:Get a live man... Zelf meki is niet zo fanatiek als jij bent.
Nu al uitgeluld... Zijn ze namelijk meenstal als men over spelfouten beginnen.quote:
quote:
Mensen die dat soort simpele kortzichtige conclusies durven te trekken, zijn nog veel erger overigens.quote:Op donderdag 19 april 2007 00:47 schreef maartena het volgende:![]()
Ouders die ondanks alles wat bekend is over meeroken en blootstelling aan meeroken nog steeds er voor kiezen om in bijzijn van hun EIGEN KINDEREN te gaan roken beschikken ook niet over een gezond stel hersens natuurlijk....
Maar hij heeft wel gelijkquote:Op donderdag 19 april 2007 01:50 schreef Lamon het volgende:
[..]
Mensen die dat soort simpele kortzichtige conclusies durven te trekken, zijn nog veel erger overigens.
Eikel..
Nee, dat heeft ie niet. Eerst even leren nuanceren, he...quote:
Lullig van/voor je vaderquote:Op donderdag 19 april 2007 02:04 schreef Lamon het volgende:
[..]
Nee, dat heeft ie niet. Eerst even leren nuanceren, he...
Mijn ouders hebben gerookt terwijl ik klein was, en wisten destijds best dat het niet zo heel goed was. Ik kan je verzekeren dat ze prima bij hun hoofd zijn.
En dat ik iedere dag prijs dat mijn ouders zo geweldig zijn als ze mijn hele leven al zijn.
Mijn vader sterft op dit moment langzaam aan longkanker, en het breekt mijn hart.
Maar dat soort statements zijn gewoon gelul van geestelijk 10-jarigen, die niet in staat zijn om het leven genuanceerd en zo grijs als het in praktijk is te bekijken.
Jullie moeten eens leren volwassen te worden..
Het praat wel, maar luisteren kan het niet.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:10 schreef Carolyne1575 het volgende:
Maar als je TEGENWOORDIG nog in het bijzijn van de (jonge) kinderen loopt te stomen, dan ben je wat mij betreft toch echt niet goed bij je hoofd. Je kan ook buiten gaan staan, je bent in de TEGENWOORDIGE tijd gewoon een hele grote asociale klootzak als de gezondheid van je eigen kinderen je zo weinig waard is.
Mijn leven is al vrij geslaagd zonder nuanceren.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:14 schreef Lamon het volgende:
[..]
Het praat wel, maar luisteren kan het niet.
Leer nuanceren, is echt handig voor je latere leven..
Dat is ook geen probleem. Als jij morgen dood gaat boeit mij dat ook niet, logisch want ik ken je niet en wil je ook nooit kennen, zo werkt het leven.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:17 schreef Carolyne1575 het volgende:
Mijn leven is al vrij geslaagd zonder nuanceren.
Het is mijn mening, jij mag je mening hebben, ik heb die van mij.
Ongenuanceerd zeg ik: van roken krijg je kanker, van kanker ga je dood, als je rookt en je krijgt kanker is dat vervelend, maar medelijden...nee, eigenlijk niet.
quote:Op donderdag 19 april 2007 02:40 schreef Lamon het volgende:
[..]
Dat is ook geen probleem. Als jij morgen dood gaat boeit mij dat ook niet, logisch want ik ken je niet en wil je ook nooit kennen, zo werkt het leven.
Het gaat om een algemene statement maken dat iemand per definitie niet goed bij zijn/haar hoofd is, om iets wat hij of zij doet. Dat is chargerend gedrag, en heeft meer met eigen verwrongen en vooral onvolwassen visie te maken, dan met de deugdelijkheid van de mening.
Als ik dat zou doorvoeren in mijn overtuigingen, zou ik moeten zeggen dat iedereen die ooit iemand geslagen heeft, Wilders heeft gestemd, iets gestolen heeft, anderen dingen misgunt, of fanatiek gelovig is en abotus of homo's of euthanasie aan de kaak wil stellen geestelijk gestoord is.
Dat zou zeer onvolwassen zijn en ik zou daarmee de halve bevolking afschrijven.
Ik sta er niet achter, en in mijn visie doet het heel veel kwaad, maar het blijft mijn visie en ik schrijf die mensen niet af op die manier, omdat het gewoon niet zo simpel is.
Gewoon even verder kijken dan je neus lang is, simplistisch gezegd..
Spijtig van je vader. Mijn oom wacht momenteel de tests af, maar wij vrezen ook het ergste. Longkanker na 35+ jaar roken. Mijn opa is aan longkanker overleden dus het zit in de familie.quote:Op donderdag 19 april 2007 02:04 schreef Lamon het volgende:
Nee, dat heeft ie niet. Eerst even leren nuanceren, he...
Mijn ouders hebben gerookt terwijl ik klein was, en wisten destijds best dat het niet zo heel goed was. Ik kan je verzekeren dat ze prima bij hun hoofd zijn.
En dat ik iedere dag prijs dat mijn ouders zo geweldig zijn als ze mijn hele leven al zijn.
Mijn vader sterft op dit moment langzaam aan longkanker, en het breekt mijn hart.
Maar dat soort statements zijn gewoon gelul van geestelijk 10-jarigen, die niet in staat zijn om het leven genuanceerd en zo grijs als het in praktijk is te bekijken.
Jullie moeten eens leren volwassen te worden..
Daar komt wel wat meer bij kijken om kinderen gezond te laten opgroeien.quote:Op donderdag 19 april 2007 03:47 schreef maartena het volgende:
Je bent gewoon niet goed wijs als je met alle kennis die er over meeroken is toch een rookverslaving verkiest boven de gezondheid van je kinderen.
En nog ben ik het er niet mee eens.quote:Op donderdag 19 april 2007 03:47 schreef maartena het volgende:
Je bent gewoon niet goed wijs als je met alle kennis die er over meeroken is toch een rookverslaving verkiest boven de gezondheid van je kinderen.
Ik wel en het lijkt wel of mensen nu ze steeds meer weten over de wereld om hun heen, beperkter worden in hun denkwijze, steeds meer oogkleppen en doordrammen.quote:Op donderdag 19 april 2007 04:05 schreef Lamon het volgende:
(Ik ben zelf geen ouder, dus ik praat nu niet eens voor mijzelf, maar puur empathisch..)
Roken is een enorm eenvoudige keuze. Het is geen omgevingsprobleem zoals een achterstandswijk, het is geen probleem zoals mensen in de familie die het kind verkeerd zouden kunnen behandelen, en het is geen chronische aandoening van het kind door erfelijkheid etc. Er zijn enorm veel zaken waardoor een kind in de problemen, ziek, of anders negatief beinvloed wordt.quote:Op donderdag 19 april 2007 04:05 schreef Lamon het volgende:
En nog ben ik het er niet mee eens.
Er zijn duizenden manieren waarop je een kind niet in ideale staat laat opgroeien, van roken, tot gebrek aan aandacht, tot prestatiedwang en ga zo maar door, het gebeurt om zoveel redenen, en toch zijn het normale mensen waarbij het gebeurt.
Longkanker is dan ook niet de enige ziekte die je er aan kan over houden. Van verre zelfs. Er is al aangetoond dat een aanzienlijk deel van de astmatische aandoeningen die kinderen krijgen door omgevingsrook op jonge leeftijd komt, wanneer de longen zich aan het ontwikkelen zijn. Er is ook al aangetoond dat het effect heeft op de groei, effect heeft op de alvleesklier, bepaalde hartaandoeningen, etc...quote:Meeroken is zeker geen veroordeling tot een extreem hoge kans op longkanker, dus het is echt niet alsof je ook in deze tijd je kind zomaar ter dood veroordeelt.
Natuurlijk is de werkelijkheid dat een ouder altijd van een kind houdt. Ik snap gewoonweg niet waarom een ouder er specifiek voor kiest om WEL te roken in bijzijn van hun eigen kinderen.....quote:Ook nu kan een ouder die rookt bij zijn kind gewoon zielsveel van dat kind houden en het een geweldige jeugd meegeven, je bent echt aan het chargeren, zo simpel is de werkelijkheid gewoon niet.
Yep. Van mijn 15e tot mijn 23e. Op mijn 15e was ik nog jong en naïef, en ik rookte gewoon omdat ik op een gegeven moment een peuk van iemand kreeg en ik bij de groep wilde horen. Zo begint natuurlijk vrijwel iedereen. Op mijn 23e had ik er genoeg van.... en ik stopte niet alleen om mijn eigen gezondheid, ik zat op dat moment echt met het idee dat ik toch een keer een familie wilde beginnen, en ik niet nog met een sigaret in mijn mond zou willen zitten als mijn geliefde kwam mededelen dat ze zwanger was.....quote:Op donderdag 19 april 2007 04:38 schreef popolon het volgende:
Ik rook zelf ook al een tijdje niet meer en leef meer met het idee 'we komen er samen wel uit' maar even een vraagje. Heb jij zelf vroeger gerookt?
Ach, het is ook helemaal niet erg om eens even bij opa op bezoek te gaan die nog een pijp rookt.... en er zijn zoveel zaken waar je niet veel aan KUNT doen. Het gaat mij meer om de omgeving waar zo'n kind toch een goede 18 uur van de dag bij doorbrengt, inclusief in de auto bijvoorbeeld en waar het kind slaapt. Je hebt daar een overduidelijke keuze. Bij uitlaatgassen en zelfs bij de verplichte familiefeesten is die keuze eigenlijk al minder. En kinderen af en toe in de modder laten spelen is goed voor het imuunsysteem..... maar dat is met meeroken toch echt wel anders natuurlijk.quote:Op donderdag 19 april 2007 04:49 schreef sig000 het volgende:
Mijn dochter ging al vroeg mee naar feestjes. Dat ook maar niet doen dan.
We gaan onze kinderen opvoeden zo beschermd mogelijk en dan pleuren we ze in de nieuwe perfecte wereld.
Tsja beste maarten daar denk ik toch echt anders over. Je hebt nog weinig ervaring met kinderen merk ik wel.quote:Op donderdag 19 april 2007 06:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Ach, het is ook helemaal niet erg om eens even bij opa op bezoek te gaan die nog een pijp rookt.... en er zijn zoveel zaken waar je niet veel aan KUNT doen. Het gaat mij meer om de omgeving waar zo'n kind toch een goede 18 uur van de dag bij doorbrengt, inclusief in de auto bijvoorbeeld en waar het kind slaapt. Je hebt daar een overduidelijke keuze. Bij uitlaatgassen en zelfs bij de verplichte familiefeesten is die keuze eigenlijk al minder. En kinderen af en toe in de modder laten spelen is goed voor het imuunsysteem..... maar dat is met meeroken toch echt wel anders natuurlijk.
Hoewel ik wel van een "goede"quote:Op donderdag 19 april 2007 06:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Ach, het is ook helemaal niet erg om eens even bij opa op bezoek te gaan die nog een pijp rookt.... en er zijn zoveel zaken waar je niet veel aan KUNT doen. Het gaat mij meer om de omgeving waar zo'n kind toch een goede 18 uur van de dag bij doorbrengt, inclusief in de auto bijvoorbeeld en waar het kind slaapt. Je hebt daar een overduidelijke keuze. Bij uitlaatgassen en zelfs bij de verplichte familiefeesten is die keuze eigenlijk al minder. En kinderen af en toe in de modder laten spelen is goed voor het imuunsysteem..... maar dat is met meeroken toch echt wel anders natuurlijk.
In de auto roken is alleen voor de echte verslaafden.quote:Op donderdag 19 april 2007 06:06 schreef JoeDank het volgende:
[..]
Hoewel ik wel van een "goede"sigaret houd - even vloeken in de kerk - snap ik mensen die in de auto sowieso of willens en wetens in de buurt van een kind gaan roken, ook niet. Andere mensen die bezwaar maken, pas je je maar aan.
Mijn keuze, is mijn keuze. Wil ik lang bij m'n kinderen blijven, is het een makkelijke keuze. Hypothetisch gesproken dan![]()
Komt ie weer met het zelfde gelul...quote:Op donderdag 19 april 2007 03:47 schreef maartena het volgende:
quote:Op woensdag 11 april 2007 00:39 schreef Monus het volgende:
[..]
Kom dan ook eens een keertje met een echt bewijs van een onderzoekje van 30 jaar waar 100.000den aan meegemerkt hebben. En een goed onderzoek is oud omdat dit soort onderzoeken namelijk erg veel tijd in beslag neemt. Wat elke goede onderzoeker je kan vertellen.
Get a live man... Zelf meki is niet zo fanatiek als jij bent.
Ja je krijgt wat meer buitendekroeghangrokers dan.quote:Op donderdag 19 april 2007 08:32 schreef Oksel het volgende:
Ik ben roker. En ik werk in een kroeg. Ik zou het niet heel erg vinden als het verboden ging worden.. de klandizie blijft toch wel komen.
Ach, volgens mij ben jij de enige die nog steeds geloofd dat meeroken NIET schadelijk is voor de gezondheid, met jou ga ik niet eens meer in discussiequote:Op donderdag 19 april 2007 08:27 schreef Monus het volgende:
Komt ie weer met het zelfde gelul...
Met mij zijn er velen die daar niet in geloven, met mij zijn er ook vele rapporten die jou stelling tegenspreken. Je stelt jezelf niet eens de vraag waarom het WHO zo'n groot onderzoek van 30 jaar in de doofpot stopt, terwijl je wel vaak met andere (kleine) onderzoeken van het WHO komt die je gelijk gelooft. Dat is natuurlijk omdat jij je niet interesseert in de waarheid over deze kwestie en gewoon blind staart op hetgeen wat jij wil zien. Je lijkt wel een Jehova getuige die elke keer aan de deur komt te preken, en elk verweer gelijk aan de kant zet omdat jij alleen de waarheid weet en kent.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Ach, volgens mij ben jij de enige die nog steeds geloofd dat meeroken NIET schadelijk is voor de gezondheid.
quote:Kom dan ook eens een keertje met een echt bewijs van een onderzoekje van 30 jaar waar 100.000den aan meegemerkt hebben en waar men niet creatief zijn met cijfers.
Alsof je dat ooit gedaan hebtquote:met jou ga ik niet eens meer in discussie
Ik heb ook zoveel onderzoeken laten zien die het tegendeel beweren. Waarvan de meesten ook nog van onafhankelijke instanaties met logische verklaringen. Ook over testen hoeveel rook een meeroker nou binnenkrijgt. Mensen met ervaring hebben je het zelf uitgelegt waarom en hoe het zit. Dit in tegenstelling tot de onderzoeken waar jij mee komt aanzetten die voornamelijk van instanties komen die alleen maar de schade wil bewijzen. Waarvan bij een heleboel al aangetoond is dat men creatief met cijfers zijn omgegaan, en de resultaten wel erg gekleurt zijn.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:32 schreef maartena het volgende:
Monus, ik heb in het verleden tientallen, zoniet honderden onderzoeken en links geplaatst over de schadelijkheid van meeroken, en jij blijft je vastklingen aan dat ene onderzoek. Jij bent niet te overtuigen, hoe dan ook.
Ik heb geen zin en geen tijd meer om daar met jou over te discussiëren.
Meeroken is zeer schadelijk voor de gezondheid, en je bent gewoon erg dom als je dat na al die jaren, en al die onderzoeken nog steeds niet geloofd.
Inplaats van met goed bewijs te komen zeg je liever hoe dom ik ben...quote:Kom dan ook eens een keertje met een echt bewijs van een onderzoekje van 30 jaar waar 100.000den aan meegemerkt hebben en waar men niet creatief zijn met cijfers... Of iets in die richting
Ik had al zo'n idee dat je een ex-roker was. Dat zijn vaak de ergste.quote:Op donderdag 19 april 2007 05:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep. Van mijn 15e tot mijn 23e. Op mijn 15e was ik nog jong en naïef, en ik rookte gewoon omdat ik op een gegeven moment een peuk van iemand kreeg en ik bij de groep wilde horen. Zo begint natuurlijk vrijwel iedereen. Op mijn 23e had ik er genoeg van.... en ik stopte niet alleen om mijn eigen gezondheid, ik zat op dat moment echt met het idee dat ik toch een keer een familie wilde beginnen, en ik niet nog met een sigaret in mijn mond zou willen zitten als mijn geliefde kwam mededelen dat ze zwanger was.....
Kinderen is het nooit van gekomen (omwille medische redenen van de vrouw, ze kan geen kinderen krijgen), maar het woog toch vrij zwaar mee in mijn beslissing om te stoppen. Omdat ik naast mijn eigen longen ook de longen van het ongeboren, en pasgeboren leven zou gaan zitten te vernietigen.
quote:Op donderdag 19 april 2007 16:18 schreef popolon het volgende:
en dat je nog ingaat op mensen die beweren dat meeroken niet per definitie slecht is .....
Ik heb in de afgelopen 2 jaar in diverse topics vele malen links geplaatst naar vele onderzoeken van universiteiten, de WHO, onafhankelijke onderzoeksbureaus, regeringen, gezondheidsorganisaties, etc, etc, etc....quote:Op donderdag 19 april 2007 15:58 schreef Monus het volgende:
Inplaats van met goed bewijs te komen zeg je liever hoe dom ik ben...![]()
Ik kan ook prima met rokers door de bocht hoor verder....quote:Op donderdag 19 april 2007 16:18 schreef popolon het volgende:
Ik kan heel goed met rokers door de bocht, en ja, die paffen ect niet in m'n gezicht. Het heeft voornamelijk met fatsoen te maken niet of het nou een roker is of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |