Waarom zou je opnieuw het wiel uit willen vinden?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:08 schreef Mudman het volgende:
Het enige wat de 'paranormalen' tot nu toe lukt is onder niet gecontroleerde omstandigheden kunstjes doen die men ook kan doen zonder paranormaal begaafd te zijn.
Toevallig dat die indrukwekkende zaken nooit gecontroleerd herhaald kunnen worden. En dan kun je je gaan afvragen: is het waarschijnlijker dat RvdB echt entiteiten ziet, genverbranders doorkrijgt en communiceert met overleden nonnen of gebruikt hij trukjes?
De vraag stellen is hem beantwoorden lijkt me.
nee, maar het bied wel een verklaring die een stuk minder aannames behoeft dan de theorie dat iemand daadwerkelijk paranormale gavens bezit.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:36 schreef Mirage het volgende:
[..]
Omdat ik hele moeilijke berekeningen kan maken door een rekenmachientje te gebruiken op een manier dat het niemand opvalt dát ik een rekenmachientje gebruik, heb ik bewezen dat mijn overbuurjongen diezelfde berekeningen niet uit zijn hoofd kan doen ?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:12 schreef CarDani het volgende:
[..]
Waarom zou je opnieuw het wiel uit willen vinden?
Wáárom zou je een "kunstje" willen laten zien dat al vele voor jou hebben laten zien.quote:
Bobby Farel en Milli Vanilli zekerquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:12 schreef CarDani het volgende:
[..]
Nou, veel zangers weigeren a-capella voor je te gaan zingen hoor![]()
Nou, hele volksstammen vallen nog steeds achterover van hun stoel door die kunstjes. En Robbert laat zich daarvoor graag betalen.quote:Daarmee bedoel ik Robbert. Wáárom zou hij hiermee komen als het slechts een oud kunstje is?
Er komen toch telkens weer mensen mee zolang het nog werkt? Ik weet niet Robbert drijft, het kan van alles zijn, daar is hier ook al veel over gespeculeerd .quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:19 schreef CarDani het volgende:
[..]
Wáárom zou je een "kunstje" willen laten zien dat al vele voor jou hebben laten zien.
Daarmee bedoel ik Robbert. Wáárom zou hij hiermee komen als het slechts een oud kunstje is?
-geld?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:19 schreef CarDani het volgende:
[..]
Wáárom zou je een "kunstje" willen laten zien dat al vele voor jou hebben laten zien.
Daarmee bedoel ik Robbert. Wáárom zou hij hiermee komen als het slechts een oud kunstje is?
Nee, ik geloof dat het echt zijn harde werkelijkheid is.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:26 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
-geld?
-aandacht?
-hij wil uniek zijn?
-hij gelooft echt dat hij wat kan, en is mentaal niet helemaal lekker?
-hij schept genoegen in het belazeren van mensen?
redenen genoeg lijkt me. en daarbij, het interesseert me niet waarom hij het doet. hij doet het, daar gaat het om. of jij of ik zijn motivatie kunnen achterhalen doet aan dat feit niets af.
Het feit dat je hier zo op reageert bewijst hoe ontzettend suggestief en makkelijk te bedonderen jij bent.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:05 schreef Ticker het volgende:
Laten we heel eerlijk zijn, het stront van Derren Brown's kont zit behoorlijk om jouw hoofd heen...
[..]
Dit is gewoon "onmogelijk" te raden. Of Derren Brown doet alsof hij van niets weet maar acteert, en het is gespeeld. Of Derren Brown krijgt gewoon ingevingen, denkt dat dit allemaal gewoon is door goed naar iemand te kijken, maar beseft niet dat wat hij weet/kan niet zomaar kan. Of Derren Brown laat niet zien dat hij eerst een maandje op i-net heeft zitten rondstruinen, naar het verleden van een persoon. Ik zie geen andere mogelijkheid, want met cold-reading kan je geen namen raden. Pak er maar eens een namenboekje bij.. en begin met tellen. Je maakt volgens mij nog meer kans met de Lotto. Kijk maar naar 6pack. Daar proberen ze ook van mensen hun beroep, naam enz te raden. Nou die bakken er nooit iets van.
Goede argumenten wel....quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Het feit dat je hier zo op reageert bewijst hoe ontzettend suggestief en makkelijk te bedonderen jij bent.Derren zal in zijn vuistje lachen.
Dit is nou wat je noemt Cold Reading. Hij heeft deze truc ook uitgelegd. Hij heeft uitgezocht welke namen het meest voorkomen onder ouderen in Engeland, en de top 3 is dus
1) Laura
2) Nora
3) Nog een naam die daar op lijkt
Door deze namen te noemen zit je dus heel vaak goed. Als hij het verkeerd had gehad had hij er een wending aan gegeven.
Robbert van den Broeke paste ditzelfde trucje toe in zijn readings, maar dan met de naam Anna.
Met cold reading is zoooooooveel te bereiken en als je je daar niet eerst in verdiept voordat je je in mediums verdiept ga je 100% zeker bedonderd worden.
Wat hierbij dient te worden vermeld, is dat hij alles op een vragende manier zegt en de persoon indringend aankijjkt. Hij noemt de namen niet, maar vráágt naar de namen. Daarbij let hij ook sterk op de respons die hij krijgt. Bij deze namen kreeg hij een positieve respons. Hij zag aan haar gezicht dat hij goed zat! En door de indringende manier van vrágen, is het meisje ook geneigd antwoord te geven! Nu zat hij met de tweede gok al goed. Een hit! Maar door zijn hele manier van doen, zou het meisje ook geneigd zijn, als haar oma Anna of Sara heette, dat ook goed te keuren.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Dit is nou wat je noemt Cold Reading. Hij heeft deze truc ook uitgelegd. Hij heeft uitgezocht welke namen het meest voorkomen onder ouderen in Engeland, en de top 3 is dus
1) Laura
2) Nora
3) Nog een naam die daar op lijkt.
Joh en jij vind het ook niet ontzettend toevallig dat die oma's naam inderdaad ook zo is?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Het feit dat je hier zo op reageert bewijst hoe ontzettend suggestief en makkelijk te bedonderen jij bent.Derren zal in zijn vuistje lachen.
1) Laura
2) Nora
Door deze namen te noemen zit je dus heel vaak goed. Als hij het verkeerd had gehad had hij er een wending aan gegeven.
Robbert van den Broeke paste ditzelfde trucje toe in zijn readings, maar dan met de naam Anna.
Met cold reading is zoooooooveel te bereiken en als je je daar niet eerst in verdiept voordat je je in mediums verdiept ga je 100% zeker bedonderd worden.
Goeie aanvulling AC, bedankt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:32 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Wat hierbij dient te worden vermeld, is dat hij alles op een vragende manier zegt en de persoon indringend aankijjkt. Hij noemt de namen niet, maar vráágt naar de namen. Daarbij let hij ook sterk op de respons die hij krijgt. Bij deze namen kreeg hij een positieve respons. Hij zag aan haar gezicht dat hij goed zat! En door de indringende manier van vrágen, is het meisje ook geneigd antwoord te geven! Nu zat hij met de tweede gok al goed. Een hit! Maar door zijn hele manier van doen, zou het meisje ook geneigd zijn, als haar oma Anna of Sara heette, dat ook goed te keuren.![]()
Kreeg hij nu helemaal geen positieve respons van het meisje, dan wist hij dat hij fout zat en dat hij het over een heel andere boeg moest gooien.
En daarbij komt dat dit soort mediums je zo indringend aan kunnen kijken en bij een fout heel teleurgesteld kunnen kijken dat de persoon zelf al de naam geeft aan wie hij/zij dacht: "Nee, ze heette Elisabeth!" En dan kan het medium doorgaan met "Ik zie bloemen... klopt dat...?" En dan? Oh, dan zijn er zo veel mogelijkheden.... De overledene had een bloementuin, had vaak bloemen in huis, had een bloemenwinkel, droeg vaak bloemetjesjurken.. etc.. En zo kan het medium doorgaan.
Anna is twee keer genoemdquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:39 schreef Ticker het volgende:
[..]
Joh en jij vind het ook niet ontzettend toevallig dat die oma's naam inderdaad ook zo is?
Daarbij wil ik niet zeggen dat Robbert eerlijk is, maar ik weet wel dat "Anna" maar in 1x is genoemd, en hij dit niet elke sessie opnieuw probeerde.
Precies. En dan nog wat:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:39 schreef Ticker het volgende:
[..]
Joh en jij vind het ook niet ontzettend toevallig dat die oma's naam inderdaad ook zo is?
Daarbij wil ik niet zeggen dat Robbert eerlijk is, maar ik weet wel dat "Anna" maar in 1x is genoemd, en hij dit niet elke sessie opnieuw probeerde.
Nee Gen,quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
1) Laura
2) Nora
Juist!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:32 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Wat hierbij dient te worden vermeld, is dat hij alles op een vragende manier zegt en de persoon indringend aankijjkt. Hij noemt de namen niet, maar vráágt naar de namen. Daarbij let hij ook sterk op de respons die hij krijgt. Bij deze namen kreeg hij een positieve respons. Hij zag aan haar gezicht dat hij goed zat! En door de indringende manier van vrágen, is het meisje ook geneigd antwoord te geven! Nu zat hij met de tweede gok al goed. Een hit! Maar door zijn hele manier van doen, zou het meisje ook geneigd zijn, als haar oma Anna of Sara heette, dat ook goed te keuren.![]()
Kreeg hij nu helemaal geen positieve respons van het meisje, dan wist hij dat hij fout zat en dat hij het over een heel andere boeg moest gooien.
