Hier verderquote:Zwijgen maakt medeplichtig
Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.
Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.
(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
Dat is geen antwoord op mijn vraag beste Meki. Je probeert nogal vaak vragen te ontwijken, blijkbaar kun je ze niet beantwoorden.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:22 schreef Meki het volgende:
[..]
en het beledigen van Moslims gaan niet tegen onze waarden mogen wij dan alleen moslims beledigen enkel hun alleen ?
Die goede oude tijd toen moslims nog geen Nederlands lazenquote:Op zondag 5 februari 2006 13:21 schreef salutem het volgende:
[..]
Mekipraatpoep.nl nu de nieuwe site met onbevooroordeelde meningen !!!
uit 2002 nooit iets over gehoord van onze moslim vrienden ....
hansteeuwen.net :
Weet je wat ik ook zo\\\'n ontzettende zak vind ALLAH!!!
Allah, met zijn dikke lul !!!
Dan heb je van die hysterische zandmensen die gaan heel hard zo van ALLAH, ALLAH!!!
Weet je jongen, doe eens rustig, doe eens rustig het is hier zo heet weet je wel , en dan van ALLAH ALLAH ALLAH njieuw poef ALLAH!!!!
En van die doodsbange zandvrouwtjes met die doeken om hun kop...
Vraagt de cameraploeg; ”Worden jullie onderdrukt???” “dat moet ik aan mijn man vragen.”
En allah vind alle nederlandse vrouwen hoeren!!!
En daar heeft ie volkomen gelijk in!!!
Maar dan moeten die zandvrouwtjes niet denken, oh dan doe ik snel een doek om mijn kop, ben ik geen hoer meer.
NEE, dan ben je een hoer met een doek om je kop!
Kom op zeg!!
Kwal. Er staan duizenden mensen met stenen te gooien en jij richt je pijlen op degene die nog altijd de moed heeft om met andersdenkenden in discussie te gaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:16 schreef indahnesia.com het volgende:
waarom reageren we nog op Meki... het lijkt wel een gezwel die gast. Als we nu eens niet meer reageren, misschien gaat het dan wel weg.
Nee, die cartoons zijn hét excuus om ambassades in brand te steken en dadelijk ook ongetwijfeld Denen, Fransen etc. in het midden-oosten te ontvoeren en/of te vermoorden. Welke pagina in je grote boek rechtvaardigt dat?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:18 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is slechts een excuus om ermee door te gaan met beledigen
Zelfmoordaanslagen zijn een fenomeen in de moderne tijd dat begonnen is bij hindoeïsten. Sterker nog, tot 2003 had een hindoeïstische groepering het grootste aantal zelfmoordaanslagen op z'n naam staan. Niet in naar van het Hindoeïsme, overigens, voorzover ik weet.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De vraag waarom er aanslagen in naam van de islam en nooit in de naam van bijvoorbeeld het Hindoeïsme plaatsvinden wordt daardoor nooit beantwoord.
stop maar met je poging een antwoord te krijgen. Ik heb ook nog een lijst vragen openstaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag beste Meki. Je probeert nogal vaak vragen te ontwijken, blijkbaar kun je ze niet beantwoorden.
wat is je vraag dan ?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag beste Meki. Je probeert nogal vaak vragen te ontwijken, blijkbaar kun je ze niet beantwoorden.
En straks slaat in een westers land de vlam in de pan en komen ze klagen dat er een Syrische ambassade o.i.d. uitgebrand is en dat hun bevolking opgejaagd wordquote:Op zondag 5 februari 2006 13:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, die cartoons zijn hét excuus om ambassades in brand te steken en dadelijk ook ongetwijfeld Denen, Fransen etc. in het midden-oosten te ontvoeren en/of te vermoorden. Welke pagina in je grote boek rechtvaardigt dat?
juist en hoe gaan we het andere keer aanpakkenquote:Op zondag 5 februari 2006 13:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, die cartoons zijn hét excuus om ambassades in brand te steken en dadelijk ook ongetwijfeld Denen, Fransen etc. in het midden-oosten te ontvoeren en/of te vermoorden. Welke pagina in je grote boek rechtvaardigt dat?
Kom eens met cijfers dan ...quote:Op zondag 5 februari 2006 13:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zelfmoordaanslagen zijn een fenomeen in de moderne tijd dat begonnen is bij hindoeïsten. Sterker nog, tot 2003 had een hindoeïstische groepering het grootste aantal zelfmoordaanslagen op z\'n naam staan. Niet in naar van het Hindoeïsme, overigens, voorzover ik weet.
Dit was mijn vraag, maar er zijn nog wel meer onbeantwoorde vragen.quote:
quote:Op zondag 5 februari 2006 13:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar het beledigen van homo;s en Joden gaat ook lijnrecht in tegen onze waarden. Moeten wij dan ook de Iraanse ambassade in brand gaan steken?
en als men dat verbod overtreed, wat dan?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:27 schreef Meki het volgende:
[..]
juist en hoe gaan we het andere keer aanpakken
het verbod van mensen beledigen maar daar is de EU en de VN meebezig
volgens mij geef je geen antwoord op m'n vraag.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:27 schreef Meki het volgende:
[..]
juist en hoe gaan we het andere keer aanpakken
het verbod van mensen beledigen maar daar is de EU en de VN meebezig
En dan heet het opeens racisme, discriminatie en gebrek aan respect.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
En straks slaat in een westers land de vlam in de pan en komen ze klagen dat er een Syrische ambassade o.i.d. uitgebrand is en dat hun bevolking opgejaagd word![]()
quote:Op zondag 5 februari 2006 13:27 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Kom eens met cijfers dan ...
[ bron ]quote:This wealth of information creates a new picture about what is motivating suicide terrorism. Islamic fundamentalism is not as closely associated with suicide terrorism as many people think. The world leader in suicide terrorism is a group that you may not be familiar with: the Tamil Tigers in Sri Lanka.
This is a Marxist group, a completely secular group that draws from the Hindu families of the Tamil regions of the country. They invented the famous suicide vest for their suicide assassination of Rajiv Ghandi in May 1991. The Palestinians got the idea of the suicide vest from the Tamil Tigers.
als jullie dat als een aanleding zien moeten jullie hetzelf weten maar dan heb je wel de politie aan je kopquote:Op zondag 5 februari 2006 13:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dit was mijn vraag, maar er zijn nog wel meer onbeantwoorde vragen.
[..]
o ja, dat was waar, dan wel ja. Nu is het slechts 'rechtvaardiging van het leed wat de profeet aangedaan is'quote:Op zondag 5 februari 2006 13:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dan heet het opeens racisme, discriminatie en gebrek aan respect.
dan worden ze opgepakt wegens beledigingquote:Op zondag 5 februari 2006 13:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en als men dat verbod overtreed, wat dan?
goh, verrassendquote:Op zondag 5 februari 2006 13:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
volgens mij geef je geen antwoord op m\'n vraag.
door de aanleidingquote:Op zondag 5 februari 2006 13:29 schreef Flurry het volgende:
Okee.... we zitten dus met een stand-off.... Wij beledigen moslims en die trekken dat slecht. Moslims beledigen ons en wij zien daarom geen reden om geen moslims te beledigen... We moeten dus of stoppen met beledigen en dat past niet in onze cultuur, of zij moeten stoppen met er zo fel op te reageren en dat past niet in hun cultuur.... hoe gaan we hieruit komen, mensen?
Het is onzin dat er alleen cartoons over moslims zouden worden gemaakt.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:22 schreef Meki het volgende:
[..]
en het beledigen van Moslims gaan niet tegen onze waarden mogen wij dan alleen moslims beledigen enkel hun alleen ?
Nee hoor, dat gebeurd natuurlijk niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:30 schreef Meki het volgende:
[..]
dan worden ze opgepakt wegens belediging
Moslims beledigen dagelijks Christenen. Houd daar dan ook mee op.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:30 schreef Meki het volgende:
[..]
door de aanleiding
het stoppen van mensen te beledigen in hun waarde
Het was slechts een hypothetische vraag, ik heb de stenen, benzine etc. nog niet klaar staan.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:29 schreef Meki het volgende:
[..]
als jullie dat als een aanleding zien moeten jullie hetzelf weten maar dan heb je wel de politie aan je kop
Ok... zowel wij als jullie moeten dus stoppen met beledigen van anderen? Je beseft je dat er dan ook in de moslimwereld nog heel veel moet veranderen? Het zijn dan niet alleen wij die respect moeten opbrengen, maar jullie ook!quote:Op zondag 5 februari 2006 13:30 schreef Meki het volgende:
[..]
door de aanleiding
quote:Op zondag 5 februari 2006 13:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Aanslagen uit naam van het Hindoeisme?quote:
echte boter.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:29 schreef Flurry het volgende:
Okee.... we zitten dus met een stand-off.... Wij beledigen moslims en die trekken dat slecht. Moslims beledigen ons en wij zien daarom geen reden om geen moslims te beledigen... We moeten dus of allemaal stoppen met beledigen en dat past niet in onze cultuur, of zij moeten stoppen met er zo fel op te reageren en dat past niet in hun cultuur.... hoe gaan we hieruit komen, mensen?
Nogmaals, Meki, hoe hoog is het percentage Deenstaligen in Azie?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:30 schreef Meki het volgende:
[..]
door de aanleiding
de Arabische landen veranderen in een snel tempoquote:Op zondag 5 februari 2006 13:32 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ok... zowel wij als jullie moeten dus stoppen met beledigen van anderen? Je beseft je dat er dan ook in de moslimwereld nog heel veel moet veranderen? Het zijn dan niet alleen wij die respect moeten opbrengen, maar jullie ook!
"Niet in [naam] van het Hindoeïsme, overigens, voorzover ik weet."quote:Op zondag 5 februari 2006 13:32 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Aanslagen uit naam van het Hindoeisme?
een Deense imaam heeft een bezoek gebracht aan M-Oquote:Op zondag 5 februari 2006 13:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nogmaals, Meki, hoe hoog is het percentage Deenstaligen in Azie?
Turkije is geen Arabisch land.. Marokko had de bewuste Deense krant toch in de ban gedaan?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:33 schreef Meki het volgende:
[..]
de Arabische landen veranderen in een snel tempo
Heb je al iets gehoord van Noord-Afrika ? Marokko , Turkije of Tunesie ??
Moslims zien veel te vaak aanleiding om te rellen. Wees blij dat Europeanen niet zo intolerant zijn als de gemiddelde inwoner van Damascus o.i.d ....quote:Op zondag 5 februari 2006 13:32 schreef Meki het volgende:
[..]
geen een pagina rechtvaardigt
maar de moslims zien de deense beledigingen en de laffe optreden van Europa de aanleiding om te gaan rellen .
dom maar ik keur het af maar ik kan de boosheid begrijpen
Die worden overschreeuwd door Iran, Syrie en al dat gedoe in Irak en Afganistan, vrees ikquote:Op zondag 5 februari 2006 13:33 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat was de Franse krant en terecht anders was het in Marokko ook in begonnen met rellenquote:Op zondag 5 februari 2006 13:34 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Turkije is geen Arabisch land.. Marokko had de bewuste Deense krant toch in de ban gedaan?
Oh, Marokko was toch zo veranderd?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:35 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat was de Franse krant en terecht anders was het in Marokko ook in begonnen met rellen
Turkije is een moslimland
Tunesie en Marokko zijn nog steeds hopeloos onderontwikkelde landen. En ik heb in die landen ook helemaal niets kunnen ontdekken waar ik mijn hoop op zou vestigen. Turkije doet het met enorme leningen en een sterke toeristische sector inderdaad wel aardig.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja, en welke taal zou hij gesproken hebben?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:34 schreef Meki het volgende:
[..]
een Deense imaam heeft een bezoek gebracht aan M-O
Maar geen islamitische staat.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:35 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat was de Franse krant en terecht anders was het in Marokko ook in begonnen met rellen
Turkije is een moslimland
tot de vogelgriep kwam. Boekingen -40%..quote:Op zondag 5 februari 2006 13:36 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Tunesie en Marokko zijn nog steeds hopeloos onderontwikkelde landen. En ik heb in die landen ook helemaal niets kunnen ontdekken waar ik mijn hoop op zou vestigen. Turkije doet het met enorme leningen en een sterke toeristische sector inderdaad wel aardig.
gokje...quote:Op zondag 5 februari 2006 13:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, en welke taal zou hij gesproken hebben?
Marokko houdt niet van beledigen daar is het verboden om mensen te beledigen in hun waardequote:
Toch deel ik deze gedachten niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:30 schreef Meki het volgende:
door de aanleiding
In een politiestaat kan dat ja.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Marokko houdt niet van beledigen daar is het verboden om mensen te beledigen in hun waarde
Dus afvalligen worden daar bij wet beschermd tegen belediging?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Marokko houdt niet van beledigen daar is het verboden om mensen te beledigen in hun waarde
dat maakt op zich niet veel uitquote:Op zondag 5 februari 2006 13:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, en welke taal zou hij gesproken hebben?
Alleen wil Erdogan Westerse landen nu voorschrijven wat in hun wetten hoort te staan.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:36 schreef Idiosincrasico het volgende:
Turkije doet het met enorme leningen en een sterke toeristische sector inderdaad wel aardig.
Je ziet iig wel waar hun hart haat ligt :')quote:Op zondag 5 februari 2006 13:27 schreef Gia het volgende:
Als de AEL nou gewoon hetzelfde had gedaan, spotprents maken over Jezus of Jahweh, dan waren ze niet strafbaar. Is ook beledigend, maar niet strafbaar.
De holocaust ontkennen is wel strafbaar.
Het is dus niet zo dat alleen moslims beledigd mogen worden, andersom mogen moslims ook christenen keer op keer beledigen door te ontkennen dat Jezus de zoon van God is.
Denemarken?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:39 schreef Meki het volgende:
hij liet zien dat Denemarken houdt van beledigen
Behalve als ze homo of jood zijn?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:37 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 februari 2006 13:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Toch deel ik deze gedachten niet.
Als ik vandaag op een onbewoond eilandje ga zitten en ik zou een Anarchistisch geloof starten die mij het volrecht (eigen landje) geeft om alle wetgeving te verbannen.
Zouden ze dan ook naar mij luisteren ?
Stel dat ik deze religie 1500/2000 jaar geleden was begonnen ?
Zouden ze dan wellicht naar mij luisteren ?
Waarom moet een cultuur (van aangesloten meerderheid) zich aanpassen aan de spelregels van een ander (?!?) geloof (die in de minderheid is).
dat is ook een vorm van belediging sorry dat wasquote:
NEEEEEEEE!quote:Op zondag 5 februari 2006 13:39 schreef Meki het volgende:
Wat bereik je ermee als imam om homo's minder dan varkens te noemen, en homoseksualiteit een besmettelijke ziekte?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:41 schreef Meki het volgende:
[..]
de Islaam is de ene na de grootste 1,3 Miljard en het respecteren van Islaam is niet veel gevraagd
een vraagje aan jou
wat bereik je ermee om mensen te beledigen in hun waarde en de belangrijkste man van de Islaam af te schilderen als een terrorist ?
Misschien dat mensen na gaan denken over wat er eigenlijk allemaal gebeurd in naam van deze belangrijkste man? Daar zitten namelijk ook minder frisse dingen bij.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:41 schreef Meki het volgende:
[..]
de Islaam is de ene na de grootste 1,3 Miljard en het respecteren van Islaam is niet veel gevraagd
een vraagje aan jou
wat bereik je ermee om mensen te beledigen in hun waarde en de belangrijkste man van de Islaam af te schilderen als een terrorist ?
Ik ben geen moslim en mag denken wat ik wil van Mohammed. Als ik het een uit de kluiten gewassen kleuter vind met een dikke duim waar hij allerlei verhaaltjes uitzuigt, dan moet ik dat weten.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:41 schreef Meki het volgende:
[..]
een vraagje aan jou
Nee, we hebben immers geleerd dat je niet van de islam of de moslims of de Marokkanen mag spreken. Het gaat altijd om heel kleine groepen. Maar goed, dat zijn natuurlijk onvergelijkbare grootheden. Een futiliteit als twee passagiersvliegtuigen door torens rossen en een afschuwelijke misdaad als het plaatsen van cartoons van de profeet. In dat laatste geval kun je best van Denemarken spreken.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, en dat is niet generaliserend natuurlijk![]()
jawel dat heeft ie wel gedaan. de de Arabische wereld protesteerde bij Denemarken maar die wou niks tegen aan doen.quote:
maar wil je dan ook zo graag mensen onnodig beledigen ?~quote:Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben geen moslim en mag denken wat ik wil van Mohammed. Als ik het een uit de kluiten gewassen kleuter vind met een dikke duim waar hij allerlei verhaaltjes uitzuigt, dan moet ik dat weten.
Als ik daar een tekening van wil maken, moet ik dat ook weten. En hier in het westen mag ik zo\'n grappige tekening ook nog publiceren.
Omdat dat niet mogelijk is via de Deense wet en staatsordening.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Meki het volgende:
[..]
jawel dat heeft ie wel gedaan. de de Arabische wereld protesteerde bij Denemarken maar die wou niks tegen aan doen.
So? Andere waarden, ander systeem, een heel ander volk dat blijkt maar weer.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Meki het volgende:
[..]
jawel dat heeft ie wel gedaan. de de Arabische wereld protesteerde bij Denemarken maar die wou niks tegen aan doen.
Omdat dit ingaat tegen één van de belangrijkste grondbeginselen van een liberale democratie!quote:Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Precies, je legt het 100% goed uitquote:Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, we hebben immers geleerd dat je niet van de islam of de moslims of de Marokkanen mag spreken. Het gaat altijd om heel kleine groepen. Maar goed, dat zijn natuurlijk onvergelijkbare grootheden. Een futiliteit als twee passagiersvliegtuigen door torens rossen en een afschuwelijke misdaad als het plaatsen van cartoons van de profeet. In dat laatste geval kun je best van Denemarken spreken.
Jij beweert toch ook dat Jezus niet de zoon van God is. Daarmee beledig je mij ook.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:44 schreef Meki het volgende:
[..]
maar wil je dan ook zo graag mensen onnodig beledigen ?~
Wij protesteren ook wel eens tegen bijvoorbeeld lijfstraffen of het ophangen van homo\'s. Daar gebeurt ook niets mee. Moeten we jouw huis dan ook maar in brand komen steken omdat ze in Iran onze ideeen over vrijheid beledigen? Dat slaat toch nergens op?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Meki het volgende:
[..]
en de ilberale democratie die gaat wel in tegen belediging en provocatiequote:Op zondag 5 februari 2006 13:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat dit ingaat tegen één van de belangrijkste grondbeginselen van een liberale democratie!
quote:Op zondag 5 februari 2006 13:46 schreef Flurry het volgende:
[..]
Wij protesteren ook wel eens tegen bijvoorbeeld lijfstraffen of het ophangen van homo\'s. Daar gebeurd ook niets mee. Moeten we jouw huis dan ook maar in brand komen steken omdat ze in Iran onze ideeen over vrijheid beledigen? Dat slaat toch nergens op?
nee hoor, daar hebben we hier een rechter voor.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:46 schreef Meki het volgende:
[..]
en de ilberale democratie die gaat wel in tegen belediging en provocatie
jij snapt geloof ik niet dat in het Westen de staat geen zeggenschap heeft over de kranten, hè.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 februari 2006 13:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Zo simpel ligt het idd.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Gia het volgende:
Ik ben geen moslim en mag denken wat ik wil van Mohammed. Als ik het een uit de kluiten gewassen kleuter vind met een dikke duim waar hij allerlei verhaaltjes uitzuigt, dan moet ik dat weten.
Als ik daar een tekening van wil maken, moet ik dat ook weten. En hier in het westen mag ik zo\\\'n grappige tekening ook nog publiceren.
Nee dan mag je ze nog steeds niet beledigen, alleen ophangen of opblazen.quote:
Helaas voor jou woon je in een liberale democratie. Probeer het eens een tijdje in een theocratische autocratie als Saoedi-Arabië, zullen we eens zien wat je beter bevalt.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:46 schreef Meki het volgende:
[..]
nee je krijgt dan geen gezeur en geen protest als men mensen gaan beledigen dan is het strafbaarquote:Op zondag 5 februari 2006 13:47 schreef milagro het volgende:
[..]
jij snapt geloof ik niet dat in het Westen de staat geen zeggenschap heeft over de kranten, hè.
Dat er zo iets is als persvrijheid.
Zodra de regering zich gaat bemoeien met wat er wel en niet in de kranten mag staan, krijg je precies wat wij hier niet willen, namelijk Midden Oosten praktijken, waar democratie een niet bestaand woord is, immers zo zeggen ze daar, Islam, Sharia en democratie gaan niet samen
had ie allang stokslagen gehad, hij praat immers met ongelovigenquote:Op zondag 5 februari 2006 13:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Helaas voor jou woon je in een liberale democratie. Probeer het eens een tijdje in een theocratische autocratie als Saoedi-Arabië, zullen we eens zien wat je beter bevalt.
Exact! Dit is de essentie van het hele "probleem" met die cartoons.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:47 schreef milagro het volgende:
[..]
jij snapt geloof ik niet dat in het Westen de staat geen zeggenschap heeft over de kranten, hè.
Dat er zo iets is als persvrijheid.
Zodra de regering zich gaat bemoeien met wat er wel en niet in de kranten mag staan, krijg je precies wat wij hier niet willen, namelijk Midden Oosten praktijken, waar democratie een niet bestaand woord is, immers zo zeggen ze daar, Islam, Sharia en democratie gaan niet samen
ach, flikker toch op, man... in Islamitische landen wordt er al jarenlang een enorme hetze gevoerd tegen bijvoorbeeld joden en nu een deen een paar spotprenten maakt, juist om dat aan de kaak te stellen, is met terugwerkende kracht ineens alles wat moslims fout doen daardoor gerechtvaardigd? Jij heb echt geen gevoel voor verhoudingen.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:46 schreef Meki het volgende:
[..]
sinds deze week mag je iedereen beledigen
wat is er nou mis mee als je geen mensen beledigt die zo een sterke waarde hechten aan hun geloofquote:Op zondag 5 februari 2006 13:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Helaas voor jou woon je in een liberale democratie. Probeer het eens een tijdje in een theocratische autocratie als Saoedi-Arabië, zullen we eens zien wat je beter bevalt.
Ja, handig als één iemand bepaalt wat die 1,3 miljard moslims moeten denken, doen enz.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:49 schreef Meki het volgende:
[..]
nee je krijgt dan geen gezeur en geen protest als men mensen gaan beledigen dan is het strafbaar
Beweren dat Jezus niet de zoon van God is, is dan ook strafbaar. Dat vind jij wenselijk?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:49 schreef Meki het volgende:
[..]
nee je krijgt dan geen gezeur en geen protest als men mensen gaan beledigen dan is het strafbaar
Zou jij het begrip 'belediging' juridisch voor mij willen definiëren?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:49 schreef Meki het volgende:
ik moet zeggen dat ik dit een hele slimme zet vind van denemarken.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:39 schreef Meki het volgende:
[..]
dat maakt op zich niet veel uit
dat was enkele uren geleden alquote:Op zondag 5 februari 2006 13:50 schreef rutger05 het volgende:
Uch. Heeft iemand hier het nieuws nog meegekregen (nu op frontpage) dat nu ook de Deense ambasade in Libanon in de brand is gestoken. De Nederlandse ambasade zou zich er vlakbij bevinden.
juridisch? Da's niet nodig, dat gaat op islamitische wijzequote:Op zondag 5 februari 2006 13:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zou jij het begrip \'belediging\' juridisch voor mij willen definiëren?![]()
Misschien hecht ik wel waarde aan zaken die lijnrecht ingaan tegen dat geloof. In jouw visie moet daar dan ook rekening mee gehouden worden. Ik wil bijvoorbeeld graag een keer in Mekka rondkijken en ik ben diep beledigd omdat dit niet kans als heiden zijnde.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:50 schreef Meki het volgende:
[..]
wat is er nou mis mee als je geen mensen beledigt die zo een sterke waarde hechten aan hun geloof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |