Ja, redelijk, zeker in de stoptreindienst. Een collega van me keek ook heel verbaasd vanmorgen op station Maassluis.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:16 schreef JDude het volgende:
Een ICM op de Hoekse Lijn, is dat bijzonder?
Ik sta zelfs nog in het Op de Rails themanummer van deze week met een foto van mequote:
Is dat 2006-2? Die heeft een collega net ingepikt gisteren!quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik sta zelfs nog in het Op de Rails themanummer van deze week met een foto van me
Nee, het themanummer 75jaar NVBS dat deze week binnen zal komen (ik kreeg 'em gisteren).quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat 2006-2? Die heeft een collega net ingepikt gisteren!
Mijn werk is lidquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:05 schreef MREn het volgende:
Gewoon lid worden dus!
Ben je nog op tijd voor de leuke activiteiten wegens het 75jarig bestaan die de komende maanden gehouden zullen worden.
Sommige speciaal gericht op jongere (15-30jr.) leden.
Tegenwoordig verbaas ik me nergens meer over bij de NS. Voornamelijk wat waar rijd. ICM's, IRM(VI) in de stoptrein tussen Nijmegen - Zutphen, enkel plan V in de spits...quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, redelijk, zeker in de stoptreindienst. Een collega van me keek ook heel verbaasd vanmorgen op station Maassluis.
quote:Thalys vestigt snelheidsrecord op spoor HSL-Zuid
Donderdag 2 maart staat het testprogramma - onder voorbehoud - de hele dag in het teken van de maximale snelheid. Zondag 26 februari heeft de speciaal omgebouwde Thalys-trein op het spoor van de HSL-Zuid tussen Rotterdam en de Belgische grens al één keer een testrit met een snelheid van 331,1 km/uur uitgevoerd. Een snelheidsrecord op nederlands spoor.
Snelheidsrecord
De testperiode van de Thalys is in volle gang. Vanaf 14 februari zijn allerlei testen uitgevoerd. Zondag is éénmalig de maximum snelheid op het spoor (300 km/uur + 10%) bereikt. Op donderdag 2 maart staat het testprogramma de hele dag in het teken van deze maximale snelheid.
De hele donderdag zal de test-Thalys met een topsnelheid van 330 km/uur op en neer rijden over het zuidelijk deel van het tracé. Dan worden het spoor, de bovenleiding en de veiligheids- en communicatiesystemen echt op de proef gesteld.
De trein rijdt de hele dag op hoge snelheid op en neer. Ongeveer elk uur komt hij voorbij, als het mee zit een keer of zeven, acht. Alleen als het hard waait, regent of sneeuwt moet er iets langzamer worden gereden, maar de weersvoorspelling ziet er voorlopig gunstig uit.
De eerste testrit begint om 09.00 uur, met als startpunt station Noorderkempen, even voor Antwerpen. Tien minuten later al passeert de testtrein Prinsenbeek en Breda, door de één kilometer lange tunnelbak richting Zevenbergschen Hoek en de Moerdijkbrug. Het eindpunt ligt in Barendrecht, waar de trein zal keren. Dat zal enige tijd in beslag nemen. Rond tienen is de trein weer op de terugweg. Iedereen die de trein in volle vaart wil aanschouwen, kan het beste op de acht meter hoge fietsbrug bij station Prinsenbeek gaan staan.
De afgelopen maanden zijn op het spoor van de HSL-Zuid door drie dieseltreinen en een elektrische trein uitgebreide deeltesten uitgevoerd. Het spoor, de dekking van het communicatiesysteem GSM-R, de bovenleidingen en de werking van de zendbakens voor ERTMS zijn daarbij apart getest. In januari reed de elektrische locomotief Taurus een nieuw Nederlands snelheidsrecord door testen uit te voeren met ongeveer 250 km/uur.
bij t zien van dei foto dacht ik ook huh? stop trein?!quote:
ja iddquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij t zien van dei foto dacht ik ook huh? stop trein?!
weet wel een andere stoptreindie op elk station stopt 8) maar dat zal die geheid niet doen
geloof utquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:46 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
ja idd
zal wel iets met railonderhoud te maken hebben ofzo?
Mooie plaatjes hoor!quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:14 schreef Duvel het volgende:
Vandaag was het natuurlijk mooi wit, helaas had ik alleen telefoon bij me, dus de plaatjes zijn vrij brak, maar goed.
-knip-
Tot zover de sneeuwfoto's.
ahquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:22 schreef the_disheaver het volgende:
Een stopmachine wordt gebruikt om de ballast goed onder de spoorstaven te stoppen zodat de rails goed ligt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorweg#Spoorwegtechniek
Eh sorry, ja dat had ik ook wel even kunnen vermelden. Maar het is inderdaad een machine voor spooronderhoud. Hij heeft een stel trilarmen die hij in de ballast steekt en die vervolgens de ballast aantrillen. Dit proces wordt stoppen genoemd. Je hebt ook nog schiften, dat is het spoor recht leggen. Volgens mij kan deze machine allebei.quote:
zag laatst docu op discovery... dat is om de rails te vervangen! voorste deel haalt de sporen en bielsen weg.. middelste legt nieuwe bielsen neer achterste nieuwe sporen etcquote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:31 schreef the_disheaver het volgende:
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.
Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |