5 ton weet ik niet... is ook niet nodig... heb al ff naar patrols gesurft idd...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:03 schreef TheThirdMark het volgende:
Nissan Patrol
[afbeelding]
Hij lust 'm aardig, maar hij trekt met gemak 5ton van de plaats.
een toyota landcruiser had ik ook al bekeken... maar wat trekken die eigenlijk..?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Yabadab het volgende:
Mijn baas heeft een Volvo XC90 D5 met automaat.
Die kan ik niet echt aanraden. Hij maakt veel herrie en de automaat schakelt heel langzaam.
Heb het idee dat een 2,5 liter diesel motor gewoon te weinig is voor zo'n terreinauto. Laat staan als je er nog iets flinks mee moet trekken.
Je zou nog eventueel kunnen opteren voor een Toyota Lancruiser 90 of 100.
Zijn auto's waar je meer voor de dag kunt komen, maar zijn uitstekende werkpaarden.
2.5 liter is zát. Ligt allemaal aan de transmissie. Volvo XC90 is een luxe paard. Een Patrol in de 2.5 uitvoering blaasd zonder problemen 5 ton aan de kant, laat staan wat de 3liter versie doet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Yabadab het volgende:
Mijn baas heeft een Volvo XC90 D5 met automaat.
Die kan ik niet echt aanraden. Hij maakt veel herrie en de automaat schakelt heel langzaam.
Heb het idee dat een 2,5 liter diesel motor gewoon te weinig is voor zo'n terreinauto. Laat staan als je er nog iets flinks mee moet trekken.
Je zou nog eventueel kunnen opteren voor een Toyota Lancruiser 90 of 100.
Zijn auto's waar je meer voor de dag kunt komen, maar zijn uitstekende werkpaarden.
Op een site als www.autoweek.nl kun je zien en vergelijken hoeveel trekkracht een auto heeft.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:07 schreef koele het volgende:
[..]
een toyota landcruiser had ik ook al bekeken... maar wat trekken die eigenlijk..?
tnx!!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef Yabadab het volgende:
[..]
Op een site als www.autoweek.nl kun je zien en vergelijken hoeveel trekkracht een auto heeft.
tnx! ook weer iets om mee te nemen...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:19 schreef yup het volgende:
Landcruiser mag 3500 kilo trekken.
4.2 turbodiesel en 3.7 liter benzine: beide mogen zelfde trekken...
Volgens mij mogen de meeste Landcruisers wel 3500 kilo trekken...
die 3 ton trekkracht heb je dan nodig voor de benzinetankquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:16 schreef Tha_Flash het volgende:
[afbeelding]
Kan je ook nog aardig mee voor de dag komen.........![]()
ja, en om de euro's naar de verkoper te brengen...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:30 schreef lipje het volgende:
[..]
die 3 ton trekkracht heb je dan nodig voor de benzinetank
En niet te vergeten de aanhanger met extra benzine opslagquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:52 schreef koele het volgende:
[..]
ja, en om de euro's naar de verkoper te brengen...
Volgens mij mag dat niet zoveel trekken hoorquote:
dat denk ik ook niet iddquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat niet zoveel trekken hoorZeker niet zoveel als een dikke Patrol of Landcruiser mag trekken...
1 op emmerquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:16 schreef Tha_Flash het volgende:
[afbeelding]
Kan je ook nog aardig mee voor de dag komen.........![]()
Q7quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:44 schreef Wojworshebn het volgende:
Dat gezeur over Audi, de meesten mogen niet eens wat fatsoenlijks trekken.
Edit: D'r is niet eens een audi die 3t mag trekken
hee, ik zie geen alfa staanquote:Op woensdag 8 februari 2006 12:18 schreef sanger het volgende:
Top 5:
Nissan Patrol
Mitsubishi Pajero
Toyota Landcruiser
Land Rover Disco
Jeep Cherokee
Noem jij mij een Alfa die 3t mag slepen dan maak ik er een top 6 vanquote:
dat wordt idd lastig...quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Noem jij mij een Alfa die 3t mag slepen dan maak ik er een top 6 van![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:18 schreef sanger het volgende:
Top 5:
Nissan Patrol
Mitsubishi Pajero
Toyota Landcruiser
Land Rover Disco
Jeep Cherokee
Toch zou ik gaan voor de auto's in de volgorde die ikzelf had gepost.quote:
waarom de Mitsu en Nissan eerder dan de Toyota?quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch zou ik gaan voor de auto's in de volgorde die ikzelf had gepost.
Vanwege het feit dat de Nissan zichzelf bewezen heeft en bewijst bij marktkooplui. Mitsubishi omdat ik daar gewerkt heb, en ze alweer de 6e keer op rij Parijs Dakar gewonnen hebben. Toyota heb ik niets mee, maar toch als derde. Puur omdat de Toyota van mijn vriendin wel goed rijd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
waarom de Mitsu en Nissan eerder dan de Toyota?
hahaha, ik begin net hoor! en niet uit een milionairspositie helaas, foutje van de staatsloterij...quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:05 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Op autoweek.nl staat die Land Cruiser voor 3.500 kg vermeld. In dat geval zou ik toch gaan voor de Q7. Kan 't gewicht ook trekken maar is véél mooier.
niet helemaal bekent, niet teveel, kan wel zeggen 1000 E maar daar heb ik niet veel voor, eerst ff kijken wat de markt doet...quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef sanger het volgende:
Wat is eigenlijk het budget?
Wat een mooi ding vind ik dat!quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:42 schreef -chefke- het volgende:
De nissan navara mag ook 3,5 ton trekken de 2.5 td (174 pk) en die rijdt als een sportwagen dat gekke ding zelfs met aanhanger derachter. De navara is volgens mij ook nog redelijk betaalbaar.
Ik, met mijn 204cm, kreeg dat ding alleen in zijn 4,5 en achteruitquote:Op maandag 13 februari 2006 23:57 schreef koele het volgende:
hahaha, die heb ik al gehad! mn eerste auto!helaas maar een kilometer of 200 mee kunnen toeren...
Zo dacht ik ook een Jeep Cherokee te kopenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:01 schreef The_Joker het volgende:
Mijn papa had ooit een Nissan Patrol. Schitterende bak. Ooit eens een Mercedes bus die tot zijn assen in de modder zat losgetrokken. Dat ging alsof er niets achter hing. En je krijgt bijna altijd voorrang als je gewoon net doet alsof je niet gaat remmen
Enige nadeel is wel dat je totaal geen ruimte hebt in zo'n ding. Ik ben 1.91 en zat met mijn knieen in mijn nek achter het stuur.
Hebben er zo eentje maar dan niet 4 wiel aangedreven, als je daar mee onderweg bent en optrekt, dan kijk je automatisch in de spiegel om te controleren of de aanhanger er nog aan hangt, zo snel trek je weg..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:04 schreef TheThirdMark het volgende:
Óf natuurlijk de nieuwe VW Transport 4x4 248pk
nieuw komt niet voor in mijn vocabulair...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat dacht ik al
Alleen kost een Land Cruiser ook 90 mille nieuw, net zo duur als een Q7. Dus als je dáár tussen moest kiezen...
Maar anders zou ik inderdaad voor een Patrol gaan. Liefst de vijfdeurs, dat scheelt wel met de ruimte voorin denk ik...
Jeep, landrover. Dat soort auto's moet je dan aan denken, 3 ton is echt téveel voor een normale personenwagen.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:46 schreef koele het volgende:
dat moet dus zware lasten zijn...
ben geen Laro-fan, denk dat een 2e hands patrol idd de beste optie is...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Geld een issue is, koop een tweedehands Patrol, of een High Lux pickup, onverwoestbaar en degelijk !
Neem geen Landrover als je gewoon wilt rijden en niet van sleutelen houd.
Heb vroeger nog een tijdje in een heel oude Patrol gereden, was een geweldig ding (had een toelating als vrachtwagen incluus tachograaf)quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:08 schreef koele het volgende:
[..]
ben geen Laro-fan, denk dat een 2e hands patrol idd de beste optie is...
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.phpquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:44 schreef koele het volgende:
Ik ben er nog steeds niet uit... bestaat er geen site waar je op onder andere het maximale trekgewicht kan selecteren..?
tnx mate, ik had daar al gezocht, maar blijkbaar overheen gekeken!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:12 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php
3500 kg?quote:Op zondag 2 juli 2006 11:20 schreef mast3r het volgende:
Suzuki Vitare is goedkoop en erg sterk
50 naar 0 liter in 150 kilometer?quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:18 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Dodge RAM SRT-10
[afbeelding]
8.3 L V10, 500 pk
0 - 60 mph in 4.9 sec
0 - 100 mph in 11.9 sec
Nog snel ook dus.
En dat is ook nog eens een zeer representatieve auto voor je bedrijf ook. Daarnaast is het een Toyota dus betrouwbaar en efficient.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:29 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Toyota Landcruiser 100 Van, 4,2 liter diesel, 430 Nm. Max. gewicht geremde aanhanger: 4.000 kilo.![]()
Right... Met BE mag dat gewoon hoor... Zoals je -jezelf tegensprekend- ook al zegt...quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
Heeft TS ook een groot rijbewijs ???? anders mag je 3 ton netto zowieso niet trekken, met welke combi dan ook
Let er bij die gewichten dan ook FF op dat er een verzwaarde (3500 kg) gekeurde trekhaak op het voertuig moet zitten, dus 95% van de luxe auto's kan je vergeten.
Wordt zowieso een dikke terreinauto/SUV/pickup![]()
Misschien is een B/E combinatie wat ??? ligt er ook een beetje aan WAT je precies wilt vervoeren he, 2 kuub zand, een onbehouwen paardentrailer/ bak oud ijzer zit allemaal nogal verschil in![]()
Zolang je auto maar onder de 3500 blijft, kun je je lol op...quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
Op een B/E trekker oplegger combi zijn er idd manieren om daat wel te mogen idd
Als je BE hebt wel ja...quote:Op woensdag 8 november 2006 10:07 schreef koele het volgende:
mijn auto weegt ongeveer 1800 kg, er mag geloof ik nog iets van 750 kg bij das dus 2550 en nog een trailer die incl lading 3500 mag wegen, de totale combinatie in mijngeval mag dus 6050 kg zijn!
jep, heb een Korando gekochtquote:Op woensdag 8 november 2006 10:42 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Als je BE hebt wel ja...
Heb je al een auto dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |