Geen idee. Wel een stopwoordje. Ik weet er ook niet 1,2,3 een nederlands woord voor wat het kan vervangen. Invloeden van de studie hequote:
trouwens?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Geen idee. Wel een stopwoordje. Ik weet er ook niet 1,2,3 een nederlands woord voor wat het kan vervangen. Invloeden van de studie he
Ojaquote:
Hou die datum alsjeblieft in ere!quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:39 schreef TerroRobbie het volgende:
nee joh, ben wel bijna 19dodenherdenking
Nee. Carnaval wordt afgeschaft.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:45 schreef DutchGooner het volgende:
Een TT naar mijn hart al was een carnavalstitel beter geweest
Tyf op met je alaaf.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:45 schreef TerroRobbie het volgende:
ALAAAAF
Kansloosquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nee. Carnaval wordt afgeschaft.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:46 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Tyf op met je alaaf.
Wordt gelukkig in Oeteldonk bijna nooit gebruikt
Nee, naar een reden zoeken om vrij te nemen, winkels de hele periode te sluiten, gewoon de hele maatschappij 5 dagen lang stop zetten puur om 5 dagen te kunnen zuipen en te kunnen luisteren naar enorme kutmuziek en het dan maar Carnaval noemen.quote:
quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nee, naar een reden zoeken om vrij te nemen, winkels de hele periode te sluiten, gewoon de hele maatschappij 5 dagen lang stop zetten puur om 5 dagen te kunnen zuipen en te kunnen luisteren naar enorme kutmuziek en het dan maar Carnaval noemen.
Dat is feest zeg
ja als je er geen kut van snapt mag je het natuurlijk ook gewoon zeggenquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nee, naar een reden zoeken om vrij te nemen, winkels de hele periode te sluiten, gewoon de hele maatschappij 5 dagen lang stop zetten puur om 5 dagen te kunnen zuipen en te kunnen luisteren naar enorme kutmuziek en het dan maar Carnaval noemen.
Dat is feest zeg
Gewoon gelijk geven,doe ik ook.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja als je er geen kut van snapt mag je het natuurlijk ook gewoon zeggen
Respectquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:49 schreef DutchGooner het volgende:
[..]Ja
Ik werk trouwens gewoon met carnaval,om een uur of 3 de kroeg uit en om 6 uur weer mogen beginnen op het werk.
Dat vind ik dan wel gaaf.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:49 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik werk trouwens gewoon met carnaval,om een uur of 3 de kroeg uit en om 6 uur weer mogen beginnen op het werk.
Leg mij het als Amsterdammer dan eens haarfijn uit?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:49 schreef rubbereend het volgende:
Ik heb er 10 jaar tussen gezeten en het kon me geen moment raken. Geen moment. Alleen de muziek al.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[afgekraakt mode]Tis un gevuul[afgekraakt mode]quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Leg mij het als Amsterdammer dan eens haarfijn uit?
Wat is er zo leuk aan dat katholieke feestje?
Waarom is het leuk een paar dagen bezopen te zijn en daarna een askruisje (???) te halen
Spot on,einde discussie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
. Denk dat je er echt mee moet opgroeien.
Da's geen uitleg.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:52 schreef DutchGooner het volgende:
[afgekraakt mode]Tis un gevuul[afgekraakt mode]
uitleggenquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Leg mij het als Amsterdammer dan eens haarfijn uit?
Wat is er zo leuk aan dat katholieke feestje?
Waarom is het leuk een paar dagen bezopen te zijn en daarna een askruisje (???) te halen
En al helemaal niet aan mensen met een vooroordeel.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
uitleggenalsof alles zomaar uit te leggen is. Het gevoel van Carnaval is niet uit te leggen!
quote:Kenners snappen het
Soort gevoel dat RBC de CL wint ofzoquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:55 schreef rubbereend het volgende:
Het gevoel van Carnaval is niet uit te leggen!
Kenners snappen het
Ja, daar draait het echt om voor jongens zoals TRquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Soort gevoel dat RBC de CL wint ofzo
Ik snap echt niets van die massa-dronkenschap in combinatie met het geloof.
Enlighten me
Het is toch iets wat met katholicisme te maken heeftquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ja, daar draait het echt om voor jongens zoals TR
Weinig die daar nu nog wat van wat weten of die het daarvoor vieren.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is toch iets wat met katholicisme te maken heeft
Alsof iedereen kerst viert vanwege de geboorte van Jezus (Dat was het toch?quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is toch iets wat met katholicisme te maken heeft
quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:05 schreef tong80 het volgende:
Het is niet uit te leggen. Kleine Tong zat in de jeugdraad van elf. En ben er nog trots op. Helaas niet als drankmeester.
Maar carnaval moet je voelen. Als je het niet begrijpt zal je het nooit begrijpen.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:05 schreef tong80 het volgende:
Het is niet uit te leggen. Kleine Tong zat in de jeugdraad van elf. En ben er nog trots op. Helaas niet als drankmeester.
Maar carnaval moet je voelen. Als je het niet begrijpt zal je het nooit begrijpen.
Dan zal ik het dus nooit begrijpen, ben ik bang.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:05 schreef tong80 het volgende:
Het heeft dus totaal niks met dronkenschap te maken. Daar mak je al een fout.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan zal ik het dus nooit begrijpen, ben ik bang.
Ik ben vaak genoeg zat geweest in groepsverband, maar nooit op commando op een bepaalde datum of tijdens een aantal van te voren bepaalde dagen.
En al helemaal niet omdat het moest van een bepaald geloof.
Zo, dat vond ik altijd het meest vage. Al vanaf fuckin november met de hele mikmak bezig zijn. En de tijd die sommige mensen erin steken. Net als het geld. Wat vrienden van mij er doorheen jagen in de 5 dagen, kan ik een maand relaxed van leven johquote:Op woensdag 8 februari 2006 02:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb jarenlang meegedaan met de optocht met een vaste vriendenkring. De lol die we haden van November tot februari is geweldig.
Tuurlijk zal er slechts bij enkele nog het geloof meespelen alhoewel de kerk altijd vol zit met carnaval,uiteraard wel door,gelovige,ouderen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:17 schreef El_Bassie het volgende:
dat in Brabant zit weet ik niet.
Twente is van oudsher ook een Katholiek gebied.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:17 schreef El_Bassie het volgende:
Carnaval wordt inderdaad het meest fanatiek gevierd in katholieke gebieden. Vandaar dat het onder de grote rivieren zo fanatiek wordt gevierd. Wat men daar echter altijd vergeet, is dat carnaval ook in bijvoorbeeld Twente voor velen hét feest van het jaar is. De meeste mensen zijn dan van god los en het feest heeft dan ook niets met het geloof te maken. Hoe dat in Brabant zit weet ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |