Meer dan jij je voor houdt.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jij bent nog niet vaak op reis geweest he?
Blijkbaar liggen de feiten toch iets anders gezien die krampachtige reacties van moslimlanden.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
zolang jij maar blij bent, zal het mij en hen ook geen zak interesseren![]()
![]()
Dan zou je ook moeten weten dat de culturen wat betreft waarden en normen betreft, binnen West-Europa slechts oppervlakkig verschillen.quote:
in andere woorden, landen waar moslims in wonenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Blijkbaar liggen de feiten toch iets anders gezien die krampachtige reacties van moslimlanden.
nou vraag ik me af of jij wel veel bent wezen reizen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:59 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan zou je ook moeten weten dat de culturen wat betreft waarden en normen betreft, binnen West-Europa slechts oppervlakkig verschillen.
Ik heb een tijd in China gewoond, geloof me, wanneer je dan een Brit, Duitser of Italiaan tegenkomt voel je je net zo verbonden met hun cultuur als met die van je buurman in Nederland.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nou vraag ik me af of jij wel veel bent wezen reizen.
Kan haast niet wachten tot dit boek verschijnt. Dat wordt smullen geblazenquote:Wellicht volgt er binnenkort ook een internationale rel over een Nederlandse publicatie. Een onbekende uitgever is namelijk van plan een boek uit te brengen van internetcartoonist Gregorius Nekschot. Eén van diens meest omstreden tekeningen, Mohammed die zijn minderjarige vrouw Aïsja van achteren ontmaagd ('hoogtepunt uit de kinderKoran'), zal daarin worden opgenomen.
Misschien komt het door de cursus mierenneuken en gratis oogkleppen die je bij de koran kreeg, maar die verschillen zijn op globaal niveau niet meer dan oppervlakkig te noemen. Er zijn geen dergelijk fundamentele verschillen zoals bijvoorbeeld met de islam, die integratie vrijwel onmogelijk maken.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nou vraag ik me af of jij wel veel bent wezen reizen.
Als jij cultuur van Spanje en NL kunt vergelijken met betrekking tot normen en tradities zijn we over betreffende klaar met discussieren,![]()
Tuurlijk, begrijp me niet verkeerd ofzo. Maar Frankrijk en Engeland legden ook hun verschillen bij tijdens 1e oorlog toen Duitsland een dreiging begon te worden.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik heb een tijd in China gewoond, geloof me, wanneer je dan een Brit, Duitser of Italiaan tegenkomt voel je je net zo verbonden met hun cultuur als met die van je buurman in Nederland.
Nee man. Hier wonen toch ook moslims maar dit is zeker geen moslimland..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
in andere woorden, landen waar moslims in wonen
Sorry bedoelde met een meerderheid van volk dan hequote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:07 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Nee man. Hier wonen toch ook moslims maar dit is zeker geen moslimland..
Misschien komt het door de cursus mierenneuken en gratis oogkleppen die je bij de media kreeg, maar die verschillen zijn op globaal niveau niet meer dan onoppervlakkig te noemen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:07 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Misschien komt het door de cursus mierenneuken en gratis oogkleppen die je bij de koran kreeg, maar die verschillen zijn op globaal niveau niet meer dan oppervlakkig te noemen. Er zijn geen dergelijk fundamentele verschillen zoals bijvoorbeeld met de islam, die integratie vrijwel onmogelijk maken.
Niets en niemand zal degene tegenhouden om naar z'n eigen geïndotrineerd paradijsje terug te keren en aldaar verder te leven als kloon van mohammed.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
in andere woorden, landen waar moslims in wonen
waar is "daar"?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niets en niemand zal degene tegenhouden om naar z'n eigen geïndotrineerd paradijsje terug te keren en aldaar verder te leven als kloon van mohammed.
Hier is de financiele prikkel en de nostalgie wat groter.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niets en niemand zal degene tegenhouden om naar z'n eigen geïndotrineerd paradijsje terug te keren en aldaar verder te leven als kloon van mohammed.
Je wilt niet weten wat een echte oorlogsverklaring is. Maar misschien, als je zo zoet blijft als je bent, zul je dat ooit in je leven nog een keertje mee maken.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:13 schreef Super7fighter het volgende:
De cartoons moet je beschouwen als een oorlogsverklaring van vele Deense populisten naar de Islam en moslims toe. In Denemarken is het bijna normaal dat je gediscrimindeerd wordt als moslim en gestigmatiseerd wordt in de media (moslim en criminaliteit worden veelvuldig in een zin genoemd). Daarom verbazen deze prenten me niet. Gelukkig voor Denemarken is voor vele Denen de liefde voor het geld groter dan de oorlogszucht tegen de Islam, want anders hadden ze internationaal wel een pleefiguur kunnen slaan met hun uitzinnige aanvalskreten naar de moslims toe.
Dan moet je ook niet zeuren over een paar prentjes. Als je de lusten wilt moet je ook de lasten accepteren.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:14 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hier is de financiele prikkel en de nostalgie wat groter.![]()
Geweldadige oorlog is allang bezigquote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:15 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat een echte oorlogsverklaring is. Maar misschien, als je zo zoet blijft als je bent, zul je dat ooit in je leven nog een keertje mee maken.
Dan moet toch denemarken ook niet zeuren over de lasten?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren over een paar prentjes. Als je de lusten wilt moet je ook de lasten accepteren.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:13 schreef Super7fighter het volgende:
De cartoons moet je beschouwen als een oorlogsverklaring van vele Deense populisten naar de Islam en moslims toe. In Denemarken is het bijna normaal dat je gediscrimindeerd wordt als moslim en gestigmatiseerd wordt in de media (moslim en criminaliteit worden veelvuldig in een zin genoemd). Daarom verbazen deze prenten me niet. Gelukkig voor Denemarken is voor vele Denen de liefde voor het geld groter dan de oorlogszucht tegen de Islam, want anders hadden ze internationaal wel een pleefiguur kunnen slaan met hun uitzinnige aanvalskreten naar de moslims toe.
Er is altijd wel ergens oorlog ja. Momenteel in 20 landen ofzo? Maar zeggen dat dergelijke tekeningen gezien moeten worden als een oorlogsverklaring is echt uberdom en vraagt om een response.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geweldadige oorlog is allang bezig![]()
Gelukkig zijn wij die wel kunnen praten over onze problemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |