Bronquote:Cartoons kunnen Denen 11.000 jobs kosten
di 31/01/06 - In Denemarken wordt gevreesd voor een verlies van meer dan 11.000 arbeidsplaatsen als als gevolg van een blijvende handels- en klantenboycot in de moslimlanden. Die kwam op gang na de publicatie van twaalf spotprenten over de profeet Mohammed in de Deense krant Jyllands-Posten in september vorig jaar.
In een analyse van de Jyske Bank over de boycot door de Arabische wereld luidt het dat vooral de export van levensmiddelen en landbouwproducten voor geruime tijd in gevaar zijn.
Als de boycot een jaar duurt, betekent dat alleen al voor die periode een inkomstenverlies van 320 miljoen euro en het verdwijnen van 4.000 arbeidsplaatsen.
De waarde van de Deense totale export naar de betrokken landen becijferde de bank op 1,1 miljard euro. Dat komt overeen met 1,1 procent van alle uitvoer en 11.200 arbeidsplaatsen.
Deense firma sluit de deuren
De Deense levensmiddelengroep Arla heeft gisteren al een grote zuivelfabriek in de Saudische hoofdstad Riyad met 800 werknemers wegens de groeiende boycot voor onbepaalde tijd gesloten.
(foto Belga) De Deense premier Anders Fogh Rasmussen (foto) verklaarde na de excuses van Jyllands-Posten dat er nu hoop bestaat dat vooraanstaanden in de moslimwereld de dreigende boycot helpen afwenden.
De ministers van Binnenlandse Zaken van de Arabische landen hebben in Tunis echter in een officieel communiqué aan de Deense overheid gevraagd dat de auteurs van de spotprenten streng gestaft worden.
Bomalarm
In Denemarken is er bomalarm geweest bij twee kantoren van de krant, die spotprenten van de profeet Mohammed had geplubliceerd.
Eerder had de hoofdredacteur van de krant zijn excuses aangeboden.
De politie doorzocht de lokalen maar vond geen springtuigen
begrijpelijkquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:26 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor een boycot van de Palestijnen, liever dat dan dat we ze platgooien.
Zeker dat dat wel vrijheid van meningsuiting is. De betreffende tekenaar mag zeggen wat hij wil en zo hoort het.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
er bestaan tegenwoordig geen vrijheid van meningsuitingen meer. je gaat toch niet zeggen wat Denemarken heeft gedaan een vrijheid van meningsuiting is he![]()
meki mag niet zeggen wat hij wil en tekenaar wel?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:30 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Zeker dat dat wel vrijheid van meningsuiting is. De betreffende tekenaar mag zeggen wat hij wil en zo hoort het.
Ik vind jou ook vrij radicaal in je standpunten Meki
Je lijkt erge medelijden te hebben met de Denen die, volgens jou, hun banen gaan verliezen maar je helpt er zelf aan mee.
Hypocriet
klopt, maar waar ligt de grens?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:30 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Zeker dat dat wel vrijheid van meningsuiting is. De betreffende tekenaar mag zeggen wat hij wil en zo hoort het.
Hoezo Het is Denemarken de schuld hun willen alleen provocerenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:30 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik vind jou ook vrij radicaal in je standpunten Meki
Je lijkt erge medelijden te hebben met de Denen die, volgens jou, hun banen gaan verliezen maar je helpt er zelf aan mee.
Hypocriet
als ex moslim weet jij dat toch wel?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef SlimShady het volgende:
[..]
klopt, maar waar ligt de grens?
dat vraag ik me nog steeds af.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:31 schreef Ludwig het volgende:
Ach joh! Niemand kon echt wat geven om die Palestijnen, totdat het ineens de stok werd waarmee ze de Joden konden slaan.
Laat die Palestijnen er maar buiten, het gaat om de geestelijk leiders in het Midden-Oosten. Die moeten we gewoon zien weg te krijgen, opdat de onderdanen inzien wat een ongelofelijke kudde schapen ze zijn.
Waar hoor je mij zeggen dat hij niet mag zeggen wat hij wil? Hij mag zeggen wat hij wil. Uiteraard!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
meki mag niet zeggen wat hij wil en tekenaar wel?
of beiden wel of beiden niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef DaveHarris het volgende:
Draai het om.. Meki maar wel zeggen wat hij wil maar de tekenaar niet?
Ex moslims zijn verstandige mensenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als ex moslim weet jij dat toch wel?
dan moeten de domme leiders in Denemarken ook wegquote:
nee niet dat ik het van jou hoorde, maar dat vraag kwam bij me op toen je zei dat zijn punten radicaal warenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Waar hoor je mij zeggen dat hij niet mag zeggen wat hij wil? Hij mag zeggen wat hij wil. Uiteraard!
Beiden wel jah. Dus niet pleiten voor een boycot en dan Meki de vrije hand geven, is niet zo consequent..quote:
het is juist terecht dat sommige landen de provocatie in Denemarken aan de kaak stellen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:34 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben geen liefhebber van spotprentjes die onnodig mensen kwetsen, maar de wijze waarop moslims en (ook gematigde) moslimlanden hierop reageren is buiten alle proporties en behoorlijk gestoord. Wij kennen in het beschaafde Westen vrijheid van meningsuiting en dat hebben zij, goedschiks of kwaadschiks, te respecteren. De krant had ook nooit excuses moeten aanbieden. Ik hoop dat het Westen er alles aan zal doen om dergelijke mensen en hun idiote gedachtegoed hier, met alle mogelijke middelen, weg te houden.
Met hun idiote en ziekelijke houding en reacties verpesten bepaalde moslims en moslimlanden het voor goedwillende moslims. Blijkbaar beseffen zij niet dat het (of beter gezegd vele) vlammetje weleens tot een voor hun vernietigend vuur kan aanwakkeren door hun toedoen, waarna zij door het vuur verteerd zullen worden. Zij bewerkstelligen hun eigen totale ondergang. Er zijjn bepaalde grenzen aan verdraagzaamheid. Ook in het Westen.
Mohammed is net zo een taboe als de holocaust, je mag er wel over praten, maar niets ongepasts toch ( westers holocaust / Islamitisch visie)quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:34 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Beiden wel jah. Dus niet pleiten voor een boycot en dan Meki de vrije hand geven, is niet zo consequent..
Hun kan geen onderwerp zijnquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoezo Het is Denemarken de schuld hun willen alleen provoceren![]()
Je hebt grenzen je mag geen mensen beledigen en je mag helemaal geen miljard mensen beledigen
ik ben niet radicaal ? in welke opzicht ben ik radicaal
Dat je je hierdoor laat beledigen zegt gewoon al genoeg. Te fucking triest voor woorden!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoezo Het is Denemarken de schuld hun willen alleen provoceren![]()
Je hebt grenzen je mag geen mensen beledigen en je mag helemaal geen miljard mensen beledigen
ik ben niet radicaal ? in welke opzicht ben ik radicaal
jullie zien dat als een spotprentquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:36 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Hun kan geen onderwerp zijn, zij willen alleen provoceren.
Maar goed OT: voor de 100e keer het is een spotprent, waarom zou hij dat niet mogen zeggen? Wat is jouw beredenering daar achter? Dat hij 1 miljard mensen beledigt? Wat een bullscheit zeg. Voor alle keren dat wij ongelovige varkens danwel Christenhonden worden genoemd is toch ook geen ware internationale rel ontstaan? Ik ga daar niet serieus op in, ik neem mensen die dat zeggen niet serieus. Laat ze lekker onzin uitkramen, ze doen hun best maar.
Wat een onzin zeg.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
het is juist terecht dat sommige landen de provocatie in Denemarken aan de kaak stellen.
je kan het ook anders zien Denemarken verpest het voor Europa
ik voel me niet beledigd . ik vind het erg raar dat Denemarken de verantwoordelijken niet straft wegens provocatiequote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:37 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Dat je je hierdoor laat beledigen zegt gewoon al genoeg. Te fucking triest voor woorden!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |