abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35109311
SP AR TA!

En nu weer PS3 .
pi_35109327
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:25 schreef H.Flick het volgende:
SP AR TA!
De enige echte club in ROTterdam. .
-
pi_35109394
ben ik per ongeluk in VBL terecht gekomen?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35109433
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Even denken..
De baas van NVIDIA die zegt dat de RSX iets sneller is dan 2 6800 Ultra's samen, of een of andere nobody die denkt alle wijsheid in pacht te hebben..
Lastig kiezen hoor wie ik nou moet geloven... .
Of vind je dat de NVIDIA baas ook niet weet waar ie het over heeft , .
Jezus, kneus. Je triestheid kent echt geen grenzen he?
Ontzettende flame-dombo ook jij he. Die oude uitspraak is destijds gedaan op basis van alpha-kits die op de E3 draaide, die liepen idd op 2 6800U's. Over de RSX heeft Nvidia's boss nog geen concrete performance-cijfers gegeven, dat zal pas de komende maand gebeuren door Sony. 2 7800Gt's zijn trouwens niet veel sneller als 2 6800U's, dus waar maak je je druk om, domme Griek.
pi_35109510
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:23 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je wel de volle 20Mbit als de decoder uit staat. Maar ik wilde er eigenlijk alleen mee zeggen dat je nu al makkelijk hoge kwaliteit beeld via internet kunt streamen. Als je de hele 20Mbit zou gebruiken zou je dat ook wel in HD-kwaliteit goed moeten kunnen, lijkt mij.
Ik heb de decoder uitstaan en nog steeds dezelfde snelheid ongeveer als wat jij hebt en ik zit nog geen 200m van de centrale af
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_35109516
toch PS3 gevonden! Te herkennen aan de scheldkannonades over en weer bij gebrek aan nieuws.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35109602
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:30 schreef Tain het volgende:

[..]

Ik heb de decoder uitstaan en nog steeds dezelfde snelheid ongeveer als wat jij hebt en ik zit nog geen 200m van de centrale af
welke meet-methode gebruik je?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:33:20 #108
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35109609
VECHTEN RELLEN!!!!!

de volgende wedstrijd wordt er eentje zonder publiek denk ik zo
The line is a dot to you!
pi_35109686
Die Griek moet eruit ! Ze deugen niet. Bij Ajax presteren ze niet, en hier ook niet. Wisselen !
pi_35109729
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:33 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

welke meet-methode gebruik je?
http://www.speedtest.nl/
En heb een paar een aantal linux distro's tegelijkertijd gedownload en ben nog nooit boven de 1600kb/s gekomen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_35109795
Ik zit op 2KM en haal 2,1 MB/s. Je moet niet speedtest nemen, maar een 100MB.bin file van Versatel. Speedtest weet geen raad met ADSL2.
pi_35109923
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:38 schreef LuukBes het volgende:
Ik zit op 2KM en haal 2,1 MB/s. Je moet niet speedtest nemen, maar een 100MB.bin file van Versatel. Speedtest weet geen raad met ADSL2.
idd, ik heb stage gelopen bij het bedrijf achter speedtest, en het is een leuke indicator, maar verre van solide. Des te opvallender dat bijv de consumentenbond er gebruik van maakt voor testen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35110073
Probleem zit hem meer in de tijd die ADSL2+ nodig heeft om tot topspeed te komen. Die kleine files die speedtest gebruikt om te meten (5Mb of 10Mb ofzo) zijn gewoon binnen voordat je het weet en je snelheid gemaximised hebt. Met een 100MB file plus Versatel's eigen top-bandbreedte i.p.v. de iets mindere speedtest-server, heb je de beste indicatie wat je maximaal haalt.

Back to PS3 : Hot Shot Golf 5 shots :



Wordt er niet warm of koud van.
pi_35110448
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:38 schreef LuukBes het volgende:
Ik zit op 2KM en haal 2,1 MB/s. Je moet niet speedtest nemen, maar een 100MB.bin file van Versatel. Speedtest weet geen raad met ADSL2.
Even proberen vanavond, al boeit het toch niet echt omdat je buiten het Versatel netwerk die snelheid toch niet gaat halen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_35110662
Trouwens, omdat in de PS3 topics zo vaak gemopperd wordt wegens het pushen van Sony voor hun BR-baby : ondanks dat je HDTV makkelijk op een normale DVD kan draaien met HDTV-codecs als je de CPU-power van een 360 en PS3 hebt, blijken de 360-devvers wel problemen te hebben met het beperkte DVD9. De maker van Enchanted Arms RPG is al aan de tweede DVD bezig voor het game en denkt er wellicht 3 (...) nodig te hebben. Hij klaagt net zoals Team Ninja (DOA4) over de DVD-capaciteit. Dus wat games aangaat is BR voor de toekomst zeker geen overbodige luxe volgens game-makers. Beide interviews beneden.
quote:
"From Software producer Masanori Takeuchi, who's been working on Enchant Arm, a role-playing game slated to be an Xbox 360 launch title, said developers will also be running into issues of storage space in the next generation. While the Xbox 360 is a next-generation console, Microsoft decided to equip it with a normal DVD reader rather than give it HD-DVD or Blu-ray reading capabilities.

"The volume of data in Enchant Arms won't fit into a single DVD. It's an RPG, so we're thinking it would be inevitable that we release it on two discs," says Takeuchi. "But to be honest, that's even looking grim.
http://www.pro-g.co.uk/news/nid/1031/
http://www.gamespot.com/news/2005/08/30/news_6132218.html
pi_35110723
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:54 schreef Tain het volgende:

[..]

Even proberen vanavond, al boeit het toch niet echt omdat je buiten het Versatel netwerk die snelheid toch niet gaat halen
Nou volgens mij niet, ik haal bv met MS-servers bijna dezelfde speed als lokaal bij Versatel. Die HDTV trailers van de MS-site zijn ook rond de 100MB en dat is een leuke test.

Zijn best wat meer verbindingen te krijgen die het goed voor mekaar hebben qua bandbreedte.
pi_35110802
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:58 schreef LuukBes het volgende:
Trouwens, omdat in de PS3 topics zo vaak gemopperd wordtwegens het pushen van Sony voor hun BR-baby : ondanks dat je HDTV makkelijk op een normale DVD kan draaien met HDTV-codecs als je de CPU-power van een 360 en PS3 hebt, blijken de 360-devvers wel problemen te hebben met het beperkte DVD9. De maker van Enchanted Arms RPG is al aan de tweede DVD bezig voor het game en denkt er wellicht 3 (...) nodig te hebben. Hij klaagt net zoals Team Ninja (DOA4) over de DVD-capaciteit. Dus wat games aangaat is BR voor de toekomst zeker geen overbodige luxe volgens game-makers. Beide interviews beneden.
[..]

http://www.pro-g.co.uk/news/nid/1031/
http://www.gamespot.com/news/2005/08/30/news_6132218.html
Enchant Arms is al uitgekomen, en staat gewoon op 1 disc
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:04:06 #118
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35110888
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:58 schreef LuukBes het volgende:
Trouwens, omdat in de PS3 topics zo vaak gemopperd wordt wegens het pushen van Sony voor hun BR-baby : ondanks dat je HDTV makkelijk op een normale DVD kan draaien met HDTV-codecs als je de CPU-power van een 360 en PS3 hebt, blijken de 360-devvers wel problemen te hebben met het beperkte DVD9. De maker van Enchanted Arms RPG is al aan de tweede DVD bezig voor het game en denkt er wellicht 3 (...) nodig te hebben. Hij klaagt net zoals Team Ninja (DOA4) over de DVD-capaciteit. Dus wat games aangaat is BR voor de toekomst zeker geen overbodige luxe volgens game-makers. Beide interviews beneden.
[..]

http://www.pro-g.co.uk/news/nid/1031/
http://www.gamespot.com/news/2005/08/30/news_6132218.html


heb je de data gezien bij de berichten?? Die zijn van augustus 2005

en DOA4 en Enchant-Arm zijn op 1 disc uitgekomen, en zelfs Oblivion past op 1 disc (en de wereld in dat spel heeft een oppervlakte van 40 vierkante kilometer)
The line is a dot to you!
pi_35110988
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:01 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Enchant Arms is al uitgekomen, en staat gewoon op 1 disc
Denk dat je in de war bent met een ander game. Want die RPG is nog nergens gereviewed en volgens mij nog lang niet uit.

Als dat wel zo is (links plz), hebben ze flink liggen korten op hun originele game-grootte die ze uitspreken in het interview.
pi_35111053
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:06 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Denk dat je in de war bent met een ander game. Want die RPG is nog nergens gereviewed en volgens mij nog lang niet uit.

Als dat wel zo is (links plz), hebben ze flink liggen korten op hun originele game-grootte die ze uitspreken in het interview.
http://www.lik-sang.com/info.php?category=323&products_id=8003&
quote:
Usually ships within 24 hours
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:11:50 #121
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35111186
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:06 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Denk dat je in de war bent met een ander game. Want die RPG is nog nergens gereviewed en volgens mij nog lang niet uit.

Als dat wel zo is (links plz), hebben ze flink liggen korten op hun originele game-grootte die ze uitspreken in het interview.
hier:

http://www.joystiq.com/20(...)-one-disc-after-all/

klaar?
The line is a dot to you!
pi_35111202
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:06 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Denk dat je in de war bent met een ander game. Want die RPG is nog nergens gereviewed en volgens mij nog lang niet uit.

Als dat wel zo is (links plz), hebben ze flink liggen korten op hun originele game-grootte die ze uitspreken in het interview.
Famitsu heeft al een review. Het is geen geweldig spel (kreeg geloof ik een 7), maar hij is er dus wel.
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_35111206
quote:
Reviews? Usually ships etc, staat bij elke pre-order...
pi_35111288
quote:
Ja, het cijfer en het matige spel bevestigt het vermoeden dat ze flink hebben liggen downgraden in gfx en gamecontent.
pi_35111290
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:12 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Reviews? Usually ships etc, staat bij elke pre-order...
Nee, als een game nog niet uit is staat er op Lik Sang wanneer ie verwacht wordt.
De game is al uit. Alleen in Japan, dus echt veel reviews zal je niet vinden.
Trouwens, als blijkt dat er een 2 speed BR drive in de PS3 zit, komen op die console ook de games op DVD.
Want 2x BR is te traag, schijnt.
-
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:14:09 #126
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_35111292
LuukBes, je maakt jezelf wel belachelijk hier hoor
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_35111301
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:12 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Reviews? Usually ships etc, staat bij elke pre-order...
Nee bij Lik-sang staat er bij een preorder
quote:
Pre-Order, ships when stock arrives (Feb 23, 2006)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_35111319
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Ja, het cijfer en het matige spel bevestigt het vermoeden dat ze flink hebben liggen downgraden in gfx en gamecontent.
.
Of gewoon goeie compressie gebruikt.
Denk je nou echt dat ze een spel gaan inkorten om hem op 1 dvd te krijgen? .
-
pi_35111341
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef MMaRsu het volgende:
LuukBes, je maakt jezelf wel belachelijk hier hoor
Now that's a first .
-
pi_35111347
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Ja, het cijfer en het matige spel bevestigt het vermoeden dat ze flink hebben liggen downgraden in gfx en gamecontent.
Wat een conclusie
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:15:41 #131
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35111356
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Ja, het cijfer en het matige spel bevestigt het vermoeden dat ze flink hebben liggen downgraden in gfx en gamecontent.
en sinds wanneer bepaalt het cijfer van een review de grootte van het spel

doe eens normaal man en haal dat gigantische bord voor je kop weg
The line is a dot to you!
pi_35111383
Ik quote alleen 2 devvers die niet tevreden zijn over DVD9, live with it. Interviews zijn gegeven in de allerlaatse fase van de game-ontwikkeling, ze zijn inmiddels uitgebracht kennelijk.

Het zijn hun woorden. Alsof hun niet weten hoe je moet compressen als devver, dus die optie heeft men heus wel overwogen tijdens het interview.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:17:43 #133
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35111422
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:16 schreef LuukBes het volgende:
Ik quote alleen 2 devvers die niet tevreden zijn over DVD9, live with it. Het zijn hun woorden. Alsof hun niet weten hoe je moet compressen als devver, dus die optie heeft men heus wel overwogen tijdens het interview.
nee en daarom zijn beide spellen waar jij het over hebt ook uitgekomen op 1 disc, dat zegt toch wel genoeg

en allerlaatste fase
die interviews zijn van augustus... dat is 4/5 maanden geleden
The line is a dot to you!
pi_35111475
Nog leuker DOA4 schijnt op een DVD5 te staan
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:20:49 #135
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_35111539
Die DVD9 discussie is zo 2005
pi_35111633
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:16 schreef LuukBes het volgende:
Ik quote alleen 2 devvers die niet tevreden zijn over DVD9, live with it. Interviews zijn gegeven in de allerlaatse fase van de game-ontwikkeling, ze zijn inmiddels uitgebracht kennelijk.

Het zijn hun woorden. Alsof hun niet weten hoe je moet compressen als devver, dus die optie heeft men heus wel overwogen tijdens het interview.
Blijkbaar niet, anders krijg je het echt niet voor elkaar om een 3 disc game op 1 dvd te proppen hoor.
-
pi_35111673
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:19 schreef Tain het volgende:
Nog leuker DOA4 schijnt op een DVD5 te staan
Tof, DOA4 is maar 2300MB, dus idd DVD9 is veels te klein
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:27:02 #138
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35111772
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:24 schreef Tain het volgende:

[..]

Tof, DOA4 is maar 2300MB, dus idd DVD9 is veels te klein
en het schijnt dat Oblivion maar 900 Mb groot is

dus die grote discs heb je alleen nodig voor HD-filmpjes waar de japanners zo gek op zijn
The line is a dot to you!
pi_35111807
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:27 schreef kepler het volgende:

[..]

en het schijnt dat Oblivion maar 900 Mb groot is

dus die grote discs heb je alleen nodig voor HD-filmpjes waar de japanners zo gek op zijn
ik ben geen Japanner
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35111847
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:17 schreef kepler het volgende:

[..]

nee en daarom zijn beide spellen waar jij het over hebt ook uitgekomen op 1 disc, dat zegt toch wel genoeg
DOA4 -interview wordt ook niet gezegd dat ze DOA4 niet erop krijgen. Lezen. De zijn gewoon voor de toekomst niet tevreden. En die ander game was kennelijk vele groter bedoeld, paar maandjes terug tenminste nog wel.

Het is trouwens algemeen bekend dat games tijdens en tegen het eind van de ontwikkeling worden gestript van allerlei zaken. Niks nieuws. Als van bovenaf knopen doorgehakt worden dat een game snel uitgebracht moet worden en deadlines naderen, begint het knipwerk.

Downgraden van resolutie's van filmpjes en textures om space te saven is trouwens een van de makkelijkste en snelste manieren zonder al te veel werk. Dat kan desnoods allemaal op het laatst beslist worden als men niet wil dat meerdere dure DVD9's gebruikt moeten worden.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:29:11 #141
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35111850
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:28 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik ben geen Japanner
ok, voornamelijk Japanners dan
The line is a dot to you!
pi_35111882
dure DVD9 die krengen kosten retail al bijna geen drol meer.

maar ik heb van Tecmo weinig meer gehoord over Ninja Gaiden 2, een spel dat vanwege de DVD9 waarschijnlijk op de PS3 uit zou komen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:34:26 #143
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35111991
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:29 schreef LuukBes het volgende:

[..]

DOA4 -interview wordt ook niet gezegd dat ze DOA4 niet erop krijgen. Lezen. De zijn gewoon voor de toekomst niet tevreden. En die ander game was kennelijk vele groter bedoeld, paar maandjes terug tenminste nog wel.

Het is trouwens algemeen bekend dat games tijdens en tegen het eind van de ontwikkeling worden gestript van allerlei zaken. Niks nieuws. Als van bovenaf knopen doorgehakt worden dat een game snel uitgebracht moet worden en deadlines naderen, begint het knipwerk.

Downgraden van resolutie's van filmpjes en textures om space te saven is trouwens een van de makkelijkste en snelste manieren zonder al te veel werk. Dat kan desnoods allemaal op het laatst beslist worden als men niet wil dat meerdere dure DVD9's gebruikt moeten worden.
er is ook ooit een stukje geweest over dat DVD9 genoeg is voor ook deze generatie (sommige games zullen op meerdere schijfjes komen, maar dat is vooral door filmpjes). De compressie-technieken verbeteren ook heel erg snel, dus ik zie nog steeds geen groot probleem met DVD9. Zeker niet als er een 2-speed BR in de PS3 komt....

ow en een uitgever zal eerder een game uitbrengen op 2-discs dan knippen in de textures/filmpjes hoor
The line is a dot to you!
pi_35112063
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef MMaRsu het volgende:
LuukBes, je maakt jezelf wel belachelijk hier hoor
Ja... dankzij hem begin zelfs ìk een hekel te krijgen aan Sony-fanboys!
pi_35112432
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ja... dankzij hem begin zelfs ìk een hekel te krijgen aan Sony-fanboys!
Ik vond de Sony fanboys okay op fok, nu stoor ik me gewoon aan alle fanboys hier . Thanks LuukBes . Het laatste bastion der objectiviteit is gevallen dankzij jou .
pi_35112605
OK, tijd voor een heel ander onderwerp; wat vinden jullie van Miss Lara Croft 2006?

Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:58:06 #147
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_35112873
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:51 schreef SocialDisorder het volgende:
OK, tijd voor een heel ander onderwerp; wat vinden jullie van Miss Lara Croft 2006?

[afbeelding]
Daar is dit niet echt het topic voor
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_35112917
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:58 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Daar is dit niet echt het topic voor
het was ook meer een poging om het gescheld heen en weer te stoppen. Een lekker wijf wil daar meestal voor zorgen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35113039
Maar om nog heel even terug te komen op 1080p films. Kijk het idee van 1080p streamen voordat ze in de bioscoop komen klinkt natuurlijk leuk... maar verschrikkelijk onwaarschijnlijk. Dat je een film kunt bekijken voordat 'ie in de bioscoop verschijnt zal natuurlijk nóóit gebeuren! En 1080p films streamen!?! Waarom streamen? Wat is dan de reden dat die hele Blu-Ray drive erin zit? Nee, ik denk dat het hooguit bij filmtrailers blijft die je kunt downloaden.

En voor de mensen die lopen te schreeuwen dat 1080p films makkelijk op een DVD passen. Tja.. het kan, maar het is onmogelijk dat voor elkaar te krijgen zonder ernstige compressie artifacts. Ook niet met Mpeg4-AVC dus, wat overigens gewoon één van de drie video-codecs is binnen de Blu-Ray standaard. Meeste films op Blu-Ray zullen gewoon met Mpeg2 gecomprimeerd worden, omdat Mpeg2 nou eenmaal beter geschikt is voor hogere bitrates. Mpeg4 is vooral ontwikkeld voor streaming video en blinkt vooral uit in de lagere bitrates. Er is echter een bitrate-"bovengrens" bij Mpeg4 waarboven de beeldkwaliteit niet echt veel hoger meer wordt naarmate de bitrate toeneemt. 1080p heeft nou eenmaal een hoge bitrate nodig om de beeldkwaliteit hoog te houden.
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:04:25 #150
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_35113116
Ja en dan was er ook nog iemand die zei dat ze je misschien wel kon downloaden

Een film van 30gb haal je ook zo ff binnen natuurlijk
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_35113201
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:04 schreef MMaRsu het volgende:
Ja en dan was er ook nog iemand die zei dat ze je misschien wel kon downloaden

Een film van 30gb haal je ook zo ff binnen natuurlijk
De PS3 zèlf is er in ieder geval op voorbereid met z'n 3 gigabit ethernet poorten! Nou de providers nog.
pi_35113229
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:34 schreef kepler het volgende:

[..]

er is ook ooit een stukje geweest over dat DVD9 genoeg is voor ook deze generatie (sommige games zullen op meerdere schijfjes komen, maar dat is vooral door filmpjes). De compressie-technieken verbeteren ook heel erg snel, dus ik zie nog steeds geen groot probleem met DVD9. Zeker niet als er een 2-speed BR in de PS3 komt....
Er zit anders wel een limiet aan compressie, en die is met de huidige uitontwikkelde codecs al behoorlijk aan die limiet. Er is echt geen magical-codec in aankomst die een 700MB Xvid film van een 4.5 GB Mpeg2 DVD straks een 200MB Xvid-2 film maakt ofzo. Niet zonder zwaar kwaliteitsverlies.

Het H.264 gebeuren sluit gewoon aan op het divx/xvid gebeuren qua compressieverhoudingen (gemiddeld 1 op 4), 20GB HDTV-film gaat in H264 terug naar 5 tot tot 10 GB afhankelijk van de kwaliteit die je wil. Ik denk dat dat DVD9 op termijn met hi-res textures en veel CG in games wel ten kostte gaat van gamecontent. Heb totnutoe ook nog geen super-hi-res games gezien op de 360. Men claimt 720P, maar dat zegt alles over scherm-res niet over texture-res. Ben benieuwd hoeveel GoW zal beslaan aan capaciteit, een game die wel echt zeer hi-res texturelandschap heeft.

PS3 krijgt trouwens wellicht ergens rond de 2.5x BR drive qua speed, want devvers hebben te horen gekregen dat ze zich moeten richten op 10x DVD-readspeed. 2x BR = 9 MB/s, en dat is minder dan 10x DVD (dat volgens mij ergens tussen de 10 en 15 MB/s is).
pi_35113376
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:04 schreef MMaRsu het volgende:
Ja en dan was er ook nog iemand die zei dat ze je misschien wel kon downloaden

Een film van 30gb haal je ook zo ff binnen natuurlijk
enig idee hoe snel je tegenwoordig 30 GB binnenhaalt op een standaard ADSL-abo?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35113465
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:07 schreef LuukBes het volgende:
PS3 krijgt trouwens wellicht ergens rond de 2.5x BR drive qua speed, want devvers hebben te horen gekregen dat ze zich moeten richten op 10x DVD-readspeed. 2x BR = 9 MB/s, en dat is minder dan 10x DVD (dat volgens mij ergens tussen de 10 en 15 MB/s is).
"2,5". Er is alleen dat enkele verhaal van die developer in dat Kikizo-artikel die zegt dat 'ie helemaal nìks van de optische drive afweet en z'n game gewoon aan het ontwikkelen is met een 10x DVD drive òf sneller in het achterhoofd. Bovendien hoeven DVD-speed en Blu-Ray speed helemaal niet te corresponderen. Voor hetzelfde geld krijgt 'ie een 2x BD-ROM en 16x DVD-ROM drive. Of een 4x BD-ROM en 12x DVD-ROM drive. Het kan allemaal
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:13:35 #155
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35113468
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:07 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Er zit anders wel een limiet aan compressie, en die is met de huidige uitontwikkelde codecs al behoorlijk aan die limiet. Er is echt geen magical-codec in aankomst die een 700MB Xvid film van een 4.5 GB Mpeg2 DVD straks een 200MB Xvid-2 film maakt ofzo. Niet zonder zwaar kwaliteitsverlies.

Het H.264 gebeuren sluit gewoon aan op het divx/xvid gebeuren qua compressieverhoudingen (gemiddeld 1 op 4), 20GB HDTV-film gaat in H264 terug naar 5 tot tot 10 GB afhankelijk van de kwaliteit die je wil. Ik denk dat dat DVD9 op termijn met hi-res textures en veel CG in games wel ten kostte gaat van gamecontent. Heb totnutoe ook nog geen super-hi-res games gezien op de 360. Men claimt 720P, maar dat zegt alles over scherm-res niet over texture-res. Ben benieuwd hoeveel GoW zal beslaan aan capaciteit, een game die wel echt zeer hi-res texturelandschap heeft.
deze link bedoelde ik: http://www.gamesfirst.com/index.php?id=1132
en er is ook ooit een game gemaakt die maar 97 kb groot is! En zelfs die game ziet er nog goed uit. Oftewel de limiet van compressie (alhoewel het niet alleen uit compressie bestaat) is nog lang niet bereikt
quote:
PS3 krijgt trouwens wellicht ergens rond de 2.5x BR drive qua speed, want devvers hebben te horen gekregen dat ze zich moeten richten op 10x DVD-readspeed. 2x BR = 9 MB/s, en dat is minder dan 10x DVD (dat volgens mij ergens tussen de 10 en 15 MB/s is).
juist, en de developers voor de Xbox 360 klagen nu al dat 12speed eigenlijk te langzaam is. Willen er veel games op Blu-Ray uitkomen dan moet er minstens 4speed in de PS3 komen, wat erg duur zal zijn
The line is a dot to you!
pi_35113517
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:11 schreef SocialDisorder het volgende:
enig idee hoe snel je tegenwoordig 30 GB binnenhaalt op een standaard ADSL-abo?
Jammer genoeg is de gemiddelde internet-snelheid in Nederland niet ècht representatief voor de gemiddelde internet-snelheid wereldwijd.

Daarbij mogen ze wel een héle grote harde schijf meeleveren als je meer dan 2 films op wilt kunnen slaan evenals andere content.
pi_35113690
quote:
er is ook ooit een game gemaakt die maar 97 kb groot is! En zelfs die game ziet er nog goed uit. Oftewel de limiet van compressie (alhoewel het niet alleen uit compressie bestaat) is nog lang niet bereikt
die game maakte geen gebruik van compressie, maar van standaard DirectX instructies om beelden te genereren.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35113712
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:15 schreef P-Style het volgende:

[..]

Jammer genoeg is de gemiddelde internet-snelheid in Nederland niet ècht representatief voor de gemiddelde internet-snelheid wereldwijd.

Daarbij mogen ze wel een héle grote harde schijf meeleveren als je meer dan 2 films op wilt kunnen slaan evenals andere content.
of een DVD-RW BR-RW
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35113740
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:13 schreef kepler het volgende:

[..]

deze link bedoelde ik: http://www.gamesfirst.com/index.php?id=1132
en er is ook ooit een game gemaakt die maar 97 kb groot is! En zelfs die game ziet er nog goed uit. Oftewel de limiet van compressie (alhoewel het niet alleen uit compressie bestaat) is nog lang niet bereikt
Jammer dat de game poeptraag is en gewoon DX9 libraries gebruikt
pi_35113811
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:20 schreef SocialDisorder het volgende:
of een DVD-RW BR-RW
Dàn wordt 'ie wel duur ja!
pi_35113909
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dàn wordt 'ie wel duur ja!
je moet wat neertellen, maar dan heb je ook wat
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35113999
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:25 schreef SocialDisorder het volgende:
je moet wat neertellen, maar dan heb je ook wat
Nou... liever een BD-lezer met hoge snelheid dan een BD-brander.
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:28:36 #163
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_35114053
Maargoed Playstation Hub..



Ik had liever PSN gehad, Playstation Network. Das veel toffer
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:30:44 #164
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35114150
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:20 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Jammer dat de game poeptraag is en gewoon DX9 libraries gebruikt
het gaat om het idee
The line is a dot to you!
pi_35114155
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:28 schreef MMaRsu het volgende:
Maargoed Playstation Hub..



Ik had liever PSN gehad, Playstation Network. Das veel toffer
Ik wacht het nog effe af. Trouwens... morgen begint die TGS al. Hópelijk komen we het dan zeker te weten.
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:30:59 #166
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35114162
nieuwe geruchten

Klikkerdeklik

[ Bericht 3% gewijzigd door kepler op 15-02-2006 15:40:20 ]
The line is a dot to you!
pi_35114333
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:30 schreef kepler het volgende:

[..]

het gaat om het idee
Het is gewoon een hele andere techniek, eigenlijk gewoon niet vergelijkbaar met "normale" games. Bij die game zaten volgens mij niet eens textures, omdat die gegenereerd werden door DirectX ofzo.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:37:59 #168
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35114469
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:34 schreef peristilius het volgende:

[..]

Het is gewoon een hele andere techniek, eigenlijk gewoon niet vergelijkbaar met "normale" games. Bij die game zaten volgens mij niet eens textures, omdat die gegenereerd werden door DirectX ofzo.
dan gaat het nog steeds om het idee

kijk maar naar speedtree bijvoorbeeld
The line is a dot to you!
pi_35114862
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:30 schreef kepler het volgende:
nieuwe geruchten

Klikkerdeklik
quote:
According to well-placed industry sources
En toen stopte ik al met lezen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35116562
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:13 schreef kepler het volgende:

[..]

deze link bedoelde ik: http://www.gamesfirst.com/index.php?id=1132
en er is ook ooit een game gemaakt die maar 97 kb groot is! En zelfs die game ziet er nog goed uit. Oftewel de limiet van compressie (alhoewel het niet alleen uit compressie bestaat) is nog lang niet bereikt
Dat heeft idd weinig met compressie te maken, maar met het type programmeren en cachen.

Kan je ook amper een game noemen zonder volwaardige maps, textures, levels, models, physics, sound etc.

Dude van Epic, Mark Rein, een half jaartje geleden (ging over online distributie van games):
quote:
"Unreal Tournament was 6GB compressed. Next Generation games are going to be 20GB plus, and how we're going to fit them on DVD9's I don't know, they'll probably be a few of them. On the PS3, we're going to be using the majority of the space on those Blu-ray disks. So, online isn't really the best option in some instances. Downloading 30GB isn't really feasible. "
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=1111&Itemid=35

En dat artikel van jou is trouwens al best vaak op forums getackled voor zijn foutieve cijfers (hij heeft het zelfs al meerdere malen ge-edit). Is een hoax. De raw-dumps van de mod-scene zouden te groot zijn volgens die schrijver, zijn kleinere game-sizes zouden kloppen. Niks van waar zo schijnt, die 360-game dumps zijn bijna allemaal 1 op 1 copien waar de content ook nog compressed is. Dus 7 tot 8 GB voor Condemned, Madden en DOA4, en niet rond de 4 GB zoals dat artikel zegt. Maar goed, nu al 3 devvers gequote die kritisch zijn over DVD9, en jij komt met een vaag artikel van een vage website vol met fouten die het weer beter weet. Ik weet wel wie ik serieuzer moet nemen.
pi_35116753
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:24 schreef LuukBes het volgende:
...een vaag artikel van een vage website vol met fouten die het weer beter weet.
Ach... dat is (helaas) de normaalste zaak hier in de PS3-topics.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:41:32 #172
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35117296
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:24 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Dat heeft idd weinig met compressie te maken, maar met het type programmeren en cachen.

Kan je ook amper een game noemen zonder volwaardige maps, textures, levels, models, physics, sound etc.

Dude van Epic, Mark Rein, een half jaartje geleden (ging over online distributie van games):
[..]

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=1111&Itemid=35

En dat artikel van jou is trouwens al best vaak op forums getackled voor zijn foutieve cijfers (hij heeft het zelfs al meerdere malen ge-edit). Is een hoax. De raw-dumps van de mod-scene zouden te groot zijn volgens die schrijver, zijn kleinere game-sizes zouden kloppen. Niks van waar zo schijnt, die 360-game dumps zijn bijna allemaal 1 op 1 copien waar de content ook nog compressed is. Dus 7 tot 8 GB voor Condemned, Madden en DOA4, en niet rond de 4 GB zoals dat artikel zegt. Maar goed, nu al 3 devvers gequote die kritisch zijn over DVD9, en jij komt met een vaag artikel van een vage website vol met fouten die het weer beter weet. Ik weet wel wie ik serieuzer moet nemen.
ok, ik wist niet dat dat artikel allang 'gekraakt' was.

toch denk ik dat DVD voorlopig wel genoeg zal zijn, en al komen er een paar games op meerdere DVD's uit dan is dat nog steeds geen groot probleem. Als er een 2-speed BR in de PS3 zal zitten dan zullen ook voor de PS3 de meeste games op DVD uitkomen omdat de data-overdracht via BluRay niet snel genoeg zal zijn...
The line is a dot to you!
pi_35117460
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:41 schreef kepler het volgende:
ok, ik wist niet dat dat artikel allang 'gekraakt' was.

toch denk ik dat DVD voorlopig wel genoeg zal zijn, en al komen er een paar games op meerdere DVD's uit dan is dat nog steeds geen groot probleem. Als er een 2-speed BR in de PS3 zal zitten dan zullen ook voor de PS3 de meeste games op DVD uitkomen omdat de data-overdracht via BluRay niet snel genoeg zal zijn...
Omdat de data-overdracht niet snel genoeg zal zijn voor games die een hoge data-overdracht vereisen bedoel je. Ik kan me best voorstellen dat de eerste FF op de PS3 sowieso op BD-ROM staat vanwege de HD FMV's die erop staan en verder hebben FF's toch geen hoge data-overdracht nodig.

Multiple DVD-games is te belachelijk voor woorden op een systeem dat BD-ROM ondersteunt.

[ Bericht 2% gewijzigd door P-Style op 15-02-2006 17:01:40 ]
pi_35118176
Is me ook veel te makkelijk om te roepen dat BR 2x per defintie te weinig is. Komt dat ook weer uit zo'n hoek zoals dat artikel ? Of van Major Nelson en consorten.

Ligt idd maar net aan het type game en in hoeverre je live-streaming nodig hebt vanaf DVD/BR, en hoe goed je dit kan optimaliseren. Op de PS2 heeft Naughty Dog een geniaal stream-systeem voor elkaar weten te boksen met zijn Jak serie, die heel knap alles streamed. Hun systeem is vele malen beter dan wat Rockstar met GTA heeft, en veruit het beste ontwikkeld op de PS2.

Wordt volgens mij nog door Sony gelicensed aan derden. Dat zijn in ieder geval allebei free-roaming games met open maps. Maar er zijn ook genoeg games die zich in een striktere omgeving afspelen zonder de noodzaak van stream-on-demand. Det vergt weer heel andere eisen. Als je een God of War map hebt die alles in de 512MB propt en pas na het level weer access zoekt richting BR, dan zie ik dat niet als storend zolang de laadtijden binnen de perken zijn. Zo is het nu ook zo vaak met games als RE4 en GoW, en die hebben toch geen lage cijfers.
pi_35118452
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:00 schreef LuukBes het volgende:
Is me ook veel te makkelijk om te roepen dat BR 2x per defintie te weinig is. Komt dat ook weer uit zo'n hoek zoals dat artikel ? Of van Major Nelson en consorten.
Nee, die hele gedachte komt eigenlijk voort uit een discussie (die al twee keer gevoerd is) in de PS3-topics.
quote:
Ligt idd maar net aan het type game en in hoeverre je live-streaming nodig hebt vanaf DVD/BR, en hoe goed je dit kan optimaliseren. Op de PS2 heeft Naughty Dog een geniaal stream-systeem voor elkaar weten te boksen met zijn Jak serie, die heel knap alles streamed. Hun systeem is vele malen beter dan wat Rockstar met GTA heeft, en veruit het beste ontwikkeld op de PS2.
Mee eens.
quote:
Wordt volgens mij nog door Sony gelicensed aan derden. Dat zijn in ieder geval allebei free-roaming games met open maps. Maar er zijn ook genoeg games die zich in een striktere omgeving afspelen zonder de noodzaak van stream-on-demand. Det vergt weer heel andere eisen. Als je een God of War map hebt die alles in de 512MB propt en pas na het level weer access zoekt richting BR, dan zie ik dat niet als storend zolang de laadtijden binnen de perken zijn. Zo is het nu ook zo vaak met games als RE4 en GoW, en die hebben toch geen lage cijfers.
Ach er zijn inderdaad genoeg games die het wel redden zonder al te hoge data-streaming rates. (racegames en fighters streamen helemaal niet, behalve muziek). Maar toch verwacht ik de komende generatie steeds meer free-roaming games en dan is een hoge data-overdracht toch wel welkom.

Maar waar hebben we het over? We weten immers nog steeds niet wat de BD-ROM snelheid wordt.
pi_35119734
Morgen komen we hopelijk alles te weten
PSN id: NL_SToRM
pi_35119899
Ik hoop dat over een tijdje alle games net als Ghost Recon 3 op de 360 streamen, briljant hoe ze dat gedaan hebben.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_35120547
ik hoop dat alle spellen dezelfde verslavingsfactor krijgen als Vib Ribbon, briljant hoe ze dat voor elkaar kregen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35120619
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:01 schreef SocialDisorder het volgende:
ik hoop dat alle spellen dezelfde verslavingsfactor krijgen als Vib Ribbon, briljant hoe ze dat voor elkaar kregen.
Dat zag ik toen op TV, dat vond ik echt briljant gevonden eigenlijk
Echt respect voor de makers daarvan.
pi_35120637
Zulk soort spellen doen me echt helemaal niets.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_35120662
Dat spel was ook zo complex dat je de CD er gewoon uit kon halen om je eigen muziek CD erin te doen
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_35120700
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:05 schreef pkwarts het volgende:
Dat spel was ook zo complex dat je de CD er gewoon uit kon halen om je eigen muziek CD erin te doen
sterker nog, elke muziekCD ter wereld is bruikbaar. Als je hem supermoeilijk wilt maken, kan ik Prodigy Fat of The Land aanbevelen
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35120788
Of the Party Album van de Vengaboys, goed spelen terwijl je kwijlend en kotsend op de vloer ligt met je handen over je oren is moeilijk
pi_35120981
Return of Rave The City...........dat houd je niet vol

maar we gaan weer off topic.

MORGEN DE FEITEN!
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35121018
We gaan tenminste wel leuk offtopic
Maar klassiek lijkt me ook wel pittig eigenlijk, op relatief onverwachte momenten ineens obstakels in de game dan .
pi_35122850
Nee, dat spel is voor mij ook niet echt interessant
PSN id: NL_SToRM
pi_35122908
Ik zou wel een classic-downloadservice willen zien bij de PS3 ook eigenlijk
Zijn nog wel een paar games die ik zou willen checken . (en daar is Vib Ribbon er een van)
pi_35123040
Classic Download service . Final Fantasy Tactics . Maar dat zal wel niet.
pi_35123118
Ik hoop het zo eigenlijk
Maar idd, het zal wel niet
pi_35123340
Was de PS3 nou nog backwards compatible met de PS1?
pi_35123370
Ik meen van wel ja
pi_35123411
Dan komt er sowieso geen download service, je kunt immers gewoon de oude games er nog in stoppen.
pi_35123536
Heb je gelijk in, maar zo'n downloadservice zou wel lekker makkelijk zijn , voor als je de games nog niet hebt .
pi_35123798
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:18 schreef Retuobak het volgende:
Heb je gelijk in, maar zo'n downloadservice zou wel lekker makkelijk zijn , voor als je de games nog niet hebt .
Ja, ik ben nu ook nog op zoek naar een paar PS1 spellen die ik nergens meer kan vinden. En dan zou zo'n service wel handig zijn.
pi_35123928
Precies, denk dat er ook wel voldoende geld in zit gezien de enorme library van Sony.
pi_35124010
En zo groot zijn die games nou ook weer niet. Een Xbox360 demo is groter. We moeten mailen naar Sony!
pi_35124103
Idd, iemand het mail adres van Ken?
pi_35124146
Ken@sony.co.jp
pi_35125184
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:38 schreef SToRM81 het volgende:
Morgen komen we hopelijk alles te weten
Nou... niet alles. Maar hopelijk wel meer dan nu ja!
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:01 schreef SocialDisorder het volgende:
ik hoop dat alle spellen dezelfde verslavingsfactor krijgen als Vib Ribbon, briljant hoe ze dat voor elkaar kregen.
[Beetje off-topic] Weet je... ik bedenk me ineens dat Vib-Ribbon nou echt zo'n spel is welke ik op de PSP wil zien! Waarbij je gewoon MP3's/AAC's gebruiken die op je memory stick staan!
pi_35125380
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef P-Style het volgende:
[Beetje off-topic] Weet je... ik bedenk me ineens dat Vib-Ribbon nou echt zo'n spel is welke ik op de PSP wil zien! Waarbij je gewoon MP3's/AAC's gebruiken die op je memory stick staan!
Niet eens zo'n slecht idee, maar dan nog heb ik het liever als download op de PS3 . En dan maybe compatible met MP3tjes . Met name omdat ik niet echt van plan ben een PSP te halen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')