abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34647928
Hier verder ...

Vorig deel
pi_34647946
Als je een spotprent over Jezus maakt kan je een Europees arrestatiebevel aan je broek krijgen:

Cartoonist faces Greek jail for blasphemy
March 23, 2005

He meant it as a piece of religious satire, a playful look at the life of Jesus. But Gerhard Haderer's depiction of Christ as a binge-drinking friend of Jimi Hendrix and naked surfer high on cannabis has caused a furore that could potentially land the cartoonist in jail.

Haderer did not even know that his book, The Life of Jesus, had been published in Greece until he received a summons to appear in court in Athens in January charged with blasphemy.

He was given a six-month suspended sentence in absentia, but if he loses his appeal next month his sentence could be increased to two years.

Bron

[ Bericht 6% gewijzigd door Doderok op 31-01-2006 14:59:33 (bron toegevoegd) ]
pi_34647964
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:49 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jij bent nog niet vaak op reis geweest he?
Meer dan jij je voor houdt.
pi_34648038
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

zolang jij maar blij bent, zal het mij en hen ook geen zak interesseren
Blijkbaar liggen de feiten toch iets anders gezien die krampachtige reacties van moslimlanden.
pi_34648045
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Meer dan jij je voor houdt.
Dan zou je ook moeten weten dat de culturen wat betreft waarden en normen betreft, binnen West-Europa slechts oppervlakkig verschillen.
pi_34648094
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Blijkbaar liggen de feiten toch iets anders gezien die krampachtige reacties van moslimlanden.
in andere woorden, landen waar moslims in wonen
pi_34648111
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dan zou je ook moeten weten dat de culturen wat betreft waarden en normen betreft, binnen West-Europa slechts oppervlakkig verschillen.
nou vraag ik me af of jij wel veel bent wezen reizen.

Als jij cultuur van Spanje en NL kunt vergelijken met betrekking tot normen en tradities zijn we over betreffende klaar met discussieren,

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2006 15:03:01 ]
pi_34648196
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb een tijd in China gewoond, geloof me, wanneer je dan een Brit, Duitser of Italiaan tegenkomt voel je je net zo verbonden met hun cultuur als met die van je buurman in Nederland.
pi_34648256
Van de FP;
quote:
Wellicht volgt er binnenkort ook een internationale rel over een Nederlandse publicatie. Een onbekende uitgever is namelijk van plan een boek uit te brengen van internetcartoonist Gregorius Nekschot. Eén van diens meest omstreden tekeningen, Mohammed die zijn minderjarige vrouw Aïsja van achteren ontmaagd ('hoogtepunt uit de kinderKoran'), zal daarin worden opgenomen.
Kan haast niet wachten tot dit boek verschijnt. Dat wordt smullen geblazen
eeeh
pi_34648317
quote:

[..]

Als jij cultuur van Spanje en NL kunt vergelijken met betrekking tot normen en tradities zijn we over betreffende klaar met discussieren,
Misschien komt het door de cursus mierenneuken en gratis oogkleppen die je bij de koran kreeg, maar die verschillen zijn op globaal niveau niet meer dan oppervlakkig te noemen. Er zijn geen dergelijk fundamentele verschillen zoals bijvoorbeeld met de islam, die integratie vrijwel onmogelijk maken.
pi_34648321
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:04 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik heb een tijd in China gewoond, geloof me, wanneer je dan een Brit, Duitser of Italiaan tegenkomt voel je je net zo verbonden met hun cultuur als met die van je buurman in Nederland.
Tuurlijk, begrijp me niet verkeerd ofzo. Maar Frankrijk en Engeland legden ook hun verschillen bij tijdens 1e oorlog toen Duitsland een dreiging begon te worden.

Britten en Duitsters zijn nog niet echt bepaald beste vrienden ook niet in de EU, volgens mij staan Italiaanse jongens als 3e lijst na alle "luie marokkanen, turken" grappen. En dan ben ik nog niet eens begonnen over culturele verschillen
pi_34648322
quote:

[..]

Nee man. Hier wonen toch ook moslims maar dit is zeker geen moslimland..
eeeh
pi_34648332
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:07 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Nee man. Hier wonen toch ook moslims maar dit is zeker geen moslimland..
Sorry bedoelde met een meerderheid van volk dan he

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2006 15:08:30 ]
pi_34648400
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:07 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Misschien komt het door de cursus mierenneuken en gratis oogkleppen die je bij de koran kreeg, maar die verschillen zijn op globaal niveau niet meer dan oppervlakkig te noemen. Er zijn geen dergelijk fundamentele verschillen zoals bijvoorbeeld met de islam, die integratie vrijwel onmogelijk maken.
Misschien komt het door de cursus mierenneuken en gratis oogkleppen die je bij de media kreeg, maar die verschillen zijn op globaal niveau niet meer dan onoppervlakkig te noemen.

Als praktiserende moslim zie ik de koran niet als een belemmering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2006 15:10:35 ]
pi_34648436
Hier maar verder dan

Boycotten dus die kudt-arabieren. Hier is een site die mischien handig is:
http://www.export-egypt.com/WEBPRO1/Main/MainProducts.ASP
pi_34648441
quote:

[..]

Niets en niemand zal degene tegenhouden om naar z'n eigen geïndotrineerd paradijsje terug te keren en aldaar verder te leven als kloon van mohammed.
pi_34648477
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niets en niemand zal degene tegenhouden om naar z'n eigen geïndotrineerd paradijsje terug te keren en aldaar verder te leven als kloon van mohammed.
waar is "daar"?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:13:31 #18
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34648496
De cartoons moet je beschouwen als een oorlogsverklaring van vele Deense populisten naar de Islam en moslims toe. In Denemarken is het bijna normaal dat je gediscrimindeerd wordt als moslim en gestigmatiseerd wordt in de media (moslim en criminaliteit worden veelvuldig in een zin genoemd). Daarom verbazen deze prenten me niet. Gelukkig voor Denemarken is voor vele Denen de liefde voor het geld groter dan de oorlogszucht tegen de Islam, want anders hadden ze internationaal wel een pleefiguur kunnen slaan met hun uitzinnige aanvalskreten naar de moslims toe.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:14:30 #19
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34648517
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hier is de financiele prikkel en de nostalgie wat groter.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34648528
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:13 schreef Super7fighter het volgende:
De cartoons moet je beschouwen als een oorlogsverklaring van vele Deense populisten naar de Islam en moslims toe. In Denemarken is het bijna normaal dat je gediscrimindeerd wordt als moslim en gestigmatiseerd wordt in de media (moslim en criminaliteit worden veelvuldig in een zin genoemd). Daarom verbazen deze prenten me niet. Gelukkig voor Denemarken is voor vele Denen de liefde voor het geld groter dan de oorlogszucht tegen de Islam, want anders hadden ze internationaal wel een pleefiguur kunnen slaan met hun uitzinnige aanvalskreten naar de moslims toe.
Je wilt niet weten wat een echte oorlogsverklaring is. Maar misschien, als je zo zoet blijft als je bent, zul je dat ooit in je leven nog een keertje mee maken.
eeeh
pi_34648557
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:14 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Hier is de financiele prikkel en de nostalgie wat groter.
Dan moet je ook niet zeuren over een paar prentjes. Als je de lusten wilt moet je ook de lasten accepteren.
pi_34648568
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:15 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Je wilt niet weten wat een echte oorlogsverklaring is. Maar misschien, als je zo zoet blijft als je bent, zul je dat ooit in je leven nog een keertje mee maken.
Geweldadige oorlog is allang bezig

Gelukkig zijn wij die wel kunnen praten over onze problemen
pi_34648593
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet zeuren over een paar prentjes. Als je de lusten wilt moet je ook de lasten accepteren.
Dan moet toch denemarken ook niet zeuren over de lasten?
pi_34648601
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:13 schreef Super7fighter het volgende:
pi_34648635
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geweldadige oorlog is allang bezig

Gelukkig zijn wij die wel kunnen praten over onze problemen
Er is altijd wel ergens oorlog ja. Momenteel in 20 landen ofzo? Maar zeggen dat dergelijke tekeningen gezien moeten worden als een oorlogsverklaring is echt uberdom en vraagt om een response.
eeeh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')