En daarbij komt dat dit soort mediums je zo indringend aan kunnen kijken en bij een fout heel teleurgesteld kunnen kijken dat de persoon zelf al de naam geeft aan wie hij/zij dacht: "Nee, ze heette Elisabeth!" En dan kan het medium doorgaan met "Ik zie bloemen... klopt dat...?" En dan? Oh, dan zijn er zo veel mogelijkheden.... De overledene had een bloementuin, had vaak bloemen in huis, had een bloemenwinkel, droeg vaak bloemetjesjurken.. etc.. En zo kan het medium doorgaan.
Ja, we controleren elkaars standpunt (als we die al hebben)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:47 schreef Dromenvanger het volgende:
Je kunt ook gewoon oud nieuws nog eens aan de orde brengen, oud nieuws uitmelken dus
Heb jij géén Jan of Anna in de familie???quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:46 schreef CarDani het volgende:
[..]
Nee Gen,
In Nederland zal dat zeker moeilijker zijn omdat hier veel meer namen voorkomen (buitenlandse) .
Neequote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:52 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Heb jij géén Jan of Anna in de familie???![]()
Maar robbert heeft deze namen maar 1 of twee keer gebruikt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:52 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Heb jij géén Jan of Anna in de familie???![]()
Een keer hier in Nederland. Ze legde tarotkaarten. Dat is meer dan 10 jaar geleden. Ik geloofde geen zak van wat ze zei. Maar nu, zoveel jar later had ze een aantal zaken toch wel goed. Vooral net die dingen waarvan ik zei: never!!! En waarom ik helemaal niet leefde naar wat ze zei omdat ik het allemaal nonsens vond om die "misser". Ze had het natuurlijk niet 100% bij het rechte eind. Maar uitgerekend DAT ding dat ik absoluut niet kon geloven...... dat had ze goed.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:44 schreef zhe-devilll het volgende:
is er hier wel iemand die zelf ooit bij een medium is geweest
waarom niet?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:43 schreef CarDani het volgende:
[..]
Precies. En dan nog wat:
Bij Jensen bijvoorbeeld noemt hij Anna en jan. Char noemde deze namen ook.
er was geen bekende overleden Jan volgens Jensen. Dit zei Jensen ook tegen char.
Denk je nu werkelijk dat Robbert die "fout" over zou nemen?
Ik dacht het niet.
Drie keer dus, van de readings die ik van hem gezien heb!! (en dat zijn er niet veel). Als hij er dan naast zit zal hij er dus een draai aan geven. Dit is een belangrijk onderdeel van cold reading. Bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:15 schreef CarDani het volgende:
[..]
Maar robbert heeft deze namen maar 1 of twee keer gebruikt.
Ik weet wat je bedoelt, en er zijn vast nepmediums die deze truc toepassen. Maar ik geloof niet dat Robbert dit doet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:04 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb even de top 10 van meestvoorkomende meisjesnamen van dit moment opgezocht:
1. Sanne
2. Lisa (Liza)
3. Sarah (Sara, Zara)
4. Emma
5. Anne
6. Isa (Iza)
7. Iris
8. Sophie (Sofie)
9. Anna
10. Julia
Hier kun je als medium dus al heel veel mee: Anna, Anne, Sanne, Sarah lijken op elkaar. Ook Liza, Isa, Sarah, Julia en Emma lijken op elkaar. Met deze namen heb je waarschijnlijk al een overgrote meerderheid van de personen te pakken.
Als medium kun je hier dus makkelijk op inspringen door te zeggen: "Ik krijg een A of een E door. Zit er een A of een E in de naam? Is het Anna, Anne, Sanne?" Door goed te kijken naar de non-verbale en verbale reacties van de persoon is een naam met een beetje oefening dan zo geraden.
Daar komt bij dat iedereen altijd wel IEMAND kent met deze naam. Je gedachten zullen dus ook vanzelf gestuurd worden naar juist de personen met wie de letters overeenkomen. Ook hier kan slimme cold reading ervoor zorgen dat de persoon zelfs kan gaan denken dat hij EERST de naam in zijn hoofd had en dat het medium dat vervolgens heeft geraden, terwijl het in werkelijkheid andersom was.
Ook helpt het altijd goed om naïeve, beïnvloedbare en makkelijk gelovende ('suggestible') personen te hebben met een reading. Als mensen het graag willen geloven ben je eigenlijk al halverwege. Voor mediums komt het goed uit dat het vooral deze personen zijn die al automatisch op hun af komen.
Hihi, ik wilde het niet zeggen, maar ik dacht het wel jaquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:13 schreef nokwanda het volgende:
Niet om lullig te doen hoor. Maar ik denk gewoon echt niet dat Robbert het vermogen heeft om deze trucs toe te passen. Daarvoor is ie te simpel.
Inderdaad, helemaal mee eens. Daarom is ie ook zo'n slecht medium. Zijn cold reading-technieken zijn beneden alle peil en hij komt niet verder dan wat namen vissen uit de verjaardagskalender op de WC.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:13 schreef nokwanda het volgende:
Niet om lullig te doen hoor. Maar ik denk gewoon echt niet dat Robbert het vermogen heeft om deze trucs toe te passen. Daarvoor is ie te simpel.
Ik zie dat niet perse als negatief hoor, wat men simpel noemtquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:17 schreef CarDani het volgende:
[..]
Hihi, ik wilde het niet zeggen, maar ik dacht het wel ja![]()
De technieken van derren brown zijn naar mijn mening ook erg eenvoudig, het resultaat ervan is alleen zo indrukwekkend dat het heel ingewikkeld lijkt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:27 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik zie dat niet perse als negatief hoor, wat men simpel noemt![]()
het zegt meer iets over de snelheid waarmee dingen worden opgenomen die voor reguliere deelname in de maatschappij nodig is en niet zo zeer over de persoonlijkheid van iemand.
In deze zin kan een mate van simpelheid er juist voor zorgen dat iemand er niet eens opkomt om te liegen via ingewikkelde technieken zoals Derren Brown.
En daar Poolse namen te onthouden die hij ineens wel goed doorkrijgt: " Ik krijg een ..L..Le ..Len....ken je iemand die Leonard Kowalskisz Klaczynski heet?".quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:27 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Inderdaad, helemaal mee eens. Daarom is ie ook zo'n slecht medium. Zijn cold reading-technieken zijn beneden alle peil en hij komt niet verder dan wat namen vissen uit de verjaardagskalender op de WC.
Hahahahahhahahaaaaaaa ja inderdaad zo ging het echt bijna!!!quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:01 schreef Mudman het volgende:
[..]
En daar Poolse namen te onthouden die hij ineens wel goed doorkrijgt: " Ik krijg een ..L..Le ..Len....ken je iemand die Leonard Kowalskisz Klaczynski heet?".![]()
Dan zou ik hem aan willen raden om er als de bliksem mee te beginnen, want met die technieken kan ie een hoop meer bereiken dan wat ie tot nu toe heeft laten zien.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:05 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt, en er zijn vast nepmediums die deze truc toepassen. Maar ik geloof niet dat Robbert dit doet.
Het verhaal van robbert is inderdaad apart, maar alleen in die zin dat er weinig mediums zijn die het zo slecht hebben aangepakt en die zo hard door de mand zijn gevallen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:12 schreef CarDani het volgende:
Nee, dan zou hij een voorbeeld moeten hebben. Dat heeft hij m.i. niet.
Hij heeft ook zijn eigen verklaringen die afwijken van van andere mediums zeggen. Dit zegt ook dat hij geen voorbeeld neemt aan anderen.
Robbert is gewoon een apart verhaal, dat je niet zomaar als verzonnen moet/mag aannemen.
Ach..we zien wel hoe het verder zal gaan.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:45 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Het verhaal van robbert is inderdaad apart, maar alleen in die zin dat er weinig mediums zijn die het zo slecht hebben aangepakt en die zo hard door de mand zijn gevallen.
Wat had je ook weer gevraagd: een reactie op de beschuldigingen of een verzoek om een reading of nog iets anders? Indien mogelijkheid 1 kun je een reactie wel vergeten denk ik, maar wie weet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:51 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ach..we zien wel hoe het verder zal gaan.
Afwachten is het enige dat we kunnen doen.
We frustrerend dat ik nog geen reactie van Robbert heb gekregen.
Nee, ook al klinkt iets aannemelijk, dan is dat nog geen bewijs.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:42 schreef punchdrunk het volgende:
wacht even, laten we dit nog eventjes samenvatten:
die gozer gaat knoerthard, ondubbelzinnig en boven enige twijfel verheven op zijn bek en wordt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ontmaskerd als oplichter, en TOCH weten we nog 40+ topics vol te ouwehoeren over de schuldvraag?
hoe kan iemand nu, na het genverbrander verhaal, nog twijfelen aan het feit dat hij de informatie opgegoogled heeft? mis ik nu iets ofzo? het is toch lang en breed vastgesteld dat die gozer de kluit belazerd?!
volgens mij WILLEN sommige mensen gewoon graag geloven.
Ik vroeg om een reading. gewoon een hele aardige brief.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:37 schreef Mudman het volgende:
[..]
Wat had je ook weer gevraagd: een reactie op de beschuldigingen of een verzoek om een reading of nog iets anders? Indien mogelijkheid 1 kun je een reactie wel vergeten denk ik, maar wie weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |