Raad eens met welke twee ik het niet hartgrondig oneens ben?quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik kwam hier nog een paar dingen tegen die ik ook wel interessant vind:
- Verlaging BTW-tarief
- Stopzetting subsidie op kinderopvang
- Ontwikkelingshulp alleen in ruil voor afschaffen handelsbarrièrres en overheidshervormingen
- Kraken verbieden
- Antillen: keuzen laten maken om provincie te worden of zich af te scheiden
- Sociale dienstplicht
- Bio-industrie afschaffen
- Weg met het homohuwelijk
- Abortuswetgeving wordt aangescherpt
- Scheiden wordt moeilijker
- Meer opvoedingsondersteuning
- Wetenschappelijk Onderwijs: meer ruimte voor uitzonderlijk talent
M'n 'ethische' standpunten zullen wel op minder applaus kunnen rekenen
Inderdaad. De beste ontwikkelingshulp zou zijn het stoppen van landbouwsubsidies en het dumpen die landbouwproducten op de Afrikaanse markt in combinatie met het verminderen of afschaffen van invoertarieven. Ook zeer gunstig voor de belastingbetaler en de consument overigens.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:56 schreef McCarthy het volgende:
- Ontwikkelingshulp alleen in ruil voor afschaffen handelsbarrièrres en overheidshervormingen
het grappige is dat na die hervormingen en afschaffing van barieres de hulp niet meer nodig is omdat het land een bloei zal doormaken
En dát zal hem leren!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:35 schreef Byte_Me het volgende:
- Bush opbellen en vertellen wat voor sukkel dat ie is
jeemig de peemig. hoe is het met u? terug van amerika?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 01:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Er...yes, mr Von Dutch, I do enjoy the blossoming of the honeysuckle this year as well..."
Heb je het tegen mij?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 01:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jeemig de peemig. hoe is het met u? terug van amerika?
ik quote je toch?quote:
Dan pleeg ik een coup d'état en draai ik het meeste weer terug.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 02:20 schreef heiden6 het volgende:
- Verlaging BTW-tarieven
- Stopzetting subsidie op kinderopvang en afschaffing kinderbijslag
- Flat-tax invoeren, afschaffing aftrekposten
- Ontwikkelingshulp afschaffen
- Minder overheidsbemoeienis op de arbeidsmarkt
- Kleinere overheid
- Kraken verbieden
- Duidelijke afspraken maken met de Ned. Antillen en Aruba, en een plan ontwikkelen voor de toekomst. De huidige bestuurlijke situatie op de Antillen leidt tot vergroting van de huidige problemen op voornamelijk Curaçao. Keuze bieden tussen onafhankelijkheid of afhankelijkheid, met logische consequenties. Inspraak bij financiële steun.
- Actief kiesrecht vanaf achttien jaar, maar dit zal niet gebeuren vanwege de terecht immense moeite die er nodig is om de grondwet te wijzigen
- Afschaffing automatische strafvermindering in het strafrecht
- Afbouwen lanbouwsubsidies, zo mogelijk in Europees verband dit proberen
- Publieke omroep afschaffen, samen met alle subsidies voor films en andere culturele uitingen
- Legaliseren alle drugs
- Verlaging of afschaffing accijnzen op tabak, alcohol, benzine etc.
- Afschaffing rookverbod in private sector, laat dit aan de bedrijven zelf over
- Liberalisering en marktwerking in wat nu het OV is, concurrentie toelaten
- Verkleining tweede kamer tot bijv. 100 of 120 zetels
- Verregaande liberalisering in de zorg, concurrentie
- Afschaffing jeugdminimumloon, of eigenlijk minimumloon überhaupt
- Afschaffing wetten op godslastering, niet dat het heel veel invloed heeft, maatr het is een principekwestie
- Drastische vermindering overheidsbemoeienis in de woningmarkt
- Stop op subsidies voor lobbyclubjes en dergelijke
- Drastische inperking allerlei milieuwetgeving, vooral met het oog op het verbeteren van de infrastructuur (luchthavens, spoor, wegen) en het bouwen van nieuwe woningen en andere gebouwen.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 02:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan pleeg ik een coup d'état en draai ik het meeste weer terug.
Allemachtig, wat een plannen.![]()
ghehehe leuke wending van dit topic!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 02:38 schreef heiden6 het volgende:
Ik hoop overigens een regeerakkoord te kunnen sluiten met thabit.
Ik heb gecursiveerd wat ik niet zou terugdraaienquote:Op vrijdag 10 februari 2006 02:20 schreef heiden6 het volgende:
- Verlaging BTW-tarieven
- Stopzetting subsidie op kinderopvang en afschaffing kinderbijslag
- Flat-tax invoeren, afschaffing aftrekposten
- Ontwikkelingshulp afschaffen
- Minder overheidsbemoeienis op de arbeidsmarkt
- Kleinere overheid
- Kraken verbieden
- Duidelijke afspraken maken met de Ned. Antillen en Aruba, en een plan ontwikkelen voor de toekomst. De huidige bestuurlijke situatie op de Antillen leidt tot vergroting van de huidige problemen op voornamelijk Curaçao. Keuze bieden tussen onafhankelijkheid of afhankelijkheid, met logische consequenties. Inspraak bij financiële steun.
- Actief kiesrecht vanaf achttien jaar, maar dit zal niet gebeuren vanwege de terecht immense moeite die er nodig is om de grondwet te wijzigen
- Afschaffing automatische strafvermindering in het strafrecht
- Afbouwen lanbouwsubsidies, zo mogelijk in Europees verband dit proberen
- Publieke omroep afschaffen, samen met alle subsidies voor films en andere culturele uitingen
- Legaliseren alle drugs
- Verlaging of afschaffing accijnzen op tabak, alcohol, benzine etc.
- Afschaffing rookverbod in private sector, laat dit aan de bedrijven zelf over
- Liberalisering en marktwerking in wat nu het OV is, concurrentie toelaten
- Verkleining tweede kamer tot bijv. 100 of 120 zetels
- Verregaande liberalisering in de zorg, concurrentie
- Afschaffing jeugdminimumloon, of eigenlijk minimumloon überhaupt
- Afschaffing wetten op godslastering, niet dat het heel veel invloed heeft, maatr het is een principekwestie
- Drastische vermindering overheidsbemoeienis in de woningmarkt
- Stop op subsidies voor lobbyclubjes en dergelijke
- Drastische inperking allerlei milieuwetgeving, vooral met het oog op het verbeteren van de infrastructuur (luchthavens, spoor, wegen) en het bouwen van nieuwe woningen en andere gebouwen.
Patenten zijn bedoeld om geld te steken in onderzoek. Die onderzoeksresultaten brengen natuurlijk de meeste vooruitgang als ze op een gegeven moment wereldkundig worden gemaakt.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Maar waarom patenten slechts voor een korte tijd geldig maken? Vindt het een apart idee. Je hebt er vast een onderbouwing voor![]()
Maar hoelang wou je die patenten dan geldig maken? Niet elk product heeft dezelfde tijd nodig om de investeringen terug te verdienen. Maak je de termijn te kort dan hou je weinig bedrijven meer over die willen investeren in onderzoek en ontwikkeling.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:16 schreef thabit het volgende:
[..]
Patenten zijn bedoeld om geld te steken in onderzoek. Die onderzoeksresultaten brengen natuurlijk de meeste vooruitgang als ze op een gegeven moment wereldkundig worden gemaakt.
(Ging over kilometerheffing). Ik zie dergelijke heffingen vooral als melkkoe. Niet ingevoerd om files te bestrijden, maar om automobilisten financieel uit te kleden. Vandaar, zoals ik al zei: eerst een goed wegennet bieden, MET een goed alternatief in de zin van betrouwbaar openbaar vervoer. DAN kun je eventueel een kilometerheffing invoeren, maar niet mensen laten dokken voor in de file staan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:05 schreef McCarthy het volgende:
je snapt het niet helemaal. Dat prijsmechanisme is er om files te voorkomen. Als er geen files waren was het natuurlijk niet nodig![]()
Het gaat me er niet zozeer om dat je al dan niet buitenlandse waar mag kopen, mijn punt was dat we de agrarische sector in ons land nodig hebben in de toekomst. Het verschaft de nodige mensen werk en Nederland levert kwalitatief hoogwaardige producten. Dat is ook wat waard.quote:prima, koop jij nederlandse waar, koop ik buitenlandse waar. Deal?
met km heffing is het reeel om te verwachten dat de bpm en whatever verdwijntquote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:27 schreef dVTB het volgende:
[..]
(Ging over kilometerheffing). Ik zie dergelijke heffingen vooral als melkkoe. Niet ingevoerd om files te bestrijden, maar om automobilisten financieel uit te kleden. Vandaar, zoals ik al zei: eerst een goed wegennet bieden, MET een goed alternatief in de zin van betrouwbaar openbaar vervoer. DAN kun je eventueel een kilometerheffing invoeren, maar niet mensen laten dokken voor in de file staan.
dat is JOUW mening, als JIJ dat vind dan mag JIJ daarvoor betalen. Als er niet genoeg andere mensen zijn die dat ook vinden en niet bereidt zijn om er voor te betalen dan zul JIJ daar mee moeten leren leven en heb JIJ pechquote:[..]
Het gaat me er niet zozeer om dat je al dan niet buitenlandse waar mag kopen, mijn punt was dat we de agrarische sector in ons land nodig hebben in de toekomst. Het verschaft de nodige mensen werk en Nederland levert kwalitatief hoogwaardige producten. Dat is ook wat waard.
Hij heeft een punt: het echte lange-termijnonderzoek zou je natuurlijk door universiteiten kunnen laten doen, waarvan de toepassingen (veel lagere kosten) weer door het bedrijfsleven zou kunnen worden ontwikkeld.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar hoelang wou je die patenten dan geldig maken? Niet elk product heeft dezelfde tijd nodig om de investeringen terug te verdienen. Maak je de termijn te kort dan hou je weinig bedrijven meer over die willen investeren in onderzoek en ontwikkeling.
Ik heb nog wat aanvullingen op mijn eigen punten, naar aanleiding van onderwerpen die anderen hebben aangedragen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:43 schreef dVTB het volgende:
- Grondige herziening strafrecht (o.a. minimum- in plaats van maximum-straffen, uitzetten van mensen die Nederlandse samenleving niet respecteren, haatzaaien harder aanpakken, onmiddellijke afschaffing TBS-systeem, afschaffing van automatische strafvermindering, sobere inrichting gevangenissen)
- Beperking hypotheekrente-aftrek (te beginnen bij volledige afschaffing van aftrek boven 300.000 euro)
- Niet al te forse groei van Vinex-locaties. Meer inzetten op woningbouw in middelgrote gemeenten, zodat problemen overzichtelijk blijven en woon-werkverkeer zich beter spreidt. Vooral inzetten op betaalbare woningen voor jongeren, zodat de veel te forse stijging van huizenprijzen wordt getemperd. Grondverkoop van particulieren aan speculanten onmiddellijk verbieden.
- Stopzetting subsidie op kinderopvang. Ouders zijn zelf verantwoordelijk voor opvang hun kind. Te veel studenten zitten werkloos thuis doordat tweeverdieners banen bezet houden.
- Wegennet Nederland grondig aanpakken: fors investeren in betere infrastructuur, want in de file staan kost te veel, ook voor het milieu. Slimmer wegennet: doorgaand verkeer zo veel mogelijk om knooppunten heen leiden.
- Bekeuringen inkomensafhankelijk maken, maar minder focus op snelheid, meer op asociaal en gevaarlijk rijgedrag. Forse prijsstijging van parkeertarieven een halt toeroepen. Schone brandstof stimuleren. Onmiddellijke herinvoering wegenbelasting op auto's van 25 jaar en ouder.
- Landbouw-subsidie niet stopzetten. We hebben de agrarische sector in ons land nodig, voor kwalitatief goede voedselvoorziening. Ontwikkelingen en samenwerkingsvormen stimuleren, net als milieuvriendelijk beheer van agrarisch gebied.
- Geen verdere groei van Schiphol. In plaats daarvan een tweede vliegveld in Nederland ontwikkelen, op strategisch handige plek.
- Stimuleren economie en consumentenvertrouwen door verlaging BTW van 19 naar circa 16-17 procent (niveau Duitsland).
- Publieke omroep hervormen. In plaats van financiële bezuinigingen organisatorische! Omroepen opheffen en vervangen door 3 nieuwe 'bespelers' van respectievelijk Nederland 1, 2 en 3.
-ze zitten al een aantal jaar niet meer in Zoetermeerquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:16 schreef Chewie het volgende:
Deze hoort ook nog bij mijn lijstje
- Onderwijsfabriek Zoetermeer sluiten/ gigantisch afslanken, macht weer meer naar de scholen.
- VMBO afschaffen, we moeten weer terug naar meer praktijkgericht onderwijs, bij voorkeur met meer samenwerking bedrijfsleven.
Ja, maar die VMBO'ers moeten toch werk!?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:03 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
-daar zit het bedrijfsleven NIET op te wachten
goed, dat heeft er heel weinig mee te maken. de vlaktaks zal rijken niet veel rijker maken en armen niet veel armer, aftrekposten verdwijnen etc. Daarnaast heeft iedereen geld VERDIENT. Wie hard werkt, zal ontvangen, daar is niks mis mee. Salomo was onstellend rijk, Abraham ook, etc etcquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:42 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ik weet dat het flauw is om bij jou als christen op de man te spelen, maar sinds wanneer kunnen er kamelen door een naald?![]()
Of gelden al die bijbelverzen over rijk zijn en "Mammon" niet?
ethiek terug in het debatquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:40 schreef MrBean het volgende:
[..]
Wat wil je nou, weg met ethiek of ethiek terug in debat?
Waar moet ik heen?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:02 schreef Floripas het volgende:
- Inderdaad, bijzonder onderwijs afschaffen
- Spreiding van allochtonen
quote:
Dat was dan ook een scheldnaam voor het veel te logge ambtenarenapparaat, of ze nu nog wel of niet meer in Zoetermeer zitten doet er verder niet veel toequote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:03 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
-ze zitten al een aantal jaar niet meer in Zoetermeer
Onderbouwing? bron? Vooral het MKB en de metaalsector zit er om te springen.quote:-daar zit het bedrijfsleven NIET op te wachten
tja, daar kun je over discussierenquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:52 schreef MrBean het volgende:
pmb_rug, wat versta jij onder "ongeschoolden"?
Niet als je op oud geld zit.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:07 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
goed, dat heeft er heel weinig mee te maken. de vlaktaks zal rijken niet veel rijker maken en armen niet veel armer, aftrekposten verdwijnen etc. Daarnaast heeft iedereen geld VERDIENT.
Dus geldzucht is verkeerd, maar je mag wel rijk worden.quote:Wie hard werkt, zal ontvangen, daar is niks mis mee. Salomo was onstellend rijk, Abraham ook, etc etc
Wat is er wel slecht aan geld:
10 Want de wortel van alle kwaad is geldzucht. Door zich daaraan over te geven, zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben ze zichzelf veel leed berokkend.
Rijkdom an sich is niks mis mee.
Nogmaals, dit heeft geen drol met vlaktaks te maken!
De bpm hoeft wat mij betreft niet per se te verdwijnen. Ik vind het helemaal niet zo verkeerd dat we de aanschaf van auto's enigszins belasten. Als jij ervoor kiest om een grote, niet-zuinige auto te nemen, kun je ook wel wat extra bpm betalen. Ik heb liever dat we zuinige en schone auto's stimuleren.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:30 schreef McCarthy het volgende:
met km heffing is het reeel om te verwachten dat de bpm en whatever verdwijnt
Het is deels mijn mening, inderdaad, maar daar gaat dit topic dan ook over. Ik vermeld er trouwens wel bij dat we voor dagverse zuivel toch ECHT zijn aangewezen op melk uit Nederland en nabije regio. Je zou eens wat meer mogen stilstaan bij de kwaliteit die we in Nederland leveren en het positieve imago dat Nederlandse zuivel wereldwijd heeft!quote:dat is JOUW mening, als JIJ dat vind dan mag JIJ daarvoor betalen. Als er niet genoeg andere mensen zijn die dat ook vinden en niet bereidt zijn om er voor te betalen dan zul JIJ daar mee moeten leren leven en heb JIJ pech
Ahum.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:07 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
goed, dat heeft er heel weinig mee te maken. de vlaktaks zal rijken niet veel rijker maken en armen niet veel armer, aftrekposten verdwijnen etc. Daarnaast heeft iedereen geld VERDIENT. Wie hard werkt, zal ontvangen, daar is niks mis mee. Salomo was onstellend rijk, Abraham ook, etc etc
Wat is er wel slecht aan geld:
10 Want de wortel van alle kwaad is geldzucht. Door zich daaraan over te geven, zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben ze zichzelf veel leed berokkend.
Rijkdom an sich is niks mis mee.
Nogmaals, dit heeft geen drol met vlaktaks te maken!
Als er hier iemand in een klein redenatiewereldje ronddwaalt ben jij het wel. Al je opvattingen zijn namelijk door het geloof ingegeven, lijkt het wel.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:10 schreef pmb_rug het volgende:
(dit soort reacties illustreren de dogmatiek van Nederlandse ethiek, mensen kunnen niet buiten hun eigen kleine redenatie wereldje stappen. moet je eens claimen dat het homohuwelijk verboden moet worden op een verjaardag, dan word je eruit gekicked! maar mag ik dat aub vinden?)
Er zijn ook wel hoogopgeleiden die op "populistische zwambazen" stemmen hoor ...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:10 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
tja, daar kun je over discussieren
het gaat erom dat alleen mensen stemmen die weten waar ze voor stemmen en niet op populistische zwambazen gaan stemmen omdat ze zo leuk overkwamen op tv.
Wow! Met zo'n kort verkiezingsprogramma heb jij een gouden toekomst voor je!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:42 schreef amornl87 het volgende:
bepaalde mensen weg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |