Dat was Stashou of zoietsquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:07 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Hahahahahhahahaaaaaaa ja inderdaad zo ging het echt bijna!!!![]()
![]()
![]()
In een aflevering wist ie ineens feilloos een onwijs vreemde Poolse naam op te rakelen.![]()
\quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:05 schreef Ticker het volgende:
Laten we heel eerlijk zijn, het stront van Derren Brown's kont zit behoorlijk om jouw hoofd heen...
[..]
Dit is gewoon "onmogelijk" te raden.
nee vertel eensquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:42 schreef Mr_Integrity het volgende:
Vandaag heb ik de nieuwe skepter in de bus gekregen, met interessant artikel over Robbert.
Meer mensen dat al gelezen?
zeg wie ben jij feitelijk om te oordelen over die knulquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:27 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Inderdaad, helemaal mee eens. Daarom is ie ook zo'n slecht medium. Zijn cold reading-technieken zijn beneden alle peil en hij komt niet verder dan wat namen vissen uit de verjaardagskalender op de WC.
Overigens denk ik wel dat ie het vermogen heeft om naar de meest voorkomende namen te zoeken, die truc staat in ieder handboek voor mediums.
Omdat Robbert daarvoor de gelegenheid aanbiedt. Hij beweert iets te kunnen wat bijna niemand anders kan en pretendeert een bijzonder iemand te zijn. Via de media maakt hij dat kenbaar aan iedereen die het zal aanschouwen. Vanzelfsprekend mag iedereen er een eigen mening over hebben. Zo zijn er mensen zoals jij die het geloven en dat is je goed recht. Maar er zijn ook mensen die het niet geloven en dat is óók hun goed recht. Er is niks mis met skeptische gedachten, want als mensen die niet hadden kon iedereen hen van alles wijsmaken. Daarentegen is het soms ook weleens goed om iemand of iets het voordeel van de twijfel te geven.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Waardoor denk je dit te mogen en kunnen doen?
Nou ja, eerlijk is eerlijk, *Robbert* is degene die zich in de spotlights plaatst.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
zeg wie ben jij feitelijk om te oordelen over die knul
ben je bij hem thuis geweest?
Heb je een reading gehad van hem?
Stond jij er met je grote neus bovenop? Toen hij foto's maakte?
WTF wie ben jij nu eigenlijk om te oordelen?
Waardoor denk je dit te mogen en kunnen doen? Echt jou snap ik al helemaal niet!![]()
Ik geloof nog niets, ik moet alles nog zien nml.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:40 schreef Netflier het volgende:
[..]
Omdat Robbert daarvoor de gelegenheid aanbiedt. Hij beweert iets te kunnen wat bijna niemand anders kan en pretendeert een bijzonder iemand te zijn. Via de media maakt hij dat kenbaar aan iedereen die het zal aanschouwen. Vanzelfsprekend mag iedereen er een eigen mening over hebben. Zo zijn er mensen zoals jij die het geloven en dat is je goed recht. Maar er zijn ook mensen die het niet geloven en dat is óók hun goed recht. Er is niks mis met skeptische gedachten, want als mensen die niet hadden kon iedereen hen van alles wijsmaken. Daarentegen is het soms ook weleens goed om iemand of iets het voordeel van de twijfel te geven.
als jij dat ziet en vind is dat toch jouw leven?quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nou ja, eerlijk is eerlijk, *Robbert* is degene die zich in de spotlights plaatst.
*Robbert* is degene die veel fantastische beweringen doet.
*Robbert* is degene die claimt veel dingen te weten die wij niet weten.
*Robbert* is degene die op z'n minst bedenkingen opriep toen bleek dat zijn informatie - met dezelfde spelfouten - op internet te vinden was.
Dan is het vrij redelijk om zijn uitspraken tegen het licht te houden, en daar op basis van alle bekende informatie een oordeel over te vellen.
(Is het punt van een forum niet het delen van meningen ?)
Als ik zou zeggen dat ik elke nacht groene kabouters op bezoek heb die uit een ufo stappen en af en toe Elvis meebrengen, en jij vindt dat onwaarschijnlijk - ben jij dan een hufter omdat je over mij en mijn uitspraken oordeelt ?
Is het dan onredelijk van jou om te je ongeloof te uiten ?
We kunnen het ook omdraaien - wie is Robbert om dit soort dingen te zeggen en te doen ?
Bekende side-effects van fotografie.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik zag vele orbs op mijn foto's en ook na vragen aan overledenen kwamen ze tevoorschijn op mijn foto's
Les 1 in psychologie : het menselijk brein is getraind in patroonherkenning - ook waar er niks is.quote:ik heb bandstemmen geluisterd waar ik veel gehoord heb
Wie niet, iedereen heeft wel eens een deja-vu gehad (shortcut in de hersenen),quote:
ik heb dingen ervaren die uitkwamen
Je bent misschien redelijk 'nuchter' denk je zelf,quote:En ik ben best nuchter in die dingen!11
Daar zijn genoeg redenen voor te verzinnen; eentje zou al zijn dat ie inderdaad zijn hele leven 'raar' was en heel blij was toen andere mensen er een oplossing voor hadden gevonden ;quote:En voor zover ik weet van robbert van den broeke is dat hij zichzelf helemaal niet op de voorgrond plaatste, zeker niet in het begin!
Ik vind het slap om te zeggen dat iemand geen mening mag hebben.quote:Laat die knul nu gewoon eens ontwikkelen via de media dan merken we dit vanzelf wel toch?
Ik vind het zo slap om met je vingertje te wijzen naar iemand die je niet kent, en dan zelf niet eens dingen meegemaakt hebt in deze richting.
Daar hou ik niet van gewoon!
Voor zover ik weet werd er nergens gezegd dat iemand hem niet mag;quote:Dat zeg je pas, met recht ,dat iemand een bedrieger is, als jezelf de klappen van de zweep kent en niet om te stangen.En dat idee heb ik bij die genverbrander alsof hij het alleen maar leuk vind om te zeiken over robbert van de broeke
wees dan eerlijk en zeg gewoon dat je die vent niet mag klaar dan ben je duidelijk![]()
Soit, maar als jij jezelf in de spotlights plaatst en in het leven van miljoenen mensen mengt is het niet meer dan normaal dat mensen daar kritisch op reageren.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
als jij dat ziet en vind is dat toch jouw leven?
Waarom moet ik dan diegene zijn die zegt dat jij dit niet mag ervaren of om te zeggen dat jij dan gek bent?
Het is toch echt heel simpel hoor, raar dat je het niet begrijpt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
zeg wie ben jij feitelijk om te oordelen over die knul
ben je bij hem thuis geweest?
Heb je een reading gehad van hem?
Stond jij er met je grote neus bovenop? Toen hij foto's maakte?
WTF wie ben jij nu eigenlijk om te oordelen?
Waardoor denk je dit te mogen en kunnen doen? Echt jou snap ik al helemaal niet!![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2006 02:28 schreef newsman het volgende:
Maar Robbert, heeft ook een heel bekend broertje die heet Pino van de Broeke, die kan echt onwaarschijnlijke dingen, als die in de spiegel kijkt, ziet een grote blauwe vogel en in zijn vrije tijd maakt die graancirkels. Top gast die Pino.
Ik ben het nog steeds niet met je eens. Ik vraag je hierbij nogmaals voor een jou onbekend iemand een reading te doen op het niveau van Robbert. Dat heb je beslist nog niet gedaan, anders zou je wel weten hoe immens moeilijk zoiets is.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:00 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Het is toch echt heel simpel hoor, raar dat je het niet begrijpt.![]()
Dat stuk over die geestelijk gestoorde gore oplichter die net zo'n smerige bedrieger is als als die andere paranormale psychopaten bedoel je? (ik spreek je even aan in je eigen brulboeien-taal)quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:58 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Kan iemand een interessant stuk van die pisvlekken van Skepsis scannen en hier posten? Of mij de digitale versie sturen? Kwil wel eens weten wat ze zeggen en die bloedhonden gaan natuurlijk geen 3 euro aan mij verdienen.
wat een gezwets. RvdB claimt bijzondere gaven te hebben, vraagt daar een hoop geld voor, zet zichzelf in de spotlights (of zou je een eigen tv-show bescheiden noemen?) en gaat faliekant op zijn bek. en vervolgens, in plaats van deze gozer te vervolgens wegens het uitbuiten, oplichten en belachelijk maken van mensen die in een moeilijk, beinvloedbare positie verkeren, gaan we met z'n alle deze vuns het voordeel van de twijfel geven?quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik geloof nog niets, ik moet alles nog zien nml.
Maar tot nu toe vond ik hem best een bescheiden knul die zich opende met zelf ontboezemingen dat hij opgesloten zat in een inrichting, nu had hij dit beter nooit kunnen vertellen natuurlijk, want hier speelt men op in.
Maar ik geef graag ieder een eerlijke kans in het leven, hopelijk doen ze idem voor mij.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat oordelen snel gemaakt zijn, en bewijzen soms oncontroleerbaar, maar wat als je zelf veel dingen gezien en meemaakte die duiden op bewijzen, hoe kan ik dan nog ontkennen dat een ander ze niet heeft?
Ik zag vele orbs op mijn foto's en ook na vragen aan overledenen kwamen ze tevoorschijn op mijn foto's, ik heb bandstemmen geluisterd waar ik veel gehoord heb, ik heb dingen ervaren die uitkwamen, ik heb foto's geread wat ook uitkwam, bedoel er is meer.
En ik ben best nuchter in die dingen!11
En voor zover ik weet van robbert van den broeke is dat hij zichzelf helemaal niet op de voorgrond plaatste, zeker niet in het begin!
Laat die knul nu gewoon eens ontwikkelen via de media dan merken we dit vanzelf wel toch?
Ik vind het zo slap om met je vingertje te wijzen naar iemand die je niet kent, en dan zelf niet eens dingen meegemaakt hebt in deze richting.
Daar hou ik niet van gewoon!
Dat zeg je pas, met recht ,dat iemand een bedrieger is, als jezelf de klappen van de zweep kent en niet om te stangen.En dat idee heb ik bij die genverbrander alsof hij het alleen maar leuk vind om te zeiken over robbert van de broeke
wees dan eerlijk en zeg gewoon dat je die vent niet mag klaar dan ben je duidelijk![]()
jawel, maar dit was lekkerderquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:44 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Was het niet makkelijker geweest om mijn posts gewoon te cut en pasten ?
ik kijk nooit naar idolsquote:Op donderdag 23 februari 2006 02:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Soit, maar als jij jezelf in de spotlights plaatst en in het leven van miljoenen mensen mengt is het niet meer dan normaal dat mensen daar kritisch op reageren.
Wat Robbert claimt is - als het waar is - wel een stuk ingrijpender in al onze levens dan wat alle politici bij elkaar verkondigen !
Mogen we ook geen mening meer hebben over Balkenende, Bush, Jomanda, Jezus, religie in het algemeen ?
Wie ben jij om een stem uit te brengen in Idols ? Waar haal je het lef vandaan ?
wil je wat groene zeep? dat wurmt wat makkelijker.quote:
Ik kijk wel uit.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:58 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Kan iemand een interessant stuk van die pisvlekken van Skepsis scannen en hier posten? Of mij de digitale versie sturen? Kwil wel eens weten wat ze zeggen en die bloedhonden gaan natuurlijk geen 3 euro aan mij verdienen.
heerlijk, die openstaande, vrijdenkende instelling van onze gelovige medemens. respect en openstaan voor iemand mening geld zeker alleen maar als dat ook jouw mening is?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:58 schreef M_Schtoppel het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |