Dit vind ik te ver gaan.quote:AP
PARIJS - De directeur-hoofdredacteur van de France Soir is woensdagavond door de eigenaar van de krant op staande voet ontslagen omdat hij woensdag de spotprenten van de profeet Mohammed heeft geplaatst waar de Deense krant Jyllands Posten eerder al door in de problemen is gekomen.
Directeur-hoofdredacteur Jacques Lefranc bracht de spotprenten in de krant onder het motto dat voor religieuze dogma's geen plaats is in een seculiere maatschappij. De eigenaar van France Soir is de Egyptische magnaat Raymond Lakah.
Inderdaad, typisch gevalletje je eigen glazen ingooien.quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:46 schreef The_Dijkstra het volgende:
Stel, je hebt een hekel aan negers en potretteert dat uitgebreid in je krant, terwijl je eigenaar toevallig een neger is.
Tja, dan vraag je er gewoon om.
Nou ja, die spotprents beargumenteren niet echt een 'hekel aan moslims' te hebben moet ik zeggen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:46 schreef The_Dijkstra het volgende:
Stel, je hebt een hekel aan negers en potretteert dat uitgebreid in je krant, terwijl je eigenaar toevallig een neger is.
Iemand die miljard mensen beledigt mag van mij jarenlang de cel inquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:42 schreef 1ofthefew het volgende:
het moet niet gekker worden met dat kutvolk, ze moeten heel snel een grens trekken wat dat volk kan maken want anders denken ze dat ze alles kunnen maken.
niet normaal dat men door de knieen gaat voor terreur.
Meki wat doe je hier? JIJ hoort helemaal niet thuis in een vrije samenleving. Tyf AUB op naar Marokko ofzo, neem geljik je ouders en je familie meequote:Op donderdag 2 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Iemand die miljard mensen beledigt mag van mij jarenlang de cel in
de gevolgen zijn erg groot het zit alleen te escaleren en dat de schuld van racistische mensen![]()
Wat zit je nou dom te lullen, wat is er racistisch aan een spotprent?quote:Op donderdag 2 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
[..]
de gevolgen zijn erg groot het zit alleen te escaleren en dat de schuld van racistische mensen![]()
wat een antwoord gelijk beginnen met schelden etc. en waarom , ik mag niet eens mijn mening uitenquote:Op donderdag 2 februari 2006 12:59 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Meki wat doe je hier? JIJ hoort helemaal niet thuis in een vrije samenleving. Tyf AUB op naar Marokko ofzo, neem geljik je ouders en je familie mee![]()
belediging aan miljard mensenquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat zit je nou dom te lullen, wat is er racistisch aan een spotprent?
quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:46 schreef The_Dijkstra het volgende:
Ga gewoon lekker naar Marokko man in plaats van hier de kolonist uit te hangen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:01 schreef Meki het volgende:
[..]
wat een antwoord gelijk beginnen met schelden etc. en waarom , ik mag niet eens mijn mening uiten
en gelijk beginnen te schelden en dat noemen ze vrijheid van meningsuiting
nee ik heb vrijheid van meningsuiting en daarmee neem ik deel aanquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:03 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ga gewoon lekker naar Marokko man in plaats van hier de kolonist uit te hangen.
Hou toch op, alles en iedereen wordt beledigd in spotprentjes. Aanstellerij.quote:
Met jouw vrijheid van meningsuiting probeer je andere het zwijgen op te leggen, daar ligt voor mij echt de grens en daarom zie ik je echt liever gaan dan komen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:04 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ik heb vrijheid van meningsuiting en daarmee neem ik deel aan
Nou, als moslims in zo'n prent continu worden afgebeeld als geitenneukers o.i.d. gaat de vergelijking wel op lijkt me.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:02 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Dus jij ziet echt niet het verschil tussen een ras en een geloofsovertuiging (meningsuiting)?!
Mogen we alle relschoppers in Iran/S.A/Afganistan oppakken die het Westen of Israel beledigd hebben.quote:Op donderdag 2 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
Die miljard mensen zijn nou eenmaal zo makkelijk te beledigen omdat ze het heerlijk vinden slachtoffer te zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
[..]
ik probeer niemand te zwijgen . ik ben alleen blij dat een krant inziet van een mafkees meebezig is en daarom is ie terecht ontslagen . heel erg goedquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:04 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Met jouw vrijheid van meningsuiting probeer je andere het zwijgen op te leggen, daar ligt voor mij echt de grens en daarom zie ik je echt liever gaan dan komen.
daar is jullie recht op . en tevens hebben Moslims daar ook recht opquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mogen we alle relschoppers in Iran/S.A/Afganistan oppakken die het Westen of Israel beledigd hebben.
Juist, je vindt de spotprent waar meerdere religies op staan dus enkel een belediging voor moslims.quote:Op donderdag 2 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
[..]
ik heb er tot nu toe geen eentje gezienquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:06 schreef ioor het volgende:
Moet je eens zien hoevaak Nederlanders worden beledigd in spotprentjes, dat we gierig zijn of dat we kaaskoppen zijn, moeten we dan ook gelijk de straat op en de premier zijn kop in de fik steken
De reactie op deze post was de vergelijking tussen een neger en iemand die geloofd...quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou, als moslims in zo'n prent continu worden afgebeeld als geitenneukers o.i.d. gaat de vergelijking wel op lijkt me.
maar in dit geval is het meer een prent tegen terroristische fanatici en dat is nogal wat anders.
Jij bent pas verstandig .quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:06 schreef Evil_Jur het volgende:
islam, mohammed en alles wat ermee te maken heeft.
Remember; Het is Meki....quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hou toch op, alles en iedereen wordt beledigd in spotprentjes. Aanstellerij.
Elke reactie hier op Fok! heeft geen nut eigenlijk.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Remember; Het is Meki....
heeft geen enkel nut daar tegen aan te praten hoor...
Maar wel van domme generalisaties, getuige je post en achterlijke ondertitel.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:11 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, ik hou gewoon niet van aanstellers.
van Meki niet nee..quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:12 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Elke reactie hier op Fok! heeft geen nut eigenlijk.![]()
Nee ik wil je niet weg hebben in tegendeel zelf.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:07 schreef Meki het volgende:
ik probeer niemand te zwijgen . ik ben alleen blij dat een krant inziet van een mafkees meebezig is en daarom is ie terecht ontslagen . heel erg goed
jij wilt mij weghebben omdat ik mijn mening uit
ja zekerquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:07 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Juist, je vindt de spotprent waar meerdere religies op staan dus enkel een belediging voor moslims.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nee ik wil je niet weg hebben in tegendeel zelf.
Maar ik kan die kretologie zo makkelijk spiegelen ombuigen alsof het een islam probleem is (in plaats van ons probleem).
Ik bedenk ff wat losse termen.Vrije meningsuiting en beleving. Geloofsvrijheid en Godslaster Scheiding kerk en staat. Geo-politiek (andere landen die gaan roepen wat wij moeten doen) Sollidariteit.
Hoe je de materie ook zult foccussen, je zult nooit de ideale mix vinden waarbij je iedereen tevreden zult houden.
Zie het als een vorm van provocatie, ik ben van mening dat dat precies is wat ze nodig hebben. Pas als ze uit hun hoge boom geschud zijn kunnen ze openstaan voor realiteit. Nu wordt er verwacht dat iedereen rekening met de Islam houdt, op de een of andere manier is de gedachte dat zij consessies zouden doen belachelijk. En ja, ik generaliseer, maar als je je er beter bij voelt zet dan overal maar: 'een aanzienlijk deel van de moslims' ipv moslims.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Maar wel van domme generalisaties, getuige je post en achterlijke ondertitel.
Maar het is wat anders als je geen eer, waardigheid en zelfrespect hebt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:06 schreef ioor het volgende:
Moet je eens zien hoevaak Nederlanders worden beledigd in spotprentjes, dat we gierig zijn of dat we kaaskoppen zijn, moeten we dan ook gelijk de straat op en de premier zijn kop in de fik steken
Als mensen opmerkingen plaatsen van 'ikquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:20 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zie het als een vorm van provocatie, ik ben van mening dat dat precies is wat ze nodig hebben. Pas als ze uit hun hoge boom geschud zijn kunnen ze openstaan voor realiteit. Nu wordt er verwacht dat iedereen rekening met de Islam houdt, op de een of andere manier is de gedachte dat zij consessies zouden doen belachelijk. En ja, ik generaliseer, maar als je je er beter bij voelt zet dan over maar: 'een aanzienlijk deel van de moslims' ipv moslims.
In het kader van eerwraak zou een oprechte kaaskop met eergevoel waardigheid en zelfrespect je hier wel een mes voor tussen je ribben prikken, dat je het ff weet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:22 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Maar het is wat anders als je geen eer, waardigheid en zelfrespect hebt.![]()
Oh, ik kots op achterlijk volk dat onze vrijheden probeert in te perken, of het nou moslims christenen of bosnegerts zijn, i dont care.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als mensen opmerkingen plaatsen van 'ikop moslims' of 'ik rem niet voor molsims' zou ik ze ook ontslaan btw.
Het zou wat anders zijn met een sticker 'ikquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als mensen opmerkingen plaatsen van 'ikop moslims' of 'ik rem niet voor molsims' zou ik ze ook ontslaan btw.
In de middeleeuwen ging je er bij ons ook voor op het vuur. Met zulke prenten.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:17 schreef Meki het volgende:
Een spotprent express maken om Moslims te beledigen met voorgedachte het weten van de gevolgen daarvan en dan moet je verantwoordelijk gaan nemen wat daarvan komt
en onnodig profeet beledigen en afschilderen als een terrorist dan vraag je om problemen
quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:26 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
In het kader van eerwraak zou een oprechte kaaskop met eergevoel waardigheid en zelfrespect je hier wel een mes voor tussen je ribben prikken, dat je het ff weet.
Het is maar wat je vrijheden noemt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:26 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Oh, ik kots op achterlijk volk dat onze vrijheden probeert in te perken, of het nou moslims christenen of bosnegerts zijn, i dont care.
Toch zou ik het onderschrift maar aanpassen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:26 schreef Evil_Jur het volgende:
Rem niet voor moslims bedoel ik dan ook niet letterlijk, het gaat erom dat ik me niet ga inhouden uit angst dat ik iemand op zijn teentjes trap. Zeker als het om mensen gaat die graag hun teentje overal onder steken.
Christenen die protesteren niet omdat ze geen waarde hechten aan hun geloofquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
In de middeleeuwen ging je er bij ons ook voor op het vuur. Met zulke prenten.
Maar we leven nu anno 2006.... hoe zouden christen beledigd moeten zijn (of uiten) als ze bijbels in S.A./Iran door een shredder halen. ?
Waar leg je de lat ? Het is geen zwart-wit discussie door alles vanuit een view te onderbouwen en het andere te verwaarlozen. Want dan kom je nergens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |