Waar staan die 4 en die 2 voor...quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:17 schreef ChOas het volgende:
[..]
4/2 Cirkels + 8/4 Cirkels = 4 Cirkels.
Zoiets ?
Vul voor Cirkel welk ander zelfstandignaamwoord in en het klopt nog steeds...
Zeg me dan wat er fout aan is? Misschien hebben we wel een foute afspraak gemaakt en wordt het tijd om iets nieuws af te spreken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:19 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat als jij mensen wil overtuigen van jouw RT theorie dat je dat dan op een manier moet doen die iedereen begrijpt. Niemand begrijpt jouw manier van rekenen.
[..]
Voor jou is het heel simpel. Voor de rest van de wereld is het fout.
Omdat het +teken voor een bepaalde wiskundige bewerking staat, als jij op jouw manier wilt rekenen, ga gerust je gang, maar misbruik daar dan het + teken niet voor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:18 schreef rudeonline het volgende:
Waarom zou ik me aan die gemaakte afspraken moeten houden?
Zoals ik zeg moet je dingen definieren vorodat je ze bij elkaar kan optellen. Je kan niet zomaar een appel bij een appel/uur optellen omdat van die appel niet zeker is hoe lang je er over doet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:21 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Zeg me dan wat er fout aan is? Misschien hebben we wel een foute afspraak gemaakt en wordt het tijd om iets nieuws af te spreken.
Waarom in het ene geval,quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
kijk. Dit is de stelling:
1) 10km/0.5u + 10km/0.5u = 20km/u.
En dit is wat je toegeeft:
2) Terwijl 10km/0.5 u toch echt 20km/u is.
Het laatste is inderdaad correct.
Nemen we (1) en substitueren daarin alle voorkomens van 10km/0.5u voor hetgeen in (2) staat:20km/u + 20km/u = 20km/u
Dit is niet correct.
Omdat het nog steeds 1km * 1/1u is... daarom hebt je bij optellen alleen met de teller te maken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:27 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Waarom in het ene geval,
1 uur + 1 uur = 2 uur wel uren optellen en in het andere geval,
1km/u + 1km/u = 2km/u
de uren niet optellen?
Wat versta jij onder een eenheid?quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:31 schreef LostFormat het volgende:
Omdat km/u iets anders is dan u. Het zijn verschillende eenheden en dus mag je ze niet optellen.
Volgens wiki:quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:32 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een eenheid?
Dit zijn afspraken dus.quote:Een natuurkundige eenheid is een maat waarin natuurkundige grootheden numeriek kunnen worden uitgedrukt.
Bijvoorbeeld, de afstand van de aarde tot de maan is gemiddeld 384 440 kilometer, ofwel 0,000 000 040 64 lichtjaar, ofwel 1 261 300 000 voet. Kilometer, lichtjaar en voet zijn eenheden van lengte.
Elk zelfstandig naamwoord.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:32 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een eenheid?
Voor elke eenheid kun je dus gewoon 1 invullen.quote:
Je kan alleen maar gelijke eenheden bij elkaar optellen...quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:39 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Voor elke eenheid kun je dus gewoon 1 invullen.
2 verschillende eenheden bij elkaar opgeteld geven dan een nieuwe eenheid.
1glas + 1 water = 1glas/water
1km + 1sec = 1km/sec
Wat ik net zei: je mag geen verschillende eenheden bij elkaar optellen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:39 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Voor elke eenheid kun je dus gewoon 1 invullen.
2 verschillende eenheden bij elkaar opgeteld geven dan een nieuwe eenheid.
1glas + 1 water = 1glas/water
1km + 1sec = 1km/sec
Waarom? 1 glas + 1 water is toch gewoon 1 glas water.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:43 schreef ChOas het volgende:
[..]
Je kan alleen maar gelijke eenheden bij elkaar optellen...
20Km * 1/1uur + 20 Km * 1/1uur = 40Km * 2/2uur.
Helpt dat ?
quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:38 schreef 14.gif het volgende:
Rude, kun je volgens jou niet rekenen zonder eenheid?
Je kunt niet weten dat 3+5=8, zonder dat je weet dat het bijvoorbeeld
3 appels + 5 appels = 8 appels is?
Hoe meet je water ? wat is 1 water ? 1 liter, 1 druppel, 1 oceaan ?quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:45 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Waarom? 1 glas + 1 water is toch gewoon 1 glas water.
1 glas water / 2 = 2 halve glazen / water ( per glas is er ook maar de helft water)
Sommige eenheden vormen samen vreemde koppels, maar in principe is elke eenheid onder te verdelen in oneindig veel kleinere eenheden. Een eenheid gedeelt door 2 geeft 2 kleinere eenheden welke wij halve noemen. Toch is een half op zichzelf ook 1 eenheid.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:43 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Wat ik net zei: je mag geen verschillende eenheden bij elkaar optellen.
4 appels en 4 aanstekers zijn toch gewoon 4 appels en 4 aanstekers? En toch niet 8 appels/aansteker?
Je spreekt jezelf tegen. Volgens jouw eerdere berekingen zou het dan moeten zijn:quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:45 schreef rudeonline het volgende:
1 glas water / 2 = 2 halve glazen / water ( per glas is er ook maar de helft water)
Onjuist, een eenheid is iets wat op zichzelf staat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:47 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Sommige eenheden vormen samen vreemde koppels, maar in principe is elke eenheid onder te verdelen in oneindig veel kleinere eenheden. Een eenheid gedeelt door 2 geeft 2 kleinere eenheden welke wij halve noemen. Toch is een half op zichzelf ook 1 eenheid.
Oke, jij ziet een appel als eenheid.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:51 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Onjuist, een eenheid is iets wat op zichzelf staat.
Als ik 4 appels/uur eet dan kan ik niet zeggen hoeveel appels ik in totaal heb gegeten en hoe lang ik er over gedaan heb. Ik kan immers in 3 uur twaalf appels hebben of ik kan een kwartier over een appel gedaan hebben.
Rude?quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:38 schreef 14.gif het volgende:
Rude, kun je volgens jou niet rekenen zonder eenheid?
Je kunt niet weten dat 3+5=8, zonder dat je weet dat het bijvoorbeeld
3 appels + 5 appels = 8 appels is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |