abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35579710
Ach die spoorweg vandalen in noord holland ook!

weer de overgangen verneukt :/
pi_35580179
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

superzoom? Que?
Ken je camera...

Met superzoom kun je tot 14x zoom'en, zonder dat de kwaliteit erg achteruit gaat. Natuurlijk is alleen je optische zoom gebruiken beter, maar het is wel beter dan 14x zoom mbv digi zoom. Al kun je met digi zoom verder zoomen.

menu > camera > helemaal onderin: 'super zoom'
pi_35580209
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:18 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ken je camera...

Met superzoom kun je tot 14x zoom'en, zonder dat de kwaliteit erg achteruit gaat. Natuurlijk is alleen je optische zoom gebruiken beter, maar het is wel beter dan 14x zoom mbv digi zoom. Al kun je met digi zoom verder zoomen.

menu > camera > helemaal onderin: 'super zoom'
vd week wel es kijken.. accu zijn nu toch leeg
pi_35584291
De Olympische koploper kwam me in Akkrum voorbijgestoven vanochtend btw

mn reisschema van vandaag:
9:35 Leeuwarden
9:48 Akkrum --> uitegstapt, foto's gemaakt
10:48 Akkrum
10:57 Heerenveen ---> Uitegstapt fotos gemaakt
15:57 Heerenveen: nog net terug met de laatste trein voor de spits waar mn fiets in mocht
pi_35585407
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
De Olympische koploper kwam me in Akkrum voorbijgestoven vanochtend btw

mn reisschema van vandaag:
9:35 Leeuwarden
9:48 Akkrum --> uitegstapt, foto's gemaakt
10:48 Akkrum
10:57 Heerenveen ---> Uitegstapt fotos gemaakt
15:57 Heerenveen: nog net terug met de laatste trein voor de spits waar mn fiets in mocht
als ik met de trein van 9:57 op heerenveen naar amersfoort ga, dan moet ik overstappen voor utrecht, waar komt die andere trein dan vandaan ? want dat was een Olympische loper
pi_35586243
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als ik met de trein van 9:57 op heerenveen naar amersfoort ga, dan moet ik overstappen voor utrecht, waar komt die andere trein dan vandaan ? want dat was een Olympische loper
Dat was de trein die ik dus in akkrum zag, tussen mn uitstappen en instappen in daar dus, vanuit Leeuwarden naar Zwolle.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:12:34 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35586670
Ik zat vandaag in een olympische VIRM. Leuk hoor, dat zeil op de grond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:19:16 #208
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35589300
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als ik met de trein van 9:57 op heerenveen naar amersfoort ga, dan moet ik overstappen voor utrecht, waar komt die andere trein dan vandaan ? want dat was een Olympische loper
Uit het altijd mooie Enschede
Of evt. Deventer als 'ie voorop liep.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:25:52 #209
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35589569
Nog iemand een trammetje hebben?





Meer op http://www.haagstramnieuws.org/thema8.htm
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35592846
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Uit het altijd mooie Enschede
Of evt. Deventer als 'ie voorop liep.
hmm hij zat voorop ja.. heb er niet op gelet als het 1 of 2 stellen waren eiks :/
pi_35592881
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:25 schreef MREn het volgende:
Nog iemand een trammetje hebben?

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer op http://www.haagstramnieuws.org/thema8.htm
hmm koel! nah doe mij naar een trein
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:56:20 #212
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35592990
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

hmm koel! nah doe mij naar een trein
't Heeft wat weg van die bakkies op Alphen-Gouda, of zie ik dat verkeerd?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 maart 2006 @ 00:11:54 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_35593449
Ik las net op 112 groningen dat wadloper 3215 onderweg een versnellingsbak kwijtgeraakt was. Ik ben blij dat we straks van die treinen af zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_35593806
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op 112 groningen dat wadloper 3215 onderweg een versnellingsbak kwijtgeraakt was. Ik ben blij dat we straks van die treinen af zijn.
PROEST!

nu nog een onderzoek waaruit blijkt dat de wadslopers allemaal levens gevaarlijk blijken en per direct uit de dienst moeten ofzo

nou vraag ik me wel af.? wordt die nou nog gemaakt of gewoon terzijde gesteld / gesloopt voor onderdelen? aangezien de GTWs ook dit jaar beginnen met rollen?

en er als ik dr kom altijd bakken met wadlopers op leeuwarden maar vooral groningen staan te niksen?

http://www.112groningen.nl/site/artikel.php?artikel=0eWonS6uaJ trouwens
  woensdag 1 maart 2006 @ 08:15:57 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35596333
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:25 schreef MREn het volgende:
Nog iemand een trammetje hebben?

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer op http://www.haagstramnieuws.org/thema8.htm
OK, de ombouw van de Stadslijn kan beginnen, de tram is binnen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 maart 2006 @ 08:18:05 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35596343
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Uit het altijd mooie Enschede
Of evt. Deventer als 'ie voorop liep.
Vanmorgen liep er een olympische koploper op kop in een 3500 van Asd naar Ehv.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35596757
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm koel! nah doe mij naar een trein
Heb ook liever een trein.
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:12:23 #218
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35596927
Ik zit weer zeshoog met uitzicht over Rotterdam CS, zal eens kijken wat er langsrolt vandaag
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:38:53 #219
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35597504
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:12 schreef JDude het volgende:
Ik zit weer zeshoog met uitzicht over Rotterdam CS, zal eens kijken wat er langsrolt vandaag
Ik zit driehoog met uitzicht op emplacement Utrecht Noordzijde. En het sneeuwt zo hard dat ik geen treinen kan zien zowat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35597628
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:02 schreef magnifor het volgende:

[..]

Heb ook liever een trein.
Nah, I swing both ways
Oh, and that's a bad miss!
pi_35597642
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 08:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vanmorgen liep er een olympische koploper op kop in een 3500 van Asd naar Ehv.
Die heb ik gezien .
Al issie wel vaker in Ehv. Heb em vaker zien staan.
pi_35597664
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zit driehoog met uitzicht op emplacement Utrecht Noordzijde. En het sneeuwt zo hard dat ik geen treinen kan zien zowat.
Foto's
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:47:23 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35599116
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:46 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Foto's
Het is nu weer helder, ik zie een Plan V op het lage binnenkomende spoor uit de richting Woerden, en uit de richting Amsersfoort rijdt een ICM binnen.

Geen foto's, sorry.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:16:43 #224
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35599990
Een ICM op de Hoekse Lijn, is dat bijzonder?
Verder lijkt het alsof alle 1900/2500 licht vertraagd zijn vandaag, zonet bleef er zelfs een (richting Venlo) tien minuten staan terwijl 'ie al iets te laat in Rtd was.

Helaas kan ik vanaf hier niet de laag sneeuw op het perron meten, alles ligt er in ieder geval mooi wit bij
pi_35600280

Merk en type: onbekend
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Akkrum
Datum: 28-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: onderweg van Leeuwarden naar Ritterdam met de Vos container trein
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:40:28 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35600629
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:16 schreef JDude het volgende:
Een ICM op de Hoekse Lijn, is dat bijzonder?
Ja, redelijk, zeker in de stoptreindienst. Een collega van me keek ook heel verbaasd vanmorgen op station Maassluis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:46:49 #227
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35604432
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:46 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Foto's
Ik sta zelfs nog in het Op de Rails themanummer van deze week met een foto van me
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:54:49 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35604698
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik sta zelfs nog in het Op de Rails themanummer van deze week met een foto van me
Is dat 2006-2? Die heeft een collega net ingepikt gisteren!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:06:33 #229
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35605117
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is dat 2006-2? Die heeft een collega net ingepikt gisteren!
Nee, het themanummer 75jaar NVBS dat deze week binnen zal komen (ik kreeg 'em gisteren).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35606160
dat ruikt naar een SCANNETJE!
pi_35607810
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
dat ruikt naar een SCANNETJE!
Helemaal mee eens
pi_35607875
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:05:21 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35609702
Gewoon lid worden dus!
Ben je nog op tijd voor de leuke activiteiten wegens het 75jarig bestaan die de komende maanden gehouden zullen worden.
Sommige speciaal gericht op jongere (15-30jr.) leden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:00:11 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35613656
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:05 schreef MREn het volgende:
Gewoon lid worden dus!
Ben je nog op tijd voor de leuke activiteiten wegens het 75jarig bestaan die de komende maanden gehouden zullen worden.
Sommige speciaal gericht op jongere (15-30jr.) leden.
Mijn werk is lid Ik hou 'm in de gaten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35639417
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, redelijk, zeker in de stoptreindienst. Een collega van me keek ook heel verbaasd vanmorgen op station Maassluis.
Tegenwoordig verbaas ik me nergens meer over bij de NS. Voornamelijk wat waar rijd. ICM's, IRM(VI) in de stoptrein tussen Nijmegen - Zutphen, enkel plan V in de spits...
Maar goed zoalng er maar een trein komt ben ik al blij :p.
pi_35647882
vandaag viel me ook de onhandigheid van arriva weer op bij sneek.

DH-2 vanuit leeuwarden stopt op perron, iedereen stapt uit, trein rijd door om op het andere perron terug te komen, waar ong 5 min later de DH-2 uit stavoren ook komt en als een setje terug te rijden naar leeuwarden.

Is het niet gewoon handiger om je DH-2 uit leeuwarden op spoor X te laten en de rest er aan hangen? ipv van spoor X naar spoor Y te rijden en dan weer door te rollen?
pi_35649776
De Thalys met 331,1 km/u over de HSL-Zuid:
quote:
Thalys vestigt snelheidsrecord op spoor HSL-Zuid

Donderdag 2 maart staat het testprogramma - onder voorbehoud - de hele dag in het teken van de maximale snelheid. Zondag 26 februari heeft de speciaal omgebouwde Thalys-trein op het spoor van de HSL-Zuid tussen Rotterdam en de Belgische grens al één keer een testrit met een snelheid van 331,1 km/uur uitgevoerd. Een snelheidsrecord op nederlands spoor.

Snelheidsrecord

De testperiode van de Thalys is in volle gang. Vanaf 14 februari zijn allerlei testen uitgevoerd. Zondag is éénmalig de maximum snelheid op het spoor (300 km/uur + 10%) bereikt. Op donderdag 2 maart staat het testprogramma de hele dag in het teken van deze maximale snelheid.

De hele donderdag zal de test-Thalys met een topsnelheid van 330 km/uur op en neer rijden over het zuidelijk deel van het tracé. Dan worden het spoor, de bovenleiding en de veiligheids- en communicatiesystemen echt op de proef gesteld.

De trein rijdt de hele dag op hoge snelheid op en neer. Ongeveer elk uur komt hij voorbij, als het mee zit een keer of zeven, acht. Alleen als het hard waait, regent of sneeuwt moet er iets langzamer worden gereden, maar de weersvoorspelling ziet er voorlopig gunstig uit.

De eerste testrit begint om 09.00 uur, met als startpunt station Noorderkempen, even voor Antwerpen. Tien minuten later al passeert de testtrein Prinsenbeek en Breda, door de één kilometer lange tunnelbak richting Zevenbergschen Hoek en de Moerdijkbrug. Het eindpunt ligt in Barendrecht, waar de trein zal keren. Dat zal enige tijd in beslag nemen. Rond tienen is de trein weer op de terugweg. Iedereen die de trein in volle vaart wil aanschouwen, kan het beste op de acht meter hoge fietsbrug bij station Prinsenbeek gaan staan.

De afgelopen maanden zijn op het spoor van de HSL-Zuid door drie dieseltreinen en een elektrische trein uitgebreide deeltesten uitgevoerd. Het spoor, de dekking van het communicatiesysteem GSM-R, de bovenleidingen en de werking van de zendbakens voor ERTMS zijn daarbij apart getest. In januari reed de elektrische locomotief Taurus een nieuw Nederlands snelheidsrecord door testen uit te voeren met ongeveer 250 km/uur.
pi_35652126
http://www.open.ou.nl//hon/HSLAFL38.htm

Een aantal filmpjes en foto's van die thalys testritten...
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:14:02 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35659079
Vandaag was het natuurlijk mooi wit, helaas had ik alleen telefoon bij me, dus de plaatjes zijn vrij brak, maar goed.

Dit was de eerste trein die mooi gereed stond voor een plaatje.


Plan V op Utrecht Centraal

Na deze foto vervolgde ik mijn reis naar Geldermalsen, waar ze even later in de ochtend wat aan het spelen waren met een stopmachine. Het schijnt dat dit echt de top is onder de stopmachines, hij kan iets van 2,5 à 3 km op een dag stoppen.


Stopmachine van Volker Rail te Geldermalsen.

Bij het teruglopen naar het station kwam er net een intercity naar het zuiden voorbij, die om mij onduidelijke redenen via een emplacementspoor werd geleid. Voordeel was wel dat ie zo beter fotografeerbaar was.


De 1781 passeert Geldermalsen met een sleep ICRm.

Tot zover de sneeuwfoto's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 maart 2006 @ 00:30:12 #240
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_35664414
http://www.open.ou.nl//hon/HSLAFL38.htm

Nu is het record naar 334,2 kn/u gegaan
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:32:32 #241
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35674113
mag ik vragen wat een stoptrein is?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_35674265
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:32 schreef Erosjuhhh het volgende:
mag ik vragen wat een stoptrein is?
bij t zien van dei foto dacht ik ook huh? stop trein?!

weet wel een andere stoptrein die op elk station stopt 8) maar dat zal die geheid niet doen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:46:58 #243
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35674579
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij t zien van dei foto dacht ik ook huh? stop trein?!

weet wel een andere stoptrein die op elk station stopt 8) maar dat zal die geheid niet doen
ja idd
zal wel iets met railonderhoud te maken hebben ofzo?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_35674783
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:46 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

ja idd
zal wel iets met railonderhoud te maken hebben ofzo?
geloof ut dr is vast wel iemand die t cker weet
pi_35675617
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:14 schreef Duvel het volgende:
Vandaag was het natuurlijk mooi wit, helaas had ik alleen telefoon bij me, dus de plaatjes zijn vrij brak, maar goed.

-knip-

Tot zover de sneeuwfoto's.
Mooie plaatjes hoor!
Oh, and that's a bad miss!
pi_35675767
Een stopmachine wordt gebruikt om de ballast goed onder de spoorstaven te stoppen zodat de rails goed ligt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorweg#Spoorwegtechniek
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:27:46 #247
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35675977
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:22 schreef the_disheaver het volgende:
Een stopmachine wordt gebruikt om de ballast goed onder de spoorstaven te stoppen zodat de rails goed ligt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorweg#Spoorwegtechniek
ah dankje!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:59:01 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35687902
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:27 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

ah dankje!
Eh sorry, ja dat had ik ook wel even kunnen vermelden. Maar het is inderdaad een machine voor spooronderhoud. Hij heeft een stel trilarmen die hij in de ballast steekt en die vervolgens de ballast aantrillen. Dit proces wordt stoppen genoemd. Je hebt ook nog schiften, dat is het spoor recht leggen. Volgens mij kan deze machine allebei.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35688712
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.

Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:58:04 #250
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35689424
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:31 schreef the_disheaver het volgende:
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.

Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
zag laatst docu op discovery... dat is om de rails te vervangen! voorste deel haalt de sporen en bielsen weg.. middelste legt nieuwe bielsen neer achterste nieuwe sporen etc
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')