abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 februari 2006 @ 11:46:09 #173
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35030665
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:44 schreef McCarthy het volgende:

[..]

heel veel ook niet. Von Neumann was een groot tegenstander van het communisme.
Er zijn zoveel linkse mensen tegenstander van het communisme .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_35030732
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:27 schreef Sickie het volgende:

[..]

a) ik neem willekeurige greep uit die groep en het verhaal gaat bij die mensen niet echt op.

b) das best wel een grote groep. hoe kun jij nou beweren dat die per saldo minder intelligent / creatief zijn.Het feit dat de gemiddelde persoon niet in het theater staat zegt geen drol over zijn of haar creativiteit. Wel over hun aandachtsgeilheid, dat wel.
Tuurlijk wel. Misschien dat aandachtsgeilheid wel de reden is om zo'n vak te doen, maar uiteindelijk is het creativieit en talent wat de doorslag geeft.
pi_35030768
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:44 schreef McCarthy het volgende:

[..]

heel veel ook niet. Von Neumann was een groot tegenstander van het communisme.
Zo heb je altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Lenstra is bijvoorbeeld ook erg rechts. Maar ja, als hij het niet over wiskunde heeft komt er ook alleen maar onzin uit.
  maandag 13 februari 2006 @ 11:51:17 #176
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35030807
is dat die Foppe de Haan/wiegel look a like hoogleraar waar je het eens een tijdje terug over had?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 13 februari 2006 @ 11:53:28 #177
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35030878
Van Brouwer (NLs grootst wiskundige) werdt toch wel vermoed dat hij uiteindelijk op de VVD stemde.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 13 februari 2006 @ 11:58:56 #178
50490 wjschreuder
-------------------
pi_35031008
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

D66 schijnt sociaal liberaal te zijn en liberaal was oorspronkelijk ook een echt alternatief. Jij doelt alleen op neo-liberalisme.
Toen liberaal nog 'links' was, was de maatschappij nog in klasses verdeeld (en toen was dus 'liberaal' nog altijd gelijker dan de samenleving van dat moment). Maar tegenwoordig is de samenleving totaal veranderd, veel gelijker, en een liberalere samenleving is daarom wel degelijk rechts te noemen.
pi_35031116
Muzikanten en cabaretiers willen graag schoppen tegen de gevestigde orde en de status quo. Links idealisme is dan een makkelijke keuze en het bekt lekker.
Hoewel ik denk dat het links karakter van muzikanten vooral iets is uit de jaren 70. Met mensen als Bob Dylan, tegenwoordig is het allemaal een stuk minder idealistisch. Tegenwoordig lijken muzikanten eerder last te hebben van gewetensnood. Zie mensen als Bono die zichzelf als een soort Messias zien .

Ik zie overigens weinig concrete namen in de posts van de TS .
pi_35033005
quote:
Op maandag 13 februari 2006 01:56 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ze hopen denk ik zo zieltjes te winnen. Bono bijvoorbeeld
Onzin, als het daar alleen nog maar om ging zouden ze ook uitgebreide promotiecampagnes doen met interviews. Die doen ze nauwelijks want de concerten zijn genoeg en de hele heisa die daardoor ontstaat. Een band als U2 verkoopt zichzelf.
  maandag 13 februari 2006 @ 13:10:03 #181
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35033075
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Onzin, als het daar alleen nog maar om ging zouden ze ook uitgebreide promotiecampagnes doen met interviews.
doen ze ook
pi_35033096
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:02 schreef MrX1982 het volgende:

Ik zie overigens weinig concrete namen in de posts van de TS .
Neem de eerder genoemde namen van mij maar Kun je trouwens Manic Street Preachers aan toevoegen.
pi_35033421
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Neem de eerder genoemde namen van mij maar Kun je trouwens Manic Street Preachers aan toevoegen.
Ok maar dan vraag ik me toch af of moderne artiesten als U2/Bono gedreven worden door links idealisme zoals een Bob Dylan of eerder door gewetensnood.

Mariah Carrey trad ook op tijdens Live 8. Dat zijn toch artiesten bij wie ik eerder gewetensnood en eigenbelang de hoofdtoon zie voeren dan dat ze daadwerkelijk idealistisch zijn.
pi_35034210
Mariah Carey is heel idealistisch. Heel de wereld moet voldoen aan haar idealen anders gaat ze krijsen.
Unox, the worst operating system.
pi_35034950
Iets anders wat muzikanten links maakt is natuurlijk dat ze veel optreden in veel verschillende landen, hierdoor veel van de wereld te zien krijgen en dus een zeer ver gevorderd wereldbeeld hebben.
pi_35035039
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:59 schreef thabit het volgende:
Iets anders wat muzikanten links maakt is natuurlijk dat ze veel optreden in veel verschillende landen, hierdoor veel van de wereld te zien krijgen en dus een zeer ver gevorderd wereldbeeld hebben.
Waarbij je (naast verdere ongefundeerde aannames) er even aan voorbij gaat dat de gemiddelde muzikant voornamelijk een zeer ver gevorderd beeld krijgt van de minieme verschillen tussen de ene en de andere Holiday Inn .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35035075
quote:
Het wereldbeeld van mensen als Mariah Carey en Madonna lijkt me ver gevorderd .
pi_35036910
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:20 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ok maar dan vraag ik me toch af of moderne artiesten als U2/Bono gedreven worden door links idealisme zoals een Bob Dylan of eerder door gewetensnood.

Mariah Carrey trad ook op tijdens Live 8. Dat zijn toch artiesten bij wie ik eerder gewetensnood en eigenbelang de hoofdtoon zie voeren dan dat ze daadwerkelijk idealistisch zijn.
Wat scorpioen zegt. Mariah Carey geeft alleen maar om zichzelf. Je bedenken dan de meeste popartiesten zonder de publiciteit en overexposure niks zijn. Met Carey ging het nog niet zo lang geleden erg slecht en heeft dit echt nodig. Bono kan onderduiken, eens in de vier jaar een paar teksten inzingen en U2 verkoopt daarna toch weer miljoenen cd's.
pi_35037431
Overigens gaat het met muzikanten vaak hetzelfde als met gewone mensen: ze zijn links als ze hun compromisloze, artistiek hoogstaande maar ontoegankelijke zieleroerselen maken maar worden steeds rechtser als ze concessies gaan doen aan de grote massa met makkelijke catchy tunes en strijkorkestjes enzo.
pi_35037469
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:04 schreef Schorpioen het volgende:
Overigens gaat het met muzikanten vaak hetzelfde als met gewone mensen: ze zijn links als ze hun compromisloze, artistiek hoogstaande maar ontoegankelijke zieleroerselen maken maar worden steeds rechtser als ze concessies gaan doen aan de grote massa met makkelijke catchy tunes en strijkorkestjes enzo.
Noem eens voorbeelden
pi_35037741
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Noem eens voorbeelden
Het meest voor de hand liggende voorbeeld: Metallica.
pi_35037818
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat scorpioen zegt. Mariah Carey geeft alleen maar om zichzelf. Je bedenken dan de meeste popartiesten zonder de publiciteit en overexposure niks zijn. Met Carey ging het nog niet zo lang geleden erg slecht en heeft dit echt nodig. Bono kan onderduiken, eens in de vier jaar een paar teksten inzingen en U2 verkoopt daarna toch weer miljoenen cd's.
Daarom mijn kanttekening bij het idealistische karakter van hedendaagse muzikanten. Bij iemand als Mariah Carey is het natuurlijk overduidelijk dat ze alleen op zichzelf geilt en de rest van de wereld interesseert haar geen reet.

Zelfs bij Bono waag ik te betwijfelen of hij het soort idealisme heeft van een Bob Dylan of eerder idealisme voortgekomen uit eigen belang.
  maandag 13 februari 2006 @ 15:40:50 #193
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35038965
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:30 schreef thabit het volgende:
Veel wetenschappers zijn ook links, maar ja die zullen dan ook wel niet intelligent of creatief zijn. De relativiteitstheorie kan iedereen wel verzinnen, of niet Sickie? Dat Einstein er als eerste mee kwam dat is omdat ieder ander persoon het te triviaal vond om op te schrijven.
Veel wetenschappers zijn links. Heb je daar ook een onderbouwing voor?
Say your prayers
  maandag 13 februari 2006 @ 15:42:47 #194
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35039049
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:32 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wil je nu echt een discussie met mij gaan houden over de vraag of kunstenaars wel of niet creatiever zijn dan niet-kunstenaars? .
Ja, creativiteit is namelijk niet gebonden aan kunst. Het begrip is breder dan dat.
Say your prayers
  maandag 13 februari 2006 @ 15:47:07 #195
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35039249
quote:
Ja, muzikanten kunnen aan de kleedkamer en een vliegtuigterminal van een land zien hoe de zaken er voor staan. Wat me opvalt aan jouw posts is dat je te pas te onpas beweringen doet zonder ze te onderbouwen. Niet erg wetenschappelijk en vrij onkundig.
Say your prayers
pi_35040290
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:12 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Het meest voor de hand liggende voorbeeld: Metallica.
Weet niet of ze politiek gezien veel veranderd zijn. Eigenlijk hebben ze niet zoveel politieke nummers geschreven (een paar op Master of Puppets, heel And Justice for all en een enkele song op the Black Album).. feit is dat ze de commercie hebben omarmd en daardoor van veel principes zijn afgestapt, of daar ook politieke bij zitten is me nooit zo opgevallen.
pi_35054931
Alfa's zijn denk ik vaker links en beta's vaker rechts. Muzikanten en caberatiers hebben een sterkere alfa kant en zijn daarom meestal links.

Daarnaast denk ik ook dat veel niet linkse artiesten weinig politiek in hun creaties verwerken. (omdat oppositie voeren grappiger is dan de gevestigde orde verdedigen, en de gevestigde orde is in Nederland vrwijl altijd minimaal het centrum geweest) Wat is bijvoorbeeld de politieke voorkeur van Herman Finkers? Ik zou het echt niet weten. En zo zijn er nog wel een aantal.
pi_35055018
Owja ik ben nu John Lennon aan het luisteren (Give Peace a Chance nog wel, maar eerlijk gezegd heeft dat niks met links of rechts uit te staan), en ik ben zo rechts als maar kan (rechts-liberaal wel te verstaan)
pi_35055194
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik zou ze onder rechts noch links scharen, net als The Simpsons...ze nemen toch alles op de hak?
Klopt. Als je naar The Simpsons kijk dan zullen de meeste schrijvers eerder links zijn (voor Amerikaanse begrippen iig), maar er zitten ook een aantal libetariërs tussen, en dat wordt meestal toch wel als rechts gezien (ook in Amerika). Voor de makers van South Park geldt volgensmij ook dat ze libetariër zijn (of iig 1 van de 2).
pi_35055378
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:30 schreef MrBadGuy het volgende:
Alfa's zijn denk ik vaker links en beta's vaker rechts. Muzikanten en caberatiers hebben een sterkere alfa kant en zijn daarom meestal links.
Volgens mij is het eerder andersom.
  maandag 13 februari 2006 @ 21:41:54 #201
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35055441
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Owja ik ben nu John Lennon aan het luisteren (Give Peace a Chance nog wel, maar eerlijk gezegd heeft dat niks met links of rechts uit te staan), en ik ben zo rechts als maar kan (rechts-liberaal wel te verstaan)
'Imagine' is anders aardig links en vreselijk cultuur-relativistisch.
pi_35055467
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:40 schreef alpeko het volgende:

[..]

Volgens mij is het eerder andersom.
Waarom denk je dat? Volgensmij kwamen op technische scholen (volgensmij oa de TU Delft) de VVD vaak als hoogste uit de peilingen, en op kunstscholen is het eerder SP en GL.
pi_35055574
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:41 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

'Imagine' is anders aardig links en vreselijk cultuur-relativistisch.
In Imagine zit inderdaad redelijk wat linkse (communistische) gedachten (No religion, Imagine no possesions).
  maandag 13 februari 2006 @ 21:46:47 #204
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35055686
quote:
Imagine
Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...

Imagine there's no countries,
It isnt hard to do,
Nothing to kill or die for,
No religion too,
Imagine all the people
living life in peace...

Imagine no possesions,
I wonder if you can,
No need for greed or hunger,
A brotherhood of man,
Imagine all the people
Sharing all the world...

You may say Im a dreamer,
but Im not the only one,
I hope some day you'll join us,
And the world will live as one.
Slaap lekker John.
pi_35055736
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:46 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Slaap lekker John.
Maar het blijft een lekker nummer en John Lennon is een geweldig artiest (al vind ik McCartney beter )
pi_35055864
En daarnaast zou ik het zelf ook prachtig vinden als er wereldvrede is, geen honger en geen ongelukkig mensen. Alleen het verschil tussen mij en sommige linkse mensen is dat ik weet dat we dat in de verste verte nooit niet zullen bereiken
pi_35055954
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:30 schreef MrBadGuy het volgende:
Alfa of beta zijn staat volkomen los van politieke richting. Laten we het nou bij 1 vergezocht verband per topic houden ok
  maandag 13 februari 2006 @ 21:53:29 #208
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35056049
quote:
Boudewijn de Groot, Welterusten Meneer de President

Meneer de president, welterusten
Slaap maar lekker in je mooie witte huis
Denk maar niet te veel aan al die verre kusten
Waar uw jongens zitten, eenzaam, ver van huis
Denk vooral niet aan die zesenveertig doden
Die per vergissing laatst met dat bombardement
En vergeet het vierde van de tien geboden
Die u als goed christen zeker kent
Denk maar niet aan al die jonge frontsoldaten
Eenzaam stervend in de verre tropennacht
Laat die weke pacifistenkliek maar praten
Meneer de president, slaap zacht

Droom maar van de overwinning en de zege
Droom maar van uw mooie vredesideaal
Dat nog nooit door bloedig moorden is verkregen
Droom maar dat het u wel lukken zal ditmaal
Denk maar niet aan alle mensen die verrekken
Hoeveel vrouwen, hoeveel kinderen zijn vermoord
Droom maar dat u aan het langste eind zult trekken
En geloof van al die tegenstand geen woord
Bajonetten met bloedige gevesten
Houden ver van hier op uw bevel de wacht
Voor de glorie en de eer van 't vrije Westen
Meneer de president, slaap zacht

Schrik maar niet te erg, wanneer u in uw dromen
Al die schuldeloze slachtoffers ziet staan
Die daarginds bij het gevecht zijn omgekomen
En u vragen hoe lang dit nog zo moet gaan
En u zult toch ook zo langzaam aan wel weten
Dat er mensen zijn die ziek zijn van 't geweld
Die het bloed en de ellende niet vergeten
En voor wie nog steeds een mensenleven telt?
Droom maar niet te veel van al die dooie mensen
Droom maar fijn van overwinning en van macht
Denk maar niet aan al die vredeswensen.
Meneer de president, slaap zacht!
Pacifisten-Alert. Als de internationele politiek je pet ver te boven gaat, inzoomen op de president als kwade genius. Hetzelfde als Bush als sukkel neerzetten omdat je niet ziet dat hij de beste man er echt wel wat dieper over na heeft gedacht - of je het er nou mee eens bent, of niet.
  maandag 13 februari 2006 @ 21:55:14 #209
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35056129
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:50 schreef MrBadGuy het volgende:
En daarnaast zou ik het zelf ook prachtig vinden als er wereldvrede is, geen honger en geen ongelukkig mensen. Alleen het verschil tussen mij en sommige linkse mensen is dat ik weet dat we dat in de verste verte nooit niet zullen bereiken
Dat vrede juist te verkrijgen is door nucleaire dreiging wil er bij de linkse kliek ook niet echt in. Afschaffen van het leger, juist ja.
pi_35056151
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Volgensmij kwamen op technische scholen (volgensmij oa de TU Delft) de VVD vaak als hoogste uit de peilingen, en op kunstscholen is het eerder SP en GL.
Kunstacademies vind ik nu niet typisch alfa. Voor de nodige kunstvormen kom je verder met beta dan met alfa... al is mij niet helemaal duidelijk wat je (men) precies onder alfa en beta verstaat. Volgens mij kun je eerder concluderen dat Delft gewoon redelijk wat balletjes heeft
pi_35056310
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Om TU-studenten nou beta's te noemen gaat me wat ver. Dan kun je Josti's ook wel musici gaan noemen.
pi_35056361
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:55 schreef alpeko het volgende:

[..]

Kunstacademies vind ik nu niet typisch alfa. Voor de nodige kunstvormen kom je verder met beta dan met alfa... al is mij niet helemaal duidelijk wat je (men) precies onder alfa en beta verstaat. Volgens mij kun je eerder concluderen dat Delft gewoon redelijk wat balletjes heeft
Onder beta worden de exacte vakken verstaan zoals wiskunde en natuurkunde.
Onder de alfa vakken de creatievere vakken en ook de talen. (verklaard ook de 'vele' linkse journalisten)
pi_35056433
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:58 schreef thabit het volgende:

[..]

Om TU-studenten nou beta's te noemen gaat me wat ver. Dan kun je Josti's ook wel musici gaan noemen.
mu·si·cus (de ~ (m.), -ci)
1 praktische beoefenaar van serieuze muziek => muzikant, toonkunstenaar

Dan is alleen de vraag nog wat serieuze muziek is, maar Josti's nemen het iig wel serieus
pi_35056483
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Onder beta worden de exacte vakken verstaan zoals wiskunde en natuurkunde.
Onder de alfa vakken de creatievere vakken en ook de talen. (verklaard ook de 'vele' linkse journalisten)
Zo ver kon ik ook nog komen. Maar waar schaar je economie onder bijvoorbeeld? Dat is volgens mij de studie waar de minste linksen mensen te vinden zijn. En economie is niet uitgesproken beta of alfa volgens mij... dus daar gaat je theorie.
pi_35056768
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:02 schreef alpeko het volgende:

[..]

Zo ver kon ik ook nog komen. Maar waar schaar je economie onder bijvoorbeeld? Dat is volgens mij de studie waar de minste linksen mensen te vinden zijn. En economie is niet uitgesproken beta of alfa volgens mij... dus daar gaat je theorie.
Volgensmij wordt dat (samen met bijvoorbeeld geschiedenis) onder gamma gerekend. En mijn theorie kan nog steeds kloppen hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')