abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick maandag 6 februari 2006 @ 21:36:31 #1
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_34809135
Even een vraag. Ik had vandaag een discussie met een collega van mij.
(ik: atheist, hij christen)

We waren aan het praten over dat gedoe met die Deense cartoon. Lang verhaal kort:
Hij zei op een gegeven moment dat in de koran geweld wordt gepredikt. Dat er letterlijk zou staan op verschillende momenten, dat het goed is om iemand te vermoorden. Ik verwees dat (in eerlijkheidshalve grote onwetendheid) naar het land der fabelen en bracht in dat ik me niet kon voorstellen dat er in de Koran meer of minder geweld gepredikt werd dan in de bijbel, of, voor wat dat aan gaat, de Thora.

Hij zei dat in de Koran juist heel veel geweld wordt gepredikt, en in het nieuwe testament helemaal niet, omdat Jezus uitsluitend vrede zou prediken. Jezus zou ook gezegd hebben dat alle 'geweld-achtige' passages uit het oude testament vergeten moesten worden.

Nogmaals: ik weet niet zo heel erg veel van het geloof af, en ken de betreffende boeken slecht. Ik ben gewoon met logisch (?) verstand aan de gang gegaan in de discussie met mijn collega, waar ik het overigens heel goed mee kan vinden, ter uwer geruststelling.

Mijn nieuwsgierigheid komt dus neer op de volgende vraag:
Wordt er in de Koran wel of niet meer (concreet) geweld gepredikt dan in de bijbel (NT)? En indien er in het NT ook ergens geweldpassages staan, kan iemand dan zeggen waar (daar mijn collega zegt dat dat neit zo is)?

Alvast bedankt.
lolwut
  maandag 6 februari 2006 @ 21:38:47 #2
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34809239
misschien een handig bronnetje voor je

http://skepticsannotatedbible.com/quran
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 6 februari 2006 @ 21:39:49 #3
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34809287
maar in het nieuwe testament zijn ook wat geweldpassages http://skepticsannotatedbible.com/cruelty/nt.html
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_34809435
Pas de topictitel even aan. Nu lijkt het over een tentamen te gaan???

OT: ben zelf zwaar christelijk opgevoed, en voor zover ik weet gaat de bijbel over het liefhebben van je naaste en wordt er nergens gesproken over geweld tegen andersdenkenden...
  maandag 6 februari 2006 @ 21:44:25 #5
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_34809513
TT aangepast
'Nuff said
pi_34809649
Jezus was ook een hooligan natuurlijk, een nogal onaangepaste hippie die met het uitschot der aarde omgang had. Ik denk niet dat christenen zich vandaagdedag met zo'n figuur zouden willen identificeren.

Als christen neem je ook het oude testament als waarheid aan zover ik weet, en daar staan ook wat minder fijne dingen in.
  maandag 6 februari 2006 @ 21:49:39 #7
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34809735
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:47 schreef gelly het volgende:
Jezus was ook een hooligan natuurlijk, een nogal onaangepaste hippie die met het uitschot der aarde omgang had. Ik denk niet dat christenen zich vandaagdedag met zo'n figuur zouden willen identificeren.

Als christen neem je ook het oude testament als waarheid aan zover ik weet, en daar staan ook wat minder fijne dingen in.
bepaalde gewelddadigheden van het oude testament is door jezus als de zoon van god weggewuifd. Denk bijvoorbeeld aan het 'oog om oog, tand om tand' principe van het oude testament. In het nieuwe testament wordt dat 'als iemand u een klap op uw wang geeft, keer hem dan ook uw andere wang toe'
pi_34809823
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:49 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

bepaalde gewelddadigheden van het oude testament is door jezus als de zoon van god weggewuifd. Denk bijvoorbeeld aan het 'oog om oog, tand om tand' principe van het oude testament. In het nieuwe testament wordt dat 'als iemand u een klap op uw wang geeft, keer hem dan ook uw andere wang toe'
Dat is natuurlijk allemaal mooi en aardig, maar wie houdt zich daaraan ? Men lijkt eerder het oude testament te volgen. De wereld zou 1 happy place zijn als de woorden van Jezus daadwerkelijk opgevolgd zouden worden.
  maandag 6 februari 2006 @ 21:56:11 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34810028
Het is mij óók zo geleerd dat het nieuwe testament bedoeld is om dingen anders te doen als in het oude tesament. Met name vergevingsgezindheid en * hebt uw naaste lief * is de boodschap van Christus.
Dat b.v. Paulus minder aardig uit de hoek komt doet daar niks aan af. Het gaat tenslotte om Christus en zijn ideeën nietwaar ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 6 februari 2006 @ 21:58:17 #10
27698 Doffy
pi_34810123
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:56 schreef deedeetee het volgende:
Het is mij óók zo geleerd dat het nieuwe testament bedoeld is om dingen anders te doen als in het oude tesament. Met name vergevingsgezindheid en * hebt uw naaste lief * is de boodschap van Christus.
Dat b.v. Paulus minder aardig uit de hoek komt doet daar niks aan af. Het gaat tenslotte om Christus en zijn ideeën nietwaar ?
Kortom: we wieden naar believen alles eruit dat ons niet aanstaat, en creeëren zo onze eigen "personal Jesus". Toch?
'Nuff said
  Boks-Chick maandag 6 februari 2006 @ 22:03:39 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_34810347
Tja, de discussie ging er vooral om dat in het nieuwe testament nergens geweld werd gestimuleerd, hoe minimaal dan ook, en dat in de koran dit juist wel gebeurde.

Als ik zo bij mij op de boksschool rondkijk, waar heel veel islamieten rondlopen, kan ik me dat nauwelijks vorostellen. het zijn allemaal hele toffe gozers, waar ik veel lol mee heb (oh, voordat iemand het zich afvraagd: ik ben een vrouw ). Ik kan ook prima met hun praten over hun geloof. En tot nu toe keuren ze het gebeuren allemaal af. Sommigen worden zelfs heel boos, dat die halve zolen in Syrie enzo zich zo laten gaan onder het mom van: het staat in de koran dat mohammed niet afgebeeld mag worden, als dat wel gebeurt, mag je degene doden die dat doet (oid)

Zijn hier toevallig ook Islamieten die heir iets zinnigs over kunnen zeggen?
lolwut
  Boks-Chick maandag 6 februari 2006 @ 22:03:53 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_34810359
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:44 schreef Doffy het volgende:
TT aangepast
Thanks!
lolwut
  maandag 6 februari 2006 @ 22:05:08 #13
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34810408
ook manier om het te lezen ja
  maandag 6 februari 2006 @ 22:05:32 #14
78780 deedeetee
pi_34810428
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:58 schreef Doffy het volgende:

[..]

Kortom: we wieden naar believen alles eruit dat ons niet aanstaat, en creeëren zo onze eigen "personal Jesus". Toch?
Waarom trek jij die conclusie ?
Wat Paulus te zeggen had was toch ná de kruiziging als je kijkt naar wat andere volgelingen van Christus door de eeuwen heen nog meer hebben gezegd ben je nog wel ff bezig.
Het gaat toch om wat Christus te zeggen had. ?
Alhoewel de topictitel het hele NT vermeld. dat is dan weer wel waar.
Ik heb overgens geen personal Jesus hoor want ik ben allang geleden opgehouden * gelovig * te zijn.
pi_34810468
Ja, je zou kunnen zeggen dat theoretisch het christendom vredelievender is. De praktische gang van zaken is nuttiger om naar te kijken denk ik.
  Boks-Chick maandag 6 februari 2006 @ 22:09:52 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_34810629
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:39 schreef DionysuZ het volgende:
maar in het nieuwe testament zijn ook wat geweldpassages http://skepticsannotatedbible.com/cruelty/nt.html
Deze geeft iig aan dat ook jezus hier en daar geweld goedkeurt en niet altijd even vredelievend is... Hij is dat, behalve tegen degenen die anders denken dan hem. Dus net zoals in de Koran.

(even een boute stelling, I know)
lolwut
pi_34810768
Ik moet altijd glimlachen als ik langs een kerk rij waar een braderie aan de gang is, denkend aan het verhaal van Jezus die in vroegere tijden als een hooligan de braderie sloopte bij de lokale tempel vanwege minachting van Zijn Vader
  maandag 6 februari 2006 @ 22:14:18 #18
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34810827
Elke geloofsleer kan geintepreteerd worden zoals de lezer het wil. In de meeste gevallen is de bedoeling duidelijk maar als je verder gaat zoeken kun je overal wel een Jihad uit halen.

De Islam is misschien iets geweldadiger ingesteld (voor zover je daarvan kunt spreken ) dan het nieuwe testament, maar daar staat tegenover dat de Islam een heel oud geloofsboek is wat nooit aangepast is en de bijbel bij elke grote getijding aangepast wordt. Lees: schrijven wat de mensen wíllen lezen.

(nog boudere stelling)
  maandag 6 februari 2006 @ 22:14:25 #19
78780 deedeetee
pi_34810834
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:12 schreef gelly het volgende:
Ik moet altijd glimlachen als ik langs een kerk rij waar een braderie aan de gang is, denkend aan het verhaal van Jezus die in vroegere tijden als een hooligan de braderie sloopte bij de lokale tempel vanwege minachting van Zijn Vader
Als je dan bedenkt dat er in de middeleeuwen druk werd gehandeld in de kerk
  maandag 6 februari 2006 @ 22:15:20 #20
27698 Doffy
pi_34810874
Ik kan mij anders het woord braderie niet herinneren uit de Bijbel
'Nuff said
pi_34810902
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:15 schreef Doffy het volgende:
Ik kan mij anders het woord braderie niet herinneren uit de Bijbel
pi_34810987
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:56 schreef deedeetee het volgende:
Lees dan het tweede linkje van Dionysuz ofzoiets maar eens een keer....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 6 februari 2006 @ 22:25:11 #23
78780 deedeetee
pi_34811292
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:17 schreef djenneke het volgende:

[..]

Lees dan het tweede linkje van Dionysuz ofzoiets maar eens een keer....
Ik hen math 5 : 17 opgezocht en als de rest ook zo is ben ik niet onder de indruk...... Ik zie daar niet zoveel * cruelties * in. Het gaat over de wet en de geboden maar wat voor geboden denk je dan dat er bedoelt worden ? Ga eropuit en sla de ongelovigen dood ofsow ????
  maandag 6 februari 2006 @ 22:54:29 #24
124377 pmb_rug
salvation received
pi_34812704
het NT is zeer vredelievend
het NT beschijft in feite het nieuwe verbond waaronder wij nu leven, het geweld uit het OT is heel lastig te verklaren, maar het is iig niet meer zo relevant voor ons.

Liefde is de vervulling van de wet.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 6 februari 2006 @ 22:54:39 #25
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34812715
De Koran is een cumultatie van de oorspronkelijke Torah en het originele Evangelie van de profeet Jezus(as). Non-gewelddadige methoden worden geprefereerd boven gewelddadige. Behalve als het om zelfverdediging in tijden van oorlogen gaat.

"Als gij uw hand naar mij uitstrekt om mij te doden, zal ik mijn hand niet naar u uitstrekken, om u te doden. Ik vrees Allah, de Heer der Werelden. (5:28)
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 6 februari 2006 @ 22:55:36 #26
124377 pmb_rug
salvation received
pi_34812758
quote:
het verschil is dat de opbrengst van zo'n braderie naar goede doelen gaat en niet commercieel is zoals in het verhaal met de tempel clearing.
?Porque no te calles?
pi_34814025
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:54 schreef pmb_rug het volgende:
het NT is zeer vredelievend
het NT beschijft in feite het nieuwe verbond waaronder wij nu leven, het geweld uit het OT is heel lastig te verklaren, maar het is iig niet meer zo relevant voor ons.

Liefde is de vervulling van de wet.
En zo kunnen we allemaal mooi onze eigen interpretatie geven. In andere woorden: het gaat niet om het boek, maar om de lezer.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:31:57 #28
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34814364
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:22 schreef djenneke het volgende:

[..]

En zo kunnen we allemaal mooi onze eigen interpretatie geven. In andere woorden: het gaat niet om het boek, maar om de lezer.
Eensch
pi_34825133
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:38 schreef DionysuZ het volgende:

betreffende link is niet te vertrouwen
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:01:59 #30
124377 pmb_rug
salvation received
pi_34831310
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:22 schreef djenneke het volgende:

[..]

ik zou graag eens een interpretatie lezen van iemand die het hier niet mee eens is....
?Porque no te calles?
pi_34837613
Een groot verschil tussen de Islam en het Christendom is juist dat christenen niet worden opgedragen om andersdenkenden te bestrijden, maar dat ze de opdracht hebben gekregen om de wereld in te gaan en aan ongelovigen het goede nieuws te vertellen dat Jezus gekomen is om de mensheid te redden. Nou weet ik wel dat er genoeg mensen zijn die daar ook niet op zitten te wachten, maar dat is weer een ander verhaal. In ieder geval is dát echt de boodschap van de bijbel: God heeft de wereld lief, vertel het aan iedereen die het maar horen wil.

Bovendien: "Er kwam een wetgeleerde die Jezus op de proef wilde stellen. Hij vroeg: ‘Meester, wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwige leven?’ Jezus antwoordde: ‘Wat staat er in de wet geschreven? Wat leest u daar?’ De wetgeleerde antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf.’ ‘U hebt juist geantwoord,’ zei Jezus tegen hem. ‘Doe dat en u zult leven.’" (Lucas 10)
  Boks-Chick dinsdag 7 februari 2006 @ 20:28:09 #32
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_34840335
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:22 schreef _Floddertje_ het volgende:
Een groot verschil tussen de Islam en het Christendom is juist dat christenen niet worden opgedragen om andersdenkenden te bestrijden, maar dat ze de opdracht hebben gekregen om de wereld in te gaan en aan ongelovigen het goede nieuws te vertellen dat Jezus gekomen is om de mensheid te redden. Nou weet ik wel dat er genoeg mensen zijn die daar ook niet op zitten te wachten, maar dat is weer een ander verhaal. In ieder geval is dát echt de boodschap van de bijbel: God heeft de wereld lief, vertel het aan iedereen die het maar horen wil.
Alleen een beetje jammer dat ze daar in het verleden ook kruistochten voor hebben gebruikt....
Die waren nou niet bepaald vreedzaam.
quote:
Bovendien: "Er kwam een wetgeleerde die Jezus op de proef wilde stellen. Hij vroeg: ‘Meester, wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwige leven?’ Jezus antwoordde: ‘Wat staat er in de wet geschreven? Wat leest u daar?’ De wetgeleerde antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf.’ ‘U hebt juist geantwoord,’ zei Jezus tegen hem. ‘Doe dat en u zult leven.’" (Lucas 10)
En wat als ik nou niet geloof? Heb ik dan geen recht om te leven? Leef ik dan niet? Het klinkt namelijk bijna als dreigement. (serieuze vraag, niet sarcastisch bedoelt!)
Wat zegt Jezus over mensen die niet (willen) geloven? Want zoals wordt gezegd, het is geloof, geen exacte wetenschap. Dus waarom zou ik niet vrij zijn om niet te geloven?
lolwut
pi_34861366
BrandX, je zult mij ook nooit kruistochten horen goedpraten. De kerk heeft niet bepaald een verleden om trots op te zijn en heeft ernstig gefaald in haar missie om 'de wereld' te laten zien wie God is. Ik kan me goed voorstellen dat mensen door alle misstanden die ze in de kerk zien zich graag verre willen houden van alles wat maar met geloof te maken heeft, ik begrijp de negatieve associatie heel goed. Christenen zouden zich veel meer bewust moeten zijn van hun verantwoordelijkheid om een juist beeld van God te geven, dus ook door hun eigen gedrag, dat moet daarmee in overeenstemming zijn. Practice what you preach. Het is erg dat wij christenen daar zo in falen.

Dat 'u zult leven' in dat geciteerde stukje slaat niet op het leven nu hier op aarde, maar over het leven dat nog komt, eeuwig leven. Het is zeker niet als dreiging bedoeld. Eerder als een belofte, zo zie ik het. God heeft een plan met zijn hele schepping, een geweldig, groots en liefdevol plan. Een toekomst zonder lijden en zonder pijn, God wil dat we écht gelukkig zijn. Denk aan het gelukkigste moment van je leven en dat keer duizend en dat voor altijd. Hij wil dat voor iedereen en het enige dat je ervoor hoeft te doen is het te geloven, het graag willen, ernaar verlangen om straks bij God te zijn. Ja, als je het écht niet wil, dan niet, maar je zou wel gek zijn om het niet te willen! Eerlijk gezegd denk ik, hóóp ik, dat als het zover is, dat mensen die het tijdens hun leven niet kónden geloven alsnog de kans krijgen om te kiezen; dat ze zullen zien, 'het was echt waar, ik heb het niet geloofd maar nu ik zie dat het waar is, wil ik niets liever dan bij God zijn'. Ik geloof zelf dat het dan nog niet te laat is. Maar ik kan iedereen van harte aanraden om God nu al te zoeken, want het is geweldig om Hem te kennen. Mijn geloof bezorgt mij zo'n intens, met niets te vergelijken geluksgevoel en dat duurt al jaren en jaren en jaren.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:16:20 #34
3542 Gia
User under construction
pi_34861727
quote:
Dat was niet bij een tempel, maar IN een tempel.

Er worden hedentendage geen braderieën IN kerken gehouden.
  Boks-Chick woensdag 8 februari 2006 @ 15:34:10 #35
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_34866260
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:04 schreef _Floddertje_ het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik, hóóp ik, dat als het zover is, dat mensen die het tijdens hun leven niet kónden geloven alsnog de kans krijgen om te kiezen; dat ze zullen zien, 'het was echt waar, ik heb het niet geloofd maar nu ik zie dat het waar is, wil ik niets liever dan bij God zijn'. Ik geloof zelf dat het dan nog niet te laat is. Maar ik kan iedereen van harte aanraden om God nu al te zoeken, want het is geweldig om Hem te kennen.
Dat vind ik een mooie en warme gedachte. Bedankt!
quote:
Mijn geloof bezorgt mij zo'n intens, met niets te vergelijken geluksgevoel en dat duurt al jaren en jaren en jaren.
Dan ben ik heel blij voor je.

Zelf wil ik al mijn geluk uit het hier en nu halen. Dus zonder hulp van God maar uitsluitend met de hulp van mijn eigen kracht.
Ik denk niet dat ik ooit in staat zal zijn op zo'n wijze van zoiets ongrijpbaars als 'n god mijn geluk te halen. Zegt waarschijnlijk meer over mij dan over het geloof an sich. Ik wil voor mijn geluk niet op die wijze van iets afhankelijk zijn.
lolwut
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:02:58 #36
3542 Gia
User under construction
pi_34871483
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:34 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dat vind ik een mooie en warme gedachte. Bedankt!
[..]

Dan ben ik heel blij voor je.

Zelf wil ik al mijn geluk uit het hier en nu halen. Dus zonder hulp van God maar uitsluitend met de hulp van mijn eigen kracht.
Ik denk niet dat ik ooit in staat zal zijn op zo'n wijze van zoiets ongrijpbaars als 'n god mijn geluk te halen. Zegt waarschijnlijk meer over mij dan over het geloof an sich. Ik wil voor mijn geluk niet op die wijze van iets afhankelijk zijn.
Als het helpen van anderen je gelukkig maakt, is dat eigenlijk ook een vorm van geloven. Je gelooft dan dat geluk schenken, geluk geeft. Je hebt hier geen God voor nodig en ik denk dat, mocht er een hemel bestaan, dat alle mensen die een goed leven geleid hebben, hier binnen mogen. Of je nou gelooft in een hogere macht of niet.

Sowieso denk ik dat zelfs mensen die beweren absoluut nergens in te geloven weleens een schietgebedje doen. Bijvoorbeeld als je op gaat voor je rij-examen of zo. Dat hoeft niet per se een gebedje met woorden en gevouwen handen te zijn, maar je ogen ten hemel richten en denken: Ik hoop dat ik slaag! is al een schietgebedje. In feite roep je dan een hogere macht aan.

Zelf bid ik regelmatig tot God, Jezus en Maria. Dat zij waken over mijn gezin en dan vooral schietgebedjes dat zij weer veilig thuiskomen uit school of zo.
Mijn geloof bepaalt voor mij niet de mate van gelukkig zijn.

Ik ben gelukkig omdat ik gelukkig getrouwd ben en twee gezonde zonen heb. We hebben geen geldgebrek, maar horen niet bepaald bij de rijkelui van Nederland. Maar we hebben het gewoon goed. Wat meer kun je je wensen?
pi_34871709
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:38 schreef DionysuZ het volgende:

ook wel een handige bron: http://www.evilbible.com
Nee.
pi_34875631
Kennelijk was 1 der vorige links niet betrouwbaar. Hier een aantal versjes, gaarne hoor ik van de Fok moslims of er iets uit het verband is gerukt en zo ja hoe.

Direct quotes from the Quran:

ANNOUNCE PAINFUL PUNISHMENT TO THOSE WHO DISBELIEVE (9:3)

O Prophet! urge the believers to war; if there are twenty patient ones of you they shall overcome two hundred... (8:65)

Surely the vilest of animals in Allah's sight are those who disbelieve (8:55)

"Fight those who do not believe in Allah...And the Jews say Ezra is the son of God; and the Christians say Christ is the son of God; these are the words of their mouths; they imitate the saying of those who disbelieved before; Allah's curse be on them; how they are turned away!" (Koran 9:29-30)

And fight with them until there is no more persecution and religion should be only for Allah (8:39)

When the sacred months have passed away, THEN SLAY THE IDOLATERS WHEREVER YOU FIND THEM, AND TAKE THEM CAPTIVES AND BESIEGE THEM AND LIE IN WAIT FOR THEM IN EVERY AMBUSH, then if they repent and keep up prayer [become believers] and pay the poor-rate, leave their way free to them (9:5)

And if they intend to act unfaithfully towards you, so indeed they acted unfaithfully towards Allah before, but He GAVE YOU MASTERY OVER THEM (8:71)

FIGHT THEM: ALLAH WILL PUNISH THEM BY YOUR HANDS AND BRING THEM TO DISGRACE, AND ASSIST YOU AGAINST THEM. (9:14)

FIGHT THOSE WHO DO NOT BELIEVE IN ALLAH, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, NOR FOLLOW THE RELIGION OF TRUTH, OUT OF THOSE WHO HAVE BEEN GIVEN THE BOOK [Christians and Jews], until they pay the tax in acknowledgment of superiority and THEY ARE IN A STATE OF SUBJECTION. (9:29)

O Prophet! strive hard against the unbelievers and the hypocrites and be unyielding to them; and their abode is hell, and evil is the destination. (9:73)

O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness; and know that Allah is with those who guard (against evil). (9:123)

I WILL CAST TERROR INTO THE HEARTS OF THOSE WHO DISBELIEVE. THEREFORE STRIKE OFF THEIR HEADS AND STRIKE OFF EVERY FINGERTIP OF THEM. THIS IS BECAUSE THEY ACTED ADVERSELY TO ALLAH AND HIS MESSENGER; AND WHOEVER ACTS ADVERSELY TO ALLAH AND HIS MESSENGER - THEN SURELY ALLAH IS SEVERE IN REQUITING (EVIL). THIS - TASTE IT, AND (KNOW) THAT FOR THE UNBELIEVERS IS THE PUNISHMENT OF FIRE. O you who believe! When you meet those who disbelieve marching for war, then turn not your backs to them. And whoever shall turn his back to them on that day - unless he turn aside for the sake of fighting or withdraws to a company - then he, indeed, becomes deserving of Allah's wrath, and his abode is hell; and an evil destination shall it be. So you did not slay them, but it was Allah Who slew them and you did not smite when you smote (the enemy) but it was Allah Who smote, and that He might confer upon the believers a good gift from Himself; (8:12-17)

And that you should judge between them by what Allah has revealed, and do not follow their low desires, and be cautious of them, lest they seduce you from part of what Allah has revealed to you; but if they turn back, then know that Allah desires to afflict them on account of some of their faults; and most surely many of the people are transgressors. Is it then the judgment of the times of ignorance that they desire: and who is better than Allah to judge for a people who are sure? O YOU WHO BELIEVE! DO NOT TAKE THE JEWS AND THE CHRISTIANS FOR FRIENDS; THEY ARE FRIENDS OF EACH OTHER; AND WHOEVER AMONGST YOU TAKES THEM FOR A FRIEND, THEN SURELY HE IS ONE OF THEM; SURELY ALLAH DOES NOT GUIDE THE UNJUST PEOPLE. (5:49-51)

The punishment of those who pit themselves against Allah and His Messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement, except those who repent before you have them in your power (5:33-34)

Believe therefore in Allah and His apostles, and say not, Three. Desist, it is better for you; Allah is only one god: far be it from his glory that He should have a son. (4:171)

What is the matter with you, then, that you have become two parties about the hypocrites, while Allah has made them return (to unbelief) for what they have earned? Do you wish to guide him whom Allah has caused to err? And whomsoever Allah causes to err, you shall by no means find a way for him. THEY DESIRE THAT YOU SHOULD DISBELIEVE AS THEY HAVE DISBELIEVED, SO THAT YOU MIGHT BE ALL ALIKE; THEREFORE TAKE NOT FROM AMONG THEM FRIENDS UNTIL THEY FLY THEIR HOMES IN ALLAH'S WAY; BUT IF THEY TURN BACK, THEN SEIZE THEM AND KILL THEM WHEREVER YOU FIND THEM, AND TAKE NOT FROM AMONG THEM A FRIEND OR A HELPER. (4:89)

As for those who disbelieve in Our communications, We shall make them enter fire; so oft as their skins are thoroughly burned, We will change them for other skins, that they may taste the punishment (4:56)

Surely they who disbelieve in the communications of Allah - they shall have a severe punishment; and Allah is Mighty, the lord of retribution. (3:4)

Allah 's Apostle said, " I have been ordered to fight with the people till they say, 'None has the right to be worshipped but Allah,' and whoever says, None has the right to be worshipped but Allah,' his life and property will be saved by me except for Islamic law, and his accounts will be with Allah, (either to punish him or to forgive him.)" (Hadith 4:52:196)

Allah's Apostles said, "When a slave (of Allah) commits illegal sexual intercourse, he is not a believer at the time of committing it; and if he steals, he is not a believer at the time of stealing; and if he drinks an alcoholic drink, when he is not a believer at the time of drinking it; and he is not a believer when he commits a murder," 'Ikrima said: I asked Ibn Abbas, "How is faith taken away from him?" He said, Like this," by clasping his hands and then separating them, and added, "But if he repents, faith returns to him like this, by clasping his hands again. (Hadith 8:82:800e:) [So, with the clap of a hand, they can do whatever they want?]

The Prophet said, "The one who commits an illegal sexual intercourse is not a believer at the time of committing illegal sexual intercourse and a thief is not a believer at the time of committing theft and a drinker of alcoholic drink is not a believer at the time of drinking. Yet, (the gate of) repentance is open thereafter." (Hadith 8:82:801)

(Isolated incident) ...then prostrated himself, and all who were with him prostrated too. But an old man took a handful of dust and touched his forehead with it saying, "This is sufficient for me." Later on I saw him killed as an infidel. (Hadith 5:59:311)

[yes the Jews and Muslims are both descendents of Abraham, but here is the attitude towards descendants of Abraham through Isaac (the Jews]: "If they find you, they will be your enemies, and will stretch forth towards you their hands and their tongues with evil, and they ardently desire that you may disbelieve. Your relationship would not profit you, nor your children, on the day of resurrection; He will decide between you; and Allah sees what you do. Indeed, there is for you a good example in Abraham and those with him when they said to their people: Surely we are clear of you and of what you serve besides Allah; WE DECLARE OURSELVES TO BE CLEAR OF YOU, AND ENMITY AND HATRED HAVE APPEARED BETWEEN US AND YOU FOREVER UNTIL YOU BELIEVE IN ALLAH ALONE (60:2-4)
pi_34877536
Koran = alleen agressie tegen agressor enzo.

Lief boekje
pi_34877720
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:59 schreef Panzerknacker het volgende:
Kennelijk was 1 der vorige links niet betrouwbaar. Hier een aantal versjes, gaarne hoor ik van de Fok moslims of er iets uit het verband is gerukt en zo ja hoe.

Direct quotes from the Quran:
Niet te verwarren dat hadith overleveringen geen onderdeel van de koran zijn.
pi_34877992
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet te verwarren dat hadith overleveringen geen onderdeel van de koran zijn.
Maar was de Hadith niet ook geschreven door Mohammed?
pi_34878050
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:52 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Maar was de Hadith niet ook geschreven door Mohammed?
Mohammeds woorden
pi_34878476
Oftewel een beetje als het nieuwe testament. We moeten er maar echt van uit gaan dat Jezus en Mohammed dat echt gezegd hebben, en het niet de interpretatie is van de mensen die het neergepend hebben...
pi_34879217
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:03 schreef djenneke het volgende:
Oftewel een beetje als het nieuwe testament. We moeten er maar echt van uit gaan dat Jezus en Mohammed dat echt gezegd hebben, en het niet de interpretatie is van de mensen die het neergepend hebben...
of je nou gelooft dat Jezus en Mohammed dat hebben gezegt of niet, inhoud van terug te vinden is in OT/Koran is wel de boodschap van Christendom/ Islam .
pi_34879825
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

of je nou gelooft dat Jezus en Mohammed dat hebben gezegt of niet, inhoud van terug te vinden is in OT/Koran is wel de boodschap van Christendom/ Islam .
Vandaar dat ik de boel ook zo onbetrouwbaar vind, al was het maar door de vele tegenstrijdigheden in beide boeken.
pi_34879877
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:32 schreef djenneke het volgende:

[..]

Vandaar dat ik de boel ook zo onbetrouwbaar vind, al was het maar door de vele tegenstrijdigheden in beide boeken.
pi_34879905
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je wou zeggen dat alleen in de bijbel tegenstrijdigheden staan?
pi_34879937
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:34 schreef djenneke het volgende:

[..]

Je wou zeggen dat alleen in de bijbel tegenstrijdigheden staan?
Ik zeg nix over de bijbel, mijn bijbel kennis is nog niet echt optimaal, maar de koran? Bring it on baby

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2006 21:35:41 ]
pi_34879988
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zeg nix over de bijbel, mijn bijbel kennis is nog niet echt optimaal, maar de koran? Bring it on baby
Het feit dat de ene moslim zegt dat de koran een vredelievende religie is, terwijl een ander beweert dat ongelovigen neermaaien leidt tot een nice afterlife zegt mij al meer dan genoeg.
pi_34880030
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:36 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het feit dat de ene moslim zegt dat de koran een vredelievende religie is, terwijl een ander beweert dat ongelovigen neermaaien leidt tot een nice afterlife zegt mij al meer dan genoeg.
En dan hebben we nog altijd de koranstudies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')