Klopt lieverdquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die willen jou ws niet pissig maken/kwetsen. Op Fok! maakt het niet uit. Hopelijk loopt hier niemand uit jouw universitair geschoolde omgeving rond
Mijn blunder van dit jaar is bij nader inzien inderdaad ook de boeken...quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:09 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb niet echt blunders gehad volgens mij, alleen als een docent zegt "je kunt nu je boeken halen" kun je je daar beter niets van aantrekken want het zal nog best een dagje of wat duren.
Precies. Je moet afspraken met je ouders gewoon niet nakomen, dat is pas vet!quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sowieso, van die mensen van 21 die even naar huis moeten bellen als ze een biertje mee gaan drinken, om te zeggen dat ze met eten niet thuis zijn.![]()
behalve bij mijn AVV college van vanmiddagquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat colleges standaard een kwartier later beginnen dan in het rooster staat. Officieel beginnen de eerste colleges bijvoorbeeld om negen uur, maar in de praktijk pas om 9.15 uur. Om negen uur zit er dan ook nog geen hond in de collegezaal.
Inderdaad. Heel volwassen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:12 schreef BGN het volgende:
[..]
Precies. Je moet afspraken met je ouders gewoon niet nakomen, dat is pas vet!![]()
Dat noemt men 'het streberig halfuurtje'.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
behalve bij mijn AVV college van vanmiddagsommigen bleken er om kwart voor 12 al te zitten, terwijl het pas om kwart over begon. Blijkbaar hebben dus niet alle faculteiten een academisch kwartiertje
Ik zeg dat ook gewoon hoor (ok, school niet). Ik heb echt niet de behoefte om hard naar andere mensen te roepen dat ik 'college' heb omdat ik 'studeer' aan de 'universiteit' met mijn 'medestudenten'. Soms zeg ik college, soms les. Ik zie het probleem niet. En ik zeg ook huiswerk ja, hoe moet ik het anders noemen? Ik heb in het dagelijks leven nu eenmaal meer contact met mensen die niet studeren dan met mensen die dat wel doen, dus het praat gewoon makkelijker. Als ik zeg dat ik aan een paper of essay werk snappen m'n collega's niet wat ik bedoel. En wat dat met thuiswonen te maken heeft? Ik zie ook niet wat docenten daar op tegen zouden moeten hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:51 schreef ThE_ED het volgende:
Mensen die het hebben over "school", "huiswerk", "klasgenoten" en "les" hebben het bij veel docenten en zeker professoren ook flink verbruid. Helaas wordt het tegenwoordig steeds algemener door al die kutstudenten die bij hun ouders blijven wonen.
Waarom zou je het ueberhaupt hard roepen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:11 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb echt niet de behoefte om hard naar andere mensen te roepen dat ik 'college' heb omdat ik 'studeer' aan de 'universiteit' met mijn 'medestudenten'.
Ik weet het ook niet, ik constateer alleen. Misschien hebben die mensen minder een idee van het " student zijn" ? En natuurlijk is dat student zijn ook een beetje een brallerig barhangideaal, maar er zit toch ook wel een bepaalde meerwaarde aan vind ik.quote:En wat dat met thuiswonen te maken heeft?
Vanaf nu ga ik posts deleten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:02 schreef Litso het volgende:
Mensen ophouden nu met dat HBO/uni gedoe.
Open je eigen topic maar.
Het gaat erom dat veel academici zichzelf beter voelen dat 'scholieren' omdat ze op een andere manier leren/les geven. En dat kan best zijn, maar MrBean heeft net een heel mooi topic geopend over Academisch Denken waar we deze discussie voort kunnen zetten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:17 schreef Maeghan het volgende:
Waar gaat het dan om?
Bah ja, waarschijnlijk heeft diegene ook niet helemaal door dat ie mensen erbij naait (als het wel zo is vind ik het erg flauw) maar het is wel een beetje té slijmerig/streberig om zo te zeggenquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:23 schreef ThE_ED het volgende:
Vandaag nog; iemand aan het einde van college: "moesten we geen presentielijst invullen?"
Ohgod, naai je medestudenten er maar weer bij hoor.
Misschien formeel correct, maar wat schiet je daar nou mee op? Die neiging tot verplichte colleges ook, dat is ook nieuw ofzo.
Die kun je dezelfde dag toch nog op internet checken?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:27 schreef ThE_ED het volgende:
Blunders is trouwens een beetje raar vind ik. Echte blunders maak je niet zo gauw I guess.
Het verandert ook een beetje nu de uni wat beter/logischer in elkaar steekt. Was het vroeger misschien een blunder om na 1,5 maand te vragen waar de tentamencijfers bleven, nu mag je dat na een maandje toch echt wel verwachten... Heb ik het idee dan.
Tja, een blunder is idd relatief en het is ook flauw om mensen uit te lachen om dingen die ze gewoon niet wisten... maar ik vind dat je iets een blunder mag rekenen als je erom uitgelachen wordt en/of je je ervoor schaamtquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:27 schreef ThE_ED het volgende:
Blunders is trouwens een beetje raar vind ik. Echte blunders maak je niet zo gauw I guess.
Het verandert ook een beetje nu de uni wat beter/logischer in elkaar steekt. Was het vroeger misschien een blunder om na 1,5 maand te vragen waar de tentamencijfers bleven, nu mag je dat na een maandje toch echt wel verwachten... Heb ik het idee dan.
Voor eerstejaars multiple choice tentamens wellicht wel.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die kun je dezelfde dag toch nog op internet checken?
En anders heb je ze binnen een paar dagen.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb mijn cijfer voor mijn paper die ik op 20 december ingeleverd heb ook nog steeds niet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Die is goed
Ik wacht nu nog op het cijfer van een tentamen dat ik 23 januari (dat is dus 3,5 wk geleden) heb gemaakt
Heb alleen nog maar multiple choice hoeven doen, maar 3,5 week is wel heel erg lang.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Die is goed
Ik wacht nu nog op het cijfer van een tentamen dat ik 23 januari (dat is dus 3,5 wk geleden) heb gemaakt
Ligt ook een beetje aan je studie heh. Ik heb altijd open vragen bij sociologie, reken daar maar een paar weken voor hoor. En toen ik nog info poogde te doen was men soms wel 2 maanden bezig, maar dat kwam ook omdat ze er dan 1,5 maand niet mee bezig waren en dan een keer gingen nakijken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vergeet het maar, 3,5 week is zelfs relatief snel.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heb alleen nog maar multiple choice hoeven doen, maar 3,5 week is wel heel erg lang.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:54 schreef Beroepsgokker het volgende:
Mijn eerste collegedag op het HBO en ik was op zoek naar een bepaald lokaal (iedereen die de Hanze Hogeschool kent weet wel dat dat in het begin bést lastig is om het D gebouw te vinden als je in de Appel staat). Dus ik vraag aan een willekeurig meisje waar het D gebouw is, bleek ze dus uit het buitenland te komen en geen Nederlands te spreken. Dan sta je ook wel even raar te kijken.
Ik heb me uitstekend vermaakt toen we met de introductie dit jaar Arnhem in moesten. Ik woon er zelf al mijn hele leven, dus de 'speurtocht' achtige opdracht was voor mij een eitje. Maar er waren gewoon zat mensen die de Rijn niet wisten te vindenquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:41 schreef ThE_ED het volgende:
Net zoals vroeger op de middelbare school is het ook leuk om te zien hoe eerstejaars de collegezaal niet kunnen vinden.
Of wat je natuurlijk ook hebt; mensen die "voor het eerst" in de stad komen.
Ik heb mensen gekend die nog nooit een Tram hadden gezien, laat staan een Metro...quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:43 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik heb me uitstekend vermaakt toen we met de introductie dit jaar Arnhem in moesten. Ik woon er zelf al mijn hele leven, dus de 'speurtocht' achtige opdracht was voor mij een eitje. Maar er waren gewoon zat mensen die de Rijn niet wisten te vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |