je zou t keer moeten doen eigenlijk voor de grapquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:47 schreef blup het volgende:
Ik zou 't kunnen flikken om weg te rijden zonder 1 conducteur in de trein.
[afbeelding]
Uiteraard blijven deze sleutels altijd thuis als ik met de trein ga.
Links kennen we allemaal wel, rechter is voor deuren en kastjes.
in een ICM krijg je die ook met een schroevendraaier wel geopendquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:49 schreef MREn het volgende:
Maar goed dat je ook een 'echte' DOM-sleutel nodig hebt om in de hoogspanningskasten enzo te komen.
Het zou voldoende moeten zijn op op hoogspanningskasten te zetten dat er hoogspanning in zit. Desnoods nog een plaats met een bliksemschicht erbij. Degene die dan nog de neiging heeft om er met zijn poten in te gaan zitten, is een prachtig voorbeeld van natuurlijke selectie.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:49 schreef MREn het volgende:
Maar goed dat je ook een 'echte' DOM-sleutel nodig hebt om in de hoogspanningskasten enzo te komen.
sjaquote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het zou voldoende moeten zijn op op hoogspanningskasten te zetten dat er hoogspanning in zit. Desnoods nog een plaats met een bliksemschicht erbij. Degene die dan nog de neiging heeft om er met zijn poten in te gaan zitten, is een prachtig voorbeeld van natuurlijke selectie.
een Vtjequote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Maandag als jhet mooi weer is voor het eerst in eeuwen met de fiets in de treinik wil foto's gaan maen in Heerenveen en Akkrum, vandaar
Heb in die plaatsen graag wat bewegingsvrijheid, en geen zin er naar toe te fietsen
Bij succes kan ik dat ook met andere plaatsen gaan doen! Had ik me dat maar bedacht toen ik nog een OV jaarkaart had
En vandaag ook weer iets leuks gezien
[afbeelding]
Merk en type: Plan V
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 24-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: elke vrijdagmiddag rijdt er een plan V in de spits op Leeuwarden-Zwolle vv
De dag dat ik er achter kwam dat dat elke week gebeurde, moest ik na een zware dag overstappen in Zwolle op een propvolle plan Vquote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een Vtjeik wist wel dat ik t een poosje terug goed zag! dat er een setje Vtjes naar leeuwarden reed ipv een setje ICMs
k vind ze nu maar niks meerquote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De dag dat ik er achter kwam dat dat elke week gebeurde, moest ik na een zware dag overstappen in Zwolle op een propvolle plan VToen vond ik het wat minder leuk, koplopers blijven tpch mn vfavoriet.. maar zoalng ik er niet in hoef te spitsreizen, vind ik het best
iddquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k vind ze nu maar niks meerk vond ze met doorloopkop enabled toch praktischer :/
yepquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:22 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
idd
in alle haast voorin instappen
en lekker doorlopen naar achter![]()
Als je aan de bovenleiding hangt gebeurt er anders niets.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
sjaje kan ook als je dat al wil aan de bovenleiding gaan hangen
Oh? Voor Fok-users? Houd die illusie nog maar even. Er zijn ook nog wel andere dingen te doen dan topics in de gaten houden en Fok heeft dan prio <onderaan ergens>, maar ik geloof niet dat ik jou aan je neus wil hangen wat ik wanneer doe.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Tfz houdt zich opvallend stil opeens nu haha
En dat interesseert me ook niet echt, behalve als het over treinen gaat waar dit topic dus over gaatquote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:22 schreef Tfz het volgende:
[..]
maar ik geloof niet dat ik jou aan je neus wil hangen wat ik wanneer doe.
moauw je zal dr toch eerst in klimmen moeten :p en anders komt er wel een trein die je eventjes aard:?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je aan de bovenleiding hangt gebeurt er anders niets.
Ik vind die prio een stap in de goede richting eerlijk gezegd. Je bent op de goede weg.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:22 schreef Tfz het volgende:
[..]
Oh? Voor Fok-users? Houd die illusie nog maar even. Er zijn ook nog wel andere dingen te doen dan topics in de gaten houden en Fok heeft dan prio <onderaan ergens>, maar ik geloof niet dat ik jou aan je neus wil hangen wat ik wanneer doe.
In de V-IRM kan je geloof ik neit bij de hoogspanning terwijl die rijdt. Je moet geloof ik sleutel voor (1e bak ophalen, en dan weer naar laatste bak gaan) en weer terug of zo. Was is bij klokhuis totaal heb je 3 sleutels geloof ik nodig :x.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het zou voldoende moeten zijn op op hoogspanningskasten te zetten dat er hoogspanning in zit. Desnoods nog een plaats met een bliksemschicht erbij. Degene die dan nog de neiging heeft om er met zijn poten in te gaan zitten, is een prachtig voorbeeld van natuurlijke selectie.
Ook de V heeft zo'n mooie vergrendeling hoor! De trein moet uit zijn en geaard voordat je bij de snelschakelaar kunt. Ook dat gaat met diverse sleutelvergrendelingen.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
In de V-IRM kan je geloof ik neit bij de hoogspanning terwijl die rijdt. Je moet geloof ik sleutel voor (1e bak ophalen, en dan weer naar laatste bak gaan) en weer terug of zo. Was is bij klokhuis totaal heb je 3 sleutels geloof ik nodig :x.
Plan V zal wel wat minder beveiligd zijn.
dan kan je toch nog wel de kast open draaien? of wordt de kast met een elektrisch slot ofzo gelokt?quote:Op maandag 27 februari 2006 08:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook de V heeft zo'n mooie vergrendeling hoor! De trein moet uit zijn en geaard voordat je bij de snelschakelaar kunt. Ook dat gaat met diverse sleutelvergrendelingen.
Eh dat weet ik allemaal niet uit mijn hoofd hoor. Er zit een soort vergrendelingssequentie in die begint met de stuurstroomsleutel. Als je die gebruikt komt er een andere vrij, en daarmee kun je dan de kast van de snelshakelaar openen (met nog wat tussenstappen). In een Plan V is dat volgens mij de enige hoogspanningskast die binnen in de trein zit. De rest zit netjes onder de bakken.quote:Op maandag 27 februari 2006 11:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan kan je toch nog wel de kast open draaien? of wordt de kast met een elektrisch slot ofzo gelokt?
quote:Op maandag 27 februari 2006 11:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh dat weet ik allemaal niet uit mijn hoofd hoor. Er zit een soort vergrendelingssequentie in die begint met de stuurstroomsleutel. Als je die gebruikt komt er een andere vrij, en daarmee kun je dan de kast van de snelshakelaar openen (met nog wat tussenstappen). In een Plan V is dat volgens mij de enige hoogspanningskast die binnen in de trein zit. De rest zit netjes onder de bakken.
dat was de sporterstrein vanuit italie met alle nederlandse sporters erinquote:Op maandag 27 februari 2006 19:35 schreef JDude het volgende:
Laatst een ietwat bijzondere situatie op Roosendaal:
Zat samen met een vriend in de trein richting Breda, net buiten het station moesten we even wachten voor rood sein.
Worden we opeens aan weerszijden gepasseerd door 2 Thalys'en (die dus beide de zelfde kant uit reden).
Waarschijnlijk was de een een reguliere Thalys naar Parijs en de andere de meettrein die net van de HSL af kwam.
Nee, het was namelijk anderhalve week geleden.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:52 schreef blup het volgende:
dat was de sporterstrein vanuit italie met alle nederlandse sporters erin
Haha, als ze dat hadden gedaan had je helemaal niet kunnen zitten!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 02:39 schreef the_disheaver het volgende:
Misschien moeten ze toch maar de trein laten kantelen ipv het spoor
He, die camera heb ik ookquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
kwam nog wel meer leuk spul tegen.. alleen de accu van de camera was leeg
de foto's met veel ruis => 10x optical zoom + 4x digitaal zoom komt de kwaliteit niet ten goede![]()
jawel maar die 2de accu was dus ook leegquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:24 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
He, die camera heb ik ook![]()
Geen 2de accu erbij?
Koploper uit Leeuwarden naar Rotterdamquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
tijd om dr weer es wat PICS in te gooien![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
setje koplopers uit de richting Denhaag als ik me niet vergis?
[/sub]
hmm volgens mij stopt die net opt andere spoor doorgaans? en hoeveel Winterspelen treinstellen zijn r dan? want k had op de heenreis van utrecht had ik ik ook een winterspelen trein..quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:26 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Koploper uit Leeuwarden naar Rotterdam![]()
1 olympische koploper.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm volgens mij stopt die net opt andere spoor doorgaans? en hoeveel Winterspelen treinstellen zijn r dan? want k had op de heenreis van utrecht had ik ik ook een winterspelen trein..en die ging door naar DH
k had nl de trein op amersfoort en dat was ook een olympische,. met IOC/NSF logo op de vloer.. en een schaatsbaan..quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
1 olympische koploper.
Op het bordje staat rotterdam CS, en gezien de tijd van de foto 13.16 komt hij uit leeuwarden.
Spoor 7, en daar staat ie ook.
Richting enschede/lw/gn is op spoor 11.
edit: er zouden ook wel 2 kunnen zijn. Die andere was volgens mij alleen erg oranje, zonder fotos en plaatjes enzo.
Er zijn drie koplopers en twee regiorunners olypisch bestickerd (4201, 4240, 4241, 9520 en 9525).quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm volgens mij stopt die net opt andere spoor doorgaans? en hoeveel Winterspelen treinstellen zijn r dan? want k had op de heenreis van utrecht had ik ik ook een winterspelen trein..en die ging door naar DH
Digitale zoom heeft ook geen enkel nut, dus dat zou ik direct uit zetten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
tijd om dr weer es wat PICS in te gooien![]()
kwam nog wel meer leuk spul tegen.. alleen de accu van de camera was leeg
de foto's met veel ruis => 10x optical zoom + 4x digitaal zoom komt de kwaliteit niet ten goede![]()
sja k had ook niet echt de opzet om treinen te fotograveren :p maar ja als je nog zo`n 10 min moet wachten ren je ook niet even naar een ander perron om te fotoschieten?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Digitale zoom heeft ook geen enkel nut, dus dat zou ik direct uit zetten.
Verder zou je kunnen proberen (als ik daar niet altijd tijd voor) en de trein er helemaal op te krijgen, en wat minder verscholen achter een perron
Fotograferenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
sja k had ook niet echt de opzet om treinen te fotograveren :p maar ja als je nog zo`n 10 min moet wachten ren je ook niet even naar een ander perron om te fotoschieten?
sja maar dr is maar 1x per uur een echte Intercity naar leeuwardenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Fotograferen
10 minuten is tijd genoeg om even naar een ander perron te hobbelen, ICM komt toch alleen maar op sp 7 en 11 in Ut, met meestal vrij perron aan de andere kant
Inderdaad. Kun je beter achteraf op je pc de foto verknippen. Digitale zoom uitzetten, en de superzoom aan. Zonder veel kwaliteitverlies toch 14x zoomquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Digitale zoom heeft ook geen enkel nut, dus dat zou ik direct uit zetten.
Verder zou je kunnen proberen (als ik daar niet altijd tijd voor) en de trein er helemaal op te krijgen, en wat minder verscholen achter een perron
superzoom? Que?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Inderdaad. Kun je beter achteraf op je pc de foto verknippen. Digitale zoom uitzetten, en de superzoom aan. Zonder veel kwaliteitverlies toch 14x zoom
ik reis tegenwoordig bijna alleen nog maar savonds. En erg leuke foto's zijn er dan ook weer niet te maken...
Ken je camera...quote:
vd week wel es kijken..quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ken je camera...
Met superzoom kun je tot 14x zoom'en, zonder dat de kwaliteit erg achteruit gaat. Natuurlijk is alleen je optische zoom gebruiken beter, maar het is wel beter dan 14x zoom mbv digi zoom. Al kun je met digi zoom verder zoomen.
menu > camera > helemaal onderin: 'super zoom'
als ik met de trein van 9:57 op heerenveen naar amersfoort ga, dan moet ik overstappen voor utrecht, waar komt die andere trein dan vandaan ? want dat was een Olympische loperquote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
De Olympische koploper kwam me in Akkrum voorbijgestoven vanochtend btw![]()
mn reisschema van vandaag:
9:35 Leeuwarden
9:48 Akkrum --> uitegstapt, foto's gemaakt
10:48 Akkrum
10:57 Heerenveen ---> Uitegstapt fotos gemaakt
15:57 Heerenveen: nog net terug met de laatste trein voor de spits waar mn fiets in mocht
Dat was de trein die ik dus in akkrum zag, tussen mn uitstappen en instappen in daar dus, vanuit Leeuwarden naar Zwolle.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als ik met de trein van 9:57 op heerenveen naar amersfoort ga, dan moet ik overstappen voor utrecht, waar komt die andere trein dan vandaan ? want dat was een Olympische loper![]()
Uit het altijd mooie Enschedequote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als ik met de trein van 9:57 op heerenveen naar amersfoort ga, dan moet ik overstappen voor utrecht, waar komt die andere trein dan vandaan ? want dat was een Olympische loper![]()
hmm hij zat voorop ja..quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Uit het altijd mooie Enschede
Of evt. Deventer als 'ie voorop liep.
hmm koel!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:25 schreef MREn het volgende:
Nog iemand een trammetje hebben?
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer op http://www.haagstramnieuws.org/thema8.htm
't Heeft wat weg van die bakkies op Alphen-Gouda, of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
hmm koel!nah doe mij naar een trein
PROEST!quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op 112 groningen dat wadloper 3215 onderweg een versnellingsbak kwijtgeraakt was. Ik ben blij dat we straks van die treinen af zijn.
OK, de ombouw van de Stadslijn kan beginnen, de tram is binnen!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:25 schreef MREn het volgende:
Nog iemand een trammetje hebben?
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer op http://www.haagstramnieuws.org/thema8.htm
Vanmorgen liep er een olympische koploper op kop in een 3500 van Asd naar Ehv.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Uit het altijd mooie Enschede
Of evt. Deventer als 'ie voorop liep.
Heb ook liever een trein.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm koel!nah doe mij naar een trein
Ik zit driehoog met uitzicht op emplacement Utrecht Noordzijde. En het sneeuwt zo hard dat ik geen treinen kan zien zowat.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:12 schreef JDude het volgende:
Ik zit weer zeshoog met uitzicht over Rotterdam CS, zal eens kijken wat er langsrolt vandaag
Die heb ik gezienquote:Op woensdag 1 maart 2006 08:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vanmorgen liep er een olympische koploper op kop in een 3500 van Asd naar Ehv.
Foto'squote:Op woensdag 1 maart 2006 09:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zit driehoog met uitzicht op emplacement Utrecht Noordzijde. En het sneeuwt zo hard dat ik geen treinen kan zien zowat.
Het is nu weer helder, ik zie een Plan V op het lage binnenkomende spoor uit de richting Woerden, en uit de richting Amsersfoort rijdt een ICM binnen.quote:
Ja, redelijk, zeker in de stoptreindienst. Een collega van me keek ook heel verbaasd vanmorgen op station Maassluis.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:16 schreef JDude het volgende:
Een ICM op de Hoekse Lijn, is dat bijzonder?
Ik sta zelfs nog in het Op de Rails themanummer van deze week met een foto van mequote:
Is dat 2006-2? Die heeft een collega net ingepikt gisteren!quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik sta zelfs nog in het Op de Rails themanummer van deze week met een foto van me
Nee, het themanummer 75jaar NVBS dat deze week binnen zal komen (ik kreeg 'em gisteren).quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat 2006-2? Die heeft een collega net ingepikt gisteren!
Mijn werk is lidquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:05 schreef MREn het volgende:
Gewoon lid worden dus!
Ben je nog op tijd voor de leuke activiteiten wegens het 75jarig bestaan die de komende maanden gehouden zullen worden.
Sommige speciaal gericht op jongere (15-30jr.) leden.
Tegenwoordig verbaas ik me nergens meer over bij de NS. Voornamelijk wat waar rijd. ICM's, IRM(VI) in de stoptrein tussen Nijmegen - Zutphen, enkel plan V in de spits...quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, redelijk, zeker in de stoptreindienst. Een collega van me keek ook heel verbaasd vanmorgen op station Maassluis.
quote:Thalys vestigt snelheidsrecord op spoor HSL-Zuid
Donderdag 2 maart staat het testprogramma - onder voorbehoud - de hele dag in het teken van de maximale snelheid. Zondag 26 februari heeft de speciaal omgebouwde Thalys-trein op het spoor van de HSL-Zuid tussen Rotterdam en de Belgische grens al één keer een testrit met een snelheid van 331,1 km/uur uitgevoerd. Een snelheidsrecord op nederlands spoor.
Snelheidsrecord
De testperiode van de Thalys is in volle gang. Vanaf 14 februari zijn allerlei testen uitgevoerd. Zondag is éénmalig de maximum snelheid op het spoor (300 km/uur + 10%) bereikt. Op donderdag 2 maart staat het testprogramma de hele dag in het teken van deze maximale snelheid.
De hele donderdag zal de test-Thalys met een topsnelheid van 330 km/uur op en neer rijden over het zuidelijk deel van het tracé. Dan worden het spoor, de bovenleiding en de veiligheids- en communicatiesystemen echt op de proef gesteld.
De trein rijdt de hele dag op hoge snelheid op en neer. Ongeveer elk uur komt hij voorbij, als het mee zit een keer of zeven, acht. Alleen als het hard waait, regent of sneeuwt moet er iets langzamer worden gereden, maar de weersvoorspelling ziet er voorlopig gunstig uit.
De eerste testrit begint om 09.00 uur, met als startpunt station Noorderkempen, even voor Antwerpen. Tien minuten later al passeert de testtrein Prinsenbeek en Breda, door de één kilometer lange tunnelbak richting Zevenbergschen Hoek en de Moerdijkbrug. Het eindpunt ligt in Barendrecht, waar de trein zal keren. Dat zal enige tijd in beslag nemen. Rond tienen is de trein weer op de terugweg. Iedereen die de trein in volle vaart wil aanschouwen, kan het beste op de acht meter hoge fietsbrug bij station Prinsenbeek gaan staan.
De afgelopen maanden zijn op het spoor van de HSL-Zuid door drie dieseltreinen en een elektrische trein uitgebreide deeltesten uitgevoerd. Het spoor, de dekking van het communicatiesysteem GSM-R, de bovenleidingen en de werking van de zendbakens voor ERTMS zijn daarbij apart getest. In januari reed de elektrische locomotief Taurus een nieuw Nederlands snelheidsrecord door testen uit te voeren met ongeveer 250 km/uur.
bij t zien van dei foto dacht ik ook huh? stop trein?!quote:
ja iddquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij t zien van dei foto dacht ik ook huh? stop trein?!
weet wel een andere stoptreindie op elk station stopt 8) maar dat zal die geheid niet doen
geloof utquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:46 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
ja idd
zal wel iets met railonderhoud te maken hebben ofzo?
Mooie plaatjes hoor!quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:14 schreef Duvel het volgende:
Vandaag was het natuurlijk mooi wit, helaas had ik alleen telefoon bij me, dus de plaatjes zijn vrij brak, maar goed.
-knip-
Tot zover de sneeuwfoto's.
ahquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:22 schreef the_disheaver het volgende:
Een stopmachine wordt gebruikt om de ballast goed onder de spoorstaven te stoppen zodat de rails goed ligt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorweg#Spoorwegtechniek
Eh sorry, ja dat had ik ook wel even kunnen vermelden. Maar het is inderdaad een machine voor spooronderhoud. Hij heeft een stel trilarmen die hij in de ballast steekt en die vervolgens de ballast aantrillen. Dit proces wordt stoppen genoemd. Je hebt ook nog schiften, dat is het spoor recht leggen. Volgens mij kan deze machine allebei.quote:
zag laatst docu op discovery... dat is om de rails te vervangen! voorste deel haalt de sporen en bielsen weg.. middelste legt nieuwe bielsen neer achterste nieuwe sporen etcquote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:31 schreef the_disheaver het volgende:
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.
Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:58 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
zag laatst docu op discovery... dat is om de rails te vervangen! voorste deel haalt de sporen en bielsen weg.. middelste legt nieuwe bielsen neer achterste nieuwe sporen etc
naja kon zijnquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)
edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)
edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
[afbeelding]
De trein waar je het over hebt is waarschijnlijk een kettinghor. Hier staat er meer over: http://www.treinengek.nl/bouw/werktrein.kettinghor.php.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:31 schreef the_disheaver het volgende:
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.
Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
Maar dan heb je wel een mooi ritjequote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Saekerhett het volgende:
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij). Je zit meer dan een WEEK in de trein
![]()
Geen flauw ideequote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel een mooi ritjeOriënt express toch?
bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Saekerhett het volgende:
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij). Je zit meer dan een WEEK in de trein
![]()
k vind t heerlijk om bahnstracken te kijken B)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:50 schreef MREn het volgende:
[..]
bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
Dank! Weer een mistery opgelostquote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
De trein waar je het over hebt is waarschijnlijk een kettinghor. Hier staat er meer over: http://www.treinengek.nl/bouw/werktrein.kettinghor.php.
Of Google.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel een mooi ritjeOriënt express toch?
Alles in Rusland heeft een non-romantisch nummer. 'k Heb ooit in een uitwisselingsprogramma gezeten met muziekschool 88 in Moskou. Dat had niets met het jaar van oprichting te maken, maar gewoon dat het de 88e muziekschool in Moskou was...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 06:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Transsiberië expres.
Maar eigenlijk minder poëtisch. Het is gewoon trein #1 vanuit Moskou.
tis wel logisch B)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:57 schreef Alexxxxx het volgende:
En de Lada Niva heet in Rusland ook gewoon VAZ (afkorting van Autofabrike uit V.... ; de stad waar hij word gebouwd) 2121
Vind ik juist wel mooi
Sneltrein in rusland 50 stations onderwegquote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:50 schreef MREn het volgende:
[..]
bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
zoveel stations liggen dr hier niet op een traject geloof ik?quote:Op zondag 5 maart 2006 02:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sneltrein in rusland 50 stations onderweg.
Zag nog nadat ik uit me trein was gestapt, de nachtelijke koploper uit (zutphen:? ) naar Arnhem scheuren, prachtige vonkenbak en sneeeuwstuif er achter.
Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)quote:Op zondag 5 maart 2006 02:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zoveel stations liggen dr hier niet op een traject geloof ik?![]()
mischien als je van Leeuwarden via groningen roermond rijd om dan door te rijden naar den-helder via roosendaal, Denhaag mischien, alleen dan is het begrip sneltrein wat raar![]()
Helaas rijdt daar alleen een sneltrein met maar 16 stationsquote:Op zondag 5 maart 2006 03:50 schreef the_disheaver het volgende:
Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
dan zouden er minstens het dubbele aantal stations moeten liggen voor de stoptreinquote:Op zondag 5 maart 2006 03:50 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
hmm, deventer ligt niet echt in de route...quote:Op zondag 5 maart 2006 20:38 schreef petre86 het volgende:
die wagons met de lopende banden.. die staan vaak in Deventer op het rangeerterrein. dus als iemand het voornemen heeft om die op de foto te krijgen...
Deventer station, richting oosten, dan kom je langs het rangeerterrein.. je kan ook vanaf het station binnendoor lopen naar de hogeschool, loop je dicht langs het rangeerterreinquote:Op zondag 5 maart 2006 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien komende vrijdag weer eens naar Gronau, dus kans dat ik over Deventer ga dan (vanuit Leeuwarden... waar staan ze precies en hoe kom ik er vanaf t station
die jah.. maar die stond net niet in Deventerquote:Op maandag 6 maart 2006 07:07 schreef Duvel het volgende:
Dit ding bedoelen jullie toch?
[afbeelding]
Het emplacement van Deventer wordt volgens mij vaker gebruikt om onderhoudsmaterieel te stallen, net als Zutphen (sowieso zit Strukton Materieel daar).
Dat klopt, maar die dingen lijken allemaal redelijk op elkaar. Ze zijn allemaal geel en allemaal smerig.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:09 schreef petre86 het volgende:
[..]
die jah.. maar die stond net niet in Deventer![]()
Onnen i guess...quote:Op maandag 6 maart 2006 14:08 schreef NikkelCobalt het volgende:
[afbeelding]
Staat nu een hele rits bij Ommen
Woeps, idd.. iets te snel getyptquote:
doen ze ook niet vaak actief controlerenquote:Op maandag 6 maart 2006 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was er volgens mij een noviteit bij Arriva. Ze hadden namelijk in Leeuwarden perron 8, het perron waar de sneltrein naar Groningen vertrekt, afgesloten en hielden een kaartcontrole. Ik kon al zwaaiend met mn OV gewoon doorlopen, dus met de strengheid van de controle viel het wel mee.
ik word wel vaka gecontroleerd. Maar ik zie er dan ook uit als een zwartrijder.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doen ze ook niet vaak actief controleren
geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
Nee, de NS zet vaker een perron af... Zelfs een keer op een zondag de gehele trein. Was er slechts 1 dueur open... Gelukkig was dat nog voordat de doorloopkop afgesloten werden, maar fijn was het niet echt...quote:Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doen ze ook niet vaak actief controleren
geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
ik kocht altijd een 2 enkeltjesquote:Op maandag 6 maart 2006 23:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, de NS zet vaker een perron af... Zelfs een keer op een zondag de gehele trein. Was er slechts 1 dueur open... Gelukkig was dat nog voordat de doorloopkop afgesloten werden, maar fijn was het niet echt...
De controle bij arriva is erg laag... Tijd lang moest ik elke weekend dag met Noordned. 1 weekend retour was bina altijd voldoende om 2x retour te treinen...
langharig tuig eh?quote:Op maandag 6 maart 2006 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik word wel vaka gecontroleerd. Maar ik zie er dan ook uit als een zwartrijder.
Ik wel, en nog wel door een stel incompetente kaartknippers.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doen ze ook niet vaak actief controleren
geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
sorry hoor, maar vind je dit nou niet erg kinderachtig?quote:Op maandag 6 maart 2006 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:nog 19 posts en we zijn aan nieuw deel toe
Hm, heb ik iets gemist?quote:Op maandag 6 maart 2006 23:37 schreef MREn het volgende:
[..]
sorry hoor, maar vind je dit nou niet erg kinderachtig?
Dan maak je erg korte rondjesquote:Op maandag 6 maart 2006 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
NS controleerd ook niet echt veel heb ik altijd t idee.. :p
als ik een rondje trein doe dan ist veel als ze uberhaubt 1x komen..
Wat een maf motorwagentje in het middenquote:Op maandag 6 maart 2006 23:40 schreef Brentmeister het volgende:
Is vast allang voorbij gekomen maar toch, kwam em toevallig weer tegen:
Treinen Arriva
Het aftellen tot een topic dicht gaat vind ik persoonlijk iets voor op de kleuterschool, maar als iedereen dat vindt getuigen van niveau of zinnigheid vind ik dat ook best hoor...quote:
Er zou toch geen WC in komen?quote:Op maandag 6 maart 2006 23:40 schreef Brentmeister het volgende:
Is vast allang voorbij gekomen maar toch, kwam em toevallig weer tegen:
Treinen Arriva
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |