abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 april 2007 @ 01:34:24 #251
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48165265
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:28 schreef BasOne het volgende:
Stel dan een rookverbod in voor overdag, of bepaalde gelegenheden waar kinderen komen.
Of laat marktwerking nu gewoon zijn werk doen.
Er zijn meer niet rokers dan rokers, als er zo'n grote vraag is naar rookvrije horeca, dan ontstaat die vanzelf wel.
De marktwerking werkt niet. Dat weet je zelf ook, daarom wil je dat zo graag. In de praktijk namelijk gaan veel niet-rokers gewoon met de rokers mee uit omdat de rokers weigeren naar een niet-rokers kroeg te gaan. Gevolg: een niet-rokers kroeg trekt veel minder klandizie.

Als kroegeigenaar denk je uiteindelijk maar aan 1 ding, net als elke ander ondernemer: Hoe zorg ik ervoor dat ik aan het einde van de maand meer centjes binnen krijg dan dat er uit gaan. En iedereen die een klein beetje economische kennis heeft kan meerdere redenen bedenken waarom een niet-rokers kroeg dan niet werkt.

Andersom is uit andere landen allang gebleken dat een algeheel rookverbod maar weinig economisch effect heeft. Op de lange termijn (en eigenlijk is California als eerste gebied wat lange termijns effecten heeft- Zuid Afrika was het eerste LAND, maar California is geen land) heeft het totaal geen economisch negatief effect op de horeca. De afgelopen 10 jaar zijn de familierestaurants als paddestoelen uit de grond gestampt omdat iedereen de kinderen mee kan nemen nu, en het aantal kroegen is ook alleen maar toegenomen en niet zo'n beetje ook.

En Nederland is echt niet speciaal ofzo, een rookverbod in de horeca kan best in Nederland, al-dan-niet met uitzondering voor de echte bruine kroeg met rokende stamgasten enzo. Ik zie niet in waarom Nederland special moet zijn, en geen rookverbod in de horeca moet gaan invoeren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 april 2007 @ 05:15:57 #252
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48166183
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 01:34 schreef maartena het volgende:

[..]

De marktwerking werkt niet. Dat weet je zelf ook, daarom wil je dat zo graag. In de praktijk namelijk gaan veel niet-rokers gewoon met de rokers mee uit omdat de rokers weigeren naar een niet-rokers kroeg te gaan. Gevolg: een niet-rokers kroeg trekt veel minder klandizie.
Ik zou als roker geen probleem hebben om naar een niet rokers kroeg te gaan (als de prijzen wat lager zouden zijn ).
Maar je betoog hierover bewijst maar weer dat niet rokers mee lopers zijn zonder een eigen wil

Kom op, denk nou ff gewoon normaal na, er zijn 2x zoveel nietrokers dan rokers, en al die nietrokers huppelen als loopse hondjes achter de rokers aan?
Bekijk de topics hierover eens op Fok! alleen al, een groot gedeelte wil rookvrije kroegen, hebben een hekel aan rokers, maar er is geen markt voor rookvrije kroegen?
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  dinsdag 10 april 2007 @ 05:58:24 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48166247
Ik denk dat het ook voor een groot deel te maken heeft met het type kroeg, de muziek die er gedraaid wordt, het soort volk wat er komt etc.... en dan heb je onder de rookvrije kroegen bar weinig keuze momenteel.

En als je het even van de andere hoek kijkt: Ik ken geen ENKELE roker die NIET gezellig kan zijn zonder sigaretten. Men heeft de sigaret niet nodig om gezellig een pilsje te kunnen drinken of om een chick te versieren.

De rookvrije horeca biedt een hoop voordelen:

- Geen nadelig effect op de gezondheid.
- Geen stinkende kleding.
- Je gaat als roker minder vaak naar buiten om te roken, dus bespaar je geld (en longen).
- Een kroeg zonder rook is het enige type waar rokers EN niet-rokers tegelijk kunnen zijn.

Dus ik snap de tegenstand niet zo.... zijn mensen dan werkelijk ZO verslaafd dat ze niet gezellig kunnen zijn zonder te roken? Roken kun je wel weer gewoon thuis, of anders op straat

Maar goed, ik weet dat de rookvrije horeca hoe dan ook zal worden ingevoerd. Misschien dat kroegen nog een uitzondering krijgen, maar restaurants en eetcafe's, dat is in ieder geval zeker.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:05:45 #254
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_48168430
Meegedaan, uiteraard!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:37:52 #255
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_48169249
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, maar wel naar restaurants en cafe's waar gegeten kan worden. Zoals ik zelf hierboven al stelde nemen mijn schoonbroer en ik ook wel eens zijn 9 jarige zoon (s'middags) mee naar een kroeg hier in de buurt waar je ook kan poolen (biljart) en arcade video games kan spelen.
Een 9 jaar oud kind hoort niet in een kroeg. En voor de rest vertel je altijd het zelfde verhaaltje, komt altijd met onderzoeken die zo klein zijn dat je het geen eens een onderzoek kan noemen. En noemt grote onderzoeken die het tegenbewijs leveren onzin en begint weer van voor af aan met het verhaaltje dat iedereen zich maar aan moet passen aan de niet rokers en hoe slecht het wel niet is voor de niet rokers.

Maar het ergste is nog wel dat je geen probleem hebt om een 9 jarige kind naar een plaats te brengen waar harddrugs wordt gebruikt, een harddrugs die al voor zoveel onschuldige slachtoffers (die zelf nog nooit een druppel heeft gedronken) en geweld heeft gezorgt dat je met gemak kan zeggen dat het de gevaarlijkste drugs is op deze wereld. Het is bijna alsof jij je kind naar een crackpand neemt en dan loopt te zeuren wanneer iemand daar een sigaret opsteekt.

pi_48173230
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wanneer de kankerstokjes worden verboden is de horeca, zal geen enkele horecagelegendheid meer volle zalen trekken.
Mark my words.
Je, dat is ook ngo het enige waar vooral ondernemers bang voor zijn. Dat dachten ze in Amerika en Canada jaren geleden ook, maar het werkte juist averechts. Je verliest inderdaad wat klantjes die persé moeten roken, maar je trekt ook weer nieuwe klanten aan die normaal alleen in een rookvrije omgeving willen zitten.

Verder boeit 't me niet zo veel. Ik rook zelf dan wel niet, maar vrijwel m'n hele familie rookt, op school werd er om me heen altijd veel gerookt en veel van m'n vrienden roken. Het stoort me verder niet zo veel. Wel vind ik het goor wanneer ik in een restaurant zit te eten en een of andere dikke naar hutspot ruikende opa steekt zo'n vieze sigaar op.

En sowieso word d'r op m'n kamer en in m'n auto niet gerookt. Moet je persé roken dan doe je dat maar buiten, ik hoef die geur niet binnen. Zo had ik een paar maanden terug toen ik nog akls electromonteur werkzaam was een collega in de auto zitten die maar persé een sigaretje moest roken. Hij was 't er niet mee eens dat hij niet mocht roken en het kwam d'r in feite op meer dat ik me 'niet zo aan moest stellen'. Die heb ik dus fijn uit laten stappen.
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:20:37 #257
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48180899
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:37 schreef Monus het volgende:
Een 9 jaar oud kind hoort niet in een kroeg. En voor de rest vertel je altijd het zelfde verhaaltje, komt altijd met onderzoeken die zo klein zijn dat je het geen eens een onderzoek kan noemen. En noemt grote onderzoeken die het tegenbewijs leveren onzin en begint weer van voor af aan met het verhaaltje dat iedereen zich maar aan moet passen aan de niet rokers en hoe slecht het wel niet is voor de niet rokers
Ik heb in de afgelopen tijd in dit soort topics vele onderzoeken aangegeven, van vele bekende organisaties, vele regeringen waaronder de nederlandse, gerenommeerde universiteiten, zoals Harvard, in het duits, etc, etc. JIJ bent degene die iedere keer maar weer met hetzelfde onderzoek komt. Alleen durf je nu al niet meer de WHO erbij te halen.
quote:
Maar het ergste is nog wel dat je geen probleem hebt om een 9 jarige kind naar een plaats te brengen waar harddrugs wordt gebruikt, een harddrugs die al voor zoveel onschuldige slachtoffers (die zelf nog nooit een druppel heeft gedronken) en geweld heeft gezorgt dat je met gemak kan zeggen dat het de gevaarlijkste drugs is op deze wereld. Het is bijna alsof jij je kind naar een crackpand neemt en dan loopt te zeuren wanneer iemand daar een sigaret opsteekt.
Ach, je hebt ook van die mensen die bewust roken pal voor hun eigen kinderen omdat ze niet geloven dat meeroken schadelijk is.

De kroeg waar ik dat kind mee naar toe nam is overdag gewoon een groot eetcafe waar ook gewoon families komen. Er is een flinke arcade aan vast gebouwd waar veel kinderen komen om video games te spelen. Het is een vrij grote, open horeca onderneming waar je heel veilig met je kinderen naar toe kunt. Ik bedoel ik ga niet aan de bar hangen en tequila achteroverslaan ofzo....Ik weet echt wel waar ik dat joch mee naar toe neem hoor. En ik kun je echt niet met betere argumenten komen dan dat er harddrugs gebruikt zouden worden in een kroeg?

Komop zeg.... je kunt toch wel met betere argumenten komen?

En nog even voor jou, want ik verwacht niet eens dat je de links welke ik in deze post heb geplaatst ook daad werkelijk gaat lezen, en meteen maar aan de kant schuift als "onzin".....
quote:
AMSTERDAM - Passieve rokers ademen dezelfde kankerverwekkende stoffen in als rokers. Meeroken veroorzaakt ook longkanker.

Dit is de conclusie die het kankerinstituut van de Wereldgezondheidsorganisatie -het International Agency for Research on Cancer IARC- trekt uit een analyse van studies naar de effecten van tabaksrook. Bijna dertig wetenschappers uit twaalf landen hebben voor het IARC in Lyon ruim vijftig wetenschappelijke onderzoeken geanalyseerd.
Meeroken is zeer schadelijk voor de gezondheid. En al helemaal voor kinderen.
Maar rook vooral stug door rondom je eigen kroost.
-
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:01:21 #258
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_48198055
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:20 schreef maartena het volgende:

[..]

knip...
Die 30 jarige onderzoek met 100.000den personen van het WHO dat het grootste onderzoek is dat er ooit gedaan is over meeroken zit je wel erg dwars. Helemaal omdat het WHO dit onderzoek in de doofpot heeft gestopt omdat het resultaat hun niet aanstond. Laat ook gelijk de ware aard zien van de anti-tobacco lobby. Ik heb trouwens veel meer links laten zien over andere onderzoeken en de onderzoeken naar de slechte en selectieve werkwijze van veel anti-tobacco onderzoeken.

En dan kan ik wel weer met die onderzoeken aan komen... maar waarom zou ik, maartena wil toch niks anders horen omdat hij zo vast zit in zijn eigen gelijk. Als jij komt met een 30 jarige onderzoek waar 100.000den personen aan meegewerkt hebben en die door de pro-tabacco lobby in de doofpot is gestopt dan kan je zeggen dat je echt bewijs hebt en kunnen we verder praten over "onderzoeken".

Voor de rest kom je altijd met hetzelfde verhaaltjes die al zovaak ontkracht zijn door meerdere personen dat je erg saai en voorspelbaar begint te worden, en dan begin je weer van voren af aan. Er moet wel zoveel haat tegen rokers in je zitten om elke keer zoveel energie en tijd in de anti-tabacco topics te steken.

Dat zal wel de reden zijn dat ik in een heel liberaal land woon en jij in een land die vertelt hoe iemand anders moet gaan leven.
  woensdag 11 april 2007 @ 00:22:56 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48201072
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:01 schreef Monus het volgende:
En dan kan ik wel weer met die onderzoeken aan komen... maar waarom zou ik,
Omdat je dat niet kan. Je komt alleen maar met dat ene, stokoude ( ) onderzoek aanzetten. Ik doe tenminste nog mijn best om met gefundeerde bronnen te komen.
quote:
maartena wil toch niks anders horen omdat hij zo vast zit in zijn eigen gelijk.
Ik zit zo vast in mijn eigen gelijk dat meeroken slecht is voor de gezondheid? Als er hier iemand is die maar halsstarrig blijft volhouden dat meeroken niet schadelijk is dan ben jij het wel. Aan jou dan de vraag: Wat heb je precies nodig om er van overtuigd te worden dat meeroken wel schadelijk is?

Waarschijnlijk is er GEEN ENKEL onderzoek wat jou kan overtuigen dat meeroken schadelijk is voor de gezondheid, of het nu van Harvard afkomt, van het WHO, van een regering, een kankerinstituut of de grootste sigarettenfabrikant zelf. Wie is er dan halsstarrig?

Maar ja, er zijn ook nog mensen die geloven dat Elvis nog leeft, mensen die geloven dat men nooit op de maan heeft geland, en mensen die geloven dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden. Zo zal er ook altijd wel een kleine groep mensen bestaan die halstarrig zal blijven volhouden dat meeroken NIET schadelijk is, en zelfs het leven van hun eigen kinderen op het spel durft te zetten..... en volgens mij hoor jij tot die groep, want er is NIETS wat jou kan overtuigen dat meeroken slecht is, al roept zo'n beetje de hele wereld het.

En dan zit je mij te beschuldigen dat ik vast zit in mijn gelijk.....

Ja, mijn gelijk en het gelijk van honderden, duizenden onderzoeken ja.
-
  woensdag 11 april 2007 @ 00:39:54 #260
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_48201547
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:22 schreef maartena het volgende:

[..]

knip...
Kom dan ook eens een keertje met een echt bewijs van een onderzoekje van 30 jaar waar 100.000den aan meegemerkt hebben. En een goed onderzoek is oud omdat dit soort onderzoeken namelijk erg veel tijd in beslag neemt. Wat elke goede onderzoeker je kan vertellen.

Get a live man... Zelf meki is niet zo fanatiek als jij bent.
  woensdag 11 april 2007 @ 00:52:16 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48201866
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:39 schreef Monus het volgende:
Kom dan ook eens een keertje met een echt bewijs van een onderzoekje van 30 jaar waar 100.000den aan meegemerkt hebben. En een goed onderzoek is oud omdat dit soort onderzoeken namelijk erg veel tijd in beslag neemt. Wat elke goede onderzoeker je kan vertellen.
Tis alleen zo jammer dat ik met tientallen onderzoeken kan komen, en jij slechts met 1...... En meer ga ik er echt niet over posten, jij bent toch niet te overtuigen, wat dan ook.
quote:
Als er iemand fanatiek tegen de algemeen aanvaarde kennis in gaat dat meeroken zeer schadelijk is voor de gezondheid, dan ben jij het wel. Maar goed, je mag nog 1 keer het laatste woord nemen als je dat zo graag wil (zal wel), ik ga verder niet meer op je in.

Oh, en het is "get a life".
-
  woensdag 11 april 2007 @ 01:19:48 #262
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_48202398
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Oh, en het is "get a life".
Nu al uitgeluld... Zijn ze namelijk meenstal als men over spelfouten beginnen.

En daarvoor ben je dus maanden dingen aan het uitzoeken, teksten aan het schijven, link bij elkaar zoeken, ect.... En waarvoor... omdat je zelf nog steeds moet denken aan die peuk na het eten of een potje goede sex.
  woensdag 11 april 2007 @ 01:22:46 #263
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_48202461
Dus...
een echt bewijs van een onderzoekje van 30 jaar waar 100.000den aan meegemerkt hebben
En het zal dan helemaal leuk zijn als de pro-rokers lobby het in de doofpot proberen te stoppen.
pi_48207956
Roken is gewoon smerig op een plek waar mensen eten

Zo ken ik een eetgelegenheid waarbij het niet rokers gedeelte overvol was en het rokers gedeelte bijna leeg. op de vraag of ze in het rokers gedeelte willen zitten zeiden de meeste nee.
Nu is het hele restautrant niet roken, en zit helemaal vol
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator woensdag 18 april 2007 @ 21:34:02 #265
45833 crew  Fogel
pi_48479909
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 19 april 2007 @ 00:47:56 #266
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48488247
quote:

Ouders die ondanks alles wat bekend is over meeroken en blootstelling aan meeroken nog steeds er voor kiezen om in bijzijn van hun EIGEN KINDEREN te gaan roken beschikken ook niet over een gezond stel hersens natuurlijk....
-
pi_48489334
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:47 schreef maartena het volgende:

Ouders die ondanks alles wat bekend is over meeroken en blootstelling aan meeroken nog steeds er voor kiezen om in bijzijn van hun EIGEN KINDEREN te gaan roken beschikken ook niet over een gezond stel hersens natuurlijk....
Mensen die dat soort simpele kortzichtige conclusies durven te trekken, zijn nog veel erger overigens.
Eikel..
  donderdag 19 april 2007 @ 01:54:59 #268
168752 Carolyne1575
Rookworst zonder R is ookworst
pi_48489398
quote:
Op donderdag 19 april 2007 01:50 schreef Lamon het volgende:

[..]

Mensen die dat soort simpele kortzichtige conclusies durven te trekken, zijn nog veel erger overigens.
Eikel..
Maar hij heeft wel gelijk
Creationists eagerly seek a gap in present-day knowledge or understanding. If an apparent gap is found, it is assumed that God, by default, must fill it
pi_48489519
quote:
Op donderdag 19 april 2007 01:54 schreef Carolyne1575 het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk
Nee, dat heeft ie niet. Eerst even leren nuanceren, he...

Mijn ouders hebben gerookt terwijl ik klein was, en wisten destijds best dat het niet zo heel goed was. Ik kan je verzekeren dat ze prima bij hun hoofd zijn.
En dat ik iedere dag prijs dat mijn ouders zo geweldig zijn als ze mijn hele leven al zijn.

Mijn vader sterft op dit moment langzaam aan longkanker, en het breekt mijn hart.
Maar dat soort statements zijn gewoon gelul van geestelijk 10-jarigen, die niet in staat zijn om het leven genuanceerd en zo grijs als het in praktijk is te bekijken.
Jullie moeten eens leren volwassen te worden..
  donderdag 19 april 2007 @ 02:10:16 #270
168752 Carolyne1575
pi_48489605
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:04 schreef Lamon het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben gerookt terwijl ik klein was, en wisten destijds best dat het niet zo heel goed was. Ik kan je verzekeren dat ze prima bij hun hoofd zijn.
En dat ik iedere dag prijs dat mijn ouders zo geweldig zijn als ze mijn hele leven al zijn.

Mijn vader sterft op dit moment langzaam aan longkanker, en het breekt mijn hart.
Maar dat soort statements zijn gewoon gelul van geestelijk 10-jarigen, die niet in staat zijn om het leven genuanceerd en zo grijs als het in praktijk is te bekijken.
Lullig van/voor je vader
Maar als je TEGENWOORDIG nog in het bijzijn van de (jonge) kinderen loopt te stomen, dan ben je wat mij betreft toch echt niet goed bij je hoofd. Je kan ook buiten gaan staan, je bent in de TEGENWOORDIGE tijd gewoon een hele grote asociale klootzak als de gezondheid van je eigen kinderen je zo weinig waard is.
Suc6 met je vader
Creationists eagerly seek a gap in present-day knowledge or understanding. If an apparent gap is found, it is assumed that God, by default, must fill it
pi_48489652
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:10 schreef Carolyne1575 het volgende:
Maar als je TEGENWOORDIG nog in het bijzijn van de (jonge) kinderen loopt te stomen, dan ben je wat mij betreft toch echt niet goed bij je hoofd. Je kan ook buiten gaan staan, je bent in de TEGENWOORDIGE tijd gewoon een hele grote asociale klootzak als de gezondheid van je eigen kinderen je zo weinig waard is.
Het praat wel, maar luisteren kan het niet.
Leer nuanceren, is echt handig voor je latere leven..
  donderdag 19 april 2007 @ 02:17:52 #272
168752 Carolyne1575
pi_48489697
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:14 schreef Lamon het volgende:

[..]

Het praat wel, maar luisteren kan het niet.
Leer nuanceren, is echt handig voor je latere leven..
Mijn leven is al vrij geslaagd zonder nuanceren.
Het is mijn mening, jij mag je mening hebben, ik heb die van mij.
Ongenuanceerd zeg ik: van roken krijg je kanker, van kanker ga je dood, als je rookt en je krijgt kanker is dat vervelend, maar medelijden...nee, eigenlijk niet.
pi_48489929
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:17 schreef Carolyne1575 het volgende:
Mijn leven is al vrij geslaagd zonder nuanceren.
Het is mijn mening, jij mag je mening hebben, ik heb die van mij.
Ongenuanceerd zeg ik: van roken krijg je kanker, van kanker ga je dood, als je rookt en je krijgt kanker is dat vervelend, maar medelijden...nee, eigenlijk niet.
Dat is ook geen probleem. Als jij morgen dood gaat boeit mij dat ook niet, logisch want ik ken je niet en wil je ook nooit kennen, zo werkt het leven.

Het gaat om een algemene statement maken dat iemand per definitie niet goed bij zijn/haar hoofd is, om iets wat hij of zij doet. Dat is chargerend gedrag, en heeft meer met eigen verwrongen en vooral onvolwassen visie te maken, dan met de deugdelijkheid van de mening.
Als ik dat zou doorvoeren in mijn overtuigingen, zou ik moeten zeggen dat iedereen die ooit iemand geslagen heeft, Wilders heeft gestemd, iets gestolen heeft, anderen dingen misgunt, of fanatiek gelovig is en abortus of homo's of euthanasie aan de kaak wil stellen geestelijk gestoord is.
Dat zou zeer onvolwassen zijn en ik zou daarmee de halve bevolking afschrijven.
Ik sta er niet achter, en in mijn visie doet het heel veel kwaad, maar het blijft mijn visie en ik schrijf die mensen niet af op die manier, omdat het gewoon niet zo simpel is.

Gewoon even verder kijken dan je neus lang is, simplistisch gezegd..
  donderdag 19 april 2007 @ 02:41:35 #274
168752 Carolyne1575
pi_48489938
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:40 schreef Lamon het volgende:

[..]

Dat is ook geen probleem. Als jij morgen dood gaat boeit mij dat ook niet, logisch want ik ken je niet en wil je ook nooit kennen, zo werkt het leven.

Het gaat om een algemene statement maken dat iemand per definitie niet goed bij zijn/haar hoofd is, om iets wat hij of zij doet. Dat is chargerend gedrag, en heeft meer met eigen verwrongen en vooral onvolwassen visie te maken, dan met de deugdelijkheid van de mening.
Als ik dat zou doorvoeren in mijn overtuigingen, zou ik moeten zeggen dat iedereen die ooit iemand geslagen heeft, Wilders heeft gestemd, iets gestolen heeft, anderen dingen misgunt, of fanatiek gelovig is en abotus of homo's of euthanasie aan de kaak wil stellen geestelijk gestoord is.
Dat zou zeer onvolwassen zijn en ik zou daarmee de halve bevolking afschrijven.
Ik sta er niet achter, en in mijn visie doet het heel veel kwaad, maar het blijft mijn visie en ik schrijf die mensen niet af op die manier, omdat het gewoon niet zo simpel is.

Gewoon even verder kijken dan je neus lang is, simplistisch gezegd..
  donderdag 19 april 2007 @ 03:47:32 #275
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48490428
quote:
Op donderdag 19 april 2007 02:04 schreef Lamon het volgende:

Spijtig van je vader. Mijn oom wacht momenteel de tests af, maar wij vrezen ook het ergste. Longkanker na 35+ jaar roken. Mijn opa is aan longkanker overleden dus het zit in de familie.

En mijn vader - die gelukkig alweer 25 jaar gestopt is - rookte ook gewoon toen ik jong was, EN toen mijn moeder zwanger was. Maar dat was de jaren 70, en toen was men zeker van het meeroken nog lang niet zeker over de schadelijkheid, men had eigenlijk net uitgevonden dat roken zelf erg slecht was.

In de jaren 80 werd duidelijk hoe schadelijk meeroken was voor de gezondheid, en toen in 1981 mijn moeder zwanger werd van mijn jongste broertje besloot mijn vader omwille van het KIND toch echt te stoppen met roken. (Heel toevallig is ie ook nog de langste van de drie - men zegt wel eens dat roken invloed heeft op de groei, maar dat is denk ik een wetenschappelijk vraagstuk verder).

Maar tegenwoordig, in de 21e eeuw zijn we toch een heel stuk beter op de hoogte van de gevaren van meeroken. En iemand die nu nog blijft roken terwijl de vrouw zwanger is, of blijft roken als er kleine kinderen rond dartelen heeft de verslaving toch duidelijk in een hoger vaandel staan dan de gezondheid van de eigen kinderen.

En inderdaad, mijn vader die toen ik jong was heeft inderdaad net als jouw vader een heel gezond stel hersenen. Het waren andere tijden, en de maatschappij was er zich minder van bewust. Ik zal dus mijn statement aanpassen:

"Ouders die ondanks alles wat er in de 21e eeuw bekend is over meeroken en blootstelling aan meeroken nog steeds er voor kiezen om in bijzijn van hun EIGEN KINDEREN te gaan roken beschikken ook niet over een gezond stel hersens natuurlijk...."

Je bent gewoon niet goed wijs als je met alle kennis die er over meeroken is toch een rookverslaving verkiest boven de gezondheid van je kinderen.
-
pi_48490442
quote:
Op donderdag 19 april 2007 03:47 schreef maartena het volgende:

Je bent gewoon niet goed wijs als je met alle kennis die er over meeroken is toch een rookverslaving verkiest boven de gezondheid van je kinderen.
Daar komt wel wat meer bij kijken om kinderen gezond te laten opgroeien.

Open deur dus iedereen kan 't zelf invullen
pi_48490467
quote:
En nog ben ik het er niet mee eens.
Er zijn duizenden manieren waarop je een kind niet in ideale staat laat opgroeien, van roken, tot gebrek aan aandacht, tot prestatiedwang en ga zo maar door, het gebeurt om zoveel redenen, en toch zijn het normale mensen waarbij het gebeurt.
.
Meeroken is zeker geen veroordeling tot een extreem hoge kans op longkanker, dus het is echt niet alsof je ook in deze tijd je kind zomaar ter dood veroordeelt.

Ook nu kan een ouder die rookt bij zijn kind gewoon zielsveel van dat kind houden en het een geweldige jeugd meegeven, je bent echt aan het chargeren, zo simpel is de werkelijkheid gewoon niet.

Je fixeert je op 1 onderwerp en overdrijft in je conclusies, en veroordeelt onterecht daarmee een heleboel mensen die verder super met hun kinderen omgaan, alsof jij de wijsheid in pacht hebt, en dat is je misschien aangepraat of je voelt dat echt zo, prima, maar als je een beetje gevoel voor nuance hebt, zou je moeten beseffen dat zo'n zwartwitte statement onterecht en kwetsend zou kunnen zijn.

(Ik ben zelf geen ouder, dus ik praat nu niet eens voor mijzelf, maar puur empathisch..)
pi_48490527
quote:
Op donderdag 19 april 2007 04:05 schreef Lamon het volgende:

(Ik ben zelf geen ouder, dus ik praat nu niet eens voor mijzelf, maar puur empathisch..)
Ik wel en het lijkt wel of mensen nu ze steeds meer weten over de wereld om hun heen, beperkter worden in hun denkwijze, steeds meer oogkleppen en doordrammen.

Woefdram uit de fabeltjeskrant was een voorloper
  donderdag 19 april 2007 @ 04:38:56 #279
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48490562
Tjezus Maarten, je gaat echt wel een beetje als een rooknazi te werk hoor.

Rokende ouders een werkstraf geven, tja tuurlijk. Ik ga dan even uit van mensen die prima een sigaretje kunnen opsteken zonder dat hun kinderen daar bij zijn. Zoals het hoort vind ik.

Ik rook zelf ook al een tijdje niet meer en leef meer met het idee 'we komen er samen wel uit' maar even een vraagje. Heb jij zelf vroeger gerookt?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48490584
Mijn dochter ging al vroeg mee naar feestjes. Dat ook maar niet doen dan.
We gaan onze kinderen opvoeden zo beschermd mogelijk en dan pleuren we ze in de nieuwe perfecte wereld.
  donderdag 19 april 2007 @ 05:51:33 #281
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48490645
quote:
Op donderdag 19 april 2007 04:05 schreef Lamon het volgende:
En nog ben ik het er niet mee eens.
Er zijn duizenden manieren waarop je een kind niet in ideale staat laat opgroeien, van roken, tot gebrek aan aandacht, tot prestatiedwang en ga zo maar door, het gebeurt om zoveel redenen, en toch zijn het normale mensen waarbij het gebeurt.
Roken is een enorm eenvoudige keuze. Het is geen omgevingsprobleem zoals een achterstandswijk, het is geen probleem zoals mensen in de familie die het kind verkeerd zouden kunnen behandelen, en het is geen chronische aandoening van het kind door erfelijkheid etc. Er zijn enorm veel zaken waardoor een kind in de problemen, ziek, of anders negatief beinvloed wordt.

Maar als je de keuze hebt.... EN de kennis.... dan lijkt het me toch ontzettend dom als je die keuze niet neemt. Dan denk ik dat je de verslaving toch hoger in het vaandel zet dan het kind.
quote:
Meeroken is zeker geen veroordeling tot een extreem hoge kans op longkanker, dus het is echt niet alsof je ook in deze tijd je kind zomaar ter dood veroordeelt.
Longkanker is dan ook niet de enige ziekte die je er aan kan over houden. Van verre zelfs. Er is al aangetoond dat een aanzienlijk deel van de astmatische aandoeningen die kinderen krijgen door omgevingsrook op jonge leeftijd komt, wanneer de longen zich aan het ontwikkelen zijn. Er is ook al aangetoond dat het effect heeft op de groei, effect heeft op de alvleesklier, bepaalde hartaandoeningen, etc...

Dat soort zaken wist men in de jaren 70 niet. Nu wel.....
quote:
Ook nu kan een ouder die rookt bij zijn kind gewoon zielsveel van dat kind houden en het een geweldige jeugd meegeven, je bent echt aan het chargeren, zo simpel is de werkelijkheid gewoon niet.
Natuurlijk is de werkelijkheid dat een ouder altijd van een kind houdt. Ik snap gewoonweg niet waarom een ouder er specifiek voor kiest om WEL te roken in bijzijn van hun eigen kinderen.....
-
  donderdag 19 april 2007 @ 05:56:43 #282
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48490651
quote:
Op donderdag 19 april 2007 04:38 schreef popolon het volgende:
Ik rook zelf ook al een tijdje niet meer en leef meer met het idee 'we komen er samen wel uit' maar even een vraagje. Heb jij zelf vroeger gerookt?
Yep. Van mijn 15e tot mijn 23e. Op mijn 15e was ik nog jong en naïef, en ik rookte gewoon omdat ik op een gegeven moment een peuk van iemand kreeg en ik bij de groep wilde horen. Zo begint natuurlijk vrijwel iedereen. Op mijn 23e had ik er genoeg van.... en ik stopte niet alleen om mijn eigen gezondheid, ik zat op dat moment echt met het idee dat ik toch een keer een familie wilde beginnen, en ik niet nog met een sigaret in mijn mond zou willen zitten als mijn geliefde kwam mededelen dat ze zwanger was.....

Kinderen is het nooit van gekomen (omwille medische redenen van de vrouw, ze kan geen kinderen krijgen), maar het woog toch vrij zwaar mee in mijn beslissing om te stoppen. Omdat ik naast mijn eigen longen ook de longen van het ongeboren, en pasgeboren leven zou gaan zitten te vernietigen.
-
  donderdag 19 april 2007 @ 06:00:52 #283
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48490655
quote:
Op donderdag 19 april 2007 04:49 schreef sig000 het volgende:
Mijn dochter ging al vroeg mee naar feestjes. Dat ook maar niet doen dan.
We gaan onze kinderen opvoeden zo beschermd mogelijk en dan pleuren we ze in de nieuwe perfecte wereld.
Ach, het is ook helemaal niet erg om eens even bij opa op bezoek te gaan die nog een pijp rookt.... en er zijn zoveel zaken waar je niet veel aan KUNT doen. Het gaat mij meer om de omgeving waar zo'n kind toch een goede 18 uur van de dag bij doorbrengt, inclusief in de auto bijvoorbeeld en waar het kind slaapt. Je hebt daar een overduidelijke keuze. Bij uitlaatgassen en zelfs bij de verplichte familiefeesten is die keuze eigenlijk al minder. En kinderen af en toe in de modder laten spelen is goed voor het imuunsysteem..... maar dat is met meeroken toch echt wel anders natuurlijk.
-
pi_48490661
quote:
Op donderdag 19 april 2007 06:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Ach, het is ook helemaal niet erg om eens even bij opa op bezoek te gaan die nog een pijp rookt.... en er zijn zoveel zaken waar je niet veel aan KUNT doen. Het gaat mij meer om de omgeving waar zo'n kind toch een goede 18 uur van de dag bij doorbrengt, inclusief in de auto bijvoorbeeld en waar het kind slaapt. Je hebt daar een overduidelijke keuze. Bij uitlaatgassen en zelfs bij de verplichte familiefeesten is die keuze eigenlijk al minder. En kinderen af en toe in de modder laten spelen is goed voor het imuunsysteem..... maar dat is met meeroken toch echt wel anders natuurlijk.
Tsja beste maarten daar denk ik toch echt anders over. Je hebt nog weinig ervaring met kinderen merk ik wel.
Die doen namelijk nooit wat je wilt.
pi_48490663
quote:
Op donderdag 19 april 2007 06:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Hoewel ik wel van een "goede" sigaret houd - even vloeken in de kerk - snap ik mensen die in de auto sowieso of willens en wetens in de buurt van een kind gaan roken, ook niet. Andere mensen die bezwaar maken, pas je je maar aan.
Mijn keuze, is mijn keuze. Wil ik lang bij m'n kinderen blijven, is het een makkelijke keuze. Hypothetisch gesproken dan
pi_48490675
quote:
Op donderdag 19 april 2007 06:06 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Hoewel ik wel van een "goede" sigaret houd - even vloeken in de kerk - snap ik mensen die in de auto sowieso of willens en wetens in de buurt van een kind gaan roken, ook niet. Andere mensen die bezwaar maken, pas je je maar aan.
Mijn keuze, is mijn keuze. Wil ik lang bij m'n kinderen blijven, is het een makkelijke keuze. Hypothetisch gesproken dan
In de auto roken is alleen voor de echte verslaafden.
pi_48491308
Waarom allemaal zo moeilijk over dat rookvrij..ok discotheek daar word erg veel gerookt.
Maar als ik bij de Hema ff wat ga drinken, is er een rokers gedeelte en dat werk perfect!
In de kroeg daar zullen ze wel wat op vinden zoals eerder aangegeven een overdekt taras met verwarming.
Maar helemaal verbieden gaat mij te ver.

--------------------------------------------------------
http://wereldgemeenschap.yourbb.nl/index.php
pi_48491364
Het vreemde is wel dat ik mijn biertje binnen ga drinken en het roken erbij daarna buiten ga doen.
  donderdag 19 april 2007 @ 08:27:50 #289
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_48491404
quote:

Komt ie weer met het zelfde gelul...
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:39 schreef Monus het volgende:

[..]

donderdag 19 april 2007 @ 08:32:49 #290
58560 Oksel
Gezellig.
pi_48491474
Ik ben roker. En ik werk in een kroeg. Ik zou het niet heel erg vinden als het verboden ging worden.. de klandizie blijft toch wel komen.
pi_48491506
quote:
Op donderdag 19 april 2007 08:32 schreef Oksel het volgende:
Ik ben roker. En ik werk in een kroeg. Ik zou het niet heel erg vinden als het verboden ging worden.. de klandizie blijft toch wel komen.
Ja je krijgt wat meer buitendekroeghangrokers dan.
  donderdag 19 april 2007 @ 14:48:33 #292
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48500765
quote:
Op donderdag 19 april 2007 08:27 schreef Monus het volgende:
Komt ie weer met het zelfde gelul...
Ach, volgens mij ben jij de enige die nog steeds geloofd dat meeroken NIET schadelijk is voor de gezondheid, met jou ga ik niet eens meer in discussie
-
  donderdag 19 april 2007 @ 15:21:17 #293
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_48502107
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Ach, volgens mij ben jij de enige die nog steeds geloofd dat meeroken NIET schadelijk is voor de gezondheid.
Met mij zijn er velen die daar niet in geloven, met mij zijn er ook vele rapporten die jou stelling tegenspreken. Je stelt jezelf niet eens de vraag waarom het WHO zo'n groot onderzoek van 30 jaar in de doofpot stopt, terwijl je wel vaak met andere (kleine) onderzoeken van het WHO komt die je gelijk gelooft. Dat is natuurlijk omdat jij je niet interesseert in de waarheid over deze kwestie en gewoon blind staart op hetgeen wat jij wil zien. Je lijkt wel een Jehova getuige die elke keer aan de deur komt te preken, en elk verweer gelijk aan de kant zet omdat jij alleen de waarheid weet en kent.

Dus daarom vraag ik het gewoon nog een keertje...
quote:
Kom dan ook eens een keertje met een echt bewijs van een onderzoekje van 30 jaar waar 100.000den aan meegemerkt hebben en waar men niet creatief zijn met cijfers.
quote:
met jou ga ik niet eens meer in discussie
Alsof je dat ooit gedaan hebt
  donderdag 19 april 2007 @ 15:32:39 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48502567
Monus, ik heb in het verleden tientallen, zoniet honderden onderzoeken en links geplaatst over de schadelijkheid van meeroken, en jij blijft je vastklingen aan dat ene onderzoek. Jij bent niet te overtuigen, hoe dan ook.

Ik heb geen zin en geen tijd meer om daar met jou over te discussiëren.

Meeroken is zeer schadelijk voor de gezondheid, en je bent gewoon erg dom als je dat na al die jaren, en al die onderzoeken nog steeds niet geloofd.
-
  donderdag 19 april 2007 @ 15:58:53 #295
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_48503765
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:32 schreef maartena het volgende:
Monus, ik heb in het verleden tientallen, zoniet honderden onderzoeken en links geplaatst over de schadelijkheid van meeroken, en jij blijft je vastklingen aan dat ene onderzoek. Jij bent niet te overtuigen, hoe dan ook.

Ik heb geen zin en geen tijd meer om daar met jou over te discussiëren.

Meeroken is zeer schadelijk voor de gezondheid, en je bent gewoon erg dom als je dat na al die jaren, en al die onderzoeken nog steeds niet geloofd.
Ik heb ook zoveel onderzoeken laten zien die het tegendeel beweren. Waarvan de meesten ook nog van onafhankelijke instanaties met logische verklaringen. Ook over testen hoeveel rook een meeroker nou binnenkrijgt. Mensen met ervaring hebben je het zelf uitgelegt waarom en hoe het zit. Dit in tegenstelling tot de onderzoeken waar jij mee komt aanzetten die voornamelijk van instanties komen die alleen maar de schade wil bewijzen. Waarvan bij een heleboel al aangetoond is dat men creatief met cijfers zijn omgegaan, en de resultaten wel erg gekleurt zijn.

Waarom ik altijd met het onderzoek van het WHO komt is dat er geen beter bewijs is dan een 30 jarig onderzoek waar 100.000den aan meegemerkt hebben die gedaan is door een instantie die wil bewijzen dat meeroken schadelijk is, en het dan ook nog in de doofpot wil stoppen omdat het resultaat hun niet aanstaat.
quote:
Kom dan ook eens een keertje met een echt bewijs van een onderzoekje van 30 jaar waar 100.000den aan meegemerkt hebben en waar men niet creatief zijn met cijfers... Of iets in die richting
Inplaats van met goed bewijs te komen zeg je liever hoe dom ik ben...
  donderdag 19 april 2007 @ 16:05:31 #296
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_48504059
Richt dan je eigen rookvrije horeca op...

Sneue mensen.
  donderdag 19 april 2007 @ 16:18:52 #297
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48504621
quote:
Op donderdag 19 april 2007 05:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Yep. Van mijn 15e tot mijn 23e. Op mijn 15e was ik nog jong en naïef, en ik rookte gewoon omdat ik op een gegeven moment een peuk van iemand kreeg en ik bij de groep wilde horen. Zo begint natuurlijk vrijwel iedereen. Op mijn 23e had ik er genoeg van.... en ik stopte niet alleen om mijn eigen gezondheid, ik zat op dat moment echt met het idee dat ik toch een keer een familie wilde beginnen, en ik niet nog met een sigaret in mijn mond zou willen zitten als mijn geliefde kwam mededelen dat ze zwanger was.....

Kinderen is het nooit van gekomen (omwille medische redenen van de vrouw, ze kan geen kinderen krijgen), maar het woog toch vrij zwaar mee in mijn beslissing om te stoppen. Omdat ik naast mijn eigen longen ook de longen van het ongeboren, en pasgeboren leven zou gaan zitten te vernietigen.
Ik had al zo'n idee dat je een ex-roker was. Dat zijn vaak de ergste.

Ik kan heel goed met rokers door de bocht, en ja, die paffen ect niet in m'n gezicht. Het heeft voornamelijk met fatsoen te maken niet of het nou een roker is of niet.

en dat je nog ingaat op mensen die beweren dat roken niet per definitie slecht is .....
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 19 april 2007 @ 16:40:52 #298
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_48505552
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:18 schreef popolon het volgende:

en dat je nog ingaat op mensen die beweren dat meeroken niet per definitie slecht is .....
  donderdag 19 april 2007 @ 17:24:58 #299
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48507171
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:58 schreef Monus het volgende:
Inplaats van met goed bewijs te komen zeg je liever hoe dom ik ben...
Ik heb in de afgelopen 2 jaar in diverse topics vele malen links geplaatst naar vele onderzoeken van universiteiten, de WHO, onafhankelijke onderzoeksbureaus, regeringen, gezondheidsorganisaties, etc, etc, etc....

Dat jij te lui bent om op die links te klikken, daar kan ik niets aan doen. Maar ik ga niet voor de zoveelste keer herhalen wat ik al tig keer heb gepost. Gebruik de FOK! search maar voor oudere topics.
-
  donderdag 19 april 2007 @ 17:30:07 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48507342
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:18 schreef popolon het volgende:
Ik kan heel goed met rokers door de bocht, en ja, die paffen ect niet in m'n gezicht. Het heeft voornamelijk met fatsoen te maken niet of het nou een roker is of niet.
Ik kan ook prima met rokers door de bocht hoor verder....

Ik snap alleen niet waarom mensen willens en wetens hun eigen kinderen willen blootstellen aan meeroken, en ik snap eigenlijk ook niet echt waarom er onder rokers zo'n hevig verzet is tegen roken in de horeca.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')