Bah ja, waarschijnlijk heeft diegene ook niet helemaal door dat ie mensen erbij naait (als het wel zo is vind ik het erg flauw) maar het is wel een beetje té slijmerig/streberig om zo te zeggenquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:23 schreef ThE_ED het volgende:
Vandaag nog; iemand aan het einde van college: "moesten we geen presentielijst invullen?"
Ohgod, naai je medestudenten er maar weer bij hoor.
Misschien formeel correct, maar wat schiet je daar nou mee op? Die neiging tot verplichte colleges ook, dat is ook nieuw ofzo.
Die kun je dezelfde dag toch nog op internet checken?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:27 schreef ThE_ED het volgende:
Blunders is trouwens een beetje raar vind ik. Echte blunders maak je niet zo gauw I guess.
Het verandert ook een beetje nu de uni wat beter/logischer in elkaar steekt. Was het vroeger misschien een blunder om na 1,5 maand te vragen waar de tentamencijfers bleven, nu mag je dat na een maandje toch echt wel verwachten... Heb ik het idee dan.
Tja, een blunder is idd relatief en het is ook flauw om mensen uit te lachen om dingen die ze gewoon niet wisten... maar ik vind dat je iets een blunder mag rekenen als je erom uitgelachen wordt en/of je je ervoor schaamtquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:27 schreef ThE_ED het volgende:
Blunders is trouwens een beetje raar vind ik. Echte blunders maak je niet zo gauw I guess.
Het verandert ook een beetje nu de uni wat beter/logischer in elkaar steekt. Was het vroeger misschien een blunder om na 1,5 maand te vragen waar de tentamencijfers bleven, nu mag je dat na een maandje toch echt wel verwachten... Heb ik het idee dan.
Voor eerstejaars multiple choice tentamens wellicht wel.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die kun je dezelfde dag toch nog op internet checken?
En anders heb je ze binnen een paar dagen.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb mijn cijfer voor mijn paper die ik op 20 december ingeleverd heb ook nog steeds niet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Die is goed
Ik wacht nu nog op het cijfer van een tentamen dat ik 23 januari (dat is dus 3,5 wk geleden) heb gemaakt
Heb alleen nog maar multiple choice hoeven doen, maar 3,5 week is wel heel erg lang.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Die is goed
Ik wacht nu nog op het cijfer van een tentamen dat ik 23 januari (dat is dus 3,5 wk geleden) heb gemaakt
Ligt ook een beetje aan je studie heh. Ik heb altijd open vragen bij sociologie, reken daar maar een paar weken voor hoor. En toen ik nog info poogde te doen was men soms wel 2 maanden bezig, maar dat kwam ook omdat ze er dan 1,5 maand niet mee bezig waren en dan een keer gingen nakijken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vergeet het maar, 3,5 week is zelfs relatief snel.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heb alleen nog maar multiple choice hoeven doen, maar 3,5 week is wel heel erg lang.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:54 schreef Beroepsgokker het volgende:
Mijn eerste collegedag op het HBO en ik was op zoek naar een bepaald lokaal (iedereen die de Hanze Hogeschool kent weet wel dat dat in het begin bést lastig is om het D gebouw te vinden als je in de Appel staat). Dus ik vraag aan een willekeurig meisje waar het D gebouw is, bleek ze dus uit het buitenland te komen en geen Nederlands te spreken. Dan sta je ook wel even raar te kijken.
Ik heb me uitstekend vermaakt toen we met de introductie dit jaar Arnhem in moesten. Ik woon er zelf al mijn hele leven, dus de 'speurtocht' achtige opdracht was voor mij een eitje. Maar er waren gewoon zat mensen die de Rijn niet wisten te vindenquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:41 schreef ThE_ED het volgende:
Net zoals vroeger op de middelbare school is het ook leuk om te zien hoe eerstejaars de collegezaal niet kunnen vinden.
Of wat je natuurlijk ook hebt; mensen die "voor het eerst" in de stad komen.
Ik heb mensen gekend die nog nooit een Tram hadden gezien, laat staan een Metro...quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:43 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik heb me uitstekend vermaakt toen we met de introductie dit jaar Arnhem in moesten. Ik woon er zelf al mijn hele leven, dus de 'speurtocht' achtige opdracht was voor mij een eitje. Maar er waren gewoon zat mensen die de Rijn niet wisten te vinden
Ja. En Academiegebouw ook. Hoe moet je weten dat A900 buiten het Academiegebouw isquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:44 schreef Black_Tulip het volgende:
Ook een doolhof: het Harmoniegebouw van de RUG.
Is dat dat rare dingen van economie dat je eigenlijk naar punt A wil, maar in punt Z beland?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:41 schreef Etcetera het volgende:
[..]![]()
zernike is wat A B C D en E gebouwen echt een drama, loop nog steeds te zoeken soms
dat was toch dat stinkgebouw waar we (gaat zoeken op RuG site voor naam....) Literaire Tekstinterpretatie hadden?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja. En Academiegebouw ook. Hoe moet je weten dat A900 buiten het Academiegebouw is![]()
Vanochtend moest ik ineens naar de A-wegMoest ik voor het eerst de kaart erbij hebben om te kijken waar ik precies heen moest voor college... We zaten in het eerste jaar ook wel eens in het Tehuis. Ook zo'n vaag gebouw. Is nu met de grond gelijk gemaakt.
naar A via X Y en Z ongeveerquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:49 schreef MrBean het volgende:
[..]
Is dat dat rare dingen van economie dat je eigenlijk naar punt A wil, maar in punt Z beland?
Ik heb nog nooit een metro in Nederand gezien. Echt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:46 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik heb mensen gekend die nog nooit een Tram hadden gezien, laat staan een Metro...
tehuis ja, hadden we ook gespreksanalyse (onze groep in ieder geval). Er worden nu archeologische opgravingen gedaan ofzoquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:51 schreef Etcetera het volgende:
[..]
dat was toch dat stinkgebouw waar we (gaat zoeken op RuG site voor naam....) Literaire Tekstinterpretatie hadden?
wablief? had je wel bij Nederlands weg moeten gaan?quote:of verigs is me nu
had ik het wel goedquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tehuis ja, hadden we ook gespreksanalyse (onze groep in ieder geval). Er worden nu archeologische opgravingen gedaan ofzo
[..]
wablief? had je wel bij Nederlands weg moeten gaan?![]()
Nooit in R'dam of A'dam geweest?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:52 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een metro in Nederand gezien. Echt.
quote:
mooiquote:CSM bevalt me veel beter
quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[..]
mooiIk ben zat van Nederlands
Ik ben er ook godsdienstwetenschappen bij gaan doen
Ik kan niet quoten? Waar heb je t overquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:56 schreef Etcetera het volgende:
[..]
![]()
niet eens gezien die verigs hahaha, trouwens jij moet naar de Uni van FOK! want je kunt niet quoten
wie dan?quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik ken nog zo iemand zoals jij...
Black_Tulipquote:
Ik heb het VWO gedaan (niet afgerond trouwens, in de 5e gestopt) en ik heb toch wel een aardige woordenschat, maar ik ken geen van die drie woordenquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:17 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Black_Tulip
ook zo'n taalzanikert
(maar wel lief hoor)
Ontopic: Vragen wat een bepaald redelijk nromaal woord betekent.
Ook weer een beetje zo'n dubieus onderwerp, want als je iets niet weet moet je het toch vragen? Van de andere kant mag je er van uitgaan dat woorden als "paradigma", "actor" en "negatie" je na het VWO niet geheel onbekend in de oren klinken. Een beetje algemene kennis magwel.
Dat is toch de bedoeling?quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zie ik nu nog regelmatig.
Dat die geiten gaan zitten, netjes hun boek erbij pakken en het goede hoofdstuk erbij zoeken. Dan de Harry Potter-etui op tafel, een mooie vulpen eruit zoeken en een kwartier van tevoren al braaf zitten te wachten op de docent. Hopeloos.
Zeker in de context is het wel duidelijk, vind ik.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:19 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik heb het VWO gedaan (niet afgerond trouwens, in de 5e gestopt) en ik heb toch wel een aardige woordenschat, maar ik ken geen van die drie woorden
Tis me wat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je let op, houdt je waffel en maakt aantekeningen, eventueel print je van tevoren de sheets en maak je daar aantekeningen bij. Maar je boek heb je tijdens zo'n college absoluut niet nodig. Dat moet je ervoor of erna lezen, niet tijdens het college. En zo'n etui is al helemaal kansloos. Meer dan een pen, een marker en eventueel een potlood heb je niet nodig. En als je dan zo nodig een etui wil om alles bij elkaar te houden, pleur die dan in je tas. Maar ga dat ding niet pontificaal op tafel leggen en trots zijn op je kansloze brugklas-etui met plaatjes erop waar een derdeklasser zich al voor zou schamen.
En hoe verhouden de aantallen gehaalde tentamens zich tussen die twee groepen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Misschien dat dat op 't HBO anders is, daar kan ik niet over oordelen. Ik loop zelf echter al een aantal jaren rond op de uni, maar blijf me verbazen als mensen zo idioot doen. Het is hier niet normaal, aangezien het maar een selecte groep is die het doet. Zo'n 90% doet het namelijk niet
Dat zijn niet eens eerstejaarsblunders maar gewoon domme vragenquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Vragen naar exacte definities is zeker geen schande, vooral omdat door de context van het vak een definitie nog wel eens kan verschillen. Alleen vind ik wel dat een beetje ontwikkeling van tevoren, zodat je in elk geval weet hoe je het moet spellen, erg handig is.
Overigens in de categorie stomme vragen:
Er wordt een tabel geshowd die puur als illustratie dient bij een besproken onderwerp. In de tabel staan een aantal (stuk of 100) fictieve percentages die enkel als voorbeeld dienen en verder volledig los staan van alle andere sheets. Het is niet eens een uitwerking van een som ofzo, het zijn puur verzonnen percentages. Dit is duidelijk voor bijna iedereen. En dan vraagt zo'n muts:
"Meneer, moeten we die tabel voor het tentamen uit je hoofd leren?"
En vervolgens flapte ik m'n 'Ja trut, jij wel' er weer te snel en te hard uit. Dom wijf.
Je bent een kansloze als je je irriteert aan etuis.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je let op, houdt je waffel en maakt aantekeningen, eventueel print je van tevoren de sheets en maak je daar aantekeningen bij. Maar je boek heb je tijdens zo'n college absoluut niet nodig. Dat moet je ervoor of erna lezen, niet tijdens het college. En zo'n etui is al helemaal kansloos. Meer dan een pen, een marker en eventueel een potlood heb je niet nodig. En als je dan zo nodig een etui wil om alles bij elkaar te houden, pleur die dan in je tas. Maar ga dat ding niet pontificaal op tafel leggen en trots zijn op je kansloze brugklas-etui met plaatjes erop waar een derdeklasser zich al voor zou schamen.
Ik snap echt niet wat mensen toch voor vreemde vooroordelen hebbenquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Volgens mij zit daar niet eens heel veel verschil tussen.
Als je echter naar de verschillen in sociaal leven kijkt...
Laat ze lekker, maar ga er hier niet over zeuren.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik irriteer me niet, ik vind het gewoon dom
Kom op zeg, dan ben je 20 ofzo, en dan ga je brugklasser-gewoontes er op na houden.
Ik ging regelmatig zelfs zonder pen en papier naar college, aangezien ik wist dat ik toch niks zou opschrijven. Naar collegegaan was vaak meer een sociale activiteit.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:23 schreef Mikkie het volgende:
Meer dan een pen, een marker en eventueel een potlood heb je niet nodig.
hee, die ken ik, staat sinds 2 dagen te pronken in mijn MSN lijstjequote:Op woensdag 15 februari 2006 17:17 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Black_Tulip
ook zo'n taalzanikert
(maar wel lief hoor)
niks mis met etuis, hoorquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kom op zeg, dan ben je 20 ofzo, en dan ga je brugklasser-gewoontes er op na houden.
Zo hadden wij in 4VWO, geloofik, iemand die aan de natuurkundeleraar vroeg of ze de pijlen (de krachten zegmaar) ook persé in die kleuren moest tekenen, want ze had geen geel. (Maar wel groen, ofzoiets.)quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:34 schreef Litso het volgende:
[..]
Dat zijn niet eens eerstejaarsblunders maar gewoon domme vragen
Ik ken meer van zulke mensen...
Wel met etuis die demonstratief worden neergelegd door mensen die veel te vroeg in de collegezaal zittenquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
niks mis met etuis, hoordat is dus echt een persoonlijke etuifobie van jou
Volgens mij doen ze dat niet "demonstratief" hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:33 schreef Innocence het volgende:
[..]
Wel met etuis die demonstratief worden neergelegd door mensen die veel te vroeg in de collegezaal zitten![]()
Maar ook als het gewoon in een lokaal met tafels is krijg ik er de kriebels van, vooral van pennenblikjes![]()
De faculteit heet bij mij trouwens nog gewoon school hoor. Niets mis mee en wel zo duidelijk, geen docent die daar vreemd van op kijkt.
Vind ik geen blunder eigenlijk, juist een goede instellingquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:45 schreef doctor.starbucks het volgende:
van opleiding geswitched ( Bedrijfskundige informatica ) nu technische bedrijfskunde.
Verwachten dat iedereen meedoet in een project, echt bizar was dat eerste keer. Heb gewoon (weer) uit moeten leggen dat ik op SCHOOL ben om iets te doen, niet om te gaan geiten en te vergelijken wie meer pils opkon in het weekend/donderdag.
Jij vind tassen ook onhandig zeker, blijven al je spullen zo goed bij elkaar he, vervelend is dat. Komop, een etui is toch wel zo handig. Beter dan een doosje waar dan 1 pen op zit waar je trots op bentquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een presentielijst is sowieso een eerstejaarsblunder. Heb genoeg vrienden die studentassistent zijn geweest, die zeggen ook altijd "Ja met zo'n presentielijst kunnen we formeel gezien gewoon helemaal niets, dat laten we alleen in het eerste jaar rondgaan zodat ze flink schrikken en toch maar komen. Ouderejaars hebben het trucje vaak wel door".quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:23 schreef ThE_ED het volgende:
Vandaag nog; iemand aan het einde van college: "moesten we geen presentielijst invullen?"
Ik ben 23, sta vijf jaar ingeschreven, zesdejaars student, en nog lang niet aan de beurt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:55 schreef heiden6 het volgende:
Sowieso, van die mensen van 21 die even naar huis moeten bellen als ze een biertje mee gaan drinken, om te zeggen dat ze met eten niet thuis zijn.![]()
Ik heb bij een college nooit meer nodig gehad dan 1 pen. En daar zit in m'n tas zo een handig vakje voor. Mocht je dat niet hebben dan kan je een pen ook altijd nog bevestigen aan die ringetjes van je collegeblok (wat ik, voordat ik deze tas met deze specifieke opbergmogelijkheid had, ook deed). Er zijn dus weinig redenen om naar college een etui mee te nemen met daarin een heel scala aan schrijfgerei.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:49 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Jij vind tassen ook onhandig zeker, blijven al je spullen zo goed bij elkaar he, vervelend is dat. Komop, een etui is toch wel zo handig. Beter dan een doosje waar dan 1 pen op zit waar je trots op bent
Dit is inderdaad te kut voor woorden. Ik erger mij er ook altijd aan. Een meisje in een bespreking begon daar ook over en die kreeg meteen een bitse sessie. Het verzoek van de docent was of ze dat nooit meer wilde zeggen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:51 schreef ThE_ED het volgende:
Mensen die het hebben over "school", "huiswerk", "klasgenoten" en "les" hebben het bij veel docenten en zeker professoren ook flink verbruid. Helaas wordt het tegenwoordig steeds algemener door al die kutstudenten die bij hun ouders blijven wonen.
haha, kan toch best een keertje?quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:51 schreef ssebass het volgende:
[..]
Tweede blunder was dat ik dacht dat studenten alleen maar zopen en dat je best brak of dronken bij bijeenkomsten kon zitten. Blijkbaar zijn er ook genoeg studenten die dit niet konden waarderen en dit leverde mij een schorsing op![]()
Omdat de opzet van respectievelijk opdrachten die je krijgt en de colleges die je volgt heel anders zijn dan huiswerk en les op de middelbare school. Of ben jij ook zo iemand die bij college alleen de sheets overpent en de opdrachten in het boek zit in te vullen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:31 schreef Maeghan het volgende:
Wat vinden jullie nou precies zo storend aan woorden als 'huiswerk' of 'les'? Dat is me nog steeds niet duidelijk.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
haha, kan toch best een keertje?
Ik heb weleens brak een tentamen zitten maken. Toch nog een 6 gehaald
Ja dat heb ik ook gemerkt door de loop der jaren heen, dat degenen die nooit op het college waren toch gewoon tentamen mochten doen. Daar werd ik niet zo blij van in het eerste jaar (omdat ik er wel altijd was), dus heb ik dat ook aangekaart bij de opleidingscommissie, waar ik destijds deel van uitmaakte. Maar het heeft niet veel geholpen en nu maak ik zelf ook handig gebruik van die laksheidquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Een presentielijst is sowieso een eerstejaarsblunder. Heb genoeg vrienden die studentassistent zijn geweest, die zeggen ook altijd "Ja met zo'n presentielijst kunnen we formeel gezien gewoon helemaal niets, dat laten we alleen in het eerste jaar rondgaan zodat ze flink schrikken en toch maar komen. Ouderejaars hebben het trucje vaak wel door".
ehm, nou ik zie niemand ongezonde dingen eten, hoor, tijdens tentamens. Ze eten brood of fruit en drinken water. Dus ik zie het probleem niet zo? Maar het is inderdaad wel typisch. Als je voor een groep studenten staat, heeft 90 % (en dan allemaal vrouwen) een flesje water op tafelquote:Op donderdag 16 februari 2006 02:01 schreef ssebass het volgende:
Goed nu we het toch over dingen gaan hebben waar we ons aan ergeren kan deze er ook nog wel even bij:
Ik erger mij mateloos aan van die trienen die een hele picknickmand meenemen naar tentamen en dan tijdens het tentamen honderd keer het flesje opendraaien om een halve slok te nemen etc, want drie uur tentamen is toch wel erg lang hoor. Op de middelbare school was dit natuurlijk maar een uurtje. Helaas doen ze dit vier jaar later nog steeds. Kunnen ze niet 3 uur zonder eten? Vind je het gek dat ze zo'n enorm dikke reet krijgen.
Inderdaad ja, die verrekte handelingsdelen van de middelbare school die docenten op de uni je ook nog graag willen laten maken. Bij American Studies krijg je overigens wel een cijfer ervoor (nou ja, voor sommige opdrachten die in de portfolio moesten).quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:51 schreef Viking84 het volgende:
Ja, er zijn ook docenten die roepen dat je dossiers moet inleveren om aan het tentamen te kunnen meedoen. Je krijgt geen cijfer voor zo'n dossier, maar je moet de opdrachten wel maken.
Dit is echt zo'n "kijk mij tof zijn, ik doe geen kut op de uni en toch haal ik dingen.. vaak... soms... af en toe." Jezus, dat je je ergert aan een Winnie-de-Pooh-etui is tot daar aan toe, maar een nprmale etui met een pen, een potlood en een marker, net als op de middelbare, is toch vrij normaalquote:Op donderdag 16 februari 2006 01:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je draaft door. Een tas heb je wel nodig. Maar een etui? Ik snap niet waarvoor. Je hebt toch amper iets bij je qua schrijfgerei? Een pen en een marker, that's it. De marker zit in een vakje van m'n tas, en die pen ook. Of die stop je tussen de ringetjes van je collegeblok. Opgelost. Ik zie gewoon het nut niet van een complete voorraad van 23 pennen, een set potloden waarmee je de regenboog kan tekenen, twee puntenslijpers, een passer, een grote gum met hartjes en twee geodriehoeken..
Je hoeft niet te kleuren. Alleen maar te schrijven. Misschien. En die ene tekening in drie maanden kun je ook wel met pen doen. En dan gebruik je een boek/telefoon/whatever als liniaal als je daar dan echt zo'n zeikerige behoefte aan hebt.
En waarom kon je niks opvangen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:23 schreef Zjwegel het volgende:
(...)
- En de grootste blunder is dat ik nog steeds hoop dat ik in de college's wat opvang, maar kwam er maandag na 10 seconde achter dat het niet ging lukken en liep maar weer weg. Opzich ook niet echt leuk als 500 man je aanstaren incl. de geen die de lecture geeft.
Mwhehe, dinsdag bij ons ook zo'n figuur. De hoogleraar zei midden in een zin: "Tot ziens!"quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:23 schreef Zjwegel het volgende:
- En de grootste blunder is dat ik nog steeds hoop dat ik in de college's wat opvang, maar kwam er maandag na 10 seconde achter dat het niet ging lukken en liep maar weer weg. Opzich ook niet echt leuk als 500 man je aanstaren incl. de geen die de lecture geeft.
ja, wij hebben er één die zegt: "Veel succes bij het tentamen!" en als degene die vertrekt de deur achter zich heeft dichtgetrokken, zegt hij nog: "Ach, het belangrijkste moet nog komen"quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:45 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Mwhehe, dinsdag bij ons ook zo'n figuur. De hoogleraar zei midden in een zin: "Tot ziens!"
Iedereen confused![]()
![]()
wat zieligquote:
In andere landen is het trouwens wel 'not done' om tijdens college te eten.quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:31 schreef Maeghan het volgende:
Heb je er last van dan, als iemand wat eet of drinkt? Ik neem aan dat ze niet met een krakende zak chips gaan zitten, en zoveel herrie maakt het drinken van water of het kauwen op een boterham nou ook niet. Ik heb eigenlijk nooit tentamens, maar nam ook altijd wel wat te eten mee. Je hersens hebben toch wel energie nodig als het een intensief tentamen is. Ik legde het wel altijd al klaar, zodat ik geen zakjes open hoefde te maken of zo.
in Nederland moet je ook altijd maar afwachten welke docent je hebt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:42 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
In andere landen is het trouwens wel 'not done' om tijdens college te eten.
beetje offtopic maar wel leukquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:41 schreef ThE_ED het volgende:
Of wat je natuurlijk ook hebt; mensen die "voor het eerst" in de stad komen.
Ik studeer ook aan de Universiteit en ik vind het echt belachelijk dat mensen dan opeens gaan denken dat ze meer zijn. Dat je zo'n instelling niet meer school mag noemen, de uren die je daar bent geen les, en de docenten geen leraren. Het is schijnbaar heel erg interessant om andere woorden te gebruiken voor de bekende woorden. Doe toch nog normaal zeg.quote:JustJunior is momenteel niet aanwezig op het forum JustJunior - woensdag 15 februari 2006 @ 11:05 profiel quote
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh ja, dat is er ook één. Ik heb eens aan een professor gemaild: "Vanmiddag ben ik niet op school".
Mailde hij terug: "de instelling waarop je bent beland is geen school, maar een universiteit".
Terecht. Goede actie van die docent
Dat is ook gewoon onzin, net of je minder bent omdat je HBO doet, het wordt tijd dat de korpskwallen inzien dat ze niet meer zijn dan andere mensen.quote:De discussie HBO/universiteit laait voortdurend weer hoog op, maar niet in mijn topic svp, dus hierbij vraag ik aan alle relschoppers om een eigen topic te openen
Dat jij de conclusie van " meer" of " minder" eraan verbindt is jouw probleem. Het IS gewoon geen les en school. En dat is nu ook al tig keer uitgelegd in dit topic.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:36 schreef __droogkloot__ het volgende:
[..]
Ik studeer ook aan de Universiteit en ik vind het echt belachelijk dat mensen dan opeens gaan denken dat ze meer zijn. Dat je zo'n instelling niet meer school mag noemen, de uren die je daar bent geen les, en de docenten geen leraren. Het is schijnbaar heel erg interessant om andere woorden te gebruiken voor de bekende woorden. Doe toch nog normaal zeg.
[..]
Dat is ook gewoon onzin, net of je minder bent omdat je HBO doet, het wordt tijd dat de korpskwallen inzien dat ze niet meer zijn dan andere mensen.![]()
Dat is handig om te weten voor mij als eerstejaarsquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Een presentielijst is sowieso een eerstejaarsblunder. Heb genoeg vrienden die studentassistent zijn geweest, die zeggen ook altijd "Ja met zo'n presentielijst kunnen we formeel gezien gewoon helemaal niets, dat laten we alleen in het eerste jaar rondgaan zodat ze flink schrikken en toch maar komen. Ouderejaars hebben het trucje vaak wel door".
Zoiets zeg je eigenlijk niet tegen een docent. Maar ik zeg wel vaker dingen die je eigenlijk niet hoort te zeggenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat zieligik zou haar mailen en zeggen dat ze wat meer voor zichzelf moet opkomen
col·le·ge (het ~, ~s/-giën)quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:58 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat jij de conclusie van " meer" of " minder" eraan verbindt is jouw probleem. Het IS gewoon geen les en school. En dat is nu ook al tig keer uitgelegd in dit topic.
Ik heb niet echt een verschil ontdekt in gedrag wat docenten betreft. De meeste studenten durven niet verder te gaan dan een kopje koffie wat ook nog meestal netjes in de kantine wordt opgedronken. Als er iets wordt gegeten, dan is het ook nog eens, vrij opmerkelijk, iets gezonds en/of iets wat thuis gesmeerd isquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:49 schreef Viking84 het volgende:
Het kan dus heel erg verschillen, maar ik doe het in principe niet.
LBquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:55 schreef Black_Tulip het volgende:
Dan word je echt uitgelachen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |