Persoonlijk vind ik op mijn 22e mijn leercurve belangrijker dan het salaris.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je echt een senior fuctie hebt, zou ik ook eens gaan vragen om een senior salaris...
Als je een leaseauto hebt sowieso. Daar betaal je extra belasting over.quote:Op zaterdag 15 december 2007 02:22 schreef Noin het volgende:
Wat is bijtelling in godsnaam?
Soms krijg je netto nog wat extra uitkeringen of vergoedingen, ik gok dat niet iedereen die er netjes altijd bij zal vermelden. Verder zijn er genoeg die geen idee hebben wat het werkelijk is en wat roepen en zijn er ook nog mensen die neerzetten wat ze zouden willen verdienen. Welkom op het internetquote:Op zaterdag 15 december 2007 01:13 schreef Noin het volgende:
Hoe kan de ene persoon nou 75% overhouden van wat ie bruto verdient, en de andere maar 65%?
Waar blijft die 10% loon dan?
Het zit niet in de loonschalen of zo want ik zie gasten zeggen dat ze 2800 verdienen en er 2100 van overhouden, en een ander zegt dat ie 2800 verdient en die houdt er ineens maar 1900 van over.
Kan iemand mij dat uitleggen? Ik hou namelijk al jaaaaaren bij 3 verschillende werkgevers ongeveer precies 66^ over van mijn bruto alaris, en het waren echt 3 compleet verschillende bedrijven (Microbiologie, logistiek en electrometal)
Omdat loonbelasting meer is dan dividentbelastingquote:Op dinsdag 18 december 2007 13:07 schreef hello_moto1992 het volgende:
Waarom minimumloon?
Kun je misschien aangeven wat dat per maand opbrengt?quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Omdat loonbelasting meer is dan dividentbelasting
Ik hoop wel dat je dit hebt laten berekenen door een belastingadviseur (en niet simpelweg de percentages van loonbelasting hebt vergeleken met het percentage divendbelasting).quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Omdat loonbelasting meer is dan dividentbelasting
Waarschijnlijk omdat ik (gelukkig) niet onder de NL belastingwet val.quote:Op donderdag 20 december 2007 17:10 schreef zzzzzzz het volgende:
Waarom val jij dan niet onder de regeling dat je minimaal 39.000 euro salaris moet ontvangen?
Is dat niet weinig voor iemand met een technische, academische opleiding? Dacht dat dat wel meer opleverde.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:28 schreef consultant27 het volgende:
-Branche: industrie
-Functie: WO ingenieur (Werktuigbouwkunde)
-Leeftijd: 27
-Hoogst genoten opleiding: WO
-Jaren ervaring in dit beroep: 0
-Hoeveel jaar werk je al fulltime: half jaar
-Uren per week: 40
-Salaris bruto: 2750 per maand
-Salaris Netto: ik schat 66% van brutosalaris, dus iets meer dan 1800,- (ben nog niet begonnen)
-Vrije dagen: 23
-Pensioenpremie: weet f niet hoe het hiermee precies zit
-Auto vd zaak: nee
-telefoon van de zaak: nee
-Aanvullende inkomsten/bonussen: geen 13de maand, geen traditionele vakantietoeslag, ipv daarvan 2 extra maandsalarissen (dus aantal salarissen per jaar is 14), winstdeling, collectieve prestatiebons, individuele prestatiebonus, samen goed voor zo'n 10% van jaarinkomen
-Dienstverband: onbepaalde tijd
-Stress: weet nog niet
-Tevreden? weet nog niet, heb er wel zin in.
2750 x 14 = 38500 + 10% bonussen = 42350 euro bruto per jaar. 13000 euro boven modaal, ik denk dat je het dan niet slecht doet als je net begint met werken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is dat niet weinig voor iemand met een technische, academische opleiding? Dacht dat dat wel meer opleverde.
met 0 ervaring vind ik het aan de ruime kant..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is dat niet weinig voor iemand met een technische, academische opleiding? Dacht dat dat wel meer opleverde.
Het kan veel of weinig zijn, ik heb het aanbod aangenomen. De reden is vooral het feit dat de functie 100% is wat ik aan het zoeken was. Dit vind ik ook erg belangrijk. Het aantal dagen is overigens 25 en wat betreft telefoon, laptop, auto, dit krijg je alleen als je het echt nodig hebt, als starter zijnde dan. Verder zijn er volop opleidingsmogelijkheden en het eigen initiatief wordt ruim extra beloond. Ik heb het idee dat ik er voorlopig goed zit. Maar het moet zich nog uitwijzen natuurlijk.quote:Is dat niet weinig voor iemand met een technische, academische opleiding? Dacht dat dat wel meer opleverde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |