abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2006 @ 10:55:49 #251
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_35536239
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het probleem met het gebagger is dat het er op het laatst niet meer om ging WAT je postte, maar DAT je postte. Het ging helemaal nergens meer over, en enige vorm van koppeling met de andere FOT-topics was nergens te bespeuren. Ik had de hoop dat het effect dat jij beschrijft (het gaat niet vlot genoeg, dus laat ik eens de andere topics doorkijken) inderdaad zou optreden, maar dat was dus niet zo. Het enige lopende topic dat er was, was de SC. Die stond driekwart vol bagger, en dat wordt nergens op Fok! geaccepteerd. Dus waarom zou dat hier wel zo moeten?
Niet?
[SC] De Lounge #46
[BeF] #433 Met schraalheid tussen je benen...
[V&A] SC #6 Creatieve titel, alles Bier!
[USSC] #354 Romantique, vind het hier!
PUB SC # 743 En het weekend is weer bijna voorbij
FMT slowchattopic deel 5555: 5ecret of the lo5t que5tion5
ShowChat #663: Alaaf!

Dit zijn slechts een paar voorbeeldjes.
Had geen zin om er meer te zoeken.
pi_35536272
Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!

We hebben hier weer eens een te groot plaatje
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2006 @ 10:59:20 #253
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35536314
ik had ineens een ingeving
begin maar te schelden als t echt een stom idee is

zou het mogelijk zijn dat bepaalde topics maar 150 ipv 300 posts aankunnen?
dat zou oa bij het "ik heb vandaag..." en het "help mij mijn foto..." topics het laden wat ondanks het zorgen dat de foto's niet te groot zijn, een heel stuk zou versnellen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_35536435
quote:
Op maandag 27 februari 2006 10:59 schreef Ynske het volgende:

dat zou oa bij het "ik heb vandaag..." en het "help mij mijn foto..." topics het laden wat ondanks het zorgen dat de foto's niet te groot zijn, een heel stuk zou versnellen
Dat is volgens mij een beperking van de software Denk niet dat ze dat op 150 kunnen zetten voor alleen FOT of zelfs voor bepaalde topics
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2006 @ 11:06:33 #255
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35536484
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:04 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is volgens mij een beperking van de software Denk niet dat ze dat op 150 kunnen zetten voor alleen FOT of zelfs voor bepaalde topics
hmmm dat is jammer...
owjah en zou het misschien niet slim zijn om in die betreffende topics neer te zetten dat de max breedte maar 550 pix mag zijn...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_35536485
quote:
Tegenwoordig is de SC weer leesbaar hoor Dat was goed werk van Ronald Het begon toch enigzins te erg te worden
pi_35536497
Jezus... (sorry voor dat woord)....
Het spijt me dat ik het zeg maar... heeft RonaldV een moord begaan ofzo?
Ik vind dat sommigen wel erg heftig reageren en soms een soort op de man gaan spelen.
Hij is slechts de boodschapper!!!!!

Sorry hoor... maar als we al zijn woorden in twijfel gaan trekken, waarom hebben we dan mods nodig?

Er is een crew, dit is al jaren het geval op Fok!
En de crew neemt beslissingen. Want je kan niet honderden subfora hebben voor maar 10 man.

Ik heb het bij OUD gezien, dat was een kliekje, bestaansrecht werd twijfelachtig. Hier zijn ze toen ook begonnen met de sc aanpakken. Heeft goed gewerkt. Er kwamen daarna meer algemene topics en het werd meer 'leefbaar'.
De mensen die er moeite mee hadden dat het druk werd, die zijn toen minder persoonlijk gaan posten en hadden een mailgroep opgezet. Puur om het vertrouwde 'kliekje' te houden.

Maar... hoe zit het dan met het OLDBIE forum, dat is helemaal een kliek. Waarom heeft dat bestaansrecht???? En het Keldertje???? Want ik kan me ook niet voorstellen dat daar zoveel mensen rondlopen.
Ik denk dat ieder subforum een keer aan de beurt is.

En het is zo, er zijn maar weinig topics hier die iedere dag weer rood zijn.
Nu moeten we daar dus voor gaan zorgen.
Niet met gebagger of het posten om het posten. Maar sommige dingen in de SC zouden in andere topics thuishoren. Ik doe het ook, ik ben ook schuldig. Een foto-technische vraag stellen die je beter elders kan posten. Dan wordt ie waarschijnlijk door meer mensen gelezen omdat niet iedereen in de SC komt.

Als ik niet op de meeting was geweest, dan had ik me er ook niet snel vertoond...
Dus....

Pea heeft een punt, in de zomer schiet je vaak meer plaatjes.
Dus laten we met zijn allen zorgen voor een beter Fot!
pi_35536511
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

hmmm dat is jammer...
owjah en zou het misschien niet slim zijn om in die betreffende topics neer te zetten dat de max breedte maar 550 pix mag zijn...
Daar heb je een FAQ voor Alleen leest niemand die En de OP leest ook nooit iemand, dus dat heeft allemaal geen zin joh

Er is volgens mij maar een mogelijkheid en dat is gewoon alles afschieten wat niet voldoet aan de 550 / 580 -regel
  maandag 27 februari 2006 @ 11:10:16 #259
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35536572
quote:
Op maandag 27 februari 2006 10:57 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!

We hebben hier weer eens een te groot plaatje
Fixed
quote:
Op maandag 27 februari 2006 10:59 schreef Ynske het volgende:

Dan zou de forum software moeten worden aangepast. Misschien is het een beter idee om in je voorkeursinstellingen de lengte van het aantal posts in te dammen. Je krijgt dan alleen wel veel meer pagina's te zien.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2006 @ 11:10:20 #260
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35536576
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Daar heb je een FAQ voor Alleen leest niemand die En de OP leest ook nooit iemand, dus dat heeft allemaal geen zin joh

Er is volgens mij maar een mogelijkheid en dat is gewoon alles afschieten wat niet voldoet aan de 550 / 580 -regel
faq... ok ik heb m gelezen

houd dan 550 aan, aangezien 580 ook door de replique nog aangepast word
en afschieten, verwijderen en in link veranderen? is een optie, alleen ben ik bang dat dat nog niet doordringt....
maar goed, t was maar een idee
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 27 februari 2006 @ 11:12:05 #261
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35536616
quote:
Point taken. Ik had moeten tikken: nergens in de serieuze fora op Fok. Mijn fout.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2006 @ 11:13:07 #262
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35536641
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Point taken. Ik had moeten tikken: nergens in de serieuze fora op Fok. Mijn fout.
pssst R&P is ook serieus, maar de SC daar verre van dat hoor
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 27 februari 2006 @ 11:14:10 #263
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35536677
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:13 schreef Ynske het volgende:

[..]

pssst R&P is ook serieus, maar de SC daar verre van dat hoor
R&P? Neemt iemand dat serieus?
- Privacy Matters
pi_35536701
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zullen we het slowchatten hier stoppen

ff serieus... ik vind dat Ronald het goed doet.
En daarmee bedoel ik niet dat ie het beter doet dan Sub of dat Sub het niet goed doet.
Maar vers modbloed heeft weer indruk op ons
Ik hoop dat jullie een goed team gaan vormen...
  maandag 27 februari 2006 @ 11:15:18 #265
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_35536703
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Daar heb je dan weer gelijk in.
In een aantal fora staan inderdaad geen sc of als er wel een sc is, is het gerelateerd aan het onderwerp.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2006 @ 11:17:23 #266
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35536750
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

quote:
Policy mbt off-topic en onzinposts buiten Onzin
Met onmiddellijke ingang is er een nieuwe regel van kracht met betrekking tot het reageren in serieuze fora (R&P, SEX, NWS, B&H, KLB, FB etc.).
jij niet maar je quote van gister wel
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 27 februari 2006 @ 11:38:03 #267
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35537167
Dat mensen er zo heftig over discusieren (ook over de wedstrijd) laat wel zien dat men er mee begaan is, anders zou niemand wat zeggen en FOT dicht zijn.

Veranderingen accepteren is niet voor iedereen een knop die even omgezet kan worden, sommige moeten eraan wennen. Zo zijn mensen nu eenmaal.
quote:
Op maandag 27 februari 2006 08:24 schreef Ynske het volgende:
Echter waar ik me vaak aan erger, is dat regelmatig posts van anderen zo genegeerd worden door sommige users omdat zij meer met elkaar hebben want ze kennen elkaar rl, tenminste zo komt het in mijn ogen over. kan best zijn dat het zo niet is, maar goed
Dat klopt wel; daarom post ik bijna geen foto's meer. Op mijn foto van Toeps in ontmoetingsresultaten werd niet of nauwelijks gereageerd, op de foto's van Auticia kwam iedereen zowat klaar. Dus als je reacties wil moet je van een popu fokker foto's publiceren En ik ben "incrowd", wat wil zeggen dat ik OF niet populair genoeg ben, of kut foto's maak-maar niemand dat durft te zeggen, of het probleem ergens anders ligt?
In [showcase] Modellen in Thorn heb ik op die hele sloot foto's maar 3 opmerkingen gehad, de rest is offtopic over mijn foto site-eigenlijk hetzelfde probleem...
Genegeerd worden is trouwens iets niet specifiek van FOT, dat zie ik bij meerdere fora, dus dat is ws een algemeen probleem (ook IRL by the way)
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 27 februari 2006 @ 11:49:37 #268
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35537435
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:38 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]

Dat klopt wel; daarom post ik bijna geen foto's meer. Op mijn foto van Toeps in ontmoetingsresultaten werd niet of nauwelijks gereageerd, op de foto's van Auticia kwam iedereen zowat klaar. Dus als je reacties wil moet je van een popu fokker foto's publiceren En ik ben "incrowd", wat wil zeggen dat ik OF niet populair genoeg ben, of kut foto's maak-maar niemand dat durft te zeggen, of het probleem ergens anders ligt?
In [showcase] Modellen in Thorn heb ik op die hele sloot foto's maar 3 opmerkingen gehad, de rest is offtopic over mijn foto site-eigenlijk hetzelfde probleem...
Genegeerd worden is trouwens iets niet specifiek van FOT, dat zie ik bij meerdere fora, dus dat is ws een algemeen probleem (ook IRL by the way)
Misschien ook een aandachtspuntje (in ieder geval voor mij): ik gooi complimenten en opmerkingen nog al eens over MSN, in bovenstaand geval heb ik dat in ieder geval gedaan. Dat moet ik gewoon niet meer doen, reacties op foto's op het forum horen op het forum.
- Privacy Matters
pi_35537715
Shark, ik snap je probleem.
Merk zelf idd. dat er te vaak naar de user achter de posts en het model wordt gekeken.
Of naar het onderwerp van de foto.

Zoals ik paarden ga fotograferen, dat zal voor jullie ook een 'saai onderwerp' zijn.

Denk dat daar idd. aandachtspunten liggen....
Goed dat je het uitspreekt
pi_35538231
Ik moet zeggen dat FOT voor een kliekje wel verrassend veel nieuwe leden opneemt. Ikzelf zit hier nog geen jaar en hoor al zo'n beetje tot het meubilair. En na mij zijn er er toch zeker nog wel een stuk of tien nieuwe 'kliekleden' bijgekomen. En enkele tientallen 'gewone' users.

Ik heb ook wel eens geprobeerd aansluiting te zoeken bij andere onderwerpen binnen Fok die me aanspraken. Ik kan je vertellen dat ik me daar een stuk minder welkom voelde.

Dus ik neem maar gewoon de vrijheid me niet al te gek veel aan te trekken van praatjes over kliekjes.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 27 februari 2006 @ 19:53:17 #271
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_35552481
Ik post niet zoveel, maar lees wel veel topics (ook in forums waar ik nooit post).
Ik denk inderdaad dat al makkelijker wordt gereageerd op foto's van modellen die 'breder' bekend zijn bij het fokpubliek. Persoonlijk zou ik mij niet zoveel zorgen maken om de reacties op deze personen.
Indien de reacties van leden zijn die anders nooit ofte nimmer posten in FOT al helemaal niet.

Gewoon kijken naar de user die op je posts reageert en proberen achterhalen wat de achterliggende reden is. Verder, denk ik, maar dat weet ik niet zeker, dat verschillende users elkaar IRL kennen en wat makkelijker reageren op die foto's van een bekende?

Ik ken van het hele fokgepeupel maar twee personen. Voel verder niet echt de behoefte om naar meetings te komen of het moeten meetings zijn waar ik me thuis voel, zoals een fotoshootmeeting.

Ik ben pas weer gaan fotograferen en heb nu een paar keer foto's geplaatst. Op de eerste foto kreeg ik een paar reacties, op de laatste een stuk meer. Ik denk dat je het niet echt persoonlijk allemaal moet zien.
  maandag 27 februari 2006 @ 20:00:29 #272
15985 huiz
Man in Black
pi_35552763
Die kliekjesvorming heeft me in het verleden ook best wel geïrriteerd. Eerst word je van alle kanten uitgenodigd om vooral veel foto's te maken en te laten zien maar zodra je het doet, is er vrijwel niemand, zelfs niet na enig aandringen, die wat over je foto's wilt zeggen. Maar wel elke dag 3 SC's die werden volgeluld
Met de enthousiaste start van een modellen/fotografen website net zo, een enkeling is zo gelukkig om in het begin een model te regelen en prompt worden ze door iedereen benaderd. Ik heb uiteindelijk met 2 modellen bijna een afspraak kunnen maken maar eentje heeft continue wat als het moment nadert, en de ander wilde opeens een professionele fotograaf en vond het voor mij beter dat ik met een professioneel model moest beginnen (ik vermoed dat ze gewoon portfolio foto's wilde en niet zozeer wat wilde aanklooien in modelfotografie). Verder zie je erg weinig op het gebied van modellen/fotografen, alleen van degenen die intussen al een wachtlijst aan modellen hebben.

Nu maak ik me niet zo druk, ik kom hier gewoon als ik zin heb, en de laatste tijd heb ik het helaas ook druk met andere zaken. Aan de ene kant voel ik me niet onwelkom, maar ook niet echt helemaal "thuis" hier
Scope Pure Colombia BV
pi_35553696
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:53 schreef oYo het volgende:
<knip>
En daar sluit ik me geheel bij aan.

Ben nu een maandje lid en ben hier vooral om foto's te zien en reacties op foto's te peilen.
Ik zie idd een groep vaste gebruikers van FOT maar stoor me hier verder niet aan. Slow-chatten vind ik niets dus dat sla ik gewoon over. Ik ben ook niet echt de persoon voor meetings dus die topics sla ik ook gewoon over.

Over de manier en hoeveelheid van reageren op elkaars foto's: voor mij zeggen geen reacties ook genoeg en kan het binnen grenzen (die door moderators / gebruikers worden bewaakt) niet te negatief zijn voor mij. Van negatief commentaar leer ik vaak het meest en uiteindelijk gaat het erom of ik mijn foto zelf mooi vind. Natuurlijk ook leuk als die mening gedeeld wordt.

Ook het feit dat mensen die elkaar (langer) kennen eerder op elkaar reageren lijkt me logisch. Ik ben ook meer geïntereseerd als ik iets van mijn favoriete fotograaf, favoriete artiest of bekende langs zie komen. Daarnaast zie ik dit op zo'n beetje elk forum gebeuren.

En om af te sluiten:
FOT geeft voor mij toegevoegde waarde aan mijn hobby: Fotografie. Het blijft voor mij altijd om de fotografie draaien en in plaats van me druk te maken over 'forum-politiek' maak ik me liever druk om m'n sluitertijden.
Verder ben ook ik wel benieuwd naar de veranderingen die er aan staan te komen

[ Bericht 0% gewijzigd door djengizz op 27-02-2006 20:29:51 ]
  maandag 27 februari 2006 @ 20:26:20 #274
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35553777
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:00 schreef huiz het volgende:
<verhaal>
huiz, schrale troost misschien, maar ook ik heb "last" gehad van modellen die last minute afzeggen. En het lijkt me sterk dat er hier fotografen rondhangen die dat probleem niet minstens één keer gehad hebben. Modellen hebben nu eenmaal ook last van toneel-koorts. Maar ik merk wel dat hoe vaker modellen een keer voor je lens gestaan hebben (en het product hier te bewonderen was) hoe vaker andere modellen plots niet angstig meer blijken te zijn.

De FOT meets blijken daar ook heel goed voor te zijn: men wil je gezicht een keer gezien hebben, je stem gehoord, en een keer met een ander model gesproken hebben die al eens met je op pad is geweest. Het wordt vanzelf beter, door de Utrecht ontmoetingsmeet bijvoorbeeld heb ik één leuke shoot gedaan, en een heel goed (MSN) contact met verscheidene andere modellen. Blijf dus vooral proberen!
- Privacy Matters
pi_35554515
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:00 schreef huiz het volgende:
<knip>heel verhaal

Ik ben Kleintje. Ik wil altijd wel model staan.
Ben in een hoekje 'erotisch' en 'naakt' gepropt, en daar wil ik uit.
Ik ben overal voor in.

Dus.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')