Ik ben allerminst boos, je neerbuigende houding tov. HBO of lager omdat je WO doet irriteert me. That's all.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh, ik erken beslist dat er genoeg HBO studies zijn die een stuk pittiger zijn dan universitaire studies, hoor, dus je boosheid jegens mij is misplaatst.
De discussie HBO/universiteit laait voortdurend weer hoog op, maar niet in mijn topic svp, dus hierbij vraag ik aan alle relschoppers om een eigen topic te openen
Nee hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Toch niet, hoor. Hm, ik proef een beetje afgunst in jouw reacties. Ben je heel toevallig geen academicus??![]()
Ik?quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:23 schreef MrBean het volgende:
[..]
Nee hoor.
nozem doet net voorkomen alsof die docenten 's nachts in hun bedje huilen.
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:27 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik?
Welnee. Ze zullen enkel een wenkbrauw optrekken en een paar minuten later zijn ze het alweer vergeten.
Dat studenten bij de docent langs moesten gaan om hem eraan te herinneren dat-ie college moest geven heb ik ook een paar keer meegemaakt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:36 schreef teigan het volgende:
Ik had er vanmorgen nog last van dacht ik...
Bij scheikunde doen ze er niet aan, bij wiskunde dus schijnbaar soms wel... MAarja, de docent kwam helemaal niet opdagen....
dat is een kwaal die studenten aan de universiteit eigen is. Mijn excusesquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:22 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik ben allerminst boos, je neerbuigende houding tov. HBO of lager omdat je WO doet irriteert me. That's all.
Hmmm, en toch heeft mijn universitair geschoolde omgeving in ieder geval geen last vanquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat is een kwaal die studenten aan de universiteit eigen is. Mijn excuses
Vanaf hier geen posts meer over HBO/Universiteit maar gewoon weer over eerstejaars blundersquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:04 schreef blieblie het volgende:
[..]
Hmmm, en toch heeft mijn universitair geschoolde omgeving in ieder geval geen last van.
ik vind het humorquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Beetje kinderachtig vind ik het, maar goed.
Hier is dat ook zo, alleen heet het "Leids kwartiertje".quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
bij ons wel. Altijd academisch kwartiertje. Behalve bij tentamens, daar ben ik ook pas geleden achter gekomen
Vreselijk ja. Of nog erger: "Ik heb zo les", of "De leraar zei"quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:31 schreef nozem het volgende:
"Ja, schat, sorry, ik bel je straks wel terug, ik zit nu op school"
Wat houdt dat kwartiertje nou eigenlijk in?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hier is dat ook zo, alleen heet het "Leids kwartiertje".
Dat colleges standaard een kwartier later beginnen dan in het rooster staat. Officieel beginnen de eerste colleges bijvoorbeeld om negen uur, maar in de praktijk pas om 9.15 uur. Om negen uur zit er dan ook nog geen hond in de collegezaal.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:45 schreef Litso het volgende:
[..]
Wat houdt dat kwartiertje nou eigenlijk in?
Je moet ook niet met die paupers omgaan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja maar ik vind het toch altijd een beetje arrogant klinken als je zegt: "Ik zit nu op de universiteit". Ik zeg het wel tegen m'n ouders en tegen vrienden die ook op de uni zitten, maar liever niet tegen een MBO'er of HBO'erDie hebben het tegen mij ook altijd over 'school': "hoe gaat het op school", terwijl ze weten dat ik er een bloedhekel aan heb als ze de uni 'school' noemen.
Wel een beetje tegenstrijdig: je zegt zelf wel 'school' tegen die groep, maar wil het niet van hun horen![]()
Volgens mij doen ze het om mij te pesten(of omdat ze jaloers zijn
)
Waarom? Zitten er geen pauzes tussen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat colleges standaard een kwartier later beginnen dan in het rooster staat. Officieel beginnen de eerste colleges bijvoorbeeld om negen uur, maar in de praktijk pas om 9.15 uur. Om negen uur zit er dan ook nog geen hond in de collegezaal.
Ach gut. Alweer zo'n blazertje.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Of nog erger: "Ik heb zo les", of "De leraar zei"![]()
Bij bedrijfskunde op de RuG wordt het academisch kwartiertje wel altijd stipt nageleefd.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oftewel, er blijft maar een half uur over?
Wij hadden op de RuG geen academisch kwartiertje. In elk geval niet bij de studie die ik toen deed.
Waarom? Omdat dat in de loop der eeuwen zo gegroeid is.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:51 schreef MrBean het volgende:
[..]
Waarom? Zitten er geen pauzes tussen?
Onzin. Leren = oefenen. En of dat bij een kleuterschool is met knippen en plakken of bij het uitvoeren van natuurkundige experimenten: dat is allebei hetzelfde principe.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:51 schreef Lexie het volgende:
En over die schooldiscussie: op school leer je een truukje, op de universiteit leer je denken.
Kenmerkend voor de luiheid van studenten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom? Omdat dat in de loop der eeuwen zo gegroeid is.![]()
Misschien heb jij dan een paar coulante getroffen, maar ik ken er toch een heel stel die flink geergerd reageren als je met dergelijk taalgebruik komt aanzetten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:48 schreef MrBean het volgende:
[..]
Die docenten hebben wel wat beters te doen dan zich druk te maken over hoe studenten hun studie noemen.
Je snapt overduidelijk niet wat er op een universiteit gebeurt. Maar dat hoort verder niet in dit topic thuis.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:53 schreef MrBean het volgende:
[..]
Onzin. Leren = oefenen. En of dat bij een kleuterschool is met knippen en plakken of bij het uitvoeren van natuurkundige experimenten: dat is allebei hetzelfde principe.
Heeft niks met luiheid te maken maar met traditie.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef MrBean het volgende:
[..]
Kenmerkend voor de luiheid van studenten.
Dan ga jij met de verkeerde mensen om.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Misschien heb jij dan een paar coulante getroffen, maar ik ken er toch een heel stel die flink geergerd reageren als je met dergelijk taalgebruik komt aanzetten.
Hap.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Heeft niks met luiheid te maken maar met traditie.
Dat jij de term nu niet snapt kan ik niets aan doen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:37 schreef MrBean het volgende:
[..]
Oh nee, dat was ThE_ED die het over "flink verbruid" had.
Ja, ik kies ook zelf mijn docenten uit...quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:56 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dan ga jij met de verkeerde mensen om.
Man, je hele carriere bestaat uit oefenen. Sterker nog: je hele leven bestaat uit oefenen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je snapt overduidelijk niet wat er op een universiteit gebeurt. Maar dat hoort verder niet in dit topic thuis.![]()
Dat leer je alleen "academisch denken" te noemen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef MrBean het volgende:
[..]
Kenmerkend voor de luiheid van studenten.
maar hoe red je je in godsnaam in de maatschappij met een universitair diploma? Niet, want je hebt niet geleerd om praktijkgericht te denken. Ja, je baas lastigvallen met theoretische oplossingen kun je, maar die oplossing in de praktijk brengen. No No. All talk, no action op de universiteitquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:51 schreef Lexie het volgende:
En over die schooldiscussie: op school leer je een truukje, op de universiteit leer je denken.
Die willen jou ws niet pissig maken/kwetsen. Op Fok! maakt het niet uit. Hopelijk loopt hier niemand uit jouw universitair geschoolde omgeving rondquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:04 schreef blieblie het volgende:
[..]
Hmmm, en toch heeft mijn universitair geschoolde omgeving in ieder geval geen last van.
Klopt lieverdquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die willen jou ws niet pissig maken/kwetsen. Op Fok! maakt het niet uit. Hopelijk loopt hier niemand uit jouw universitair geschoolde omgeving rond
Mijn blunder van dit jaar is bij nader inzien inderdaad ook de boeken...quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:09 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb niet echt blunders gehad volgens mij, alleen als een docent zegt "je kunt nu je boeken halen" kun je je daar beter niets van aantrekken want het zal nog best een dagje of wat duren.
Precies. Je moet afspraken met je ouders gewoon niet nakomen, dat is pas vet!quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sowieso, van die mensen van 21 die even naar huis moeten bellen als ze een biertje mee gaan drinken, om te zeggen dat ze met eten niet thuis zijn.![]()
behalve bij mijn AVV college van vanmiddagquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat colleges standaard een kwartier later beginnen dan in het rooster staat. Officieel beginnen de eerste colleges bijvoorbeeld om negen uur, maar in de praktijk pas om 9.15 uur. Om negen uur zit er dan ook nog geen hond in de collegezaal.
Inderdaad. Heel volwassen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:12 schreef BGN het volgende:
[..]
Precies. Je moet afspraken met je ouders gewoon niet nakomen, dat is pas vet!![]()
Dat noemt men 'het streberig halfuurtje'.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
behalve bij mijn AVV college van vanmiddagsommigen bleken er om kwart voor 12 al te zitten, terwijl het pas om kwart over begon. Blijkbaar hebben dus niet alle faculteiten een academisch kwartiertje
Ik zeg dat ook gewoon hoor (ok, school niet). Ik heb echt niet de behoefte om hard naar andere mensen te roepen dat ik 'college' heb omdat ik 'studeer' aan de 'universiteit' met mijn 'medestudenten'. Soms zeg ik college, soms les. Ik zie het probleem niet. En ik zeg ook huiswerk ja, hoe moet ik het anders noemen? Ik heb in het dagelijks leven nu eenmaal meer contact met mensen die niet studeren dan met mensen die dat wel doen, dus het praat gewoon makkelijker. Als ik zeg dat ik aan een paper of essay werk snappen m'n collega's niet wat ik bedoel. En wat dat met thuiswonen te maken heeft? Ik zie ook niet wat docenten daar op tegen zouden moeten hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:51 schreef ThE_ED het volgende:
Mensen die het hebben over "school", "huiswerk", "klasgenoten" en "les" hebben het bij veel docenten en zeker professoren ook flink verbruid. Helaas wordt het tegenwoordig steeds algemener door al die kutstudenten die bij hun ouders blijven wonen.
Waarom zou je het ueberhaupt hard roepen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:11 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb echt niet de behoefte om hard naar andere mensen te roepen dat ik 'college' heb omdat ik 'studeer' aan de 'universiteit' met mijn 'medestudenten'.
Ik weet het ook niet, ik constateer alleen. Misschien hebben die mensen minder een idee van het " student zijn" ? En natuurlijk is dat student zijn ook een beetje een brallerig barhangideaal, maar er zit toch ook wel een bepaalde meerwaarde aan vind ik.quote:En wat dat met thuiswonen te maken heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |