Nee, Neonazi´s en Neocommunisten staan buiten iedere discussiequote:Op donderdag 16 februari 2006 14:51 schreef Thundertje het volgende:
[..]
Fijn dat je niet zo dichtgetikt bent
Ga je nu nog inhoudelijk reageren of is dat teveel gevraagd?
Terwijl juist de kracht van de argumentatie je grootste troeven zijn tegen dergelijke mensen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, Neonazi´s en Neocommunisten staan buiten iedere discussie
Uit pure interesse, maar tijdgebrek: wat staat daarin?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:14 schreef reem het volgende:
Overigens is dit topic typisch een geval van vergelijkende politieke wetenschappen, alleen dan slecht uitgewerkt zonder brede theoretische basis. Ik raad de de topicstarter aan om eens wat boeken van Lijphart en Landman (gerenommeerde politicologen) te lezen en dan een case study te doen naar "arm" Amerika, voordat zulke voorbarige conclusies getrokken kunnen worden.
kortom een echte aan rader voor Mccarthy gezien zijn topic geschiedenisquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:14 schreef reem het volgende:
Die leggen uit hoe je - op een wetenschappelijk verantwoorde manier - landen met elkaar kunt vergelijken, en algemene uitspraken kunt doen over bepaalde verschijnselen in de bestudeerde landen en hoe je eventuele causale verbanden kunt aantonen.
37 miljoen argumentenquote:Op maandag 20 februari 2006 12:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Tja, tegen zoveel argumenten kun je niet op.
Hey, een Belg in ons middenquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, Neonazi´s en Neocommunisten staan buiten iedere discussie
Nee. Neem bijvoorbeeld de farmaceutische industrie die juist met voorrang die medicijnen ontwikkelt die mensen voor een langere periode moeten innemen zoals antidepressieva omdat dat tot meer winst leidt. De ontwikkeling van antibiotica is daardoor totaal achtergebleven met als gevolg dat er in ziekenhuizen slachtoffers vallen door resistente bacterien (MRSA). Maar ja, antibiotica gebruik je geen langere periode dus levert het niet veel winst op dus begint de farmaceutische industrie er niet aan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:07 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het streven naar winst leidt altijd tot betere produkten voor een lagere prijs.
De farmaceutische industrie is een typisch voorbeeld van een industrie die zich geheel heeft gecorporeerd met de overheid. Middels enorme lobby's worden de belangen verdedigd en de winsten gemaximaliseerd. Het is ook opvallend dat veel politici in Nederland een commissariaat hebben binnen het farmaceutisch kartel. Al met al dus juist een argument om de markt op dit terrein vrij te geven.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:39 schreef krijtrots het volgende:
Nee. Neem bijvoorbeeld de farmaceutische industrie die juist met voorrang die medicijnen ontwikkelt die mensen voor een langere periode moeten innemen zoals antidepressieva omdat dat tot meer winst leidt. De ontwikkeling van antibiotica is daardoor totaal achtergebleven met als gevolg dat er in ziekenhuizen slachtoffers vallen door resistente bacterien (MRSA). Maar ja, antibiotica gebruik je geen langere periode dus levert het niet veel winst op dus begint de farmaceutische industrie er niet aan.
Dat is geen argument om het vrij te geven - dat is een weerlegging van het idee dat de farmaceutische industrie volledig aan de markt wordt overgelaten.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De farmaceutische industrie is een typisch voorbeeld van een industrie die zich geheel heeft gecorporeerd met de overheid. Middels enorme lobby's worden de belangen verdedigd en de winsten gemaximaliseerd. Het is ook opvallend dat veel politici in Nederland een commissariaat hebben binnen het farmaceutisch kartel. Al met al dus juist een argument om de markt op dit terrein vrij te geven.
Doodoorzaak #1in Amerika is obesitas. Komt dat ook door armoede, of misschien door slechte lichaamsverzorging? Kortom je redenatie rammelt, weer. Waaruit blijkt dat armoede de (enige) oorzaak is van kindersterfte?quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
De kindersterfte is er twee-en-een-half maal zo hoog. Als dat geen armoede is, dan weet ik het ook niet meer.
Obesitas in de Westerse wereld is eerder een teken van armoede dan een teken van rijkdom, ja.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:54 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Doodoorzaak #1in Amerika is obesitas. Komt dat ook door armoede, of misschien door slechte lichaamsverzorging?
Even doorspuiten dan.quote:Kortom je redenatie rammelt, weer.
Wat anders? Hoeveel jonge kinderen (die natuurlijk niet sterven aan obesitas) sterven aan onhygienische toestanden in de VS? Ik denk minder dan een promille.quote:Waaruit blijkt dat armoede de (enige) oorzaak is van kindersterfte?
Het bekendste boek van Lijphart is "Patterns of Democracy", waarin hij aan de hand van een tiental variabelen stelt dat democratische systemen ruwweg zijn in te delen in democratieën volgens een consensus model (bijv. Nederland) en wat hij noemt het Westminster model (ook wel 'majoritarian' model, bijv. Amerika). Zijn voorkeur gaat uit naar het eerste.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Uit pure interesse, maar tijdgebrek: wat staat daarin?
Onzin. Het komt voor uit slechte eetgewoontes en hoeft helemaal niet uit armoede voort te komen. Dalrymple beschrijft in een essay dat zelfs heroïne verslaafde Indiërs in de UK nog gezonder eten/leven dan de - niet armere - autochtone bevolking in de achterstandsbuurten. Het lijkt dus meer te maken te hebben met cultuur dan met welvaart.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Obesitas in de Westerse wereld is eerder een teken van armoede dan een teken van rijkdom, ja.
Ik weet het niet, maar jij schijnbaar ook niet.quote:[..]
Wat anders? Hoeveel jonge kinderen (die natuurlijk niet sterven aan obesitas) sterven aan onhygienische toestanden in de VS? Ik denk minder dan een promille.
Doe eens niet zo suf, en liever wat grammaticaal correcter. Lees eens 'Guns, Germs and Steel'.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:26 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Het bekendste boek van Lijphart is "Patterns of Democracy", waarin hij aan de hand van een tiental variabelen stelt dat democratische systemen ruwweg zijn in te delen in democratieën volgens een consensus model (bijv. Nederland) en wat hij noemt het Westminster model (ook wel 'majoritarian' model, bijv. Amerika). Zijn voorkeur gaat uit naar het eerste.
Maar het is een "stoer boeken met mooie grafiekjes", zoals je dat noemt, dus het zal je wel niet interesseren.
[..]
Dalrymplequote:Onzin. Het komt voor uit slechte eetgewoontes en hoeft helemaal niet uit armoede voort te komen. Dalrymple beschrijft in een essay dat zelfs heroïne verslaafde Indiërs in de UK nog gezonder eten/leven dan de - niet armere - autochtone bevolking in de achterstandsbuurten. Het lijkt dus meer te maken te hebben met cultuur dan met welvaart.
[..]
Die kindersterfte ligt hoger onder armere mensen, ik heb hierboeven daar de bron voor gegeven. Hoe verklaar jij dat dan, als het niet onderverzekerdheid is?quote:Ik weet het niet, maar jij schijnbaar ook niet.
Dat moest inderdaad "boek" zijn i.p.v. "boeken". Goed argument. Als je bij iedereen zo streng bent, moet je het wel moeilijk hebben op dit forum.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Doe eens niet zo suf, en liever wat grammaticaal correcter.
En dan?quote:Lees eens 'Guns, Germs and Steel'.
Nog zo'n goed argumentquote:[..]
Dalrymple![]()
Slechte voeding, drugsverslaafde ouders, lage intelligentie, etc. Zo kan ik ook wel tal van oorzaken bijelkaar redeneren. Bijvoorbeeld dat biologisch factoren zowel bepalend zijn voor de sociale positie als voor de kindersterfte. Daarbij hoeft er dus geen sprake te zijn van een causaul verband tussen armoede en kindersterfte, waarbij het terugdringen van armoede dus niet hoeft te leiden tot de afname van kindersterfte.quote:[..]
Die kindersterfte ligt hoger onder armere mensen, ik heb hierboeven daar de bron voor gegeven. Hoe verklaar jij dat dan, als het niet onderverzekerdheid is?
Oh, ik begrijp hem nu! Het was een citaat van mij, van eerder.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:13 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Dat moest inderdaad "boek" zijn i.p.v. "boeken". Goed argument. Als je bij iedereen zo streng bent, moet je het wel moeilijk hebben op dit forum.
[..]
Daar staan ook wat statistiekjes in, haha.quote:En dan?
[..]
Dalrymple is een ijdele pamflettist, die in dit soort zaken moeilijk serieus is te nemen.quote:Nog zo'n goed argument![]()
[..]
Dan zou dat ook gelden voor Cuba en Zweden, waar de kindersterfte lager ligt dan in de VS, en als je ethnisch stratificeert, zelfs véél lager. Ook daar heb je lage intelligentie, drugsverslaving en slechte voeding.quote:Slechte voeding, drugsverslaafde ouders, lage intelligentie, etc. Zo kan ik ook wel tal van oorzaken bijelkaar redeneren. Bijvoorbeeld dat biologisch factoren zowel bepalend zijn voor de sociale positie als voor de kindersterfte. Daarbij hoeft er dus geen sprake te zijn van een causaul verband tussen armoede en kindersterfte, waarbij het terugdringen van armoede dus niet hoeft te leiden tot de afname van kindersterfte.
Historisch materialisme geofysica? Historicismequote:Op maandag 20 februari 2006 21:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, ik begrijp hem nu! Het was een citaat van mij, van eerder.
[..]
Daar staan ook wat statistiekjes in, haha.
Nee, het is een aardig boek (en zèker niet links) over de welvaart en armoede van regio's en landen in de wereld en hun historische en geofysische context. Serieus een aanrader.
quote:[..]
Dalrymple is een ijdele pamflettist, die in dit soort zaken moeilijk serieus is te nemen.
Apart dat je Cuba aanhaalt. Lijkt me nou niet het meest betrouwbare type land. De USSR en (de Grote Sprong Voorwaarts in) China deden het ook altijd zo fantastisch, op alle schalen mogelijk - aldus de landen zelf, dan.quote:[..]
Dan zou dat ook gelden voor Cuba en Zweden, waar de kindersterfte lager ligt dan in de VS, en als je ethnisch stratificeert, zelfs véél lager. Ook daar heb je lage intelligentie, drugsverslaving en slechte voeding.
er zijn toch een heleboel onafhankelijke bronnen die de lage kindersterfte en lage ongeletterdheid van Cuba onderschrijven. Van de overige statistieken weet ik dat niet zo snel.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:15 schreef Davitamon het volgende:
Apart dat je Cuba aanhaalt. Lijkt me nou niet het meest betrouwbare type land. De USSR en (de Grote Sprong Voorwaarts in) China deden het ook zo fantastisch, op alle schalen mogelijk - aldus de landen zelf, dan.
Oke dan, Chéquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:18 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
er zijn toch een heleboel onafhankelijke bronnen die de lage kindersterfte en lage ongeletterdheid van Cuba onderschrijven. Van de overige statistieken weet ik dat niet zo snel.
ook het CIA factbook geeft aan dat er lage kindsterfte en ongeletterdheid isquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:39 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Oke dan, Ché![]()
Maar welke onafhankelijke bronnen dan?
CIA Factbook geeft weinig verschil aan tussen beide landen, zowel wat betreft kindersterfte als ongeletterdheid. Niet zo spectaculair, dus.
Niet aan beginnen - je schrikt je dood.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ook het CIA factbook geeft aan dat er lage kindsterfte en ongeletterdheid is. En er is ook niet veel verschil, maar toch liggen beide lager dan bij de VS. Hoe het met ongeletterdheid/kindsterfte staat als je het etnisch stratificeert weet ik niet.
Ik, en de meeste Nederlanders met mij, willen zo'n systeem niet hier hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:39 schreef Lyrebird het volgende:
Er is armoede in de VS. Maar of we daar nu wakker van moeten liggen? Het systeem heeft zo zijn voordelen.
Maar het is er relatief veilig, je wordt minder snel vermoord en verkracht, je hebt erg veel vrije tijd om met je familie door te brengen en je kind kan studeren. Liever dat dan een SUV...quote:Na 8 jaar studeren mag je in Nederland in een koektrommel rondrijden en naast een werkeloze in een rijtjeshuis wonen. Ook leuk.
Is dat dan genetisch bepaald?quote:Waar het om draait beste mensen, is keuzes maken. Bepaalde Amerikaanse bevolkingsgroepen staan niet echt bekend om het maken van goede keuzes. Die lopen liever als tiener zwanger rond of dealen drugs, dan dat ze hun studie afmaken. Dit noemt zo'n Deense fotograaf dan racisme, ik zie dat anders.
Dat komt omdat rijken er rijker zijn en armen armer, dus ja.quote:Dit is het land van de onbegrensde mogelijkheden en het land van de vele kansen. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is om die kansen ook echt te grijpen. Dat vergt zweet, bloed en tranen, vooral als men opgroeit in een familie zonder vader en een moeder die alcoholica is. Maar ook als je maar de geringste opleiding hebt in de VS, dan heb je een beter leven dan in Nederland.
Moet je eens in het étatistische Zweden kijken...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:39 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Oke dan, Ché![]()
Maar welke onafhankelijke bronnen dan?
CIA Factbook geeft weinig verschil aan tussen beide landen, zowel wat betreft kindersterfte als ongeletterdheid. Niet zo spectaculair, dus.
Hij noemt zich Theodore Dalrymple. Hij heet gewoon Anthony Daniels.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:15 schreef Davitamon het volgende:
Hoezo is hij ijdel, en hoezo een pamflettist - ik kan nog vele andere titels bedenken, waarom juist deze?
In de supermarkten is gezond, vers koken stukken duurder dan kant-en-klaar; zeker in de VS.quote:Gezond eten hoeft niet duurder te zijn dan snackfood. Hij is vaak gemakzucht, een keuze. Afhaalchinees, pizza of patat is zelfs vaak nog duurder dan gezond voedsel. Wederom; samenhang tussen armoede en bijv. obesitas hoeft geen oorzaak-gevolg te zijn.
[..]
Dit is geen propagandistische leugen.quote:Apart dat je Cuba aanhaalt. Lijkt me nou niet het meest betrouwbare type land. De USSR en (de Grote Sprong Voorwaarts in) China deden het ook altijd zo fantastisch, op alle schalen mogelijk - aldus de landen zelf, dan.
Waarom zou een farmaceutisch bedrijf in een vrije markt een medicijn ontwikkelen waar zeker behoefte aan is maar dat meer kost dan dat het oplevert?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De farmaceutische industrie is een typisch voorbeeld van een industrie die zich geheel heeft gecorporeerd met de overheid. Middels enorme lobby's worden de belangen verdedigd en de winsten gemaximaliseerd. Het is ook opvallend dat veel politici in Nederland een commissariaat hebben binnen het farmaceutisch kartel. Al met al dus juist een argument om de markt op dit terrein vrij te geven.
Ja Floripas, andere schrijvers doen dit natuurlijk nooit.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij noemt zich Theodore Dalrymple. Hij heet gewoon Anthony Daniels.
Ik geloof je graag. Maar tegen welke prijs? Kindersterfte is natuurlijk goed terug te dringen als er maar genoeg geld tegenaan gegooid wordt. Of dat ook efficiënt gebeurt is een tweede. Verkwisting gaat ten koste van bijv. dure kankermedicijnen (ik noem maar wat). Hoeveel kankerpatiënten voor een baby, bijvoorbeeld? Het geld kan maar één keer besteed worden, en Zweden is niet zo rijk als je misschien denkt. Het verderfelijke Amerika haal praktisch gelijke resultaten als die fantastische cijfers van Cuba. Ik zie dan ook niet hoe deze cijfers als argument kunnen dienen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Moet je eens in het étatistische Zweden kijken...
Snap je uberhaupt hoe een markt werkt? Of is dat teveel gevraagd aan een nederlander tegenwoordig?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:41 schreef krijtrots het volgende:
Waarom zou een farmaceutisch bedrijf in een vrije markt een medicijn ontwikkelen waar zeker behoefte aan is maar dat meer kost dan dat het oplevert?
Ga dan eens in op mijn malariaverhaal?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Snap je uberhaupt hoe een markt werkt? Of is dat teveel gevraagd aan een nederlander tegenwoordig?
Ik vind het vleiend dat je me een schrijver noemt, maar ik ben maar een niemand, een internetgoon.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:54 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ja Floripas, andere schrijvers doen dit natuurlijk nooit.
[..]
In Zweden is de levensverwachting ook een stuk hoger, dus dit verhaal gaat niet op.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:54 schreef Davitamon het volgende:Ik geloof je graag. Maar tegen welke prijs? Kindersterfte is natuurlijk goed terug te dringen als er maar genoeg geld tegenaan gegooid wordt. Of dat ook efficiënt gebeurt is een tweede. Verkwisting gaat ten koste van bijv. dure kankermedicijnen (ik noem maar wat). Hoeveel kankerpatiënten voor een baby, bijvoorbeeld? Het geld kan maar één keer besteed worden,
Dit verhaal is onzin. Zal ik er een topic over openen?quote:en Zweden is niet zo rijk als je misschien denkt.
Ik zeg noch dat Amerika verderfelijk is, noch dat Cuba fantastisch is. Ik zeg je alleen dat Cuba het als derdewereldland beter doet dan de VS op dit gebied.quote:Het verderfelijke Amerika haal praktisch gelijke resultaten als die fantastische cijfers van Cuba. Ik zie dan ook niet hoe deze cijfers als argument kunnen dienen.
Dit is humbugquote:Op maandag 20 februari 2006 19:31 schreef Floripas het volgende:
Een beter voorbeeld zou dan ook zijn: malaria. Omdat er in rijke landen zelden iemand sterft aan malaria, worden hier ook nauwelijks medicijnen ontwikkeld. Er wordt meer geld gestoken in onderzoek naar medicijnen bij huisdieren dan in onderzoek naar de meest dodelijke ziekte ter wereld.
Ja, dat zijn dus allemaal overheidsinstanties. Osewoudt zegt dat de vrije markt het wel zal doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[bla]
quote:De farmaceutische industrie, maar ook universiteiten en onderzoeksinstituten, doen nauwelijks onderzoek naar de behandeling van besmettelijke ziekten als malaria, slaapziekte, kala azar en tuberculose.
Elsevier:quote:Van de 1.393 nieuwe geneesmiddelen die tussen 1975 en 1999 werden ontwikkeld , waren er maar elf voor de behandeling van tropische ziekten. Het is al meer dan dertig jaar geleden dat het laatste nieuwe geneesmiddel tegen tbc werd ontwikkeld.
(over het kruid)quote:En dus is het veel verstandiger om artemisine samen met een of meer andere malariamedicijnen toe te dienen, zoals sommige farmaceutische bedrijven (Novartis samen met de Chinese regering) ook al doen.
Leids Universitair Medisch Centrum:quote:dat meer dan 90 procent van het wereldwijde gezondheidsonderzoek gericht is op de behandeling van ziektes die met name ook in de westerse wereld voorkomen. Er wordt juist bitter weinig onderzoek gedaan naar ziekten van de armen, zoals malaria, tuberculose en longinfecties, ziekten waarbij De Visser terecht opmerkt dat geneesmiddelenresistentie een probleem is.
En dit hele artikel.quote:De parasiet is resistent geworden tegen een aantal geneesmiddelen. Een bekend voorbeeld hiervan is de resistentie tegen het uiterst effectieve en goedkope geneesmiddel chloroquine. Een aantal geneesmiddelen vertoont (serieuze) bijwerkingen waardoor deze niet gebruikt kunnen worden als profylaxe of voor behandeling van niet acute, levensbedreigende infecties. Het blijkt niet gemakkelijk te zijn om nieuwe geneesmiddelen te ontwikkelen die geen bijwerkingen vertonen. Daarnaast speelt natuurlijk ook de relatief geringe belangstelling van de farmaceutische industrie om medicijnen te ontwikkelen tegen ziekten die voornamelijk een probleem zijn voor ontwikkelingslanden.
Dank voor deze bijval van een raskapitalist.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nogal wiedes dat farmaceutische bedrijven minder interesse hebben om medicijnen te ontwikkelen voor ziekten die voornamelijk voorkomen in gebieden waar men het geld liever aan andere zaken besteedt, zoals voedsel.
hoezo?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dank voor deze bijval van een raskapitalist.
Je noemde Dalrymple ook een pamflettist omdat hij pamfletten heeft gemaakt, dus in die zin ben jij een schrijver, omdat je geschreven hebt. Of zo.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind het vleiend dat je me een schrijver noemt, maar ik ben maar een niemand, een internetgoon.
Ik ben benieuwd vanuit welke hoek je dat denkt te doen. De gebruikte cijfers zijn gecorrigeerd op PPP, dus daaraan kan het niet liggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit verhaal is onzin. Zal ik er een topic over openen?
Dat zou wat gemakkelijker gaan wanneer die markt niet compleet beheerst werd door via overheidswege gecreëerde monopolies. De farmaceutische industrie heeft vrij weinig met een vrije markt te maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hoezo?
Klopt het niet?
Als je het beter kan, waarom begin jij dan niet een farmacie bedrijf voor de derde wereld?
Waar is jouw initiatief behalve een hoop geschreeuw over boze boze kapitalisten en de gemene farma concerns`?
Ze hebben daar kennelijk eerder behoefte aan zaken als voedsel, kleding, veiligheid, etc. dan aan medicijnen tegen daar voorkomende ziektes. Kortom de productie van die zaken moet omhoog en/of de geboortecijfers moeten dalen. Pas dan zal er meer inkomen vrijgemaakt kunnen worden om te besteden aan gezondheidszorg.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dank voor deze bijval van een raskapitalist.
Ik citeer vijf bronnen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou een bedrijf investeren in medicamenten tegen malaria als het amerikaanse leger dat al tot een van haar speerpunten heeft gemaakt? Het is niet waar dat er weinig onderzoek wordt gedaan naar malaria, er is veel onderzoek naar gedaan.
Jaha, door overheden! En niet onwijs veel, een beetje! En helemaal niet door bedrijven!quote:Je malaria voorbeeld snijdt geen hout, dit is nu juist iets waar heel veel moeite in is gestoken.
Bedoel je falsificatie, een vervalsing? Toe maar.quote:Je bla bla over 30 jaar geleden medicament tegen tuberculose is een falcisme,
Slechts het laatste artikel is negen jaar oud, en de rest is recenter.quote:TBC was met de bestaande medicamenten perfect te bestrijden, is pas recent dat de ziekte recistent begint te worden, en dat is een veeel breder antibiotica probleem, iets waar nu fagen voor worden ontwikkeld.
Je "hele artikel " is 10 jaar oud en de info over malaria die daar in staat is hopeloos achterhaald.
Zeg, jij durft, jij die gewoon loog over de SP om een punt te bewijzen.quote:Je bent ronduit ongeinformeerd bezig, en absoluut niet geintreseerd in het thema, je samenvatting met mijn kritiek en info over malaria medicatie met "bla" zegt genoeg over je vooringenomenheid.
Leg uit,quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:17 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Dat zou wat gemakkelijker gaan wanneer die markt niet compleet beheerst werd door via overheidswege gecreëerde monopolies. De farmaceutische industrie heeft vrij weinig met een vrije markt te maken.
Patenten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leg uit,
Hoe zijn de farmaconcerns door overheidswege gecreëerde monopolies..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |