abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34787461
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou Mwatanubu weer een andere context
Dat is dus niet de context, maar de inhoud van één van die cartoons (Mohammed met de tulbandbom).
De cartoon met de inhoud die het beste de context van de serie weergeeft, is die met het schooljongetje Mohammed dat op het bord schrijft "De redacteurs van de Jylland Post zijn een stel reactionaire provocateurs"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 6 februari 2006 @ 10:37:57 #252
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_34787470
Maar misschien, als ik 50 jaar geleden in onze verzuilde maatschappij geleefd zou hebben, zou ik minder relativeringsvermogen gehad hebben. Dus wat die mensen daar doen, het zal wel. Ze worden zo opgevoed, minder welvaart, eenzijdige opleiding etc. etc.

In dezer ben ik jammer genoeg ongelovig, ik kan je dus niet met zekerheid zeggen hoe ik zou reageren op ''radicalen'' van mijn gelooof.
god bless america!
pi_34787518
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is dus niet de context, maar de inhoud van één van die cartoons (Mohammed met de tulbandbom).
De cartoon met de inhoud die het beste de context van de serie weergeeft, is die met het schooljongetje Mohammed dat op het bord schrijft "De redacteurs van de Jylland Post zijn een stel reactionaire provocateurs"
De inhoud staat in een bepaalde context, jij geeft er een andere draai aan dan de vorige user. De plaatjes hadden volgens jou allemaal hetzelfde doel (en reden). Volgens 1ofthefew ziet er weer iets anders achter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34787525
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:37 schreef sturky100 het volgende:
Maar misschien, als ik 50 jaar geleden in onze verzuilde maatschappij geleefd zou hebben, zou ik minder relativeringsvermogen gehad hebben. Dus wat die mensen daar doen, het zal wel. Ze worden zo opgevoed, minder welvaart, eenzijdige opleiding etc. etc.

In dezer ben ik jammer genoeg ongelovig, ik kan je dus niet met zekerheid zeggen hoe ik zou reageren op ''radicalen'' van mijn gelooof.
Dat is idd een gegeven waar jij en ik ook geen kijk op hebben. Hoe zou ik reageren op de belediging van een pijler van mijn bestaan?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34787538
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De inhoud staat in een bepaalde context, jij geeft er een andere draai aan dan de vorige user. De plaatjes hadden volgens jou allemaal hetzelfde doel (en reden). Volgens 1ofthefew ziet er weer iets anders achter.
De plaatjes zijn allemaal met dezelfde achtergrond geplaatst ja. Dat wil toch niet zeggen dat dat de inhoud dan ook eenduidig moet zijn?
pi_34787557
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is dus wederzijds in die landen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het ziet er naar uit dat beiden hun fouten niet toe willen geven. Kennelijk is er een ding wat het Westen en de islamitische wereld wel met elkaar gemeen hebben. Dat is koppigheid.
Waarom kunnen moslims niet zo reageren:

We vinden het jammer dat er van die cartoons zijn gemaakt.. is niet echt onze smaak.

Echter we weten dat we in het westen leven en respecteren de grondwet waarin staat het recht op vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting.

Als moslims zijnde keur ik geweld en oproepen tot geweld af. Zoals wat ik gezien heb in Londen en die ambassades die in brand zijn gestoken. Als moslim zijnde keur ik dan af.

Als moslims zo zouden reageren…. Dat zou mooi zijn.
pi_34787572
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

De plaatjes zijn allemaal met dezelfde achtergrond geplaatst ja. Dat wil toch niet zeggen dat dat de inhoud dan ook eenduidig moet zijn?
Nee dat zeg ik ook niet, maar 1ofthefew plaatst er een andere achtergrond achter. En dat hebben vele Europeanen ook gedaan. Wat nu de juiste achtergrond is, is onduidelijk. Zelfs een van de illustratoren zei dat het puur om het stoken ging. Dat is dus weer een andere achtergrond.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 6 februari 2006 @ 10:43:50 #258
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34787590
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik ook niet, maar 1ofthefew plaatst er een andere achtergrond achter. En dat hebben vele Europeanen ook gedaan. Wat nu de juiste achtergrond is, is onduidelijk. Zelfs een van de illustratoren zei dat het puur om het stoken ging. Dat is dus weer een andere achtergrond.
wat het ook geweest is. ik denk niet dat men deze mondiale reactie verwacht had.

ot, kon je wat met mijn mailtje?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34787596
Moslimprotesten om cartoons houden aan
JAKARTA/BANGKOK - In Indonesië en Thailand zijn maandag opnieuw duizenden moslims de straat op gegaan om te demonstreren tegen de omstreden Deense spotprenten van de profeet Mohammed. Denen moeten 16 moslimlanden mijden in verband met de hoog oplopende gemoederen rondom de spotprentenrel.

Thaise moslims roepen maandag leuzen tijdens een demonstratie voor de Deense ambassade in Bangkok.
Foto: EPA

In de Indonesische hoofdstad Jakarta verzamelden zich naar schatting vierhonderd leden van een islamitische partij voor een gebouw waarin de Deense ambassade is gevestigd. Zij eisten verontschuldigingen van de Deense regering.

Reisadviezen
Het Deense ministerie van Buitenlandse Zaken heeft zijn negatieve reisadviezen in de nacht van zondag op maandag uitgebreid tot zestien islamitische landen. In de stad Bandung eisten ruim duizend betogers dat Indonesië de diplomatieke betrekkingen met Denemarken verbreekt.

Bij de Deense ambassade in de Thaise hoofdstad Bangkok protesteerden honderden moslims tegen de spotprenten. Een spreker zei dat Denemarken 'vanaf nu een vijand van de moslims is'.

Telegraaf.nl
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34787606
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:42 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

We vinden het jammer dat er van die cartoons zijn gemaakt.. is niet echt onze smaak.

Echter we weten dat we in het westen leven en respecteren de grondwet waarin staat het recht op vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting.

Als moslims zijnde keur ik geweld en oproepen tot geweld af. Zoals wat ik gezien heb in Londen en die ambassades die in brand zijn gestoken. Als moslim zijnde keur ik dan af.

In plaats hiervan worden er blijken gegeven dat men dáár eist hoe men zich híér uit. Dat was ook tekenend voor de fundi's die Bali bombardeerden: "Wij (van Java) accepteren niet dat het er dáár (op Bali) zo aan toegaat.
De vraag is dus: is het wel zo tweezijdig als Mutant01 denkt? Wat is er aan die cartoons in een Deense krant, die een dergelijk diepgaande verandering dáár in het MO eist?
  maandag 6 februari 2006 @ 10:44:57 #261
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34787617
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:44 schreef Meki het volgende:
Moslimprotesten om cartoons houden aan
JAKARTA/BANGKOK - In Indonesië en Thailand zijn maandag opnieuw duizenden moslims de straat op gegaan om te demonstreren tegen de omstreden Deense spotprenten van de profeet Mohammed. Denen moeten 16 moslimlanden mijden in verband met de hoog oplopende gemoederen rondom de spotprentenrel.

Thaise moslims roepen maandag leuzen tijdens een demonstratie voor de Deense ambassade in Bangkok.
Foto: EPA

In de Indonesische hoofdstad Jakarta verzamelden zich naar schatting vierhonderd leden van een islamitische partij voor een gebouw waarin de Deense ambassade is gevestigd. Zij eisten verontschuldigingen van de Deense regering.

Reisadviezen
Het Deense ministerie van Buitenlandse Zaken heeft zijn negatieve reisadviezen in de nacht van zondag op maandag uitgebreid tot zestien islamitische landen. In de stad Bandung eisten ruim duizend betogers dat Indonesië de diplomatieke betrekkingen met Denemarken verbreekt.

Bij de Deense ambassade in de Thaise hoofdstad Bangkok protesteerden honderden moslims tegen de spotprenten. Een spreker zei dat Denemarken 'vanaf nu een vijand van de moslims is'.

Telegraaf.nl
je zou bijna denken dat je nu wel dat kruis uit je avatar zou halen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34787625
quote:
Denen moeten 16 moslimlanden mijden
KOPENHAGEN De Deense regering heeft de reiswaarschuwingen uitgebreid naar 16 moslimlanden. Enkele dagen geleden riep Kopenhagen al op om niet te reizen naar Syrië en Libanon. Nu zijn daar landen als Marokko, Tunesië, Egypte, Afghanistan, Iran en Jordanië bijgekomen.

Veel moslims in die landen zijn woedend over de cartoons die een grote Deense krant publiceerde. Ze vinden dat hun geloof wordt bespot. Ook andere Westerse kranten hebben de spotprenten getoond.

Deense gezantschappen in Libanon en Syrië zijn in brand gestoken. In de Thaise hoofdstad Bangkok vertrapten vanochtend 400 moslims de Deense vlag.
pi_34787626
quote:

[..]

Waarom zou dat mooi zijn? Ga je nu eisen stellen aan vrijheid van meningsuiting? Weet je wat mooi zou zijn, dat de gehele Westerse wereld zich distantieert van dit soort domme spotprenten die de samenleving weer eens verhard. Dat zou ook mooi zijn. Als mens moet je geweld afkeuren niet als "moslim" "christen" of "aap zijnde". Als mens keur je geweld af, en ja dat doe ik, maar dat betekend niet dat de reacties begrijpelijk zijn in de context van de maatschappij aldaar.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 6 februari 2006 @ 10:45:50 #264
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34787633
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:29 schreef sturky100 het volgende:

[..]

Durf, of kan je je niet distancieëren van radicale moslims?
Waarom zou ik dat niet kunnen, tuurlijk kan ik dat. Echter doe ik het niet, omdat jullie niet de fatsoen opbrengen om je eens te verdiepen in de Islam. Ik heb al tig keer aangekaart dat radicalen geen moslims zijn, maar zolang jullie die tunnelvisie niet laten varen waarom zou ik dan moeite doen om jullie ervan te overtuigen
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_34787640
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je zou bijna denken dat je nu wel dat kruis uit je avatar zou halen.
oow nee ik laat hem staan
zo wil ik protesteren dat beledigingen niet kunnen
pi_34787647
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, de precieze achtergrond is uittentreure belicht in alle artikelen hieromtrent. Dat er aan beide zijden mensen zijn die die liever anders zien of hem helemaal weglaten past weer helemaal in de tijdgeest van "wij vs. hunnie".
pi_34787648
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:43 schreef zoalshetis het volgende:
ot, kon je wat met mijn mailtje?
Oe zal zo ff checken, tijdlang mn mailbox niet bekeken sorry
Allah Al Watan Al Malik
pi_34787677
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee hoor, de precieze achtergrond is uittentreure belicht in alle artikelen hieromtrent. Dat er aan beide zijden mensen zijn die die liever anders zien of hem helemaal weglaten past weer helemaal in de tijdgeest van "wij vs. hunnie".
Maar zorgt juist dat dan niet dat de context ervan dus verwaarloosd is. En ik vraag me dan ook af waarom zo'n illustrator zo'n uitspraak doet. De krant schijnt nou niet echt de meest lieve krant te zijn in Denemarken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34787696
quote:

[..]

that would be nice, yes. Helaas is een dergelijke reactie nog nooit uiot de moslimwereld gekomen, en ik verwachtte hem in deze ook niet echt. Altijd maar wijzen, altijd maar calimero's.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34787715
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:48 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

that would be nice, yes. Helaas is een dergelijke reactie nog nooit uiot de moslimwereld gekomen, en ik verwachtte hem in deze ook niet echt. Altijd maar wijzen, altijd maar calimero's.
weet je het zeker ?

Libanon biedt Denemarken excuses aan

(Novum/AP) - Libanon heeft Denemarken maandag zijn excuses aangeboden voor het in brand steken van de Deense ambassade in Beiroet door demonstranten. Minister van informatie Ghazi Aridi zei dat het geweld de beschaafde reputatie van Libanon heeft bezoedeld en het 'edele doel' van de demonstratie geen recht heeft gedaan.

Bij de rellen, die uitbraken tijdens een demonstratie tegen de omstreden spotprenten van de profeet Mohammed, vielen zeker één dode en dertig gewonden, van wie de helft politieagenten. Ongeveer tweehonderd mensen zijn gearresteerd, onder wie volgens premier Fuad Saniora 76 Syriërs en 35 Palestijnen. Minister van binnenlandse zaken Hassan Sabei bood zondag zijn ontslag aan naar aanleiding van de rellen, maar de regering had zijn ontslag maandag nog niet geaccepteerd.
pi_34787738
quote:

[..]

Ach het eerste land wat reageerde op de aanslagen in Amerika was een moslimland. Maar sluit je ogen maar snel, en wijs de calimero's op hun plaats.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34787822
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar zorgt juist dat dan niet dat de context ervan dus verwaarloosd is. En ik vraag me dan ook af waarom zo\'n illustrator zo\'n uitspraak doet. De krant schijnt nou niet echt de meest lieve krant te zijn in Denemarken.
De context is opzettelijk verwaarloosd of over het hoofd gezien, ja.
En van die 12 illustratoren zullen er ook wel 12 verschillende opvattingen zijn over het motief van de plaatsing.
En zelfs het "beetje stoken" past nog in de context, dunkt me.
pi_34787828
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ach het eerste land wat reageerde op de aanslagen in Amerika was een moslimland. Maar sluit je ogen maar snel, en wijs de calimero's op hun plaats.
Toen zag ik de moslims echter niet massaal tegen haatpredikers ten strijde trekken. Ze zijn gewoon hypocriet, egoistisch en vooral stom bezig.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:54:52 #274
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_34787840
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is idd een gegeven waar jij en ik ook geen kijk op hebben. Hoe zou ik reageren op de belediging van een pijler van mijn bestaan?
Dat is de vraag idd. Vroeger was het geloof in Nederland de belangrijkste pijler. Als je maar je best deed in het geloof zou je in de hemel komen, de andere waren slecht etc. De maatschappij was daar ook op ingericht, de wereld was nog héél klein.

Er vanuit gaande dat op fok de bovenlaag van de moslim gelovigen reageert, is het slecht gesteld met de integratie. Als deze mensen zich bij het minste geringste zich al in hun kruis getast voelen, hoe moeten de lager opgeleide moslims zich dan voelen.

Het verschil zit hem natuurlijk ook dat ''wij'' in Nederland bijna allemaal atheist zijn en geen oogkleppen hoeven dragen. Ik bv, probeer het telkens zo eerlijk mogelijk te bekijken, zonder geloofsoordelen.
god bless america!
pi_34787859
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:49 schreef Meki het volgende:

[..]

weet je het zeker ?

(Novum/AP) - Libanon heeft Denemarken maandag zijn excuses aangeboden voor het in brand steken van de Deense ambassade in Beiroet door demonstranten. Minister van informatie Ghazi Aridi zei dat het geweld de beschaafde reputatie van Libanon heeft bezoedeld en het 'edele doel' van de demonstratie geen recht heeft gedaan.

Bij de rellen, die uitbraken tijdens een demonstratie tegen de omstreden spotprenten van de profeet Mohammed, vielen zeker één dode en dertig gewonden, van wie de helft politieagenten. Ongeveer tweehonderd mensen zijn gearresteerd, onder wie volgens premier Fuad Saniora 76 Syriërs en 35 Palestijnen. Minister van binnenlandse zaken Hassan Sabei bood zondag zijn ontslag aan naar aanleiding van de rellen, maar de regering had zijn ontslag maandag nog niet geaccepteerd.
Het verschil zit hem hier in:

De regering van Libanon is verantwoordelijk voor de veiligheid van de Deense burgers in dat land.

De regering van Denemarken is niet verantwoordelijk voor uitspraken die een krant doet.

Dat is een heeeeeeel groot verschil
pi_34787870
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:45 schreef stukovich het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat niet kunnen, tuurlijk kan ik dat. Echter doe ik het niet, omdat jullie niet de fatsoen opbrengen om je eens te verdiepen in de Islam. Ik heb al tig keer aangekaart dat radicalen geen moslims zijn, maar zolang jullie die tunnelvisie niet laten varen waarom zou ik dan moeite doen om jullie ervan te overtuigen
Generaliseren is inderdaad niet de beste manier om bepaalde zaken te benaderen, maar ik denk dat de onverschilligheid dat leeft in Europa over de cartoons ('het is maar een plaatje') beelden en associaties zijn die veel Europeanen vormen over de Islam en/of moslims.
Ik ben er niet zeker van of alleen het verdiepen van niet-moslims in de Islam het beeld wijzigt en ik vind het aannemelijker dat een grotere effect bereikt kan worden op de manier welke moslims hun religie uitdragen.
Een positief beeld van de Islam neerzetten is imo een eerste verantwoordelijkheid van aanhangers van dat geloof zelf.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_34787881
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:54 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Toen zag ik de moslims echter niet massaal tegen haatpredikers ten strijde trekken. Ze zijn gewoon hypocriet, egoistisch en vooral stom bezig.
en Europa dan ??
zij zijn juist hypocriet - onnodig mensen beledigen zonder enige aanleiding
pi_34787913
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

De regering van Libanon is verantwoordelijk voor de veiligheid van de Deense burgers in dat land.

De regering van Denemarken is niet verantwoordelijk voor uitspraken die een krant doet.

De regering van Denemarken moet zijn verantwoordelijkheid nemen . maar die neemt Denemarken niet . Denemarken moet een voorbeeld nemen van Libanon
pi_34787919
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:56 schreef Meki het volgende:

[..]

en Europa dan ??
europa???

we hebben het hier over een krant in Denemarken.. check je feiten eerst ja
pi_34787922
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is dus wederzijds in die landen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het ziet er naar uit dat beiden hun fouten niet toe willen geven. Kennelijk is er een ding wat het Westen en de islamitische wereld wel met elkaar gemeen hebben. Dat is koppigheid.
Ben ik toch niet helemaal mee eens.
Het westen heeft geen zeggenschap over de publicaties in islamitische landen. Prima, houden zo. Maar dan ook geen censuur eisen in de westerse landen gepaard gaande met primitieve geweldsbedreigingen alleen maar omdat een dooie vent zogenaamd beledigd wordt.
pi_34787931
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Een grote overeenkomst: De demonstratie is niet door de overheid georganiseerd. Net als de Deense autoriteiten niets met de krant te maken hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34787942
quote:

[..]

Het feit dat het hier om een belediging in de vorm van cartoons gaat lijkt enorm van belang. Dagelijks worden er echter aanslagen (geweld) gepleegd in naam van het moslimgeloof. Al houden deze aanslagen in feite geen verband met het 'werkelijke' moslimgeloof, dan nog moet men bij zichzelf te raden gaan hoe het over zal komen op de slachtoffers en de samenleving waarin zij leven. De reacties binnen de westerse samenleving zijn 'naar verhouding' mild. In die zin zijn de cartoons herleidbaar zoals ik in mijn eerdere post heb aangekaart. Je er als gelovige van openlijk van distantieren is het minste wat je kunt doen, maar dat lijkt echter een illusie te zijn.
pi_34787945
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

europa???

we hebben het hier over een krant in Denemarken.. check je feiten eerst ja
en de overheid van Denemarken moet moet dan de krant aanpakken wegens belediging
pi_34787948
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:56 schreef Meki het volgende:

[..]

en Europa dan ??
Die beledigingen zijn niet netjes, nee. Maar moeten ze bij wet verboden worden? Waarom zou de profeet Mohammed vrijgesteld moeten zijn van humor?
pi_34787951
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:49 schreef Meki het volgende:

[..]

weet je het zeker ?

Hopelijk doet goed voorbeeld volgen, maar één helder moment is natuurlijk geen cultuurschok...
pi_34787963
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het westen heeft geen zeggenschap over de publicaties in islamitische landen. Prima, houden zo. Maar dan ook geen censuur eisen in de westerse landen gepaard gaande met primitieve geweldsbedreigingen alleen maar omdat een dooie vent zogenaamd beledigd wordt.
Daar gaat het niet om. Ik heb het over de bevestiging van vooroordelen. Ook daar wordt een vooroordeel bevestigd in de zin van "kruistochten tegen de Islam".
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 6 februari 2006 @ 10:59:22 #287
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34787965
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou dat mooi zijn? Ga je nu eisen stellen aan vrijheid van meningsuiting? Weet je wat mooi zou zijn, dat de gehele Westerse wereld zich distantieert van dit soort domme spotprenten die de samenleving weer eens verhard. Dat zou ook mooi zijn. Als mens moet je geweld afkeuren niet als \"moslim\" \"christen\" of \"aap zijnde\". Als mens keur je geweld af, en ja dat doe ik, maar dat betekend niet dat de reacties begrijpelijk zijn in de context van de maatschappij aldaar.
spotprenten zijn volgensmij bedoeld om een moeilijk probleem op ludieke wijze naar voren te brengen.
in de westerse samenleving is het normaal dat zoiets gebeurd. kijk maar naar hoe soms het christelijke geloof of politici worden neergezet.
hier in het westen is dat normaal. Daarnaast zal voor de meeste europeanen de intentie van de spotprenten zijn om geweld in naam van allah/mohammed aan de kaak te stellen en niet om moslims te kwetsen.

daarnaast is mohammed voor de moslims een profeet en voor de rest van de wereld een (discutabel) persoon dat deel uitmaakt van de wereldgeschiedenis.

maar het grappige is dat de prenten een soort van self-fullfilling-prophecy zijn.

waar ik me wel weer ontzettend aan heb geergerd is dat de AEL de joden er weer bij sleept die niks met dit hele gedoe te maken hebben.
anne frank met hitler in bed afbeelden gaat nergens over, het wil niks aan de kaak stellen, het is gewoon de joden weer keihard zwart maken.
De wereld is op hol geslagen
pi_34787970
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:57 schreef Meki het volgende:

[..]

De regering van Denemarken moet zijn verantwoordelijkheid nemen . maar die neemt Denemarken niet . Denemarken moet een voorbeeld nemen van Libanon
je snapt niet hoe de grondwet van denemarken werkt geloof ik.

Daarin is zowel geregelt de vrijhied van meningsuiting en de vrijheid van religie.

Als je als deense moslims burger vindt dat die uitspraken van de krant niet kunnen. Dan doe je aangifte en je gaat naar de rechter.

Zo werkt het Meki.... snap dat nou toch eens een keer

ps sorry voor deze smilies.. maar ik wordt soms wanhopig dat ik je het wel 100 keer kan uitleggen.. maar je wilt maar niet begrijpen hoe de wetten in denemarken werken. Je gaat steeds voorbij aan het Deense rechtssysteem
pi_34787998
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:58 schreef Meki het volgende:

[..]

en de overheid van Denemarken moet moet dan de krant aanpakken wegens belediging
Volgens de politieke ordening in Denemarken moet dat helemaal niet.
  maandag 6 februari 2006 @ 11:00:50 #290
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34788007
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:58 schreef Meki het volgende:

[..]

de overheid kan niks doen, vrijheid van meningsuiting.

in diverse moslimlanden worden mensenrechten niet nageleefd, dat is veel kwalijker maar daar hoor je jou ook niet snel over...dat zou pas een taak van de overheid zijn
De wereld is op hol geslagen
pi_34788018
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Weetje wat meest ironische is aan alles, hoogstwaarschijnlijk als Mohammed (as) nu leefde had hij niet eens terug geslagen met geweld.
pi_34788062
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:59 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

je snapt niet hoe de grondwet van denemarken werkt geloof ik.

Daarin is zowel geregelt de vrijhied van meningsuiting en de vrijheid van religie.

Als je als deense moslims burger vindt dat die uitspraken van de krant niet kunnen. Dan doe je aangifte en je gaat naar de rechter.

Zo werkt het Meki.... snap dat nou toch eens een keer
Het is verboden in de Islaam om de Mohammed te beledigen . elke Moslim weet dat . wat doet Denemarken express en onnodig beledigen zonder enige aanleiding . zeer triest en Denemarken moet dan hun verantwoordelijkheid nemen .
pi_34788066
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Ik heb het over de bevestiging van vooroordelen. Ook daar wordt een vooroordeel bevestigd in de zin van "kruistochten tegen de Islam".
Denk je werkelijk, dat Europeanen associaties die zij hebben over de Islam/moslims zullen veranderen na heel deze issue?
  maandag 6 februari 2006 @ 11:03:16 #294
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_34788073
Waarom mogen we Mohammed ook alweer niet beledigen?

Ik dacht dat er zoiets was als vrijheid van meningsuiting

Diep triest
Feyenoord!!! * Barça
pi_34788084
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

je doelt op Saudi-Arabië? Het enige land dat nog groter is dan de VS als het aanokmt op hypocritie? Aan de ene kant terrorisme veroordelen, aan de andere kant radicale moslims steunen......
pi_34788098
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:00 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

de overheid kan niks doen, vrijheid van meningsuiting.

in diverse moslimlanden worden mensenrechten niet nageleefd, dat is veel kwalijker maar daar hoor je jou ook niet snel over...dat zou pas een taak van de overheid zijn
Mensenrechten gaat veel beter dan is verwacht
In diverse Europese landen wordt de vrijheid misbruikt voor andere doeleinden dat is juist erg en daarmee beledig je mensen ermee
pi_34788110
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is verboden in de Islaam om de Mohammed te beledigen . elke Moslim weet dat . wat doet Denemarken express en onnodig beledigen zonder enige aanleiding . zeer triest en Denemarken moet dan hun verantwoordelijkheid nemen .
Dus wij moeten ons conformeren aan de regels van een religie waar wij niet eens in geloven?
pi_34788116
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:59 schreef 1ofthefew het volgende:
spotprenten zijn volgensmij bedoeld om een moeilijk probleem op ludieke wijze naar voren te brengen.
in de westerse samenleving is het normaal dat zoiets gebeurd. kijk maar naar hoe soms het christelijke geloof of politici worden neergezet.
hier in het westen is dat normaal. Daarnaast zal voor de meeste europeanen [quote] de intentie van de spotprenten zijn om geweld in naam van allah/mohammed aan de kaak te stellen en niet om moslims te kwetsen.
Mwanatabu spreekt je hieromtrent tegen. Daar is het waar mij om gaat, de intentie is gewoon niet duidelijk. Of misschien is de intentie wel duidelijk, maar wijzigen radicalen in beide kampen de intentie op een zodanige manier dat het een of andere oorlogsverklaring word.
quote:
daarnaast is mohammed voor de moslims een profeet en voor de rest van de wereld een (discutabel) persoon dat deel uitmaakt van de wereldgeschiedenis.
Dat discutabel is jouw mening uiteraard.
quote:
maar het grappige is dat de prenten een soort van self-fullfilling-prophecy zijn.

waar ik me wel weer ontzettend aan heb geergerd is dat de AEL de joden er weer bij sleept die niks met dit hele gedoe te maken hebben.
anne frank met hitler in bed afbeelden gaat nergens over, het wil niks aan de kaak stellen, het is gewoon de joden weer keihard zwart maken.
De AEL pleit voor consequent zijn, kan je je wel aan ergeren maar het Westen is wat betreft vrijheid van meningsuiting niet consequent. Alleen al het twijfelen aan het aantal doden is een soort van zonde hier, dat past niet in de vrijheid van meningsuiting zoals sommige mensen menen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34788122
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:03 schreef Bonobo11 het volgende:

Diep triest
dus als je een wapenvergunning hebt ga je mensen afknallen.
pi_34788125
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:03 schreef Bonobo11 het volgende:

Diep triest
zeer triest dat Mohammed onnodig wordt beledigd dat is pas zeer triest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')