abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34962851
HUBBA HUBBA







de ultieme droom van de carbon fiber liefhebbers



Vorig jaar presenteerde Pagani de Zonda F, voor degenen die de normale Zonda toch wat te tam vinden. Nu is van die snelle Zonda F ook een Roadster-uitvoering. Het publieksdebuut is op de Autosalon van Genève.

De 7,2-liter V12 van de normale Pagani C12S levert 555 pk. Vorig jaar is het programma van Pagani aangevuld met de Zonda F. Die heeft dezelfde 7,2-liter motor maar levert als Clubsport-versie 650 pk. Het maximale koppel is 780 Nm. De cabriolet kan er in 3,6 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid is 345 km/u. De sprint van 0 naar 200 km/u gaat in 9,8 seconden. Pagani claimt dat de Zonda F Roadster de snelste Roadster van de wereld is. En overigens ook de meest exclusieve, krachtigste én de allerduurste. Er is ook nog een ´Standard Version van de Zonda F Roadster die het met 602 pk moet doen.
De Pagani Zonda F Roadster legt 1.230 kilo op de schaal; exact evenveel als de dichte variant van de Zonda F. Wie een Comfort-Pack of keramische remschijven bestelt, torst wat meer gewicht mee. De Zonda F Roadster staat aan de voorzijde op 19 inch wielen; achteraan zijn de 20 inch. De banden hebben vooraan de maat 255/35 en achteraan 335/30.
Pagani heeft voor de Zonda Roadster F Clubsport een kale prijs op van 560.000 euro. Inclusief BTW en BPM komt dat op een kleine 920.000 euro.

Bron: Autoweek
Tekst Nic de Boer
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_34964801
920.000 euro Koop ik wel 'n Murcielago Roadster voor en houd ik nog 560.000 euro over om andere auto's van te kopen.

Wel een mooie bak
V10
pi_34964836
De dichte versie is al geweldig , Dit is dus de meeste bruute cabrio die je kan kopen !
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:45:46 #4
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_34964962
Waarom geen plaatje van de befaamde uitlaat?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_34965391
oi oi oi

kan je die -bijna F1 sound- nog beter horen
pi_34966617
Vet, alleen die autoweek logo's zijn wel érg slecht geplaatst...
pi_34966709
Dat dashboard!! Gewoon 400km/h op de teller Geweldig toch!
En dan nog die ledjes voor toerteneller en versnelling erbij Echt mooi!
pi_34967030
Hebben hebben hebben

Pagani heeft toch geen dealer in NL? Prijzen van auto's zonder BPM liggen hier altijd ietsje lager maar zijn na de BPM toch weer knijterhoog.
pi_34967367


doe mij er maar 1
pi_34967479
afaik waren keramische remmen niet zwaarder dan de normale, juist lichter toch
pi_34967694
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:47 schreef Repeat het volgende:
afaik waren keramische remmen niet zwaarder dan de normale, juist lichter toch
Idd vind ik ook vreemd
Mischien alleen in combinatie met het comfortpack waarbij je een hoop elektrische meuk extra krijgt ..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_34973072
AutoWeek maakt wel vaker domme foutjes, schrijver dacht vast van grotere schijven dus zwaarder....
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:58:31 #14
43876 RIQY
Grudge Will Take You ! ! !
pi_34973107
doeh mai dieh mahr
Copyright © by Riqy
Powered by MSI+AMD & ATi
pi_34973164
Ik vind hem te duur.
Maaaaaaar, hij blijft mooi.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:10:41 #16
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34975332
Hij is eigenlijk helemaal niet zo mooi

En veel te duur, ik koop wel een SLR McLaren, én een mooie S8, en een DB7 ofzo, voor dat geld...

(Dan houd ik denk ik nog wel geld over voor brandstof )
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34975408
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:10 schreef JosvG het volgende:
Hij is eigenlijk helemaal niet zo mooi

En veel te duur, ik koop wel een SLR McLaren, én een mooie S8, en een DB7 ofzo, voor dat geld...

(Dan houd ik denk ik nog wel geld over voor brandstof )
Haha inderdaad.
Ik zou ook Aston Martin Vanquish S kopen en een tweede huis ofzo.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:17:45 #18
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_34977623
Wat een bak Dat 7,3 liter blok is echt te bruut

Er komt ook nog een clubsport stond in de GTO. Ben benieuwd.
pi_34977670
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:17 schreef dubidub het volgende:

Er komt ook nog een clubsport stond in de GTO. Ben benieuwd.
Die is er al.
V10
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:36:01 #20
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_34978379
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:18 schreef M5 het volgende:

[..]

Die is er al.
Oh, ok, zal wel ff zoeken
pi_34979519
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:36 schreef dubidub het volgende:

[..]

Oh, ok, zal wel ff zoeken
Die ziet er gewoon het zelfde uit als een 'normale' Zonda F. Maar dan met wat kleine veranderingen en meer pk's.
V10
pi_34983463
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:06 schreef M5 het volgende:

[..]

Die ziet er gewoon het zelfde uit als een 'normale' Zonda F. Maar dan met wat kleine veranderingen en meer pk's.
Andere koplampen noem ik een kleine verandering, een dak er afzagen vind ik toch al een iets grotere verandering
pi_34983806
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:00 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Andere koplampen noem ik een kleine verandering, een dak er afzagen vind ik toch al een iets grotere verandering
Hij doelt volgens mij op de Zonda F en de Zonda F clubsport en daar zie je volgens mij niet veel verschil in nee ..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_34985275
Veel slechter dan de versie met dak.
pi_34986650
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:51 schreef Diemietuhriej het volgende:
Waarom geen plaatje van de befaamde uitlaat?
die hebben we intussen toch al wel gezien?
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_34987641
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:27 schreef Jimmeh het volgende:
Prijzen van auto's zonder BPM liggen hier altijd ietsje lager maar zijn na de BPM toch weer knijterhoog.
wow, een kenner.
  zondag 12 februari 2006 @ 06:00:48 #27
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_34990257
pure carbon porno dit !!
  zondag 12 februari 2006 @ 13:12:30 #28
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_34995400
Damn... en volgens mij zit er nog heel wat meer power in dat enorme blok...
Benieuwd hoeveel er in de volgende versie zit

Voor wie de versie met dak nog eens willen zien ( maar vooral horen! )
Klik hier
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_34996192
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:12 schreef ninja-mod het volgende:
Damn... en volgens mij zit er nog heel wat meer power in dat enorme blok...
Benieuwd hoeveel er in de volgende versie zit

Voor wie de versie met dak nog eens willen zien ( maar vooral horen! )
Klik hier
Niet voor niks dat ie bovenaan staat in de laptimes (de Clubsport met 50pk meer kan er dus nog wat van af halen )
pi_34998497
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_34998724
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:35 schreef Steve-O het volgende:
Hier hoor je dat geluid dus nog beter
http://video.google.com/videoplay?docid=1546524719885647699&q=pagani
Whoa! Zeker wel mooi geluidje!

Zeker op het einde, als hij hem nog even in het rode gedeelte jaagt..
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_34999240

Sweet!!! Wat een ontzettend mooi ding!
pi_35012282
Is er iets mis met me als ik hem spuuglelijk vind, puur op aesthetisch vlak? Hij ziet er niet uit...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35019189
Lache, zo'n roadster versie ervan.

Ik vind het model alleen niet super mooi.. De prestaties en dergelijke natuurlijk wel
pi_35023692
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:11 schreef StefanP het volgende:
Is er iets mis met me als ik hem spuuglelijk vind, puur op aesthetisch vlak? Hij ziet er niet uit...
Dat krijg je als je te lang in Amerika zit, je gevoel voor auto's verdwijnt
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_35024530
Maar met dak is wel beter, je mist de vierkante box van doosconstructie, bij cabrio om dat te ondervangen krijg je dikke dorpels en kruisframes eronder, daarom zwaarder en minder stijf.

Lukt dat dan wel, bv carrera GT is frame zo keihard dat je ongeluk ermee niet overleeft. Let op is klap met 165 mph, kooi is gewoon intact, maar zo stijf allemaal, hart e.d. klapt gewoon van aorta, organen idem. Dak was beter geweest. Wassie net zo stijf geweest zonder zo'n kei en keiharde auto.

2 dood, airbags uit. "Kooi" intact, nou is elke andere auto met 250 km/u op betonnen muur meteen einde daar niet van:


Neem ik die gewone wel mee:


Cabrio's zijn niet ideaal, zegt wat dat dit soort auto's er ook als cabrio zijn over intentie bestuurder (als je dan toch geld hebt, boulevard cruisen die 2000 km per jaar). Leuk verhaal over de Gallardo gelezen vorige week: de Audi, eh, Lambo dealer moest wennen aan de rijder die er 20.000 km per jaar mee reed.

[ Bericht 2% gewijzigd door PNG op 13-02-2006 01:57:20 ]
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_35024617
Ik ben dus nooit zo gecharmeerd van cabrio varianten van wagens, meer marketing en altijd verlies frame/prestaties/veiligheid. etc.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 13 februari 2006 @ 02:34:57 #38
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35025006
quote:
Op maandag 13 februari 2006 01:51 schreef PNG het volgende:
Maar met dak is wel beter, je mist de vierkante box van doosconstructie, bij cabrio om dat te ondervangen krijg je dikke dorpels en kruisframes eronder, daarom zwaarder en minder stijf.

Lukt dat dan wel, bv carrera GT is frame zo keihard dat je ongeluk ermee niet overleeft. Let op is klap met 165 mph, kooi is gewoon intact, maar zo stijf allemaal, hart e.d. klapt gewoon van aorta, organen idem. Dak was beter geweest. Wassie net zo stijf geweest zonder zo'n kei en keiharde auto.

2 dood, airbags uit. "Kooi" intact, nou is elke andere auto met 250 km/u op betonnen muur meteen einde daar niet van:
[afbeelding]

Neem ik die gewone wel mee:
[afbeelding]

Cabrio's zijn niet ideaal, zegt wat dat dit soort auto's er ook als cabrio zijn over intentie bestuurder (als je dan toch geld hebt, boulevard cruisen die 2000 km per jaar). Leuk verhaal over de Gallardo gelezen vorige week: de Audi, eh, Lambo dealer moest wennen aan de rijder die er 20.000 km per jaar mee reed.
Die carrera is dus echt niet met 250 ergens opgeknald, niet frontaal althans (beste overlevingskans)

Hoe weet je trouwens dat het twee doden tot gevolg heeft gehad?
  maandag 13 februari 2006 @ 10:14:46 #39
43876 RIQY
Grudge Will Take You ! ! !
pi_35028153
quote:
Op maandag 13 februari 2006 02:34 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Die carrera is dus echt niet met 250 ergens opgeknald, niet frontaal althans (beste overlevingskans)

Hoe weet je trouwens dat het twee doden tot gevolg heeft gehad?
volgens mij waren er 2 kinderen mee aant spele in de tuin en hebben ze em tegen de muur geparkeerd
Copyright © by Riqy
Powered by MSI+AMD & ATi
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:22:56 #40
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_35589448
The Most Exclusive Roadster in the World Unveiled





Pagani unveiled the 2007 Zonda Roadster F, which offers fast open top motoring at its best.

Hand built at the Pagani Atelier in a limited run of 25, the Zonda Roadster F offers the outstanding driveability and performance of the F Coupe, enhanced by the pleasure of driving with a gentle breeze in your hair.

Thanks to an original roof made out of carbon fiber and cloth (removable in a few seconds) and due to the use of carbon fabrics for the construction of the central chassis, bodywork and interior, it was possible to maintain the dry weight of 2711 lbs, which translates in a weight/power ratio of 4.17 lbs/bhp.

A light and rigid body of the Pagani Zonda Roadster F is pushed by the mighty 7.3-liter Mercedes-AMG V12, with a power of 650 bhp and 576 lb-ft of torque.

The 0 – 124 mph time takes just 9.8 seconds and a few instants later you exceed the 186 mph (300 km/h) mark, all topless.



The Roadster F travels along the boundary where beauty and power merge together forming something special; it’s sinuous and aerodynamically shaped bodywork gets its prominence from sharp edges and elegant lines, which show at first glance its extraordinary potential.

From the cockpit you enjoy a magnificent view, usual for a supercar. With your hands on the steering wheel you enjoy an environment that exceeds most expectations, with a mixture of carbon fiber, soft leather and polished aluminum lighting up your senses.

The precious instrument cluster looks like the handiwork of a watchmaker. It reveals the pure-breed of an Italian GT car: thanks to its personality, mixing sensuality, aggressiveness and magnetic beauty, you can easily imagine it driving along the sea front in Monte Carlo or screaming down a straight at Le Mans.

All this, supported by handling that is unbelievably efficient and sincere and that monitors constantly what is happening to every single wheel; creating the feeling of the power behind you and the precise response in front.

The Pagani Roadster F is not a racecar; it is rather a jewel handcrafted in Italy, a whirl of emotions, a masterpiece for the connoisseur who cares to drive fast. Pagani claims it made the fastest, most exclusive, most powerful and most expensive roadster in the world.

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_35590110
Ik vind hem niet mooi, vooral door de koplampen.
pi_35591290
wel mooi
----
pi_35593328
Testosteron op wielen!!! Héél geil, het zulke perfect extravagante wagens die Pagani's. En niets klinkt zoals een Zonda (heb achter een Engelse 'S' gereden richting Le Mans, door de heuvels, kippenvel zeg ik je). Gekker dan een Koenigsegg, ook die CCX.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_35596596
Pagani Zonda Roadster F

en in deze TT had dan toch minstens Roadster mogen staan, de gewone Zonda F is er al veel langer en heeft ook een eigen topic.
V10
pi_35597366
Wat M5 zegt dus

edit: hij is gemerged

[ Bericht 40% gewijzigd door Alexxxxx op 02-03-2006 10:50:36 ]
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:45:29 #46
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_35635794
die wagen is wel geil maar dicht wil ik hem ook.
weetjewat ik ga voor allebei sparen.
Remlof is een Spellings Nsb'er
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')