quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik anticipeer een vertrek omdat ik volgens de FA's te rechts wordt.
Het valt nog niet op dat Meki onder mijn account post om te oefenen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik ben voor. Als Meki zoiets schrijft, kan ik het nog door de vingers zien.
Dat doet 'ie dan al jaren, Kneusquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:04 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het valt nog niet op dat Meki onder mijn account post om te oefenen?
Yvonne doesn't care for black people.quote:
En jij gaat onze spelling germaniseren?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat doet 'ie dan al jaren, Kneus
ow jaahquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat doet 'ie dan al jaren, Kneus
Ik heb heel stiekem de cd van Kanye West gekocht.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Yvonne doesn't care for black people.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
ow jaah
jij net Beledigen als Denemarken
Racist.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:09 schreef Floripas het volgende:
Ik heb heel stiekem de cd van Kanye West gekocht.
Is hij dan een meisje?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:10 schreef MrX1982 het volgende:
Het vertrek van Sidekick zal ik met een glimlach tegemoet zien.
Centerum censeo Sidekickum esse delendam.
Ik heb er veel plezier aan. Hij kan een grassrootsplaat van oog naar rand snijden als geen ander.quote:
Duidt het um een vrouwelijk iets aan?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:11 schreef Floripas het volgende:
Is hij dan een meisje?
Nee, lieverd, maar -am wel.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:10 schreef MrX1982 het volgende:
Muziek verbroedert. Ik heb eigenlijk nog nooit wat van Kanye West gehoord.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:11 schreef Floripas het volgende:
Ik heb er veel plezier aan. Hij kan een grassrootsplaat van oog naar rand snijden als geen ander.
Sic transit gloria mundi.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:10 schreef MrX1982 het volgende:
Het is indrukwekkend, hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Muziek verbroedert. Ik heb eigenlijk nog nooit wat van Kanye West gehoord.
Oh ok zo leer je nog eens wat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:12 schreef Floripas het volgende:
Nee, lieverd, maar -am wel.
Je zet er een u neer. Delendum esse, dus.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh ok zo leer je nog eens wat.
Hoe maak je dat dan mannelijk?
Nog zelden zo'n irritante, arrogante, nasale Rijmpiet meegemaakt.quote:
Afgezien van de simpele rijmpjes dus precies Wu-Tang.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Domme, simpele rijmpjes, dikke gemeenplaatsen en paranoide gezwets. Wat een troep! En dat is dan een strofe.
Maar je leest het natuurlijk niet als vondel van een boek. Je zet de cd op.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nog zelden zo'n irritante, arrogante, nasale Rijmpiet meegemaakt.
And I heard 'em say, nothing's ever promised tomorrow today
From the Chi, like Tim it's a Hard-a-way
So this is in the name of love like Robert say
Before you ask me to go get a job today
Can I at least get a raise of the minimum wage?
And I know that the governments administer aids
Domme, simpele rijmpjes, dikke gemeenplaatsen en paranoide gezwets. Wat een troep! En dat is dan een strofe.
Wu-Tang is ook geweldig.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Afgezien van de simpele rijmpjes dus precies Wu-Tang.
Welke andere talen spreek je tot op welke mate?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
Is Latijn een moeilijke taal om te leren?
Ik ken alleen wat zinnetjes, wat quasi interessant is natuurlijk, verder weet ik er niets van.
In feite is het heel simpel om het te leren lezen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
Is Latijn een moeilijke taal om te leren?
Ik ken alleen wat zinnetjes, wat quasi interessant is natuurlijk, verder weet ik er niets van.
Engels vrij goed en Duits redelijk.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:23 schreef Floripas het volgende:
Welke andere talen spreek je tot op welke mate?
Dat zou ik nu ook weer niet willen beweren.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:23 schreef Tobbes het volgende:
[..]
In feite is het heel simpel om het te leren lezen.
Waarom niet?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:24 schreef Johan_de_With het volgende:
Afgezien van het feit dat de Moederkerk je niet aan het plafond ophangt als je gewijde sequensen in de volkstaal overbrengt, is het natuurlijk geen goede vergelijking.
Dat ken ik nu weer niet.quote:Daarbij; ik zei met opzet nasaal, ik heb de uitvoering wel gehoord. Met die eendagsvlieg van Maroon 5, natuurlijk.
Dan moet je één ding beseffen: Engels en (in minder mate) Duits kun je heel goed lezen met een mager besef van grammatica, Latijn niet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Engels vrij goed en Duits redelijk.
Als jij uitgangen kent, woordsoorten kunt herkennen, en een woordenboek hebt, kun je latijn lezen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zou ik nu ook weer niet willen beweren.
Toch best vrij lastig dus.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:27 schreef Floripas het volgende:
Dan moet je één ding beseffen: Engels en (in minder mate) Duits kun je heel goed lezen met een mager besef van grammatica, Latijn niet.
In Latijn is de woordvolgorde niet van belang, maar de grammaticale vorm van de woorden.
Nee.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Toch best vrij lastig dus.
Als je (redelijk) goed bent in Frans is Latijn dan makkelijker te leren aangezien Frans daaruit is voortgekomen?
Het is natuurlijk geen eerlijke vergelijking, aangezien het de beroemdste lijdensscene uit de Westerse geschiedenis beschrijft, maar het Stabat Mater bevat vrij veel concrete informatie. De lezer hoeft alleen maar te weten te komen wat ''Unigeniti'' betekent, het overige is vrij helder. Geheel verschillend van hap-snap woordspelingen en verwijzingen als ''Like Tim it's a Harda-way'' en ''in the name of love like Robert say'', die over een paar jaar niet meer begrepen zullen worden.quote:
De zanger van Maroon 5 verzorgt het refrein op ''Heard 'em say''.quote:Dat ken ik nu weer niet.
Ok, ben je er klaar voor? Komt-ie dan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:28 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als jij uitgangen kent, woordsoorten kunt herkennen, en een woordenboek hebt, kun je latijn lezen.
Het hebben van een grammaticalbeeld helpt wèl, zeker van het Duits.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:32 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Nee.
Moderne talen helpen je in feite niet bij het leren van Latijn (andersom zeker wel). Wél heb je wat aan een uitgebreide vocabulaire Frans/Italiaan/Spaans om de betekenissen van Latijnse woorden te weten/.gokken.
Dat doet mij nu juist weer denken aan de Hellenistische scholen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen eerlijke vergelijking, aangezien het de beroemdste lijdensscene uit de Westerse geschiedenis beschrijft, maar het Stabat Mater bevat vrij veel concrete informatie. De lezer hoeft alleen maar te weten te komen wat ''Unigeniti'' betekent, het overige is vrij helder. Geheel verschillend van hap-snap woordspelingen en verwijzingen als ''Like Tim it's a Harda-way'' en ''in the name of love like Robert say'', die over een paar jaar niet meer begrepen zullen worden.
[..]
Oh.quote:De zanger van Maroon 5 verzorgt het refrein op ''Heard 'em say''.
Dat doet mijn gezicht vertrekken tot een blanco.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat doet mij nu juist weer denken aan de Hellenistische scholen.
Hihi, op je teentjes getrapt?quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zeg eens, gek, jij weet nog wie ik ben ook.
Als ik anderhalf uur én zin zou hebben zou ik hem (zga)foutloos kunnen vertalen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ok, ben je er klaar voor? Komt-ie dan.
Potestne tibi haec lux, Catilina, aut huius caeli spiritus esse iucundus, cum scias esse horum neminem, qui nesciat te pridie Kalendas Ianuarias Lepido et Tullo consulibus stetisse in comitio cum telo, manum consulum et principum civitatis interficiendorum causa paravisse, sceleri ac furori tuo non mentem aliquam aut timorem tuum sed fortunam populi Romani obstitisse? Ac iam illa omitto - neque enim sunt aut obscura aut non multa commissa postea - quotiens tu me designatum, quotiens consulem interficere conatus es! Quot ego tuas petitiones ita coniectas, ut vitari posse non viderentur, parva quadam declinatione et, ut aiunt, corpore effugi! Nihil agis, nihil adsequeris, neque tamen conari ac velle desistis.
En niet een vertaling, die google je zo bijeen, denk ik, maar een grammaticaal overzicht van hoe deze tekst in elkaar zit.
Grappig. Het Duits heeft toch niet direct een grammaticale band met het Latijn?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:34 schreef Floripas het volgende:
Het hebben van een grammaticalbeeld helpt wèl, zeker van het Duits.
Het gaat er dan denk ik vooral om dat je mbt grammatica structureel kan denken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Grappig. Het Duits heeft toch niet direct een grammaticale band met het Latijn?
Of heeft het ermee te maken dat het Duits ook allerlei naamvallen heeft.
Ik was er ook, maar ik kon kiezen voor mijn werkcollege Economie en Wouter Bos, die keuze was dus snel gemaakt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:05 schreef Tobbes het volgende:
Ik ben niet in Leiden bij lezing van Bos geweest.
WAT een populist zeg
Op het gegeven moment begon ie zelfs met 'Watskeburt'
http://www.ad.nl/denhaag/delft/article154965.ecequote:Femke staat alleen met Valentijn
DELFT - De valentijnsactie van GroenLinks- fractievoorzitter Femke Halsema bracht gisteren niet de massa op de been die de partij had gehoopt.
Halsema zou met TU-studenten op de foto gaan, maar de bewindsvrouwe kwam precies tijdens college-uren opdagen waardoor maar een handjevol studenten zich met Halsema liet vereeuwigen.
Plaatselijke fractievoorzitter Bolten wijdt de fout aan ’verkeerd op elkaar afgestemde agenda’s’. „Als Femke nog eens komt, doen we een debat. Daar is ze toch beter in.’’
Op de sociale faculteit in Leiden. Pieter La Court gebouw.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Waar was Bos dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |