Eerder vergroot ja, maar vooral de reden dat ze er zijn.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:57 schreef sp3c het volgende:
jij denkt dat het in elkaar slaan van gevangenen de kans dat ze morgen dood zijn kleiner maakt?
...
lol
door militairen die onze dictator komen verdrijven.?quote:Op zondag 12 februari 2006 22:58 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar er is niemand doodgeslagen. Hier worden mensen om mindere redenen in elkaar geslagen. Hun gooiden tenminste nog stenen, en wie weet wat ze nog meer deden. Hier gebeurt het vaak zat dat iemand een scheldwoord eruit gooit en daarom op ze bek wordt getimmerd door een zooi gasten.
En dan gaan we die mensen helpen door hetzelfde te doen?quote:Op maandag 13 februari 2006 01:11 schreef sp3c het volgende:
saddam ging wel een paar stapjes verder ...
quote:Op maandag 13 februari 2006 16:37 schreef sp3c het volgende:
we doen dus niet precies hetzelfde als Saddam, leer is lezen
Doe eens normaal man, met dat domme geblaf.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:37 schreef sp3c het volgende:
we doen dus niet precies hetzelfde als Saddam, leer is lezen
kom dan niet iedere keer met van die achterlijke opmerkingen waarvan je het antwoord van kilometers afstand aan kunt zien komenquote:Op maandag 13 februari 2006 17:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe eens normaal man, met dat domme geblaf.
Nee ze wilden massavernietigingswapens vinden ... die waren er niet en nu zitten ze vast, maar dat is wat anders.quote:We willen dus helpen in een land waar mensen gemarteld werden en dan gaan we zelf ook martelen? Iets minder erg misschien, is dat wat je bedoelt?
En maar doorgaan hequote:Op maandag 13 februari 2006 17:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
kom dan niet iedere keer met van die achterlijke opmerkingen waarvan je het antwoord van kilometers afstand aan kunt zien komen
Het ging natuurlijk om veel meer. We wilden ook van die dictator af en het Iraakse volk bevrijden.quote:Nee ze wilden massavernietigingswapens vinden ... die waren er niet en nu zitten ze vast, maar dat is wat anders.
Nou, wat een verschil voor de slachtoffers. Wat ik bedoel is dat dit soort mechanismen en wantoestanden dus overal voorkomen. BOvendien is het nog maar de vraag of die soldaten altijd gestraft worden.quote:wat ik bedoel is dat Britse militairen gestraft worden voor dit soort geintjes terwijl Saddam zijn mensen ervoor gepromoveerd (of specifiek voor aangenomen) werden.
quote:Dan doe je dus niet precies hetzelfde, anders kun je ook wel alle moslims het land uitsmijten want als er 1 terrorist tussen zit zullen ze het allemaal wel zijn he?
als jij ophoud met dergelijke onzin ... deal?quote:Op maandag 13 februari 2006 17:40 schreef SCH het volgende:
[..]
En maar doorgaan he![]()
Het was helemaal geen achterlijke opmerking en ik wil je vriendelijk vragen om je als moderator een beetje gedeisd te houden met dit soort kwalificaties.
dat doen we wel want dergelijke misstanden worden niet getolereerdquote:Het gaat over martelen en mishandelen, dat gebeurde tijdens het regime van Hoessein ook op grote schaal, en natuurllijk nog erger, maar dat soort dingen daar waren we zo op tegen en nu schromen we niet het zelfde soort praktijken te passen.
ja hoorquote:[..]
Het ging natuurlijk om veel meer. We wilden ook van die dictator af en het Iraakse volk bevrijden.
mjah voor de slachtoffers maakt het weinig verschil nee ... voor het aantal slachtoffers wel.quote:[..]
Nou, wat een verschil voor de slachtoffers. Wat ik bedoel is dat dit soort mechanismen en wantoestanden dus overal voorkomen. BOvendien is het nog maar de vraag of die soldaten altijd gestraft worden.
Toevallig komt dit incident bovendrijven maar hoeveel van dit soort incidenten blijven er onder de pet?
dat zei ik al jaquote:[..]
![]()
Het principe is hetzelfde. Je schendt de mensenrechten.
Nee, als je louter wilt discussieren door mensen van achterlijkheid te betichten dan kan ik je niet serieus nemen.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
als jij ophoud met dergelijke onzin ... deal?
Het is natuurlijk heel pijnlijk en volstrekt onvoorstelbaar dat het sowieso gebeurt. Moest er nog bijkomen dat het getolereerd zou worden.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
als jij ophoud met dergelijke onzin ... deal?
[..]
dat doen we wel want dergelijke misstanden worden niet getolereerd
quote:ja hoor
Nogmaals, dat is allemaal relativering c.q. goedpraterijquote:mjah voor de slachtoffers maakt het weinig verschil nee ... voor het aantal slachtoffers wel.
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben bang dat we maar een fractie weten van wat er aan de hand is.quote:en ja er zullen ongetwijfeld ook wel mensen ermee wegkomen
Pure speculatie natuurlijk.quote:maar feit blijft dat dit niet toegestaan wordt in het Britse leger dus als dit meer dan incidenteel gebeurde zouden er wel meer incidenten komen bovendrijven met al die journalisten in de buurt.
Dan geef je me dus gelijk dat er hetzelfde gebeurt.quote:dat zei ik al ja
Hier kweek je wederzijds respect mee, geloof mequote:
Gelukkig keurt de gehele Westerse wereld dit soort taferelen af en zullen deze barbaren ook gestraft worden. Andersom zijn dit soort acties volgens vele moslims gerechtvaardigd.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hier kweek je wederzijds respect mee, geloof meToch ongelooflijk dat white scum uit de VS en GB het klimaat daar verzieken.
Duh. Het zijn bezetters. Wat denk jij dan?quote:Op maandag 13 februari 2006 18:38 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Andersom zijn dit soort acties volgens vele moslims gerechtvaardigd.
Ja.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:02 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Duh. Het zijn bezetters. Wat denk jij dan?
Het gaat er om dat het gebeurt. Jij zoekt een soort excuus en relativering achteraf.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:38 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Gelukkig keurt de gehele Westerse wereld dit soort taferelen af en zullen deze barbaren ook gestraft worden. Andersom zijn dit soort acties volgens vele moslims gerechtvaardigd.
Nee, ik maak inhoudelijk mijn punt en wil daar graag serieus over discussieren in plaats van dat het punt taboe wordt verklaard.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jongens, kunnen jullie persoonlijke vetes ergens anders worden uitgevochten?
uit jouw mondquote:Op maandag 13 februari 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het gebeurt. Jij zoekt een soort excuus en relativering achteraf.
Wat maakt dat uit?quote:Op maandag 13 februari 2006 20:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
het mag en kan natuurlijk niet gebeuren maar wat is de context zijn het hooligans achtige types of zijn het jongeren die van de straat geplukt worden puur voor vermaak
quote:Op maandag 13 februari 2006 20:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
mod het bovenstaande maar weg even ontopic

stenengooiers , de militairen in kwestie zijn neem ik aan crowd control manschappen (gezien de bewapening en de helmen) die die gasten uit een demonstratie hebben weggesleeptquote:het mag en kan natuurlijk niet gebeuren maar wat is de context zijn het hooligans achtige types of zijn het jongeren die van de straat geplukt worden puur voor vermaak
allesquote:
ik bedoelde meer asl het tever zou gaanquote:
onzinquote:Op maandag 13 februari 2006 20:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
alles
context is alles.
het is nogal een verschil als je iemand bij je thuis in elkaar slaat die jezelf uitgenodigd hebt of dat je een inbreken in elkaar slaat.
Het Britse leger is daar om de orde te handhaven? Als ze mensen willen oppakken, dan doen ze dat. Dan sla je ze niet inelkaar. En je schopt al zeker geen lijk in zijn gezichtquote:Op maandag 13 februari 2006 20:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
alles
context is alles.
het is nogal een verschil als je iemand bij je thuis in elkaar slaat die jezelf uitgenodigd hebt of dat je een inbreken in elkaar slaat.
nee ik doelde meer op sch`s vraag met wat context er toe doet.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
onzin
ze slepen die figuren hun huis in, doen er handen om en slaan ze vervolgens in elkaar.
dat mag niet
audio lijkt mij ook later ingesproken...maar de beelden zij al erg genoeg...of NEEM het NIET op dombo'squote:Op maandag 13 februari 2006 20:39 schreef _The_General_ het volgende:
Dit filmpje is volgens mij helemaal bewerkt om de Britten in een kwaad daglicht te stellen. Kijk alleen al naar de duidelijk later ingespoken stem. Hier geloof ik niet in...
De beelden zijn echt, geloof ik best. Maar wie weet de context? Wat ging er aan vooraf. Niemand weet het precies. De onduidelijke afkomst met een duidelijk later ingesproken stem komt op mij over als gerichte propaganda tegen de geallieerden.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:40 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
audio lijkt mij ook later ingesproken...maar de beelden zij al erg genoeg...of NEEM het NIET op dombo's
-okee-quote:Op maandag 13 februari 2006 20:39 schreef _The_General_ het volgende:
Dit filmpje is volgens mij helemaal bewerkt om de Britten in een kwaad daglicht te stellen. Kijk alleen al naar de duidelijk later ingespoken stem. Hier geloof ik niet in...
Ontkennen is ook een manier. Is in het verleden veel gebeurd en gebeurt nog steeds. Er zijn nog genoeg mensen die het bestaan van gaskamers ontkennen met dezelfde soort argumentatie.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:39 schreef _The_General_ het volgende:
waarom zouden alleen de VS propaganda gebruikenquote:Op maandag 13 februari 2006 20:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Ontkennen is ook een manier. Is in het verleden veel gebeurd en gebeurt nog steeds. Er zijn nog genoeg mensen die het bestaan van gaskamers ontkennen met dezelfde soort argumentatie.
Goede vergelijking....quote:Op maandag 13 februari 2006 20:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Ontkennen is ook een manier. Is in het verleden veel gebeurd en gebeurt nog steeds. Er zijn nog genoeg mensen die het bestaan van gaskamers ontkennen met dezelfde soort argumentatie.
Johquote:Op maandag 13 februari 2006 20:46 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Die helemaal spaak loopt en die ik ook nog eens beledigend vind!
Hoezo spaak? Jouw tactiek is een veel gebruikte als het om dit soort dingen gaat. Dat je dat niet prettig vindt, snap ik wel maar je doet het zelf: dat betreden van bedenkelijk glad ijs.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:46 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Die helemaal spaak loopt en die ik ook nog eens beledigend vind!
Dit soort taktieken gebruikte de NSB om mensen van hun gelijk te doen overtuigen..quote:Op maandag 13 februari 2006 20:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo spaak? Jouw tactiek is een veel gebruikte als het om dit soort dingen gaat. Dat je dat niet prettig vindt, snap ik wel maar je doet het zelf: dat betreden van bedenkelijk glad ijs.
Die hebben hun lesje geleerd denk je? Ik denk aan eerwraak.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:57 schreef Refragmental het volgende:
de kinderen in het filmpje niet meer mee zullen doen aan rellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |