Je was het toch eens met het CIDI, of nu weer niet?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Citeer de gedeeltes dan die raar zijn en waar ik zeg dat moslims bespot mogen worden en joden niet. Moet niet zo moeilijk zijn, het topic is nog niet zo lang.
Wou je zeggen dat ik ongelijk heb in mijn bovenstaande post?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een arrogant ventje ben jij roch![]()
Kun je citeren dat ik het CIDI gelijk geef, of desnoods geen gelijk geef?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Je was het toch eens met het CIDI, of nu weer niet?
Hou op zeg, de talloze bedreigingen aan het adres van zowel linkse als rechtse politici, het met de dood bedreigen van een trainer omdat ie een verkeerde wissel maakt , een shoarmaboer in Urk die met geweld wordt weggepest. Laten we ons niet beter voordoen dan we zijn a.u.b.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:52 schreef yoshimurak5 het volgende:
[..]
Hier wordt het tenminste via de rechter opgelost!.
Ik walg van die mensen die zo nodig moeten zeggen: maar zij doen het veel erger.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Ah gut zielepoot.
Je bent zelf net zo selectief bezig man.
volgens mij heeft hij gelijk hoorquote:Op zondag 5 februari 2006 17:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een arrogant ventje ben jij toch![]()
''Hier'' kan ook gewoon in dit geval betekeken, natuurlijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:55 schreef gelly het volgende:
...
Ik vraag het je nu. Je mening is niet helder overgekomen dus enlighten us.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kun je citeren dat ik het CIDI gelijk geef, of desnoods geen gelijk geef?
Allemaal fout. Net zo fout als de reactie van de moslims in het MO. Allemaal oppakken en de bak ingooien, dus.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Hou op zeg, de talloze bedreigingen aan het adres van zowel linkse als rechtse politici, het met de dood bedreigen van een trainer omdat ie een verkeerde wissel maakt , een shoarmaboer in Urk die met geweld wordt weggepest. Laten we ons niet beter voordoen dan we zijn a.u.b.
Het is maar wat je wilt lezen natuurlijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
\'\'Hier\'\' kan ook gewoon in dit geval betekeken, natuurlijk.
wat heeft dat met de joden te makenquote:Op zondag 5 februari 2006 17:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Hou op zeg, de talloze bedreigingen aan het adres van zowel linkse als rechtse politici, het met de dood bedreigen van een trainer omdat ie een verkeerde wissel maakt , een shoarmaboer in Urk die met geweld wordt weggepest. Laten we ons niet beter voordoen dan we zijn a.u.b.
wanneer je je ogen sluit wat VS allemaal in MO flikt?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
volgens mij heeft hij gelijk hoor
Uiteraard, ik erger me alleen een beetje aan de sfeer van "gelukkig lossen we hier alles via de rechter op".quote:Op zondag 5 februari 2006 17:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Allemaal fout. Net zo fout als de reactie van de moslims in het MO. Allemaal oppakken en de bak ingooien, dus.
Ja precies, heeft net zoveel nut.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:56 schreef basilisk het volgende:
Om de AEL een lesje te leren zouden de Israeliers eigenlijk een spotprent over Buddha moeten publiceren
helaas nietquote:Op zondag 5 februari 2006 17:27 schreef CeeJee het volgende:
De cartoons zijn van misdadig slechte kwaliteit, maar daar is geen wet tegen.
Ja, en die gaat nu getoetst worden.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat om vrijheid van meningsuiting.
Kijkend naar de dader en de gegeven motivatie kan ik niet anders. Die prent met Anne Frank, dat had een tekening van Kamagurka of een grap van Van Gogh kunnen zijn. Die over de Holocaust is gewoon fout. En, zoals gezegd, geen bespotting van het Deense staatshoofd, maar dit.quote:Het is natuurlijk echt te gek voor woorden dat je deze prenten meteen bestempelt als anti-semitisme
Waarom zou ik dat moeten doen? Da's de kwestie helemaal niet.quote:maar die anderen niet als anti-islamitisch.
Exact.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is maar wat je wilt lezen natuurlijk.
Ik denk dat idioten als jij ook niet echt veel bijdragen aan de maatschappij.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:58 schreef yoshimurak5 het volgende:
één ding is de laatste maand wel weer duidelijk geworden.
De grootste fasisten momenteel zijn de islamieten!
De vrijheid van meningsuiting toetsen, dat is nogal een tegenspraak. Vind je niet ?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, en die gaat nu getoetst worden.
wat heeft dat er nu mee te makenquote:Op zondag 5 februari 2006 17:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wanneer je je ogen sluit wat VS allemaal in MO flikt?
ging het maar zo, of tenminste op een normale manier. Tuurlijk heb je hier randdebielen die een iq hebben van een bierviltje. Daar ben ik ook fel tegen, net als dus de reactie van een aantal moslims, zoals in Engeland (dreigen) of in Libanon en Syrië waar ze ambassades in de fik zetten.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Uiteraard, ik erger me alleen een beetje aan de sfeer van \"gelukkig lossen we hier alles via de rechter op\".
Dat is natuurlijk ook onzin. In de voorbeelden die jij aanhaalt zijn er ook geen zaken die je via de rechter op zou kunnen lossen en daarom grijpen die mensen naar geweld, wat natuurlijk hartstikke fout is.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Uiteraard, ik erger me alleen een beetje aan de sfeer van \"gelukkig lossen we hier alles via de rechter op\".
Waarom? Absolute vrijheid kan niet getoetst worden, vrijheid wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:01 schreef gelly het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting toetsen, dat is nogal een tegenspraak. Vind je niet ?
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat heeft dat er nu mee te maken![]()
en deense krant publiceert een half jar geleden iets.
waar de moslims nu kwaad om worden en ambasades in de hens gaan zetten
hier gaat het mij omquote:Op zondag 5 februari 2006 17:52 schreef yoshimurak5 het volgende:
Hier wordt het tenminste via de rechter opgelost!.
Dat stelletje middeleeuwse geiteneukers in het MO moeten het weer met geweld oplossen
Dus we zijn het erover eens dat vrijheid van meningsuiting alleen bestaat bij gratie van de geldende wetgeving en dus niet vrij is. Waarom beroept men zich dan constant op die vrijheid als zijnde een westers gegeven dat men ten alle tijd mag gebruiken ?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom? Absolute vrijheid kan niet getoetst worden, vrijheid wel.
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef SCH het volgende:
Hoe vaak gaan we die foto\'s nog plaatsen jongens?
Het beginnen echt rechtse masturbatietopics te worden
Aan mensen die het gevaar van moslim-extremisme bagatelliseren heeft de maatschappij ook bar weinig.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk dat idioten als jij ook niet echt veel bijdragen aan de maatschappij.
Eng he ?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef SCH het volgende:
sorry voor de waarheidquote:Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef SCH het volgende:
Het beginnen echt rechtse masturbatietopics te worden
die kotssmiley is in elk geval terecht. Die borden zijnquote:Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef SCH het volgende:
Liegen is wat anders dan de spot drijven met Mohammed.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:23 schreef SCH het volgende:
Waarom mag het AEl niet wat een Deense krant wel mag en waar iedereen de loftrompet over steekt.
Bovendien: waarom wordt dit meteen anti-semitisme genoemd? Gisteren stond op teletekst meteen: \"antisemitische spotprenten\" - belachelijke journalistiek want die prenten in de Deense krant werden echt niet vergelijkbaar gekwalificeerd.
Ja, zo eng dat je ze maar beter niet meer kunt laten zien, de waarheid moet niet teveel in beeld gebracht worden...quote:
Nee, jij wel blijkbaar.quote:
Selectieve vrijheid van meningsuiting dus. Dacht ik wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:07 schreef more het volgende:
[..]
Liegen is wat anders dan de spot drijven met Mohammed.
Waarom heb je het er dan steeds over?quote:
Er is vrijheid van meningsuiting en als iemand van mening is dat iemand daar te ver in is gegaan, dan kan die naar de rechter stappen.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus we zijn het erover eens dat vrijheid van meningsuiting alleen bestaat bij gratie van de geldende wetgeving en dus niet vrij is. Waarom beroept men zich dan constant op die vrijheid als zijnde een westers gegeven dat men ten alle tijd mag gebruiken ?
Uiteraard.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus we zijn het erover eens dat vrijheid van meningsuiting alleen bestaat bij gratie van de geldende wetgeving en dus niet vrij is.
Definitieverwarring is natuurlijk van alle tijden, maar kun je de ''men'' iets duidelijker omschrijven? Je doelt op Westerlingen/ongelovigen die dat woord steeds bezigen?quote:Waarom beroept men zich dan constant op die vrijheid als zijnde een westers gegeven dat men ten alle tijd mag gebruiken ?
Dit is dus een welomschreven aanklacht, die ook verworpen kan worden. In geen van beide gevallen zal mijn geloof aan de rechtsstaat schade lijden.quote:Op de tekeningen wordt ook de holocaust ontkend. Dat is volgens het CIDI, met een verwijzing naar enkele gerechtelijke uitspraken, een strafbaar feit.
ach, zolang ik zelf die borden niet ga foto-shoppen.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, voor veel rechtse ballo\'s hier is dit een feestje hoor. Die kicken er echt op.
Nou, dat wordt steeds gebruikt als vergelijkingsmateriaal. Pas als wij ook gaan doen wat die moslims in Arabische landen doen is de zaak vergelijkbaar.quote:
Nou ja, in de discussies van de laatste paar dagen natuurlijk. Suggereren dat je alhier alles mag zeggen in het kader van de vrijheid van meningsuiting om het plaatsen van de cartoons te rechtvaardigen terwijl de realiteit natuurlijk anders is. Die vrijheid kent zijn beperkingen en waarom zou dat niet gelden voor dergelijke cartoons ?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Definitieverwarring is natuurlijk van alle tijden, maar kun je de \'\'men\'\' iets duidelijker omschrijven? Je doelt op Westerlingen/ongelovigen die dat woord steeds bezigen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |