abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:40:28 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35600629
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:16 schreef JDude het volgende:
Een ICM op de Hoekse Lijn, is dat bijzonder?
Ja, redelijk, zeker in de stoptreindienst. Een collega van me keek ook heel verbaasd vanmorgen op station Maassluis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:46:49 #227
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35604432
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:46 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Foto's
Ik sta zelfs nog in het Op de Rails themanummer van deze week met een foto van me
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:54:49 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35604698
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik sta zelfs nog in het Op de Rails themanummer van deze week met een foto van me
Is dat 2006-2? Die heeft een collega net ingepikt gisteren!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:06:33 #229
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35605117
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is dat 2006-2? Die heeft een collega net ingepikt gisteren!
Nee, het themanummer 75jaar NVBS dat deze week binnen zal komen (ik kreeg 'em gisteren).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35606160
dat ruikt naar een SCANNETJE!
pi_35607810
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
dat ruikt naar een SCANNETJE!
Helemaal mee eens
pi_35607875
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:05:21 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35609702
Gewoon lid worden dus!
Ben je nog op tijd voor de leuke activiteiten wegens het 75jarig bestaan die de komende maanden gehouden zullen worden.
Sommige speciaal gericht op jongere (15-30jr.) leden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:00:11 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35613656
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:05 schreef MREn het volgende:
Gewoon lid worden dus!
Ben je nog op tijd voor de leuke activiteiten wegens het 75jarig bestaan die de komende maanden gehouden zullen worden.
Sommige speciaal gericht op jongere (15-30jr.) leden.
Mijn werk is lid Ik hou 'm in de gaten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35639417
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, redelijk, zeker in de stoptreindienst. Een collega van me keek ook heel verbaasd vanmorgen op station Maassluis.
Tegenwoordig verbaas ik me nergens meer over bij de NS. Voornamelijk wat waar rijd. ICM's, IRM(VI) in de stoptrein tussen Nijmegen - Zutphen, enkel plan V in de spits...
Maar goed zoalng er maar een trein komt ben ik al blij :p.
pi_35647882
vandaag viel me ook de onhandigheid van arriva weer op bij sneek.

DH-2 vanuit leeuwarden stopt op perron, iedereen stapt uit, trein rijd door om op het andere perron terug te komen, waar ong 5 min later de DH-2 uit stavoren ook komt en als een setje terug te rijden naar leeuwarden.

Is het niet gewoon handiger om je DH-2 uit leeuwarden op spoor X te laten en de rest er aan hangen? ipv van spoor X naar spoor Y te rijden en dan weer door te rollen?
pi_35649776
De Thalys met 331,1 km/u over de HSL-Zuid:
quote:
Thalys vestigt snelheidsrecord op spoor HSL-Zuid

Donderdag 2 maart staat het testprogramma - onder voorbehoud - de hele dag in het teken van de maximale snelheid. Zondag 26 februari heeft de speciaal omgebouwde Thalys-trein op het spoor van de HSL-Zuid tussen Rotterdam en de Belgische grens al één keer een testrit met een snelheid van 331,1 km/uur uitgevoerd. Een snelheidsrecord op nederlands spoor.

Snelheidsrecord

De testperiode van de Thalys is in volle gang. Vanaf 14 februari zijn allerlei testen uitgevoerd. Zondag is éénmalig de maximum snelheid op het spoor (300 km/uur + 10%) bereikt. Op donderdag 2 maart staat het testprogramma de hele dag in het teken van deze maximale snelheid.

De hele donderdag zal de test-Thalys met een topsnelheid van 330 km/uur op en neer rijden over het zuidelijk deel van het tracé. Dan worden het spoor, de bovenleiding en de veiligheids- en communicatiesystemen echt op de proef gesteld.

De trein rijdt de hele dag op hoge snelheid op en neer. Ongeveer elk uur komt hij voorbij, als het mee zit een keer of zeven, acht. Alleen als het hard waait, regent of sneeuwt moet er iets langzamer worden gereden, maar de weersvoorspelling ziet er voorlopig gunstig uit.

De eerste testrit begint om 09.00 uur, met als startpunt station Noorderkempen, even voor Antwerpen. Tien minuten later al passeert de testtrein Prinsenbeek en Breda, door de één kilometer lange tunnelbak richting Zevenbergschen Hoek en de Moerdijkbrug. Het eindpunt ligt in Barendrecht, waar de trein zal keren. Dat zal enige tijd in beslag nemen. Rond tienen is de trein weer op de terugweg. Iedereen die de trein in volle vaart wil aanschouwen, kan het beste op de acht meter hoge fietsbrug bij station Prinsenbeek gaan staan.

De afgelopen maanden zijn op het spoor van de HSL-Zuid door drie dieseltreinen en een elektrische trein uitgebreide deeltesten uitgevoerd. Het spoor, de dekking van het communicatiesysteem GSM-R, de bovenleidingen en de werking van de zendbakens voor ERTMS zijn daarbij apart getest. In januari reed de elektrische locomotief Taurus een nieuw Nederlands snelheidsrecord door testen uit te voeren met ongeveer 250 km/uur.
pi_35652126
http://www.open.ou.nl//hon/HSLAFL38.htm

Een aantal filmpjes en foto's van die thalys testritten...
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:14:02 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35659079
Vandaag was het natuurlijk mooi wit, helaas had ik alleen telefoon bij me, dus de plaatjes zijn vrij brak, maar goed.

Dit was de eerste trein die mooi gereed stond voor een plaatje.


Plan V op Utrecht Centraal

Na deze foto vervolgde ik mijn reis naar Geldermalsen, waar ze even later in de ochtend wat aan het spelen waren met een stopmachine. Het schijnt dat dit echt de top is onder de stopmachines, hij kan iets van 2,5 à 3 km op een dag stoppen.


Stopmachine van Volker Rail te Geldermalsen.

Bij het teruglopen naar het station kwam er net een intercity naar het zuiden voorbij, die om mij onduidelijke redenen via een emplacementspoor werd geleid. Voordeel was wel dat ie zo beter fotografeerbaar was.


De 1781 passeert Geldermalsen met een sleep ICRm.

Tot zover de sneeuwfoto's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 maart 2006 @ 00:30:12 #240
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_35664414
http://www.open.ou.nl//hon/HSLAFL38.htm

Nu is het record naar 334,2 kn/u gegaan
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:32:32 #241
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35674113
mag ik vragen wat een stoptrein is?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_35674265
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:32 schreef Erosjuhhh het volgende:
mag ik vragen wat een stoptrein is?
bij t zien van dei foto dacht ik ook huh? stop trein?!

weet wel een andere stoptrein die op elk station stopt 8) maar dat zal die geheid niet doen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:46:58 #243
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35674579
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij t zien van dei foto dacht ik ook huh? stop trein?!

weet wel een andere stoptrein die op elk station stopt 8) maar dat zal die geheid niet doen
ja idd
zal wel iets met railonderhoud te maken hebben ofzo?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_35674783
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:46 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

ja idd
zal wel iets met railonderhoud te maken hebben ofzo?
geloof ut dr is vast wel iemand die t cker weet
pi_35675617
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:14 schreef Duvel het volgende:
Vandaag was het natuurlijk mooi wit, helaas had ik alleen telefoon bij me, dus de plaatjes zijn vrij brak, maar goed.

-knip-

Tot zover de sneeuwfoto's.
Mooie plaatjes hoor!
Oh, and that's a bad miss!
pi_35675767
Een stopmachine wordt gebruikt om de ballast goed onder de spoorstaven te stoppen zodat de rails goed ligt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorweg#Spoorwegtechniek
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:27:46 #247
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35675977
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:22 schreef the_disheaver het volgende:
Een stopmachine wordt gebruikt om de ballast goed onder de spoorstaven te stoppen zodat de rails goed ligt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorweg#Spoorwegtechniek
ah dankje!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:59:01 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35687902
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:27 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

ah dankje!
Eh sorry, ja dat had ik ook wel even kunnen vermelden. Maar het is inderdaad een machine voor spooronderhoud. Hij heeft een stel trilarmen die hij in de ballast steekt en die vervolgens de ballast aantrillen. Dit proces wordt stoppen genoemd. Je hebt ook nog schiften, dat is het spoor recht leggen. Volgens mij kan deze machine allebei.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35688712
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.

Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:58:04 #250
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35689424
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:31 schreef the_disheaver het volgende:
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.

Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
zag laatst docu op discovery... dat is om de rails te vervangen! voorste deel haalt de sporen en bielsen weg.. middelste legt nieuwe bielsen neer achterste nieuwe sporen etc
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')