Wat dan? Qua salaris sowieso niet. De auto, Deloitte heeft echt zijn regels veranderd, geen lease-auto, maar een huur of pool-auto voor assistent-accountants (misschien weer teruggedraait, zou kunnen). De studiekosten voor boeken moet ook gewoon kloppen.quote:
vrije dagen: 46quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:09 schreef Cydex het volgende:
-Functie: Manager
-Branche: Overheid
-Leeftijd: 33
-Hoogst genoten opleiding: HBO
-Jaren ervaring in dit beroep: 2
-Hoeveel jaar werk je al fulltime: 8
-Uren per week: 36
-Salaris bruto: 3050
-Salaris Netto: 1870
-Vrije dagen: 46
-Pensioenpremie: ABP
-Auto vd zaak: Nee
-Aanvullende inkomsten/bonussen: eindejaarsuitkering ong. 800 Bruto. Ouderschapsverlof 75% netto vergoed
-Dienstverband: contact voor onbepaalde tijd
-Stress: are you kiddin'
-Tevreden? Kan altijd meer
Heeft niks met leeftijd te maken. Hij is account manager in de ICT. Duur woord voor verkoper.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:13 schreef Ferdi81 het volgende:
26 jaar en 4500 euro ??? wat verdien je dan als je 45 bent ??
Yep, voor 36 uur betaald krijen, maar wel 40 uur werken. Elke week dus een halve dag ADV opbouwen. Kom je dus snel op zo'n 20 adv dagen op jaarbasis.quote:
Gedeelte met je eens, leeftijd heeft er idd niets mee te maken, als je goed kunt verkopen icm een bonusstructuur dan zal leeftijd geen rol spelen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:05 schreef smiley54321 het volgende:
[..]
Heeft niks met leeftijd te maken. Hij is account manager in de ICT. Duur woord voor verkoper.
Als hij deze maand een miljoen verslijt, heeft jij een bonus waar je van achterover slaat. (ook als hij het voor de lol door 12 deelt)
Sales managers leven van de bonusconstructie, niet van het basissalaris.
Als hij het goed doet, kan hij meer verdienen dan de algemeen directeur van zijn bedrijf, of hij nou 26 of 46 is.
Als hij aan de andere kant slecht presteerd, ligt hij eruit. Je bent zo goed als je laatste deal.
Neu, toeslagen tel je bij je netto salaris zo te zien, dan klopt het wel.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:14 schreef Phoenixjuh het volgende:
De belastingdienst ligt zeker te slapen.
Dus jij betaalt ook al geen loonbelasting.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Neu, toeslagen tel je bij je netto salaris zo te zien, dan klopt het wel.
Je houdt wel relatief weinig over van die grote bruto salaris.quote:Op zondag 3 september 2006 21:15 schreef JasperV het volgende:
Functie Project Manager
-Branche: Telecom
-Leeftijd: 31
-Hoogst genoten opleiding: HTS
-Jaren ervaring in dit beroep: 6
-Hoeveel jaar werk je al fulltime: 6
-Uren per week: 40+
-Salaris bruto: 3700 per maand
-Salaris Netto: 2200 per maand
-Vrije dagen: 25
-Pensioenpremie: 0 , volledig door werkgever
-Auto vd zaak: Ja
-Aanvullende inkomsten/bonussen: nee
-Dienstverband: jaarcontract
-Stress: soms, wel erg druk
-Tevreden? Ja, maar het gras bij de buren is altijd groener
Van dat grote bruto salaris.quote:Op maandag 4 september 2006 08:14 schreef Bijsmaak het volgende:
Je houdt wel relatief weinig over van die grote bruto salaris.
Ja klopt, maar hier is dus al mijn bijtelling van de auto vanaf gegaan dat is zo'n 250 euro netto per maand.quote:Op maandag 4 september 2006 08:14 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Je houdt wel relatief weinig over van die grote bruto salaris.
Dikke lul vriend!!!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:46 schreef Claudiu het volgende:
Functie: Senior Account Manager
-Branche: ICT
-Leeftijd: 26
-Jaren ervaring in dit beroep: 6
-Hoeveel jaar werk je al fulltime: 6
-Uren per week: 40
-Salaris bruto: 4500 per maand (inclusief gemiddelde bonus)
-Salaris Netto: 3000 per maand
-Vrije dagen: 26
-Pensioenpremie: geen idee
-Auto vd zaak: Ja
-Aanvullende inkomsten/bonussen: ja, provisie
-Stress: Yep
kan makkelijk, ik heb ook een klasgenoot gehad die het 1e en het 2e jaar tegelijkertijd deed. ben je in 3 jaar klaar. als je op je 16 of 17e van school komt van de havo zou het goed mogelijk kunnen zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:36 schreef lodi1979 het volgende:
Hoe kun je al 6 jaar ervaring hebben, dan moet je dus al op je 20e je HBO hebben gehaald??
Hij is account manager. Verkoper dus. Als hij veel verkoopt kan zijn bonus nog wel eens groter zijn dan zjn normale salaris. Misschien ben je wat gerustgestelder, als hij zijn basissalaris zonder bonus vermeld?quote:Op woensdag 13 september 2006 21:36 schreef lodi1979 het volgende:
maar dan al zoveel verdienen?
Dan zegt die 3.000. Maar ja, druk maken om iemands salaris, ik maak liever druk om mijn eigen salaris.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:26 schreef smiley54321 het volgende:
[..]
Hij is account manager. Verkoper dus. Als hij veel verkoopt kan zijn bonus nog wel eens groter zijn dan zjn normale salaris. Misschien ben je wat gerustgestelder, als hij zijn basissalaris zonder bonus vermeld?
Nope ik heb mijn HBO opleiding (alleen propadeuse) niet afgerond aangezien ik op een gegeven moment ontdekte dat het niets voor mij was en mijn talenten ergens anders lagen.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:36 schreef lodi1979 het volgende:
Hoe kun je al 6 jaar ervaring hebben, dan moet je dus al op je 20e je HBO hebben gehaald??
Dat zou reclame zijnquote:Op woensdag 13 september 2006 21:36 schreef lodi1979 het volgende:
maar dan al zoveel verdienen?
Begin dan maar eens eerst te vertellen waar je werkt, want dan wil ik daar ook wel werken
Dat had ik al verteld in post hierboven de verhouding ligt op 3000 bruto basissalaris en gemiddeld 1500 bonus met soms uitschieters naar boven van rond de 3000 bonus en redelijke maanden met 1000 bonus.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:26 schreef smiley54321 het volgende:
[..]
Hij is account manager. Verkoper dus. Als hij veel verkoopt kan zijn bonus nog wel eens groter zijn dan zjn normale salaris. Misschien ben je wat gerustgestelder, als hij zijn basissalaris zonder bonus vermeld?
HOE BIZAR....quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:09 schreef Cydex het volgende:
*knip*
*knip*
Tja, meer salaris en minder verlof kan ook. Maar ik ga akkoord met minder salaris en meer verlof. Mooi toch zo'n keuze.quote:
Ik heb een bruto bijtelling van 468 euro. Komt gemiddeld elke maand tussen de 1500 en 1600 netto uit.quote:Op zondag 17 december 2006 21:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is je netto salaris niet aan de lage kant, zelfs met auto van de zaak?
Wat versta je onder een kantoorpikkie?quote:Op maandag 18 december 2006 03:06 schreef Devilnl het volgende:
wat fucking veel kantoor pikkies hiero
zijn er geen mensen op dit forum uit andere branches?
(post atm nix overmezelf.. tis 3:06. en moet 7:00 weer op)
slaapie doen nu.. (TVP) :>
Ken je dan jezelf niet beter freelance gaan verhurenquote:Op woensdag 20 december 2006 13:41 schreef Razor21 het volgende:
Ben nu nog gedetacheerd via via Peak - IT en daar krijg je echt een top salaris 1350 bruto![]()
![]()
houd je rond de 1100 over....en ze vragen per maand voor mij 7900 euro......
Maar ga er dus in februari dik 1000 bruto op vooruit.![]()
![]()
Ongeveer 6% meer en bij 40 uur 11%quote:Op zondag 17 december 2006 20:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat had je dan als je gewoon 25-30 dagen had en 38 uur?
Dit moet je me even uitleggen... wat manage jij dan? de postkamer? Bij een relatief kleine gemeente zitten managers al minstens in schaal 10 of 11...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:09 schreef Cydex het volgende:
-Hoeveel jaar werk je al fulltime: 8
-Salaris bruto: 3050
-Salaris Netto: 1870
-Pensioenpremie: ABP
-Auto vd zaak: Nee
-Aanvullende inkomsten/bonussen: eindejaarsuitkering ong. 800 Bruto. Ouderschapsverlof 75% netto vergoed
-Stress: are you kiddin'
Ik manage processenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:26 schreef Nirak het volgende:
[..]
Dit moet je me even uitleggen... wat manage jij dan? de postkamer? Bij een relatief kleine gemeente zitten managers al minstens in schaal 10 of 11...
Ik werk ook bij de overheid (lokaal), ben iemand van de 'werkvloer' en mijn salaris is maar een fractie lager dan wat jij hier noemt...
Voor de anderen die 46 vakantiedagen veel vinden: ze zijn zo op hoor
Hoe kan je netto zoveel overhouden? Zit er geen pensioen in of iets dergelijks?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:38 schreef lodi1979 het volgende:
Functie: Accountmanager
Leeftijd: 27
Hoogst genoten opleiding: HTS Werktuigbouwkunde
Jaren ervaring in dit beroep: 2 maanden
Uren per week: 40
Salaris bruto: 2400 per maand
Salaris Netto: 1820 per maand
Vrije dagen: 25
Dienstverband: jaarcontract
hier ben ik ook erg benieuwd naar, mede omdat ik nu 2500 euro bruto + 100 netto ga verdienen, ben benieuwd hoeveel ik hier totaal netto aan overhoud, iemand enig idee ?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:01 schreef Pino-Helmond het volgende:
[..]
Hoe kan je netto zoveel overhouden? Zit er geen pensioen in of iets dergelijks?
Van 2850 bruto houd ik slechts 1800 over..
Die 2500 euro bruto is zo´n 1640 euro netto.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:15 schreef Ferdi81 het volgende:
[..]
hier ben ik ook erg benieuwd naar, mede omdat ik nu 2500 euro bruto + 100 netto ga verdienen, ben benieuwd hoeveel ik hier totaal netto aan overhoud, iemand enig idee ?
Yeah right. In wat voor loonschaal zit jij? 25%?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:38 schreef lodi1979 het volgende:
Functie: Accountmanager
Leeftijd: 27
Hoogst genoten opleiding: HTS Werktuigbouwkunde
Jaren ervaring in dit beroep: 2 maanden
Uren per week: 40
Salaris bruto: 2400 per maand
Salaris Netto: 1820 per maand
Vrije dagen: 25
Dienstverband: jaarcontract
Zo'n crap is het niet hoor. Ik ben 23, verdien ook 2400 b.m.p. (37u) en hou netto 1730 over. Verder heb ik pensioen, 5% v.h. jaarsalaris als bonus bij behalen van mijn targets.quote:
Dan vraag ik me toch af waar ik aan moet gaan denken. 1650 netto of zo?quote:Op maandag 9 april 2007 16:44 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Zo'n krap is het niet hoor. Ik ben 23, verdien ook 2400 b.m.p. (37u) en hou netto 1730 over. Verder heb ik pensioen, 5% v.h. jaarsalaris als bonus bij behalen van mijn targets.
Die 1800 zou best kunnen kloppen.
quote:
Veel netto salaris voor 2690 bruto. Goed gedaanquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:43 schreef Tharalom het volgende:
Nou, komt ie dan!
Functie: Personeelswetenschapper / personeelsfunctionaris
-Branche: Zorgsector
-Leeftijd: 26
-Hoogst genoten opleiding: HBO / WO
-Hoeveel jaar werk je al fulltime: 2
-Uren per week: 32
-Salaris bruto: 2690 per maand
-Salaris Netto: 1920 per maand
-Vrije dagen: 28
-Pensioenpremie: Goed geregeld, evenals zorgverzxekering, levensloop, spaarloon e.d.
-Auto vd zaak: nee
-Aanvullende inkomsten/bonussen: geen bonussen
-Dienstverband: vast
-Stress: Soms
-Tevreden? Ja, ook omdat er intern enorm veel mogelijkheden zijn. Ook wordt veel aandacht besteedt aan opleiding en ontwikkeling.
Bij welk bedrijf zit je?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:37 schreef Daanno86 het volgende:
-Branche: acountancy
-Functie: Junior accountant
-Leeftijd: 20
-Hoogst genoten opleiding: vwo (studerend aan uni)
-Salaris bruto: 1500 per maand
-Salaris Netto: 1150 per maand
-Vrije dagen: 29
-Pensioenpremie: not yet
-Auto vd zaak: ja
-Aanvullende inkomsten/bonussen: studie 100% vergoedt/ winstdeling + individuele bonus (2006 ¤ 2400) (jaarlijks minimale salarisstijging van 9% (2006 25%))
-Dienstverband: vast contract
-Stress: nog niet
-Tevreden? gaat wel
Dit ruikt naar PWC...? Bedoel, ik weet dat PWC bv geen 13e maand geeft maar een soort winstdeling. Als het bedrag van 2400 representatief is en naar rato is bv van je loon dan zal het wel snor zitten naarmate je groeit...quote:Op maandag 8 januari 2007 15:37 schreef Daanno86 het volgende:
-Branche: acountancy
-Functie: Junior accountant
-Leeftijd: 20
-Hoogst genoten opleiding: vwo (studerend aan uni)
-Salaris bruto: 1500 per maand
-Salaris Netto: 1150 per maand
-Vrije dagen: 29
-Pensioenpremie: not yet
-Auto vd zaak: ja
-Aanvullende inkomsten/bonussen: studie 100% vergoedt/ winstdeling + individuele bonus (2006 ¤ 2400) (jaarlijks minimale salarisstijging van 9% (2006 25%))
-Dienstverband: vast contract
-Stress: nog niet
-Tevreden? gaat wel
ik ben marketingmedewerkster bij een uitgeverij en ik verdien voor 36 uur per week, 1950 bruto, dat 1485 netto. En nee, daar word je niet blij vanquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:50 schreef Neverending het volgende:
[..]
Zonder lullig te doen lijkt dit me een HEEL matig salaris. Daar kan je op je 27ste toch amper van rondkomen lijkt me??![]()
Misschien iemand die ook in die branche werkt om mee te vergelijken??
geld is toch niet het belangrijkste?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:09 schreef Ienepien het volgende:
[..]
ik ben marketingmedewerkster bij een uitgeverij en ik verdien voor 36 uur per week, 1950 bruto, dat 1485 netto. En nee, daar word je niet blij van![]()
mja 5 dagen , in totaal 37,5 uur, dus bouw nog 1,5 uur per week op. Op zich niet zo erg: ware het niet dat deze baan inhoudelijk ook onder mijn niveau is... Ben ook druk zoekendequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:01 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
geld is toch niet het belangrijkste?
Als je het in 4 dagen verdient en ook nog eens leuk werk hebt lijkt me het geen verkeerde job
Dat heb je goed geroken. Binnenkort krijgen we hem weerquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:51 schreef Snorbeest het volgende:
[..]
Dit ruikt naar PWC...? Bedoel, ik weet dat PWC bv geen 13e maand geeft maar een soort winstdeling. Als het bedrag van 2400 representatief is en naar rato is bv van je loon dan zal het wel snor zitten naarmate je groeit...
Wat voor een dan? Een cadillac?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:39 schreef bianca en michael het volgende:
Functie: Hoofd uitvaartverzorging (Michael)
Auto vd zaak: Ja
Dat is een groot verschil? Of lijkt dat maar zo?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:39 schreef bianca en michael het volgende:
Salaris bruto: ¤ 4500,- per maand
Salaris Netto: ¤ 2500,- per maand
Dure auto van de zaak, die bijdrage neemt de belasting meteen even mee (en die nemen al niet weinig), en zelf betaalt hij ook nog een bijdrage voor de auto omdat die duurder was dan budget gesteld door het bedrijf. (Volgende auto nemen we toch met iets mnder genoegen en gaan we een keer extra op vakantie per jaar).quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Dat is een groot verschil? Of lijkt dat maar zo?
Erg positief allemaal. Maar ik snap die winstdeling nog steeds niet helemaal. Tot zover heb ik begrepen dat het wel meer dan een maand salaris kan zijn. Krijg je door die salarisverhoging dan ook naar rato meer stukje winstdeling?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:43 schreef Daanno86 het volgende:
[..]
Dat heb je goed geroken. Binnenkort krijgen we hem weer. Laatst ook 42% salarisverhoging gekregen... De accountancy branch is lekker bezig
Na 2 jaar junior nu associate geworden ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:31 schreef Snorbeest het volgende:
[..]
Erg positief allemaal. Maar ik snap die winstdeling nog steeds niet helemaal. Tot zover heb ik begrepen dat het wel meer dan een maand salaris kan zijn. Krijg je door die salarisverhoging dan ook naar rato meer stukje winstdeling?
Ben je inmiddels Associate geworden?
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:38 schreef amokjeeh het volgende:
-Functie: Junior Projectmanager (Senior functie)
-Leeftijd: 22
God, daarom zet ik het nog bij. In principe heb ik een senior functie met bijbehorende grote projecten en aan te sturen mensen. Maar zie me zelf nog als een junior, omdat ik 2 jaar werkervaring heb.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:10 schreef k_man het volgende:
[..]
En junior die eigenlijk senior is? Een senior van 22 met 2 jaar werkeveraing?
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:29 schreef amokjeeh het volgende:
Edit: Waar is jouw up-to-date staatje eigenlijk, of kom je alleen gluren en commentaar leveren?
Persoonlijk vind ik op mijn 22e mijn leercurve belangrijker dan het salaris.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je echt een senior fuctie hebt, zou ik ook eens gaan vragen om een senior salaris...
Als je een leaseauto hebt sowieso. Daar betaal je extra belasting over.quote:Op zaterdag 15 december 2007 02:22 schreef Noin het volgende:
Wat is bijtelling in godsnaam?
Soms krijg je netto nog wat extra uitkeringen of vergoedingen, ik gok dat niet iedereen die er netjes altijd bij zal vermelden. Verder zijn er genoeg die geen idee hebben wat het werkelijk is en wat roepen en zijn er ook nog mensen die neerzetten wat ze zouden willen verdienen. Welkom op het internetquote:Op zaterdag 15 december 2007 01:13 schreef Noin het volgende:
Hoe kan de ene persoon nou 75% overhouden van wat ie bruto verdient, en de andere maar 65%?
Waar blijft die 10% loon dan?
Het zit niet in de loonschalen of zo want ik zie gasten zeggen dat ze 2800 verdienen en er 2100 van overhouden, en een ander zegt dat ie 2800 verdient en die houdt er ineens maar 1900 van over.
Kan iemand mij dat uitleggen? Ik hou namelijk al jaaaaaren bij 3 verschillende werkgevers ongeveer precies 66^ over van mijn bruto alaris, en het waren echt 3 compleet verschillende bedrijven (Microbiologie, logistiek en electrometal)
Omdat loonbelasting meer is dan dividentbelastingquote:Op dinsdag 18 december 2007 13:07 schreef hello_moto1992 het volgende:
Waarom minimumloon?
Kun je misschien aangeven wat dat per maand opbrengt?quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Omdat loonbelasting meer is dan dividentbelasting
Ik hoop wel dat je dit hebt laten berekenen door een belastingadviseur (en niet simpelweg de percentages van loonbelasting hebt vergeleken met het percentage divendbelasting).quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Omdat loonbelasting meer is dan dividentbelasting
Waarschijnlijk omdat ik (gelukkig) niet onder de NL belastingwet val.quote:Op donderdag 20 december 2007 17:10 schreef zzzzzzz het volgende:
Waarom val jij dan niet onder de regeling dat je minimaal 39.000 euro salaris moet ontvangen?
Is dat niet weinig voor iemand met een technische, academische opleiding? Dacht dat dat wel meer opleverde.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:28 schreef consultant27 het volgende:
-Branche: industrie
-Functie: WO ingenieur (Werktuigbouwkunde)
-Leeftijd: 27
-Hoogst genoten opleiding: WO
-Jaren ervaring in dit beroep: 0
-Hoeveel jaar werk je al fulltime: half jaar
-Salaris bruto: 2750 per maand
-Salaris Netto: ik schat 66% van brutosalaris, dus iets meer dan 1800,- (ben nog niet begonnen)
-Vrije dagen: 23
-Pensioenpremie: weet f niet hoe het hiermee precies zit
-Auto vd zaak: nee
-telefoon van de zaak: nee
-Aanvullende inkomsten/bonussen: geen 13de maand, geen traditionele vakantietoeslag, ipv daarvan 2 extra maandsalarissen (dus aantal salarissen per jaar is 14), winstdeling, collectieve prestatiebons, individuele prestatiebonus, samen goed voor zo'n 10% van jaarinkomen
-Dienstverband: onbepaalde tijd
-Stress: weet nog niet
-Tevreden? weet nog niet, heb er wel zin in.
2750 x 14 = 38500 + 10% bonussen = 42350 euro bruto per jaar. 13000 euro boven modaal, ik denk dat je het dan niet slecht doet als je net begint met werken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is dat niet weinig voor iemand met een technische, academische opleiding? Dacht dat dat wel meer opleverde.
met 0 ervaring vind ik het aan de ruime kant..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is dat niet weinig voor iemand met een technische, academische opleiding? Dacht dat dat wel meer opleverde.
Het kan veel of weinig zijn, ik heb het aanbod aangenomen. De reden is vooral het feit dat de functie 100% is wat ik aan het zoeken was. Dit vind ik ook erg belangrijk. Het aantal dagen is overigens 25 en wat betreft telefoon, laptop, auto, dit krijg je alleen als je het echt nodig hebt, als starter zijnde dan. Verder zijn er volop opleidingsmogelijkheden en het eigen initiatief wordt ruim extra beloond. Ik heb het idee dat ik er voorlopig goed zit. Maar het moet zich nog uitwijzen natuurlijk.quote:Is dat niet weinig voor iemand met een technische, academische opleiding? Dacht dat dat wel meer opleverde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |