abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34903201
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is vanaf de Middeleeuwen een constante dalende lijn, met her en der fluctuaties. Dat is geen causaliteit.
Klopt, maar de scherpe daling sinds eind jaren 70/begin jaren 80 is wel opmerkelijk in dit verband.
[..]
quote:
Luister, ik zeg niet dat het zo moet als het nu is. Hef in ieder geval die im- en exportheffingen op, en maak specifieke regels (geen kinderarbeid, geen slavenarbeid, geen gentech, geen landbouwbedrijven die terrorisme/dicaturen steunen, wat je maar van belang acht).

De voedselmarkt is nog nooit niet gereguleerd geweest. Veel vrijemakrtmechanismen werken niet in de landbouw. Er is geen welvarend land dat het in zijn hoofd haalt de eigen voedselvoorziening niet te steunen en te reguleren.
Vrije markt betekend niet automatisch dat er geen regulering meer mogelijk is.
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:04:01 #88
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34903290
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Klopt, maar de scherpe daling sinds eind jaren 70/begin jaren 80 is wel opmerkelijk in dit verband.
[..]
[..]
Dat heeft te maken met een algemene welvaarsstijging. Ik denk niet dat je hard kunt maken dat in de jaren zeventig de deregulering is ingezet, trouwens.
quote:
Vrije markt betekend niet automatisch dat er geen regulering meer mogelijk is.
Nee, dat snap ik, maar landbouwsubsidies kun je denk ik niet afschaffen.
pi_34917194
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:43 schreef dVTB het volgende:
- Grondige herziening strafrecht (o.a. minimum- in plaats van maximum-straffen, uitzetten van mensen die Nederlandse samenleving niet respecteren, haatzaaien harder aanpakken, onmiddellijke afschaffing TBS-systeem, afschaffing van automatische strafvermindering, sobere inrichting gevangenissen)

- Beperking hypotheekrente-aftrek (te beginnen bij volledige afschaffing van aftrek boven 300.000 euro)

- Niet al te forse groei van Vinex-locaties. Meer inzetten op woningbouw in middelgrote gemeenten, zodat problemen overzichtelijk blijven en woon-werkverkeer zich beter spreidt. Vooral inzetten op betaalbare woningen voor jongeren, zodat de veel te forse stijging van huizenprijzen wordt getemperd. Grondverkoop van particulieren aan speculanten onmiddellijk verbieden.

- Stopzetting subsidie op kinderopvang. Ouders zijn zelf verantwoordelijk voor opvang hun kind. Te veel studenten zitten werkloos thuis doordat tweeverdieners banen bezet houden.

- Wegennet Nederland grondig aanpakken: fors investeren in betere infrastructuur, want in de file staan kost te veel, ook voor het milieu. Slimmer wegennet: doorgaand verkeer zo veel mogelijk om knooppunten heen leiden.

- Bekeuringen inkomensafhankelijk maken, maar minder focus op snelheid, meer op asociaal en gevaarlijk rijgedrag. Forse prijsstijging van parkeertarieven een halt toeroepen. Schone brandstof stimuleren. Onmiddellijke herinvoering wegenbelasting op auto's van 25 jaar en ouder.

- Landbouw-subsidie niet stopzetten. We hebben de agrarische sector in ons land nodig, voor kwalitatief goede voedselvoorziening. Ontwikkelingen en samenwerkingsvormen stimuleren, net als milieuvriendelijk beheer van agrarisch gebied.

- Geen verdere groei van Schiphol. In plaats daarvan een tweede vliegveld in Nederland ontwikkelen, op strategisch handige plek.

- Stimuleren economie en consumentenvertrouwen door verlaging BTW van 19 naar circa 16-17 procent (niveau Duitsland).

- Publieke omroep hervormen. In plaats van financiële bezuinigingen organisatorische! Omroepen opheffen en vervangen door 3 nieuwe 'bespelers' van respectievelijk Nederland 1, 2 en 3.
For president!!
I don't suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:15:41 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34917424
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:18 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Ja en hoe brengt de IKEA mijn nieuwe kast naar mijn huis in de binnenstad? Met de tram?
grappig genoeg zijn ze idd bezig met dat plan in amsterdam
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34918668
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
In de Stemwijzer kun je dingen aangeven die je extra gewicht wil meegeven. In dit topic is mijn vraag of je een lijstje kan maken met dingen die je echt heel graag veranderd zou willen zien. Op deze manier kunnen we een beetje inzicht krijgen in de politieke geest van de fokkers.

Mijn lijstje:
- Flattax invoeren
- Hypotheekrente-aftrek afschaffen
- Afschaffen landbouwsubsidies, open markt met derde wereld
- Geen referenda meer
- Kleinere overheid
- Twee omroepen ipv drie, met alleen maar echte kwaliteit
- Kilometerheffing invoeren
- Staatsschuld flink aflossen
- Beperkte marktwerking in de publieke sector
- EU eerstkomende jaar niet veel verder uitbreiden
- Legalisatie soft- en harddrugs
- Hard optreden tegen respectoos gedrag

Dit topic lijkt me ook leuk om over een paar jaar weer eens te kijken of het nog steeds jouw standpunten zijn en wat er mee gebeurd is. Ik ben benieuwd.
Ik kan me wel goed vinden in dit lijstje. Al heb ik me twijfels of een kleinere overheid maken echt lukt. In de praktijk wil het nog wel eens lastig worden.

Ik zou de lijst nog willen aanvullen. je hoeft er niet mee eens te zijn natuurlijk.
- Echt werk maken van kenniseconomie.
- leefomgeving verbeteren(denk aan luchtkwaliteit)
- Innovatie verbeteren in algemeen
- Een energie beleid(minister van Energie). Waaronder duurzame energietechnieken meer toepassen en ontwikkeling meer steunen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34918736
beter uitziende hoeren
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34919137
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:15 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Deze zou ik nog aan mijn lijstje willen toevoegen, ik vind het echt onbegrijpelijk dat iedereen die 18 jaar of ouder is en niet onder curatele staat mag stemmen. Voor bijna alles bestaan al examens, dus waarom niet ook hier?
Dat is een mooie ja. Zie dat thabit hem ook in zijn lijst heeft staan.
Alle macht aan het volk is het einde van de democratie, denk ik soms. Soms denk ik, en deze mensen mogen stemmen of deze mensen hebben dus mogen stemmen bij de grondwet.

Het is trouwens niet arrogant bedoeld. Waarschijnlijk vindne mensne dat ook van mij, dus dat is het probleem niet. Maar van welk oogpunt je zo test gaat maken. Wat wordt gezien als gemiddeld? Wat als afwijkend en wat als dom? Wanneer heb je een andere mening en wanneer ben je niet stemgerechtigd? Dat zijn erg lastige vragen. Je sluit mensen in dezelfde leeftijdsgroep uit om te mogen stemmen en andere niet. Dat is niet echt democratisch, maar ik vind het idee zeker het nadenken waard!
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34919268
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:55 schreef thabit het volgende:
- Beter en gratis onderwijs.
- Beter en goedkoper openbaar vervoer.
- Betere en goedkopere zorg.
- Ondergrens op het IQ van parlementariers invoeren.
- Godsdienst moet weg uit media, onderwijs en politiek.
- Stemexamens invoeren.
- Verkiezingscampagnes afschaffen.
- Staatsgeheimen afschaffen, dwz alle informatie publiek toegankelijk maken.
- Defensie-uitgaven omlaag.
- Criminaliteitsbestrijding door preventie, niet door blauw op straat.
- Landbouwsubsidies afschaffen, behalve voor biologische landbouw.
- Bio-industrie met wortel en al uitroeien.
- Patenten slechts voor een zeer beperkte tijd geldig maken.
- Verkeersovertredingen harder aanpakken.
- Mensen met bepaalde ernstige psychische afwijkingen steriliseren.
Staatsgeheimen afschaffen lijkt me niet reeel.
Maar waarom patenten slechts voor een korte tijd geldig maken? Vindt het een apart idee. Je hebt er vast een onderbouwing voor
And that is the news.''
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:08:49 #95
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_34919944
Afschaffen alle belasting op auto's en dat compenseren door een fors hogere benzineprijs -> nog steeds de makkelijkste manier voor rekeningenrijden.
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:11:21 #96
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_34920062
Grenzen zo goed als dicht voor kansarmen en laag opgeleide immigranten. Grenzen open voor hoog opgeleiden.
Eén groot natuurpark in het groene hart, zodat mensen echt kunnen genieten van levende natuur. Alle landbouw uit die regio weg en de rest opvullen met bedrijven en woningen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:12:50 #97
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_34920132
Bewijs van goed gedrag verplicht voor het krijgen van kinderen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:13:04 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34920144
oh ja, nog een speerpunt:

-verplichte landelijke dna afgifte. zeer streng toezicht op bewaring en eventueel misbruik. levenslang op doorspelen.
pi_34920251
Nog niet gehoord:
- scherpere anti-terrorisme wetten
- Privacy opgeven voor meer controle om ''dingen'' beter te kunnen aanpakken

Dit zijn toch redelijke hot-items op het moment. De politiek heeft het er veel over. De verkiezingscampagne's gaan toch daar over. De landelijke verkiezingen zullen ook wel hierover gaan, maar hier komt het niet aan de orde..
And that is the news.''
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:15:26 #100
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_34920256
Alle verslaafden en daklozen direct van straat en wegstoppen in opvang- en afkickcentra ver weg van de bewoonde wereld.
Bouw van gevangenissen op een eiland in zee voor grote criminelen en onverbeterlijke delinquenten.
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:19:17 #101
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_34920423
Verlagen van het minimumloon. Kan 40% lager om toch nog hoger te zijn dan de bijstand.
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:21:41 #102
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34920534
Ik kwam hier nog een paar dingen tegen die ik ook wel interessant vind:

- Verlaging BTW-tarief
- Stopzetting subsidie op kinderopvang
- Ontwikkelingshulp alleen in ruil voor afschaffen handelsbarrièrres en overheidshervormingen
- Kraken verbieden
- Antillen: keuzen laten maken om provincie te worden of zich af te scheiden
- Sociale dienstplicht
- Bio-industrie afschaffen
- Weg met het homohuwelijk
- Abortuswetgeving wordt aangescherpt
- Scheiden wordt moeilijker
- Meer opvoedingsondersteuning
- Wetenschappelijk Onderwijs: meer ruimte voor uitzonderlijk talent

M'n 'ethische' standpunten zullen wel op minder applaus kunnen rekenen
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:45:29 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_34921592
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik kwam hier nog een paar dingen tegen die ik ook wel interessant vind:

- Verlaging BTW-tarief
- Stopzetting subsidie op kinderopvang
- Ontwikkelingshulp alleen in ruil voor afschaffen handelsbarrièrres en overheidshervormingen
- Kraken verbieden
- Antillen: keuzen laten maken om provincie te worden of zich af te scheiden
- Sociale dienstplicht
- Bio-industrie afschaffen
- Weg met het homohuwelijk
- Abortuswetgeving wordt aangescherpt
- Scheiden wordt moeilijker
- Meer opvoedingsondersteuning
- Wetenschappelijk Onderwijs: meer ruimte voor uitzonderlijk talent

M'n 'ethische' standpunten zullen wel op minder applaus kunnen rekenen
Raad eens met welke twee ik het niet hartgrondig oneens ben?
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:56:22 #104
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34922044

het grappige is dat na die hervormingen en afschaffing van barieres de hulp niet meer nodig is omdat het land een bloei zal doormaken
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34922639
Was kraken trouwens niet al verboden?

Voor de rest ben ik het idd op de ethische punten niet met je eens.

Wel zou ik graag de terugkeer van de dienstplicht zien, en dan als een combi sociale/ oude dienstplicht. Niet iedereen zit in het leger op zijn plek en andersom.

De kinderopvang is al allerjezus duur en zou zonder subsidies al niet meer te betalen zijn.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:14:55 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34922700
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:56 schreef McCarthy het volgende:

het grappige is dat na die hervormingen en afschaffing van barieres de hulp niet meer nodig is omdat het land een bloei zal doormaken
Inderdaad. De beste ontwikkelingshulp zou zijn het stoppen van landbouwsubsidies en het dumpen die landbouwproducten op de Afrikaanse markt in combinatie met het verminderen of afschaffen van invoertarieven. Ook zeer gunstig voor de belastingbetaler en de consument overigens.

Nu kweken wij de negertjes een houding aan van passief afwachten totdat er hulp komt. Wanneer we ze een eerlijke kans geven om met ons te handelen kan ook in Afrika een gezonde economie opbloeien waar mensen zélf verantwoordelijkheid en initiatief nemen. En waar dat dan beloond wordt.

In dat opzicht zijn Pronk en consorten de grootste ramp geweest die het zwarte continent de afgelopen jaren getroffen heeft.
The End Times are wild
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:17:36 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34922785
Ach, dat zelf verantwoordelijkheid nemen en initiatief, dat niet meer hulpbehoevend zijn en op eigen benen kunnen staan, dat zijn natuurlijk dingen waar links van gruwt...

Wat moet je nu als LinkseLul wanneer er geen zielige mensen meer zijn om je druk over te maken. Sprak Marx reeds niet over Die Verellendung als iets om na te streven?
The End Times are wild
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:19:05 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34922844
Misschien moet ik deze gedachte eens nader formuleren en uitwerken in een klein betoog.

De gedachte dat júist links machtsbelust is. Want hoe kun je nou meer macht over iemand uitoefenen dan wanneer hij volledig van je afhankelijk is?
The End Times are wild
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:21:40 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34922930
STERKE, VRIJE EN ONAFHANKELIJKE MENSEN.
Díe wil ik graag zien.
The End Times are wild
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:28:32 #110
130955 Floripas
Blast from the past
pi_34923170
Wakker worden! De VVD en CDA zijn nog harder voor tariefmuren dan links, hoor.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:31:44 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34923270
Dat klopt. Zeker het CDA, die valse Papen.
Alles ten gunste van de varkensboeren in Oost-Brabant.
The End Times are wild
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:34:05 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34923332
(Hoewel die varkensboeren in ieder geval nog wel trouw iedere zondagmorgen naar de kerk gaan en natuurlijk allemaal op het CDA stemmen)
Dat is natuurlijk wél een reden om de Afrikanen karbonades te voeren totdat ze er bij neervallen.
De EU betaalt het toch! Als je het niét zou doen ben je een dief van je eigen portemonee.
The End Times are wild
pi_34923387
- werken voor je uitkering. er kan genoeg worden schoongemaakt
- minder regels
- een wetenschappelijke commissie die projekten op haalbaarheid en realisme controleert (geen windmolenparken in zee dus)
- meer investeren in onderwijs
- niet naar afghanistan
- Bush opbellen en vertellen wat voor sukkel dat ie is
- ophangen vordat ze me kunnen traceren
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:37:24 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34923426
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:35 schreef Byte_Me het volgende:
- Bush opbellen en vertellen wat voor sukkel dat ie is
En dát zal hem leren!
The End Times are wild
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:53:03 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_34925087
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

En dát zal hem leren!
"Er...yes, mr Von Dutch, I do enjoy the blossoming of the honeysuckle this year as well..."
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:57:11 #116
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34925172
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

"Er...yes, mr Von Dutch, I do enjoy the blossoming of the honeysuckle this year as well..."
jeemig de peemig. hoe is het met u? terug van amerika?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:58:14 #117
130955 Floripas
Blast from the past
pi_34925188
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jeemig de peemig. hoe is het met u? terug van amerika?
Heb je het tegen mij?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:59:13 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34925206
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij?
ik quote je toch?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 02:01:07 #119
130955 Floripas
Blast from the past
pi_34925242
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 01:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik quote je toch?
Kom dan naar de slowchat, dan trek ik er nog eentje open!
pi_34925591
- Verlaging BTW-tarieven
- Stopzetting subsidie op kinderopvang en afschaffing kinderbijslag
- Flat-tax invoeren, afschaffing aftrekposten
- Ontwikkelingshulp afschaffen
- Minder overheidsbemoeienis op de arbeidsmarkt
- Kleinere overheid
- Kraken verbieden
- Duidelijke afspraken maken met de Ned. Antillen en Aruba, en een plan ontwikkelen voor de toekomst. De huidige bestuurlijke situatie op de Antillen leidt tot vergroting van de huidige problemen op voornamelijk Curaçao. Keuze bieden tussen onafhankelijkheid of afhankelijkheid, met logische consequenties. Inspraak bij financiële steun.
- Actief kiesrecht vanaf achttien jaar, maar dit zal niet gebeuren vanwege de terecht immense moeite die er nodig is om de grondwet te wijzigen
- Afschaffing automatische strafvermindering in het strafrecht
- Afbouwen lanbouwsubsidies, zo mogelijk in Europees verband dit proberen
- Publieke omroep afschaffen, samen met alle subsidies voor films en andere culturele uitingen
- Legaliseren alle drugs
- Verlaging of afschaffing accijnzen op tabak, alcohol, benzine etc.
- Afschaffing rookverbod in private sector, laat dit aan de bedrijven zelf over
- Liberalisering en marktwerking in wat nu het OV is, concurrentie toelaten
- Verkleining tweede kamer tot bijv. 100 of 120 zetels
- Verregaande liberalisering in de zorg, concurrentie
- Afschaffing jeugdminimumloon, of eigenlijk minimumloon überhaupt
- Afschaffing wetten op godslastering, niet dat het heel veel invloed heeft, maatr het is een principekwestie
- Drastische vermindering overheidsbemoeienis in de woningmarkt
- Stop op subsidies voor lobbyclubjes en dergelijke
- Drastische inperking allerlei milieuwetgeving, vooral met het oog op het verbeteren van de infrastructuur (luchthavens, spoor, wegen) en het bouwen van nieuwe woningen en andere gebouwen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 10 februari 2006 @ 02:24:58 #121
130955 Floripas
Blast from the past
pi_34925638
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 02:20 schreef heiden6 het volgende:
- Verlaging BTW-tarieven
- Kleinere overheid
- Kraken verbieden
- Duidelijke afspraken maken met de Ned. Antillen en Aruba, en een plan ontwikkelen voor de toekomst. De huidige bestuurlijke situatie op de Antillen leidt tot vergroting van de huidige problemen op voornamelijk Curaçao. Keuze bieden tussen onafhankelijkheid of afhankelijkheid, met logische consequenties. Inspraak bij financiële steun.
- Actief kiesrecht vanaf achttien jaar, maar dit zal niet gebeuren vanwege de terecht immense moeite die er nodig is om de grondwet te wijzigen
- Publieke omroep afschaffen, samen met alle subsidies voor films en andere culturele uitingen
- Legaliseren alle drugs
- Afschaffing wetten op godslastering, niet dat het heel veel invloed heeft, maatr het is een principekwestie
- Drastische inperking allerlei milieuwetgeving, vooral met het oog op het verbeteren van de infrastructuur (luchthavens, spoor, wegen) en het bouwen van nieuwe woningen en andere gebouwen.
Dan pleeg ik een coup d'état en draai ik het meeste weer terug.
Allemachtig, wat een plannen.
pi_34925770
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 02:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan pleeg ik een coup d'état en draai ik het meeste weer terug.
Allemachtig, wat een plannen.

Kun je iets specifieker zijn?
pi_34925788
Ik hoop overigens een regeerakkoord te kunnen sluiten met thabit.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 02:40:39 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34925811
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 02:38 schreef heiden6 het volgende:
Ik hoop overigens een regeerakkoord te kunnen sluiten met thabit.
ghehehe leuke wending van dit topic!

ik heb nog geen kandidaat gevonden.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 08:38:29 #125
130955 Floripas
Blast from the past
pi_34927681
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 02:20 schreef heiden6 het volgende:
- Verlaging BTW-tarieven
- Kleinere overheid
- Kraken verbieden
- Legaliseren alle drugs
Ik heb gecursiveerd wat ik niet zou terugdraaien
pi_34928208
Dat Ned Antillen wilde Pim Fortuyn een provincie van maken, zodat het eenvoudiger was de Antillen, onder curatele te stellen van Den Haag. Nu hebben we de LPF in de regering gehad en die hebben (in de geest van Pim ?), het niet bewerkstelligd.

Maar op zich was het idee aardig
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_34928209
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Maar waarom patenten slechts voor een korte tijd geldig maken? Vindt het een apart idee. Je hebt er vast een onderbouwing voor
Patenten zijn bedoeld om geld te steken in onderzoek. Die onderzoeksresultaten brengen natuurlijk de meeste vooruitgang als ze op een gegeven moment wereldkundig worden gemaakt.
pi_34928308
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:16 schreef thabit het volgende:

[..]

Patenten zijn bedoeld om geld te steken in onderzoek. Die onderzoeksresultaten brengen natuurlijk de meeste vooruitgang als ze op een gegeven moment wereldkundig worden gemaakt.
Maar hoelang wou je die patenten dan geldig maken? Niet elk product heeft dezelfde tijd nodig om de investeringen terug te verdienen. Maak je de termijn te kort dan hou je weinig bedrijven meer over die willen investeren in onderzoek en ontwikkeling.
pi_34928347
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:05 schreef McCarthy het volgende:
je snapt het niet helemaal. Dat prijsmechanisme is er om files te voorkomen. Als er geen files waren was het natuurlijk niet nodig
(Ging over kilometerheffing). Ik zie dergelijke heffingen vooral als melkkoe. Niet ingevoerd om files te bestrijden, maar om automobilisten financieel uit te kleden. Vandaar, zoals ik al zei: eerst een goed wegennet bieden, MET een goed alternatief in de zin van betrouwbaar openbaar vervoer. DAN kun je eventueel een kilometerheffing invoeren, maar niet mensen laten dokken voor in de file staan.
quote:
prima, koop jij nederlandse waar, koop ik buitenlandse waar. Deal?
Het gaat me er niet zozeer om dat je al dan niet buitenlandse waar mag kopen, mijn punt was dat we de agrarische sector in ons land nodig hebben in de toekomst. Het verschaft de nodige mensen werk en Nederland levert kwalitatief hoogwaardige producten. Dat is ook wat waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')