spookrijderquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:03 schreef Klonk het volgende:
nee, gelukkig nooit, alleen maar standaarddingen die bij mijn werk horen
- door rood licht rijden
- tegen het verkeer in rijden
- parkeerboetes
- kleine snelheidsovertredingen
jij mazzelpikquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:09 schreef Klonk het volgende:
ik kon of de halve stad door, of een keertje illegaal links, drie maal raden waar een agent stond
En terecht.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:21 schreef ThaFreak het volgende:
toevallig gisteren![]()
dacht dat een subaru gtt wel wou sprinten op de snelweg....
eerst gekeken voor eerste reactie (vanaf 140 gewoon in de 6 gas gegeven en hij ging mee)
2de keer weer vanaf 140, dit maal terug naar de 4 en vol het gas erop ging door tot ong 240, gas logelaten en toen kwamen ze er voorbij![]()
nou ja gemiddeld 186, bye bye rijbewijs voorlopig![]()
racen op de snelwegquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:21 schreef ThaFreak het volgende:
toevallig gisteren![]()
eerst gekeken voor eerste reactie (vanaf 140 gewoon in de 6 gas gegeven en hij ging mee)
2de keer weer vanaf 140, dit maal terug naar de 4 en vol het gas erop ging door tot ong 240, gas logelaten en toen kwamen ze er voorbij![]()
Heeft niks met moraal te maken. Racen op de snelweg is gewoon asociaal.quote:
ik dacht dat is een subje wat klop wil hebben.....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:25 schreef Fugie het volgende:
[..]
racen op de snelweg
gelukkig nog nooit gepakt, maar rij nog maar vanaf 04
kut is een goede zaak, dit niet echt!quote:
Wat zei de baas dan?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:32 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
kut is een goede zaak, dit niet echt!
komt ook niet echt lekker uit ivm werkmaar gaat wel goedkomen hoop ik!
die subaru jaquote:
Je kent de situatie niet, misschien was het wel een lang open stuk.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heeft niks met moraal te maken. Racen op de snelweg is gewoon asociaal.
wil je weten wat er gebeurt als je met 240 op iemand klapt? hoe hard het afgelopen is met iedereen die erbij betrokken is?quote:
ik maak wel een geintje maar het lijkt me best kut je rijbewijs kwijt te raken, sterktequote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:32 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
die subaru jahet enigste lichtpuntje in het geheel
net zo dood als wanneer je ergens met 130 opklaptquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:33 schreef simonsvision het volgende:
[..]
wil je weten wat er gebeurt als je met 240 op iemand klapt? hoe hard het afgelopen is met iedereen die erbij betrokken is?
mag jij daarna nog 1 keer dat woord in je mond nemen en dan mogen ze van mij jouw rijbewijs preventief afnemen.
dat is het leuke aan het leven, risico's nemen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:33 schreef simonsvision het volgende:
[..]
wil je weten wat er gebeurt als je met 240 op iemand klapt? hoe hard het afgelopen is met iedereen die erbij betrokken is?
mag jij daarna nog 1 keer dat woord in je mond nemen en dan mogen ze van mij jouw rijbewijs preventief afnemen.
auto van een klant (goede kennis van me), maar auto mochten/konden ze zowiezo niet in beslag nemen!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:32 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wat zei de baas dan?
Het was toch een bedrijfsauto ?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:35 schreef Fugie het volgende:
[..]
dat is het leuke aan het leven, risico's nemen.
ja tis ook kut maar doe je nu verder niets aanquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik maak wel een geintje maar het lijkt me best kut je rijbewijs kwijt te raken, sterkte![]()
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:21 schreef ThaFreak het volgende:
toevallig gisteren![]()
3 Weken? Dus dat was jij niet eens in die MR2?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:33 schreef WesHell het volgende:
Nog geen bekeuring gehad.. Rijd dan ook nog maar 3 weken
Maar dan niet zeiken als je gepakt wordt of als je in een 10tal brokjes verspreid over het asfalt ligt en ze je hersenen op moeten schrapen om iig iets over te houden in de kist voor je familie.quote:
Al jaren, Utrecht heeft een paar donkergroene Subaru WRX'en.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:39 schreef Richboy het volgende:
1x 30 te hard en een redelijk aantal tot 10 te hard. Kut systeem
ThaFreak: sterkte!
Sinds wanneer rijdt dat tuig in Subaru's??
al zo lang als ik het me kan herinnerenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:39 schreef Richboy het volgende:
thanxz, wist ik ook niet vandaar dat ik het gas wel heb ik getrapt, bij meeste andere auto kijk ik meestal wel uitquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:39 schreef Richboy het volgende:
binnen 10 dagen moet de OvJ daar toch over beslissen ?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:38 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
ja tis ook kut maar doe je nu verder niets aan![]()
zolang ik dat papiertje maar een beetje op tijd terugkrijg![]()
dat zou wel een beetje dom zijn he, bewust te hard rijden en dan zeuren dat je een boete krijgtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar dan niet zeiken als je gepakt wordt of als je in een 10tal brokjes verspreid over het asfalt ligt en ze je hersenen op moeten schrapen om iig iets over te houden in de kist voor je familie.
240 is niet echt absurd hard, ik heb het ook over situaties waar het wel kan! Dus met 240 over een redelijk drukke snelweg is wel gevaarlijk ja...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar dan niet zeiken als je gepakt wordt of als je in een 10tal brokjes verspreid over het asfalt ligt en ze je hersenen op moeten schrapen om iig iets over te houden in de kist voor je familie.
yupz, en dan krijg je te horen als en wanneer je hem terug krijgt!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
binnen 10 dagen moet de OvJ daar toch over beslissen ?
was totaal niet druk, dus het kon met gemakquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:42 schreef Hugster het volgende:
[..]
240 is niet echt absurd hard, ik heb het ook over situaties waar het wel kan! Dus met 240 over een redelijk drukke snelweg is wel gevaarlijk ja...
Hij heeft toch ook al een tijdje 3 eigen auto's die hij met regelmaat post?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:39 schreef Fulcrum_X het volgende:
3 Weken? Dus dat was jij niet eens in die MR2?![]()
en begin alvast maar te sparen, kon wel eens een sappige bekeuring bij zittenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:43 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
yupz, en dan krijg je te horen als en wanneer je hem terug krijgt!
dat bedoel ikquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:44 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
was totaal niet druk, dus het kon met gemak![]()
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:40 schreef Hugster het volgende:
[..]
Al jaren, Utrecht heeft een paar donkergroene Subaru WRX'en.
Oud model dus?? Jezus.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:41 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
thanxz, wist ik ook niet vandaar dat ik het gas wel heb ik getrapt, bij meeste andere auto kijk ik meestal wel uit![]()
dit was een blauwe en voor de rest geheel standaard, dus iedereen is gewaarschuwd bij het zien van een geheel standaard blauw subaru gtt! (zoveel standaard gtt's rijden er niet meer rond dus)
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:46 schreef Richboy het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat soort in Golfjes e.d. en S60/V70 reed...
quote:
ik zeik niet zoveel meer hoor als ik 10 meter over de weg uitgesmeerd lig of ze me van de boom moeten peuterenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
ik wordt straks opgehaald en dan naar werk en samen met me baas een mooie brief in elkaar flansen op bedrijfspapierquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:50 schreef Richboy het volgende:
[..]
ThaFreak: Schrijf in ieder geval al een brief met uitleg waarom je je papiertje nodig hebt. Dan kan de OvJ dat meenemen bji z'n eerste beslissing.
met de nieuwere auto's is dat idd geen probleemquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:45 schreef Hugster het volgende:
[..]
dat bedoel ik
240 is echt geen hyperspeed mode waar je auto onbestuurbaar is verder hoor
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:52 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
ik wordt straks opgehaald en dan naar werk en samen met me baas een mooie brief in elkaar flansen op bedrijfspapier![]()
heeft ook weinig met snelheid te maken, maar meer met verantwoordelijkheid tegen over overige weggebruikers.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:45 schreef Hugster het volgende:
[..]
dat bedoel ik
240 is echt geen hyperspeed mode waar je auto onbestuurbaar is verder hoor
weinig verkeer op de weg en ik weet onderhand wel wat ik doe.....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:57 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
heeft ook weinig met snelheid te maken, maar meer met verantwoordelijkheid tegen over overige weggebruikers.
Ja maar als die er nou eens niet zijnquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:57 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
heeft ook weinig met snelheid te maken, maar meer met verantwoordelijkheid tegen over overige weggebruikers.
Dat hebben we gemerkt ja...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:00 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
weinig verkeer op de weg en ik weet onderhand wel wat ik doe.....
en dat wilden ze wel...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:21 schreef ThaFreak het volgende:
toevallig gisteren![]()
En die Subaru dan, telt die niet meequote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:00 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ja maar als die er nou eens niet zijn
Dat excuus hoor je wel vaker op Blik op de Weg / Wegmisbruikers en al dat soort programma's en ik vind het echt het meeste lame excuse wat er is.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:00 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
weinig verkeer op de weg en ik weet onderhand wel wat ik doe.....
En dat je niet zo`n klootzak bent dat je vol op een ander klapt die daardoor benadeelt word. Als je dood wilt moet je dat maar lekker zelf doen, vindt je niet?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:50 schreef vlad het volgende:
[..]
ik zeik niet zoveel meer hoor als ik 10 meter over de weg uitgesmeerd lig of ze me van de boom moeten peuterenmaar tot die tijd heb ik wel een kick gehad
![]()
je kan ook altijd veilig aan alle regeltjes houden en hopen dat je niets gebeurt, maar dat vind ik saai.
dus als ik ooit een motor heb of wel een snelle auto, zal ik ook zulke fratsen uithalen.
gaat het mis, dan gaat het mishoop alleen wel dat het met flink hoge snelheid gaat zodat het ook echt in 1 keer afgelopen is en ik niet een eigen stoel aangemeten krijg met voer door een buisje
![]()
heb nooit beweerd dat ik niet voorzichtig zal doen als er andere weggebruikers in de buurt zijnquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat je niet zo`n klootzak bent dat je vol op een ander klapt die daardoor benadeelt word. Als je dood wilt moet je dat maar lekker zelf doen, vindt je niet?
Met jou kan in pratenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:50 schreef vlad het volgende:
[..]
ik zeik niet zoveel meer hoor als ik 10 meter over de weg uitgesmeerd lig of ze me van de boom moeten peuterenmaar tot die tijd heb ik wel een kick gehad
![]()
je kan ook altijd veilig aan alle regeltjes houden en hopen dat je niets gebeurt, maar dat vind ik saai.
dus als ik ooit een motor heb of wel een snelle auto, zal ik ook zulke fratsen uithalen.
gaat het mis, dan gaat het mishoop alleen wel dat het met flink hoge snelheid gaat zodat het ook echt in 1 keer afgelopen is en ik niet een eigen stoel aangemeten krijg met voer door een buisje
![]()
Weinig mensen zeuren over te hard rijden (althans hier), en een reaktie plaatsen is nog niet zeuren.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:23 schreef Fugie het volgende:
iedereen die zeurt over mensen die te hard op een snelweg rijden, wat vind je dan van mensen die niet stoppen voor zebrapaden, of door rood licht rijden. Ik kan je vertellen, dat is 23542x zo gevaarlijk als xx kilometer te hard op de snelweg.
Ja en die MR2 heb ik vaak zien rijden, en dan dacht ik dat hij dat was.. niet dusquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:44 schreef Hugster het volgende:
[..]
Hij heeft toch ook al een tijdje 3 eigen auto's die hij met regelmaat post?![]()
Ik snap het ook ff niet meer
Ja ik mag dan wel hard doorrijden, maar veder ben ik altijd diegene die stopt bij het zebrapad voor voetgangers, je ziet ze soms gewoon zo kijken van wtf.. er stopt iemand voor me (Rotterdam)quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:23 schreef Fugie het volgende:
iedereen die zeurt over mensen die te hard op een snelweg rijden, wat vind je dan van mensen die niet stoppen voor zebrapaden, of door rood licht rijden. Ik kan je vertellen, dat is 23542x zo gevaarlijk als xx kilometer te hard op de snelweg.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:40 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja ik mag dan wel hard doorrijden, maar veder ben ik altijd diegene die stopt bij het zebrapad voor voetgangers, je ziet ze soms gewoon zo kijken van wtf.. er stopt iemand voor me (Rotterdam)
was geen excuus om te hard te rijden maar een antwoord op het verantwoordelijkheid tegenover andere weggebruikers van herr_flick!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat excuus hoor je wel vaker op Blik op de Weg / Wegmisbruikers en al dat soort programma's en ik vind het echt het meeste lame excuse wat er is.
Van die sjonnies met petjes die dan zo achterover hangen in hun gepimpte golfje en er met een zwaar accent uitbraken: "Wuhhh, ik wet tog wel wa'k doeh!"
En wat wanneer je de volgende keer een auto met een gezin erin mee neemt??quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:50 schreef vlad het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wat een tranentrekker.. speed kills niet.. onoptlettendheid zorgt voor doden. En raad eens wat je goed doet als je door zit te raggen.. opletten heel goed jaquote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En wat wanneer je de volgende keer een auto met een gezin erin mee neemt??
Praat je dan ook nog zo stoer??
Zo goed zat je niet op te letten aangezien jij je roze papiertje kwijt bent...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:59 schreef 1299 het volgende:
[..]
Wat een tranentrekker.. speed kills niet.. onoptlettendheid zorgt voor doden. En raad eens wat je goed doet als je door zit te raggen.. opletten heel goed ja![]()
Dus jij bepaalt maar even dat je zelf wel goed genoeg kan opletten voor andere weggebruikers?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:59 schreef 1299 het volgende:
[..]
Wat een tranentrekker.. speed kills niet.. onoptlettendheid zorgt voor doden. En raad eens wat je goed doet als je door zit te raggen.. opletten heel goed ja![]()
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En wat wanneer je de volgende keer een auto met een gezin erin mee neemt??
Praat je dan ook nog zo stoer??
en ik praat niet stoer, ik praat zoals ik erover denkquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:06 schreef vlad het volgende:
[..]
heb nooit beweerd dat ik niet voorzichtig zal doen als er andere weggebruikers in de buurt zijn![]()
ik hou me altijd keurig aan de regels als er ander verkeer is, maar niet als ik alleen op de weg ben![]()
Welk gedeelte van de A15 was dat? Als dat het gedeelte richting de Maasvlakte was, dan had je goed pech, ze staan daar nl zo goed als nooit.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:08 schreef 1299 het volgende:
[..]
Met jou kan in praten
Ik ben 1 punt van mijn beginnersrijbewijs kwijtgeraaktIk reed op de A15, 3 banden heerlijk rustig en verlaten. Zat chill 150 te cruisen, en je mocht er maar 100
Even later kwam er een tunnel toen trape ik even mijn pedaal in, en toen reed ik 210 op de teller ofzo.
Daarna de snelheid weer terug laten zakken, en evenlater zag ik opeens achter me een auto opdoemen met stop politie
Was vlak bij spijkenisse, in de buurt van de maasvlakte ja. Ja het was donker en ik kwam net van de sportschool en ik reed voor mijn doen echt heel relax.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:58 schreef Marzocchi het volgende:
[..]
Welk gedeelte van de A15 was dat? Als dat het gedeelte richting de Maasvlakte was, dan had je goed pech, ze staan daar nl zo goed als nooit.
Ik ben hem helemaal niet kwijt blaasaapquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo goed zat je niet op te letten aangezien jij je roze papiertje kwijt bent...![]()
daarom ben je in een beschaafd land bij het door rood rijden je rijbewijs kwijt, en is hard rijden op de snelweg niet verboden..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:23 schreef Fugie het volgende:
Welke maatennaaiers hebben geen levenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:02 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik ben hem helemaal niet kwijt blaasaap
En vanaf die dag let ik ook goed op matennaaier die sneaky in het donker achter je gaan rijden omdat ze geen leven hebben.
"Guns don't kill people, people kill people"quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:59 schreef 1299 het volgende:
[..]
Wat een tranentrekker.. speed kills niet.. onoptlettendheid zorgt voor doden.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:00 schreef 1299 het volgende:
[..]
Was vlak bij spijkenisse, in de buurt van de maasvlakte ja. Ja het was donker en ik kwam net van de sportschool en ik reed voor mijn doen echt heel relax.
Een Mitsubishi space-star. Onopvallende surveillance iig. Ik rij zelf ook een Mitsubishi maar die ging dus iets sneller dan die spacestarquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:34 schreef Marzocchi het volgende:
Minder. Weet je nog wat voor auto je aan de kant heeft gezet en wanneer dit was. Ik reed dagelijks over dat stuk voor werk en 150 is idd een lekkere cruise snelheid daarzo en dat met die tunnel kan ik me helemaal in vindenNet als een groot aantal nu ex-collega's.
[..]
Omdat er zoveel ongelukken met auto's gebeuren laten we auto's maar verbieden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:27 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
"Guns don't kill people, people kill people"
Een wapen hebben is nog niet een wapen afvuren. Autorijden is nog niet hetzelfde als racen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:49 schreef yup het volgende:
[..]
Omdat er zoveel ongelukken met auto's gebeuren laten we auto's maar verbieden.
Motoren maar derook bij want is ook gevaarlijke shit.
Weet je wat, zonder 3 miljard ton aan armor mag je ook niet buiten komen, want er zou wel iets op je kunnen vallen.
Etc. etc. etc.
Racen een relatief begrip even als normaal rijden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een wapen hebben is nog niet een wapen afvuren. Autorijden is nog niet hetzelfde als racen.
Ergo; racen is gevaarlijker dan normaal rijden. Eens of niet eens?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:47 schreef 1299 het volgende:
[..]
Een Mitsubishi space-star. Onopvallende surveillance iig. Ik rij zelf ook een Mitsubishi maar die ging dus iets sneller dan die spacestar![]()
Tja de volgende keer maar gewoon met 210 dr langs vliegenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:11 schreef Marzocchi het volgende:
Die space-star was op ons werk bekend. Het is iig een wagen waarvan je het echt niet verwacht. Ik weet niet of er altijd dezelfde agenten in rijden, maar ik ben dat ding een paar keer met 120 voorbij gereden en daar heb ik nooit wat voor mogen ontvangen
[..]
Rij maar eens met 20 km/u tegen een boom of met 240 km/u..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:59 schreef 1299 het volgende:
[..]
Als je echt zuinig op je rijbewijs bent haal je een opklapbare kentekenplaat op en een supersnelle motor zoeits als je K1200squote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:58 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Rij maar eens met 20 km/u tegen een boom of met 240 km/u..
Snelheid is wel vaak de bepalende faktor tussen licht en zwaar letsel, tussen wel of geen aanrijding.
Je krijgt gewoon minder tijd om te corrigeren/reageren, aangezien je meer meters aflegt in dezelfde tijd.
Ik ben niet tegen hoor, maar ben gewoon realistisch, romantische snelheidsverhalen berusten gewoon op halve waarheden of op volledige leugens.
tja, en als je dan eens gepakt word, beken gewoon kleur en neem je verlies.Smoesjes voeren dat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk gelden niet meer, (en dat is maar goed ook!) als je echt afhankelijk bent van je RBW dan moet je er maar wat zuiniger op zijn.
Toch?
ikke ookquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:40 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja ik mag dan wel hard doorrijden, maar veder ben ik altijd diegene die stopt bij het zebrapad voor voetgangers, je ziet ze soms gewoon zo kijken van wtf.. er stopt iemand voor me (Rotterdam)
Ja pappa dan ga ik voortaan 20 rijden op de snelwegquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:58 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Rij maar eens met 20 km/u tegen een boom of met 240 km/u..
Snelheid is wel vaak de bepalende faktor tussen licht en zwaar letsel, tussen wel of geen aanrijding.
Je krijgt gewoon minder tijd om te corrigeren/reageren, aangezien je meer meters aflegt in dezelfde tijd.
Ik ben niet tegen hoor, maar ben gewoon realistisch, romantische snelheidsverhalen berusten gewoon op halve waarheden of op volledige leugens.
tja, en als je dan eens gepakt word, beken gewoon kleur en neem je verlies.Smoesjes voeren dat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk gelden niet meer, (en dat is maar goed ook!) als je echt afhankelijk bent van je RBW dan moet je er maar wat zuiniger op zijn.
Toch?
Sterker nog, we weten wel beterquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:26 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja pappa dan ga ik voortaan 20 rijden op de snelweg![]()
![]()
Tja tis geen sterke theorie maar als het echt zo gevaarlijk was, had ik nu allang onder de zoden gelegen. Ik kan wel een uit uitweiden over hoe ik te hard rij en hoe ik daarmee rekening houd met andere weggebruikers maar dat interreseert toch niemand wat
Nogmaals..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:26 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja pappa dan ga ik voortaan 20 rijden op de snelweg![]()
![]()
Tja tis geen sterke theorie maar als het echt zo gevaarlijk was, had ik nu allang onder de zoden gelegen. Ik kan wel een uit uitweiden over hoe ik te hard rij en hoe ik daarmee rekening houd met andere weggebruikers maar dat interreseert toch niemand wat
Hoezoquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:06 schreef yup het volgende:
[..]
Als je echt zuinig op je rijbewijs bent haal je een opklapbare kentekenplaat op en een supersnelle motor zoeits als je K1200s![]()
En voor de onopvallende surveillance wagen achtervolgingen: gas erop
Toch ?
Ja snelheid is wel de veroorzaker van vette gore taferelen enzoquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:34 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nogmaals..
Ik zeg niet dat het gevaarlijk is in iedere situatie, maar het verhoogd wel in iedere situtatie de kans op oa. (zwaarder) ongeval/letsel.
Snelheid is dus 1 van de belangrijkste faktoren bij een (bijna) ongeval.
Voor jou maakt het misschien niet uit als je zelf 180 km/u rijd, maar voor de andere die je meeneemt net wel, en daar heb jij in principe niet over te beslissen, vandaar dat het ook om de verantwoordelijkheid gaat en niet alleen om de daadwerkelijk gereden snelheid met de evt. risico's.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:38 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja snelheid is wel de veroorzaker van vette gore taferelen enzoMaar snelheid zelf is zeer zelden de veroorzaker van ongelukken. En daar wordt door de overheid zwaar overdreven.
En het maakt echt niet meer uit je nu met 120 een klapper maakt of met 180. Ik ben liever morsdood dan dat ik straks borrelnootjes door een slangetje probeer te zuigen![]()
Nee, moraal van het verhaal is dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar doen en laten,hard rijden is gewoon lekker maar brengt een verhoogd risico met zich mee....( en voor de rest moet je het zelf invullen)quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:44 schreef yup het volgende:
Moraal van het verhaal 180 alleen op een lege snelweg. Doe ik ook vaak genoeg, maar als ik iemand nader ga ik gewoon netjes met 120 erlangs. Het is hier geen Duitsland en met 180 iemand inhalen kan je hier russische roulette noemen...
uiteraard ook niet handig om onze grote vrienden van het KLPD met 180 in te halen he![]()
Mooi toch!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:47 schreef 1299 het volgende:
Ja als ik mensen in moet halen dan zak ik ook terug naar 150 ofzo. Dat gaat altijd prima. En verder leer je na verloop van tijd precies goed inschatten wanneer iemand naar links komt.
Ik vind hard doorrijden veel veilger rijden dan 120 met de meute mee. Een keertje geprobeerd mah ik wist niet wat ik zag. Iedereen zit te ritsen op 2 meter afstand van de voorganger. Mensen die elkaar snijden mensen die bij het minste of geringste op de rem gaan staan.
Nee ik blijf wel lekker doortuffen op de linkerbaan dat rijdt een stuk relaxer.
Mee eens maar aan je neus peuteren, aan je zak krabbelen, met de radio pielen, je haar goed doen brengt ook een verhoogd risico met zich mee.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:49 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, moraal van het verhaal is dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar doen en laten,hard rijden is gewoon lekker maar brengt een verhoogd risico met zich mee....( en voor de rest moet je het zelf invullen)
Klopt, maar ik weet niet of het risico zwaar overdreven word, ik ben geen proffesor in vitesse-accidentologie.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:51 schreef 1299 het volgende:
[..]
Mee eens maar aan je neus peuteren, aan je zak krabbelen, met de radio pielen, je haar goed doen brengt ook een verhoogd risico met zich mee.
Toevallig kunnen ze voor snelheid makkelijk als struirover in de berm gaan staan en daarom wordt het gevaar van gas geven zwaaaaaaaaaar overdreven.
Maar het is verstandiger om dat te doen bij de desbetreffende instantie (in dit geval de politiek) en niet gaan wazelen op een forum.Zeuren over de prijs van een brood heeft ook geen nut, dat kun je beter bij de bakker doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:54 schreef 1299 het volgende:
En dat gemekker dat ik niet mag zeuren als ik dan een boete krijg wordt ik ook niet goed van. We leven in een vrij land en ik mag uiting geven aan het beleid zoals ik dat wil.
Idd, in Duitsland rijden ze al jaren v-maxloos en daar is het geen probleem.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:54 schreef 1299 het volgende:
En dat gemekker dat ik niet mag zeuren als ik dan een boete krijg wordt ik ook niet goed van. We leven in een vrij land en ik mag uiting geven aan het beleid zoals ik dat wil.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:57 schreef yup het volgende:
[..]
Idd, in Duitsland rijden ze al jaren v-maxloos en daar is het geen probleem.
En Flick geen inkoppers over de Yamaha met gelijksoortige naam aub![]()
ok verkoop je je k1200s aan mij voor een prikkiequote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:00 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hoezo...wat bedoel je
mooi he, dit word het nieuwe model!!200+PK (schijnt)
Alleen is die 125 KW.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:04 schreef yup het volgende:
[..]
ok verkoop je je k1200s aan mij voor een prikkie![]()
gewonnen dusquote:Ook vraag ik me af of de invordering wel rechtsgeldig is, om de volgende punten:
De dienstdoende agenten hadden geen meet apparatuur in de auto, behalve hun eigen snelheids meter.
Volgens hun was dit een geijkte meter, zo ja zou ik hier graag een ijkings rapport willen van ontvangen.
Er is mij niet verteld hoeveel ik te hard zou hebben gereden (nogsteeds niet).
Ze hebben niet verteld hoelang ze me hebben gemeten (zijn deze gegevens er wel, zou ik ze graag zien).
Ze zijn niet op gelijke afstand gebleven (zowel zou ik hier graag bewijs van zien).
Op grond van het voorgaande verzoek ik u mij zo spoedig mogelijk weer in het bezit van mijn rijbewijs te doen stellen.
probeer het fietspad eens, misschien lukt het dan wel om een prentje te krijgenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, zelfs nog nooit een bekeuring voor wat dan ook![]()
Op de weg sinds '99.
Nou ja, ik ben vrij vaak gepakt op snelheid in het verleden (afgelopen jaren was dit mijn enige overtreding), maar goed, het is mijn rechtervoet op het gaspedaal. Zij mogen laseren wanneer ze willen, hoe zuur het ook is...quote:Op zondag 19 februari 2006 13:02 schreef yup het volgende:
Ook een stel motherfuckers ook om 1 uur in de nacht te laseren.
Wat gaat er oversteken, een boom ?
Reed rondjes op de rotondequote:Op zondag 19 februari 2006 12:46 schreef lipje het volgende:
voor wat?
Als jij zo goed waar de de meeste verkeersdoden vallen mag jij mij dat nu even vertellenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus jij bepaalt maar even dat je zelf wel goed genoeg kan opletten voor andere weggebruikers?
De eerste keer krijg je hem eigenlijk altijd wel weer terug. Ik deed 69 km/u teveel binnen bebouwde kom en had hem binnen de normale termijn van 10 dagen weer terug, daar hoef je echt geen advocaat bij te halen (dat kan niet eens in de periode, er is nog geen rechtzaak). De 1e keer zullen ze je namelijk een schikking aanbieden.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Meer dan 50 op de snelweg icm met meerdere boetes. Of meer dan 70 clean.
Dat is nu verlaagd naar 40 kpu sinds januari 2006
Wanneer jeje rijbewijs terugkrijgt ligt aan de officier van justutie en aan hoeveel cash je hebt (ivm advocaat) als je een goede advocaat kunt betalen heb je hem zo weer![]()
Op boetebase.nl (site van overheid) staat dat bij staandehouding vanaf 50 per uur de rijbewijs word ingevorderd.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Meer dan 50 op de snelweg icm met meerdere boetes. Of meer dan 70 clean.
Dat is nu verlaagd naar 40 kpu sinds januari 2006
Wanneer jeje rijbewijs terugkrijgt ligt aan de officier van justutie en aan hoeveel cash je hebt (ivm advocaat) als je een goede advocaat kunt betalen heb je hem zo weer![]()
Ohja dat klopt..iig altijd via officier van justitie. Vanaf 50 krijg je je rijbewijs altijd snel weer vanaf 70 word dat moeilijker..zo zat hetquote:Op zondag 19 februari 2006 18:50 schreef yup het volgende:
[..]
Op boetebase.nl (site van overheid) staat dat bij staandehouding vanaf 50 per uur de rijbewijs word ingevorderd.
Nee die zullen ze verscheuren omdat ze jou zo leuk vindenquote:Op zondag 19 februari 2006 19:18 schreef Pumatje het volgende:
ben geflitst w.s met 58 kmpu , dat word na correctie 55 ofzo
krijg ik daar echt een boete van ?
fijn om te horenquote:Op zondag 19 februari 2006 19:30 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Nee die zullen ze verscheuren omdat ze jou zo leuk vinden![]()
Politiebusjes houden volgens mij nooit iemand aan... Ik rij er in ieder geval gewoon voorbij....quote:Op zondag 19 februari 2006 23:23 schreef 1299 het volgende:
Ik heb overigens ook nog een keer een politiebusje ingehaald met 180 ofzo.. heb toen maar mijn lampen uitgedaan en gas bijgegevenHeb ik ook nooit meer wat van gehoord dus het zal wel geholpen hebben.
Zal wel kunnen maar ik nam liever geen risicoquote:Op zondag 19 februari 2006 23:34 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Politiebusjes houden volgens mij nooit iemand aan... Ik rij er in ieder geval gewoon voorbij....
Dat is weleens zo geweest. Een oud collega van mij is de eerste in NL geweest waarvan ze de auto in beslag genomen hebben en vernietigd. Maar enige tijd later heeft iemand op dat gebied een rechtzaak gewonnen, door de overheid op te laten draaien voor de kosten. Sindsdien nemen ze nooit je voertuig af, tenzij gestolen of je hebt enorme schulden oid,.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef StefanP het volgende:
Hoe zit dat nou met auto's in beslag nemen, of zijn dat spookverhalen? Ik ken niemand die ooit zijn auto is kwijtgeraakt.
Heel verstandig ook om met 180 km/h je lampen uit te zetten jaquote:Op zondag 19 februari 2006 23:23 schreef 1299 het volgende:
Ik heb overigens ook nog een keer een politiebusje ingehaald met 180 ofzo.. heb toen maar mijn lampen uitgedaan en gas bijgegevenHeb ik ook nooit meer wat van gehoord dus het zal wel geholpen hebben.
Ze nemen je auto in beslag op het moment dat ze je rijbewijs willen vorderen, maar je die niet bij je hebt. Je krijgt hem dan echter de volgende dag terug als je naar het depot komt met je rijbewijs...quote:Op maandag 20 februari 2006 20:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ze kunnen 'm wel in beslag nemen als jij bijvoorbeeld je rijbewijs niet bij je hebt en niemand kunt bereiken om 't wel te brengen.
Een kennis van me heeft 't ook gehad, al weet ik niet meer precies hoe het zat. Die hadden ze al op een trajectmeting kunnen pakken voor iets meer dan 40 te hard, tot ie met 140 de werkzaamheden in reed. Hebben ze 'm daar op de eerste 200 meter gepakt -> rijbewijs inleveren. Z'n auto heeft 'ie op dat moment ook in moeten leveren, kon 'ie twee maanden later pas ophalen. Maar waarom precies, dat is mij nog steeds een raadsel.
Mwa, niet met de stepjes aan de grond denk ik...quote:
Sorry, maar dat is voor mij dus echt leedvermaak ditquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:09 schreef ThaFreak het volgende:
antwoord van officier:
rijbewijs direct terug![]()
![]()
![]()
![]()
maaaaaaaar:
een boete van 1750¤
+
1 jaar voorwaardelijk, mits gepakt binnen dat jaar min 6 maanden kwijt + nieuw examen![]()
en ik mag nu een boete van 1750¤ betalen
Fucked by authorityquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:09 schreef ThaFreak het volgende:
1 jaar voorwaardelijk, mits gepakt binnen dat jaar min 6 maanden kwijt + nieuw examen![]()
en ik mag nu een boete van 1750¤ betalen
Sorry hoor, maar ik vind dat dus echt geen "fucked" by, je loopt gewoon het risico als je zo hard rijdt, simpel!quote:
maar heb me rijbewijs wel direct terug en daar ging het me om, boete boeit me in dat opzich nietquote:
mooi toch, heb ik iemand ook nog een goede lachpartij bezorgtquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is voor mij dus echt leedvermaak dithihi
quote:
vooral als je hem eigenlijk niet kunt missen voor werk en dergelijkequote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:15 schreef Klonk het volgende:
in vergelijking met je roze papiertje is het idd maar ''een boete''
Vraagje he: vindt je het nou niet ontzettend stom dat je zo hard reed?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:20 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
vooral als je hem eigenlijk niet kunt missen voor werk en dergelijke![]()
Vraagje, heb je een rijbewijs? Of heb je wel eens in een auto gereden met meer als 100pk?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vraagje he: vindt je het nou niet ontzettend stom dat je zo hard reed?
tja wat is stom, een auto lokt soms wel uit en ik leef er graag op los!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of dat helpt je verlichting uit te zetten, je kenteken plaat licht toch op in het donker als hun koplampen er op schijnen.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:26 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Heel verstandig ook om met 180 km/h je lampen uit te zetten ja.
Heb zelf nog nooit een boete gehad.
hoe snel ging jequote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:04 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ja...![]()
4 maanden kwijt... is nu een jaar geleden... boete nog onbekend, moet ook nog voorkomen.
Wat had je gedaan dan ?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:09 schreef ThaFreak het volgende:
antwoord van officier:
rijbewijs direct terug![]()
![]()
![]()
![]()
maaaaaaaar:
een boete van 1750¤
+
politie uitgedaagt voor een snelweg sprintjequote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:13 schreef yup het volgende:
[..]
Wat had je gedaan dan ?
Shit man 1750 euri fucked up dude voor je![]()
![]()
![]()
![]()
90 km/h te hard.. op 'n 80 weg.quote:
Op wat voor weg was dat dan >quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:44 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
politie uitgedaagt voor een snelweg sprintje![]()
zaten in een sub gtt achter me en leek erop dat ze wel wouden spelen!
had eerst in de 6 gas gegeven en ze gingen mee, dus toen terug naar de 140 terug ditmaal terug naar de 4 en vol het gas in.....top van 240 oid gehaald en een gemiddelde van 186km/u kwam eruit!
Hee egquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:10 schreef yup het volgende:
[..]
Op wat voor weg was dat dan >
Voor 86 te hard (op een 100 weg) lijkt me 1750 euro toch bizar veel![]()
OF was het op zo een 70 weg ofzo ?
Vraagje he: hoe kun je nou zo'n oud wijf wezen! Sjezus zegquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
snelweg, maar heb al 2 keer eerder 30+ gehad dus, wat dus wordt bijgehouden!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:10 schreef yup het volgende:
[..]
Op wat voor weg was dat dan >
Voor 86 te hard (op een 100 weg) lijkt me 1750 euro toch bizar veel![]()
OF was het op zo een 70 weg ofzo ?
Op de snelweg is het 40+ en punt dr af. Dus als ik 4 km/h langzamer had gereden had ik geen punt kwijt geweestquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:41 schreef ijsmeis het volgende:
Nog nooit.
Wel gedacht dat ik een keer een punt kwijt was. Iemand achter me zat flink te bumperkleven waarna ik het gaspedaal wat harder induwde en dus reed ik iets van 160 op de snelweg. (30 te hard en dus een punt kwijt).
Toen eindelijk naar rechts waarna de bumperklever mij dus inhaalde. Bleek het dus een politiewagen te zijn. Maar de meneer reed gelukkig door.
Ik weet het, goed topic hequote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:25 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik zag op MF dat je al wat vrienden gemaakt had
Klote zegquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:27 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
snelweg, maar heb al 2 keer eerder 30+ gehad dus, wat dus wordt bijgehouden!
brief gestuurd en letterlijk gesmeekt om me rijbewijs zsm terug te kunnen krijgen, normaal was ik hem dus een tijdje langer kwijt geweest vandaar de flinke boete en voorwaardelijk!
Ik wou effe kijke wat voor acties het zou opleveren. Wel hypocriet van sommige mensen, alsof die gasten zo heilig zijn :/quote:
Weer iemand die hapt, is het nou zo moeilijk om NIET te happen ?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, en? Verwacht je nu een medaille ofzo?
Hard rijden is ZO makkelijk. Je aan de regels houden is daarentegen een stuk moeilijker...
Ik heb in die 6 maanden meer gereden dan mijn moeder in 6 jaar!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het zou ook wel schandelijk zijn als je in zes maanden een enorme berg boetes had gescoord
*Hap hap hap* doet de hydraulische schaar van de brandweerrrrrrquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:51 schreef yup het volgende:
[..]
Weer iemand die hapt, is het nou zo moeilijk om NIET te happen ?
Happen is ZO makkelijk. Niet happen is daarentegen een stuk moeilijker.
Verder is het niet echt waar wat je zegt, hard rijden is heel wat moeilijker dan aan de regels houden, niet iedereen rijd een supersport motor hoor ?
Hard rijden vereist ook heel wat meer concentratie enzo, als je niet oplet word je misschien nooit meer wakker.
Dank je welquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:59 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
*Hap hap hap* doet de hydraulische schaar van de brandweerrrrrr![]()
(Kom op, met zn allunnnnnnnn, leuk liedje)
Verder wens ik jou succes jongen
Dit geeft toch een aardige indicatie lijkt me.quote:
quote:In de koekblik scheur ik als een debiele idioot, overal vol, overal strepen op het wegdek laten...
Als het licht op oranje gaat schakel ik een paar tanden terug om vol met 6000+ rpm door de stoplicht te knallen...
Serieus met de motor is de kans dat me rijbewijs foetsie is veel kleiner dan met de koekblik... Met de koekblik moet ik iedereen uitdagen (laatst nog verloren van een X5 3.0i )
Met de koekblik altijd zo laat mogelijke remacties, altijd zo asociaal mogelijk door de bochten trekken (binnenste wiel spinnend het liefst, FWD sux u know )soms ook de handrem erbij pakken etc. Als ik voor een zebrapad stop (het enige wat ik goed doe ) rij ik het liefst met spinnende wielen weg en ram ik hem door tot 7500 rpm en daarna naar 2... 3 is niet nodig want ik moet toch weer stoppen lol...
Ach, je hebt je doel bereikt, het terug krijgen van je papiertje, wat voor je belangrijk schijnt te zijn.Wel ben ik bang dat er nu structureel iets moet gaan veranderen bij je, als ze je nu (weer) snaaien dan zal het anders voor je gaan uitpakken ben ik bang...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:27 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
snelweg, maar heb al 2 keer eerder 30+ gehad dus, wat dus wordt bijgehouden!
brief gestuurd en letterlijk gesmeekt om me rijbewijs zsm terug te kunnen krijgen, normaal was ik hem dus een tijdje langer kwijt geweest vandaar de flinke boete en voorwaardelijk!
quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:03 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dit geeft toch een aardige indicatie lijkt me.
[..]
Ik rij al 3 jaar ja, en ik heb eerlijk gezegd nooit de behoefte gehad om meer dan 30km/u harder te gaan dan het maximum, dus 150 -> 120 en 120 a 130 -> 100....dus ik weet wel wat doorrijden is. Maar ik vind het stom om echt zo hard te rijden dat ik me rijbewijs kwijt kan raken!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Vraagje, heb je een rijbewijs? Of heb je wel eens in een auto gereden met meer als 100pk?
Hard rijden is gewoon lekker en een sprintje trekken tegen wat een gelijkwaardig auto is, is gewoon leuk.
Als ik dat verhaal onder je zo lees, krijgen we een goed beeld hoorquote:Op woensdag 22 februari 2006 00:01 schreef yup het volgende:
[..]
Dank je wel
En nobody can judge me. Waarom? Omdat je niet weet hoe ik rij![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |