quote:Op maandag 13 februari 2006 09:56 schreef benxx het volgende:
Fijn die EU, worden we minder genaaid aan de uitgavenkant, naaien ze ons dubbel zo hard aan de inkomenskant
Me too!quote:Op maandag 13 februari 2006 10:14 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik begin steeds meer voordelen te zien in een situatie zoals Zwitserland en Noorwegen. Nauwe betrekkingen, maar geen onderdeel van de EU.
en die landen hebben dan ook de allersgrootste 'netto-betalingspositie'... die betalen namelijk enkel aan de EU, maar hebben geen recht op bijdrages ...quote:Op maandag 13 februari 2006 10:14 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik begin steeds meer voordelen te zien in een situatie zoals Zwitserland en Noorwegen. Nauwe betrekkingen, maar geen onderdeel van de EU.
... lees deze alinea goed .... de EU kan nauwelijks bveranwtoording afleggen over de besteedde gelden, omdat ze dit geld overdraagt aan de lidstaten die dat dan dienen te besteden aan verschillende projecten ....quote:Op maandag 13 februari 2006 10:38 schreef Kizzy het volgende:
De enige hoop op verbetering van de rechtvaardiging van het EU-geld ligt volgens de rekenkamer bij de lidstaten. Zij moeten zelf verklaringen gaan afleggen over de manier waarop hun overheden en andere instellingen Europese subsidies besteden. Als alle lidstaten dat goed doen, is meteen bekend waar al het Europese geld terechtkomt.![]()
Die nauwe betrekkingen is juist wat zo duur is. Dat merkt Noorwegen vooral, met de hoogste netto-bijdrage aan de EU per inwoner. Daarnaast moeten ze zich ook houden aan die 'betrekkingen' (wetgeving), maar krijgen ze geen subsidie. Financieel is de situatie van dat soort landen alleen maar minder.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:14 schreef SlaadjeBla het volgende:
1. wrap het eens in quotesquote:Op maandag 13 februari 2006 09:36 schreef Kizzy het volgende:
'Nederland krijgt helft minder EU-subsidies'
Ambtenaren van Economische Zaken overleggen deze week met vertegenwoordigers van de EU over de verdeling van het geld uit de regionale ontwikkelingsfondsen.
bron
helemaal raar is dit niet. Elk land draagt namelijk een vast percentage van het BNP aan brussel af. Nu nederland een uitzondering is is het ook niet vreemd dat ze een uitzondering is qua uitgaven kant.quote:Op maandag 13 februari 2006 09:56 schreef benxx het volgende:
Fijn die EU, worden we minder genaaid aan de uitgavenkant, naaien ze ons dubbel zo hard aan de inkomenskant
ja de deal heeft dus uitgemaakt en is goed voor NL.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:05 schreef ExCibular het volgende:
[..]
![]()
Alsof dat niet bekent was toen ze de deal maakten. Balkenende had een doel, het verminderen van het toaal uit te geven bedrag. Dat je daarvoor ook een hoop minder subsidie ontvangt is bijzaak. Wat wel grappig is is dat het vooral de mensen treft die het meeste zeiken over het bedrag dat aan Europa moet worden afgedragen!
Precies. We betalen nu gewoon evenredig veel aan de EU, maar we krijgen onevenredig weinig...quote:Op maandag 13 februari 2006 09:56 schreef benxx het volgende:
quote:Op maandag 13 februari 2006 12:16 schreef McCarthy het volgende:
Al met al is het toch een goed resultaat van Balkenende omdat we toch minder hoeven af te dragen aan Brussel.
+ McCarthy dus.quote:Op maandag 13 februari 2006 09:57 schreef Sidekick het volgende:
1 miljard minder kwijt, 1,8 miljard minder krijgen.
De staat heeft dus voordeel, het bedrijfsleven dubbel zoveel nadeel.
Het lijken wel communisten, Zalm en co.
ik hoop toch wel dat je snapt wat ik bedoel he ?quote:
Daarnaast is het natuurlijk zo dat EU-subsidies bijna uitsluitend bestemd zijn voor organisaties die economisch gezien enkel ballast zijn en/of niets produceren behalve kunstmatige banen. Het failliet van deze EU-gesponsorde organisaties (discutabele clubjes als de EORG en verschillende anti-discriminatie bureau's) betekend dat er werknemers vrijkomen die het bedrijfsleven kan gebruiken voor het genereren van economische productiviteit. Er is dus enkel winst.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:25 schreef McCarthy het volgende:
het gaat natuurlijk om geld krijgen
dat zit iets subtieler in elkaar. Je krijgt geen vrij te besteden geld. Het zit aan allerlei voorwaarden vast. Het zijn net CD-Bonnen. Je hebt er dus weinig aan. De situatie dat je dus minder hoeft af te dragen valt dus te prefereren.
quote:Op maandag 13 februari 2006 12:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Daarnaast is het natuurlijk zo dat EU-subsidies bijna uitsluitend bestemd zijn voor organisaties die economisch gezien enkel ballast zijn en/of niets produceren behalve kunstmatige banen. Het failliet van deze EU-gesponsorde organisaties (discutabele clubjes als de EORG en verschillende anti-discriminatie bureau's) betekend dat er werknemers vrijkomen die het bedrijfsleven kan gebruiken voor het genereren van economische productiviteit. Er is dus enkel winst.
Ja hoor, werkozen voorbereiden op de arbeidsmarkt, Nederlands leren door migranten en economisch zwakke gebieden steunen, zodat de economie er daar op vooruit kan gaan, is "economisch enkel ballast"quote:De sociale fondsen worden onder meer gebruikt voor de reïntegratie van werklozen en cursussen Nederlands voor migranten. Uit de regionale ontwikkelingsfondsen ontvangen economisch zwakke gebieden financiële steun.
Je bedoelt zonder vrij verkeer van goederen?quote:Op maandag 13 februari 2006 13:44 schreef kriele het volgende:
Ik was eral bang voor toen bekend werd dat we minder aan europa zouden gaan betalen. Ik ben geen economisch wonder, maar hoe zou het ons vergaan als we er uit zouden stappen? Uit de EU?
Dat is complete onzin, deze organisatie's ontvangen geen EU-subsidie... ook al staat er misschien 'Europees' in hun naam ... er is wel EU subsidie beschikbaar voor bv integratie-projecten en evenementen via onder meer het Europafonds (voor nederland is daar 2,5 miljoen jaarlijks beschikbaar) ..quote:Op maandag 13 februari 2006 12:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het failliet van deze EU-gesponsorde organisaties (discutabele clubjes als de EORG en verschillende anti-discriminatie bureau's)
algemene rekenkamer oordeelt anders. Het nut en de funcite van de besteding is twijfelachtigquote:Op maandag 13 februari 2006 13:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
[..]
Ja hoor, werkozen voorbereiden op de arbeidsmarkt, Nederlands leren door migranten en economisch zwakke gebieden steunen, zodat de economie er daar op vooruit kan gaan, is "economisch enkel ballast"![]()
Twijfelachtig, dus ze weten het niet, dus kunnen ze geen oordeel vormen.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:22 schreef McCarthy het volgende:
[..]
algemene rekenkamer oordeelt anders. Het nut en de funcite van de besteding is twijfelachtig
Dan verwoesten we in 1 klap onze hele concurrentiepositie en zal het akelig stil worden in Rotterdam en op Schiphol.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:44 schreef kriele het volgende:
Ik was eral bang voor toen bekend werd dat we minder aan europa zouden gaan betalen. Ik ben geen economisch wonder, maar hoe zou het ons vergaan als we er uit zouden stappen? Uit de EU?
Waarom zo zwart wit Sidekick? Het is best mogelijk om vrij verkeer van goederen te hebben zonder volwaardig EU lid te zijn. Dat is immers iets waar zowel de EU als Nederland baat bij hebben.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je bedoelt zonder vrij verkeer van goederen?
ze weten dat anderen het niet weten, dat is wat andersquote:Op maandag 13 februari 2006 14:53 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Twijfelachtig, dus ze weten het niet, dus kunnen ze geen oordeel vormen.
http://www.rekenkamer.nl/quote:Verder graag een bron voor deze stellige bewering![]()
bemoei jij je nou maar gewoon met voetbalquote:Op maandag 13 februari 2006 18:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Kappen met die hele klote EU die ons alleen maar geld kost en heeft gekost. Gewoon eruit stappen en de Gulden terug halen.
"Geen EU" is juist zo zwart-wit. Het kan van alles betekenen, vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Waarom zo zwart wit Sidekick? Het is best mogelijk om vrij verkeer van goederen te hebben zonder volwaardig EU lid te zijn. Dat is immers iets waar zowel de EU als Nederland baat bij hebben.
Het zou mij ook verbazen als Zalm en Balkenende dit niet wisten/zagen aankomen/hadden afgesproken.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:59 schreef longinus het volgende:
ze moesten hoe dan ook een miljard minder betalen, ik ben er van overtuigd dat dit in die deal zat.
Politiek
Ah, ik dacht dat je vraag suggestief bedoeld wasquote:Op maandag 13 februari 2006 19:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
"Geen EU" is juist zo zwart-wit. Het kan van alles betekenen, vandaar mijn vraag.
Alsof de andere EU leden Nederland nog serieus nemen als we uit de EU zouden stappen. Wel de lusten, maar niet de lasten, zo werkt het nietquote:Op maandag 13 februari 2006 18:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Waarom zo zwart wit Sidekick? Het is best mogelijk om vrij verkeer van goederen te hebben zonder volwaardig EU lid te zijn. Dat is immers iets waar zowel de EU als Nederland baat bij hebben.
net als de uitzonderingspositie van het VK?quote:Op maandag 13 februari 2006 19:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alsof de andere EU leden Nederland nog serieus nemen als we uit de EU zouden stappen. Wel de lusten, maar niet de lasten, zo werkt het niet![]()
Ja hoor, dat werkt prima. Nederland is afhankelijk van de EU, maar Nederland heeft ook zeker voordelen voor de EU. Een vrije handelszone is bijvoorbeeld voor beide partijen voordelig.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alsof de andere EU leden Nederland nog serieus nemen als we uit de EU zouden stappen. Wel de lusten, maar niet de lasten, zo werkt het niet![]()
Dat _is_ juist de huidige EU, een nogal los verband tussen verschillende lidstaten die feitelijk alles zelf voor het zeggen willen houden ...quote:Op maandag 13 februari 2006 19:26 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat je vraag suggestief bedoeld was![]()
Nee, ik denk niet dat je volledig uit de EU moet willen stappen. Een soort partnerschap, waarbij nauwe betrekkingen worden onderhouden, maar onze soevereiniteit niet wordt aangetast, lijkt me een aantrekkelijk alternatief.
Zei de slimste uit de klasquote:Op maandag 13 februari 2006 18:59 schreef McCarthy het volgende:
[..]
bemoei jij je nou maar gewoon met voetbal
houden wij ons met serieuze zaken bezig
kom maar gezellig bij Mcc. Wanneer is onze eerste datequote:
Mensen uitmelken daar zijn ze goed in tegenwoordig!quote:Op maandag 13 februari 2006 13:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
[..]
Ja hoor, werkozen voorbereiden op de arbeidsmarkt, Nederlands leren door migranten en economisch zwakke gebieden steunen, zodat de economie er daar op vooruit kan gaan, is "economisch enkel ballast"![]()
Ik mag niet daten via internet van mijn moederquote:Op maandag 13 februari 2006 23:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
kom maar gezellig bij Mcc. Wanneer is onze eerste date![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |