Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:58 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
zag laatst docu op discovery... dat is om de rails te vervangen! voorste deel haalt de sporen en bielsen weg.. middelste legt nieuwe bielsen neer achterste nieuwe sporen etc
naja kon zijnquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)
edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)
edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
[afbeelding]
De trein waar je het over hebt is waarschijnlijk een kettinghor. Hier staat er meer over: http://www.treinengek.nl/bouw/werktrein.kettinghor.php.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:31 schreef the_disheaver het volgende:
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.
Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
Maar dan heb je wel een mooi ritjequote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Saekerhett het volgende:
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij). Je zit meer dan een WEEK in de trein
![]()
Geen flauw ideequote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel een mooi ritjeOriënt express toch?
bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Saekerhett het volgende:
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij). Je zit meer dan een WEEK in de trein
![]()
k vind t heerlijk om bahnstracken te kijken B)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:50 schreef MREn het volgende:
[..]
bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
Dank! Weer een mistery opgelostquote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
De trein waar je het over hebt is waarschijnlijk een kettinghor. Hier staat er meer over: http://www.treinengek.nl/bouw/werktrein.kettinghor.php.
Of Google.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel een mooi ritjeOriënt express toch?
Alles in Rusland heeft een non-romantisch nummer. 'k Heb ooit in een uitwisselingsprogramma gezeten met muziekschool 88 in Moskou. Dat had niets met het jaar van oprichting te maken, maar gewoon dat het de 88e muziekschool in Moskou was...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 06:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Transsiberië expres.
Maar eigenlijk minder poëtisch. Het is gewoon trein #1 vanuit Moskou.
tis wel logisch B)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:57 schreef Alexxxxx het volgende:
En de Lada Niva heet in Rusland ook gewoon VAZ (afkorting van Autofabrike uit V.... ; de stad waar hij word gebouwd) 2121
Vind ik juist wel mooi
Sneltrein in rusland 50 stations onderwegquote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:50 schreef MREn het volgende:
[..]
bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
zoveel stations liggen dr hier niet op een traject geloof ik?quote:Op zondag 5 maart 2006 02:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sneltrein in rusland 50 stations onderweg.
Zag nog nadat ik uit me trein was gestapt, de nachtelijke koploper uit (zutphen:? ) naar Arnhem scheuren, prachtige vonkenbak en sneeeuwstuif er achter.
Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)quote:Op zondag 5 maart 2006 02:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zoveel stations liggen dr hier niet op een traject geloof ik?![]()
mischien als je van Leeuwarden via groningen roermond rijd om dan door te rijden naar den-helder via roosendaal, Denhaag mischien, alleen dan is het begrip sneltrein wat raar![]()
Helaas rijdt daar alleen een sneltrein met maar 16 stationsquote:Op zondag 5 maart 2006 03:50 schreef the_disheaver het volgende:
Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
dan zouden er minstens het dubbele aantal stations moeten liggen voor de stoptreinquote:Op zondag 5 maart 2006 03:50 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
hmm, deventer ligt niet echt in de route...quote:Op zondag 5 maart 2006 20:38 schreef petre86 het volgende:
die wagons met de lopende banden.. die staan vaak in Deventer op het rangeerterrein. dus als iemand het voornemen heeft om die op de foto te krijgen...
Deventer station, richting oosten, dan kom je langs het rangeerterrein.. je kan ook vanaf het station binnendoor lopen naar de hogeschool, loop je dicht langs het rangeerterreinquote:Op zondag 5 maart 2006 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien komende vrijdag weer eens naar Gronau, dus kans dat ik over Deventer ga dan (vanuit Leeuwarden... waar staan ze precies en hoe kom ik er vanaf t station
die jah.. maar die stond net niet in Deventerquote:Op maandag 6 maart 2006 07:07 schreef Duvel het volgende:
Dit ding bedoelen jullie toch?
[afbeelding]
Het emplacement van Deventer wordt volgens mij vaker gebruikt om onderhoudsmaterieel te stallen, net als Zutphen (sowieso zit Strukton Materieel daar).
Dat klopt, maar die dingen lijken allemaal redelijk op elkaar. Ze zijn allemaal geel en allemaal smerig.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:09 schreef petre86 het volgende:
[..]
die jah.. maar die stond net niet in Deventer![]()
Onnen i guess...quote:Op maandag 6 maart 2006 14:08 schreef NikkelCobalt het volgende:
[afbeelding]
Staat nu een hele rits bij Ommen
Woeps, idd.. iets te snel getyptquote:
doen ze ook niet vaak actief controlerenquote:Op maandag 6 maart 2006 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was er volgens mij een noviteit bij Arriva. Ze hadden namelijk in Leeuwarden perron 8, het perron waar de sneltrein naar Groningen vertrekt, afgesloten en hielden een kaartcontrole. Ik kon al zwaaiend met mn OV gewoon doorlopen, dus met de strengheid van de controle viel het wel mee.
ik word wel vaka gecontroleerd. Maar ik zie er dan ook uit als een zwartrijder.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doen ze ook niet vaak actief controleren
geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
Nee, de NS zet vaker een perron af... Zelfs een keer op een zondag de gehele trein. Was er slechts 1 dueur open... Gelukkig was dat nog voordat de doorloopkop afgesloten werden, maar fijn was het niet echt...quote:Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doen ze ook niet vaak actief controleren
geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
ik kocht altijd een 2 enkeltjesquote:Op maandag 6 maart 2006 23:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, de NS zet vaker een perron af... Zelfs een keer op een zondag de gehele trein. Was er slechts 1 dueur open... Gelukkig was dat nog voordat de doorloopkop afgesloten werden, maar fijn was het niet echt...
De controle bij arriva is erg laag... Tijd lang moest ik elke weekend dag met Noordned. 1 weekend retour was bina altijd voldoende om 2x retour te treinen...
langharig tuig eh?quote:Op maandag 6 maart 2006 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik word wel vaka gecontroleerd. Maar ik zie er dan ook uit als een zwartrijder.
Ik wel, en nog wel door een stel incompetente kaartknippers.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doen ze ook niet vaak actief controleren
geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
sorry hoor, maar vind je dit nou niet erg kinderachtig?quote:Op maandag 6 maart 2006 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:nog 19 posts en we zijn aan nieuw deel toe
Hm, heb ik iets gemist?quote:Op maandag 6 maart 2006 23:37 schreef MREn het volgende:
[..]
sorry hoor, maar vind je dit nou niet erg kinderachtig?
Dan maak je erg korte rondjesquote:Op maandag 6 maart 2006 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
NS controleerd ook niet echt veel heb ik altijd t idee.. :p
als ik een rondje trein doe dan ist veel als ze uberhaubt 1x komen..
Wat een maf motorwagentje in het middenquote:Op maandag 6 maart 2006 23:40 schreef Brentmeister het volgende:
Is vast allang voorbij gekomen maar toch, kwam em toevallig weer tegen:
Treinen Arriva
Het aftellen tot een topic dicht gaat vind ik persoonlijk iets voor op de kleuterschool, maar als iedereen dat vindt getuigen van niveau of zinnigheid vind ik dat ook best hoor...quote:
Er zou toch geen WC in komen?quote:Op maandag 6 maart 2006 23:40 schreef Brentmeister het volgende:
Is vast allang voorbij gekomen maar toch, kwam em toevallig weer tegen:
Treinen Arriva
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |