Ik heb niet echt een verschil ontdekt in gedrag wat docenten betreft. De meeste studenten durven niet verder te gaan dan een kopje koffie wat ook nog meestal netjes in de kantine wordt opgedronken. Als er iets wordt gegeten, dan is het ook nog eens, vrij opmerkelijk, iets gezonds en/of iets wat thuis gesmeerd isquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:49 schreef Viking84 het volgende:
Het kan dus heel erg verschillen, maar ik doe het in principe niet.
LBquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:55 schreef Black_Tulip het volgende:
Dan word je echt uitgelachen denk ik.
Jij wou zeggen dat je op school aantekeningen maakte en opdrachten deed?quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:34 schreef ThE_ED het volgende:
Omdat de opzet van respectievelijk opdrachten die je krijgt en de colleges die je volgt heel anders zijn dan huiswerk en les op de middelbare school. Of ben jij ook zo iemand die bij college alleen de sheets overpent en de opdrachten in het boek zit in te vullen?
Tsja, wat is overlast. Je kan wel zeggen dat de andere studenten overlast veroorzaken met hun gegiechel, maar uiteindelijk ben jij degene waar om gelachen wordt...quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:15 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
LB
De vuistregel blijft toch: als je geen overlast veroorzaakt moet je gewoon doen wat je niet laten kunt. Het is de middelbare school niet.
Vraagje: welke universiteit zit je ?quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:54 schreef Maeghan het volgende:
Ik zie de meerwaarde niet van studenten tegen hun zin naar een college laten komen om daar twee uur de krant te lezen. Tegenwoordig mail ik maar gewoon dat ik ziek ben, dat telt niet als afwezigheid. Ik verveel me bij veel colleges de pokke.
Ik snap het ook niet, je zou denken dat ze willen dat je zo veel mogelijk leert in de tijd die je studeert. Nu heb ik dus belachelijk veel reistijd en nutteloze colleges, raak ik gedemotiveerd omdat ik als ik weer een saai college heb gehad waar ik om zes uur voor op moest geen zin heb nog wat te doen als ik thuiskom, je kan minder vakken volgen want je mag geen overlap hebben, en als je een vak niet haalt moet je dus alle colleges weer bijwonen (en nee, daar zijn ze dus niet flexibel in). Uiteindelijk doe ik zo dus veel minder. Ik moet nu dus een vak zonder aanwezigheidsplicht waarvan ik de colleges echt nodig heb laten vallen omdat m'n verplichte, ongetwijfeld weer doodsaaie vak (ken de docent), wel aanwezigheidsplicht heeft. Daar word ik echt heel chago van.
Maar da's net zoiets als die gekke regel bij ons dat je maar 3 vakken mag volgen. Toen dat nog niet zo was, heb ik er ook gewoon vier gedaan.
Je wordt gewoon behandeld als klein kind. Dat is dan zeg maar ook mijn eerstejaarsblunder, dat ik dacht dat je op de universiteit wel voor vol aangezien zou worden en je eigen keuzes en planning mocht maken, maar helaas.
UUquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:29 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Vraagje: welke universiteit zit je ?
Bij ons telt ziekteverzuim wel als afwezigheid. Ofwel, je kunt forse studievertraging oplopen als je enkele weken flink ziek bent en al wat college hebt verzuimd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:54 schreef Maeghan het volgende:
Ik zie de meerwaarde niet van studenten tegen hun zin naar een college laten komen om daar twee uur de krant te lezen. Tegenwoordig mail ik maar gewoon dat ik ziek ben, dat telt niet als afwezigheid. Ik verveel me bij veel colleges de pokke.
Wat vervelendquote:Ik snap het ook niet, je zou denken dat ze willen dat je zo veel mogelijk leert in de tijd die je studeert. Nu heb ik dus belachelijk veel reistijd en nutteloze colleges, raak ik gedemotiveerd omdat ik als ik weer een saai college heb gehad waar ik om zes uur voor op moest geen zin heb nog wat te doen als ik thuiskom, je kan minder vakken volgen want je mag geen overlap hebben, en als je een vak niet haalt moet je dus alle colleges weer bijwonen (en nee, daar zijn ze dus niet flexibel in).
Ik zou daar zo pisnijdig van worden... De RUG is helemaal niet zo strikt daarmee. Je kan naar eigen gelieven een pretpakket samenstellen met zoveel vakken als je maar wil. Al krijgt de roostercoördinator er een rolberoerte van en zullen er uiteindelijk wel een paar docenten klagen omdat je je bij 12 vakken niet meer goed in kan zetten bij alle colleges, toch is het in principe mogelijkquote:Uiteindelijk doe ik zo dus veel minder. Ik moet nu dus een vak zonder aanwezigheidsplicht waarvan ik de colleges echt nodig heb laten vallen omdat m'n verplichte, ongetwijfeld weer doodsaaie vak (ken de docent), wel aanwezigheidsplicht heeft. Daar word ik echt heel chago van.
Maar da's net zoiets als die gekke regel bij ons dat je maar 3 vakken mag volgen. Toen dat nog niet zo was, heb ik er ook gewoon vier gedaan.
quote:Je wordt gewoon behandeld als klein kind. Dat is dan zeg maar ook mijn eerstejaarsblunder, dat ik dacht dat je op de universiteit wel voor vol aangezien zou worden en je eigen keuzes en planning mocht maken, maar helaas.
Ja voor een eigen huisquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben 23, sta vijf jaar ingeschreven, zesdejaars student, en nog lang niet aan de beurt.
Utrecht.
geen medelijden hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:48 schreef Skv het volgende:
Ik dacht in begin eerstejaars dat de ontgroening van studentenverenigingen geen reet voor zou stellen.
Daar sta je dan, donderdagavond kapotgezopen, met veel pijn en moeite vrijdag om 8 uur op werk.. 16.30 bij de studentenvereniging om vervolgens KEIHARD naar de tyfus te worden geholpen.
12 dagen lang
Jaaaaaa laten we hier OOK een studentenverenigingen-zijn-wel/niet-stom topic van maken!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
geen medelijden hoor. Daar kies je zelf voor. Wie gaat dan ook bij een studentenvereniging?
Ik stem tegenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Jaaaaaa laten we hier OOK een studentenverenigingen-zijn-wel/niet-stom topic van maken!
Ik stem voor niet!
ik vraag me nog wel eens af waarom ik het uberhaupt verwacht dat de leraren zich aan de regels houdenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:01 schreef Neuralnet het volgende:
Eerste en latere jaarsblunder: denken dat de regelgeving voor iedereen geldt en dat ook het onderwijzend personeel zich eraan dient te houden. Daar ben ik nu wel van genezen.
Hou nou eens op met je gezeik, pauperquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
geen medelijden hoor. Daar kies je zelf voor. Wie gaat dan ook bij een studentenvereniging?
1) kan een meisje tegenwoordig ook een pauper zijn?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:27 schreef Skv het volgende:
[..]
Hou nou eens op met je gezeik, pauper
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
1) kan een meisje tegenwoordig ook een pauper zijn?
ja mister modquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:50 schreef Neuralnet het volgende:
Kappen met ruziemaken. Het is hier "ONZ" niet. Of is het geven van onaardige opmerkingen ook een blunder?
Echt, doe wat aan je woordenkennis.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
1) kan een meisje tegenwoordig ook een pauper zijn?
2) bij mijn weten is dit de eerste zeikpost van mijn hand in dit topic? zo niet: bewijs graag
quote:pau·per (de ~ (m.), ~s)
1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
Hij heeft wel gelijk. Luisteren dusquote:
Ik zit ook op de uni maar dat school blijft idd hardnekkigquote:Op woensdag 29 maart 2006 00:36 schreef PrinsesEefje2 het volgende:
Eerstejaars blunder toen ik nog op middelbare school zat: op het 'schoolpleintje' van de leraren gaan zitten om er vervolgens weer afgestuurd te worden. We vroegen ons al af waarom er niemand zat...
Ik ben nu 2e jaars op de uni, maar gebruik nog regelmatig de woorden 'ik ga naar school', ik ga daarentegen ook wel vaak naar 'college', maak geen' toetsen' maar' tentamen's en schrijf geen 'werkstukken' maar 'papers'. Maar dat 'school' is er geloof ik niet uit te branden... Moest wel wennen aan de woorden 'faculteit, societeit, dispuut' etc.
Heb nog geen academische kwartiertjes meegemaakt, bij ons gaat zelfs de deur dicht om 9 u als het college om 9 u begint![]()
*ughe*ughe* Ik weet niet waar jij vandaan komt hoor.. Maar heel erg veel mensen kiezen voor een studentenvereniging, omdat ze zo meer mensen leren kennen, en ook iets anders aangeboden krijgen dan de saaie colleges enzo. Iets naast de uni. Bovendien worden er ook genoeg feesten gegeven, waarbij je je even kunt laten gaan. Stressvermindering e.d.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ontgroening is niet niks nee. Je wordt flink aangepakt. Maar na die verschrikkelijke tijd, komt er ook wel weer een leuke tijd. Je moet er gewoon even doorkomen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:48 schreef Skv het volgende:
Ik dacht in begin eerstejaars dat de ontgroening van studentenverenigingen geen reet voor zou stellen.
Daar sta je dan, donderdagavond kapotgezopen, met veel pijn en moeite vrijdag om 8 uur op werk.. 16.30 bij de studentenvereniging om vervolgens KEIHARD naar de tyfus te worden geholpen.
12 dagen lang
En daardoor hun school niet halen. Ik weet niet waar jíj vandaan komt hoor...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:13 schreef Kroekroek het volgende:
[..]
*ughe*ughe* Ik weet niet waar jij vandaan komt hoor.. Maar heel erg veel mensen kiezen voor een studentenvereniging, omdat ze zo meer mensen leren kennen, en ook iets anders aangeboden krijgen dan de saaie colleges enzo. Iets naast de uni. Bovendien worden er ook genoeg feesten gegeven, waarbij je je even kunt laten gaan. Stressvermindering e.d.![]()
En voor mensen die een studie doen waarbij je gedurende het hele curriculum alleen multiple choicetentamens hebt (zoals ondergetekende).quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef Plato1980 het volgende:
Voor eerstejaars multiple choice tentamens wellicht wel.![]()
Colleges en werkgroepen (níet tentamensquote:
Kwartiertje slapen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:32 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Colleges en werkgroepen (níet tentamens) beginnen altijd een kwartier later dan de aangegeven tijd. Alles begint dus om "kwart over" in principe. De bedoeling was ooit om in dat kwartier naar het volgend college te kunnen lopen, maar dat is niet echt relevant meer
Niet altijd.. bij mijn huidige studie niet in ieder gevalquote:Op zaterdag 1 april 2006 21:32 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Colleges en werkgroepen (níet tentamens) beginnen altijd een kwartier later dan de aangegeven tijd. Alles begint dus om "kwart over" in principe. De bedoeling was ooit om in dat kwartier naar het volgend college te kunnen lopen, maar dat is niet echt relevant meer
Gestopt met politicologie?quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:29 schreef Thundertje het volgende:
Leidsch Kwartiertje, de eerste paar weken iig. Toen 'k op mezelf ging wonen was dat kwartiertje weer te weinig
Naar college gaan tijdens m'n ontgroening was ook stom, compleet nutteloos, viel de hele tijd in slaap. En m'n studiekeuze was ook een flinke blunder
Ah dat dacht ik al.quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:32 schreef JustJunior het volgende:
[..]
In Leiden wordt dat kwartier daar wel voor gebruikt, alleen komt het hoogst zelden voor dat iemand twee colleges achter elkaar heeft.quote:Op zondag 2 april 2006 13:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ah dat dacht ik al.
Is bij ons overigens niet het geval.
Ja, daarom. Het is al een wonder als ik twee colleges op een dág hebquote:Op zondag 2 april 2006 13:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In Leiden wordt dat kwartier daar wel voor gebruikt, alleen komt het hoogst zelden voor dat iemand twee colleges achter elkaar heeft.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |