Ik heb niet echt een verschil ontdekt in gedrag wat docenten betreft. De meeste studenten durven niet verder te gaan dan een kopje koffie wat ook nog meestal netjes in de kantine wordt opgedronken. Als er iets wordt gegeten, dan is het ook nog eens, vrij opmerkelijk, iets gezonds en/of iets wat thuis gesmeerd isquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:49 schreef Viking84 het volgende:
Het kan dus heel erg verschillen, maar ik doe het in principe niet.
LBquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:55 schreef Black_Tulip het volgende:
Dan word je echt uitgelachen denk ik.
Jij wou zeggen dat je op school aantekeningen maakte en opdrachten deed?quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:34 schreef ThE_ED het volgende:
Omdat de opzet van respectievelijk opdrachten die je krijgt en de colleges die je volgt heel anders zijn dan huiswerk en les op de middelbare school. Of ben jij ook zo iemand die bij college alleen de sheets overpent en de opdrachten in het boek zit in te vullen?
Tsja, wat is overlast. Je kan wel zeggen dat de andere studenten overlast veroorzaken met hun gegiechel, maar uiteindelijk ben jij degene waar om gelachen wordt...quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:15 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
LB
De vuistregel blijft toch: als je geen overlast veroorzaakt moet je gewoon doen wat je niet laten kunt. Het is de middelbare school niet.
Vraagje: welke universiteit zit je ?quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:54 schreef Maeghan het volgende:
Ik zie de meerwaarde niet van studenten tegen hun zin naar een college laten komen om daar twee uur de krant te lezen. Tegenwoordig mail ik maar gewoon dat ik ziek ben, dat telt niet als afwezigheid. Ik verveel me bij veel colleges de pokke.
Ik snap het ook niet, je zou denken dat ze willen dat je zo veel mogelijk leert in de tijd die je studeert. Nu heb ik dus belachelijk veel reistijd en nutteloze colleges, raak ik gedemotiveerd omdat ik als ik weer een saai college heb gehad waar ik om zes uur voor op moest geen zin heb nog wat te doen als ik thuiskom, je kan minder vakken volgen want je mag geen overlap hebben, en als je een vak niet haalt moet je dus alle colleges weer bijwonen (en nee, daar zijn ze dus niet flexibel in). Uiteindelijk doe ik zo dus veel minder. Ik moet nu dus een vak zonder aanwezigheidsplicht waarvan ik de colleges echt nodig heb laten vallen omdat m'n verplichte, ongetwijfeld weer doodsaaie vak (ken de docent), wel aanwezigheidsplicht heeft. Daar word ik echt heel chago van.
Maar da's net zoiets als die gekke regel bij ons dat je maar 3 vakken mag volgen. Toen dat nog niet zo was, heb ik er ook gewoon vier gedaan.
Je wordt gewoon behandeld als klein kind. Dat is dan zeg maar ook mijn eerstejaarsblunder, dat ik dacht dat je op de universiteit wel voor vol aangezien zou worden en je eigen keuzes en planning mocht maken, maar helaas.
UUquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:29 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Vraagje: welke universiteit zit je ?
Bij ons telt ziekteverzuim wel als afwezigheid. Ofwel, je kunt forse studievertraging oplopen als je enkele weken flink ziek bent en al wat college hebt verzuimd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:54 schreef Maeghan het volgende:
Ik zie de meerwaarde niet van studenten tegen hun zin naar een college laten komen om daar twee uur de krant te lezen. Tegenwoordig mail ik maar gewoon dat ik ziek ben, dat telt niet als afwezigheid. Ik verveel me bij veel colleges de pokke.
Wat vervelendquote:Ik snap het ook niet, je zou denken dat ze willen dat je zo veel mogelijk leert in de tijd die je studeert. Nu heb ik dus belachelijk veel reistijd en nutteloze colleges, raak ik gedemotiveerd omdat ik als ik weer een saai college heb gehad waar ik om zes uur voor op moest geen zin heb nog wat te doen als ik thuiskom, je kan minder vakken volgen want je mag geen overlap hebben, en als je een vak niet haalt moet je dus alle colleges weer bijwonen (en nee, daar zijn ze dus niet flexibel in).
Ik zou daar zo pisnijdig van worden... De RUG is helemaal niet zo strikt daarmee. Je kan naar eigen gelieven een pretpakket samenstellen met zoveel vakken als je maar wil. Al krijgt de roostercoördinator er een rolberoerte van en zullen er uiteindelijk wel een paar docenten klagen omdat je je bij 12 vakken niet meer goed in kan zetten bij alle colleges, toch is het in principe mogelijkquote:Uiteindelijk doe ik zo dus veel minder. Ik moet nu dus een vak zonder aanwezigheidsplicht waarvan ik de colleges echt nodig heb laten vallen omdat m'n verplichte, ongetwijfeld weer doodsaaie vak (ken de docent), wel aanwezigheidsplicht heeft. Daar word ik echt heel chago van.
Maar da's net zoiets als die gekke regel bij ons dat je maar 3 vakken mag volgen. Toen dat nog niet zo was, heb ik er ook gewoon vier gedaan.
quote:Je wordt gewoon behandeld als klein kind. Dat is dan zeg maar ook mijn eerstejaarsblunder, dat ik dacht dat je op de universiteit wel voor vol aangezien zou worden en je eigen keuzes en planning mocht maken, maar helaas.
Ja voor een eigen huisquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben 23, sta vijf jaar ingeschreven, zesdejaars student, en nog lang niet aan de beurt.
Utrecht.
geen medelijden hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:48 schreef Skv het volgende:
Ik dacht in begin eerstejaars dat de ontgroening van studentenverenigingen geen reet voor zou stellen.
Daar sta je dan, donderdagavond kapotgezopen, met veel pijn en moeite vrijdag om 8 uur op werk.. 16.30 bij de studentenvereniging om vervolgens KEIHARD naar de tyfus te worden geholpen.
12 dagen lang
Jaaaaaa laten we hier OOK een studentenverenigingen-zijn-wel/niet-stom topic van maken!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
geen medelijden hoor. Daar kies je zelf voor. Wie gaat dan ook bij een studentenvereniging?
Ik stem tegenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Jaaaaaa laten we hier OOK een studentenverenigingen-zijn-wel/niet-stom topic van maken!
Ik stem voor niet!
ik vraag me nog wel eens af waarom ik het uberhaupt verwacht dat de leraren zich aan de regels houdenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:01 schreef Neuralnet het volgende:
Eerste en latere jaarsblunder: denken dat de regelgeving voor iedereen geldt en dat ook het onderwijzend personeel zich eraan dient te houden. Daar ben ik nu wel van genezen.
Hou nou eens op met je gezeik, pauperquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
geen medelijden hoor. Daar kies je zelf voor. Wie gaat dan ook bij een studentenvereniging?
1) kan een meisje tegenwoordig ook een pauper zijn?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:27 schreef Skv het volgende:
[..]
Hou nou eens op met je gezeik, pauper
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
1) kan een meisje tegenwoordig ook een pauper zijn?
ja mister modquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:50 schreef Neuralnet het volgende:
Kappen met ruziemaken. Het is hier "ONZ" niet. Of is het geven van onaardige opmerkingen ook een blunder?
Echt, doe wat aan je woordenkennis.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
1) kan een meisje tegenwoordig ook een pauper zijn?
2) bij mijn weten is dit de eerste zeikpost van mijn hand in dit topic? zo niet: bewijs graag
quote:pauˇper (de ~ (m.), ~s)
1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
Hij heeft wel gelijk. Luisteren dusquote:
Ik zit ook op de uni maar dat school blijft idd hardnekkigquote:Op woensdag 29 maart 2006 00:36 schreef PrinsesEefje2 het volgende:
Eerstejaars blunder toen ik nog op middelbare school zat: op het 'schoolpleintje' van de leraren gaan zitten om er vervolgens weer afgestuurd te worden. We vroegen ons al af waarom er niemand zat...
Ik ben nu 2e jaars op de uni, maar gebruik nog regelmatig de woorden 'ik ga naar school', ik ga daarentegen ook wel vaak naar 'college', maak geen' toetsen' maar' tentamen's en schrijf geen 'werkstukken' maar 'papers'. Maar dat 'school' is er geloof ik niet uit te branden... Moest wel wennen aan de woorden 'faculteit, societeit, dispuut' etc.
Heb nog geen academische kwartiertjes meegemaakt, bij ons gaat zelfs de deur dicht om 9 u als het college om 9 u begint![]()
*ughe*ughe* Ik weet niet waar jij vandaan komt hoor.. Maar heel erg veel mensen kiezen voor een studentenvereniging, omdat ze zo meer mensen leren kennen, en ook iets anders aangeboden krijgen dan de saaie colleges enzo. Iets naast de uni. Bovendien worden er ook genoeg feesten gegeven, waarbij je je even kunt laten gaan. Stressvermindering e.d.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ontgroening is niet niks nee. Je wordt flink aangepakt. Maar na die verschrikkelijke tijd, komt er ook wel weer een leuke tijd. Je moet er gewoon even doorkomen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:48 schreef Skv het volgende:
Ik dacht in begin eerstejaars dat de ontgroening van studentenverenigingen geen reet voor zou stellen.
Daar sta je dan, donderdagavond kapotgezopen, met veel pijn en moeite vrijdag om 8 uur op werk.. 16.30 bij de studentenvereniging om vervolgens KEIHARD naar de tyfus te worden geholpen.
12 dagen lang
En daardoor hun school niet halen. Ik weet niet waar jíj vandaan komt hoor...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:13 schreef Kroekroek het volgende:
[..]
*ughe*ughe* Ik weet niet waar jij vandaan komt hoor.. Maar heel erg veel mensen kiezen voor een studentenvereniging, omdat ze zo meer mensen leren kennen, en ook iets anders aangeboden krijgen dan de saaie colleges enzo. Iets naast de uni. Bovendien worden er ook genoeg feesten gegeven, waarbij je je even kunt laten gaan. Stressvermindering e.d.![]()
En voor mensen die een studie doen waarbij je gedurende het hele curriculum alleen multiple choicetentamens hebt (zoals ondergetekende).quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef Plato1980 het volgende:
Voor eerstejaars multiple choice tentamens wellicht wel.![]()
Colleges en werkgroepen (níet tentamensquote:
Kwartiertje slapen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:32 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Colleges en werkgroepen (níet tentamens) beginnen altijd een kwartier later dan de aangegeven tijd. Alles begint dus om "kwart over" in principe. De bedoeling was ooit om in dat kwartier naar het volgend college te kunnen lopen, maar dat is niet echt relevant meer
Niet altijd.. bij mijn huidige studie niet in ieder gevalquote:Op zaterdag 1 april 2006 21:32 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Colleges en werkgroepen (níet tentamens) beginnen altijd een kwartier later dan de aangegeven tijd. Alles begint dus om "kwart over" in principe. De bedoeling was ooit om in dat kwartier naar het volgend college te kunnen lopen, maar dat is niet echt relevant meer
Gestopt met politicologie?quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:29 schreef Thundertje het volgende:
Leidsch Kwartiertje, de eerste paar weken iig. Toen 'k op mezelf ging wonen was dat kwartiertje weer te weinig
Naar college gaan tijdens m'n ontgroening was ook stom, compleet nutteloos, viel de hele tijd in slaap. En m'n studiekeuze was ook een flinke blunder
Ah dat dacht ik al.quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:32 schreef JustJunior het volgende:
[..]
In Leiden wordt dat kwartier daar wel voor gebruikt, alleen komt het hoogst zelden voor dat iemand twee colleges achter elkaar heeft.quote:Op zondag 2 april 2006 13:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ah dat dacht ik al.
Is bij ons overigens niet het geval.
Ja, daarom. Het is al een wonder als ik twee colleges op een dág hebquote:Op zondag 2 april 2006 13:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In Leiden wordt dat kwartier daar wel voor gebruikt, alleen komt het hoogst zelden voor dat iemand twee colleges achter elkaar heeft.![]()
Bij ons (Rotterdam) zit het kwartier aan het eind van een college. Komt in principe op hetzelfde neer, alleen wordt er niet zo speciaal over gedaan...quote:Op zondag 2 april 2006 13:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ah dat dacht ik al.
Is bij ons overigens niet het geval.
Jup. 'k Vind het wel interessant, maar niet dermate interessant dat ik het nog 4/5 jaar lang wil bestuderen.quote:
Herkenbaar.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:49 schreef TC03 het volgende:
Tering, ik ga volgend jaar studeren en moet dus heel wat dingen in mijn achterhoofd houden om niet meteen voor lul te staan zie ik al.![]()
Reinste onzin, ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat is zzoooo achterhaald. Er zijn altijd mensen die zich volledig in het studentenleven storten en daardoor een jaartje verliezen.. Maar altijd nog beter dan dat stelletje sufkutten dat nog thuis woont en geen sociaal leven hebben.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En daardoor hun school niet halen. Ik weet niet waar jíj vandaan komt hoor...
Ach gut, daar heb je dat non-argument ook weer. Wat ben je stoer man, hoe lang woon je nou op kamers, een week? Ik zou er maar goed over opscheppen, dan ben je vet cool enzo.quote:Op maandag 3 april 2006 02:59 schreef Eltonno het volgende:
Reinste onzin, ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat is zzoooo achterhaald. Er zijn altijd mensen die zich volledig in het studentenleven storten en daardoor een jaartje verliezen.. Maar altijd nog beter dan dat stelletje sufkutten dat nog thuis woont en geen sociaal leven hebben.
Je studeert maar één keer, daarna begint de harde wereld dus geniet er van.. Als student kan je alles nog maken, daarna niet meer.
Hoe je het wendt of keert, het studentenleven begint pas echt als je op kamers woont. Dat merk je vaak pas áls je op kamers gaatquote:Op maandag 3 april 2006 07:56 schreef m021 het volgende:
[..]
Ach gut, daar heb je dat non-argument ook weer. Wat ben je stoer man, hoe lang woon je nou op kamers, een week? Ik zou er maar goed over opscheppen, dan ben je vet cool enzo.
En wat is 'het studentenleven' volgens jou dan?quote:Op maandag 3 april 2006 09:34 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Hoe je het wendt of keert, het studentenleven begint pas echt als je op kamers woont. Dat merk je vaak pas áls je op kamers gaat
Wil niet zeggen dat mensen die thuis wonen geen sociaal leven hebben, maar je mist wel wat. Maar nu weer verder over blunders![]()
Tot in de late uurtjes uitwonen van lekkere wijven.quote:Op maandag 3 april 2006 09:37 schreef Litso het volgende:
[..]
En wat is 'het studentenleven' volgens jou dan?
quote:Op maandag 3 april 2006 10:10 schreef freecell het volgende:
-Een volle collegezaal, twee minuten voor college binnen komen stormen (ik storm altijd) met mijn tas halfopen op mijn rug. Docent nog niet aanwezig, dus ik loop vķķr alle tafels langs. Struikel over het snoertje van de beamer, ga vol op mijn bek voor 150 man en alles uit mijn tas valt over mijn hoofd heen.
Ik ren nietquote:Op maandag 3 april 2006 12:22 schreef m021 het volgende:
[..]Rennen zou je al af moeten hebben geleerd in de brugklas van de middelbare school.
Ahum 3 jaar hoor... Maargoed, oké niet iedereen die thuis woont is zo.. Maar ik merk wel heel erg dat die mensen nog zo gigantisch aan huis gebonden zijn. Voorbeeldje; lekker weer, ik wou met mijn Taakgroep even wat gaan drinken op een terrasje. De mensen die op kamers woonde vonden het geen probleem gezellig.. Een aantal mensen die thuis woonde belde op dat ze wat later zouden komen..Maar een gedeelte zei ook gewoon nee, en als ik dan vroeg waarom niet, "gewoon niet"ze wilden liever thuis tv gaan kijken of computeren, en dat zeiden ze ook letterlijk..quote:Op maandag 3 april 2006 07:56 schreef m021 het volgende:
[..]
Ach gut, daar heb je dat non-argument ook weer. Wat ben je stoer man, hoe lang woon je nou op kamers, een week? Ik zou er maar goed over opscheppen, dan ben je vet cool enzo.
Oh hoe herkenbaarquote:Op maandag 3 april 2006 13:30 schreef freecell het volgende:
Ik ren nietIk storm, dat is heel wat anders
![]()
In het geval slenteren kom ik gewoon binnenslenteren, met tas ergens halverwege mijn rug en nog een beetje gapend.
In het geval stormen kom ik binnen in haast, dan loop ik iets sneller dan bij slenteren, maar niet veelhet verschil is dat ik bij stormen er gehaast uitzie, ik een kop koffie in mijn hand heb (gaat nooit goed) , mijn tas bijna van mijn rug valt, mijn portemonaie (koffie gekocht) in mijn mond heb en ik eigenlijk te laat ben, omdat ik weer eens te laat vertrokken ben.
Stormen is dus NIET rennen
*ligt dubbel*quote:Verder nog: Bij ons in de collegezaal zit het tafeltje achter je iets hoger dan je nek. Jouw (klap)stoel sluit daar precies op aan. Vooral in het eerste jaar hoor je regelmatig de brul van iemand die de hete koffie in zijn nek krijgt die de persoon boven hem heeft omgegooid
Later gebeurt dat minder, je krijgt handigheid met die koffie
Vrijheid, onafhankelijkheid, zelfstandigheid, initiatief tonen, lol maken, veel vrienden makenquote:Op maandag 3 april 2006 09:37 schreef Litso het volgende:
[..]
En wat is 'het studentenleven' volgens jou dan?
een dag lang Sonic spelen met je huisgenootquote:Op maandag 3 april 2006 18:33 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Vrijheid, onafhankelijkheid, zelfstandigheid, initiatief tonen, lol maken, veel vrienden maken
Een soort State of Mind eigenlijk![]()
Of met je vriendinquote:Op maandag 3 april 2006 19:27 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
een dag lang Sonic spelen met je huisgenoot
Ook ik ga volgend jaar aan de universiteit studeren (ben nu tweedejaars HBO) en ik blijf voorlopig ook even thuis wonen. Gewoon omdat ik aankomende zomer zo druk ben met het halen van deelcertificaten, stage etc. dat ik gewoon geen tijd heb om een kamer te zoeken en vanalles daaromtrent te regelen. Het tweede jaar zie ik wel weer. Ik begrijp alleen niet dat het voor jou bijna niet te verkroppen is dat mensen thuis blijven wonen. Als die mensen niet meegaan een terrasje pakken, laat ze lekker. Ik zou zelf gewoon even naar huis bellen, zeggen dat ik wat later kom, maar anderen houden t liever bij het groepswerk en vinden het verder wel goed zo. Dat moeten ze toch lekker zelf weten, lijkt me.quote:Op maandag 3 april 2006 14:46 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Ahum 3 jaar hoor... Maargoed, oké niet iedereen die thuis woont is zo.. Maar ik merk wel heel erg dat die mensen nog zo gigantisch aan huis gebonden zijn. Voorbeeldje; lekker weer, ik wou met mijn Taakgroep even wat gaan drinken op een terrasje. De mensen die op kamers woonde vonden het geen probleem gezellig.. Een aantal mensen die thuis woonde belde op dat ze wat later zouden komen..Maar een gedeelte zei ook gewoon nee, en als ik dan vroeg waarom niet, "gewoon niet"ze wilden liever thuis tv gaan kijken of computeren, en dat zeiden ze ook letterlijk..
Dus ik zeg niet dat ze niet sociaal zijn, iedereen zijn eigen feestje, maar ik stoor me er gewoon aan dat mensen van 321 naar huis moeten bellen dat ze iets later zijn (en nog op tijd voor het eten), of dat iedereen na het laatste college naar de bussen stormt om maar zo snel mogelijk thuis te zijn.
Ben je weer aan het stormen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:12 schreef freecell het volgende:
...... We kwamen een beetje laat aan, dus niet goed opgelet. In de korte koffie haal pauze, liep ik naar beneden, wilde weer naar boven en was de weg kwijt.
Trap op.... trap verder op..... En toen zat ik boven in de toren
Toen welquote:
Daarom hebben ze bij ons dus drinken in de collegezalen verboden...quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Toen wel![]()
Toen ik eindelijk de collegezaal binnen kwam (zelfde verhaal, beetje rood, beetje te laat, tas op halfzeven en portemonaie in de mond) gooide ik mijn koffie over iemands collegeblok heen
Op zich wel slim jaquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:53 schreef m021 het volgende:
[..]
Daarom hebben ze bij ons dus drinken in de collegezalen verboden...
Uitwoners zijn heus niet meer flexibel hoor. Ik ken er genoeg die woensdag hun laatste college hebben en dan na het college meteen weer naar de trein stormen om naar paps en mams te gaan.quote:Op maandag 3 april 2006 19:43 schreef Thundertje het volgende:
Thuiswoners doen minder snel van dat soort dingen die uitwoners wel doen. Simple as that.
Die paar uitwonenden die jij kent zijn wel de uitzondering danquote:Op dinsdag 4 april 2006 17:22 schreef bladibladibla het volgende:
Uitwoners zijn heus niet meer flexibel hoor. Ik ken er genoeg die woensdag hun laatste college hebben en dan na het college meteen weer naar de trein stormen om naar paps en mams te gaan.
Ik woon zelf ook nog thuis en ik bel wel altijd even als ik later ben voor het eten
Je had wel gelezen dat je jas in een kluisje moet maar niet dat je tas daar ook in moet?quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:40 schreef Sport_Life het volgende:
zojuist voor het eerst wezen leren in de UB (Groningen), ik had hier gelezen dat je je jas in een kluisje op moest bergen, dus ik doe dat en loop nietsvermoedend naar de leerzalen.. tot het me ineens opvalt dat iedereen met boeken in de hand loopt ... Werd later door een studiegenoot op gewezen dat je er eigenlijk niet mag komen met tas.
![]()
En vervolgens niet snappen dat je brak bent omdat er belangrijkere zaken in de avonduurtjes zijn dan huiswerk maken en koffie drinken met vader en moederquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:51 schreef ThE_ED het volgende:
Mensen die het hebben over "school", "huiswerk", "klasgenoten" en "les" hebben het bij veel docenten en zeker professoren ook flink verbruid. Helaas wordt het tegenwoordig steeds algemener door al die kutstudenten die bij hun ouders blijven wonen.
Ik weet niet op welke HBO/uni jij zit, maar bij ons krijg je 10% per dag punten aftrek als je een essay te laat inlevert en je mag elk tentamen en essay slechts 1 keer herkansen. Heb je dan nog een onvoldoende, dan mag je het jaar daarop het hele vak overdoen.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:20 schreef stFz het volgende:
Na een paar maanden kwam ik erachter dat je een verslag helemaal niet op tijd hoeft in te leveren en dat je alles vele malen mag herkansen.
Ach, dat verschilt zelfs per faculteit, of zelfs per vak bij mij (RuG).quote:Op woensdag 5 april 2006 15:24 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik weet niet op welke HBO/uni jij zit, maar bij ons krijg je 10% per dag punten aftrek als je een essay te laat inlevert en je mag elk tentamen en essay slechts 1 keer herkansen. Heb je dan nog een onvoldoende, dan mag je het jaar daarop het hele vak overdoen.
Ik zit ook op de RUG en ik heb meerdere vakken van de faculteit Letteren gevolgd; het is allemaal hetzelfde verhaal.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:32 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ach, dat verschilt zelfs per faculteit, of zelfs per vak bij mij (RuG).
Dat is gewoon triest. Dan denk ik, als je vier jaar wilt verdoen met zuipen, goed hoor, maar ga dan geen plaats op zitten vullen aan de universiteit en ga gewoon lekker met je kartonnen doos in de goot liggen, waar dat gedrag wel gepast is. Brak op college zitten en dat stoer vinden is echt zo jaren '70.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef minze het volgende:
[..]
En vervolgens niet snappen dat je brak bent omdat er belangrijkere zaken in de avonduurtjes zijn dan huiswerk maken en koffie drinken met vader en moeder![]()
Ik merk een duidelijk verschil tussen grootschalige bedrijfskunde vakken die ik volg en de kleinschalige technische vakken (aan de faculteit wiskunde en natuurwetenschappen). Bij bedrijfskunde is het allemaal redelijk strikt en volgens de regels. Terwijl bij de FWN het allemaal net wat gemoedelijker is.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:47 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik zit ook op de RUG en ik heb meerdere vakken van de faculteit Letteren gevolgd; het is allemaal hetzelfde verhaal.
omdat ik eerstejaars was natuurlijkquote:Op woensdag 5 april 2006 15:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon relaxt te laat komen? Net alsof die 20 seconden nog uitmaken...
Mwah, als ik mijn studie zou verneuken, prima, dan zou ik je mening ondersteunen. Maar als je zelfs voorsprong hebt, telt deze mening niet zozeer.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:00 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is gewoon triest. Dan denk ik, als je vier jaar wilt verdoen met zuipen, goed hoor, maar ga dan geen plaats op zitten vullen aan de universiteit en ga gewoon lekker met je kartonnen doos in de goot liggen, waar dat gedrag wel gepast is. Brak op college zitten en dat stoer vinden is echt zo jaren '70.
Op Hanze mag je een tentamen 1x herkansen. Daarna mag je het vak het jaar erop weer volgen en mag je hem dus weer 2x maken. Als je het dan nog niet haalt krijg je negatief bindend studieadvies.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:32 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ach, dat verschilt zelfs per faculteit, of zelfs per vak bij mij (RuG).
Maar op het HBO mag je dacht ik wel iets meer herkansen, wat ik ervan heb gehoord.
quote:Op maandag 3 april 2006 13:30 schreef freecell het volgende:
Verder nog: Bij ons in de collegezaal zit het tafeltje achter je iets hoger dan je nek. Jouw (klap)stoel sluit daar precies op aan. Vooral in het eerste jaar hoor je regelmatig de brul van iemand die de hete koffie in zijn nek krijgt die de persoon boven hem heeft omgegooid
Hoe dan ook, het betitelen van activiteiten waar je brak van wordt als belangrijker dan huiswerk maken vind ik een beetje droevig. Maar goed, als dat maar een keertje is voorgekomen, dan zit je gewoon lekker het stoere studentje uit te hangen. Mag ook hoor.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:50 schreef minze het volgende:
[..]
Mwah, als ik mijn studie zou verneuken, prima, dan zou ik je mening ondersteunen. Maar als je zelfs voorsprong hebt, telt deze mening niet zozeer.
Anywees, brak in college is 1 keer voorgekomen. Meestal ga ik ook gewoon op schappelijke tijden naar bed. Alleen doe ik 's avonds gewoon andere dingen dan studeren.
Je mag toch zelf wel weten hoe je je studie doorkomt?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:00 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is gewoon triest. Dan denk ik, als je vier jaar wilt verdoen met zuipen, goed hoor, maar ga dan geen plaats op zitten vullen aan de universiteit en ga gewoon lekker met je kartonnen doos in de goot liggen, waar dat gedrag wel gepast is. Brak op college zitten en dat stoer vinden is echt zo jaren '70.
Op mijn faculteit zijn die bordjes anders geen loze dreigementen. Als je met eten/drinken in een collegezaal wordt gespot word je er zonder pardon uitgezet.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:07 schreef KaheemSaid het volgende:
Voor zo'n tien minuten die bordjes van geen eten en drinkenswaren meenemen naar de leslokalen of wat er ook op staat serieus nemen.
Wow, dat is wel erg streng. Bij ons knappen docenten pas af als je ook echt met koffie gaat smijten.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:55 schreef m021 het volgende:
[..]
Op mijn faculteit zijn die bordjes anders geen loze dreigementen. Als je met eten/drinken in een collegezaal wordt gespot word je er zonder pardon uitgezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |