quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:03 schreef blackbully het volgende:
zelf heb ik naast een basis cursus ook een keer een cursus compositie gedaan.
scheeld ook een hoop.
je foto's beginnen dan echt op profesioneel te lijken.
allemaal regels als rule of third word dan netjes uitgelegd.
en de gevallen van wanneer wel en wanneer niet toe te passen.
blijft een aanrader. (als de fotovakschool je te veel tijd of geld kost)
De tijd vinden?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:06 schreef prupke het volgende:
Ik moet eigenlijk ook een keer echt de tijd nemen voor een cursus (want op dit moment kloot ik maar wat aan)
alleen de tijd vinden daarvoor...
Saar in brasschaat of antwerpen worden ook heus cursussen gegeven via de fotograaf.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:08 schreef sararaats het volgende:
bedankt voor de tip
nu is het wel zo dat de meeste cursussen in hogescholen gegeven worden
ik denk dat het wel een oplossing is
ik zal wel eens gaan horen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:10 schreef prupke het volgende:
[..]
Saar in brasschaat of antwerpen worden ook heus cursussen gegeven via de fotograaf.
juist.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:10 schreef prupke het volgende:
[..]
Saar in brasschaat of antwerpen worden ook heus cursussen gegeven via de fotograaf.
gewoon zoeken op googlequote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:14 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik zal wel eens gaan horen.
hoe wist je dat eigenlijk?
Kijk re is de expertquote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:17 schreef Re het volgende:
cursussen![]()
praktijk ervaring werkt ook wel hoor, ervaring en inzicht kun je ontwikkelen mocht je aanleg hebben
En als je nou geen aanleg hebt?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:17 schreef Re het volgende:
cursussen![]()
praktijk ervaring werkt ook wel hoor, ervaring en inzicht kun je ontwikkelen mocht je aanleg hebben
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:18 schreef prupke het volgende:
[..]
Kijk re is de expert
@sara als je ergens mee zit kan je het ook gewoon aan re vragen want die weet echt alles van fotografie
wil jij sara dan niet een keer een dag cursus geven in het hoe waarom en wat?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:20 schreef Re het volgende:
[..]
gelukkig ben ik dan ook een sublieme fotograaf
geeft niks, daar kan jij niks aan doenquote:
+3 scherp!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:21 schreef blackbully het volgende:
[..]
wil jij sara dan niet een keer een dag cursus geven in het hoe waarom en wat?
Ben ik het met je eensquote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:20 schreef Re het volgende:
[..]
gelukkig ben ik dan ook een sublieme fotograaf
jah, dan kun je nog een heel eind komen hoor, als je geen talenknobbel hebt kun je nog steeds Engels met iemand praten, en goed ookquote:
ow maar natuurlijkquote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:21 schreef blackbully het volgende:
[..]
wil jij sara dan niet een keer een dag cursus geven in het hoe waarom en wat?
eejquote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:21 schreef lostminds het volgende:
[..]
geeft niks, daar kan jij niks aan doen![]()
Als ik nu in het noors tegen je ga praten gegarandeerd dat jij dat dan ook begrijpt ook al heb je daar geen knobbel voor...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:22 schreef Re het volgende:
[..]
jah, dan kun je nog een heel eind komen hoor, als je geen talenknobbel hebt kun je nog steeds Engels met iemand praten, en goed ook
ja al is er wel een wezelijk verschil tussen verstaan en begrijpenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:23 schreef prupke het volgende:
[..]
Als ik nu in het noors tegen je ga praten gegarandeerd dat jij dat dan ook begrijpt ook al heb je daar geen knobbel voor...
Heb jij een zak met bijdehandjes gevreten vandaag??quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:24 schreef Re het volgende:
[..]
ja al is er wel een wezelijk verschil tussen verstaan en begrijpen
tussen kijken en zien is ook een grootveschil.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:24 schreef Re het volgende:
[..]
ja al is er wel een wezelijk verschil tussen verstaan en begrijpen
nee hoor, ik heb het niet op zomaar iedereen naar een cursus sturen omdat er weer een kronkel opspeeltquote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:25 schreef prupke het volgende:
[..]
Heb jij een zak met bijdehandjes gevreten vandaag??
ligt er naartuurlijk aan hoe open je ogen zijn of met andere woorden, kan men zich verplaatsen in de visie van een ander.Moet diegene wel een visie hebbenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:26 schreef blackbully het volgende:
[..]
tussen kijken en zien is ook een grootveschil.
kijken kan ieder.
maar kan ook ieder zien wat hij ziet?
Wat mij iig er duidelijk is gemaakt is dat een foto een verhaal moet vertellen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:29 schreef Re het volgende:
[..]
ligt er naartuurlijk aan hoe open je ogen zijn of met andere woorden, kan men zich verplaatsen in de visie van een ander.Moet diegene wel een visie hebben
ja als het verhaal overkomt wel, en ja wat is functioneel? een gelukte foto kan ook een vakantiekiekje zijnquote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:31 schreef Mauro het volgende:
[..]
Wat mij iig er duidelijk is gemaakt is dat een foto een verhaal moet vertellen.
Het verhaal wat de fotograaf aan de kijkers wil vertellen.
Zodra je dat op beeld hebt, dan is een foto gelukt.
Ik heb ook nooit een fotocursus gevolgd. [sub]Als een fotoredacteur van een tijdschrift je foto gaat gebruiken vraagt ie niet eerst of je een cursus hebt gehad;/sub]quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:17 schreef Re het volgende:
cursussen![]()
klopt, maar de inzet moet er zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:21 schreef PoseidonVS het volgende:
Goeie morgen!
Opzich is een cursus helemaal niet verkeerd maar als je een beetje je best doet kun je het met behulp van het vele interessante leesvoer online best zelf leren.
Natuurlijk zijn ook fora als FOT erg leerzaam.
fotografie cursus les 1quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:28 schreef Lord Dreamer het volgende:
Het zal vast al ergens staan, maar waarom niet gewoon wat van die basis regels hier neerzetten met uitleg ?
Dit is een slowchat, dat lijk me niet echt de juiste plek daarvoor?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:28 schreef Lord Dreamer het volgende:
Het zal vast al ergens staan, maar waarom niet gewoon wat van die basis regels hier neerzetten met uitleg ?
Als je nou eens 10 minuten eerder was geweest.....quote:Op dinsdag 14 februari 2006 03:27 schreef Kleintje het volgende:
Anyone here???
Nee he?
Echt nergens meer iemand....
Laat ik het dan nog maar een keer proberen..
Trusten....
Ik wist niet dat ze in 1789 al doka's hadden joh.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:19 schreef Shark.Bait het volgende:
Heeeeeeejjjj
Mogguh
Ben naar de tandarts geweest....en die heeft foto's gemaakt![]()
En binnen 10 seconden had ie ze op zijn PC![]()
Leuk spul.
20 minuten binnen en weer buiten. Eitje. De assistente zei dat ik de oudste was in hun praktijk die geen gaatjes had![]()
En ik heb een vak fotografie gehad (zw/w inclusief zelf ontwikkelen en doka) toen ik 14 was op school van 1 jaar. Mooite tijden; 5 dagen per week 1 uur lang met fotografie bezig zijn. Leukste vak dat ik toendertijd had.
Ik heb fotografie uitgevonden zelfsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:30 schreef HMaster-II het volgende:
Ik wist niet dat ze in 1789 al doka's hadden joh.![]()
Dat zijn weer hele andere foto's...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:19 schreef Shark.Bait het volgende:
Heeeeeeejjjj
Mogguh
Ben naar de tandarts geweest....en die heeft foto's gemaakt![]()
En binnen 10 seconden had ie ze op zijn PC![]()
Leuk spul.
20 minuten binnen en weer buiten. Eitje. De assistente zei dat ik de oudste was in hun praktijk die geen gaatjes had![]()
En ik heb een vak fotografie gehad (zw/w inclusief zelf ontwikkelen en doka) toen ik 14 was op school van 1 jaar. Mooite tijden; 5 dagen per week 1 uur lang met fotografie bezig zijn. Leukste vak dat ik toendertijd had.
Mijn zus heeft ook datzelfde vak gevolgd op school (wel een jaar eerder), en recentelijk een fotografie cursus. Maar ze vond het tegenvallen, ze leerde niks nieuws. Toen heb ik maar wat extra fotografie boeken gekocht, dat leek mij wijzer dan een of andere wazige curus volgen....quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:13 schreef PdeHoog het volgende:
Een fotografiecursus lijkt me ook wel watMaar volgens mij ga ik niets nieuws horen
Iddquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:54 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Mijn zus heeft ook datzelfde vak gevolgd op school (wel een jaar eerder), en recentelijk een fotografie cursus. Maar ze vond het tegenvallen, ze leerde niks nieuws. Toen heb ik maar wat extra fotografie boeken gekocht, dat leek mij wijzer dan een of andere wazige curus volgen....
Als je de dokaslowchat deel 1 en 2 doorleest dan snap je de basis begrippen al wel zo'n beetje.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Volgens mij moet ik eens een boek over ontwikkelen en afdrukken op gaan duikelen ergens
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:20 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Als je de dokaslowchat deel 1 en 2 doorleest dan snap je de basis begrippen al wel zo'n beetje.
Als je dan nog een keer met iemand mee kunt kijken dan weet je het zeker.
Het is echt niet zo moeilijk maar soms wel even prutsen en veel lezen en vragen.
ik kan je niets beloven, maar wil van het weekend wel even kijken of ik mijn boeken van school daarover kan vinden dat ligt eraan of mijn mams al goed aan t inpakken voor de verhuizing is of niet en je dan het isbn enzow postenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik ga geen complete doka-slowchat doorlezen
Ik ben op zoek naar een boek (met name over afdrukken) waarin aan de hand van voorbeelden goed ingegaan wordt op het afdrukken (dus inclusief het doordrukken en zo
)
Kijk dan eens op marktplaats onder het kopje doka, daar staan hele serie's boeken te koop voor een schijntjequote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik ga geen complete doka-slowchat doorlezen
Ik ben op zoek naar een boek (met name over afdrukken) waarin aan de hand van voorbeelden goed ingegaan wordt op het afdrukken (dus inclusief het doordrukken en zo
)
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik kan je niets beloven, maar wil van het weekend wel even kijken of ik mijn boeken van school daarover kan vinden dat ligt eraan of mijn mams al goed aan t inpakken voor de verhuizing is of niet en je dan het isbn enzow posten
Feliquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:38 schreef Mauro het volgende:
* Heeft een Peleng besteld *
Moest ik maar vast doen voor mijn verjaardag binnenkort. Op aandringen van mijn ouders
Vervelend hè?
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zeker verder nog niets gehoord he
* PdeHoog gooit een handjevol aspirines over de lijnquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:40 schreef Ynske het volgende:
ben uit mijn bed gevallen vanmorgen, en heb koppijn
Wat was er zaterdag dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
FeliCool speelgoed
Hoe is het zaterdag afgelopen
![]()
quote:
quote:Oh wacht, ik weet het weer!
Goed! Heel goed!
Ik ben uitermate geschikt voor die functie maar zit al weer te twijfelen of ik het wel wil...
Had dat iets te maken met je activiteiten na de meet in Utrech?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:07 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Goh, ik ken nog een andere vergelijking die eindigt op ... + geheugen = zeef!
quote:
Welnee!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:08 schreef Mauro het volgende:
[..]
Had dat iets te maken met je activiteiten na de meet in Utrech?
Stiekem ben je er trots op hequote:
Waarom begint mijn monitor te muften naar bier als Sub een post doetquote:
dan zal ik er maar even langs moeten komenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:19 schreef Shark.Bait het volgende:
De assistente zei dat ik de oudste was in hun praktijk die geen gaatjes had![]()
heb gisteravond zijn brood klaargemaakt, en de foto daar in een plastic hoesje tussen gestopt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe is de foto ontvangen vanmorgen![]()
In dit boek staat dat alles, inclusief ontwikkelen en afdrukken....quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:05 schreef PdeHoog het volgende:
IddHeb jij nog wat goeie tips voor fotografieboeken
Ik heb nu een hele serie over portretfotografie, licht, landschappen etc. etc. etc. Leuk voor voorbeeldfoto's
![]()
Volgens mij moet ik eens een boek over ontwikkelen en afdrukken op gaan duikelen ergens
Gelukkig maar, ben dus niet de enigequote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:52 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben het met je eens Pieeeee
waarom zoeken? er staat er toch altijd maar eentje openquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:52 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Goeiemiddag allemaal. Is het een probleem om steeds een nummer toe te voegen aan een nieuw topic titel? Zo is het steeds zoeken welke je nu weer hebben moet, of zie ik dat verkeerd?
Hey Ynskequote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
waarom zoeken? er staat er toch altijd maar eentje open
Yep, is het meest handigequote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:54 schreef Mauro het volgende:
Beginnen we de volgende sc met FOT SC #1: titel
dat ben ik dus totaal niet met je eens da teen nummer makkelijker is.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:55 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Hey Ynske
Nummer is makkelijker en soms is aan toic titel niet uit te maken of je de goeie voor je hebt waar gewoon lekker gekletst kan worden.
Het nummeren is halverwege vorig jaar gestopt, omdat er een paar mensen in de war raakten van de nummers.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:52 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Goeiemiddag allemaal. Is het een probleem om steeds een nummer toe te voegen aan een nieuw topic titel? Zo is het steeds zoeken welke je nu weer hebben moet, of zie ik dat verkeerd?
Zonde, want er zijn toch meer fot sc's?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:58 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Het nummeren is halverwege vorig jaar gestopt, omdat er een paar mensen in de war raakten van de nummers.
waar dat dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:13 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Zonde, want er zijn toch meer fot sc's?
Hmmm, ben ik dan soms de kluts kwijt ? Zou kunnen, wordt dus ff zoeken dan.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
waar dat dan?
er is maar een fot sc, en das deze
Ik denk dat je in de stress raakt door SC (voor SlowChat) verwisseld met ShowCase (ook sc)quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:15 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Hmmm, ben ik dan soms de kluts kwijt ? Zou kunnen, wordt dus ff zoeken dan.
Wat zij zegtquote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
waar dat dan?
er is maar een fot sc, en das deze
Toch al die stiekemigheid op de zolder niet voor niets geweestquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
heb gisteravond zijn brood klaargemaakt, en de foto daar in een plastic hoesje tussen gestopt.
Hij is goed ontvangen![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
In dit boek staat dat alles, inclusief ontwikkelen en afdrukken....
[afbeelding]
Van de meester zelve
Je hebt em al eens doorgebladerd volgens mij....
Nee, dat niet. Daar let ik nog wel op, maar ergens gewoon het spoor bijster.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:17 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de stress raakt door SC (voor SlowChat) verwisseld met ShowCase (ook sc)![]()
je hebt gewoon niet verder gekeken dan je neus lang is, de vorige keer dan toen je in het FB topic reageerdequote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:19 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Daar let ik nog wel op, maar ergens gewoon het spoor bijster.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |