abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35111258
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Misschien, maar als je iets vindt dat niet in overeenstemming met je levensovertuiging is, dan kun je dat niet zomaar negeren.
Nee, je kan er over nadenken.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:14:15 #202
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_35111298
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:11 schreef SuphaZone het volgende:
Allah is alles. Allah bevind zich overal (alle universums) en altijd (in verleden, toekomst, en heden) tegelijk.
Dit staat letterlijk in de Quran, excl. van items tussenhaakjes. Maar je interpretatie kan je zelfs overtuigen dat de wetenschap een eventueel bewijs levert van het bestaan van god (TIJD-RUIMTE).
Nou, kom maar op met dat bewijs dan

Is jouw god bewijsbaar? Is jouw god uberhaupt aannemelijk te maken? Of is jouw god een tautologie? (god bestaat want dat staat in de koran die van god is). Waar is het wetenschappelijke argument dat god niet de christelijke god is, of de hindustaanse goden? Of Jupiter?
'Nuff said
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:14:35 #203
27698 Doffy
pi_35111312
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:11 schreef SuphaZone het volgende:
Word eens tijd dan.
Vandaar mijn opmerking.
'Nuff said
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:14:47 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_35111320
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:13 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Nee, je kan er over nadenken.
Voor jezelf ja. Niet voor de wetenschap in het algemeen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_35111464
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef Doffy het volgende:

[..]

Is jouw god bewijsbaar? Is jouw god uberhaupt aannemelijk te maken? Of is jouw god een tautologie? (god bestaat want dat staat in de koran die van god is). Waar is het wetenschappelijke argument dat god niet de christelijke god is, of de hindustaanse goden? Of Jupiter?
Voor mij nogmaals is het pure feit dat alles en ik besta een bewijs, maar is dit een persoonlijke opvatting.

Maar hetzelfde geldt als je het omdraait. Je hebt geen tastbaar bewijs dat God NIET de Quran, Bijbel en Thora heeft gestuurd. Je hebt GEEN bewijs voor theorieen die een andere reden dan God voor het bestaan suggereren.

Nogmaals, topic heet "Argumenten tegen het Geloof."

En niet "Argumenten tegen het bestaan van God"
pi_35111489
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Voor jezelf ja. Niet voor de wetenschap in het algemeen.
Waarom niet? Wat belemmert je in zo een geval?
pi_35111500
-SCRAP-
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:21:34 #208
27698 Doffy
pi_35111571
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:18 schreef SuphaZone het volgende:
Voor mij nogmaals is het pure feit dat alles en ik besta een bewijs, maar is een persoonlijke opvatting.
Prima
quote:
Maar hetzelfde geldt als je het omdraait. Je hebt geen tastbaar bewijs dat God NIET de Quran, Bijbel en Thora heeft gestuurd. Je hebt GEEN bewijs voor theorieen die een andere reden dan God voor het bestaan suggereren.
Ga eens op mijn vragen in, alsjeblieft

Ik heb inderdaad geen bewijs dat god dat níet gedaan heeft, maar je kan een negatief ook nooit bewijzen. Ik zie echter wel nog duizenden (!!!) andere religies, die allemaal claimen dat ze gelijk hebben, met idem 'heilige boeken'. Geen van hen kan mij vertellen waarom zij méér gelijk zouden hebben dan anderen. En aangezien ze elkaar uiteindelijk allemaal tegenspreken, kan ík niet bepalen wat "waar" is. Dus waarom zou ik dat doen?
quote:
Nogmaals, topic heet "Argumenten tegen het Geloof."

En niet "Argumenten tegen het bestaan van God"
Zonder god ook geen geloof, en vice versa.
'Nuff said
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:28:23 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_35111820
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:19 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat belemmert je in zo een geval?
Een wetenschapper hoort zo objectief mogelijk te zijn.
pi_35112167
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is een utopische gedachte. NIEMAND is objectief. We zijn allemaal subjectief aan diverse facetten van het leven.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:40:20 #211
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_35112207
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:39 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Dit is een utopische gedachte. NIEMAND is objectief. We zijn allemaal subjectief aan diverse facetten van het leven.
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

pi_35112243
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]
Ja oke, maar religie HOEFT die mate van objectiviteit niet te destabilliseren.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:42:17 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_35112270
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:41 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Ja oke, maar religie HOEFT die mate van objectiviteit niet te destabilliseren.
Inderdaad, als je maar gewoon even vergeet dat je religieus bent terwijl je wetenschap aan het beoefenen bent.
pi_35112290
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Inderdaad, als je maar gewoon even vergeet dat je religieus bent terwijl je wetenschap aan het beoefenen bent.
LOL gemenerd!
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:44:12 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_35112343
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:42 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

LOL gemenerd!

Maar serieus, als je wetenschap gaat beoefenen met de gedachte dat alles wat je vind dat niet in je straatje past maar even negeert, dan is het einde zoek.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:44:19 #216
27698 Doffy
pi_35112347
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:42 schreef Fir3fly het volgende:
Dat hóeft niet eens. Het wetenschappelijk proces zorgt er wel voor dat mensen die religie en wetenschap niet gescheiden kunnen houden, door niemand serieus genomen worden.

Ga je nog in op mijn vragen en opmerkingen, SuphaZone?
'Nuff said
pi_35112529
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar serieus, als je wetenschap gaat beoefenen met de gedachte dat alles wat je vind dat niet in je straatje past maar even negeert, dan is het einde zoek.
God heeft dit hele spektakel gecreerd, en God heeft mij de kennis en intellect gegeven om al dit fantastische te onderzoeken. Ik ben benieuwd watvoor ontdekkingen ik ga maken......

Welke ontdekking kan op deze gelovige wetenschapper een zodanig effect hebben, dat zijn objectiviteit m.b.t. het onderzoek, en het onderzoek zelf onder het geding komen te staan?

Ik zie geen belemmering tussen de relatie BEWUSTE geloofsovertuiging, en wetenschapper.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:52:40 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_35112653
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:49 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

God heeft dit hele spektakel gecreerd, en God heeft mij de kennis en intellect gegeven om al dit fantastische te onderzoeken. Ik ben benieuwd watvoor ontdekkingen ik ga maken......

Welke ontdekking kan op deze gelovige wetenschapper een zodanig effect hebben, dat zijn objectiviteit m.b.t. het onderzoek, en het onderzoek zelf onder het geding komen te staan?
Dat geeft op zich geen belemmering, totdat je iets tegenkomt wat daar niet mee overeenkomt.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:54:46 #219
27698 Doffy
pi_35112726
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:49 schreef SuphaZone het volgende:
Ik zie geen belemmering tussen de relatie BEWUSTE geloofsovertuiging, en wetenschapper.
Die belemmering hóeft er niet te zijn, inderdaad. Maar laatst waren er een aantal moslim-biologiestudenten aan de VU die pertinent weigerden om de evolutietheorie te leren en er tentamen over te doen. Dan is die belemmering er dus wél, blijkbaar, en dat is triest.
'Nuff said
pi_35113055
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:54 schreef Doffy het volgende:

[..]

Die belemmering hóeft er niet te zijn, inderdaad. Maar laatst waren er een aantal moslim-biologiestudenten aan de VU die pertinent weigerden om de evolutietheorie te leren en er tentamen over te doen. Dan is die belemmering er dus wél, blijkbaar, en dat is triest.
Een zwaktebod, immers als je als (moslim)student oneens bent met een theorie, dan is de beste manier om die theorie als onjuist te bestempelen, eerst onderzoek naar die theorie te doen.

Denk ik.
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:04:27 #221
27698 Doffy
pi_35113119
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:03 schreef SuphaZone het volgende:
Een zwaktebod, immers als je als (moslim)student oneens bent met een theorie, dan is de beste manier om die theorie als onjuist te bestempelen, eerst onderzoek naar die theorie te doen.

Denk ik.
Precies, dat ben ik helemaal met je eens. Niemand dwingt je om het ééns te zijn met die theorie, maar kom dan met zinnige tégenargumenten.

Op zo'n moment zitten religie en wetenschap elkaar wel degelijk in de weg.
'Nuff said
pi_35113289
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:04 schreef Doffy het volgende:

[..]

Precies, dat ben ik helemaal met je eens. Niemand dwingt je om het ééns te zijn met die theorie, maar kom dan met zinnige tégenargumenten.

Op zo'n moment zitten religie en wetenschap elkaar wel degelijk in de weg.
Niet alle religieuze mensen zullen in staat zijn om goede wetenschappers te worden, maar er kunnen wel degelijk hele vooraanstaande wetenschappers zijn die praktiserend en bewust hun geloof belijden.
pi_35113295
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En jij wist niet dat de big bang in de koran wordt beschreven?
ooh PLease niet het "Hij riep en de rook verzamelde zich" verhaal .

Dat met die wetenbschappeljke wonderen in de Koran is het beste argument tegen de Islam überhaupt. Dat is een beetje het Kinderbijbel niveau bij Christenen
pi_35113329
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:08 schreef CANARIS het volgende:

[..]

ooh PLease niet het "Hij riep en de rook verzamelde zich" verhaal .

Dat met die wetenbschappeljke wonderen in de Koran is het beste argument tegen de Islam überhaupt. Dat is een beetje het Kinderbijbel niveau bij Christenen
Argumenten tegen het geloof, niet argumenten tegen een ander geloof.
pi_35113371
Ik reageerde op een citaat van Triggershot ( een goed Scie Fi boek overigens)
pi_35113389
Van mij zul je geen argumenten tegen het geloof horen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:11:55 #227
27698 Doffy
pi_35113394
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:08 schreef SuphaZone het volgende:
Niet alle religieuze mensen zullen in staat zijn om goede wetenschappers te worden, maar er kunnen wel degelijk hele vooraanstaande wetenschappers zijn die praktiserend en bewust hun geloof belijden.
Dat zou misschien best kunnen, maar ik denk wel dat zij een redelijk abstract godsbeeld nodig zullen hebben.
'Nuff said
pi_35113419
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:11 schreef CANARIS het volgende:
Van mij zul je geen argumenten tegen het geloof horen.
Van mij zul je geen argumenten tegen het Christelijk geloof horen (ook al heb ik die wel).
pi_35113450
Echter waneer men probeert uit Geloof een wetenschappeljk verhaal te maken (wat met ten delen met de Koran probeert) , kun je van mij een tegenverhaal verwachten.
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:13:48 #230
27698 Doffy
pi_35113476
Een 'religion deathmatch' vechten jullie maar in een ander topic uit
'Nuff said
pi_35113745
Ik heb zin in sex, dus god bestaat niet
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_35113749
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:11 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat zou misschien best kunnen, maar ik denk wel dat zij een redelijk abstract godsbeeld nodig zullen hebben.
Ieder gelovige (in God) heeft een eigen Godsbeeld, dat dat beeld abstract overkomt voor anderen hoeft niet te betekenen dat het beeld bewust als abstract wordt ervaren (om werkzaamheden te verrichten of een doel te bereiken).
Het beeld van God zal bij elke gelovige in essentie hetzelfde zijn, maar door de kennis een andere vorm aannemen.

Elke moslim weet:
Er is 1 God en dat is Allah.
Allah is Almachtig.
Allah is het grootst (de transliteratie komt in NL vreemd over, maar je kan het beschouwen als er is geen entiteit/materie/concept hoger als God)

Elke moslim heeft eenzelfde kern-beeld van Allah geinspireerd uit bovenstaande Islamitische waarheden. Toch kan elke moslim een eigen gevoel, relatie en existionele beeld van Allah hebben.
pi_35113785
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:21 schreef masterdave het volgende:
Ik heb zin in sex, dus god bestaat niet
Je word beinvloed door je Nefis, dus Allah bestaat.
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:42:21 #234
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_35114663
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:21 schreef SuphaZone het volgende:

...

Elke moslim weet:
Allah is Almachtig.
Allah is het grootst (de transliteratie komt in NL vreemd over, maar je kan het beschouwen als er is geen entiteit/materie/concept hoger als God)

...
Vervang dit door God en je hebt de christenen, vervang dit door JHWH en je hebt alle joden. Maar hier blijft het niet bij. Allah/God/JHWH word vervolgens compleet 'vermenselijkt' in zijn normen en waarden, gedrag en gevoelens.

Ik zal dit nooit kunnen accepteren, daar ik geloof dat een almachtige entiteit zich boven dit soort normen, gedragingen en gevoelens dient te plaatsen.

Is dit niet het geval, dan is God/Allah/JHWH faalbaar en dus niet Almachtig en het Grootst.
Siamo Tutti Antifascisti!
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:47:13 #235
27698 Doffy
pi_35114888
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:21 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Ieder gelovige (in God) heeft een eigen Godsbeeld, dat dat beeld abstract overkomt voor anderen hoeft niet te betekenen dat het beeld bewust als abstract wordt ervaren (om werkzaamheden te verrichten of een doel te bereiken).
Het beeld van God zal bij elke gelovige in essentie hetzelfde zijn, maar door de kennis een andere vorm aannemen.

Elke moslim weetneemt aan:
Allah is Almachtig.

Elke moslim heeft eenzelfde kern-beeld van Allah geinspireerd uit bovenstaande Islamitische waarheden. Toch kan elke moslim een eigen gevoel, relatie en existionele beeld van Allah hebben.
Je kan geloofsbelijdenissen neersmijten wat je wilt, maar dat maakt het nog niet waar; of op z'n best volstrekt inwisselbaar met duizenden andere religies. Ga in dat licht nog even in op mijn eerdere vragen en opmerkingen, ajb.
'Nuff said
pi_35115936
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:47 schreef Doffy het volgende:

[..]

Je kan geloofsbelijdenissen neersmijten wat je wilt, maar dat maakt het nog niet waar; of op z'n best volstrekt inwisselbaar met duizenden andere religies. Ga in dat licht nog even in op mijn eerdere vragen en opmerkingen, ajb.
Hence the phrase "believe".

Type een vraag en ik zal een poging ondernemen.
Roep een opmerking, ik zal kijken of het een wederopmerking behoeft.
pi_35116336
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:42 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Vervang dit door God en je hebt de christenen, vervang dit door JHWH en je hebt alle joden. Maar hier blijft het niet bij. Allah/God/JHWH word vervolgens compleet 'vermenselijkt' in zijn normen en waarden, gedrag en gevoelens.

Ik zal dit nooit kunnen accepteren, daar ik geloof dat een almachtige entiteit zich boven dit soort normen, gedragingen en gevoelens dient te plaatsen.

Is dit niet het geval, dan is God/Allah/JHWH faalbaar en dus niet Almachtig en het Grootst.
Allah heeft de mens geschapen, niet in zijn evenbeeld, maar als een onderdeel van zijn creaties.
Moslims beschouwen Allah, God en Jahweh als 1 en de zelfde almachtige.

De normen, waarden en gevoelens zijn mensenlijk, en Allah spreekt ons aan op onze menselijke facetten. Het vermenselijken van God gebeurd in de (herziene) Bijbel. Het 3-eenheid concept. De Quran weergeeft een duidelijke scheiding tussen de mensen en Allah. We worden op onze menselijke eigenschappen aangesproken, en uiteindelijk beoordeelt.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:37:05 #238
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35117108
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:19 schreef SuphaZone het volgende:

[..]
FSM heeft de mens geschapen, niet in zijn evenbeeld, maar als een onderdeel van zijn creaties.
Pastafarians beschouwen FSM, God en Jahweh als 1 en de zelfde almachtige.

De normen, waarden en gevoelens zijn mensenlijk, en FSM spreekt ons aan op onze menselijke facetten. Het vermenselijken van God gebeurd in de (herziene) Bijbel. Het 3-eenheid concept. Het Gospel weergeeft een duidelijke scheiding tussen de mensen en FSM. We worden op onze menselijke eigenschappen aangesproken, en uiteindelijk beoordeelt.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:37:43 #239
27698 Doffy
pi_35117133
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:12 schreef SuphaZone het volgende:
Type een vraag en ik zal een poging ondernemen.
Roep een opmerking, ik zal kijken of het een wederopmerking behoeft.
1) Waarom kom je aan met het "argument" van het ontstaan van leven als je toegeeft dat je donder en bliksem kan verklaren? Immers, tot enkele eeuwen geleden was donder en bliksem nog "gewoon" een activiteit van god. Nu weten we niet hoe het leven ontstaan is - dus is dat ook een activiteit van god, tot het tegendeel is bewezen. Of wou je beweren dat donder en bliksem ook "maar een theorie" zijn? Waarom dan een god erbij halen bij alles wat we niet weten? Toch een 'gods of the gaps'? Een eeuwigdurende terugtocht door de duistere holen van de onwetendheid?
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef Doffy het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:21 schreef Doffy het volgende:
Ik heb inderdaad geen bewijs dat god dat níet gedaan heeft, maar je kan een negatief ook nooit bewijzen. Ik zie echter wel nog duizenden (!!!) andere religies, die allemaal claimen dat ze gelijk hebben, met idem 'heilige boeken'. Geen van hen kan mij vertellen waarom zij méér gelijk zouden hebben dan anderen. En aangezien ze elkaar uiteindelijk allemaal tegenspreken, kan ík niet bepalen wat "waar" is. Dus waarom zou ik dat doen?
[..]

Zonder god ook geen geloof, en vice versa.
'Nuff said
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:58:47 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_35118090
Misschien discussiestof voor dit topic, wat ik al eerder in een andere heb gepost:
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:49 schreef speknek het volgende:
Waar begin ik?

Bezwaren tegen het bestaan van een god:
  • Almachtigheid kan niet
  • Alwetendheid maakt god een kasplant, is daarbij quantummechanisch onmogelijk
  • Onveranderlijkheid verklaart het bestaan van de wereld niet
  • Het bestaan van de wereld is wel een bewijs van onvolmaaktheid en veranderlijkheid van god
  • Waar kwam god vandaan?
  • Alle verminderde vormen maken god niet noodzakelijkerwijs het hoogste
  • Gebrek aan nut voor het bestaan van god, maakt dat bestaan een onnodig geintroduceerde variabele

Bezwaren tegen monotheistische religies:
  • Wonderen ondermijnen wetmatige kijk, dit maakt de wetenschap onmogelijk, welke wel weer lijkt te kloppen
  • Onderwerping vereist
  • Moraal kan niet afhankelijk zijn van god
  • Moraal is veranderlijk
  • God gedraagt zich als een klein kind
  • Hel of veroordeling op basis van mening is immoreel
  • Alle scheppingsverhalen zijn fout

Dit zijn er een paar. Er zijn er waarschijnlijk nog wel meer te bedenken, en ik heb de negatieve uitwerking van religies maar weggelaten. Alhoewel dat een haast onontkoombare uitwerking van de regels van een godsdienst zijn, is dat toch vooral mensenzaak.
  • They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:00:10 #241
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_35118147
    Dat 'quantummechanisch onmogelijk' klopt in retrospect niet. Het is onmogelijk als hij alles wil zien via fotonen. Misschien is er wel een soort weten wat de godheid kan.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_35118311
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 16:37 schreef Doffy het volgende:

[..]

1) Waarom kom je aan met het "argument" van het ontstaan van leven als je toegeeft dat je donder en bliksem kan verklaren? Immers, tot enkele eeuwen geleden was donder en bliksem nog "gewoon" een activiteit van god. Nu weten we niet hoe het leven ontstaan is - dus is dat ook een activiteit van god, tot het tegendeel is bewezen. Of wou je beweren dat donder en bliksem ook "maar een theorie" zijn? Waarom dan een god erbij halen bij alles wat we niet weten? Toch een 'gods of the gaps'? Een eeuwigdurende terugtocht door de duistere holen van de onwetendheid?
    [..]

[..]
    "De elementen en de spelregels zijn opgesteld door Allah."
    Dit moet toch een groot deel van je vragen beantwoorden? God-of-everything. Niet God-of-Gaps.
    De Quran beroept de moslim op kennis en intellect. Het bevat o.a. de boodschap dat de mens moet onderzoeken. Als alles door Allah is gecreerd hoeft het niet dogmatisch te zijn om de creaties van Allah te onderzoeken.
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:08:31 #243
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35118521
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:04 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Dit moet toch een groot deel van je vragen beantwoorden? God-of-everything. Niet God-of-Gaps.
    De Quran beroept de moslim op kennis en intellect. Het bevat o.a. de boodschap dat de mens moet onderzoeken. Als alles door Allah is gecreerd hoeft het niet dogmatisch te zijn om de creaties van Allah te onderzoeken.
    Dus jij onderschrijft de evolutietheorie als de scheppende kracht der/in organismes?
    pi_35118825
    SuphaZone, wat ik me afvraag....waarom Allah en niet een andere god? Waarom ben je moslim en niet christen of jood?
    - God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:18:38 #245
    27698 Doffy
    pi_35118970
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:04 schreef SuphaZone het volgende:
    Als het om kennis en intellect gaat, waarom kom je dan met een off-the-shelf geloofsbelijdenis in plaats van met een rationeel antwoord op mijn vragen? Ik vroeg om argumenten, niet om een stukje Koran-citaat. Hoe weet jij dat die god Allah is? En niet Jupiter, of de christelijke god, of Mithras, of het FSM? Jíj begon deze discussie met een hele verhandeling over 'weten'! Wat je hier ter berde brengt is een tautologie: god bestaat omdat dat in gods boek staat. Dat noem jij wéten?
    'Nuff said
    pi_35119067
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:08 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dus jij onderschrijft de evolutietheorie als de scheppende kracht der/in organismes?
    Nee, die onderzoek ik nog.
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:24:08 #247
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35119226
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:20 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Nee, die onderzoek ik nog.
    Niet zo best daar je maar met 'toeval' blijft gooien. Ik hoop dat je je ogen ver genoeg openkrijgt zodat je volledig van de 'schepping van je creator naar keuze' kunt genieten.
    pi_35119237
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:15 schreef ee-04 het volgende:
    SuphaZone, wat ik me afvraag....waarom Allah en niet een andere god? Waarom ben je moslim en niet christen of jood?
    Allah = God = Jahweh

Omdat de Quran het laatste boek is. Ik geloof in Mozes, Jezus en Mohammed (v.z.m.h.) en ik geloof dat de laatste profeet Mohammed was.

Ik respecteer andere gelovigen. Alle mensen eigenlijk, want als je niet gelooft in een God ben ik niet degene die een oordeel moet vellen erover.
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:32:30 #249
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_35119541
    Waarom niet Baha'u'llah?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_35119691
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:18 schreef Doffy het volgende:

[..]

Als het om kennis en intellect gaat, waarom kom je dan met een off-the-shelf geloofsbelijdenis in plaats van met een rationeel antwoord op mijn vragen? Ik vroeg om argumenten, niet om een stukje Koran-citaat. Hoe weet jij dat die god Allah is? En niet Jupiter, of de christelijke god, of Mithras, of het FSM? Jíj begon deze discussie met een hele verhandeling over 'weten'! Wat je hier ter berde brengt is een tautologie: god bestaat omdat dat in gods boek staat. Dat noem jij wéten?
    Je vroeg me of ik donder en bliksem kon uitleggen. En dat ik op een God-of-Gaps manier mijn geloof belijd. Ik geef je argumenten over hoe ik vanuit mijn geloofsoptiek de wetenschap op zich kan verklaren zonder dat het indruist tegen mijn religie.
    Ik ben moslim dus; Allah bestaat. "Punt".
    Vanaf hier voor jou een argument: "Omdat alles bestaat, Allah is alles."
    Ik begon de discussie niet met "weten", ik continueerde het thema 'argumenten tegen geloof', met het argument "iedereen gelooft, dus je kan niet een argument daar tegen voeren."
    En omdat ik dit linkte met het feit dat degenen die niet in Allah (a.k.a. God/Jahweh) geloven, bijna altijd (meestal onbewust) in Toeval geloven. Als je de kern van het bestaan terugredeneert komen de meeste mensen die niet in een God geloven onherroepelijk uit op de toeval.

Kortom de mensen die niet in God geloven, weten minder dan dat ze zelf geloven te weten.
    pi_35119807
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:24 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Niet zo best daar je maar met 'toeval' blijft gooien. Ik hoop dat je je ogen ver genoeg openkrijgt zodat je volledig van de 'schepping van je creator naar keuze' kunt genieten.
    Hou je het bij een one-liner? "Niet zo best daar je maar met 'toeval' blijft gooien."?
    Of is het moeilijk voor een mens die niet in Allah (nogmaals a.k.a. God/Jahweh) gelooft verder te komen dan toeval als reden van bestaan?
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:40:18 #252
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35119824
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:37 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Kortom de mensen die niet in God geloven, weten minder dan dat ze zelf geloven te weten.
    a.k.a. God of The Gaps.

God is verantwoorderlijk voor iets tot we de natuurlijke uitleg kennen en dan verschuiven we god zodat zij verantwoordelijk is voor het natuurlijke verschijnsel.
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:41:11 #253
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_35119862
    quote:
    Dat gezegd, heb je nog steeds niet uitgelegd waarom ik in toeval geloof, of wat toeval nou precies inhoudt.
    Ik ben niet echt onder de indruk dat je meer weet dan ik, maar toe, verras me eens. Waarom zou niet alles puur deterministisch kunnen zijn?
    pi_35120005
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:40 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

a.k.a. God of The Gaps.

God is verantwoorderlijk voor iets tot we de natuurlijke uitleg kennen en dan verschuiven we god zodat zij verantwoordelijk is voor het natuurlijke verschijnsel.
    Is hetzelfde toch:
    God is verantwoordelijk voor een gebeuren. We weten hoe het gebeurt, we geven het verschijnsel een discription, maar het feit dat iets gebeurt, ook al weet je nu beter hoe en wat en waarom, het blijft een gebeuren dat door de invloed van God gebeurd.
    pi_35120158
    quote:
    Op dinsdag 14 februari 2006 10:15 schreef hydex het volgende:
    Btw: Geloof = liefde en geen oorlog, haat, geweld dat maken mensen er zelf van. Btw Geloven in jezelf is ook een geloof. Dus geloof bestaat gewoon
    Maar waarom moet dat gepaard gaan met religie?
    Jaja...
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:49:57 #256
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35120173
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:44 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Is hetzelfde toch:
    God is verantwoordelijk voor een gebeuren. We weten hoe het gebeurt, we geven het verschijnsel een discription, maar het feit dat iets gebeurt, ook al weet je nu beter hoe en wat en waarom, het blijft een gebeuren dat door de invloed van God gebeurd.
    Dus volgens jou zijn 'God gooit met vuur', 'God duwt wolken tegen elkaar' en 'Ontlading van blablabla' hetzelfde?
    pi_35120211
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat gezegd, heb je nog steeds niet uitgelegd waarom ik in toeval geloof, of wat toeval nou precies inhoudt.
    Ik ben niet echt onder de indruk dat je meer weet dan ik, maar toe, verras me eens. Waarom zou niet alles puur deterministisch kunnen zijn?
    Waarom zou alles wel determistisch zijn?
    Ik weet niet waarom jij in toeval gelooft, dat vraag ik me ook af. Toeval staat toevallig in de Dikke van Dale, dus ik begrijp niet waarom je me van me stoel wil laten opstaan om de DD te zoeken.
    Ik suggereer niet dat ik meer weet dan jij, ik geloof alleen maar in iets anders. Je lijkt me een heel intelligente persoon eerlijk gezegd.
    pi_35120271
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:49 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dus volgens jou zijn 'God gooit met vuur', 'God duwt wolken tegen elkaar' en 'Ontlading van blablabla' hetzelfde?
    Volgens mij staat dit in de Bijbel?
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:54:42 #259
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35120324
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:51 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom jij in toeval gelooft, dat vraag ik me ook af. Toeval staat toevallig in de Dikke van Dale, dus ik begrijp niet waarom je me van me stoel wil laten opstaan om de DD te zoeken.
    Ik suggereer niet dat ik meer weet dan jij, ik geloof alleen maar in iets anders. Je lijkt me een heel intelligente persoon eerlijk gezegd.
    *zucht* Leg nou eens uit waarom jij er 'heilig' van overtuigd bent dat wij geloven in 'toeval'; wat jij ziet als toeval etc. Schijnbaar weet je meer dan ons daar wij je iedere keer proberen duidelijk te maken dat je het 'toeval' mis hebt; maar das brullen tegen dovemans oren schijnbaar.
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:55:12 #260
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35120338
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:53 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Volgens mij staat dit in de Bijbel?
    Wat een vreemd antwoord op mijn vraag.
    pi_35120370
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:55 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Wat een vreemd antwoord op mijn vraag.
    Wat een vreemde vraag aan een moslim?
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:56:56 #262
    27698 Doffy
    pi_35120400
    quote:
    Je vroeg me of ik donder en bliksem kon uitleggen. En dat ik op een God-of-Gaps manier mijn geloof belijd. Ik geef je argumenten over hoe ik vanuit mijn geloofsoptiek de wetenschap op zich kan verklaren zonder dat het indruist tegen mijn religie.
    Jíj kwam met het 'argument' van het begin van het leven, niet ik. Daarmee wilde je blijkbaar een punt maken, en ik illustreer dat dat een hopeloze zaak is, want een eeuwigdurende terugtocht.
    quote:
    Ik ben moslim dus; Allah bestaat. "Punt".
    Oh, en iets eerder zei je nog dat je alles rationeel moest onderzoeken om die god beter te begrijpen. Maar er zijn dus blijkbaar geen aanwijzingen voor zijn bestaan, dat je je toevlucht moet zoeken in irrationele aannames?
    quote:
    Vanaf hier voor jou een argument: "Omdat alles bestaat, Allah is alles."
    Da's geen argument, da's een willekeurig zinnetje uit een willekeurig heilig boek.
    quote:
    Ik begon de discussie niet met "weten", ik continueerde het thema 'argumenten tegen geloof', met het argument "iedereen gelooft, dus je kan niet een argument daar tegen voeren."
    En omdat ik dit linkte met het feit dat degenen die niet in Allah (a.k.a. God/Jahweh) geloven, bijna altijd (meestal onbewust) in Toeval geloven. Als je de kern van het bestaan terugredeneert komen de meeste mensen die niet in een God geloven onherroepelijk uit op de toeval.
    Daar heb je dat 'toeval' weer. Ik wil je toch aanraden om je eens beter in je 'tegenstanders' en hun ideeën te verdiepen, als je serieus genomen wilt worden.
    quote:

Een god verklaart niets. Helemaal niets.
    'Nuff said
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:58:11 #263
    27698 Doffy
    pi_35120436
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:56 schreef SuphaZone het volgende:
    Ik vond het wel een goede vraag. Geef er eens antwoord op
    'Nuff said
      woensdag 15 februari 2006 @ 17:58:13 #264
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35120439
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:56 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Niet zolang die gekke dingen zegt zoals:
    quote:
    Is hetzelfde toch:
    Dan is het redelijk legitiem om die moslim de volgende vraag te stellen:
    quote:
    Mijn verbazing over jouw 'Dat staat toch in de bijbel?" mag duidelijk zijn.
    pi_35120465
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:54 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

*zucht* Leg nou eens uit waarom jij er 'heilig' van overtuigd bent dat wij geloven in 'toeval'; wat jij ziet als toeval etc. Schijnbaar weet je meer dan ons daar wij je iedere keer proberen duidelijk te maken dat je het 'toeval' mis hebt; maar das brullen tegen dovemans oren schijnbaar.
    Rustig, ik begrijp best dat je denkt dat ik helemaal verkeerd denk. Maar ik denk weer dat jij verkeerd denkt. Dus we hoeven niet te brullen, ik ben namelijk niet blind.

Overtuig jij mij eens dat hetgene wat jij beschrijft als reden van bestaan niet te herleiden valt aan de toeval. Ik hoef jou toch niet te overtuigen in iets waar jij schijnbaar in gelooft?
      woensdag 15 februari 2006 @ 18:01:13 #266
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35120526
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:59 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Rustig, ik begrijp best dat je denkt dat ik helemaal verkeerd denk. Maar ik denk weer dat jij verkeerd denkt. Dus we hoeven niet te brullen, ik ben namelijk niet blind.

Overtuig jij mij eens dat hetgene wat jij beschrijft als reden van bestaan niet te herleiden valt aan de toeval. Ik hoef jou toch niet te overtuigen in iets waar jij schijnbaar in gelooft?
    Het probleem is dat jij denk te weten dat ik in 'toeval' 'geloof'; de vraag die dan naar boven komt is 'Waar haal jij in godensnaam dat toeval vandaan?' en daar jij die vraag maar blijft ontwijken lijkt het erop dat jij het ook niet weet.

Leg eens uit hoe jij bij 'toeval' uitkomt; dan leg ik uit dat je fout zit.
    pi_35120534
    Suphazone, koran = verlengstuk Bijbel. Noach bijvoorbeeld wordt ook in de koran genoemd hoewel het vast staat dat er nog nooit een wereldwijde zondvloed is geweest en dat dat verhaal uit de Gilgamesj afkomstig is. Hoe ga jij daarmee om? Ontkennen of durven onder de ogen te zien?
    Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
    Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
    pi_35120675
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 18:01 schreef onemangang het volgende:
    Suphazone, koran = verlengstuk Bijbel. Noach bijvoorbeeld wordt ook in de koran genoemd hoewel het vast staat dat er nog nooit een wereldwijde zondvloed is geweest en dat dat verhaal uit de Gilgamesj afkomstig is. Hoe ga jij daarmee om? Ontkennen of durven onder de ogen te zien?
    Ik ga er vrij goed mee om, want elke dag worden nieuwe dingen ontdekt, mischien ontdekken ze op een dag dat er een wereldwijde regenvloed is geweest.

Quran is geen verlengstuk van de Bijbel, de Quran is gekomen omdat de originele inhoud van de Bijbel verandert en verdwenen was.
    pi_35120719
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 18:01 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij denk te weten dat ik in 'toeval' 'geloof'; de vraag die dan naar boven komt is 'Waar haal jij in godensnaam dat toeval vandaan?' en daar jij die vraag maar blijft ontwijken lijkt het erop dat jij het ook niet weet.

Leg eens uit hoe jij bij 'toeval' uitkomt; dan leg ik uit dat je fout zit.
    Oke hoe is alles ontstaan. Bewust (door Goddelijke interventie) of toevallig. Er is geen andere optie. Of wel?
    pi_35120811
    Heren (ga ik vanuit) ik wil graag verder debatteren, maar duty calls (vrouw) en maag rammelt.

Ik kom straks terug. Inshaallah.

Selam
      woensdag 15 februari 2006 @ 18:11:22 #271
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35120885
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 18:06 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Oke hoe is alles ontstaan. Bewust (door Goddelijke interventie) of toevallig. Er is geen andere optie. Of wel?
    Nogmaals:

Leg eens uit hoe jij bij 'toeval' uitkomt; dan leg ik uit dat je fout zit. Waarom toeval? Waarom niet precies zo zoals het uitkomt?
      woensdag 15 februari 2006 @ 18:18:08 #272
    27698 Doffy
    pi_35121128
    Ik wil hier ook nog wel antwoord op:
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:49 schreef Invictus_ het volgende:
    'Nuff said
      woensdag 15 februari 2006 @ 18:18:41 #273
    27698 Doffy
    pi_35121153
    En speknek's post verdient ook meer aandacht: argumenten tegen het geloof
    'Nuff said
    pi_35122251
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 11:49 schreef speknek het volgende:
    Waar begin ik?
    Bezwaren tegen het bestaan van een god:
  • Almachtigheid kan niet[/quote]
    Almachtigheid kan heel goed omdat God onafhankelijk is.
    quote:
  • Alwetendheid maakt god een kasplant, is daarbij quantummechanisch onmogelijk
  • Aangezien God geen onderdeel is van zijn schepping is het niet vreemd dat hij alwetend is. Hij staat buiten de schepping
    quote:
  • Onveranderlijkheid verklaart het bestaan van de wereld niet
  • Onveranderlijkheid van?
    quote:
  • Het bestaan van de wereld is wel een bewijs van onvolmaaktheid en veranderlijkheid van god
  • Zowel in religie als in de evolutietheorie is de wereld van vandaag een product van menselijke acties.
    quote:
  • Waar kwam god vandaan?
  • Vanuit zijn onafhankelijk/onuitputtelijke licht
    quote:
  • Alle verminderde vormen maken god niet noodzakelijkerwijs het hoogste
  • God is bovenalles dat ooit samen is gegaan met de schepping dus wel het hoogste.
    quote:
  • Gebrek aan nut voor het bestaan van god, maakt dat bestaan een onnodig geintroduceerde variabele
  • Nut van bestaan van God, is terug te vinden in religie. En religie in God.
    quote:
    Bezwaren tegen monotheistische religies:
  • Wonderen ondermijnen wetmatige kijk, dit maakt de wetenschap onmogelijk, welke wel weer lijkt te kloppen
  • Welke wonder van de Islam spreekt wetenschap tegen.
    quote:
  • Onderwerping vereist
  • Enkel en alleen als je gelooft.
    quote:
  • Moraal kan niet afhankelijk zijn van god
  • Zij iemand van wel?
    quote:
  • Moraal is veranderlijk
  • Islamitisch moraal niet.
    quote:
  • God gedraagt zich als een klein kind

• Aldus de mening van een van zijn scheppingen?
    quote:
  • Hel of veroordeling op basis van mening is immoreel
  • Op basis van gehoorzamen/geloven.
    quote:
  • Alle scheppingsverhalen zijn fout
  • Verklaar je nader?
  • pi_35124397
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 18:18 schreef Doffy het volgende:
    En speknek's post verdient ook meer aandacht: argumenten tegen het geloof
    Zie triggershots reactie hierboven.
    pi_35124501
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 18:18 schreef Doffy het volgende:
    Ik wil hier ook nog wel antwoord op:
    [..]
    Eerst ffe een vraag: dit stuk staat toch in de Bijbel?
      woensdag 15 februari 2006 @ 19:40:24 #277
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35124550
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 19:39 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Niet dat ik weet.
      woensdag 15 februari 2006 @ 19:43:24 #278
    27698 Doffy
    pi_35124707
    quote:
    Geen idee? Wat boeit het? Geef gewoon eens antwoord op die vraag.
    'Nuff said
      FOK!fotograaf woensdag 15 februari 2006 @ 20:04:39 #279
    17893 Forno
    pi_35125607
    quote:

[..]

Bronvermelding van een gelovige:

De bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel.

Bronvermelding van een atheist: Overige geschreven werken.

Wat een pech als atheist zijnde.
    pi_35125671
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 19:43 schreef Doffy het volgende:

[..]

Geen idee? Wat boeit het? Geef gewoon eens antwoord op die vraag.
    wat is je vraag eigenlijk?
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:06:29 #281
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_35125704
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:51 schreef SuphaZone het volgende:
    Omdat (bijna) alles daar op wijst. Als je een bal een duw geeft, zal hij in die beweging voort rollen. Er is niets toevalligs aan het feit dat hij vooruit beweegt. Er is niets toevalligs aan dat een steen naar beneden valt. Elke actie is een logisch vervolg op een vorige actie. Dat bedoel ik met deterministisch. Als ik geloof dat elke actie een logische reactie heeft, dan is er helemaal niets toevalligs in de wereld. Ik zou juist kunnen stellen dat het bestaan van een godheid leidt tot het geloven in toeval, omdat de enige manier waarop een god zich kan ontworstelen aan een mechanische (i.e. alles is vastgelegd) wereld, is wanneer hij in staat is toevallige dingen te doen.
    pi_35126420
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Omdat (bijna) alles daar op wijst. Als je een bal een duw geeft, zal hij in die beweging voort rollen. Er is niets toevalligs aan het feit dat hij vooruit beweegt. Er is niets toevalligs aan dat een steen naar beneden valt. Elke actie is een logisch vervolg op een vorige actie. Dat bedoel ik met deterministisch. Als ik geloof dat elke actie een logische reactie heeft, dan is er helemaal niets toevalligs in de wereld. Ik zou juist kunnen stellen dat het bestaan van een godheid leidt tot het geloven in toeval, omdat de enige manier waarop een god zich kan ontworstelen aan een mechanische (i.e. alles is vastgelegd) wereld, is wanneer hij in staat is toevallige dingen te doen.
    Dit bedoel ik nou.

Wie rolt de bal?

"Elke actie is een logisch vervolg op een vorige actie." Hoe ontstaat de begin actie.

En je begrijpt mijn visie volgens mij niet. Dat mechanische concept is in deze werkelijkheid een waarheid, maar wie heeft het mechanische opgesteld, de mechaniek, de onderdelen, de onderlinge verhoudingen? Allah.
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:26:38 #283
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_35126645
    Hoe ontstaat Allah? De enige "juiste" oplossing is dat Allah altijd bestaan heeft. Dat is het opschuiven van de oorspronkelijke vraag. De wereld heeft altijd al bestaan en is altijd deterministisch geweest.
    pi_35126775
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:26 schreef speknek het volgende:
    Hoe ontstaat Allah? De enige "juiste" oplossing is dat Allah altijd bestaan heeft. Dat is het opschuiven van de oorspronkelijke vraag. De wereld heeft altijd al bestaan en is altijd deterministisch geweest.
    Jij kent eigenschappen toe aan Allah dat gelijk is aan eigenschappen van een schepping. In de islam is niets gelijk aan God. Dus ook geen eigenschepping met de schepping.

God is zichzelf genoeg.
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:30:14 #285
    27698 Doffy
    pi_35126843
    Er moest een verbod komen op geloofsbelijdenissen. Ik smijt ook niet elke 2 posts met een Spaghetti-monster statement
    'Nuff said
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:30:24 #286
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_35126853
    Is God gelijk aan God?
    pi_35126887
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef Doffy het volgende:
    Er moest een verbod komen op geloofsbelijdenissen. Ik smijt ook niet elke 2 posts met een Spaghetti-monster statement
    Vrijheid van Godsdienst
    pi_35126914
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef speknek het volgende:
    Is God gelijk aan God?
    Gods goddelijkheid maakt hem God
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:31:50 #289
    27698 Doffy
    pi_35126923
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef Triggershot het volgende:
    Vrijheid van Godsdienst
    Zoals gebruikelijk weer volledig bezijden het punt.

Als je werkelijk een discussie wilt voeren, onthou je je van geloofsbelijdenissen: dat doe je maar in de moskee. Of voer geen discussie.
    'Nuff said
    pi_35126936
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:26 schreef speknek het volgende:
    Dit jouw mening, en geen feit. In hoeverre verschilt jouw geloof, of de superioriteit van jouw geloof met het van die van iemand anders.
    (je gaat ongetwijfeld de vraag niet antwoorden en mij om een antwoord op de vragen op bovenstaande)
    Mijn geloof is het bestaan van Allah. Allah is 1 en Allah is alles. Het bestaan vind zijn oorsprong in de creatie van de Almachtige.

Maar nu dwalen we erg af van de oorspronkelijke topic-thema.
    nl. Argumenten tegen het geloof.

Ik zou graag willen weten wie hier niet gelooft.
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:33:18 #291
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35126982
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij kent eigenschappen toe aan Allah dat gelijk is aan eigenschappen van een schepping. In de islam is niets gelijk aan God. Dus ook geen eigenschepping met de schepping.

God is zichzelf genoeg.
    Dit is een stierenfeces redenatie:

We weten nog niet hoe het begonnen is; dus noemen we de 'initiator' god waarbij wij stellen dat god niet begonnen hoeft te zijn...
    pi_35126984
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:31 schreef Doffy het volgende:

[..]

Als je werkelijk een discussie wilt voeren, onthou je je van geloofsbelijdenissen: dat doe je maar in de moskee. Of voer geen discussie.
    geloofsbelijdenissen zijn een onderdeel van je mening, wanneer je het over je geloof hebt
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:34:08 #293
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35127020
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:32 schreef SuphaZone het volgende:

[..]
    Je bent mij nog wat antwoorden verschuldigd...
    pi_35127031
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:33 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dit is een stierenfeces redenatie:

We weten nog niet hoe het begonnen is; dus noemen we de 'initiator' god waarbij wij stellen dat god niet begonnen hoeft te zijn...
    Al noem je hem Fok!, we kunnen altijd door zelfde deur wat mij betreft
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:34:31 #295
    27698 Doffy
    pi_35127041
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:33 schreef Triggershot het volgende:
    geloofsbelijdenissen zijn een onderdeel van je mening, wanneer je het over je geloof hebt
    Ja, maar dat wisten we al. Het geeft geen pas om met willekeurige citaten te gaan lopen gooien in een discussie, tenzij het aantoonbaar nut heeft. En dat heeft het niet, want jouw belijdenis is voor andere mensen volstrekt willekeurig en is dus geen argument dat in een discussie thuis hoort.
    'Nuff said
    pi_35127089
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:31 schreef Doffy het volgende:

[..]

Beetje zwakke reactie. Je komt nu heel gefrustreerd over.
    Jij gelooft toch ook in iets, wat rechtvaardigt jou om er wel over te discussieren?
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:36:19 #297
    27698 Doffy
    pi_35127137
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:35 schreef SuphaZone het volgende:
    Beetje zwakke reactie. Je komt nu heel gefrustreerd over.
    quote:
    Jij gelooft toch ook in iets, wat rechtvaardigt jou om er wel over te discussieren?
    Nee, ik geloof niet in wat voor vorm van god dan ook. Maar daar smijt ik ook niet elke post mee, wel? En waarom niet? Omdat het geen zier bijdraagt aan een discussie.
    'Nuff said
    pi_35127203
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:34 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ja, maar dat wisten we al. Het geeft geen pas om met willekeurige citaten te gaan lopen gooien in een discussie,
    ik?
    quote:
    tenzij het aantoonbaar nut heeft. En dat heeft het niet, want jouw belijdenis is voor andere mensen volstrekt willekeurig en is dus geen argument dat in een discussie thuis hoort.
    Als ik het heb gedaan, doe ik het ook alleen om mijn argument te onderbouwen
    pi_35127211
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:34 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Je bent mij nog wat antwoorden verschuldigd...
    Lieve schat, formuleer je vragen dan ook. Ik kan toch niet in je hoofd kijken?
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:39:47 #300
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35127320
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:37 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Lieve schat, formuleer je vragen dan ook. Ik kan toch niet in je hoofd kijken?
    Misschien moet je ff een stukje terug lezen; kom je ze vanzelf tegen. Ze zijn inmiddels al vaak genoeg herhaald.

(En nu niet vragen of het in de bijbel staat...)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')