abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35689485
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:58 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

zag laatst docu op discovery... dat is om de rails te vervangen! voorste deel haalt de sporen en bielsen weg.. middelste legt nieuwe bielsen neer achterste nieuwe sporen etc
Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)

edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:13:02 #252
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35691701
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)

edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
[afbeelding]
naja kon zijn
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:14:36 #253
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_35691737
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)

edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
[afbeelding]


Klopt, ik heb zo'n ding inderdaad nog niet op de foto Toen er laatst in Leeuwarden zo'n trein was, had ik precies een baan de andere kant op, dus geen tijd
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:23:12 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35695758
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:31 schreef the_disheaver het volgende:
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.

Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
De trein waar je het over hebt is waarschijnlijk een kettinghor. Hier staat er meer over: http://www.treinengek.nl/bouw/werktrein.kettinghor.php.
Of Google.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35697664
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij ). Je zit meer dan een WEEK in de trein
pi_35697712
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Saekerhett het volgende:
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij ). Je zit meer dan een WEEK in de trein
Maar dan heb je wel een mooi ritje Oriënt express toch?
pi_35697848
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel een mooi ritje Oriënt express toch?
Geen flauw idee
Maar al die lange stukken door Rusland, pffff
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:50:35 #258
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35698749
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Saekerhett het volgende:
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij ). Je zit meer dan een WEEK in de trein
bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35699138
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:50 schreef MREn het volgende:

[..]

bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
k vind t heerlijk om bahnstracken te kijken B)
pi_35700003
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

De trein waar je het over hebt is waarschijnlijk een kettinghor. Hier staat er meer over: http://www.treinengek.nl/bouw/werktrein.kettinghor.php.
Of Google.
Dank! Weer een mistery opgelost
  FOK!fotograaf zaterdag 4 maart 2006 @ 06:56:24 #261
73911 ultra_ivo
pi_35702616
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel een mooi ritje Oriënt express toch?
Transsiberië expres.
Maar eigenlijk minder poëtisch. Het is gewoon trein #1 vanuit Moskou.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 08:49:42 #262
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35702921
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 06:56 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Transsiberië expres.
Maar eigenlijk minder poëtisch. Het is gewoon trein #1 vanuit Moskou.
Alles in Rusland heeft een non-romantisch nummer. 'k Heb ooit in een uitwisselingsprogramma gezeten met muziekschool 88 in Moskou. Dat had niets met het jaar van oprichting te maken, maar gewoon dat het de 88e muziekschool in Moskou was...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35707510
En de Lada Niva heet in Rusland ook gewoon VAZ (afkorting van Autofabrike uit V.... ; de stad waar hij word gebouwd) 2121

Vind ik juist wel mooi
pi_35726199
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:57 schreef Alexxxxx het volgende:
En de Lada Niva heet in Rusland ook gewoon VAZ (afkorting van Autofabrike uit V.... ; de stad waar hij word gebouwd) 2121

Vind ik juist wel mooi
tis wel logisch B)
pi_35730694
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:50 schreef MREn het volgende:

[..]

bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
Sneltrein in rusland 50 stations onderweg .

Zag nog nadat ik uit me trein was gestapt, de nachtelijke koploper uit (zutphen:? ) naar Arnhem scheuren, prachtige vonkenbak en sneeeuwstuif er achter .
pi_35730769
quote:
Op zondag 5 maart 2006 02:27 schreef Brembo het volgende:

[..]

Sneltrein in rusland 50 stations onderweg .

Zag nog nadat ik uit me trein was gestapt, de nachtelijke koploper uit (zutphen:? ) naar Arnhem scheuren, prachtige vonkenbak en sneeeuwstuif er achter .
zoveel stations liggen dr hier niet op een traject geloof ik?

mischien als je van Leeuwarden via groningen roermond rijd om dan door te rijden naar den-helder via roosendaal, Denhaag mischien, alleen dan is het begrip sneltrein wat raar
pi_35731709
quote:
Op zondag 5 maart 2006 02:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zoveel stations liggen dr hier niet op een traject geloof ik?

mischien als je van Leeuwarden via groningen roermond rijd om dan door te rijden naar den-helder via roosendaal, Denhaag mischien, alleen dan is het begrip sneltrein wat raar
Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
  zondag 5 maart 2006 @ 10:29:39 #268
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35733457
quote:
Op zondag 5 maart 2006 03:50 schreef the_disheaver het volgende:

Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
Helaas rijdt daar alleen een sneltrein met maar 16 stations
pi_35733631
quote:
Op zondag 5 maart 2006 03:50 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
dan zouden er minstens het dubbele aantal stations moeten liggen voor de stoptrein
pi_35752296
die wagons met de lopende banden.. die staan vaak in Deventer op het rangeerterrein. dus als iemand het voornemen heeft om die op de foto te krijgen...
dag
pi_35754473
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:38 schreef petre86 het volgende:
die wagons met de lopende banden.. die staan vaak in Deventer op het rangeerterrein. dus als iemand het voornemen heeft om die op de foto te krijgen...
hmm, deventer ligt niet echt in de route...
pi_35758380
voorlopig geen cam om te usen
pi_35758910
Misschien komende vrijdag weer eens naar Gronau, dus kans dat ik over Deventer ga dan (vanuit Leeuwarden... waar staan ze precies en hoe kom ik er vanaf t station
pi_35759594
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien komende vrijdag weer eens naar Gronau, dus kans dat ik over Deventer ga dan (vanuit Leeuwarden... waar staan ze precies en hoe kom ik er vanaf t station
Deventer station, richting oosten, dan kom je langs het rangeerterrein.. je kan ook vanaf het station binnendoor lopen naar de hogeschool, loop je dicht langs het rangeerterrein

maar ik ga morgenochtens vanuit a'dam weer naar enschede, en heb cam bij me.. dus als ik het niet vergeet, en ze staan er nog.. dan zal ik eens wat plaatjes proberen te schieten vanuit de trein
dag
pi_35759692
we wachten met spanning af :p
  maandag 6 maart 2006 @ 07:07:30 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35764253
Dit ding bedoelen jullie toch?

Het emplacement van Deventer wordt volgens mij vaker gebruikt om onderhoudsmaterieel te stallen, net als Zutphen (sowieso zit Strukton Materieel daar).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35771434
quote:
Op maandag 6 maart 2006 07:07 schreef Duvel het volgende:
Dit ding bedoelen jullie toch?
[afbeelding]
Het emplacement van Deventer wordt volgens mij vaker gebruikt om onderhoudsmaterieel te stallen, net als Zutphen (sowieso zit Strukton Materieel daar).
die jah.. maar die stond net niet in Deventer
dag
  maandag 6 maart 2006 @ 13:28:43 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35772017
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:09 schreef petre86 het volgende:

[..]

die jah.. maar die stond net niet in Deventer
Dat klopt, maar die dingen lijken allemaal redelijk op elkaar. Ze zijn allemaal geel en allemaal smerig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35773217


Staat nu een hele rits bij Onnen

[ Bericht 2% gewijzigd door NikkelCobalt op 06-03-2006 22:37:17 ]
hula
pi_35779282
Ahhh SPITZKE... Die gleis power... heerlijk dat stukje Duitsland in Nederland haha
  maandag 6 maart 2006 @ 17:48:51 #281
86072 thatsme
and That's you!
pi_35780502
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:08 schreef NikkelCobalt het volgende:
[afbeelding]

Staat nu een hele rits bij Ommen
Onnen i guess...
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_35792324
nog 19 posts en we zijn aan nieuw deel toe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 maart 2006 @ 22:34:01 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_35792629
Vandaag was er volgens mij een noviteit bij Arriva. Ze hadden namelijk in Leeuwarden perron 8, het perron waar de sneltrein naar Groningen vertrekt, afgesloten en hielden een kaartcontrole. Ik kon al zwaaiend met mn OV gewoon doorlopen, dus met de strengheid van de controle viel het wel mee.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_35792764
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:48 schreef thatsme het volgende:

[..]

Onnen i guess...
Woeps, idd.. iets te snel getypt

Anyway, toen ik terugkwam vanmiddag was de sleep 'spitzkes' weggehaald.
hula
pi_35794315
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was er volgens mij een noviteit bij Arriva. Ze hadden namelijk in Leeuwarden perron 8, het perron waar de sneltrein naar Groningen vertrekt, afgesloten en hielden een kaartcontrole. Ik kon al zwaaiend met mn OV gewoon doorlopen, dus met de strengheid van de controle viel het wel mee.
doen ze ook niet vaak actief controleren

geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
  maandag 6 maart 2006 @ 23:15:27 #286
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_35794448
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

doen ze ook niet vaak actief controleren

geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
ik word wel vaka gecontroleerd. Maar ik zie er dan ook uit als een zwartrijder.
pi_35794498
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

doen ze ook niet vaak actief controleren

geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
Nee, de NS zet vaker een perron af... Zelfs een keer op een zondag de gehele trein. Was er slechts 1 dueur open... Gelukkig was dat nog voordat de doorloopkop afgesloten werden, maar fijn was het niet echt...

De controle bij arriva is erg laag... Tijd lang moest ik elke weekend dag met Noordned. 1 weekend retour was bina altijd voldoende om 2x retour te treinen...
pi_35794574
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:16 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nee, de NS zet vaker een perron af... Zelfs een keer op een zondag de gehele trein. Was er slechts 1 dueur open... Gelukkig was dat nog voordat de doorloopkop afgesloten werden, maar fijn was het niet echt...

De controle bij arriva is erg laag... Tijd lang moest ik elke weekend dag met Noordned. 1 weekend retour was bina altijd voldoende om 2x retour te treinen...
ik kocht altijd een 2 enkeltjes en als conducteur (die toch niet kwam) toch eens kwam had ik wel de smoes van HUH? wtf? geen stempel? kut automaat $#@#
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik word wel vaka gecontroleerd. Maar ik zie er dan ook uit als een zwartrijder.
langharig tuig eh?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 maart 2006 @ 23:23:52 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_35794728
Vorige week maandag was er wel een controleur van Arriva in de trein van Leeuwarden naar Groningen, maar hij bleef de hele rit in de eerste klas zitten. Ook lekker is dat. Op de tijdstippen dat ik reis, is er bijna nooit controle.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 maart 2006 @ 23:24:40 #290
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_35794752
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

langharig tuig eh?
vooroordelen en zo ja
pi_35795103
NS controleerd ook niet echt veel heb ik altijd t idee.. :p
als ik een rondje trein doe dan ist veel als ze uberhaubt 1x komen..
  maandag 6 maart 2006 @ 23:36:19 #292
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35795152
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

doen ze ook niet vaak actief controleren

geloof in al de tijd dat ik met noordned / Arriva getreint heb nog maar 1x gecontroleerd ben. :p
Ik wel, en nog wel door een stel incompetente kaartknippers.
Op Gn-Lw is net als op de Groningse lijnen een 1e klas tarief. Helaas weten die achterlijke knip-josti's dat niet, zodat ik voor jan lul zo'n duurder kaartje had voor in de drukke spits, en bij navraag nog glashard ontkennen dat er 1e klas aanwezig is..
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 maart 2006 @ 23:37:36 #293
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35795198
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
nog 19 posts en we zijn aan nieuw deel toe
sorry hoor, maar vind je dit nou niet erg kinderachtig?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35795317
Is vast allang voorbij gekomen maar toch, kwam em toevallig weer tegen:

Treinen Arriva
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 6 maart 2006 @ 23:43:46 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35795438
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:37 schreef MREn het volgende:

[..]

sorry hoor, maar vind je dit nou niet erg kinderachtig?
Hm, heb ik iets gemist?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 6 maart 2006 @ 23:45:41 #296
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35795516
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
NS controleerd ook niet echt veel heb ik altijd t idee.. :p
als ik een rondje trein doe dan ist veel als ze uberhaubt 1x komen..
Dan maak je erg korte rondjes

Meestal komen ze na vertrek van het beginpunt een keer langs en als de aflossing komt, gaan die ook nog eens rond. Zo gebeurt het wel eens dat je in een trein drie of vier keer wordt gecontroleerd. Trefkans HC zou zo eens in de 30min. moeten liggen.

Mij persoonlijk kan het niet zoveel boeien, ik vind het wel lekker rustig zo. Bovendien is het met het sluiten van de doorloopkoppen gewoon (bijna) onmogelijk om een IC van 5 stellen Ut-Lw/Gn helemaal te controleren als je met de conducteurs bij elkaar blijft. Op Ut-Amf doe je 1 stel, op Amf-Zl stel 2, op Zl-Asn en Zl-Swk stellen 3/4 en op Asn-Gr stel 5.
En dan ga je er nog van uit dat iedereen Ut-Gn reist, degene die dat niet doen, hebben dus ruwweg een HC-trefkans van 20%.

Ik zal eens kijken hoe vaak ik woensdag wordt gecontroleerd op mn reisje Es-Gvc-Gn.
Zo op het eerste oog verwacht ik drie keer: tussen Es-Hgl, Gvc-Ut en Zl-Gn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 maart 2006 @ 23:46:28 #297
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35795555
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:40 schreef Brentmeister het volgende:
Is vast allang voorbij gekomen maar toch, kwam em toevallig weer tegen:

Treinen Arriva
Wat een maf motorwagentje in het midden
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 maart 2006 @ 23:47:56 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_35795603
Arriva heeft ook een pagina waar de vordering van de bouw van de treinen getoond zou worden, alleen is deze pagina sinds december niet meer ververst Link
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 maart 2006 @ 23:49:01 #299
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35795632
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hm, heb ik iets gemist?
Het aftellen tot een topic dicht gaat vind ik persoonlijk iets voor op de kleuterschool, maar als iedereen dat vindt getuigen van niveau of zinnigheid vind ik dat ook best hoor...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 maart 2006 @ 23:49:59 #300
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_35795661
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:40 schreef Brentmeister het volgende:
Is vast allang voorbij gekomen maar toch, kwam em toevallig weer tegen:

Treinen Arriva
Er zou toch geen WC in komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')