quote:Op maandag 13 februari 2006 21:28 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Kunnen die ordinaire reactie's van SCH over revisionisme dan weg? Zelfs het nieuwsbericht op de frontpage heeft het er over dat over de echtheid van het filmpje getwijfeld wordt. Ik post het en ik ben meteen een holocaust ontken type volgens SCH.
Onjuist.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:28 schreef kLowJow het volgende:
Dit is het zo'n beetje hè?
[1] sp3c heeft altijd gelijk.
[2] SCH zal dit nooit toegeven.
[3] _The_General_ vindt de gebruikte vergelijking m.b.t. het in twijfel trekken van (bepaalde aspecten van) het filmpje niet kunnen.
Oh maar zo bedoel ik het niet. Ik ben er geheel van op de hoogte dat het duizend maal erger kan en onder Sadam ook duizend keer erger was. Maar het gaat om het principiele punt dat wij daar naar toe gaan onder andere om iets aan het mensenrechtenprobleem te doen en als er dan op deze grove wijze schending wordt gemaakt, niet bij toeval maar bij volledig bewustzijn, dan snap ik er geen echt zak van. Dan is er toch heel erg veel mis?quote:Op maandag 13 februari 2006 21:28 schreef schatje het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd SCH, het is zeker niet bedoeld om te bagatelliseren of dergelijke ernstige mistanden zoals in dat filmpje goed te praten, maar misschien moet je eerst de volgende filmpjes zien voordat je roept dat de Engelsen hetzelfde doen.
http://www.totallycrap.com/media/saddamtorture
http://www.totallycrap.com/media/saddamtorture/index02.html
Het staat overal in de media, zelfs op de fok frontpage, er is een onderzoek naar, overal twijfelt men aan de echtheid en aan de motieven van het naar buiten brengen van dit filmpje. Maar dat mag van jou niet gezegd worden....quote:Op maandag 13 februari 2006 21:31 schreef SCH het volgende:
[..]Ik zeg alleen dat jij een gevaarlijke denkwijze hanteert die heel vaak op een heel kwalijke manier in de geschiedenis is voorgekomen. De boodschapper onthoofden en twijfelen aan de waarheid of deze belachelijk maken of proberen in twijfel te trekken, is gewoon een beproefde manier - zie het als een waarschuwing.
Ik sta voor wat ik zeg, ik neem niet alles klakkeloos aan!quote:Jammer dat je dat soort dingen zegt en dan vervolgens altijd weer wegduikt. Sta toch eens voor wat je zegt man
Ik heb tig keer het BBC-nieuws gekeken vandaag en daar staat de echtheid van het filmpje niet ter discussie hoor. Die bron acht ik iets hoger dan "zelfs de Fok Frontpage"quote:Op maandag 13 februari 2006 21:34 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het staat overal in de media, zelfs op de fok frontpage, er is een onderzoek naar, overal twijfelt men aan de echtheid en aan de motieven van het naar buiten brengen van dit filmpje. Maar dat mag van jou niet gezegd worden....
Je ontkent martelingen en mishandelingen, waar toch echt niet aan getwijfeld wordt dat die voorkomen - ook los van dit incident - als je dat doet is de consequentie dat mensen je gaan vergelijken met anderen die in het verleden ook de tactiek van de herkenning hanteerden. Hoe voorspelbaar.quote:Ik sta voor wat ik zeg, ik neem niet alles klakkeloos aan!
Nou, geef dan gewoon toe dat je helemaal niet zo lijnrecht tegenover hem staat in de discussie, maar gewoon niet zo goed om weet te gaan met zijn directe manier van communiceren. Zoals ik het lees zeggen jullie bijna hetzelfde. Jij discussieert alleen graag op een wat hoger abstractieniveau waardoor je nogal principiële (en absolute) standpunten inneemt terwijl de ander het eerder over het voorval zelf heeft.quote:
Deze neem ik aan.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:37 schreef sp3c het volgende:
welke post doel je precies op the_general?
Diverse post van SCH in dit topic en het "Britse film topic" waarin SCH het niet klakkeloos aannemen van de echtheid / en of de intentie achter het vrijkomen van dit filmpje vergelijkt met het ontkennen van de holocaust.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:37 schreef sp3c het volgende:
welke post doel je precies op the_general?
Ik stelde je een hele normale vraag: wat vind je ervan dat een moderator meteen reageert met: leer eens lezen zonder er verder op in te gaan en dat eigenlijk nog 4 x op die manier herhaalt.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:38 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nou, geef dan gewoon toe dat je helemaal niet zo lijnrecht tegenover hem staat in de discussie, maar gewoon niet zo goed om weet te gaan met zijn directe manier van communiceren. Zoals ik het lees zeggen jullie bijna hetzelfde. Jij discussieert alleen graag op een wat hoger abstractieniveau waardoor je nogal principiële (en absolute) standpunten inneemt terwijl de ander het eerder over het voorval zelf heeft.
Natuurlijk is dat een zeer kwalijke zaak. Dat ben ik helemaal met je eens SCH. Schandalig dat wij als het Westen (met het hypocriete Amerikaanse buitenland beleid voorop) benadrukken hoe belangrijk de mensenrechten zijn, maar dat de praktijk vaak iets anders laat zien. Maar nogmaals, het is geen beleid.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:33 schreef SCH het volgende:
[..]
In die zin is het ook niet zo relevant wat er onder Sadam gebeurde. Het westen moet in dit geval alleen maar naar zichzelf kijken en zich nooit beroepen op dat het toen nog erger was e.d.
Nee, dat lijkt me wel duidelijk, dat laatste. Maar ik snap niet zo goed waarom daar de nadruk op zou moeten liggen, dat lijkt me nogal helder. Het mag gewoon niet gebeuren.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:42 schreef schatje het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat een zeer kwalijke zaak. Dat ben ik helemaal met je eens SCH. Schandalig dat wij als het Westen (met het hypocriete Amerikaanse buitenland beleid voorop) benadrukken hoe belangrijk de mensenrechten zijn, maar dat de praktijk vaak iets anders laat zien. Maar nogmaals, het is geen beleid.
Daarom worden er nu ook maatregelen getroffen tegen de personen in dat filmpje.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me wel duidelijk, dat laatste. Maar ik snap niet zo goed waarom daar de nadruk op zou moeten liggen, dat lijkt me nogal helder. Het mag gewoon niet gebeuren.
Da's logisch toch. Daar gaat de discussie niet over. De discussie moet er over gaan hoe zoiets uberhaupt kan gebeuren maar die discussie wordt nauwelijks gevoerd.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:46 schreef schatje het volgende:
[..]
Daarom worden er nu ook maatregelen getroffen tegen de personen in dat filmpje.
Houwe zo dan. Al had het je gesierd als je iets vermanender richting sp3c had gesproken. Maar misschien doen je dat op een andere manier.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:48 schreef kLowJow het volgende:
SCH, ik zie het probleem verder niet.
die is wegquote:Op maandag 13 februari 2006 21:37 schreef SocialDisorder het volgende:
heeft een mod al tijd gehad om hiernaar te kijken?
[Centraal] Ophef over 'Eu' spotprenten #27
Die bewuste post vind ik nogal overdreven, maar er wordt geen vergelijking getrokken, waarin jouw gedrag gelijkgesteld wordt aan dat van een holocaustontkenner.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:41 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Diverse post van SCH in dit topic en het "Britse film topic" waarin SCH het niet klakkeloos aannemen van de echtheid / en of de intentie achter het vrijkomen van dit filmpje vergelijkt met het ontkennen van de holocaust.
Oke, ik vind het beledigend, jullie niet. Daar zullen we het misschien niet snel over eens worden. Ik vind dit wel een van SCH's irrante discussie trekje's om op zo'n manier te reageren..quote:Op maandag 13 februari 2006 21:57 schreef sp3c het volgende:
ja ik weet het ook niet hoor met die post ... het slaat natuurlijk wederom helemaal nergens op maar echt beledigend is het niet toch?
trollerig misschien
Pardon?quote:Op maandag 13 februari 2006 21:57 schreef sp3c het volgende:
ja ik weet het ook niet hoor met die post ... het slaat natuurlijk wederom helemaal nergens op maar echt beledigend is het niet toch?
trollerig misschien
Beledigend? Het is gewoon waar? Ontkenning van de waarheid is een manier die vaak beproefd is in het verleden. Ga daar nou eens op in in plaats van zo pavloveriaans te reageren. Zwak hoor.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:59 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Oke, ik vind het beledigend, jullie niet. Daar zullen we het misschien niet snel over eens worden. Ik vind dit wel een van SCH's irrante discussie trekje's om op zo'n manier te reageren..
ja daar kunnen we kort over zijn maar voorlopig laat ik het staanquote:Op maandag 13 februari 2006 21:59 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Oke, ik vind het beledigend, jullie niet. Daar zullen we het misschien niet snel over eens worden. Ik vind dit wel een van SCH's irrante discussie trekje's om op zo'n manier te reageren..
quote:Op maandag 13 februari 2006 22:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja daar kunnen we kort over zijn maar voorlopig laat ik het staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |