ze zeggen dat hij maar een jaar duurt. ze gaan alle sporthallen af.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:45 schreef Beathoven het volgende:
Ze gaan vast nog een afscheidstour van 5 jaar doen.
het is jan zijn schuldquote:AFSCHEID VAN EEN LEGENDARISCHE BAND
BZN KONDIGT "THE FINAL TOUR" AAN
BZN, de succesvolste band uit de geschiedenis van de Nederlandse Top 40, houdt op te bestaan. Dit gebeurt uiteraard niet zonder afscheid te nemen van de talloze loyale fans die de band rijk is. In oktober 2006 zal een uitgebreide tournee van start gaan onder de noemer "The Final Tour". Deze loopt door tot juni 2007.
Dit maakte bassist Jan Tuijp, als woordvoerder van BZN, vandaag bekend tijdens een speciaal georganiseerde persbijeenkomst in Volendam, waarbij de voltallige band aanwezig was.
"Een tijd geleden vertelde Jan Keizer ons dat hij het na veertig jaar welletjes vond en dat hij wilde stoppen met BZN. Wij schrokken in eerste instantie wel, maar hebben respect voor de beslissing van Jan Keizer," aldus Jan Tuijp. "Jan heeft zich per slot van rekening veertig jaar lang in het zweet gewerkt voor BZN en hij is van buitengewoon grote waarde geweest voor de groep. In goed overleg hebben wij daarom besloten dat de volgende tour de laatste zal zijn. We zullen dan op grote schaal onze fans bedanken voor alle support die wij mochten ontvangen al die jaren".
"Het valt niet mee om te stoppen met iets wat al veertig jaar deel uitmaakt van je dagelijks leven en daar zo mee vergroeid is. Ik liep al wat langer rond met het idee dat ik wilde stoppen en heb dat op een avond de band verteld", aldus initiatiefnemer Jan Keizer.
BZN schrijft al meer dan veertig jaar geschiedenis in ons land en heeft een unieke positie veroverd in het vaderlandse popgebeuren. Een record aantal gouden en platina platen uit binnen en buitenland en alle denkbare awards, met als hoogtepunt de Koninklijke Onderscheiding die de band in november vorig jaar in ontvangst mocht nemen tijdens het feest ter ere van het 40-jarig jubileum, zijn het bewijs van de meer dan glansrijke carrière van de populaire Volendammers.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:43 schreef BobRooney het volgende:
Jezus...eerst Men2B...en nu BZN...when does the hurting stop
dan had hij (Dick Plat - orgel, piano, accordeon, achtergrond zang) wel weg kunnen blijvenquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:24 schreef Beathoven het volgende:
Het had een gewone band kunnen zijn. Zo'n samenstelling is prima om mee te rocken en dan nog zo'n zure palingsound laten horen..
hoe presteren ze het toch.
idd we zullen ze nog missen. dat wordt een groot gat in de zomer van 2007quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:40 schreef Zanderrr het volgende:
Ik zal al die mooie TROS-specials wel missen hoor, "Met BZN op safari in donker Afrika" was een klassieker.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:43 schreef BobRooney het volgende:
Jezus...eerst Men2B...en nu BZN...when does the hurting stop
Zijn ze niet begonnen als hardrock band? (serieus)quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:24 schreef Beathoven het volgende:
Het had een gewone band kunnen zijn. Zo'n samenstelling is prima om mee te rocken en dan nog zo'n zure palingsound laten horen..
The Bastardquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:47 schreef snellejelle het volgende:
van hun website:
[..]
het is jan zijn schuld
Jaquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zijn ze niet begonnen als hardrock band? (serieus)
En dat 40 jaar lang!quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:24 schreef Beathoven het volgende:
Waar? Want daar móet ik bijzijn.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:42 schreef DeTolk het volgende:
Kaartjes voor de afscheidstoer zijn in bestelling.
Forum raakte overbelastquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:55 schreef snellejelle het volgende:
http://www.bzn-online.com/ is down![]()
ze gaan langs alle grote theaters. en dan wrs een megaconcert in Volendam net als met 25 jarig jubileumquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:31 schreef berney het volgende:
[..]
Waar? Want daar móet ik bijzijn..
Ja, wij gaan voor het eerst naar BZN op 30 maart in Oss,quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:45 schreef Isabeau het volgende:
Gelukkig ga ik dit jaar nog naar een concert van ze![]()
Jan Keizer heeft er geen zin meer in.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:01 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja, wij gaan voor het eerst naar BZN op 30 maart in Oss,
wat is de oorzaakIk zal eerst deze Topic goed lezen.
en daar komtie na 40 jaar pas meequote:Op woensdag 15 februari 2006 19:02 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Jan Keizer heeft er geen zin meer in.
Ik had de Topic gelezen, maar thanx voor je infoquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:02 schreef DeTolk het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:18 schreef Thelonious het volgende:
Jammer, de boezem van Carola was toch het meest erotische wat de TROS te bieden had.
misschien wel oude platen opnieuw ofzoquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:25 schreef Haaibaaike het volgende:
Er zullen best extra cd's en dvd's uitgebracht worden, denk ik !!
Dat bedoelde ik ook.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:37 schreef DeTolk het volgende:
[..]
misschien wel oude platen opnieuw ofzo
Nee, BZN begon met het repertoire van The Shadows en de BeeGees (voor de discosound van de BeeGees). Begin jaren '70 werd BZN een heavy metal band (met wat er toen voor heavy metal doorging). Het eerste album, The Bastard, verscheen in 1971. In 1975 werd die metal niet goed meer verkocht. De concerten in binnen- en buitenland liepen goed, maar de platen niet meer. Zanger Jan Veerman werd ontslagen en de stem van Jan Keizer, die als drummer bij de band begon, kon het rockrepertoire niet aan. Het was pompen of verzuipen.... stoppen of doorgaan, maar dan met het roer helemaal omgegooid. Men nam een zangeres: Maribelle.... maar die ging na een paar weken al weer weg. Annie Schilder kwam en de rest is bekend. "Mon Amour" werd opgenomen. Nadat de single alarmschijf was geweest kwam hij op 10 binnen in de Nederlandse Top 40 en stond een week later op 1.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:19 schreef Isabeau het volgende:
Zijn ze niet begonnen als hardrock band? (serieus)
Na 37 jaar is dat ook niet zo vreemd. Voor de fans komt het splitten niet als een donderslag bij heldere hemel. Verleden jaar gaf Jan Keizer bij Barend & van Dorp al aan dat hij er geen zin meer in had om 5 keer per week op te treden.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:02 schreef DeTolk het volgende:
Jan Keizer is er geen 40 jaar bij. Hij kwam bij de band in oktober 1969. Als drummer.....quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:07 schreef Haaibaaike het volgende:
Heb het gelezen, die Jan, maar na 40 jaar kan ik me begrijpen.
Dat is verleden jaar al gebeurd....quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:37 schreef DeTolk het volgende:
misschien wel oude platen opnieuw ofzo
Namens alle fans bedankt voor het feit dat je ons zo tegen het hoofd stoot ...........quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:56 schreef Laton het volgende:
Het ergste is nog wel dat vrijwel elke nederlander ooit van deze afgrijselijkheid gehoord heeft
graag gedaan. waardeloze wansmaak is het. Geen greintje schoonheid of creatief talent te bewonderen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:19 schreef LeefbaarFok het volgende:
[..]
Namens alle fans bedankt voor het feit dat je ons zo tegen het hoofd stoot ...........
Het kan zijn dat jij dit vindt, maar voor de fans van BZN is dit net zo erg als wanneer Michael Jackson, The Rolling Stones of The Golden Earring tegen hun fans zeggen dat ze ermee ophouden. Iedereen heeft zijn eigen idolen.......quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:21 schreef Laton het volgende:
graag gedaan. waardeloze wansmaak is het. Geen greintje schoonheid of creatief talent te bewonderen.![]()
Mag ik dat ook zeggen als jij onder de tram komt?quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:20 schreef Quatertemper het volgende:
BZN WEG!![]()
![]()
Mooiste dag uit neerlands leven.
Ja, ze was leuk bezig altijd...quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:18 schreef Thelonious het volgende:
Jammer, de boezem van Carola was toch het meest erotische wat de TROS te bieden had.
Idd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 04:21 schreef LeefbaarFok het volgende:
[..]
Het kan zijn dat jij dit vindt, maar voor de fans van BZN is dit net zo erg als wanneer Michael Jackson, The Rolling Stones of The Golden Earring tegen hun fans zeggen dat ze ermee ophouden. Iedereen heeft zijn eigen idolen.......
Lekkere prammenquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:06 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ja, ze was leuk bezig altijd...
[afbeelding]
quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:52 schreef Frollo het volgende:
De verslagenheid onder de fans is groot...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
op 7 oktober a's begint de afscheidstour tot en met juni 2007 dan is het écht voorbij.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:06 schreef Raat het volgende:
Weet iemand ook wanneer de data bekend zijn voor de afscheidstour? Niet dat ik geinteresseerd ben maar vind het wel een leuke cadeautje voor mijn ouders...
Thanks, maar ff domme vraag waar vind je dat? Want ik kan het nog nergens vinden...quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:10 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
op 7 oktober a's begint de afscheidstour tot en met juni 2007 dan is het écht voorbij.
Ik heb het op de radio gehoord.. Jan Keizer vertelde vorige week op Radio2..van hun afscheidstour.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:18 schreef Raat het volgende:
[..]
Thanks, maar ff domme vraag waar vind je dat? Want ik kan het nog nergens vinden...
Zat net ook al op de website te kijken maar gaat niet verder dan de zomer???? Ben altijd erg slecht in kaarten fixen voor dingen maar het leek me wel een leukquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:23 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik heb het op de radio gehoord.. Jan Keizer vertelde vorige week op Radio2..van hun afscheidstour.
Ik probeerde net de site van BZN te bereiken.
Maar schijnbaar is de site niet goed ingevuld door mij.
quote:24 februari 2006
* De Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) heeft Jan Keizer en Carola Smit gevraagd om voor de wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Ecuador op 1 maart 2006 in de Amsterdam ArenA het Wilhelmus te zingen. Beiden zijn uiteraard ingegaan op deze eervolle uitnodiging. De wedstrijd begint om half negen.
Ja om 21.30uur begon hetquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:51 schreef Ole het volgende:
het is nu bezig hoor
Volgende week zaterdag al.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:58 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik ga maar weer kijken naar BZN
Het afscheidsconcert van BZN word live uitgezonden op tv...
Ik geloof begin juli.
Hij kan altijd nog in FTR geopend worden hoorquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:11 schreef nipeng het volgende:
Vanavond op TV. Het afscheidsconcert.
* nipeng is Tong80 voor.
* Haaibaaike heeft een feestje vanavondquote:
Veel plezier dan vanavond. En morgen met de videoquote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:42 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
* Haaibaaike heeft een feestje vanavond![]()
Ik bedoel dat ik niet thuis ben..
Dus kijk morgen wel op video.
Dankje Olequote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:49 schreef Ole het volgende:
[..]
Veel plezier dan vanavond. En morgen met de video![]()
Als ik nog thuis ben kijk ik wel even.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:55 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dankje OleKijk jij wel vanavond?
Anders ook veel plezier met kijken of wat je gaat doen.![]()
Ik heb een bittergarnituur en ik ga ook een glaasje pils drinken!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:27 schreef berney het volgende:
Chips in huis (light)
kaas in huis
genoeg zakdoeken in huis
* berney gaat vriendin halen vanavond en samen kijken. De mannen houden er niet van.
dat wil ik best missen eigenlijk...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:11 schreef nipeng het volgende:
Vanavond op TV. Het afscheidsconcert.
* nipeng is Tong80 voor.
ik neem het digitaal op en kijk analoog vrolijk naar wat andersquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:17 schreef T1andonly het volgende:
Ik ben ook aan het kijken en ik vind het ook nog redelijk om aan te horen ook. Mijn ouders zijn vast zo trots op me dat ik dit opgenomen heb.
Annie was natuurlijk DE zangeres van BZNquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:31 schreef ABBAfan het volgende:
Ik blijf heimwee houden naar de periode met Annie Schilder. Haar stem vond ik mooier om naar te luisteren.
Ik had begrepen dat ze niet mee mag zingen op het podium.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:13 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat Annie wel komt. en dan de hele band uitmoord
Het zou wel leuk zijn als ze zou komen.
Ruzie met de bandleden???quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:43 schreef ABBAfan het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat ze niet mee mag zingen op het podium.
De meeste Nederlanders kennen BZN nummers uit de jaren met Annie Schilder. Waarom zij volkomen genegeerd wordt is mij een raadsel.![]()
Ik had tot de laatste minuut ZO'N HOOP dat Annie nog effe MonAmour kwam zingen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:04 schreef its_me_ het volgende:
Ik vind het toch tegenvallen dat ze Annie op zo'n simpele manier bedanken. Ze heeft een groot aandeel in het succes gehad van BZN.
Dat zal wel een beetje meevallen. Hoelang zijn ze al aan het afscheid nemen?quote:Op zondag 17 juni 2007 10:11 schreef berney het volgende:
Hoe zal het met ze zijn?
Zou Carola gehuild hebben back stage?
Dat maakt toch niks uit hoelang? De laatste is gewoon extra emotioneel omdat het echt gebeurd is nu.quote:Op zondag 17 juni 2007 10:14 schreef ABBAfan het volgende:
[..]
Dat zal wel een beetje meevallen. Hoelang zijn ze al aan het afscheid nemen?
Ja, die hield het na zijn filmpje niet meer droog.quote:Op zondag 17 juni 2007 10:45 schreef Haaibaaike het volgende:
Carola gaat door als zangeres !
Arme Jan Tuijp die was zo emotioneel. Hij huilde ook zag ik.
Wat een grote bullshit zeg.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:05 schreef calvobbes het volgende:
Toch wel grappig dat er gedaan wordt alsof het één grote punica oase is rond die band.
Van allerlei kanten hoor ik dat ze elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen en dat het één en al ruzie is
Ze zouden ook met een stopwatch in de gaten hebben gehouden hoeveel iemand in beeld was bij de soap. En als ze zelf te weinig in beeld waren daarover klaagden
Nu zal dat laatste wel een beetje overdreven zijn, maar het gaat echt niet meer zo gezellig tussen de band als ze van het podium af zijn en de camera's uit staan
Dat geloof ik niet dat er haat en nijd is tussen de nu EX leden van BZNquote:Op zondag 17 juni 2007 11:05 schreef calvobbes het volgende:
Toch wel grappig dat er gedaan wordt alsof het één grote punica oase is rond die band.
Van allerlei kanten hoor ik dat ze elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen en dat het één en al ruzie is
Ze zouden ook met een stopwatch in de gaten hebben gehouden hoeveel iemand in beeld was bij de soap. En als ze zelf te weinig in beeld waren daarover klaagden
Nu zal dat laatste wel een beetje overdreven zijn, maar het gaat echt niet meer zo gezellig tussen de band als ze van het podium af zijn en de camera's uit staan
Ik zag gisteren geen enkel contact tussen Jan Keizer en Jan Tuyp.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:40 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet dat er haat en nijd is tussen de nu EX leden van BZNVan welke bron heb jij dat gehoord dan.
![]()
Doe dat. Volgens mij hebben Keizer en Tuyp geen een keer oogcontact uitgewisseld, of arm in arm gestaan. Op het eind hebben ze misschien een seconde handengeschud.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:08 schreef berney het volgende:
Dat er haat.nijd is in de ex-bzners kan ik me niet voorstellen dat ze elkaar 'bewust' ontweken.
Ik zal eens terugkijken als ik het gedownload heb.
Dat klopt, maar wil toch niet zeggen dat ze elkaar niet mogenquote:Op zondag 17 juni 2007 12:45 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Ik zag gisteren geen enkel contact tussen Jan Keizer en Jan Tuyp.
Ze hebben 42 jaar alle stormen doorstaan en succes behaald en behouden 30 jaar. Dan pak je elkaar op de mond, niet deze koude oorlog.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:47 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wil toch niet zeggen dat ze elkaar niet mogentenminste dat lijkt mij niet.
Jan Tuijp was erg emotioneel![]()
Ik hoef niet eens terug te kijken want er was wel degelijk contact tussen hun vlakvoor de drumsolo van Jack Veerman en Jan Keizer/Jan Tuyp met die trommels water bezig waren hebben ze elkaar toch vaak aangekeken en tegen elkaar geglimlacht.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:15 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Doe dat. Volgens mij hebben Keizer en Tuyp geen een keer oogcontact uitgewisseld, of arm in arm gestaan. Op het eind hebben ze misschien een seconde handengeschud.
Aangezien zij het langste lid zijn is dat opvallend.
quote:Op zondag 17 juni 2007 21:08 schreef chelloboy het volgende:Had ook wel verwacht dat Annie Schilder ff zou komen,maar helaas.
Zie: http://www.ncrvgids.nl/interview/artikel.php?ID=834&naam=Annie%20Schilderquote:Voor Annie is het BZN-tijdperk allang afgesloten maar de media verbinden de zangeres nog altijd met de Volendamse groep die zaterdag het allerlaatste concert geeft in het Rotterdamse Ahoy’. “Op de een of andere manier betrekken ze me altijd weer bij BZN. Maar ik ga al drieëntwintig jaar mijn eigen weg!”
Af en toe vindt ze het behoorlijk vervelend om wéér te moeten praten over iets dat zo ver achter haar ligt. “Soms weet ik helemaal niet wat er speelt. Van de aankondiging van het afscheid had ik niets meegekregen, want vorig jaar woonde ik nog in Spanje."
"Een journalist belde me op om te vragen of ik mee zou willen werken aan het afscheidsconcert. Ik heb gezegd dat ik dat alleen zou willen als alle andere oud-leden ook mee zouden doen. Zo’n antwoord gaat vervolgens een heel eigen leven leiden, want er is uiteindelijk helemaal geen sprake van geweest dat wij bij het afscheid betrokken zouden worden.”
Was de vriendschap voorbij nadat je stopte?
“In het begin ging ik met mijn toenmalige man op vakantie met Jan Keizer en zijn vrouw. Maar na mijn scheiding verwaterde dat. Nu kom ik de bandleden wel eens tegen in de kroeg in het dorp en dan spreken we elkaar. Maar we praten nooit over vroeger. Daar hangt een gordijn omheen, heel gek. Hoewel het lang geleden is, kan dat nog niet. Misschien straks als BZN gestopt is, want met Tol en Tol, oud BZN-leden waar ik mee samenwerk, hebben we het wel over die tijd.”
Bij de vraag of ze er ooit een seconde spijt van heeft gehad dat ze uit BZN is gestapt, hoeft Annie niet lang na te denken. Een resoluut ‘nee’ volgt nog voor het einde van de vraag. “Ik had het wel ánders willen doen”, blikt ze terug. “Als ik het over zou kunnen doen, zou ik gestopt zijn toen ik zwanger was. Rond de geboorte van mijn dochter kwam er een single uit. In de week dat ik bevallen was, stond ik alweer op het podium. Alles ging gewoon door."
Heb jij ff geluk dat je het niet terug hoeft te kijken.quote:Op maandag 18 juni 2007 07:30 schreef berney het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens terug te kijken want er was wel degelijk contact tussen hun vlakvoor de drumsolo van Jack Veerman en Jan Keizer/Jan Tuyp met die trommels water bezig waren hebben ze elkaar toch vaak aangekeken en tegen elkaar geglimlacht.
Dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |