voor deze post geldt: wie de schoen past, trekke hem aanVoor sommige mensen blijken we niet duidelijk genoeg te hebben uitgelegd waarom er strenger ge-mod wordt in de SC, dus volgt hier nog wat uitleg:
quote:
Policy mbt off-topic en onzinposts buiten OnzinMet onmiddellijke ingang is er een nieuwe regel van kracht met betrekking tot het reageren in serieuze fora (R&P, SEX, NWS, B&H, KLB, FB etc.).
Off-topic, onzinnige en beledigende reacties zullen vanaf nu simpelweg worden verwijderd uit de betreffende topics. Hierbij kan besloten worden de betreffende user een ban te geven voor dat betreffende forum, dan wel heel FOK!, afhankelijk van de aard van de post. De duur van de ban zal doorgaans een week zijn, maar kan onder verzachtende of verzwarende omstandigheden ook korter of langer duren.
Bij herhaaldelijk misdragen kun je permanent uit het betreffende forum geband worden.
Verder roepen wij alle users op om vooral NIET te reageren op dat soort posts. Je reactie zal OOK verwijderd worden en kan eventueel, afhankelijk van de aard ervan, OOK resulteren in een ban voor het betreffende forum dan wel heel FOK!
Door de reacties van users die alleen maar op FOK! komen om de boel te verpesten voor anderen te negeren kunnen wij sneller en doeltreffender ingrijpen en hoeven de topics niet gesloten te worden.
Uiteraard is het nog steeds mogelijk om hier en daar een geintje te maken, maar zorg ervoor dat het niet kwetsend is en on-topic is en
zorg ervoor dat je grapje vergezeld gaat van een serieuze reactie. Op die manier kunnen topics kwalitatief beter worden, kunnen mensen serieus een vraag stellen zonder belachelijk gemaakt te worden en kunnen de serieuze fora ook serieus blijven.
Onzin hoort in het Onzinforum. Houd 't daar ook...Verder zal de moderator van elk forum zelf de mate van strengheid bepalen. Wat in het ene forum wel kan, kan in het andere niet. Dat zal in het begin wellicht voor onduidelijkheden zorgen, maar met het aanpassen van de forumspecifieke FAQ's bovenaan elk forum zullen de regels per forum duidelijk worden...
uit: de Fok! FAQ die ook hier geldig is.
FOT is één van de serieuze fora waarover hierboven gesproken wordt. Over het algemeen gaat het redelijk goed, maar er blijven mensen in de SC maar proberen om de grenzen op te zoeken en uit te dagen. Ik leg het dus nog maar een keer uit.
Subhuman en ik proberen FOT meer open te krijgen voor de rest van Fok!, want daar lopen nog veel meer mensen die graag iets willen weten over fotografie. FOT heeft op Fok! de naam een 'incrowd' groepje te zijn. Zolang zo over FOT gedacht wordt, is FOT niet open genoeg. Of dat gevoel terecht is of niet, is niet interessant: die beleving is er nou eenmaal, en we willen er van af. Aan de ene kant proberen we dat op te lossen door steeds weer nieuwe koppelingen te leggen met andere subfora, zoals al enige tijd met US en sinds kort OUD, in de hoop dat meer mensen eens een blik komen werpen hier, en te zien dat FOT graag wil openstaan voor anderen. Aan de andere kant proberen we ook
binnen FOT de zaken aangenamer te maken voor de overige Fok!ers. Dat proberen we door posts van de niet vaste FOT-gebruikersgroep duidelijker, vriendelijker en waar nodig eenvoudiger te beantwoorden, en door de SC wat serieuzer te maken
en dus vrij te houden van gebagger zoals de reeds bekende "zwaai"- en "goedemorgen ik wil
"-posts.Ik zie dat het over het algemeen genomen beter gaat, met name in de SC. Ik begrijp best dat het voor sommigen lastig is om aan verandering te wennen, en ik laat daar redelijk bandbreedte voor. Ik erger me alleen wel aan een klein groepje mensen die steeds maar weer blijven proberen de grenzen op te zoeken, zoals de afgelopen dagen toen zowel Subhuman als ik hier nauwelijks aanwezig waren wegens ziekte. Het is heel erg simpel:
als je twijfelt of iets wel of niet is toegestaan, ga er dan maar van uit dat het niet is toegestaan. Mocht je twijfel zo groot zijn dat je die twijfel wilt uitspreken, dan kun je daarvoor hier in FB terecht.
"Vroeger mocht het wel" is geen excuus meer, daarmee is FOT juist op een niet-positieve manier onder de aandacht gekomen. FOT is er voor Fok!, en niet andersom. We willen het hier leuk hebben voor alle Fok!ers, en niet alleen voor de vaste gebruikersgroep. Verandering is daar inherent aan. En de veranderingen zijn nog maar net begonnen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan
controleren...
-
Privacy Matters