abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:47:44 #152
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_35427348
Ik zou 't kunnen flikken om weg te rijden zonder 1 conducteur in de trein.



Uiteraard blijven deze sleutels altijd thuis als ik met de trein ga.
Links kennen we allemaal wel, rechter is voor deuren en kastjes.
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:49:08 #153
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35427415
Maar goed dat je ook een 'echte' DOM-sleutel nodig hebt om in de hoogspanningskasten enzo te komen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:57:29 #154
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_35427741
Welke is dat dan?
Die met allemaal gaatjes toch?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:03:10 #155
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35427968
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:47 schreef blup het volgende:
Ik zou 't kunnen flikken om weg te rijden zonder 1 conducteur in de trein.

[afbeelding]

Uiteraard blijven deze sleutels altijd thuis als ik met de trein ga.
Links kennen we allemaal wel, rechter is voor deuren en kastjes.
je zou t keer moeten doen eigenlijk voor de grap
met een intercity op amersfoort ofzo.. dat ie te vroeg gaat?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_35428852
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:49 schreef MREn het volgende:
Maar goed dat je ook een 'echte' DOM-sleutel nodig hebt om in de hoogspanningskasten enzo te komen.
in een ICM krijg je die ook met een schroevendraaier wel geopend
  vrijdag 24 februari 2006 @ 08:23:09 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35433037
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:49 schreef MREn het volgende:
Maar goed dat je ook een 'echte' DOM-sleutel nodig hebt om in de hoogspanningskasten enzo te komen.
Het zou voldoende moeten zijn op op hoogspanningskasten te zetten dat er hoogspanning in zit. Desnoods nog een plaats met een bliksemschicht erbij. Degene die dan nog de neiging heeft om er met zijn poten in te gaan zitten, is een prachtig voorbeeld van natuurlijke selectie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35451912
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 08:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het zou voldoende moeten zijn op op hoogspanningskasten te zetten dat er hoogspanning in zit. Desnoods nog een plaats met een bliksemschicht erbij. Degene die dan nog de neiging heeft om er met zijn poten in te gaan zitten, is een prachtig voorbeeld van natuurlijke selectie.
sja je kan ook als je dat al wil aan de bovenleiding gaan hangen
pi_35452585
Maandag als jhet mooi weer is voor het eerst in eeuwen met de fiets in de trein ik wil foto's gaan maen in Heerenveen en Akkrum, vandaar Heb in die plaatsen graag wat bewegingsvrijheid, en geen zin er naar toe te fietsen Bij succes kan ik dat ook met andere plaatsen gaan doen! Had ik me dat maar bedacht toen ik nog een OV jaarkaart had

En vandaag ook weer iets leuks gezien


Merk en type: Plan V
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 24-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: elke vrijdagmiddag rijdt er een plan V in de spits op Leeuwarden-Zwolle vv
pi_35452732
Tfz houdt zich opvallend stil opeens nu haha

Net terug uit Berlijn, standaard fotootjes gemaakt buiten, maar ook bij http://www.loxx-berlin.com/ geweest. Groot deel van Berlijn op schaal nagebouwd (1:87) Erg indrukwekkend
pi_35452965
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Maandag als jhet mooi weer is voor het eerst in eeuwen met de fiets in de trein ik wil foto's gaan maen in Heerenveen en Akkrum, vandaar Heb in die plaatsen graag wat bewegingsvrijheid, en geen zin er naar toe te fietsen Bij succes kan ik dat ook met andere plaatsen gaan doen! Had ik me dat maar bedacht toen ik nog een OV jaarkaart had

En vandaag ook weer iets leuks gezien

[afbeelding]
Merk en type: Plan V
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 24-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: elke vrijdagmiddag rijdt er een plan V in de spits op Leeuwarden-Zwolle vv
een Vtje ik wist wel dat ik t een poosje terug goed zag! dat er een setje Vtjes naar leeuwarden reed ipv een setje ICMs
pi_35453040
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

een Vtje ik wist wel dat ik t een poosje terug goed zag! dat er een setje Vtjes naar leeuwarden reed ipv een setje ICMs
De dag dat ik er achter kwam dat dat elke week gebeurde, moest ik na een zware dag overstappen in Zwolle op een propvolle plan V Toen vond ik het wat minder leuk, koplopers blijven tpch mn vfavoriet.. maar zoalng ik er niet in hoef te spitsreizen, vind ik het best
pi_35455711
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De dag dat ik er achter kwam dat dat elke week gebeurde, moest ik na een zware dag overstappen in Zwolle op een propvolle plan V Toen vond ik het wat minder leuk, koplopers blijven tpch mn vfavoriet.. maar zoalng ik er niet in hoef te spitsreizen, vind ik het best
k vind ze nu maar niks meer k vond ze met doorloopkop enabled toch praktischer :/
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:22:54 #164
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35455916
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k vind ze nu maar niks meer k vond ze met doorloopkop enabled toch praktischer :/
idd
in alle haast voorin instappen
en lekker doorlopen naar achter
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_35456355
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:22 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

idd
in alle haast voorin instappen
en lekker doorlopen naar achter
yep

of mooi voor je eind station binnen door naar de laatste bak lopen om zo mooi snel het perron af te kunnen en je bus gemakkelijk te halen!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:24:18 #166
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35458076
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

sja je kan ook als je dat al wil aan de bovenleiding gaan hangen
Als je aan de bovenleiding hangt gebeurt er anders niets.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35466167
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Tfz houdt zich opvallend stil opeens nu haha
Oh? Voor Fok-users? Houd die illusie nog maar even. Er zijn ook nog wel andere dingen te doen dan topics in de gaten houden en Fok heeft dan prio <onderaan ergens>, maar ik geloof niet dat ik jou aan je neus wil hangen wat ik wanneer doe.
pi_35466849
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 01:22 schreef Tfz het volgende:

[..]
maar ik geloof niet dat ik jou aan je neus wil hangen wat ik wanneer doe.
En dat interesseert me ook niet echt, behalve als het over treinen gaat waar dit topic dus over gaat


Ontopic dan maar weer?
pi_35470749
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:24 schreef MREn het volgende:

[..]

Als je aan de bovenleiding hangt gebeurt er anders niets.
moauw je zal dr toch eerst in klimmen moeten :p en anders komt er wel een trein die je eventjes aard:?
  zondag 26 februari 2006 @ 21:36:22 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35524168
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 01:22 schreef Tfz het volgende:

[..]

Oh? Voor Fok-users? Houd die illusie nog maar even. Er zijn ook nog wel andere dingen te doen dan topics in de gaten houden en Fok heeft dan prio <onderaan ergens>, maar ik geloof niet dat ik jou aan je neus wil hangen wat ik wanneer doe.
Ik vind die prio een stap in de goede richting eerlijk gezegd. Je bent op de goede weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35530494
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 08:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het zou voldoende moeten zijn op op hoogspanningskasten te zetten dat er hoogspanning in zit. Desnoods nog een plaats met een bliksemschicht erbij. Degene die dan nog de neiging heeft om er met zijn poten in te gaan zitten, is een prachtig voorbeeld van natuurlijke selectie.
In de V-IRM kan je geloof ik neit bij de hoogspanning terwijl die rijdt. Je moet geloof ik sleutel voor (1e bak ophalen, en dan weer naar laatste bak gaan) en weer terug of zo. Was is bij klokhuis totaal heb je 3 sleutels geloof ik nodig :x.
Plan V zal wel wat minder beveiligd zijn.
pi_35530669
Sjoewe heeft mn recentste foto een beetje opgepoetst
  maandag 27 februari 2006 @ 08:52:42 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35534266
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:09 schreef Brembo het volgende:

[..]

In de V-IRM kan je geloof ik neit bij de hoogspanning terwijl die rijdt. Je moet geloof ik sleutel voor (1e bak ophalen, en dan weer naar laatste bak gaan) en weer terug of zo. Was is bij klokhuis totaal heb je 3 sleutels geloof ik nodig :x.
Plan V zal wel wat minder beveiligd zijn.
Ook de V heeft zo'n mooie vergrendeling hoor! De trein moet uit zijn en geaard voordat je bij de snelschakelaar kunt. Ook dat gaat met diverse sleutelvergrendelingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35536941
quote:
Op maandag 27 februari 2006 08:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ook de V heeft zo'n mooie vergrendeling hoor! De trein moet uit zijn en geaard voordat je bij de snelschakelaar kunt. Ook dat gaat met diverse sleutelvergrendelingen.
dan kan je toch nog wel de kast open draaien? of wordt de kast met een elektrisch slot ofzo gelokt?
  maandag 27 februari 2006 @ 11:44:51 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35537318
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan kan je toch nog wel de kast open draaien? of wordt de kast met een elektrisch slot ofzo gelokt?
Eh dat weet ik allemaal niet uit mijn hoofd hoor. Er zit een soort vergrendelingssequentie in die begint met de stuurstroomsleutel. Als je die gebruikt komt er een andere vrij, en daarmee kun je dan de kast van de snelshakelaar openen (met nog wat tussenstappen). In een Plan V is dat volgens mij de enige hoogspanningskast die binnen in de trein zit. De rest zit netjes onder de bakken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35544821
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh dat weet ik allemaal niet uit mijn hoofd hoor. Er zit een soort vergrendelingssequentie in die begint met de stuurstroomsleutel. Als je die gebruikt komt er een andere vrij, en daarmee kun je dan de kast van de snelshakelaar openen (met nog wat tussenstappen). In een Plan V is dat volgens mij de enige hoogspanningskast die binnen in de trein zit. De rest zit netjes onder de bakken.


heb het wel eens bij een ICM gezien ja waren er wat relais overleden, en de monteurs langs het spoor even zoeken naar de defecte relais
  maandag 27 februari 2006 @ 19:35:14 #177
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35551810
Laatst een ietwat bijzondere situatie op Roosendaal:
Zat samen met een vriend in de trein richting Breda, net buiten het station moesten we even wachten voor rood sein.
Worden we opeens aan weerszijden gepasseerd door 2 Thalys'en (die dus beide de zelfde kant uit reden).
Waarschijnlijk was de een een reguliere Thalys naar Parijs en de andere de meettrein die net van de HSL af kwam.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 27 februari 2006 @ 22:52:58 #180
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_35559302
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:35 schreef JDude het volgende:
Laatst een ietwat bijzondere situatie op Roosendaal:
Zat samen met een vriend in de trein richting Breda, net buiten het station moesten we even wachten voor rood sein.
Worden we opeens aan weerszijden gepasseerd door 2 Thalys'en (die dus beide de zelfde kant uit reden).
Waarschijnlijk was de een een reguliere Thalys naar Parijs en de andere de meettrein die net van de HSL af kwam.
dat was de sporterstrein vanuit italie met alle nederlandse sporters erin
  maandag 27 februari 2006 @ 22:54:29 #181
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35559355
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:52 schreef blup het volgende:

dat was de sporterstrein vanuit italie met alle nederlandse sporters erin
Nee, het was namelijk anderhalve week geleden.
De sporterstrein had ik wel herkend .
De reguliere Thalys naar Parijs die ik noemde was overigens wel die met die oerlelijke Fortis-bestickering.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_35563877
Vanmiddag, intercity gn -zw net voor meppel. Een rood sein door een goederentrein met problemen. Kan gebeuren, en gelukkig was het op de juiste kant van zwolle. Was namelijk net voor de aankomst van die olympische trein. Maar ik vraag me wel af wie er een sein net na een bocht heeft gezet. Zat niet erg lekker namelijk, 5 minuten in een scheve trein....

Misschien moeten ze toch maar de trein laten kantelen ipv het spoor
  dinsdag 28 februari 2006 @ 08:58:06 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35565334
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 02:39 schreef the_disheaver het volgende:
Misschien moeten ze toch maar de trein laten kantelen ipv het spoor
Haha, als ze dat hadden gedaan had je helemaal niet kunnen zitten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35572472
Tvp
Signature
pi_35574440
tijd om dr weer es wat PICS in te gooien





treinen door de sneeuw bij zwolle in de buurt



wat stilstaand spul op Utrecht CS



een sprinter ? (correct me if im wrong)





wat Plan Vtjes..


vrimmetje



setje koplopers uit de richting Denhaag als ik me niet vergis?


sprintertje.


leeg spoor wachtend op de trein..


Vrim aan de overkant die naar nijmegen ging..


ICM naar leeuwarden komt aangereden


achter mij kwam nog een vrim binnen gerold..



nog meer ICM naar leeuwarden / groningen

en nog een Plan Vtje in de verte

kwam nog wel meer leuk spul tegen.. alleen de accu van de camera was leeg
de foto's met veel ruis => 10x optical zoom + 4x digitaal zoom komt de kwaliteit niet ten goede
pi_35574609
OUTJE!!
Signature
pi_35574616
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
kwam nog wel meer leuk spul tegen.. alleen de accu van de camera was leeg
de foto's met veel ruis => 10x optical zoom + 4x digitaal zoom komt de kwaliteit niet ten goede
He, die camera heb ik ook

Geen 2de accu erbij?
pi_35574654
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:24 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

He, die camera heb ik ook

Geen 2de accu erbij?
jawel maar die 2de accu was dus ook leeg volgende keer toch maar opladen B)
pi_35574686
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
tijd om dr weer es wat PICS in te gooien

[afbeelding]
[afbeelding]
setje koplopers uit de richting Denhaag als ik me niet vergis?
[/sub]
Koploper uit Leeuwarden naar Rotterdam
pi_35574734
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:26 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Koploper uit Leeuwarden naar Rotterdam
hmm volgens mij stopt die net opt andere spoor doorgaans? en hoeveel Winterspelen treinstellen zijn r dan? want k had op de heenreis van utrecht had ik ik ook een winterspelen trein.. en die ging door naar DH
pi_35574790
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm volgens mij stopt die net opt andere spoor doorgaans? en hoeveel Winterspelen treinstellen zijn r dan? want k had op de heenreis van utrecht had ik ik ook een winterspelen trein.. en die ging door naar DH
1 olympische koploper.

Op het bordje staat rotterdam CS, en gezien de tijd van de foto 13.16 komt hij uit leeuwarden.

Spoor 7, en daar staat ie ook.
Richting enschede/lw/gn is op spoor 11.


edit: er zouden ook wel 2 kunnen zijn. Die andere was volgens mij alleen erg oranje, zonder fotos en plaatjes enzo.
pi_35576048
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:29 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

1 olympische koploper.

Op het bordje staat rotterdam CS, en gezien de tijd van de foto 13.16 komt hij uit leeuwarden.

Spoor 7, en daar staat ie ook.
Richting enschede/lw/gn is op spoor 11.


edit: er zouden ook wel 2 kunnen zijn. Die andere was volgens mij alleen erg oranje, zonder fotos en plaatjes enzo.
k had nl de trein op amersfoort en dat was ook een olympische,. met IOC/NSF logo op de vloer.. en een schaatsbaan..

lijkt me stug dat die in een klein uurtje even terug naar leeuwarden is gereden

[edit k vind t tijd worden voor een nieuwe pagina.. nou moet ik zo ver scrollen
pi_35576093
dubbel :/
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:08:48 #194
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35577972
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm volgens mij stopt die net opt andere spoor doorgaans? en hoeveel Winterspelen treinstellen zijn r dan? want k had op de heenreis van utrecht had ik ik ook een winterspelen trein.. en die ging door naar DH
Er zijn drie koplopers en twee regiorunners olypisch bestickerd (4201, 4240, 4241, 9520 en 9525).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:14:25 #195
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35578163
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
tijd om dr weer es wat PICS in te gooien
kwam nog wel meer leuk spul tegen.. alleen de accu van de camera was leeg
de foto's met veel ruis => 10x optical zoom + 4x digitaal zoom komt de kwaliteit niet ten goede
Digitale zoom heeft ook geen enkel nut, dus dat zou ik direct uit zetten.

Verder zou je kunnen proberen (als ik daar niet altijd tijd voor) en de trein er helemaal op te krijgen, en wat minder verscholen achter een perron
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35578280
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:14 schreef MREn het volgende:

[..]

Digitale zoom heeft ook geen enkel nut, dus dat zou ik direct uit zetten.

Verder zou je kunnen proberen (als ik daar niet altijd tijd voor) en de trein er helemaal op te krijgen, en wat minder verscholen achter een perron
sja k had ook niet echt de opzet om treinen te fotograveren :p maar ja als je nog zo`n 10 min moet wachten ren je ook niet even naar een ander perron om te fotoschieten?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:19:49 #197
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35578336
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

sja k had ook niet echt de opzet om treinen te fotograveren :p maar ja als je nog zo`n 10 min moet wachten ren je ook niet even naar een ander perron om te fotoschieten?
Fotograferen

10 minuten is tijd genoeg om even naar een ander perron te hobbelen, ICM komt toch alleen maar op sp 7 en 11 in Ut, met meestal vrij perron aan de andere kant
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35578401
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Fotograferen

10 minuten is tijd genoeg om even naar een ander perron te hobbelen, ICM komt toch alleen maar op sp 7 en 11 in Ut, met meestal vrij perron aan de andere kant
sja maar dr is maar 1x per uur een echte Intercity naar leeuwarden
pi_35578609
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:14 schreef MREn het volgende:

[..]

Digitale zoom heeft ook geen enkel nut, dus dat zou ik direct uit zetten.

Verder zou je kunnen proberen (als ik daar niet altijd tijd voor) en de trein er helemaal op te krijgen, en wat minder verscholen achter een perron
Inderdaad. Kun je beter achteraf op je pc de foto verknippen. Digitale zoom uitzetten, en de superzoom aan. Zonder veel kwaliteitverlies toch 14x zoom

ik reis tegenwoordig bijna alleen nog maar savonds. En erg leuke foto's zijn er dan ook weer niet te maken...
pi_35579588
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:29 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Inderdaad. Kun je beter achteraf op je pc de foto verknippen. Digitale zoom uitzetten, en de superzoom aan. Zonder veel kwaliteitverlies toch 14x zoom

ik reis tegenwoordig bijna alleen nog maar savonds. En erg leuke foto's zijn er dan ook weer niet te maken...
superzoom? Que?
pi_35579710
Ach die spoorweg vandalen in noord holland ook!

weer de overgangen verneukt :/
pi_35580179
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

superzoom? Que?
Ken je camera...

Met superzoom kun je tot 14x zoom'en, zonder dat de kwaliteit erg achteruit gaat. Natuurlijk is alleen je optische zoom gebruiken beter, maar het is wel beter dan 14x zoom mbv digi zoom. Al kun je met digi zoom verder zoomen.

menu > camera > helemaal onderin: 'super zoom'
pi_35580209
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:18 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ken je camera...

Met superzoom kun je tot 14x zoom'en, zonder dat de kwaliteit erg achteruit gaat. Natuurlijk is alleen je optische zoom gebruiken beter, maar het is wel beter dan 14x zoom mbv digi zoom. Al kun je met digi zoom verder zoomen.

menu > camera > helemaal onderin: 'super zoom'
vd week wel es kijken.. accu zijn nu toch leeg
pi_35584291
De Olympische koploper kwam me in Akkrum voorbijgestoven vanochtend btw

mn reisschema van vandaag:
9:35 Leeuwarden
9:48 Akkrum --> uitegstapt, foto's gemaakt
10:48 Akkrum
10:57 Heerenveen ---> Uitegstapt fotos gemaakt
15:57 Heerenveen: nog net terug met de laatste trein voor de spits waar mn fiets in mocht
pi_35585407
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
De Olympische koploper kwam me in Akkrum voorbijgestoven vanochtend btw

mn reisschema van vandaag:
9:35 Leeuwarden
9:48 Akkrum --> uitegstapt, foto's gemaakt
10:48 Akkrum
10:57 Heerenveen ---> Uitegstapt fotos gemaakt
15:57 Heerenveen: nog net terug met de laatste trein voor de spits waar mn fiets in mocht
als ik met de trein van 9:57 op heerenveen naar amersfoort ga, dan moet ik overstappen voor utrecht, waar komt die andere trein dan vandaan ? want dat was een Olympische loper
pi_35586243
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als ik met de trein van 9:57 op heerenveen naar amersfoort ga, dan moet ik overstappen voor utrecht, waar komt die andere trein dan vandaan ? want dat was een Olympische loper
Dat was de trein die ik dus in akkrum zag, tussen mn uitstappen en instappen in daar dus, vanuit Leeuwarden naar Zwolle.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:12:34 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35586670
Ik zat vandaag in een olympische VIRM. Leuk hoor, dat zeil op de grond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:19:16 #208
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35589300
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als ik met de trein van 9:57 op heerenveen naar amersfoort ga, dan moet ik overstappen voor utrecht, waar komt die andere trein dan vandaan ? want dat was een Olympische loper
Uit het altijd mooie Enschede
Of evt. Deventer als 'ie voorop liep.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:25:52 #209
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35589569
Nog iemand een trammetje hebben?





Meer op http://www.haagstramnieuws.org/thema8.htm
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35592846
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Uit het altijd mooie Enschede
Of evt. Deventer als 'ie voorop liep.
hmm hij zat voorop ja.. heb er niet op gelet als het 1 of 2 stellen waren eiks :/
pi_35592881
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:25 schreef MREn het volgende:
Nog iemand een trammetje hebben?

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer op http://www.haagstramnieuws.org/thema8.htm
hmm koel! nah doe mij naar een trein
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:56:20 #212
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35592990
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

hmm koel! nah doe mij naar een trein
't Heeft wat weg van die bakkies op Alphen-Gouda, of zie ik dat verkeerd?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 maart 2006 @ 00:11:54 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_35593449
Ik las net op 112 groningen dat wadloper 3215 onderweg een versnellingsbak kwijtgeraakt was. Ik ben blij dat we straks van die treinen af zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_35593806
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op 112 groningen dat wadloper 3215 onderweg een versnellingsbak kwijtgeraakt was. Ik ben blij dat we straks van die treinen af zijn.
PROEST!

nu nog een onderzoek waaruit blijkt dat de wadslopers allemaal levens gevaarlijk blijken en per direct uit de dienst moeten ofzo

nou vraag ik me wel af.? wordt die nou nog gemaakt of gewoon terzijde gesteld / gesloopt voor onderdelen? aangezien de GTWs ook dit jaar beginnen met rollen?

en er als ik dr kom altijd bakken met wadlopers op leeuwarden maar vooral groningen staan te niksen?

http://www.112groningen.nl/site/artikel.php?artikel=0eWonS6uaJ trouwens
  woensdag 1 maart 2006 @ 08:15:57 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35596333
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:25 schreef MREn het volgende:
Nog iemand een trammetje hebben?

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer op http://www.haagstramnieuws.org/thema8.htm
OK, de ombouw van de Stadslijn kan beginnen, de tram is binnen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 maart 2006 @ 08:18:05 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35596343
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Uit het altijd mooie Enschede
Of evt. Deventer als 'ie voorop liep.
Vanmorgen liep er een olympische koploper op kop in een 3500 van Asd naar Ehv.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35596757
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm koel! nah doe mij naar een trein
Heb ook liever een trein.
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:12:23 #218
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35596927
Ik zit weer zeshoog met uitzicht over Rotterdam CS, zal eens kijken wat er langsrolt vandaag
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:38:53 #219
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35597504
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:12 schreef JDude het volgende:
Ik zit weer zeshoog met uitzicht over Rotterdam CS, zal eens kijken wat er langsrolt vandaag
Ik zit driehoog met uitzicht op emplacement Utrecht Noordzijde. En het sneeuwt zo hard dat ik geen treinen kan zien zowat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35597628
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:02 schreef magnifor het volgende:

[..]

Heb ook liever een trein.
Nah, I swing both ways
Oh, and that's a bad miss!
pi_35597642
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 08:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vanmorgen liep er een olympische koploper op kop in een 3500 van Asd naar Ehv.
Die heb ik gezien .
Al issie wel vaker in Ehv. Heb em vaker zien staan.
pi_35597664
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zit driehoog met uitzicht op emplacement Utrecht Noordzijde. En het sneeuwt zo hard dat ik geen treinen kan zien zowat.
Foto's
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:47:23 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35599116
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:46 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Foto's
Het is nu weer helder, ik zie een Plan V op het lage binnenkomende spoor uit de richting Woerden, en uit de richting Amsersfoort rijdt een ICM binnen.

Geen foto's, sorry.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:16:43 #224
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35599990
Een ICM op de Hoekse Lijn, is dat bijzonder?
Verder lijkt het alsof alle 1900/2500 licht vertraagd zijn vandaag, zonet bleef er zelfs een (richting Venlo) tien minuten staan terwijl 'ie al iets te laat in Rtd was.

Helaas kan ik vanaf hier niet de laag sneeuw op het perron meten, alles ligt er in ieder geval mooi wit bij
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_35600280

Merk en type: onbekend
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Akkrum
Datum: 28-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: onderweg van Leeuwarden naar Ritterdam met de Vos container trein
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:40:28 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35600629
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:16 schreef JDude het volgende:
Een ICM op de Hoekse Lijn, is dat bijzonder?
Ja, redelijk, zeker in de stoptreindienst. Een collega van me keek ook heel verbaasd vanmorgen op station Maassluis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:46:49 #227
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35604432
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:46 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Foto's
Ik sta zelfs nog in het Op de Rails themanummer van deze week met een foto van me
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:54:49 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35604698
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik sta zelfs nog in het Op de Rails themanummer van deze week met een foto van me
Is dat 2006-2? Die heeft een collega net ingepikt gisteren!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:06:33 #229
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35605117
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is dat 2006-2? Die heeft een collega net ingepikt gisteren!
Nee, het themanummer 75jaar NVBS dat deze week binnen zal komen (ik kreeg 'em gisteren).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35606160
dat ruikt naar een SCANNETJE!
pi_35607810
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
dat ruikt naar een SCANNETJE!
Helemaal mee eens
pi_35607875
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:05:21 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35609702
Gewoon lid worden dus!
Ben je nog op tijd voor de leuke activiteiten wegens het 75jarig bestaan die de komende maanden gehouden zullen worden.
Sommige speciaal gericht op jongere (15-30jr.) leden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:00:11 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35613656
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:05 schreef MREn het volgende:
Gewoon lid worden dus!
Ben je nog op tijd voor de leuke activiteiten wegens het 75jarig bestaan die de komende maanden gehouden zullen worden.
Sommige speciaal gericht op jongere (15-30jr.) leden.
Mijn werk is lid Ik hou 'm in de gaten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35639417
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, redelijk, zeker in de stoptreindienst. Een collega van me keek ook heel verbaasd vanmorgen op station Maassluis.
Tegenwoordig verbaas ik me nergens meer over bij de NS. Voornamelijk wat waar rijd. ICM's, IRM(VI) in de stoptrein tussen Nijmegen - Zutphen, enkel plan V in de spits...
Maar goed zoalng er maar een trein komt ben ik al blij :p.
pi_35647882
vandaag viel me ook de onhandigheid van arriva weer op bij sneek.

DH-2 vanuit leeuwarden stopt op perron, iedereen stapt uit, trein rijd door om op het andere perron terug te komen, waar ong 5 min later de DH-2 uit stavoren ook komt en als een setje terug te rijden naar leeuwarden.

Is het niet gewoon handiger om je DH-2 uit leeuwarden op spoor X te laten en de rest er aan hangen? ipv van spoor X naar spoor Y te rijden en dan weer door te rollen?
pi_35649776
De Thalys met 331,1 km/u over de HSL-Zuid:
quote:
Thalys vestigt snelheidsrecord op spoor HSL-Zuid

Donderdag 2 maart staat het testprogramma - onder voorbehoud - de hele dag in het teken van de maximale snelheid. Zondag 26 februari heeft de speciaal omgebouwde Thalys-trein op het spoor van de HSL-Zuid tussen Rotterdam en de Belgische grens al één keer een testrit met een snelheid van 331,1 km/uur uitgevoerd. Een snelheidsrecord op nederlands spoor.

Snelheidsrecord

De testperiode van de Thalys is in volle gang. Vanaf 14 februari zijn allerlei testen uitgevoerd. Zondag is éénmalig de maximum snelheid op het spoor (300 km/uur + 10%) bereikt. Op donderdag 2 maart staat het testprogramma de hele dag in het teken van deze maximale snelheid.

De hele donderdag zal de test-Thalys met een topsnelheid van 330 km/uur op en neer rijden over het zuidelijk deel van het tracé. Dan worden het spoor, de bovenleiding en de veiligheids- en communicatiesystemen echt op de proef gesteld.

De trein rijdt de hele dag op hoge snelheid op en neer. Ongeveer elk uur komt hij voorbij, als het mee zit een keer of zeven, acht. Alleen als het hard waait, regent of sneeuwt moet er iets langzamer worden gereden, maar de weersvoorspelling ziet er voorlopig gunstig uit.

De eerste testrit begint om 09.00 uur, met als startpunt station Noorderkempen, even voor Antwerpen. Tien minuten later al passeert de testtrein Prinsenbeek en Breda, door de één kilometer lange tunnelbak richting Zevenbergschen Hoek en de Moerdijkbrug. Het eindpunt ligt in Barendrecht, waar de trein zal keren. Dat zal enige tijd in beslag nemen. Rond tienen is de trein weer op de terugweg. Iedereen die de trein in volle vaart wil aanschouwen, kan het beste op de acht meter hoge fietsbrug bij station Prinsenbeek gaan staan.

De afgelopen maanden zijn op het spoor van de HSL-Zuid door drie dieseltreinen en een elektrische trein uitgebreide deeltesten uitgevoerd. Het spoor, de dekking van het communicatiesysteem GSM-R, de bovenleidingen en de werking van de zendbakens voor ERTMS zijn daarbij apart getest. In januari reed de elektrische locomotief Taurus een nieuw Nederlands snelheidsrecord door testen uit te voeren met ongeveer 250 km/uur.
pi_35652126
http://www.open.ou.nl//hon/HSLAFL38.htm

Een aantal filmpjes en foto's van die thalys testritten...
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:14:02 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35659079
Vandaag was het natuurlijk mooi wit, helaas had ik alleen telefoon bij me, dus de plaatjes zijn vrij brak, maar goed.

Dit was de eerste trein die mooi gereed stond voor een plaatje.


Plan V op Utrecht Centraal

Na deze foto vervolgde ik mijn reis naar Geldermalsen, waar ze even later in de ochtend wat aan het spelen waren met een stopmachine. Het schijnt dat dit echt de top is onder de stopmachines, hij kan iets van 2,5 à 3 km op een dag stoppen.


Stopmachine van Volker Rail te Geldermalsen.

Bij het teruglopen naar het station kwam er net een intercity naar het zuiden voorbij, die om mij onduidelijke redenen via een emplacementspoor werd geleid. Voordeel was wel dat ie zo beter fotografeerbaar was.


De 1781 passeert Geldermalsen met een sleep ICRm.

Tot zover de sneeuwfoto's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 maart 2006 @ 00:30:12 #240
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_35664414
http://www.open.ou.nl//hon/HSLAFL38.htm

Nu is het record naar 334,2 kn/u gegaan
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:32:32 #241
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35674113
mag ik vragen wat een stoptrein is?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_35674265
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:32 schreef Erosjuhhh het volgende:
mag ik vragen wat een stoptrein is?
bij t zien van dei foto dacht ik ook huh? stop trein?!

weet wel een andere stoptrein die op elk station stopt 8) maar dat zal die geheid niet doen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:46:58 #243
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35674579
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij t zien van dei foto dacht ik ook huh? stop trein?!

weet wel een andere stoptrein die op elk station stopt 8) maar dat zal die geheid niet doen
ja idd
zal wel iets met railonderhoud te maken hebben ofzo?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_35674783
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:46 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

ja idd
zal wel iets met railonderhoud te maken hebben ofzo?
geloof ut dr is vast wel iemand die t cker weet
pi_35675617
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:14 schreef Duvel het volgende:
Vandaag was het natuurlijk mooi wit, helaas had ik alleen telefoon bij me, dus de plaatjes zijn vrij brak, maar goed.

-knip-

Tot zover de sneeuwfoto's.
Mooie plaatjes hoor!
Oh, and that's a bad miss!
pi_35675767
Een stopmachine wordt gebruikt om de ballast goed onder de spoorstaven te stoppen zodat de rails goed ligt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorweg#Spoorwegtechniek
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:27:46 #247
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35675977
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:22 schreef the_disheaver het volgende:
Een stopmachine wordt gebruikt om de ballast goed onder de spoorstaven te stoppen zodat de rails goed ligt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorweg#Spoorwegtechniek
ah dankje!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:59:01 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35687902
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:27 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

ah dankje!
Eh sorry, ja dat had ik ook wel even kunnen vermelden. Maar het is inderdaad een machine voor spooronderhoud. Hij heeft een stel trilarmen die hij in de ballast steekt en die vervolgens de ballast aantrillen. Dit proces wordt stoppen genoemd. Je hebt ook nog schiften, dat is het spoor recht leggen. Volgens mij kan deze machine allebei.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35688712
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.

Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:58:04 #250
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35689424
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:31 schreef the_disheaver het volgende:
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.

Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
zag laatst docu op discovery... dat is om de rails te vervangen! voorste deel haalt de sporen en bielsen weg.. middelste legt nieuwe bielsen neer achterste nieuwe sporen etc
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_35689485
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:58 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

zag laatst docu op discovery... dat is om de rails te vervangen! voorste deel haalt de sporen en bielsen weg.. middelste legt nieuwe bielsen neer achterste nieuwe sporen etc
Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)

edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:13:02 #252
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35691701
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)

edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
[afbeelding]
naja kon zijn
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:14:36 #253
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_35691737
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)

edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
[afbeelding]


Klopt, ik heb zo'n ding inderdaad nog niet op de foto Toen er laatst in Leeuwarden zo'n trein was, had ik precies een baan de andere kant op, dus geen tijd
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:23:12 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35695758
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:31 schreef the_disheaver het volgende:
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.

Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
De trein waar je het over hebt is waarschijnlijk een kettinghor. Hier staat er meer over: http://www.treinengek.nl/bouw/werktrein.kettinghor.php.
Of Google.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35697664
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij ). Je zit meer dan een WEEK in de trein
pi_35697712
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Saekerhett het volgende:
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij ). Je zit meer dan een WEEK in de trein
Maar dan heb je wel een mooi ritje Oriënt express toch?
pi_35697848
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel een mooi ritje Oriënt express toch?
Geen flauw idee
Maar al die lange stukken door Rusland, pffff
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:50:35 #258
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35698749
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Saekerhett het volgende:
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij ). Je zit meer dan een WEEK in de trein
bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35699138
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:50 schreef MREn het volgende:

[..]

bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
k vind t heerlijk om bahnstracken te kijken B)
pi_35700003
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

De trein waar je het over hebt is waarschijnlijk een kettinghor. Hier staat er meer over: http://www.treinengek.nl/bouw/werktrein.kettinghor.php.
Of Google.
Dank! Weer een mistery opgelost
  FOK!fotograaf zaterdag 4 maart 2006 @ 06:56:24 #261
73911 ultra_ivo
pi_35702616
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel een mooi ritje Oriënt express toch?
Transsiberië expres.
Maar eigenlijk minder poëtisch. Het is gewoon trein #1 vanuit Moskou.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 08:49:42 #262
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35702921
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 06:56 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Transsiberië expres.
Maar eigenlijk minder poëtisch. Het is gewoon trein #1 vanuit Moskou.
Alles in Rusland heeft een non-romantisch nummer. 'k Heb ooit in een uitwisselingsprogramma gezeten met muziekschool 88 in Moskou. Dat had niets met het jaar van oprichting te maken, maar gewoon dat het de 88e muziekschool in Moskou was...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35707510
En de Lada Niva heet in Rusland ook gewoon VAZ (afkorting van Autofabrike uit V.... ; de stad waar hij word gebouwd) 2121

Vind ik juist wel mooi
pi_35726199
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:57 schreef Alexxxxx het volgende:
En de Lada Niva heet in Rusland ook gewoon VAZ (afkorting van Autofabrike uit V.... ; de stad waar hij word gebouwd) 2121

Vind ik juist wel mooi
tis wel logisch B)
pi_35730694
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:50 schreef MREn het volgende:

[..]

bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
Sneltrein in rusland 50 stations onderweg .

Zag nog nadat ik uit me trein was gestapt, de nachtelijke koploper uit (zutphen:? ) naar Arnhem scheuren, prachtige vonkenbak en sneeeuwstuif er achter .
pi_35730769
quote:
Op zondag 5 maart 2006 02:27 schreef Brembo het volgende:

[..]

Sneltrein in rusland 50 stations onderweg .

Zag nog nadat ik uit me trein was gestapt, de nachtelijke koploper uit (zutphen:? ) naar Arnhem scheuren, prachtige vonkenbak en sneeeuwstuif er achter .
zoveel stations liggen dr hier niet op een traject geloof ik?

mischien als je van Leeuwarden via groningen roermond rijd om dan door te rijden naar den-helder via roosendaal, Denhaag mischien, alleen dan is het begrip sneltrein wat raar
pi_35731709
quote:
Op zondag 5 maart 2006 02:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zoveel stations liggen dr hier niet op een traject geloof ik?

mischien als je van Leeuwarden via groningen roermond rijd om dan door te rijden naar den-helder via roosendaal, Denhaag mischien, alleen dan is het begrip sneltrein wat raar
Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
  zondag 5 maart 2006 @ 10:29:39 #268
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35733457
quote:
Op zondag 5 maart 2006 03:50 schreef the_disheaver het volgende:

Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
Helaas rijdt daar alleen een sneltrein met maar 16 stations
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_35733631
quote:
Op zondag 5 maart 2006 03:50 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
dan zouden er minstens het dubbele aantal stations moeten liggen voor de stoptrein
pi_35752296
die wagons met de lopende banden.. die staan vaak in Deventer op het rangeerterrein. dus als iemand het voornemen heeft om die op de foto te krijgen...
dag
pi_35754473
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:38 schreef petre86 het volgende:
die wagons met de lopende banden.. die staan vaak in Deventer op het rangeerterrein. dus als iemand het voornemen heeft om die op de foto te krijgen...
hmm, deventer ligt niet echt in de route...
pi_35758380
voorlopig geen cam om te usen
pi_35758910
Misschien komende vrijdag weer eens naar Gronau, dus kans dat ik over Deventer ga dan (vanuit Leeuwarden... waar staan ze precies en hoe kom ik er vanaf t station
pi_35759594
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien komende vrijdag weer eens naar Gronau, dus kans dat ik over Deventer ga dan (vanuit Leeuwarden... waar staan ze precies en hoe kom ik er vanaf t station
Deventer station, richting oosten, dan kom je langs het rangeerterrein.. je kan ook vanaf het station binnendoor lopen naar de hogeschool, loop je dicht langs het rangeerterrein

maar ik ga morgenochtens vanuit a'dam weer naar enschede, en heb cam bij me.. dus als ik het niet vergeet, en ze staan er nog.. dan zal ik eens wat plaatjes proberen te schieten vanuit de trein
dag
pi_35759692
we wachten met spanning af :p
  maandag 6 maart 2006 @ 07:07:30 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35764253
Dit ding bedoelen jullie toch?

Het emplacement van Deventer wordt volgens mij vaker gebruikt om onderhoudsmaterieel te stallen, net als Zutphen (sowieso zit Strukton Materieel daar).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35771434
quote:
Op maandag 6 maart 2006 07:07 schreef Duvel het volgende:
Dit ding bedoelen jullie toch?
[afbeelding]
Het emplacement van Deventer wordt volgens mij vaker gebruikt om onderhoudsmaterieel te stallen, net als Zutphen (sowieso zit Strukton Materieel daar).
die jah.. maar die stond net niet in Deventer
dag
  maandag 6 maart 2006 @ 13:28:43 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35772017
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:09 schreef petre86 het volgende:

[..]

die jah.. maar die stond net niet in Deventer
Dat klopt, maar die dingen lijken allemaal redelijk op elkaar. Ze zijn allemaal geel en allemaal smerig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35773217


Staat nu een hele rits bij Onnen

[ Bericht 2% gewijzigd door NikkelCobalt op 06-03-2006 22:37:17 ]
hula
pi_35779282
Ahhh SPITZKE... Die gleis power... heerlijk dat stukje Duitsland in Nederland haha
  maandag 6 maart 2006 @ 17:48:51 #281
86072 thatsme
and That's you!
pi_35780502
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:08 schreef NikkelCobalt het volgende:
[afbeelding]

Staat nu een hele rits bij Ommen
Onnen i guess...
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_35792324
nog 19 posts en we zijn aan nieuw deel toe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 maart 2006 @ 22:34:01 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_35792629
Vandaag was er volgens mij een noviteit bij Arriva. Ze hadden namelijk in Leeuwarden perron 8, het perron waar de sneltrein naar Groningen vertrekt, afgesloten en hielden een kaartcontrole. Ik kon al zwaaiend met mn OV gewoon doorlopen, dus met de strengheid van de controle viel het wel mee.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_35792764
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:48 schreef thatsme het volgende:

[..]

Onnen i guess...
Woeps, idd.. iets te snel getypt

Anyway, toen ik terugkwam vanmiddag was de sleep 'spitzkes' weggehaald.
hula
pi_35794315
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was er volgens mij een noviteit bij Arriva. Ze hadden namelijk in Leeuwarden perron 8, het perron waar de sneltrein naar Groningen vertrekt, afgesloten en hielden een kaartcontrole. Ik kon al zwaaiend met mn OV gewoon doorlopen, dus met de strengheid van de controle viel het wel mee.
doen ze ook niet vaak actief controleren

geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
  maandag 6 maart 2006 @ 23:15:27 #286
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_35794448
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

doen ze ook niet vaak actief controleren

geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
ik word wel vaka gecontroleerd. Maar ik zie er dan ook uit als een zwartrijder.
pi_35794498
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

doen ze ook niet vaak actief controleren

geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
Nee, de NS zet vaker een perron af... Zelfs een keer op een zondag de gehele trein. Was er slechts 1 dueur open... Gelukkig was dat nog voordat de doorloopkop afgesloten werden, maar fijn was het niet echt...

De controle bij arriva is erg laag... Tijd lang moest ik elke weekend dag met Noordned. 1 weekend retour was bina altijd voldoende om 2x retour te treinen...
pi_35794574
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:16 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nee, de NS zet vaker een perron af... Zelfs een keer op een zondag de gehele trein. Was er slechts 1 dueur open... Gelukkig was dat nog voordat de doorloopkop afgesloten werden, maar fijn was het niet echt...

De controle bij arriva is erg laag... Tijd lang moest ik elke weekend dag met Noordned. 1 weekend retour was bina altijd voldoende om 2x retour te treinen...
ik kocht altijd een 2 enkeltjes en als conducteur (die toch niet kwam) toch eens kwam had ik wel de smoes van HUH? wtf? geen stempel? kut automaat $#@#
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik word wel vaka gecontroleerd. Maar ik zie er dan ook uit als een zwartrijder.
langharig tuig eh?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 maart 2006 @ 23:23:52 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_35794728
Vorige week maandag was er wel een controleur van Arriva in de trein van Leeuwarden naar Groningen, maar hij bleef de hele rit in de eerste klas zitten. Ook lekker is dat. Op de tijdstippen dat ik reis, is er bijna nooit controle.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 maart 2006 @ 23:24:40 #290
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_35794752
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

langharig tuig eh?
vooroordelen en zo ja
pi_35795103
NS controleerd ook niet echt veel heb ik altijd t idee.. :p
als ik een rondje trein doe dan ist veel als ze uberhaubt 1x komen..
  maandag 6 maart 2006 @ 23:36:19 #292
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35795152
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

doen ze ook niet vaak actief controleren

geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
Ik wel, en nog wel door een stel incompetente kaartknippers.
Op Gn-Lw is net als op de Groningse lijnen een 1e klas tarief. Helaas weten die achterlijke knip-josti's dat niet, zodat ik voor jan lul zo'n duurder kaartje had voor in de drukke spits, en bij navraag nog glashard ontkennen dat er 1e klas aanwezig is..
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 maart 2006 @ 23:37:36 #293
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35795198
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
nog 19 posts en we zijn aan nieuw deel toe
sorry hoor, maar vind je dit nou niet erg kinderachtig?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35795317
Is vast allang voorbij gekomen maar toch, kwam em toevallig weer tegen:

Treinen Arriva
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 6 maart 2006 @ 23:43:46 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35795438
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:37 schreef MREn het volgende:

[..]

sorry hoor, maar vind je dit nou niet erg kinderachtig?
Hm, heb ik iets gemist?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 6 maart 2006 @ 23:45:41 #296
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35795516
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
NS controleerd ook niet echt veel heb ik altijd t idee.. :p
als ik een rondje trein doe dan ist veel als ze uberhaubt 1x komen..
Dan maak je erg korte rondjes

Meestal komen ze na vertrek van het beginpunt een keer langs en als de aflossing komt, gaan die ook nog eens rond. Zo gebeurt het wel eens dat je in een trein drie of vier keer wordt gecontroleerd. Trefkans HC zou zo eens in de 30min. moeten liggen.

Mij persoonlijk kan het niet zoveel boeien, ik vind het wel lekker rustig zo. Bovendien is het met het sluiten van de doorloopkoppen gewoon (bijna) onmogelijk om een IC van 5 stellen Ut-Lw/Gn helemaal te controleren als je met de conducteurs bij elkaar blijft. Op Ut-Amf doe je 1 stel, op Amf-Zl stel 2, op Zl-Asn en Zl-Swk stellen 3/4 en op Asn-Gr stel 5.
En dan ga je er nog van uit dat iedereen Ut-Gn reist, degene die dat niet doen, hebben dus ruwweg een HC-trefkans van 20%.

Ik zal eens kijken hoe vaak ik woensdag wordt gecontroleerd op mn reisje Es-Gvc-Gn.
Zo op het eerste oog verwacht ik drie keer: tussen Es-Hgl, Gvc-Ut en Zl-Gn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 maart 2006 @ 23:46:28 #297
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35795555
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:40 schreef Brentmeister het volgende:
Is vast allang voorbij gekomen maar toch, kwam em toevallig weer tegen:

Treinen Arriva
Wat een maf motorwagentje in het midden
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 maart 2006 @ 23:47:56 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_35795603
Arriva heeft ook een pagina waar de vordering van de bouw van de treinen getoond zou worden, alleen is deze pagina sinds december niet meer ververst Link
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 maart 2006 @ 23:49:01 #299
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35795632
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hm, heb ik iets gemist?
Het aftellen tot een topic dicht gaat vind ik persoonlijk iets voor op de kleuterschool, maar als iedereen dat vindt getuigen van niveau of zinnigheid vind ik dat ook best hoor...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 maart 2006 @ 23:49:59 #300
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_35795661
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:40 schreef Brentmeister het volgende:
Is vast allang voorbij gekomen maar toch, kwam em toevallig weer tegen:

Treinen Arriva
Er zou toch geen WC in komen?
pi_35795682
hop vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')